Toevallig welquote:Op woensdag 30 januari 2019 18:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
Meegedaan aan de tuinvogeltelling?
Had het topic niet gezien, zal even lezen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Toevallig welSterker nog, uit het teltopic is dit topic voort gekomen. Vogels zijn veel te leuk om maar 1 weekend per jaar over te praten.
F&F / Nationale Tuinvogeltelling 25, 26 & 27 januari 2019
Mijn ervaring is dat dat altijd eventjes duurt.quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:56 schreef _Hestia_ het volgende:
Yay, mooie OP heb je er van gemaakt Lucky_Strike
Ik ben sindskort erg geïnteresseerd in tuinvogels. Alleen heb ik zelf maar twee balkons van 2x1m op 4 hoog. Heb er vorige week wel voedersilo's opgehangen en ander voer neergelegd, maar ze weten het tot nu toe nog niet echt te vinden helaas![]()
Wel een dikke grote struik in je nieuwe tuin he, dat vinden vogeltjes heerlijk.quote:Op woensdag 30 januari 2019 19:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh wat leuk. Onze tuin is nu nog een hoop stenen. (Net gekocht zijn nog aan het verbouwen) en van het voorjaar gaan we die een stuk groener maken.
Maar we hebben een walnoten boom en daar heb ik allemaal lekkers aan gehangen en aan de pergola hangt ook wat.
Deze foto maakte ik vanmiddag. Wel een beetje onduidelijk sorry.
Er zit een vogeltje op de noten zak
[ afbeelding ]
Koolmees of pimpelmees.quote:Op woensdag 30 januari 2019 19:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh wat leuk. Onze tuin is nu nog een hoop stenen. (Net gekocht zijn nog aan het verbouwen) en van het voorjaar gaan we die een stuk groener maken.
Maar we hebben een walnoten boom en daar heb ik allemaal lekkers aan gehangen en aan de pergola hangt ook wat.
Deze foto maakte ik vanmiddag. Wel een beetje onduidelijk sorry.
Er zit een vogeltje op de noten zak
[ afbeelding ]
Ja er zitten nu roodborstjes in. Anders was hij al weg geweestquote:Op woensdag 30 januari 2019 19:38 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wel een dikke grote struik in je nieuwe tuin he, dat vinden vogeltjes heerlijk.
Ja dat zeiden ze bij het tuincentrum ook idd. In de buurt zitten wel veel vogels, dus die bekijk ik nu maar met mn nieuwe verrekijkerquote:Op woensdag 30 januari 2019 19:06 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat dat altijd eventjes duurt.
Ik begin in de loop van de herfst al met wat voer ophangen, dan weten ze je de rest van de winter ook te vinden
Ach, ik heb ook een tuin en word van tijd tot tijd binnen verrast met dode (soms levendequote:Op woensdag 30 januari 2019 21:22 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Ja dat zeiden ze bij het tuincentrum ook idd. In de buurt zitten wel veel vogels, dus die bekijk ik nu maar met mn nieuwe verrekijkerMaar het zou leuk zijn als ze de weg naar mijn balkon ook vinden en ik ze van dichtbij kan zien
Leuk Thinkk-Pinkk
En arme katten Cat-astrophe
Mijn zus heeft ook een balkon in de stad, ik had haar wat spul gegeven om op te hangen voor de vogels. Stuurt ze twee dagen later een foto, allemaal parkietenquote:Op woensdag 30 januari 2019 21:22 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Ja dat zeiden ze bij het tuincentrum ook idd. In de buurt zitten wel veel vogels, dus die bekijk ik nu maar met mn nieuwe verrekijkerMaar het zou leuk zijn als ze de weg naar mijn balkon ook vinden en ik ze van dichtbij kan zien
Leuk Thinkk-Pinkk
En arme katten Cat-astrophe
Trouwens je kunt het voer beter ophangen, vogels vinden het riskant zo laag in een bloembak te eten.quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:22 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk Thinkk-Pinkk
En arme katten Cat-astrophe![]()
Kan ik het dan het beste aan die muur ophangen of gewoon aan die groene reling van het balkon? Dat laatste is voor mij iig praktischer, heb geen gereedschap om te boren ofzo.quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Trouwens je kunt het voer beter ophangen, vogels vinden het riskant zo laag in een bloembak te eten.
Ik zou zeggen zo vrij mogelijk.quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:29 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Kan ik het dan het beste aan die muur ophangen of gewoon aan die groene reling van het balkon?
Op 4 hoog komen weinig kattenquote:Op woensdag 30 januari 2019 21:31 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik zou zeggen zo vrij mogelijk.
Waar een kat het moeilijkst bijkomt moet je maar denken.
Ik zal ze morgen wel met draad aan die reling/gaatjes van balkon hangen dan. Kijken of het dan beter gaatquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |