abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 maart 2019 @ 13:49:15 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185627604
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 12:52 schreef SeLang het volgende:
Ontopic:

Deze 263 vrije vogels heb ik vorige maand gezien in Thailand. Met de Nederlandse namen er ook bij, omdat die zo pittoresk zijn :). 142 daarvan zag ik voor het eerst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reisverslag komt nog volgende week of zo in TRV

Indrukwekkend lijstje weer! _O_
Resistance is futile.
pi_185663218
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 12:52 schreef SeLang het volgende:
Ontopic:

Deze 263 vrije vogels heb ik vorige maand gezien in Thailand. Met de Nederlandse namen er ook bij, omdat die zo pittoresk zijn :). 142 daarvan zag ik voor het eerst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reisverslag komt nog volgende week of zo in TRV

Indrukwekkende lijst _O_
Bijzonder al die andere vogels dan dat je hier hebt. Al heb je gelukkig ook gewoon een huismus gezien :+
Ben benieuwd naar je verslag ^O^
  zondag 17 maart 2019 @ 10:12:04 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185665967
Ik zag een roodborstje! Een roodborstje! *O*

Wij hebben onze slaapkamer zo verbouwd dat we vanuit het bed vrij uitzicht op de tuin hebben (met raam van vloer tot plafond O+ ). Vanmorgen schoof ik het gordijn opzij, de zon scheen en een roodborstje kwam vanuit de taxus even polshoogte nemen bij een mezenbol.

Inmiddels staat ons mezenbuffet klaar, nu wachten tot de vogels er op afkomen.

https://www.agrishop.nl/m(...)n-voederstation.html

De eerste die we kregen was krom door transportschade :') dus we hebben er nu 2. De eerste houden we wel, want de beschadiging zit onderaan en dat kunnen we oplossen door 'm dieper in de grond te stouwen (die komt dam bij de vijver).

[ Bericht 10% gewijzigd door Seven. op 17-03-2019 10:17:46 ]
Resistance is futile.
  zondag 17 maart 2019 @ 10:22:23 #179
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185666145
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 10:12 schreef Seven. het volgende:
Ik zag een roodborstje! Een roodborstje! *O*

Wij hebben onze slaapkamer zo verbouwd dat we vanuit het bed vrij uitzicht op de tuin hebben (met raam van vloer tot plafond O+ ). Vanmorgen schoof ik het gordijn opzij, de zon scheen en een roodborstje kwam vanuit de taxus even polshoogte nemen bij een mezenbol.

Inmiddels staat ons mezenbuffet klaar, nu wachten tot de vogels er op afkomen.
[ afbeelding ]

https://www.agrishop.nl/m(...)n-voederstation.html

De eerste die we kregen was krom door transportschade :') dus we hebben er nu 2. De eerste houden we wel, want de beschadiging zit onderaan en dat kunnen we oplossen door 'm dieper in de grond te stouwen (die komt dam bij de vijver).
Dat is fijn wakker worden :)

Na de storm gisteren is het hier nu rustig en mooi zonnig lenteweer. Zonder er specifiek op te letten hoor ik in elk geval een roodborstje, koolmeesje en winterkoninkje zingen en een (groene?) specht hoor ik roepen in de verte.

In de winter overnachtte er steeds een Pimpelmeesje in mijn nestkastje maar nu niet meer (het is nu vrij warm). Ik ben benieuwd of er dit jaar weer een nest komt (vorig jaar niet) maar ben waarschijnlijk niet thuis om het (helemaal) te volgen mocht dat gebeuren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 17 maart 2019 @ 12:32:29 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185668291
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 10:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is fijn wakker worden :)

Na de storm gisteren is het hier nu rustig en mooi zonnig lenteweer. Zonder er specifiek op te letten hoor ik in elk geval een roodborstje, koolmeesje en winterkoninkje zingen en een (groene?) specht hoor ik roepen in de verte.

In de winter overnachtte er steeds een Pimpelmeesje in mijn nestkastje maar nu niet meer (het is nu vrij warm). Ik ben benieuwd of er dit jaar weer een nest komt (vorig jaar niet) maar ben waarschijnlijk niet thuis om het (helemaal) te volgen mocht dat gebeuren.
Hang je je camera weer op?
Resistance is futile.
  zondag 17 maart 2019 @ 13:02:02 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185668872
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 12:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hang je je camera weer op?
Die zit sowieso in het nestkastje, dus ja :). Hij staat alleen niet altijd aan. Het wordt nu weer interessant om in de gaten te houden.
Mijn reisverslagen
pi_185669111
@Seven, gaaf, van zowel roodborstje als slaapkameruitzicht O+
@SeLang, camera aanzetten zou wel weer leuk zijn ja :Y

Mijn pindakaashuisje is met die storm van de muur afgevallen (had met zo'n Tesa kleefschroef op muur gemaakt, maar hele schroef er gewoon afgedonderd :( ). Maar was sowieso nog niks van gegeten. Dus nu pot maar weggegooid.

Huisje en vetbolsilo's ook maar opgeruimd, vetbollen begonnen ook al te schimmelen, ook niks van gegeten. Erg jammer ;(
Raamsilo's hangen nog wel, maar goed, eerst dus maar zorgen voor meer beplanting en dan nog maar eens een poging wagen.

Ik volg nog wel veel die "Beleef de lente" camera's, dat is echt leuk om te volgen O+
  zondag 17 maart 2019 @ 13:42:29 #183
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185669719
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:14 schreef _Hestia_ het volgende:
@:Seven, gaaf, van zowel roodborstje als slaapkameruitzicht O+
@:SeLang, camera aanzetten zou wel weer leuk zijn ja :Y

Mijn pindakaashuisje is met die storm van de muur afgevallen (had met zo'n Tesa kleefschroef op muur gemaakt, maar hele schroef er gewoon afgedonderd :( ). Maar was sowieso nog niks van gegeten. Dus nu pot maar weggegooid.

Huisje en vetbolsilo's ook maar opgeruimd, vetbollen begonnen ook al te schimmelen, ook niks van gegeten. Erg jammer ;(
Raamsilo's hangen nog wel, maar goed, eerst dus maar zorgen voor meer beplanting en dan nog maar eens een poging wagen.

Ik volg nog wel veel die "Beleef de lente" camera's, dat is echt leuk om te volgen O+
Wat zonde van je pindakaas huisje. Die van ons ging ook niet lang mee, trouwens.

Wat voor beplanting ga je doen?
Resistance is futile.
pi_185669811
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat zonde van je pindakaas huisje. Die van ons ging ook niet lang mee, trouwens.

Wat voor beplanting ga je doen?
Ja idd erg zonde. Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar denk iig over een rek tegen de muur maken en dan klimplanten ertegenaan laten groeien. Maar wat ik in bakken over balkonreling ga doen en eventueel verder los op balkon zet moet ik nog even bekijken :) Zat ook te denken aan een dwerg-vlinderstruik ofzo O+
pi_185673290
*O* IJsvogel gezien *O*
Wat felblauw is zo’n beestje :)
pi_185673490
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
*O* IJsvogel gezien *O*
Wat gaaf! *O*
pi_185673821
Wat een leuk topic O+
Net de laatste mezenbollen opgehangen van deze voorraad, Even kijken of ik nog wat nieuws ga kopen.
In onze tuin zie je vooral veel musjes, koolmezen en roodborstjes.

Edit: bijna de merels, gaai en dikke duif vergeten :D
  zondag 17 maart 2019 @ 16:46:50 #188
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185674011
quote:
*O* IJsvogel gezien *O*
Die zijn zo leuk O+
Mijn reisverslagen
  zondag 17 maart 2019 @ 22:20:47 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185680471
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:37 schreef Sarabi het volgende:
Wat een leuk topic O+
Net de laatste mezenbollen opgehangen van deze voorraad, Even kijken of ik nog wat nieuws ga kopen.
In onze tuin zie je vooral veel musjes, koolmezen en roodborstjes.

Edit: bijna de merels, gaai en dikke duif vergeten :D
Precies wat ik zie. Woon jij ook al in Apeldoorn? :+
Resistance is futile.
pi_185680507
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:23 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Wat gaaf! *O*
Ja hij vloog opeens voorbij vlak naast bezoekerscentrum van NH duingebied in Castricum, best een drukke plek eigenlijk
  zondag 17 maart 2019 @ 22:26:29 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185680592
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 13:46 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja idd erg zonde. Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar denk iig over een rek tegen de muur maken en dan klimplanten ertegenaan laten groeien. Maar wat ik in bakken over balkonreling ga doen en eventueel verder los op balkon zet moet ik nog even bekijken :) Zat ook te denken aan een dwerg-vlinderstruik ofzo O+
Vogelvriendelijke klimplanten:

Wilde bosrank Clematis vitalba
Klimop Hedera helix
Hop Humulus lupulus
Klimhortensia Hydrangea anomla petiolaris
Winterjasmijn Jasminum nudiflorum
Wilde kamperfoelie Lonicera periclymenum
Wilde wingerd Parthenocissus
Vuurdoorn Pyracantha 'Orange Charmer'
Klimroos Rosa ‘Bobbie James’ – Ramblertype
Klimroos Rosa filipes cv Kiftsgate – Ramblertype
Blauwe regen Wisteria sinensis

^O^

Blauwe regen, wilde wingerd, klimhortensia kan ik bevestigen, zelf allemaal gehad, inclusief nestjes. Even checken welke van deze het goed doet in een pot.
Resistance is futile.
  zondag 17 maart 2019 @ 22:27:35 #192
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185680614
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 22:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ja hij vloog opeens voorbij vlak naast bezoekerscentrum van NH duingebied in Castricum, best een drukke plek eigenlijk
Mooi O+
Resistance is futile.
  zondag 17 maart 2019 @ 22:34:21 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185680729
Ik doe wel eens vogelspotten tijdens woon-werkverkeer. In mijn geval A1 Apeldoorn-Hengelo. Iemand anders ook kieviten gezien dit jaar? Ik had ze al heel lang niet meer gezien maar sinds een week zie ik ze regelmatig.

Vorig jaar zag ik veel ooievaren in het gebied Deventer/Apeldoorn/Zutphen! Dat is een gaaf gezicht, als die met een stuk of 6 over komen zweven. Ik hoop dit jaar weer, was best spectaculair. Beetje chillen op de lantaarnpalen langs de snelweg :+ .
Resistance is futile.
  zondag 17 maart 2019 @ 23:01:01 #194
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_185681026
Ik heb vandaag nog wat voer in het gras gegooid en toen ik twee uur later door het keukenraam keek, hadden we bezoek van 3 dames- en 1 herenfazant, 1 waterhoen, 2 eksters en 2 kauwen. Dat was allemaal gezellig en gedwee met elkaar aan het scharrelen O+

Mijn buizerd is sinds januari niet meer gespot trouwens, jammer.
Spoilers!
pi_185683012
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 22:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vogelvriendelijke klimplanten:

Wilde bosrank Clematis vitalba
Klimop Hedera helix
Hop Humulus lupulus
Klimhortensia Hydrangea anomla petiolaris
Winterjasmijn Jasminum nudiflorum
Wilde kamperfoelie Lonicera periclymenum
Wilde wingerd Parthenocissus
Vuurdoorn Pyracantha 'Orange Charmer'
Klimroos Rosa ‘Bobbie James’ – Ramblertype
Klimroos Rosa filipes cv Kiftsgate – Ramblertype
Blauwe regen Wisteria sinensis

^O^

Blauwe regen, wilde wingerd, klimhortensia kan ik bevestigen, zelf allemaal gehad, inclusief nestjes. Even checken welke van deze het goed doet in een pot.
Dankje ^O^
Ja idd even kijken wat het beste in een pot op een balkon kan. En niet te zwaar is zodat mn balkon straks op de BG is ipv op de 4e :+
pi_185683625
quote:
*O* IJsvogel gezien *O*
Oh gaaf. Die wil ik ook nog een keer zo graag zien.
Sinds een paar weken krijg ik als vast gasten ook Turkse tortels en 2 houtduiven in de tuin.
Gevolg is dat bij thuiskomst ik een mooie afdruk van een vogel op mijn raam zag :')

Ik ben vogelgeluiden aan het leren herkennen, maar vind het allemaal nog niet zo makkelijk :@
pi_185683791
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 22:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Precies wat ik zie. Woon jij ook al in Apeldoorn? :+
Nee Brabant :D de meeste mensen hebben deze vogels natuurlijk in de tuin
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:43:06 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185712134
Veel vrije vogels hier:
TRV / [Reisverslag] Thailand
Mijn reisverslagen
pi_185721255
Kak, net een dikke, grote rat weggejaagd in de tuin waar ik de vogels altijd voer.
Tijd om te stoppen met voeren dan maar, hopelijk kunnen ze rond deze tijd wel genoeg voer in de natuur vinden. Ratten moet ik echt niet hebben.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 20:09:44 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185721731
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:43 schreef SeLang het volgende:
Veel vrije vogels hier:
TRV / [Reisverslag] Thailand
Chestnut-headed bee eater _O_

Ik ga 'm binnenkort ff helemaal doorspitten.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')