abonnement Unibet Coolblue
pi_194776828
ToT! Fijn dat ik je hier weer zie en je verhaal te lezen ;)
pi_194796722
quote:
88s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 14:13 schreef ToT het volgende:
Okee, hoe werkt oosterse mystiek? Hoe voorspellen ze de toekomst?

Een waargebeurd verhaal van vandaag:

We waren net naar een toko toe om wat Aziatische ingrediënten te gaan halen. (Mijn vrouw is Aziatisch)
Mini-ToT was lekker druk bezig, maar werd op een gegeven moment ook een beetje opstandig.
Zijn luier was een beetje vol dus dacht ik er aan om die bij thuiskomst te gaan vervangen. Mevrouw ToT was iets verderop dus wilde ik dat later tegen haar zeggen.
De eigenaresse van de toko vindt Mini-ToT altijd super leuk en vroeg of hij een koekje mocht. Ja geen probleem!
Was een gelukskoekje.
Terwijl ik de verpakking open maak zeg ik tegen mijn vrouw die er aan komt lopen: "Honey? When we get back home, we need to change his diaper."
Ik haal het papiertje uit het gelukskoekje, en wat staat er op?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- True story! :D
Oh geweldig :D Die kwam op het juist moment!
Ik moet ook maar weer eens naar de toko. Nu ik je erover hoor praten, krijg ik trek. De geuren bij de toko doen me altijd denken aan oma's huis. Heb een Javaanse oma, dus dan weet je het wel _O_
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 augustus 2020 @ 16:38:53 #253
74056 crew  ToT
pi_194796760
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:38 schreef Natalie het volgende:

[..]

Oh geweldig :D Die kwam op het juist moment!
Ik moet ook maar weer eens naar de toko. Nu ik je erover hoor praten, krijg ik trek. De geuren bij de toko doen me altijd denken aan oma's huis. Heb een Javaanse oma, dus dan weet je het wel _O_
Haha alright! :D
Ja wij hebben vooral wat voor wat Thaise en Filipijnse gerechten gehaald. :)
pi_194796771
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:38 schreef Natalie het volgende:

[..]

Oh geweldig :D Die kwam op het juist moment!
Ik moet ook maar weer eens naar de toko. Nu ik je erover hoor praten, krijg ik trek. De geuren bij de toko doen me altijd denken aan oma's huis. Heb een Javaanse oma, dus dan weet je het wel _O_
Javaanse oma's O+
Waar van Java? Mijn oma is van oost-Java
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 augustus 2020 @ 16:39:12 #255
74056 crew  ToT
pi_194796773
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
ToT! Fijn dat ik je hier weer zie en je verhaal te lezen ;)
*O*
pi_194796816
quote:
88s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:38 schreef ToT het volgende:

[..]

Haha alright! :D
Ja wij hebben vooral wat voor wat Thaise en Filipijnse gerechten gehaald. :)
Dat klinkt ook goddelijk, zeg. Bofferd :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 augustus 2020 @ 16:42:04 #257
74056 crew  ToT
pi_194796858
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:40 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat klinkt ook goddelijk, zeg. Bofferd :)
De Filipijnse tafel is meestal niet zo bijzonder, hoewel ik wel hoop dat ze binnenkort kinilaw gaat maken, en sinigang gaat er sowieso ook altijd wel in! :Y
pi_194796866
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:39 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Javaanse oma's O+
Waar van Java? Mijn oma is van oost-Java
Mijn oma komt uit Yogja :) Opa uit Bandung.

Oma leeft ook nog, gelukkig! Maar door covid heb ik haar al een tijdje niet gezien :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194796885
quote:
88s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:42 schreef ToT het volgende:

[..]

De Filipijnse tafel is meestal niet zo bijzonder, hoewel ik wel hoop dat ze binnenkort kinilaw gaat maken, en sinigang gaat er sowieso ook altijd wel in! :Y
Oké, wanneer mogen we komen eten? :D
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 augustus 2020 @ 16:46:39 #260
74056 crew  ToT
pi_194796970
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:42 schreef Natalie het volgende:

[..]

Oké, wanneer mogen we komen eten? :D
:D Whaha!

Nee maar het koken is wel veel trial and error; in de Filipijnen is men enorm lui geworden qua koken sinds supermarkten en fastfood-ketens hun intrede hebben gedaan. Het koken moet weer herontdekt worden. :Y

Een vis op een kokosvuurtje gooien met wat kruiden en een bak rijst maken is zo ongeveer alles wat de meesten doen. (En wat worstjes en bewerkt vlees van de supermarkt bakken.)
pi_194797028
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:42 schreef Natalie het volgende:

[..]

Mijn oma komt uit Yogja :) Opa uit Bandung.

Oma leeft ook nog, gelukkig! Maar door covid heb ik haar al een tijdje niet gezien :{
Nice :). Mijn oma komt uit Banyuwangi, mijn vader is daar ook geboren. Mijn opa is een Zaankanter. Het bekende verhaal, na de oorlog als naar Indië.

Mijn oma leeft gelukkig ook nog, maar woont in een verzorgingshuis. Helaas dementerend. Bezoek is ook lastig.
Wel plannen om te op bezoek te gaan?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_194797036
quote:
88s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:46 schreef ToT het volgende:

[..]

:D Whaha!

Nee maar het koken is wel veel trial and error; in de Filipijnen is men enorm lui geworden qua koken sinds supermarkten en fastfood-ketens hun intrede hebben gedaan. Het koken moet weer herontdekt worden. :Y

Een vis op een kokosvuurtje gooien met wat kruiden en een bak rijst maken is zo ongeveer alles wat de meesten doen.
Oh, da's jammer.
Mijn oma kookt echt heerlijk. Al is ze nu slecht ter been, dus het gaat haar wat moeilijker af om lang in de keuken te staan. En helaasch heb ik het talent voor Indisch koken niet geërfd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 augustus 2020 @ 16:52:45 #263
74056 crew  ToT
pi_194797065
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:50 schreef Natalie het volgende:

[..]

Oh, da's jammer.
Mijn oma kookt echt heerlijk. Al is ze nu slecht ter been, dus het gaat haar wat moeilijker af om lang in de keuken te staan. En helaasch heb ik het talent voor Indisch koken niet geërfd.
Mijn vrouw wordt in ieder geval wel steeds beter in koken.
Kip adobo smaakt goed! :Y Maar haar thaise loempia's worden echt steeds beter: gemaakt van rijstpapier met gekookte rijst-mihoen en munt er in. Verder niet bakken of zo. En dat dip je in een pittig sausje waarvan ik de ingrediënten niet weet, behalve gedroogde rode peper en gemalen pinda's. Zit ook nog één of ander potje uit de toko doorheen. :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 augustus 2020 @ 16:53:07 #264
74056 crew  ToT
pi_194797073
Maar kinilaw vind ik echt de shit! _O_
pi_194797083
quote:
88s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Mijn vrouw wordt in ieder geval wel steeds beter in koken.
Kip adobo smaakt goed! :Y Maar haar thaise loempia's worden echt steeds beter: gemaakt van rijstpapier met gekookte rijst-mihoen en munt er in. Verder niet bakken of zo. En dat dip je in een pittig sausje waarvan ik de ingrediënten niet weet, behalve gedroogde rode peper en gemalen pinda's. Zit ook nog één of ander potje uit de toko doorheen. :P
Klinkt goed :@
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_194797122
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:50 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Nice :). Mijn oma komt uit Banyuwangi, mijn vader is daar ook geboren. Mijn opa is een Zaankanter. Het bekende verhaal, na de oorlog als naar Indië.

Mijn oma leeft gelukkig ook nog, maar woont in een verzorgingshuis. Helaas dementerend. Bezoek is ook lastig.
Wel plannen om te op bezoek te gaan?
Mijn grootouders hebben elkaar op de boot naar Nederland ontmoet. M'n moeder in Nederland geboren :)
Ja, wil graag naar haar toe, maar er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om het OV in te gaan. Plus ik ben bang om haar evt te besmetten met iets.

Heb jij veel van de Indische cultuur (en bijgeloof) meegekregen vanuit huis?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194797146
quote:
88s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Mijn vrouw wordt in ieder geval wel steeds beter in koken.
Kip adobo smaakt goed! :Y Maar haar thaise loempia's worden echt steeds beter: gemaakt van rijstpapier met gekookte rijst-mihoen en munt er in. Verder niet bakken of zo. En dat dip je in een pittig sausje waarvan ik de ingrediënten niet weet, behalve gedroogde rode peper en gemalen pinda's. Zit ook nog één of ander potje uit de toko doorheen. :P
Oh men...
Dat klinkt echt wel goed, hoor :D
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 augustus 2020 @ 16:59:09 #268
74056 crew  ToT
pi_194797177
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:53 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Klinkt goed :@
Is het ook echt! :Y
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 30 augustus 2020 @ 16:59:46 #269
74056 crew  ToT
pi_194797187
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:57 schreef Natalie het volgende:

[..]

Oh men...
Dat klinkt echt wel goed, hoor :D
Hehe ja was smullen! :D
En gisteren had ze nog wat garnalen bovenop die loempia's gemaakt met 1 dun laagje rijstpapier er overheen! :9
pi_194797457
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:55 schreef Natalie het volgende:

[..]

Mijn grootouders hebben elkaar op de boot naar Nederland ontmoet. M'n moeder in Nederland geboren :)
Ja, wil graag naar haar toe, maar er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om het OV in te gaan. Plus ik ben bang om haar evt te besmetten met iets.

Heb jij veel van de Indische cultuur (en bijgeloof) meegekregen vanuit huis?
Heb het zelfde met het bezoek. Mijn dochtertje is 2 weken geleden geboren en wil haar graag laten zien, maar omdat het geestelijk niet goed gaat met haar, herkend ze me niet altijd. Is lastig. Dat had ik ook met de geboorte van mijn zoontje, ze beseft het niet meer helaas.

Wat ik meegekregen heb is altijd op blote voeten lopen. Schijnt dat mijn vader en zijn broers en zussen het ook deden. Mijn zoontje doet dat ook. En ieder bezoek bij ons, volproppen met eten :@ Maar voor de rest niet veel.

En jij?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_194797469
Krijg spontaan trek...
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_194797532
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:55 schreef Natalie het volgende:

[..]

Mijn grootouders hebben elkaar op de boot naar Nederland ontmoet. M'n moeder in Nederland geboren :)
Ja, wil graag naar haar toe, maar er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om het OV in te gaan. Plus ik ben bang om haar evt te besmetten met iets.

Heb jij veel van de Indische cultuur (en bijgeloof) meegekregen vanuit huis?
Oh ja, nog paar dingetjes. Over de hele dag door eten.
Was wel grappig, toen de familie van mijn vrouw voor het eerst bij mij thuis was voor mijn verjaardag. Allemaal hapjes op tafel, zij proppen. En dan roepen dat het eten klaar is. Complete rijsttafel. _O-

En ik doe aan pencak silat.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_194799011
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:13 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Heb het zelfde met het bezoek. Mijn dochtertje is 2 weken geleden geboren en wil haar graag laten zien, maar omdat het geestelijk niet goed gaat met haar, herkend ze me niet altijd. Is lastig. Dat had ik ook met de geboorte van mijn zoontje, ze beseft het niet meer helaas.
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje O+
Dementie is heel vervelend... Gelukkig herkend ze je soms nog. Dat is iets. Ze heeft nog heldere momenten.
Mijn oma is geestelijk helemaal bij, maar lichamelijk gaat 't wat minder. Ze woont nog wel zelfstandig.

quote:
Wat ik meegekregen heb is altijd op blote voeten lopen. Schijnt dat mijn vader en zijn broers en zussen het ook deden. Mijn zoontje doet dat ook. En ieder bezoek bij ons, volproppen met eten :@ Maar voor de rest niet veel.

En jij?
Oh ja, eten eten eten. Oma maakte tot een paar jaar geleden Indische hapjes voor m'n verjaardag. Heerlijk, hoor! Verder een beetje taal meekregen, hoewel ik als kind geen idee had dat het een andere taal was. Ook het geloof in geesten en 'dat er meer is', zit er wel ingebakken. Hoe goed ik het ook probeer te ontkennen, het zit er wel in.

Verder is het totaal niet te zien aan me :D Ik oog nog Hollandser dan m'n vader.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194799529
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:34 schreef Natalie het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje O+
Dementie is heel vervelend... Gelukkig herkend ze je soms nog. Dat is iets. Ze heeft nog heldere momenten.
Mijn oma is geestelijk helemaal bij, maar lichamelijk gaat 't wat minder. Ze woont nog wel zelfstandig.
[..]

Oh ja, eten eten eten. Oma maakte tot een paar jaar geleden Indische hapjes voor m'n verjaardag. Heerlijk, hoor! Verder een beetje taal meekregen, hoewel ik als kind geen idee had dat het een andere taal was. Ook het geloof in geesten en 'dat er meer is', zit er wel ingebakken. Hoe goed ik het ook probeer te ontkennen, het zit er wel in.

Verder is het totaal niet te zien aan me :D Ik oog nog Hollandser dan m'n vader.
Dank je :)
Soms heeft ze wel heldere momenten.

Wat voor hapjes waren het?

Mijn moeder is Nederlands, mijn broer,zus en ik zien er alle 3 anders uit. Broer bruin haar, zus blond en ik Indisch.

Hoezo probeer je het te ontkennen?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_194799735
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:25 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Dank je :)
Soms heeft ze wel heldere momenten.

Wat voor hapjes waren het?
Kue mangkok, pangsit, pasteitjes, lemper, risolles, loempia's _O_ Je kent 't wel.
Pangsit en loempia's zijn de enige hapjes die ik zelf kan maken. Eet 't wel eens voor lunch... erg :X

quote:
Mijn moeder is Nederlands, mijn broer,zus en ik zien er alle 3 anders uit. Broer bruin haar, zus blond en ik Indisch.
Pap Nederlands, mam Indisch, zusje met bruin haar en groene ogen. Ik ben roodachtig blond met blauwe kijkers.

quote:
Hoezo probeer je het te ontkennen?
Ik wou juist dat 't beter te zien was, helaas hebben we het niet voor het kiezen. :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')