in je tuin wordt het lastig. Wat voor overlast geven ze?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:43 schreef Seven. het volgende:
Hoe verjaag je duiven maar niet eksters, vlaamse gaaien, kraaien, merels, mussen en ander leuk vliegend spul?
Ik vind overal grote flatsen duivenschijt omdat ze in de Henkboom zitten (de 20m hoge conifeer van onze buurman Henk).quote:Op vrijdag 22 maart 2019 17:28 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
in je tuin wordt het lastig. Wat voor overlast geven ze?
Ik had duiven die min of meer woonden op mijn balkon en voor mijn slaapkamerraam, omdat ze zaten te wachten op voerende onderbuurvrouw. Daar heb ik duivenpinnen neergezet zodat ze niet meer kunnen zitten
Heerlijk jaquote:Op zaterdag 23 maart 2019 08:22 schreef ijs_beer het volgende:
Dit is wel echt de periode van het jaar dat wanneer je buiten stapt je meteen een heel orkest aan vogels hoort fluiten. Mooi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:23 schreef SeLang het volgende:
Wat zou ik dat graag hebben, een vogelnestje in de gevelDe theorie is wat leuker dan de praktijk denk ik. Als we de gevel op willen knappen van de zomer, zitten we met een nest daar. En dat getik van takjes of wat het dan ook was, was vrij irritant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas.
Ik wil tzt wel kastjes voor zwaluwen en vleesmuizen ophangen aan die kant van het huis.Spoilers!
Heb het volgens mij al (veel) vaker verteld maar een boom naast mijn slaapkamer was een aantal jaar de overnachtingsplek voor spreeuwen. Er werd door die beesten weinig geslapen geloof ik, en heel veel gepoeptquote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier hebben de kauwen gelukkig weer een andere plaats gevonden om hun ochtendvergadering te houden. Wat een kabaal![]()
Een waarschuwing hier. Vleermuizen zijn beschermd (iig hier in Engeland) dus een bewoonde vleermuiskast mag je niet verwijderen. Die kast hangt er dan dus voor altijd. Kan een probleem zijn als je ooit je huis wilt verkopen. Zwaluwen hebben dat probleem niet want die gaan op migratie na de zomer.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil tzt wel kastjes voor zwaluwen en vleesmuizen ophangen aan die kant van het huis.
Goede tip. Ik zal met die vleermuiskasten wachten tot we bedacht hebben wat de definitieve gevelbekleding wordt.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een waarschuwing hier. Vleermuizen zijn beschermd (iig hier in Engeland) dus een bewoonde vleermuiskast mag je niet verwijderen. Die kast hangt er dan dus voor altijd. Kan een probleem zijn als je ooit je huis wilt verkopen. Zwaluwen hebben dat probleem niet want die gaan op migratie na de zomer.
Ik zou het zelf echter wel willen, met een camera erin!
Mussen of spreeuwen. Tegenover het huis van mijn ouders staat nog een oud arbeiderswoningkje met zulke oude pannen en dakbeschot. 's Ochtends komen de mussen er onderuit gekropen en fladderen ze de beukhaag in de voortuin van m'n ouwelui in.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 12:06 schreef Seven. het volgende:
Ik ben opgegroeid op een boerderij, zwaluwen met hun moddernesten onder de boeidelen van de deel. En ik weet niet meer welke vogels onder de dakpannen gingen maar zulke huizen zijn in de regel niet geïsoleerd en dus zitten de vogeltjes tussen de dakpannen en kraaldelen. Daar stond mijn bed dan weer onder, wat een kabaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er ontbreken een paar gebruikelijke soorten (Putter, Goudvink, Heggenmus) maar 2 zingende Zwartkoppen had ik hier al een tijd niet meer gezien en de Rode Wouw is de eerste keer dat ik die op deze plek zag."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 14:39 schreef SeLang het volgende:
Vanmorgen in het park, hemelsbreed ca 100m van mijn huis: 33 soortenWauw wat een diversiteit! Hier in het park wel heel veel meerkoeten op hun nest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er ontbreken een paar gebruikelijke soorten (Putter, Goudvink, Heggenmus) maar 2 zingende Zwartkoppen had ik hier al een tijd niet meer gezien en de Rode Wouw is de eerste keer dat ik die op deze plek zag.
En bokjes? Dat zijn toch geitjes?![]()
Ah okequote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Lijkt op een Snip, maar kleiner en met een kortere snavel. Wintergast.
(niet mijn foto)
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |