abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184747164
quote:
Kink, het nieuwe alternatieve radiostation van Nederland, start op 1 februari 2019 online en via DAB+. Onder andere Michiel Veenstra, Jasper Leijdens, Tessa Mol en Tim op het Broek gaan programma’s presenteren op de zender.

Daarnaast komt Kink met een breed scala aan podcasts, gericht op liefhebbers van alternatieve hiphop, dance en metal.

Start om 18 uur
Kink begint op vrijdag 1 februari om 18 uur ’s avonds met een feestelijke eerste uitzending. Daarmee is het alternatieve geluid van de zender na ruim 7 jaar weer terug. Kink FM stopte in 2011 met uitzenden.

De doordeweekse programmering begint elke dag om 7 uur met Michiel Veenstra en zijn ochtendshow 'KinkStart', gevolgd door twee uur nonstop Kink-classics in 'Kink Dna'. Daarna zijn Jasper Leegwater, Tessa Mol en Jasper Leijdens te horen. In de avonduren kruipen onder andere Tamar Tieleman, Bas van Dalen en Femke van der Veen achter de microfoon.

De late avonduren worden gevuld door DJ St. Paul, Henk Kanning en Caroline Westendorp. Laatstgenoemde, die de afgelopen jaren furore maakte als zangeres van The Charm The Fury, neemt ook de metalpodcast 'Kink Distortion' voor haar rekening. In het weekend zijn onder andere Tim op het Broek en Leon Verdonschot te horen, die terugkeert met zijn befaamde Kink-talkshow 'Oeverloos'.

Podcasts
Kink voorziet ook in de toenemende vraag naar audio on demand met de dagelijkse podcast Daily Kink waarin luisteraars in een paar minuten worden bijgepraat op het gebied van muzieknieuws en nieuwe releases. De programma’s op het podcastplatform worden volgens Kink uitsluitend gepresenteerd door kenners. Zo draait Frank Stevens (Simplon Groningen) de beste alternatieve hiphop in 'Homebase'. Bram de Wijs (voormalig drummer van Only Seven Left en skatepunk-labelbaas) laat de nieuwste poppunk horen in 'Kink Fast' en Stefan Koopmanschap, curator van dance-playlist 'Klub Kink', gaat ook de gelijknamige podcast presenteren. Daarnaast is er ook elke twee weken de Festival-podcast, een co-productie met de nieuwssite FestiLeaks.

Trappelen
Michiel Veenstra, programmadirecteur Kink: “De start van Kink is de start van een geluid in de ether dat node gemist wordt, dat is me wel duidelijk geworden aan de hand van alle reacties van potentiële luisteraars en van platenlabels, poppodia en artiesten. Wij hebben een fantastisch team van enthousiaste en gedreven muziekliefhebbers die staan te trappelen om dat geluid eindelijk weer te laten horen”.

Het nieuwe radiostation wordt een platform voor alternatieve muziek met radio, podcasts en playlists. Kink zal online te ontvangen zijn en via DAB+ in heel Nederland.

De playlists in diverse genres en moods zijn nu al te beluisteren op Spotify, Apple Music, Deezer en YouTube Music. De podcasts zijn te beluisteren via alle bekende podcastapps en via de Kink-site en app, die later deze maand online gaan. [Radio.NL]
https://kink.nl/
pi_184747554
Kan dit gereekst worden?
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 1 februari 2019 @ 10:12:25 #3
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_184747899
Nu al topreeks.

Heb 'm reeds in de autoradiejoo geprogrammeerd hoor.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 11:51:45 #4
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_184749752
Nog ietsje meer dan 6 uur *O*
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 11:54:07 #5
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_184749806
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 08:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Haha nog een keer naar de ah geweest had hem blijkbaar perongeluk op naam van mijn vriendin besteld |:(

Toch binnen :) zo eens kijken of ik kink kan vinden
toeters, feest, slingers, bellen *O*

en ff reeksen ja O-)
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_184750806
Dagje thuiswerken dus lekker de Kink stream aan. *O*

Bevalt goed, maar ik hoop dat er in de reguliere programmering ook wel genoeg ruimte is voor niet-gitaarmuziek. Ik hoorde bijv. net wel Audio Bullys voorbijkomen maar het is toch vooral rock.

Ben zelf vooral rockgeorienteerd maar vond het bij de oude KinkFM juist verfrissend dat ik ook in aanraking kwam met de kwalitatief betere elektronische muziek en hiphop. De electro-wave van zo'n 10 jaar geleden (bijv. Justice, Digitalism, Simian Mobile Disco, Boys Noize) was anders waarschijnlijk langs me heen gegaan en heb ik dankzij KinkFM toch meegekregen.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 13:06:23 #7
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_184751450
Die "de BNR nieuwsupdate van 1 uurrrr" stem is wel tenenkrommend.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 13:21:12 #8
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_184751701
Hmm, niet alleen Bad Liar maar ook Natural in de nonstop playlist
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  vrijdag 1 februari 2019 @ 13:38:58 #9
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_184752078
Aangezien alternatieve hitlijsten nu weer hot zijn met de terugkomst van de Outlaw 41 stelde ik mezelf de vraag: is er op FOK! ooit ook een topic geweest waarin muziekliefhebbers hun favoriete recente singles deelden? (weet iemand daar toevallig meer over?) Zeg maar dat je elke week je eigen persoonlijke charts posts. Zou wel interessant zijn om te zien welke nieuwe muziek er het meest onder FOK!-users leeft.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 13:57:17 #10
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_184752410
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:38 schreef Gretzl het volgende:
Aangezien alternatieve hitlijsten nu weer hot zijn met de terugkomst van de Outlaw 41 stelde ik mezelf de vraag: is er op FOK! ooit ook een topic geweest waarin muziekliefhebbers hun favoriete recente singles deelden? (weet iemand daar toevallig meer over?) Zeg maar dat je elke week je eigen persoonlijke charts posts. Zou wel interessant zijn om te zien welke nieuwe muziek er het meest onder FOK!-users leeft.
Er is/was wel een topic voor het tippen van nieuwe muziek en in het verleden heb ik voor Radio 49 samen met heloef een freak 11 onderhouden waarin we keken naar de beste nieuwe muziek. Maar het klinkt wel als een leuk initiatief om bijvoorbeeld een week of maandtop te hebben in plaats van slechts een jaartop
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  vrijdag 1 februari 2019 @ 13:57:46 #11
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_184752418
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:38 schreef Gretzl het volgende:
Aangezien alternatieve hitlijsten nu weer hot zijn met de terugkomst van de Outlaw 41 stelde ik mezelf de vraag: is er op FOK! ooit ook een topic geweest waarin muziekliefhebbers hun favoriete recente singles deelden? (weet iemand daar toevallig meer over?) Zeg maar dat je elke week je eigen persoonlijke charts posts. Zou wel interessant zijn om te zien welke nieuwe muziek er het meest onder FOK!-users leeft.
Geen charts, wel individuele nummers. Maar het is in de vergetelheid geraakt.

Topicreeks: Tip hier nieuwe nummers
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 13:58:34 #12
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_184752432
Overigens heb ik helaas sociale verplichtingen vanavond, dus ik ga de start van KINK niet meepakken helaas (de drang om autistisch thuis te blijven is groot, maar we gaan het niet doen).
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 14:21:22 #13
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184752960
Volgens mij gaat het (helaas) qua muziek meer de kant op van 3FM pakweg 10 jaar geleden dan bijv. 3voor12.
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 15:16:47 #14
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_184753804
Michiel Veenstra wil geen elitaire radio maken met 'nieuwe' zender Kink

https://www.nu.nl/media/5(...)euwe-zender-kink.amp
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_184753858
quote:
We draaien de klassiekers, zoals Arctic Monkeys, De Staat, Muse en Nirvana
Dat zijn de klassiekers ja?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 15:22:51 #16
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_184753920
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:19 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat zijn de klassiekers ja?
Ik vond dat ook al een typische zin :')
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_184753971
Tot nu toe luistert het wel lekker weg hoor maar het is wel allemaal erg radiovriendelijke rock.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184753980
KINK plots gevonden in de JUKE app, dus datavrij te luisteren (T-Mobile)

Maar nu nietmeer terug te vinden tussen de zenderkeuzes in de app. Maar ik heb em nog staan omdat ik de zender als laatste heb geluisterd dus kan nog luisteren *O*
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 15:36:59 #19
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_184754139
Na 5 weken stijgt Tape Toy door naar 0 in de Outlaw 41! Verder komen deze week Lovelytheband, Sharon van Etten, Florence + The Machine en Bazart & Eefje de Visser nieuw binnen in de lijst.

https://kink.nl/nieuws/tape-toy-stijgt-naar-0-in-de-outlaw-41
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  vrijdag 1 februari 2019 @ 15:41:56 #20
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_184754230
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:25 schreef Ceased2Be het volgende:
Tot nu toe luistert het wel lekker weg hoor maar het is wel allemaal erg radiovriendelijke rock.
Op de een of andere manier moet het wel zien te overleven, als commerciële zender zijnde.
pi_184754279
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:41 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Op de een of andere manier moet het wel zien te overleven, als commerciële zender zijnde.
Ja die snap ik, maar voor mijn gevoel is het net of ik naar 3fm luister qua radio. Goeie achtergrondruis hoor daar niet van en snap de keus hoop alleen wel dat de live variant wat meer variatie biedt qua geëikte 'alternatieve 3fm hits' en wat nieuwer spul :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 1 februari 2019 @ 15:56:15 #22
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_184754443
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:36 schreef naatje_1 het volgende:
Na 5 weken stijgt Tape Toy door naar 0 in de Outlaw 41! Verder komen deze week Lovelytheband, Sharon van Etten, Florence + The Machine en Bazart & Eefje de Visser nieuw binnen in de lijst.

https://kink.nl/nieuws/tape-toy-stijgt-naar-0-in-de-outlaw-41
Die van Bazart&Eefje de Visser is echt een lekker nummer O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 16:59:13 #23
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_184755719
Ik heb kink weten op te zetten bij m'n vereniging, nu hopen dat ik het nog een uur volhoud
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_184755773
Ben toch wel benieuwd wat de 1e officiëel gedraaide track (sorry, sommigen) gaat zijn op KINK.
Aangezien er nog niets van voor 1990 gedraaid is, verwacht is niet dat het weer Rock & Roll van Velvet Underground zal zijn, zoals de vorige keer.
Maarja, dawas dan ook wel Stenders zijn favo nummer.
Zal wel iets van R.E.M worden, gok ik. What's the frequency ofzo.
pi_184755806
Ik ga voor Block Rockin' Beats van The Chemical Brothers
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')