Ik ken ze, lekker hoorquote:Op zondag 30 augustus 2020 19:39 schreef Natalie het volgende:
[..]
Kue mangkok, pangsit, pasteitjes, lemper, risolles, loempia'sJe kent 't wel.
Pangsit en loempia's zijn de enige hapjes die ik zelf kan maken. Eet 't wel eens voor lunch... erg
[..]
Pap Nederlands, mam Indisch, zusje met bruin haar en groene ogen. Ik ben roodachtig blond met blauwe kijkers.
[..]
Ik wou juist dat 't beter te zien was, helaas hebben we het niet voor het kiezen.
En jij bent ook al gemengd, maar je weet 't nooit, hè. Wat nu blond is, kan nog donkerder worden.quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:59 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Ik ken ze, lekker hoor.
Grappig is dat, hoe verschillend het kan zijn. Mijn zoon is blond en blauwe ogen. en mijn dochter gaat ook die kant op, denk ik. Moet ik ook zeggen, mijn vrouw is uit de Hollandse klei getrokken.
Mijn overgrootmoeder kon magnetiseren, zo begreep ik. Heb haar helaas nooit gekend. Mijn ooms en tantes zien ook geregeld 'dingen' of mijn moeder dat ook doet, weet ik eigenlijk niet zeker. Ze is er wat vaag over. Misschien zegt dat ook al wat.quote:Mijn oma heeft heeft een "gave". Mijn zus en haar dochter ook. Mijn nichtje zegt dat ze mijn vader (Helaas te vroeg overleden) en opa ziet.
Bedoel je zo iets, of iets anders?
Ben maar een kwart, van de 12 neven en nichten zijn er 3 echt Indisch.quote:Op zondag 30 augustus 2020 20:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
En jij bent ook al gemengd, maar je weet 't nooit, hè. Wat nu blond is, kan nog donkerder worden.
[..]
Mijn overgrootmoeder kon magnetiseren, zo begreep ik. Heb haar helaas nooit gekend. Mijn ooms en tantes zien ook geregeld 'dingen' of mijn moeder dat ook doet, weet ik eigenlijk niet zeker. Ze is er wat vaag over. Misschien zegt dat ook al wat.
Ik zit op zo'n 20 procent. Heb een tweetal DNA etniciteitstesten laten uitvoeren om enig inzicht te krijgen. Mijn stamboom aan de Indische kant (doe ik nog steeds onderzoek na btw) zit vol met inlandse vrouwen, buitenechtelijke kinderen, maar ook veel Europeanen. Wilde weten hoeveel ik eigenlijk nog had. Verbazend genoeg toch nog zo'n 20 procent. Quite happy about thatquote:Op zondag 30 augustus 2020 20:30 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Ben maar een kwart, van de 12 neven en nichten zijn er 3 echt Indisch.
Bij mijn oma is het ook nogal vaag. Ik heb het van mijn zus en die is er redelijk open in. Persoonlijk heb ik het niet. Weet niet of ik er op te zit wachten. Maar heeft wel mijn interesse.
Snap je punt. Mijn zus ziet of voelt wel eens wat bij ons, maar ze zegt niets. Vind ik wel prettig. Soms achteraf. Zoals bij de zwangerschappen wist ze al wat het zou worden. Dat soort dingen.quote:Op zondag 30 augustus 2020 20:38 schreef Natalie het volgende:
[..]
Aan de ene kant vind ik het reuze interessant, die geesten, het bijgeloof, en 'gaven' (zoals je ze noemt), maar het komt op persoonlijk vlak wel dichtbij en dat vind ik niet altijd prettig.
Daar ben ik ook mee bezig, van mijn opa's kant weet ik alles, maar mijn Indische kant komt ik niet verder...quote:Op zondag 30 augustus 2020 20:38 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik zit op zo'n 20 procent. Heb een tweetal DNA etniciteitstesten laten uitvoeren om enig inzicht te krijgen. Mijn stamboom aan de Indische kant (doe ik nog steeds onderzoek na btw) zit vol met inlandse vrouwen, buitenechtelijke kinderen, maar ook veel Europeanen. Wilde weten hoeveel ik eigenlijk nog had. Verbazend genoeg toch nog zo'n 20 procent. Quite happy about that
Kunnen ze je in C&H (genealogietopic) niet verder helpen? Ik post daar zelf ook btw.quote:Op zondag 30 augustus 2020 20:43 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Daar ben ik ook mee bezig, van mijn opa's kant weet ik alles, maar mijn oma's kant komt ik niet verder...
Wel eens gevraagd, maar ik zal het nog een keer doenquote:Op zondag 30 augustus 2020 20:45 schreef Natalie het volgende:
[..]
Kunnen ze je in C&H (genealogietopic) niet verder helpen? Ik post daar zelf ook btw.
Ik hobbel ook wel die kant op als ik zie dat erin gepost is. Wie weet kan ik ook wat toevoegenquote:Op zondag 30 augustus 2020 21:34 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Wel eens gevraagd, maar ik zal het nog een keer doen
preciesquote:Op zondag 30 augustus 2020 21:37 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik hobbel ook wel die kant op als ik zie dat erin gepost is. Wie weet kan ik ook wat toevoegen
Zelfde wat m'n zus heeft. Ziet en voelt bepaalde dingen. Soort van medium (?)quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:08 schreef Natalie het volgende:
@:ErwinDikkie Mag ik trouwens vragen wat voor gave je oma heeft? Ben wel nieuwsgierig namelijk.
Sommige mensen zien écht dingen die later daadwerkelijk gebeuren.quote:Op maandag 31 augustus 2020 12:49 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Zelfde wat m'n zus heeft. Ziet en voelt bepaalde dingen. Soort van medium (?)
Of ze voelt/ziet de aanwezigheid van overleden personen. Ik ken toevallig ook iemand die dat kan.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Sommige mensen zien écht dingen die later daadwerkelijk gebeuren.
Volgens sommige mensen hebben alle mensen een gids.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:21 schreef Natalie het volgende:
[..]
Of ze voelt/ziet de aanwezigheid van overleden personen. Ik ken toevallig ook iemand die dat kan.
En ik schijn zelf een gids te hebben.
Persoonlijk denk ik van niet, maar ik ben er ook niet echt in thuis.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:12 schreef Laysa het volgende:
Is dat typisch Indisch? Hebben indische mensen vaker die gave?
Klopt. Een persoonlijke gids. Niet te verwarren met een beschermengel.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:09 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen hebben alle mensen een gids.
Lijkt me soms wat griezelig, hoewel zij waarschijnlijk niet anders gewend zijn.quote:Mijn oma, zus en nichtje voelen/zien voornamelijk overleden personen. Sixth Denise zeg maar, maar in mindere mate.
Denk het niet, maar misschien staan ze er wel meer voor open.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:12 schreef Laysa het volgende:
Is dat typisch Indisch? Hebben indische mensen vaker die gave?
Ja, dat is zeker jammer. Ik persoonlijk vind het iets heel moois.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:47 schreef Laysa het volgende:
Toch jammer dat er zo'n taboe om heen hangt.
Kan mooi zijn, heb verhalen gelezen dat het niet prettig kan zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker jammer. Ik persoonlijk vind het iets heel moois.
Het zal ook best eng zijn als je zoiets voor het eerst ervaartquote:Op maandag 31 augustus 2020 18:27 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Kan mooi zijn, heb verhalen gelezen dat het niet prettig kan zijn.
Dat ook. Er zijn natuurlijk ook negatieve entiteiten. Zoals met alles, is er goed en kwaad. Licht en donker. Noem maar op.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het zal ook best eng zijn als je zoiets voor het eerst ervaart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |