Boete is prima, pakkans te laag.quote:Op donderdag 31 januari 2019 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Boete is me eigenlijk nog te laag.
Als ze de boete naar ¤950 verhogen, dan komt er wel budget vrij voor handhaving.quote:Op donderdag 31 januari 2019 17:28 schreef Isdatzo het volgende:
Nu maar hopen dat er ook voldoende handhaving zal zijn.
Goed punt. Er moet ook nog eens gekeken worden naar die beschermde status van fietsers in combinatie met telefoongebruik.quote:Op donderdag 31 januari 2019 17:32 schreef Sodeknetters het volgende:
Zeer goede zaak. Mag nog wel wat hoger ook van mij.
Die keren dat ik van die fietsende telefoonzombies zowat onder mijn auto had zijn al bijna niet meer te tellen.
Dat ze zichzelf aan bonken rijden zal me nog worst zijn. Het feit dat je dan als automobilist alsnog voor de schade opdraait, terwijl zij tegen je op knallen, rechtvaardigt elke boete voor appende fietsers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Een aap houdt altijd zijn omgeving in de gaten.quote:
Hmm... Dit impliceert slimme apen > domme apen > domme appers?quote:Op donderdag 31 januari 2019 17:38 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een aap houdt altijd zijn omgeving in de gaten.
quote:Op donderdag 31 januari 2019 17:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed punt. Er moet ook nog eens gekeken worden naar die beschermde status van fietsers in combinatie met telefoongebruik.
Niet direct relevant, maar toch een anekdote van een jaar of 10 geleden:Te achterlijk voor woorden toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mij betreft mag die bescherming van fietsers helemaal op de schop.
Laten we eens beginnen met een onderscheid op leeftijd.
Kinderen tot 16 jaar: beschermd.
Ouderen vanaf 60 jaar: beschermd.
Alles tussen die leeftijden is oud en viriel genoeg om verantwoordelijk gehouden te kunnen worden voor het eigen gedrag. Bescherming niet meer van toepassing, wie schuld heeft betaalt.Als de wolken aan staan blijf je gaan
Ik beschouw de voor zich uit appende zonderling serieus als een van de laagste vormen van menselijk bewustzijn.quote:Op donderdag 31 januari 2019 17:40 schreef Isdatzo het volgende:
Hmm... Dit impliceert slimme apen > domme apen > domme appers?
Eensch.quote:Op donderdag 31 januari 2019 17:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik beschouw de voor zich uit appende zonderling serieus als een van de laagste vormen van menselijk bewustzijn.
Dit dusquote:Op donderdag 31 januari 2019 17:32 schreef Sodeknetters het volgende:
Zeer goede zaak. Mag nog wel wat hoger ook van mij.
Die keren dat ik van die fietsende telefoonzombies zowat onder mijn auto had zijn al bijna niet meer te tellen.
Dat ze zichzelf aan bonken rijden zal me nog worst zijn. Het feit dat je dan als automobilist alsnog voor de schade opdraait, terwijl zij tegen je op knallen, rechtvaardigt elke boete voor appende fietsers.
Huh? Je zei toch dat je klaar was? Waarom kom je hier de boel weer verzieken dan?quote:
deze fietser is het met je eens.quote:Op donderdag 31 januari 2019 17:32 schreef Sodeknetters het volgende:
Zeer goede zaak. Mag nog wel wat hoger ook van mij.
Die keren dat ik van die fietsende telefoonzombies zowat onder mijn auto had zijn al bijna niet meer te tellen.
Dat ze zichzelf aan bonken rijden zal me nog worst zijn. Het feit dat je dan als automobilist alsnog voor de schade opdraait, terwijl zij tegen je op knallen, rechtvaardigt elke boete voor appende fietsers.
Niet alleen icm appen, maar uberhaupt:quote:Op donderdag 31 januari 2019 17:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed punt. Er moet ook nog eens gekeken worden naar die beschermde status van fietsers in combinatie met telefoongebruik.
Graag de boete voor automobilisten gelijk optrekken, net zo levensgevaarlijk.quote:Op donderdag 31 januari 2019 19:38 schreef Schuifpui het volgende:
Verder is die boete veel te laag. Schroef dat op naar ¤500 en geef de appende fietser de keuze om of de fiets of de telefoon in te leveren.
Er zijn ook fietsers die wel snappen dat ze een verantwoordelijkheid hebben in het verkeer. Jij bent duidelijk een van hen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 19:34 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
deze fietser is het met je eens.
Heb je hier ook bronnen voor? Het klinkt nogal... als een stapel broodjes aapquote:Op donderdag 31 januari 2019 19:38 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Niet alleen icm appen, maar uberhaupt:
- In 96% van de ongevallen tussen fiets en auto ligt de eigenlijke oorzaak bij de fietser
- De automobilist heeft veel meer kans op schade door hogere waarde van het voertuig
- Auto's zijn veel vaak dan fietsers economisch nuttig en dus is dit verkeer veel belangrijker
eeehhhh, vergeet je de lichamelijke schade niet? De fietser en voetganger lopen veel grotere kans op ernstig letsel. Een deukje in je auto is makkelijk te fixen en ben je voor te verzekerenquote:Op donderdag 31 januari 2019 19:38 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
- De automobilist heeft veel meer kans op schade door hogere waarde van het voertuig
inderdaad, en dan voor de auto 1800 euro maken en bij elke 5 km te hard rijden 600 euro boete!quote:Op donderdag 31 januari 2019 17:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als ze de boete naar ¤950 verhogen, dan komt er wel budget vrij voor handhaving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |