abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 februari 2019 @ 17:05:08 #251
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_184975676
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

wow :D
toch maar weer de Sinan tunnel in denk ik _O-
pi_184979054
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:05 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

toch maar weer de Sinan tunnel in denk ik _O-
Ja precies :D

Maar het blijft een beetje knagen dat ie zo apatisch lijkt in de opdrachten... en dat ie die wals gewoon binnenreed zonder te mollen was ook wat onnodig
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_184985521
Er is al met redelijke zekerheid voorspeld dat degene die vorige week had moeten afvallen te herleiden was door de leeftijden van de kandidaten van hoog naar laag te ranken. De afvallers matchen dan met de rode kaartjes aan de zipline. Maar nu is er nog iets wat te herleiden is aan de zipline:



De Mol? Afvaller van vorige week?
't Echte en 't ware!
pi_184986263
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 00:38 schreef Japepk het volgende:
Er is al met redelijke zekerheid voorspeld dat degene die vorige week had moeten afvallen te herleiden was door de leeftijden van de kandidaten van hoog naar laag te ranken. De afvallers matchen dan met de rode kaartjes aan de zipline. Maar nu is er nog iets wat te herleiden is aan de zipline:

[ afbeelding ]

De Mol? Afvaller van vorige week?
Zal het een zin zijn? Met het begin "Mol is" (uit de leader) en vervolgens "een man".
pi_184986811
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 00:38 schreef Japepk het volgende:
Er is al met redelijke zekerheid voorspeld dat degene die vorige week had moeten afvallen te herleiden was door de leeftijden van de kandidaten van hoog naar laag te ranken. De afvallers matchen dan met de rode kaartjes aan de zipline. Maar nu is er nog iets wat te herleiden is aan de zipline:

[ afbeelding ]

De Mol? Afvaller van vorige week?
Hoe moet ik dit lezen? Morse code of..? Plaats eens linkjes naar bronnen mensen, dat is wel zo prettig.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 februari 2019 @ 08:50:08 #256
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_184987107
Morse inderdaad. En de andere groep? Had die dezelfde volgorde? Zo nee, is daar ook een plaatje van?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_184987234
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 08:50 schreef Rewimo het volgende:
Morse inderdaad. En de andere groep? Had die dezelfde volgorde? Zo nee, is daar ook een plaatje van?
Las inderdaad dat die dezelfde volgorde had, al leek dat in de aflevering echt een andere te zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184987598
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 01:23 schreef Moira. het volgende:
Ik ben ondertussen ook wel weer gesterkt in mijn gevoel op Niels. Zou toch mooi zijn als ik eindelijk weer eens vanaf het begin goed zit, al dan niet met twijfels gaandeweg.

Maar vandaag ook weer..
Gelijk met die vierkantjes al roepen en blijven volhouden dat het er maar 19 zijn. Terwijl het er 40 (!!) zijn.

Moirapaint voor de beeldvorming:
[ afbeelding ]

Hoppa, ¤150 uit de pot (want extra ingezet geld). Daarna bij dat touw-eind-zoeken ook ¤100 eruit gevist door extra in te zetten en te falen.

Meerdere 'domme' fouten bij de tuktuk-opdracht waardoor hij 2x mingeld (-¤150) binnen haalt.

In totaal eigenhandig ¤400 uit de pot gespeeld en in tegenstelling tot de anderen geen cent erbij verdiend.

En bij het ziplinen ging hij niet (wat ik nou ook niet echt zou verwachten, vond hem zichzelf iig wel in een makkelijke positie wringen om niet te gaan, 'want hij had tenslotte gezegd dat hij niet tegen hoge druk kon'), maar daar zie ik niet echt een voordeel in voor de mol dus lijkt me verder irrelevant.
Kijk die eerste opdracht nog eens terug en let daarbij op Jamie. Die zit Niels te manipuleren en als schild te gebruiken, en naïeve Niels tuint er met open ogen in. Jamie zegt dingen als :
-ik wil het niet gedaan hebben
-als we het doen, dan gaan we er ook samen voor
-weet je het zeker?
-Oja, dat kan ook nog!
-gaan we voor 19 of voor 27 (en daarmee de optie uitsluiten dat het ook nog iets anders kan zijn)

Ik twijfel tussen Sinan en Jamie, maar Jamie was hier in mijn ogen de typische mol, niet Niels.
Somebody that I used to know
  PR en moderator woensdag 13 februari 2019 @ 09:39:04 #259
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_184987831
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 09:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Kijk die eerste opdracht nog eens terug en let daarbij op Jamie. Die zit Niels te manipuleren en als schild te gebruiken, en naïeve Niels tuint er met open ogen in. Jamie zegt dingen als :
-ik wil het niet gedaan hebben
-als we het doen, dan gaan we er ook samen voor
-weet je het zeker?
-Oja, dat kan ook nog!
-gaan we voor 19 of voor 27 (en daarmee de optie uitsluiten dat het ook nog iets anders kan zijn)

Ik twijfel tussen Sinan en Jamie, maar Jamie was hier in mijn ogen de typische mol, niet Niels.
Ik zit al een tijd vooral op Niels maar ook een beetje op Jamie, dus dat sluit ik ook niet uit :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 13 februari 2019 @ 09:40:47 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184987858
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 00:38 schreef Japepk het volgende:
Er is al met redelijke zekerheid voorspeld dat degene die vorige week had moeten afvallen te herleiden was door de leeftijden van de kandidaten van hoog naar laag te ranken. De afvallers matchen dan met de rode kaartjes aan de zipline. Maar nu is er nog iets wat te herleiden is aan de zipline:

[ afbeelding ]

De Mol? Afvaller van vorige week?
Het probleem met deze "hint" is het volgende.
Op de lijn staat:
RRGRGGRGGR.

Om in morse "een man" te kunnen lezen, zou er moeten staan:
R R GR GG RG GR

Maar die spaties staan er niet, zodat je niet weet welke letter waar eindigt. Zo zou er net zo goed FGG kunnen staan, of honderd andere dingen.

In de aflevering staan er echter aan de zipline wel ruimtes tussen de kleuren, en daar staat dan:

RR GRGG RGG R

Dat zou in Morse code betekenen:
IYWE of MLDT

You pick one.
:7
KuikenGuppy
  woensdag 13 februari 2019 @ 09:42:33 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184987898
Om dan nog even voort te borduren op MLDT, stel dat er net als bij de auto-opdracht alleen nog klinkers bij moeten. Dan zou je kunnen komen op: MOL IDIOOT.

Kortom, we zijn allemaal van lotje getikt dat we zo diep overal in duiken 8-).

(O I IOO zou in morse zijn: ETD, oftewel Een Twee Drie, dus ik denk dat deze hint klopt).
KuikenGuppy
pi_184988432
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 09:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Kijk die eerste opdracht nog eens terug en let daarbij op Jamie. Die zit Niels te manipuleren en als schild te gebruiken, en naïeve Niels tuint er met open ogen in. Jamie zegt dingen als :
-ik wil het niet gedaan hebben
-als we het doen, dan gaan we er ook samen voor
-weet je het zeker?
-Oja, dat kan ook nog!
-gaan we voor 19 of voor 27 (en daarmee de optie uitsluiten dat het ook nog iets anders kan zijn)

Ik twijfel tussen Sinan en Jamie, maar Jamie was hier in mijn ogen de typische mol, niet Niels.
Viel mij ook op inderdaad. En dan die Rode Draad-opdracht zit die Niels ook op te hitsen "We hebben nog hartstikke veel geld man in de pot, kom op we zetten gewoon 150 euro in. Er moet iets op het spel staan." _O- Hij is soms zo overdreven fanatiek. :')
pi_184988586
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 09:42 schreef Burdie het volgende:
Om dan nog even voort te borduren op MLDT, stel dat er net als bij de auto-opdracht alleen nog klinkers bij moeten. Dan zou je kunnen komen op: MOL IDIOOT.

Kortom, we zijn allemaal van lotje getikt dat we zo diep overal in duiken 8-).

(O I IOO zou in morse zijn: ETD, oftewel Een Twee Drie, dus ik denk dat deze hint klopt).
Molidioten bestaan niet, alleen molloten :{w
Somebody that I used to know
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 februari 2019 @ 10:28:53 #264
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_184988707
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:

Las inderdaad dat die dezelfde volgorde had, al leek dat in de aflevering echt een andere te zijn.
Dat dacht ik eigenlijk ook :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_184991595
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 09:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Kijk die eerste opdracht nog eens terug en let daarbij op Jamie. Die zit Niels te manipuleren en als schild te gebruiken, en naïeve Niels tuint er met open ogen in. Jamie zegt dingen als :
-ik wil het niet gedaan hebben
-als we het doen, dan gaan we er ook samen voor
-weet je het zeker?
-Oja, dat kan ook nog!
-gaan we voor 19 of voor 27 (en daarmee de optie uitsluiten dat het ook nog iets anders kan zijn)

Ik twijfel tussen Sinan en Jamie, maar Jamie was hier in mijn ogen de typische mol, niet Niels.
Precies, eindelijk nog iemand in de Jamie-tunnel. ;)

Ik zit er ook wel in, met Niels als goede tweede wel. Maar Jamie weet ze wel vaak om zijn vingers te winden met zijn enthousiasme en uitstraling.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_184992041
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 08:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoe moet ik dit lezen? Morse code of..? Plaats eens linkjes naar bronnen mensen, dat is wel zo prettig.
Het logo van Telegraaf staat netjes op de afbeelding :P
't Echte en 't ware!
pi_184992088
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:49 schreef Japepk het volgende:

[..]

Het logo van Telegraaf staat netjes op de afbeelding :P
Dan kun je nog linken naar de juiste pagina.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185018555
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 00:38 schreef Japepk het volgende:
Er is al met redelijke zekerheid voorspeld dat degene die vorige week had moeten afvallen te herleiden was door de leeftijden van de kandidaten van hoog naar laag te ranken. De afvallers matchen dan met de rode kaartjes aan de zipline.
Wat??
Goede onderbouwing. Waar haal je dit nou vandaan dan?
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 14 februari 2019 @ 20:24:11 #269
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_185019362
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 19:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat??
Goede onderbouwing. Waar haal je dit nou vandaan dan?
zijn betere plaatjes van.. maar dit is een mindere versie

Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185026136
Misschien een stomme vraag hoor....maar waren allebei die ziplines hetzelfde??
pi_185026988
quote:
99s.gif Op donderdag 14 februari 2019 20:24 schreef Nizno het volgende:

[..]

zijn betere plaatjes van.. maar dit is een mindere versie

[ afbeelding ]
Dus als nikkie er niet voor gekozen had er uit te stappen zou die volgorde anders geweest zijn?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 15 februari 2019 @ 10:53:12 #272
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_185027231
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 09:14 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor....maar waren allebei die ziplines hetzelfde??
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Las inderdaad dat die dezelfde volgorde had, al leek dat in de aflevering echt een andere te zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 10:33 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dus als nikkie er niet voor gekozen had er uit te stappen zou die volgorde anders geweest zijn?
als deze theorie idd klopt dan zou het idd anders zijn geweest als nikkie niet de test op die bewuste manier had ingevuld.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185028476
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 10:53 schreef Nizno het volgende:

[..]


[..]


[..]

als deze theorie idd klopt dan zou het idd anders zijn geweest als nikkie niet de test op die bewuste manier had ingevuld.
Wat op zich moet kunnen, want ze hebben de volgorde na de test pas kunnen bepalen. Ze wisten daarna pas dat Sarah eruit zou gaan.
pi_185028729
Die hint kan ook zo worden gezien en dan is Sinan dus De Mol

  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 15 februari 2019 @ 12:45:00 #275
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_185028763
als de vlaggenlijn voor en achteruit getoond wordt is er maar 1 vakje die bij beide keren groen blijft.

Dat leggen naast de introplaatjes zou beteken dat RickPaul twee keer groen krijgt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185028802
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:45 schreef Nizno het volgende:
als de vlaggenlijn voor en achteruit getoond wordt is er maar 1 vakje die bij beide keren groen blijft.

Dat leggen naast de introplaatjes zou beteken dat RickPaul twee keer groen krijgt.
Voor en achteruit is geen logische hint. Een hint moet zo uit te leggen zijn dat je hem met 1 stap kunt verklaren. Zie bijvoorbeeld hierboven.
pi_185028836
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Voor en achteruit is geen logische hint. Een hint moet zo uit te leggen zijn dat je hem met 1 stap kunt verklaren. Zie bijvoorbeeld hierboven.
Je begint nu wel serieus door te slaan met je Sinan is de Mol tunnel, dit slaat nergens op.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185028852
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je begint nu wel serieus door te slaan met je Sinan is de Mol tunnel, dit slaat nergens op.
Ik spreid nog steeds. Het is nu erg dom op vol op 1 persoon te gaan.
pi_185029470
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik spreid nog steeds. Het is nu erg dom op vol op 1 persoon te gaan.
Jouw theorie hierboven is iig geen touw aan vast te knopen. De theorie met de geboortejaren van de kandidaten is veel plausibeler (waarbij Sarah dan dus af had moeten vallen, want deze opdracht kwam na de test en dus makkelijk aanpasbaar voor de producers). Verder heb ik inderdaad ook het volgende gelezen (via YT kanaal Felix):

quote:
In de leader is aangegeven welke kandidaten zijn afgevallen via de rode vingerafdruk die in beeld komt. Als je dit in volgorde zet krijg je: GRRGGRGRGG. Op het moment dat je dit omkeert (dus groen wordt rood en rood wordt groen) krijg je RGGRRGRGRR. De bordjes in de laatste opdracht geven van links naar rechts RRGRGGRGGR. Wanneer je de van rechts naar links leest krijg je RGGRGGRGRR. Zetten we beiden 'omgekeerde' & 'negatieven' onder elkaar zien we 1 afwijking naar voren komen:

RGGRRGRGRR
RGGRGGRGRR

De afwijking betreft de 5e kandidaat in de leader: Rick Paul. De titel van de aflevering was Uithalen, we halen zo de mol uit de leader door middel van de zip-line. Ik weet het hij is lastig maar zou zo maar kunnen leiden naar Rick Paul als mol!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185029511
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jouw theorie hierboven is iig geen touw aan vast te knopen. De theorie met de geboortejaren van de kandidaten is veel plausibeler (waarbij Sarah dan dus af had moeten vallen, want deze opdracht kwam na de test en dus makkelijk aanpasbaar voor de producers). Verder heb ik inderdaad ook het volgende gelezen (via YT kanaal Felix):

[..]

Diepgaand wel deze.....
pi_185029545
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jouw theorie hierboven is iig geen touw aan vast te knopen. De theorie met de geboortejaren van de kandidaten is veel plausibeler (waarbij Sarah dan dus af had moeten vallen, want deze opdracht kwam na de test en dus makkelijk aanpasbaar voor de producers). Verder heb ik inderdaad ook het volgende gelezen (via YT kanaal Felix):

[..]

Veel te diep die hint. Er zit een hint in die zipline, maar die moet vele malen makkelijker te herkennen zijn als dit. We zien ieder jaar hints naar De Mol en bij allen denk je achteraf; Ahja natuurlijk zo simpel!

Ik heb nog nooit een hint gezien waarbij extra stappen genomen moeten worden om het te zien (zoals in je voorbeeld). Veel te diep.

Ik zal de hint hierboven even uitleggen:

Sinan is de enige die zowel in de leader als op de groepsfoto/muurschildering een groen bordje tegenkomt. Niels, Jamie en Merel komen twee keer rood tegen. Sarah en Rick Paul komen 1x groen tegen en 1 keer rood.



Vrij simpel toch? Niks draaien of morsecodes of spiegelen etc.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 februari 2019 @ 13:27:33 #282
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_185029655
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:22 schreef Poepz0r het volgende:
Sinan is de enige die zowel in de leader als op de groepsfoto/muurschildering een groen bordje tegenkomt. Niels, Jamie en Merel komen twee keer rood tegen. Sarah en Rick Paul komen 1x groen tegen en 1 keer rood.

En wat bedoel je dan met "tegenkomt"?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_185029675
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En wat bedoel je dan met "tegenkomt"?
De leader
pi_185029687
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Veel te diep die hint. Er zit een hint in die zipline, maar die moet vele malen makkelijker te herkennen zijn als dit. We zien ieder jaar hints naar De Mol en bij allen denk je achteraf; Ahja natuurlijk zo simpel!

Ik heb nog nooit een hint gezien waarbij extra stappen genomen moeten worden om het te zien (zoals in je voorbeeld). Veel te diep.

Ik zal de hint hierboven even uitleggen:

Sinan is de enige die zowel in de leader als op de groepsfoto/muurschildering een groen bordje tegenkomt. Niels, Jamie en Merel komen twee keer rood tegen. Sarah en Rick Paul komen 1x groen tegen en 1 keer rood.

[ afbeelding ]

Vrij simpel toch? Niks draaien of morsecodes of spiegelen etc.
Waar komen ze een groen/rood bordje tegen??

Verder zijn in het verleden voldoende puzzelhints geweest die echt lastig waren maar uiteindelijk wel naar de Mol wezen. Ik noem een C is the Mole hint naar Kees Tol en toen met Patrick Stoof, waarbij hier o.a. door mij uitvoerig is bekeken en ontdekt dat het nummer van de vraag die de kandidaat beantwoorde de volgorde bepaalde van afvallen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185029701
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waar komen ze een groen/rood bordje tegen??

Verder zijn in het verleden voldoende puzzelhints geweest die echt lastig waren maar uiteindelijk wel naar de Mol wezen. Ik noem een C is the Mole hint naar Kees Tol en toen met Patrick Stoof, waarbij hier o.a. door mij uitvoerig is bekeken en ontdekt dat het nummer van de vraag die de kandidaat beantwoorde de volgorde bepaalde van afvallen.
Ze komen een groen/rood bordje tegen bij de intro van de aflevering en de zipline. Sinan is dan de enige met groen/groen
pi_185029719
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waar komen ze een groen/rood bordje tegen??

Verder zijn in het verleden voldoende puzzelhints geweest die echt lastig waren maar uiteindelijk wel naar de Mol wezen. Ik noem een C is the Mole hint naar Kees Tol en toen met Patrick Stoof, waarbij hier o.a. door mij uitvoerig is bekeken en ontdekt dat het nummer van de vraag die de kandidaat beantwoorde de volgorde bepaalde van afvallen.
Kees was maar 1 stap. Je moest de letters onder elkaar zetten en het was duidelijk. Ik denk en dat denken best veel mensen op WIDM forum dat we de hint veel te diep zoeken. De hint moet simpeler zijn, zeker gezien het feit dat het merendeel van de 3 miljoen kijkers helemaal niet zo diep in de hints duikt. Zit er een hint in? 100%.
pi_185029724
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ze komen een groen/rood bordje tegen bij de intro van de aflevering en de zipline. Sinan is dan de enige met groen/groen
Ik vind 'm vrij omslachtig en eerder ingewikkelder dan wat ik hierboven heb beschreven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185029751
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik vind 'm vrij omslachtig en eerder ingewikkelder dan wat ik hierboven heb beschreven.
Huh wat? :') Ik citeer je even:

In de leader is aangegeven welke kandidaten zijn afgevallen via de rode vingerafdruk die in beeld komt. Als je dit in volgorde zet krijg je: GRRGGRGRGG. Op het moment dat je dit omkeert (dus groen wordt rood en rood wordt groen) krijg je RGGRRGRGRR. De bordjes in de laatste opdracht geven van links naar rechts RRGRGGRGGR. Wanneer je de van rechts naar links leest krijg je RGGRGGRGRR. Zetten we beiden 'omgekeerde' & 'negatieven' onder elkaar zien we 1 afwijking naar voren komen:

Ik zie 3 stappen:

Leader volgen
Volgorde zetten
Omkeren

De hint hierboven:

Leader volgen
Zipline bordjes eronder zetten

Hoe is die hint omslachtiger? :')
pi_185029817
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Huh wat? :') Ik citeer je even:

In de leader is aangegeven welke kandidaten zijn afgevallen via de rode vingerafdruk die in beeld komt. Als je dit in volgorde zet krijg je: GRRGGRGRGG. Op het moment dat je dit omkeert (dus groen wordt rood en rood wordt groen) krijg je RGGRRGRGRR. De bordjes in de laatste opdracht geven van links naar rechts RRGRGGRGGR. Wanneer je de van rechts naar links leest krijg je RGGRGGRGRR. Zetten we beiden 'omgekeerde' & 'negatieven' onder elkaar zien we 1 afwijking naar voren komen:

Ik zie 3 stappen:

Leader volgen
Volgorde zetten
Omkeren

De hint hierboven:

Leader volgen
Zipline bordjes eronder zetten

Hoe is die hint omslachtiger? :')
Ik vind 'm minder voor de hand liggend. Je zit duidelijk in een tunnel en dat is prima, maar je theorieën vind ik niet altijd even sterk wat betreft Sinan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185029838
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik vind 'm minder voor de hand liggend. Je zit duidelijk in een tunnel en dat is prima, maar je theorieën vind ik niet altijd even sterk wat betreft Sinan.
Nee jij zit in een RP tunnel vriend :D Ik heb die hint van WIDM forum en dacht deel hem even :)

Hij is juist SUPER voor de hand liggend, omdat hij simpel is uit te leggen. Eerst vond je hem omslachtig dan weer niet voor de hand liggend. Je wil de hint niet zien kan ook natuurlijk, maar RP is niet DM overigens. Merel of Sinan.
pi_185029867
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nee jij zit in een RP tunnel vriend :D Ik heb die hint van WIDM forum en dacht deel hem even :)

Hij is juist SUPER voor de hand liggend, omdat hij simpel is uit te leggen. Eerst vond je hem omslachtig dan weer niet voor de hand liggend. Je wil de hint niet zien kan ook natuurlijk, maar RP is niet DM overigens. Merel of Sinan.
Ik zit totaal niet in een tunnel eigenlijk. Stiekem hoop ik op Merel als Mol omdat dat verrassend zou zijn, maar zij haalt te veel geld binnen. Ik blijf zeggen dat ik je hint niet simpel vind. En als je zo'n hint van het WIDM forum haalt, zet er dan even de bron bij :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185029887
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik zit totaal niet in een tunnel eigenlijk. Stiekem hoop ik op Merel als Mol omdat dat verrassend zou zijn, maar zij haalt te veel geld binnen. Ik blijf zeggen dat ik je hint niet simpel vind. En als je zo'n hint van het WIDM forum haalt, zet er dan even de bron bij :)
Teveel geld is nog niks over te zeggen, aangezien er aankomende aflevering veel geld uit de pot gaat. Iets met Russisch Roulette dus dat zegt helemaal niets. Merel zou ik niet zo'n toffe Mol vinden, omdat ze moeilijk kan liegen (zie balkonscene) en vrij ongemakkelijk over komt. Bron staat gewoon in de afbeelding.

Als je deze hint niet simpel vind, dan weet ik niet wat je definitie van simpel is :D Leader volgen en de bordjes eronder, simpeler kan niet.
pi_185029964
Merel haalt redelijk wat geld binnen inderdaad, maar houdt onopvallend ook aardig wat geld uit de pot:

Bijvoorbeeld bij de koffie opdracht op een vrij sneaky manier 2 tablets uitschakelen, bij de lingo opdracht alleen 5 letter woorden bedenken en uitgebreid vertellen ''De K naar 1, de L naar 2'' wat veel tijd kost en bij die boten opdracht waar ze zo lang mogelijk moesten blijven zitten in één keer het codeslot goed hebben en wegvaren, terwijl ze wist dat dit niet winstgevend was.

Ook heb ik het vermoeden dat ze geld heeft weggehaald bij de andere kandidaten tijdens de laseropdracht.
pi_185029996
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:47 schreef egoblokje het volgende:
Merel haalt redelijk wat geld binnen inderdaad, maar houdt onopvallend ook aardig wat geld uit de pot:

Bijvoorbeeld bij de koffie opdracht op een vrij sneaky manier 2 tablets uitschakelen, bij de lingo opdracht alleen 5 letter woorden bedenken en uitgebreid vertellen ''De K naar 1, de L naar 2'' wat veel tijd kost en bij die boten opdracht waar ze zo lang mogelijk moesten blijven zitten in één keer het codeslot goed hebben en wegvaren, terwijl ze wist dat dit niet winstgevend was.

Ook heb ik het vermoeden dat ze geld heeft weggehaald bij de andere kandidaten tijdens de laseropdracht.
Ja Merel en Sinan springen er qua verdachte dingen wel uit. Sinan lekker verkeerd woorden intikken bij die koffieopdracht.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 13:50:30 #295
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185030037
Niels is de Mol. Ik probeer alleen uit te zoeken wie de winnaar, verliezer en volgende afvaller zijn.
Isn't it ironic, don't you think
pi_185030073
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:50 schreef jcdragon het volgende:
Niels is de Mol. Ik probeer alleen uit te zoeken wie de winnaar, verliezer en volgende afvaller zijn.
Punt met Niels is dat er weinig hints/afleveringstitels naar hem wijzen. Same for Jamie. Aangezien de titels ALTIJD naar De Mol wijzen of een actie waarbij De Mol betrokken is, is dat vreemd.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 13:55:56 #297
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185030130
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Punt met Niels is dat er weinig hints/afleveringstitels naar hem wijzen. Same for Jamie. Aangezien de titels ALTIJD naar De Mol wijzen of een actie waarbij De Mol betrokken is, is dat vreemd.
De mensen zijn er (nog) niet achtergekomen. Dat is wat anders.
Isn't it ironic, don't you think
pi_185030166
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:55 schreef jcdragon het volgende:

[..]

De mensen zijn er (nog) niet achtergekomen. Dat is wat anders.
Dat lijkt mij heel sterk. En dat zou voor het eerst zijn in 19 seizoenen. Je hebt 10 afleveringen en alle titels moeten naar De Mol wijzen. Stel er wijzen er slechts 4 naar Niels, dan kunnen we hem al afschrijven. Op dit moment blijven over (ivm titels): Sinan, Sarah, Merel en RP.
pi_185030178
Titels kunnen altijd nog zó omgebogen worden dat ze naar de mol wijzen. Zeker met die vage titels van dit seizoen. 'Drukker worden' kan van zichzelf al op 3 manieren uitgelegd worden. Zoals Susan Visser die hetzelfde gebaar maakte als een figuur op een glas in lood raam in een kerk, wat daarmee een 'heilige aanwijzing' was.
't Echte en 't ware!
pi_185030196
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:58 schreef Japepk het volgende:
Titels kunnen altijd nog zó omgebogen worden dat ze naar de mol wijzen. Zeker met die vage titels van dit seizoen. 'Drukker worden' kan van zichzelf al op 3 manieren uitgelegd worden. Zoals Susan Visser die hetzelfde gebaar maakte als een figuur op een glas in lood raam in een kerk, wat daarmee een 'heilige aanwijzing' was.
Uiteraard, anders zou het wel heel makkelijk zijn ;) Maar dan nog moet iedere aflevering naar die persoon wijzen. Komt dat 1 x niet voor dan is die persoon De Mol al niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')