Daarmee is aflossen minder aantrekkelijk….(gaan we weer)….quote:Op maandag 4 februari 2019 10:43 schreef MaGNeT het volgende:
En met afschaffing van wet Hillen betaal je straks wel EWF als je hebt afgelost maar dat betaal je ook nu je niet hebt afgelost.
Ik vind het wel leuk om een maandlast van 0,01 of lager te hebbenquote:Op maandag 4 februari 2019 10:18 schreef dodoria het volgende:
[..]
Wat ik me dan af vraag: waarom laat je die hypotheken voor dat bedrag open staan? Als je 5 euro overmaakt zijn ze allebei afgelost...
Gaan we weer idd. In vorige topics heb je het niet kunnen voorrekenen waarom aflossen minder aantrekkelijk is dus ik verwacht vandaag ook niet veel.quote:Op maandag 4 februari 2019 10:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Daarmee is aflossen minder aantrekkelijk….(gaan we weer)….
Je snapt het niet.. al die kosten die jij noemt heb je met hypotheek en ook zonder hypotheek. Je kan beter aflossen, want rente is weggegooid geld. En rente heb je niet als je geen openstaande hypotheek meer hebt.quote:Op maandag 4 februari 2019 10:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Daarmee is aflossen minder aantrekkelijk….(gaan we weer)….
quote:Op maandag 4 februari 2019 08:55 schreef athlonkmf het volgende:
In 2017 vekregen.
Flink afgelost.
[ afbeelding ]
Het laatste deel is een linieaire hypotheek. Iets van 740 per maand. Helaas heeft extra aflossen weinig invloed op maandlasten tegenwoordig daarop.
Belastingteruggave wordt standaard gebruikt als extra aflossing. Vakantiegeld vaak ook. Dat zien we als "extra inkomsten/bedragen die niet maandelijks binnenstromen"
bedoeling is hypotheekvrij in 2023
Dat lijkt me wel.quote:
quote:Op maandag 4 februari 2019 15:51 schreef Metro2005 het volgende:
Daarna stop ik denk ik wel even met aflossen gezien de bijzonder lage rente. Scheelt echt te weinig op de maandlasten.
Als je de HRA meerekent valt dat verschil onderaan de streep ook wel mee. Dan betaal ik effectief zo'n 1 procent en jij 1.6%quote:Op maandag 4 februari 2019 19:09 schreef Ivo1985 het volgende:
@Metro: Zo'n rentepercentage wil ik ook wel. Mijn immense 2,65% is ineens hoog als je bij een ander 1,79% ziet staan.
Op twee manieren:quote:
Hoe ouder je wordt, des te moeilijker die stap. Zowel de nieuwe plek, als het verhuizen geeft steeds meer weerstand als >>55 bent.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 09:20 schreef Hallmark het volgende:
En tenslotte is het nog maar de vraag of we écht bereid zijn om een stap terug te doen qua woongenot, als we met pensioen willen gaan. Ik zie bij mijn gepensioneerde ouders toch een grote weerstand op dat vlak.
Ik ken jouw situatie natuurlijk niet.quote:Op maandag 4 februari 2019 21:52 schreef blomke het volgende:
Zou ik 10% aflossen, scheelt me dat ¤33,- per maand, binnenkort komt de WOZ-waarde binnen, dan wordt aflossen nog minder gunstig als het EWF hoger is dan 12x¤331,-
Koop ik liever Shell.
Ik zit op plm. 35% schuld/waarde. Lager kan niet. Wat ik "oneerlijk" vindt, is dat ik wel een opslag betaal omdat de hypotheek niet annuitair is. Terwijl iemand met 50% schuld/waarde en annuitair, geen opslag krijgt. Scheelt iets van 0,25% uit m'n hoofdjequote:Op dinsdag 5 februari 2019 09:56 schreef DjMark het volgende:
[..]
Ik ken jouw situatie natuurlijk niet.
Maar de ING rente is meestal opgebouwd uit een basis +korting/toeslag o.b.v. de schuld/marktwaarde.
Dus het kan zo zijn dat een extra aflossing ook zorgt voor een lager rentepercentage...dan kan het meer schelen.
We hebben de zelfde afloopdatum van de rentevastperiodequote:Op dinsdag 5 februari 2019 10:05 schreef DjMark het volgende:
Wel leuk die screenshots :-)
Ik doe ook mee:
[ afbeelding ]
Ben ik wel met je eens ja.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 10:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zit op plm. 35% schuld/waarde. Lager kan niet. Wat ik "oneerlijk" vindt, is dat ik wel een opslag betaal omdat de hypotheek niet annuitair is. Terwijl iemand met 50% schuld/waarde en annuitair, geen opslag krijgt. Scheelt iets van 0,25% uit m'n hoofdje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |