abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:14:45 #201
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185733825
Er zit hier al de hele ochtend onder mijn raam een Winterkoninkje een enorme tyfusherrie te maken. O+
Ongelofelijk altijd hoe zo'n piepklein vogeltje zo'n enorm geluidsvolume kan produceren.

#Genot
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:43:22 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185787478
Hoe verjaag je duiven maar niet eksters, vlaamse gaaien, kraaien, merels, mussen en ander leuk vliegend spul?
Resistance is futile.
pi_185789316
quote:
8s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:43 schreef Seven. het volgende:
Hoe verjaag je duiven maar niet eksters, vlaamse gaaien, kraaien, merels, mussen en ander leuk vliegend spul?
in je tuin wordt het lastig. Wat voor overlast geven ze?
Ik had duiven die min of meer woonden op mijn balkon en voor mijn slaapkamerraam, omdat ze zaten te wachten op voerende onderbuurvrouw. Daar heb ik duivenpinnen neergezet zodat ze niet meer kunnen zitten
  zaterdag 23 maart 2019 @ 08:18:38 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185799701
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:28 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

in je tuin wordt het lastig. Wat voor overlast geven ze?
Ik had duiven die min of meer woonden op mijn balkon en voor mijn slaapkamerraam, omdat ze zaten te wachten op voerende onderbuurvrouw. Daar heb ik duivenpinnen neergezet zodat ze niet meer kunnen zitten
Ik vind overal grote flatsen duivenschijt omdat ze in de Henkboom zitten (de 20m hoge conifeer van onze buurman Henk).

Vorig jaar zaten de Vlaamse gaaien in die boom en zij hielden de duiven weg. Ik zie wel nog eksters in de Henkboom om takjes af te breken maar ze slapen er niet.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 23 maart 2019 @ 08:22:22 #205
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_185799734
Dit is wel echt de periode van het jaar dat wanneer je buiten stapt je meteen een heel orkest aan vogels hoort fluiten. Mooi. O+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 23 maart 2019 @ 08:52:40 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185799981
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 08:22 schreef ijs_beer het volgende:
Dit is wel echt de periode van het jaar dat wanneer je buiten stapt je meteen een heel orkest aan vogels hoort fluiten. Mooi. O+
Heerlijk ja O+

Ik heb 7(?) jaar lang een ochtendblad bezorgd en dan liep/ fietste ik om 6:00 door de wijk terwijl alles nog stil was behalve honderden vogeltjes die aan het zingen waren O+
Mijn reisverslagen
  zaterdag 23 maart 2019 @ 09:21:05 #207
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_185800308
Hier hebben de kauwen gelukkig weer een andere plaats gevonden om hun ochtendvergadering te houden. Wat een kabaal :o

We werden van de week nog wakker omdat er een fazant van zijn of haar tak viel. Zo klinkt dat althans. Midden in de nacht hoor je dan ineens en hoop gefladder en gekakel _O-

Ik heb eergisteren ook nog een vogeltje van zijn nestje beroofd. Ik hoorde in de keuken ineens getik in de muur. Toen ik naar buiten ging zag ik een piepklein vogeltje wegvliegen van een gat in de gevel. Hoe lullig voor het beestje het ook is, ik heb een prop papier in het gat gedaan. Hij maakt vast elders een nest, hij kon pas maximaal 24 uur bezig zijn, anders hadden we het wel gehoord.
Ik heb er wel goed over na moeten denken. Tijdens de verbouwing hebben we 6 dode kauwen gevonden die in een afvoerpijp waren geraakt en tussen het plafond zijn gestorven. Ik wil zoiets niet ook op mijn geweten hebben ;(
Spoilers!
  zaterdag 23 maart 2019 @ 09:23:47 #208
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185800338
Wat zou ik dat graag hebben, een vogelnestje in de gevel O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 23 maart 2019 @ 09:26:48 #209
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_185800371
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:23 schreef SeLang het volgende:
Wat zou ik dat graag hebben, een vogelnestje in de gevel O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De theorie is wat leuker dan de praktijk denk ik. Als we de gevel op willen knappen van de zomer, zitten we met een nest daar. En dat getik van takjes of wat het dan ook was, was vrij irritant.
Helaas.

Ik wil tzt wel kastjes voor zwaluwen en vleesmuizen ophangen aan die kant van het huis.
Spoilers!
pi_185800453
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier hebben de kauwen gelukkig weer een andere plaats gevonden om hun ochtendvergadering te houden. Wat een kabaal :o

Heb het volgens mij al (veel) vaker verteld maar een boom naast mijn slaapkamer was een aantal jaar de overnachtingsplek voor spreeuwen. Er werd door die beesten weinig geslapen geloof ik, en heel veel gepoept
Toch vond ik het een pracht fenomeen, dat ze in avondschemering aankomen vliegen met z’n honderden en dan bijna op commmando bij eerste ochtendlicht tegelijk weer uitvliegen

In de stad hebben we geen fazanten maar knalgoene halsband parkieten, met heel irritant gekrijs :D toch ook hele leuke inventieve beesten. Ze zitten de afgelopen dagen de ontluikende blaadjes van de kastanjeboom te eten
  zaterdag 23 maart 2019 @ 09:49:54 #211
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185800610
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik wil tzt wel kastjes voor zwaluwen en vleesmuizen ophangen aan die kant van het huis.
Een waarschuwing hier. Vleermuizen zijn beschermd (iig hier in Engeland) dus een bewoonde vleermuiskast mag je niet verwijderen. Die kast hangt er dan dus voor altijd. Kan een probleem zijn als je ooit je huis wilt verkopen. Zwaluwen hebben dat probleem niet want die gaan op migratie na de zomer.

Ik zou het zelf echter wel willen, met een camera erin!
Mijn reisverslagen
  zaterdag 23 maart 2019 @ 09:56:42 #212
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_185800679
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een waarschuwing hier. Vleermuizen zijn beschermd (iig hier in Engeland) dus een bewoonde vleermuiskast mag je niet verwijderen. Die kast hangt er dan dus voor altijd. Kan een probleem zijn als je ooit je huis wilt verkopen. Zwaluwen hebben dat probleem niet want die gaan op migratie na de zomer.

Ik zou het zelf echter wel willen, met een camera erin!
Goede tip. Ik zal met die vleermuiskasten wachten tot we bedacht hebben wat de definitieve gevelbekleding wordt.

Hmk, ik heb nog nooit een halsbandparkiet gezien. Daar moet je weer voor in de stad zijn ;)
Spoilers!
pi_185800767
Hier zitten mussen in de gevel.
Nooit echt last van gehad, maar soms hoor je ze wel.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 12:06:12 #214
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185802293
Ik ben opgegroeid op een boerderij, zwaluwen met hun moddernesten onder de boeidelen van de deel O+ . En ik weet niet meer welke vogels onder de dakpannen gingen maar zulke huizen zijn in de regel niet geïsoleerd en dus zitten de vogeltjes tussen de dakpannen en kraaldelen. Daar stond mijn bed dan weer onder, wat een kabaal :D
Resistance is futile.
pi_185802414
vogels O+ laatst nog een stel bonte spechten gespot, fazanten, en tientallen roofvogels, van havik tot kiekendief tot slechtvalk, maar ook af en toe een verdwaalde steenarend. Mooi man.
pi_185802425
Afgelopen lente had ik een koekoeksjong in het nest van een stel kauwtjes op mn dak. Kabaal jonguh. KOEKOEK KOEKOEK
  Moderator zaterdag 23 maart 2019 @ 12:21:23 #217
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_185802453
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 12:06 schreef Seven. het volgende:
Ik ben opgegroeid op een boerderij, zwaluwen met hun moddernesten onder de boeidelen van de deel O+ . En ik weet niet meer welke vogels onder de dakpannen gingen maar zulke huizen zijn in de regel niet geïsoleerd en dus zitten de vogeltjes tussen de dakpannen en kraaldelen. Daar stond mijn bed dan weer onder, wat een kabaal :D
Mussen of spreeuwen. Tegenover het huis van mijn ouders staat nog een oud arbeiderswoningkje met zulke oude pannen en dakbeschot. 's Ochtends komen de mussen er onderuit gekropen en fladderen ze de beukhaag in de voortuin van m'n ouwelui in. O+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 24 maart 2019 @ 21:09:04 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185829961
Lente *O*

Stralend mooi zonnig lenteweer vandaag, dus ik heb vandaag de hele dag doorgebracht in mijn favoriete natuurgebied niet zo ver van mijn woonplaats: Keyhaven Marshes

Totaal 72 verschillende vogelsoorten gezien :7

Totale lijst:
SPOILER
Mijn reisverslagen
  dinsdag 26 maart 2019 @ 14:39:19 #219
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185859494
Vanmorgen in het park, hemelsbreed ca 100m van mijn huis: 33 soorten
SPOILER
Er ontbreken een paar gebruikelijke soorten (Putter, Goudvink, Heggenmus) maar 2 zingende Zwartkoppen had ik hier al een tijd niet meer gezien en de Rode Wouw is de eerste keer dat ik die op deze plek zag.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 29 maart 2019 @ 09:22:29 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185911330
Gisteren weer een prachtige lentedag. Voor het eerst twee Bokjes gezien, een vogel die vreemd genoeg nog steeds ontbrak op mijn lifelist.
Mijn reisverslagen
pi_185911758
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 14:39 schreef SeLang het volgende:
Vanmorgen in het park, hemelsbreed ca 100m van mijn huis: 33 soorten
SPOILER
Er ontbreken een paar gebruikelijke soorten (Putter, Goudvink, Heggenmus) maar 2 zingende Zwartkoppen had ik hier al een tijd niet meer gezien en de Rode Wouw is de eerste keer dat ik die op deze plek zag.
Wauw wat een diversiteit! Hier in het park wel heel veel meerkoeten op hun nest.

En bokjes? Dat zijn toch geitjes? :+
  vrijdag 29 maart 2019 @ 09:58:53 #222
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185911865
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 09:51 schreef _Hestia_ het volgende:

En bokjes? Dat zijn toch geitjes? :+
Lijkt op een Snip, maar kleiner en met een kortere snavel. Wintergast.
(niet mijn foto)

Mijn reisverslagen
pi_185911895
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 09:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Lijkt op een Snip, maar kleiner en met een kortere snavel. Wintergast.
(niet mijn foto)

[ afbeelding ]
Ah oke :D Wel cool als je die dan kunt afstrepen ja. Welke vogels staan er nog meer op je lijst die je nog nooit hebt gezien en graag wilt zien? :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 maart 2019 @ 10:46:04 #224
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_185912376
Oh, wat een leuk topic, dat ik dat niet eerder gezien heb! Grote tuin hier en veel vogels *O* We hadden een oude boom in de achtertuin staan (voor het keukenraam) waar ik eerst mijn vogelcafé in had.

In het begin zaten er heel veel groenlingen in onze tuin. De laatste jaren zie ik ze helemaal niet meer.

En het was lekker druk in de winter :)

Maar de boom was dus dood en viel spontaan om. Dus ging ik op zoek naar een mooi alternatief. En dat vond ik. qltel heeft het samen met 2 vrienden van ons (allen scouts :D ) gebouwd van stammetjes, touw en een kleine pallet: onze McFly *G*

Er werd al meteen druk gebruik van gemaakt :)

Ook in de winter

En toen kwam de grootste verrassing O+ (heeft heel lang geduurd voor ik hem eindelijk kon vastleggen - camera halen -> vogel gevlogen :D )

Verder heb ik nu een lange container voor vetbollen erin hangen, vanwege het gevaar van de netjes.

Oja, en deze vreemde zwerfvogel heb ik ook al eens betrapt _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Rewimo op 29-03-2019 14:30:19 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_185916813
Er is een papegaaiduiker in de buurt gespot :-o! Zit te twijfelen of ik ff ga checken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')