Dit inderdaad. Het is krankzinnig om van iedere Nederlander te eisen dat men verregaande aanpassingen in diens levensstijl gaat maken terwijl we nog wel gewoon ieder jaar bootladingen migranten binnenlaten wat het behalen van onze doelstellingen alleen maar bemoeilijkt.quote:Op woensdag 30 januari 2019 15:13 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De NLe bevolking groeit per jaar met 100.000 mensen. Als we de grenzen dicht zouden gooien, zou de bevolking afnemen.
Grenzen dicht dus voor het klimaat.
Deze opvatting vind ik dan weer moreel verwerpelijk.quote:Op woensdag 30 januari 2019 16:07 schreef knoopie het volgende:
Ik ben van mening dat het moreel verwerpelijk is, omdat ik van mening ben dat ik bij mijn geboorte niet automatisch meer recht op de nederlandse welvaard heb, dan iemand die ergens anders is geboren, puur en alleen omdat ik toevallig hier geboren ben.
Ik weet dat het aan dovemansoren gericht is, maar toch weer even de cijfers. Als je het specifiek over asielzoekers en nareizigers hebt, dan praten we over 27.000 mensen in 2018 volgens het CBS. Dat is op het aantal inwoners van NL 0.15%. Als dat je enige oplossing is, dan hebben we over 250 jaar de beoogde 40% reductie bereiktquote:Op vrijdag 15 februari 2019 20:00 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Het is krankzinnig om van iedere Nederlander te eisen dat men verregaande aanpassingen in diens levensstijl gaat maken terwijl we nog wel gewoon ieder jaar bootladingen migranten binnenlaten wat het behalen van onze doelstellingen alleen maar bemoeilijkt.
na het verbod op de gloeilamp heeft de zielige Arthur_Spooner een spaarlampje in zijn wc moeten ophangen.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 23:51 schreef knoopie het volgende:
Welke "verregaande aanpassingen in je levenstijl" heb je trouwens al verplicht moeten maken van onze verschrikkelijke overheid? Misschien heb ik iets gemist, maar ik ben volgens mij tot nu toe nog tot niks verplicht geworden omwille van het milieu.
Eigenlijk nog steeds zijn eigen schuld dus. Gloeilampen mochten vanaf 2012 niet meer geproduceerd worden, maar oude voorraden mochten daarna nog verkocht worden. Dus met een beetje zoeken, of bijvoorbeeld een extra gloeilamp op voorraad hebben, had hij nu nog steeds bij romantisch gloeilamplicht kunnen poepen!quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:01 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
na het verbod op de gloeilamp heeft de zielige Arthur_Spooner een spaarlampje in zijn wc moeten ophangen.
Die traumatische gebeurtenis is de oorzaak van zijn gedachte op asielzoekers.
Daarmee verplaats je hooguit een deel van het probleem.quote:Op zondag 27 januari 2019 10:31 schreef etuiedelapiel het volgende:
Alle centrales sluiten en stroom importeren uit Duitsland en Belgie.
Alle boeren uitkopen en vlees importeren, van het grasland bos maken.
Man met deze maatregelen halen lopen wij 100 jaar voor.
Gaat de algemene levensverwachting ook omlaag. Heb je ook meteen geen overpopulatie meerquote:
Minder irritante mensenquote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:32 schreef anti-loper het volgende:
[..]
Gaat de algemene levensverwachting ook omlaag. Heb je ook meteen geen overpopulatie meer
Er zijn al diverse mensen in dit topic die je erop hebben gewezen dat de bevolking met 100 duizend inwoners per jaar groeit waarvan het grootste deel uit immigranten bestaat. En dan post je vervolgens een of ander irrelevant getal over asielzoekers. Over dovemansoren gesproken. https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)woners-erbij-in-2017quote:Op vrijdag 15 februari 2019 23:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik weet dat het aan dovemansoren gericht is, maar toch weer even de cijfers. Als je het specifiek over asielzoekers en nareizigers hebt, dan praten we over 27.000 mensen in 2018 volgens het CBS. Dat is op het aantal inwoners van NL 0.15%. Als dat je enige oplossing is, dan hebben we over 250 jaar de beoogde 40% reductie bereikt![]()
Welke "verregaande aanpassingen in je levenstijl" heb je trouwens al verplicht moeten maken van onze verschrikkelijke overheid? Misschien heb ik iets gemist, maar ik ben volgens mij tot nu toe nog tot niks verplicht geworden omwille van het milieu.
Zelfs wezel Jetten zou niet zo ver willen gaan daar ben ik stellig van overtuigd.quote:Op zondag 27 januari 2019 10:35 schreef Confetti het volgende:
De enige échte optie zoden aan de dijk zet is de vermindering van economische activiteit. Dus op zondag alle winkels dicht. Allemaal.
Dat klopt, maar dat doet de milieumarkt al tijden. Zo worden compensatiebomen in het buitenland geplaatst en niet hier.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Daarmee verplaats je hooguit een deel van het probleem.
Ik weet niet hoe dat met de waterstof gaat. Hoe vervuilend is de productie daarvan?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 03:04 schreef kree het volgende:
Beetje zijstapje in het onderwerp, maar hoe denken jullie over waterstof tanken (zoals benzine/diesel dus) bij een pompstation.
Ik denk dus dat dat verlies is tov elektrisch rijden?
De klimaatdoelen houden ook op bij de grens. Wij als Nederlanders/Europeanen hebben een doelstelling. Wij als Nederland willen een reductie van zoveel Megaton CO2. Dat de wereld om ons heen andere doelen heeft en dat de wereld daardoor toch wel kapot gaat, doet niet ter zake.quote:Op woensdag 30 januari 2019 19:04 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja want het klimaat houdt natuurlijk op buiten de nederlandse grens. Hoe bekrompen moet je blik zijn om in een discussie over het klimaat op aarde te komen met "huuu het is de schuld van al die buut'nlanders!". Man man man man.
Klopt, ik heb gewerkt in EV oplaadpunten, dus beetje bias richting die kant.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 06:08 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat met de waterstof gaat. Hoe vervuilend is de productie daarvan?
Elektrisch rijden is ook niet schoon. Immers als je die auto aan de oplader hangt, komt de stroom gewoon uit de vervuilende elektriciteitscentrales. Weliswaar kun je die centrale uitstoot beter reguleren of makkelijker vervangen, echt goed is het nog niet.
Waterstof zou veel andere bezwaren van elektrisch rijden oplossen (actieradius, laadtijden).
Deze cijfers laten vooral zien dat landen waar veel armoe is en mensen nog "eenvoudig leven" zonder aan de zucht van kapitalisme toe te geven een lage uitstoot hebben. Vanuit klimaatoogpunt zou je er voor moeten kiezen alle vormen van ontwikkelingssamenwerking te stoppen en industrialisatie in de derde wereld actief tegen te gaan.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:52 schreef knoopie het volgende:
[..]
Feitje:
CO2 per persoon per jaar is in Nederland 9900kg.
CO2 per persoon per jaar is in China 7540kg.
CO2 per persoon per jaar in India 1750kg.
CO2 per persoon per jaar in Europa is gemiddeld 8120kg
Als je dan het kleuterschoolargument “boehoe, maar zijn doen het ook” wilt gebruiken, wijs dan naar de VS, waar ze ongeveer rond de 16500kg CO2 zitten.
Inderdaad. Minder mensen importeren. Misschien zelfs mensen terugsturen naar landen waar de per-capita CO2 uitstoot een stuk lager is.quote:Op maandag 28 januari 2019 17:17 schreef Dally het volgende:
Nederland is één van de dichtstbevolkte landen ter wereld. Een iets minder enthousiast beleid ten aanzien van bevolkingsgroei zou al een hoop schelen.
Maar het gaat wel in de goede richting, en méér mensen hier laten wonen is zeker niet beter voor het behalen van de klimaatdoelen. Dus gewoon nu stoppen met immigranten binnen laten en tegelijkertijd emigreren bevorderen helpt zeker wel mee.quote:Op woensdag 30 januari 2019 14:10 schreef knoopie het volgende:
kom je nog maar tot 3,8 miljoen mensen. Dat is procentueel niet genoeg om de klimaatdoelen te halen.
Dan wonen die mensen gewoon ergens anders en vervuilen ze op een andere plek. Niet echt constructief.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 06:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Maar het gaat wel in de goede richting, en méér mensen hier laten wonen is zeker niet beter voor het behalen van de klimaatdoelen. Dus gewoon nu stoppen met immigranten binnen laten en tegelijkertijd emigreren bevorderen helpt zeker wel mee.
Het is een feit dat èchte maatregelen tegen morele bezwaren aanlopen en ook tegen onwil om bestaande privileges in te leveren. Daarom kun je je gerust afvragen wat het klimaat ons nu eigenlijk waard is, en dan niet uitdrukken in geld. Juist door het ontbreken van een klimaatdebat dat met dergelijke dilemma's stoeit, wekt het vermoeden dat het klimaat alleen wordt misbruikt om mensen geld uit de zakken te kloppen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 14:56 schreef Elfletterig het volgende:
* = voor de duidelijkheid: ik gaf expliciet aan dat het een idee was in het kader van dit topic. Ik ben niet van mening dat er helemaal niemand Nederland meer in mag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |