Dit soort dingen heb je in Azie:quote:Op zondag 7 april 2019 16:38 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Apart kleurtje voor een duif
[ afbeelding ]
photoshop?quote:Op zondag 7 april 2019 16:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit soort dingen heb je in Azie:
[ afbeelding ]
Deze soort heb ik zelf vorige maand ook nog gezien in Thailand (Pink-necked Pigeon)
Ok, ja ik zou haast denken dat het komt door kweek/doorfokken maar wel een mooi beestje qua kleurenquote:Op zondag 7 april 2019 16:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee, maar wel de kleurverzadiging wat teveel opgedraaid. Deze is meer zoals je hem ziet:
[ afbeelding ]
Niks doorfokken, dit zijn wilde vogels!quote:Op zondag 7 april 2019 16:49 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Ok, ja ik zou haast denken dat het komt door kweek/doorfokken maar wel een mooi beestje qua kleuren
Des te mooier het resultaat dan blijkbaarquote:Op zondag 7 april 2019 16:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Niks doorfokken, dit zijn wilde vogels!
Turkse tortelsquote:Op zondag 7 april 2019 16:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Turkse Tortel. Die had ik broeden in mijn tuin!
Btw: inderdaad een invasie, want voor 1950 kwamen die niet eens voor in Nederland. Maar ze hebben zelfstandig West Europa gekoloniseerd (geen introductie door mensen)
Daar staan ze inderdaad om bekend ja, dat ze zacht uitgedrukt nogal slordig zijn met nesten bouwen. Een paar losse takjes wat met een beetje wind gelijk naar beneden flikkert....quote:Op zondag 7 april 2019 19:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Turkse tortels![]()
Waar ik vroeger woonde hadden we een klein stukje, enigszins beschut, plat dak. Ergens rond feb/mrt werd er dan op een windstille dag heel ambitieus iets gebouwd wat voor een nest door moest gaan.
Eerst dag dat het weer waaide.... nest weg![]()
Was bijna een jaarlijks tafereel. Je zou zowaar gaan twijfelen aan Darwin
Jammer!quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:31 schreef SeLang het volgende:
Er gebeurt weinig meer in mijn nestkastje dus ik vrees dat het nest niet afgebouwd gaat worden
Ik ben bezig met de vogelcursus van IVNquote:Op zaterdag 13 april 2019 14:13 schreef _Hestia_ het volgende:
Jammer van de koolmezen en hun nesten/voedsel.
Fijn dat je duivenprobleem opgelost is Seven!
Ik ben 2 weken geleden met een natuurcursus begonnen. Eerste week ging over vogels. De theorie-avond ben ik wel geweest, maar tijdens de excursie lag ik met griep in bed
De ekster hier achter de flat was al vroeg bezig met het nest bouwen (in februari geloof ik al dat ik dat postte). En net zag ik 2 kleintjes
Super leuk! Ja ik doe nu dr groencursus voorjaar van het IVN (de vlindercursus vorige week afgerond) maar ik ga dus ook nog maar een keer die vogelcursus apart doen zodat ik dan nog mee op excursie kanquote:Op maandag 15 april 2019 14:34 schreef Irrem het volgende:
[..]
Ik ben bezig met de vogelcursus van IVNDonderdagavond de theorie en de zaterdagochtend de praktijk. Hebben nu de stads-/parkvogels gehad. Zaterdagochtend om 5 uur op en om kwart voor 6 met een groepje 2 uur in het park rondgelopen, ijs- en ijskoud, maar wel oa. jonge bosuilen, grote bonte specht en de zwartkop gezien, naast de standaard vogels.
Ondanks het vroeg tijdstip was het echt superleuk!
Wij hebben nu ook een eigen 'Beleef de lente' in de tuin. Er zat al een tijdje een paartje houtduiven in de tuin, gisteren ontdekte ik een leeg nest en vandaag zit er een houtduif op!
Maar weet niet echt of ik er blij mee moet zijn, het nest zit niet ver af van ons lounge set. En dat in combinatie met het voorspelde weer voor het weekend.....
Het is nu paartijd dan zijn ze veel minder schuw vanwege kolder in de kop. Ik was vanmorgen op de volkstuin daar staan langs het hoofdpad grote oude lantarenpalen met een schaalvormig metalen deksel. Zat er een bonte specht met zijn snavel op die schaal te trommelen. Om vrouwtjes te lokken/territorium af te bakenen. Ik heb een kort filmpje ervan gemaakt maar 't was te ver weg.quote:Op woensdag 17 april 2019 13:30 schreef _Hestia_ het volgende:
Leuk allebei
Ik heb vanochtend voor het eerst bewust een grote bonte specht gezienAl wel vaak gehoord als ik ergens liep, maar deze zat vrij laag in een boom nu even. Had alleen cursus en zat zelf binnen, dus dat was wel jammer.
quote:Op maandag 15 april 2019 17:41 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb weer pimpelmeesjes in de nestkast. En de roodborst broed op de grond in de border tussen het geile geitenkruid.
quote:Op maandag 15 april 2019 18:23 schreef MissMSX het volgende:
Ik denk dat de pimpels hier aan het leggen/broeden zijn. Er wordt nog maar weinig gevlogen, maar af en toe zien we een koppie voor het gat verschijnen![]()
Voorjaarquote:Op woensdag 17 april 2019 13:30 schreef _Hestia_ het volgende:
Leuk allebei
Ik heb vanochtend voor het eerst bewust een grote bonte specht gezienAl wel vaak gehoord als ik ergens liep, maar deze zat vrij laag in een boom nu even. Had alleen cursus en zat zelf binnen, dus dat was wel jammer.
Zo gezellig jaquote:Op zaterdag 20 april 2019 10:33 schreef Sarabi het volgende:
De roodborstjes, koolneesjes en musjes zijn ook al druk bezig in de tuin
Heerlijk om daar tussen te zitten.
Roodborstjes hebben altijd van die vreemde nestvoorkeuren. De ingang moet open en bloot zijn dus ruim baan om aan te vliegen, maar de aanvliegroute moet dan wel weer redelijk afwijkend zijnquote:Op zaterdag 20 april 2019 11:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zat een roodborstje opgesloten in de bijkeuken. Hij is weer vrij gelukkig.
Ik hoop dat ze geen nestje aan het maken zijn in de schuur, dat vonden ze vorig voorjaar bij nader inzien ook geen succes. Zonde van het bijna complete nest.
Nou, dit jaar is er wel een nestje gebouwd en bewoond. Hartstikke onpraktisch voor ons, in een ruimte waar we dagelijks meermaals doorheen lopen. Maar goed, de roodborstjes hebben er voor gekozen.quote:Op zaterdag 20 april 2019 11:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zat een roodborstje opgesloten in de bijkeuken. Hij is weer vrij gelukkig.
Ik hoop dat ze geen nestje aan het maken zijn in de schuur, dat vonden ze vorig voorjaar bij nader inzien ook geen succes. Zonde van het bijna complete nest.
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 17:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, dit jaar is er wel een nestje gebouwd en bewoond. Hartstikke onpraktisch voor ons, in een ruimte waar we dagelijks meermaals doorheen lopen. Maar goed, de roodborstjes hebben er voor gekozen.
We kwamen er eindelijk achter waar ze zich verstopt hadden toen we met een grote opruiming bezig waren. Moeder roodborst schrok en verliet het nestWe voelden ons echt heel schuldig. Maar gelukkig zat ze er net weer, de eitjes zijn 2-3 uur onbezeten geweest. Ik hoop dat ze geniet van de excuuspinda's die ik naast haar nest had gelegd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zei het toch, rare nestvoorkeuren. Ik ga je topic volgen!quote:Op zaterdag 4 mei 2019 17:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, dit jaar is er wel een nestje gebouwd en bewoond. Hartstikke onpraktisch voor ons, in een ruimte waar we dagelijks meermaals doorheen lopen. Maar goed, de roodborstjes hebben er voor gekozen.
We kwamen er eindelijk achter waar ze zich verstopt hadden toen we met een grote opruiming bezig waren. Moeder roodborst schrok en verliet het nestWe voelden ons echt heel schuldig. Maar gelukkig zat ze er net weer, de eitjes zijn 2-3 uur onbezeten geweest. Ik hoop dat ze geniet van de excuuspinda's die ik naast haar nest had gelegd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een schatjequote:Op woensdag 22 mei 2019 20:52 schreef Tuned22 het volgende:
Vanavond was ik even kort thuis en hoorde gepiep bij de wasmachine... ik dacht eerst dat er een muis zat ofzo![]()
Toen de buitendeur geopend en bleek dat dit guitige exemplaar dus zat te piepen![]()
[ afbeelding ]
Een baby zanglijster![]()
Ik had 'm zo kunnen oppakken maar niet gedaan... wel voorzichtig m'n hand naar 'm toe bewogen en toen probeerde ie heel iets te vliegen![]()
Hopelijk blijven de buurkatten weg, of 'moet' ik er iets mee denken jullie? Een nacht binnen laten verblijven of in een boodschappenkratje doen binnen ofzo?
Agossie! Kun je er een grote draadmand overheen zetten of zoiets?quote:Op woensdag 22 mei 2019 20:52 schreef Tuned22 het volgende:
Vanavond was ik even kort thuis en hoorde gepiep bij de wasmachine... ik dacht eerst dat er een muis zat ofzo![]()
Toen de buitendeur geopend en bleek dat dit guitige exemplaar dus zat te piepen![]()
[ afbeelding ]
Ik had 'm zo kunnen oppakken maar niet gedaan... wel voorzichtig m'n hand naar 'm toe bewogen en toen probeerde ie heel iets te vliegen![]()
Hopelijk blijven de buurkatten weg, of 'moet' ik er iets mee denken jullie? Een nacht binnen laten verblijven of in een boodschappenkratje doen binnen ofzo?
Wat liefquote:Op woensdag 22 mei 2019 20:52 schreef Tuned22 het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi zo!quote:Op woensdag 22 mei 2019 22:06 schreef Tuned22 het volgende:
Ik heb zojuist weer even kunnen kijken maar hij was weg... hopelijk is ie door z'n ouders meegenomen
Btw: dit is een baby roodborstje, geen zanglijsterquote:
Ik was zelf ook door de war toen ik er voor het eerst eentje zag, omdat ze zo anders zijn dan hun ouders. Een Zanglijster jong heeft een iets lichtere borst dan een Roodborst jong.quote:Op donderdag 23 mei 2019 10:12 schreef Tuned22 het volgende:
Ik wist niet dat roodborst jonkies er zo uitzagen. Hij lijkt sprekend op een zanglijster en daar zitten er hier tientallen van in de tuin altijd.
Mooie foto's! Zo een alpensneeuwhoen helemaal in Schotlandquote:Op donderdag 23 mei 2019 10:47 schreef SeLang het volgende:
Btw: ik ben net terug van een 543 km trektocht door Schotland (uitgebreid reisverslag staat in TRV) en o.a. deze vrije vogels kwam ik daar tegen. Foto's genomen met pocketcamera:
[ afbeelding ]
Alpensneeuwhoen (♂)
[ afbeelding ]
Alpensneeuwhoen ♀+♂. Het vrouwtje is zo gecamoufleerd dat ze tijdens het broeden tussen de heide/ gras bijna onvindbaar is. En het mannetje is vooral goed gecamoufleerd tussen de stenen. In de winter worden ze beiden helemaal wit.
[ afbeelding ]
Parelduiker op een afgelegen meertje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |