abonnement Unibet Coolblue
pi_184693849
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:34 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Ze vragen er zelf om. Laten ze je eerst 'investeren', om vervolgens de salderingsregeling de nek om te draaien. Als je meer opwekt dan je opmaakt, is dat dan een logische stap. Zelf ga ik het ook doen. :@

Koop je een auto met minimale uitstoot, is het ook weer niet goed na een paar jaar en komen ze weer aanzetten met het verplicht overstappen naar 100% elektrisch. Ja èh, we blijven niet aan de gang. En daarbij, waar ga je je auto opladen als het aan huis niet kan, of mag en je in een buitengebied woont?

Allemaal leuk en aardig, die milieumaatregelen, maar veelal niet toepasbaar in de praktijk. Als het al zin heeft.
Saldering gaat nog een jaartje door toch? En er zou 'iets' voor terugkomen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184693937
Pas weer stappen zetten als we onder het gemiddelde van de rest van de westerse wereld + Azië zakken.

Laat eerst een ander maar wat doen, mijn portemonnee kan niet veel meer aan.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_184693982
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Saldering gaat nog een jaartje door toch? En er zou 'iets' voor terugkomen.
Ja, maar je krijgt niet meer terug wat je opwekt. In mijn geval dekken de panelen met het opwekken mijn totale verbruik, maar het grootste gedeelte en meteen het duurste, gaat hier nog om gas. Stap ik nu over naar 100% elektra en je krijgt steeds minder terug, dan is er een probleem in de winter, want dan wekken de panelen niet zoveel op.

Dan denk je al snel, fuck it, dan maar lekker koel zitten van de zomer en afwachten hoe het gaat lopen met de alternatieven voor gas. Stroom zou goedkoper worden, was de afspraak. Tot op heden is het alleen maar duurder geworden.
L2B's Mixcloud
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:08:21 #54
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184694600
En natuurlijk iets met ongedocumenteerden.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184700998
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:39 schreef Resistor het volgende:
Pas weer stappen zetten als we onder het gemiddelde van de rest van de westerse wereld + Azië zakken.

Laat eerst een ander maar wat doen, mijn portemonnee kan niet veel meer aan.
Feitje:
CO2 per persoon per jaar is in Nederland 9900kg.
CO2 per persoon per jaar is in China 7540kg.
CO2 per persoon per jaar in India 1750kg.
CO2 per persoon per jaar in Europa is gemiddeld 8120kg

Als je dan het kleuterschoolargument “boehoe, maar zijn doen het ook” wilt gebruiken, wijs dan naar de VS, waar ze ongeveer rond de 16500kg CO2 zitten.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184701022


[ Bericht 100% gewijzigd door knoopie op 29-01-2019 21:55:15 ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  dinsdag 29 januari 2019 @ 21:56:56 #57
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184701073
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:52 schreef knoopie het volgende:

[..]

Feitje:
CO2 per persoon per jaar is in Nederland 9900kg.
CO2 per persoon per jaar is in China 7540kg.
CO2 per persoon per jaar in Europa is gemiddeld 8120kg

Als je dan het kleuterschoolargument “boehoe, maar zijn doen het ook” wilt gebruiken, wijs dan naar de VS, waar ze ongeveer rond de 16500kg CO2 zitten.
maar die 7540kg van china is voor groot deel om europa van nieuwe zooi te voorzien.
Tot nooit .......
  woensdag 30 januari 2019 @ 08:44:53 #58
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184705847
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:52 schreef knoopie het volgende:
Feitje:
CO2 per persoon per jaar is in Nederland 9900kg.
CO2 per persoon per jaar is in China 7540kg.
CO2 per persoon per jaar in India 1750kg.
CO2 per persoon per jaar in Europa is gemiddeld 8120kg
Bron? En is dit inclusief industrie of enkel persoonsgebonden verbruik? Ik had namelijk verwacht dat India & China 5x hoger zou zitten dan Nederlanders
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184706748
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 08:44 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Bron? En is dit inclusief industrie of enkel persoonsgebonden verbruik? Ik had namelijk verwacht dat India & China 5x hoger zou zitten dan Nederlanders
https://data.worldbank.org/indicator/EN.ATM.CO2E.PC
https://en.wikipedia.org/(...)emissions_per_capita
http://www.globalcarbonatlas.org/en/CO2-emissions

De waardes zijn overal bij benadering hetzelfde. In ieder geval is het vooroordeel dat het in China allemaal nog veel erger is dan in Nederland (nog) niet waar. Wel hebben ze een ontzettende groei, omdat de CO2 uitstoot ongeveer evenredig met het welvaartsniveau meegroeit. Daartegenover staat dan weer dat ze in de grote steden nu al zo ontzettend veel smogoverlast hebben, dat er weinig landen zijn waar er zoveel wordt geinvesteerd in duurzame ontwikkelingen zoals de electroauto.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184706936
Uit dezelfde bronnen kan je ook berekenen hoeveel onze bijdrage aan het totaal is.

Nederland jaarlijkse uitstoot: 164Megaton CO2
Wereld jaarlijkse uitstoot: 36153 Megaton CO2

Nederland uitstoot procentueel: 0,45%
Nederlandse bevolking procentueel: 0,23%

Dus bij maar 0,23% van de wereldbevolking, veroorzaken wij 0,45% van de uitstoot. Dus ja, we zijn slechter dan gemiddeld.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184707054
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:56 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

maar die 7540kg van china is voor groot deel om europa van nieuwe zooi te voorzien.
Dit vraag ik mij ook al een tijdje af. Ik kan nergens precies vinden, bij welk land de uitstoot van bijvoorbeeld de productie van een TV meetelt. Het land waar het geproduceerd is? Het land waar het product gekocht is? Het land waar het verkopende bedrijf (legaal gezien) zijn winst boekt?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184707910
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 09:53 schreef knoopie het volgende:
Uit dezelfde bronnen kan je ook berekenen hoeveel onze bijdrage aan het totaal is.

Nederland jaarlijkse uitstoot: 164Megaton CO2
Wereld jaarlijkse uitstoot: 36153 Megaton CO2

Nederland uitstoot procentueel: 0,45%
Nederlandse bevolking procentueel: 0,23%

Dus bij maar 0,23% van de wereldbevolking, veroorzaken wij 0,45% van de uitstoot. Dus ja, we zijn slechter dan gemiddeld.
Maar in daadwerkelijke uitstoot letterlijk minder dan een druppel op een gloeiende plaat.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184708178
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184710085
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Maar in daadwerkelijke uitstoot letterlijk minder dan een druppel op een gloeiende plaat.
Jij gaat zeker ook nooit stemmen? Vind je zeker ook zinloos, want "minder dan een druppel op een gloeiende plaat"?
pi_184710188
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 13:15 schreef Farenji het volgende:

[..]

Jij gaat zeker ook nooit stemmen? Vind je zeker ook zinloos, want "minder dan een druppel op een gloeiende plaat"?
Ik zie mijn stem inderdaad niet als doorslaggevend nee. Newsflash: dat is die van jou ook niet.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184710379
Even een plaatje uit een NWS-topic:



Eén van de belangrijkste maatregelen om CO2-uitstoot te beperken, is beperking van de extreme bevolkingsgroei, wereldwijd. Ja, dat is een taboe, maar als we de CO2-uitstoot echt omlaag willen hebben, zullen we de factor mens moeten laten meetellen.

Vertaald naar Nederland betekent dit: grenzen dicht. In dit land wonen al 17 miljoen mensen en dat is meer dan genoeg. Geen nieuwe migranten toelaten, ook geen kinderpardon of opvang van migranten onder de noemer "vluchteling".

NB: Ik zeg niet dat we helemaal geen mensen meer moeten opvangen, maar geredeneerd vanuit de vraag "hoe kunnen we het CO2-akkoord halen", is het voorgaande een bijzonder effectief middel.

Verder moet natuurlijk worden ingezet op kernenergie. Auto's elektrisch laten rijden is bovendien erg inefficiënt en helemaal niet zo schoon als wordt beweerd. Er zit veel meer muziek in waterstof.
pi_184710699
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 13:30 schreef Elfletterig het volgende:
Even een plaatje uit een NWS-topic:

[ afbeelding ]

Eén van de belangrijkste maatregelen om CO2-uitstoot te beperken, is beperking van de extreme bevolkingsgroei, wereldwijd. Ja, dat is een taboe, maar als we de CO2-uitstoot echt omlaag willen hebben, zullen we de factor mens moeten laten meetellen.

Vertaald naar Nederland betekent dit: grenzen dicht. In dit land wonen al 17 miljoen mensen en dat is meer dan genoeg. Geen nieuwe migranten toelaten, ook geen kinderpardon of opvang van migranten onder de noemer "vluchteling".

NB: Ik zeg niet dat we helemaal geen mensen meer moeten opvangen, maar geredeneerd vanuit de vraag "hoe kunnen we het CO2-akkoord halen", is het voorgaande een bijzonder effectief middel.

Verder moet natuurlijk worden ingezet op kernenergie. Auto's elektrisch laten rijden is bovendien erg inefficiënt en helemaal niet zo schoon als wordt beweerd. Er zit veel meer muziek in waterstof.
Waterstof is leuk, maar alleen als je elektriciteit weer duurzaam kunt opwekken en een zonnepaneel is dat ook niet zozeer, want die dingen moeten ook gemaakt worden dat kost ook veel uitstoot (oh wacht dat doen ze in China :') )
Do what you love, love what you do!
pi_184710749
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2019 13:21 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik zie mijn stem inderdaad niet als doorslaggevend nee. Newsflash: dat is die van jou ook niet.
Dat vroeg ik niet he. Stem je wel, of stem je niet?
pi_184711060
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 13:30 schreef Elfletterig het volgende:
Even een plaatje uit een NWS-topic:

[ afbeelding ]

Eén van de belangrijkste maatregelen om CO2-uitstoot te beperken, is beperking van de extreme bevolkingsgroei, wereldwijd. Ja, dat is een taboe, maar als we de CO2-uitstoot echt omlaag willen hebben, zullen we de factor mens moeten laten meetellen.

Vertaald naar Nederland betekent dit: grenzen dicht. In dit land wonen al 17 miljoen mensen en dat is meer dan genoeg. Geen nieuwe migranten toelaten, ook geen kinderpardon of opvang van migranten onder de noemer "vluchteling".

NB: Ik zeg niet dat we helemaal geen mensen meer moeten opvangen, maar geredeneerd vanuit de vraag "hoe kunnen we het CO2-akkoord halen", is het voorgaande een bijzonder effectief middel.
Dit is eigenlijk helemaal geen taboe, want mensen roepen dit soort dingen voortdurend, meestal voorafgegaan door "ik ben geen racist, maar.."
Afgezien daarvan dat ik jouw voorstel moreel verwerpelijk vind, gaat het ook nog eens niet werken. Zelfs als je alle mensen waarvan ten minste één ouder of één grootouder uit het buitenland komt, dus alle mensen met een migratieachtergrond tot en met de tweede generatie, bij elkaar optelt in Nederland, kom je nog maar tot 3,8 miljoen mensen. Dat is procentueel niet genoeg om de klimaatdoelen te halen. Als je alleen de niet westerse mensen met migratieachtergrond bedoelt, wat vaak de insteek van dit soort opmerkingen is, dan kom je zelfs maar tot 2,2 miljoen.
En voordat nu weer het onzinargument komt, dat buitenlandse vrouwen veel meer kinderen krijgen, ook dat klopt niet. Volgens het cbs zijn het 1,622 kinderen per nederlandse vrouw, en 1,633 kinderen per vrouw met migratieachtergrond.

[ Bericht 0% gewijzigd door knoopie op 30-01-2019 14:26:15 ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184711819
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:10 schreef knoopie het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk helemaal geen taboe, want mensen roepen dit soort dingen voortdurend, meestal voorafgegaan door "ik ben geen racist, maar.."
Afgezien daarvan dat ik jouw voorstel moreel verwerpelijk vind, gaat het ook nog eens niet werken. Zelfs als je alle mensen waarvan ten minste één ouder of één grootouder uit het buitenland komt, dus alle mensen met een migratieachtergrond tot en met de tweede generatie, bij elkaar optelt in Nederland, kom je nog maar tot 3,8 miljoen mensen. Dat is procentueel niet genoeg om de klimaatdoelen te halen. Als je alleen de niet westerse mensen met migratieachtergrond bedoelt, wat vaak de insteek van dit soort opmerkingen is, dan kom je zelfs maar tot 2,2 miljoen.
En voordat nu weer het onzinargument komt, dat buitenlandse vrouwen veel meer kinderen krijgen, ook dat klopt niet. Volgens het cbs zijn het 1,622 kinderen per nederlandse vrouw, en 1,633 kinderen per vrouw met migratieachtergrond.
In dit topic wordt gevraagd om ideeën waarmee de CO2-uitstoot kan worden verminderd. Minder mensen is minder uitstoot. En zoals het plaatje laat zien, gaat het om flinke hoeveelheden.

Ik zou trouwens ook niet weten waarom mijn voorstel* moreel verwerpelijk is. Op Malta en een paar dwergstaten na is Nederland het meest dichtbevolkte land van Europa. Op elke centimeter grond in dit land rust een claim of een bestemming. Er is ruimte nodig voor landbouw, ruimte voor rivieren (en overstromingen), ruimte voor natuur én voor woningbouw (die mijlenver achterloopt op de feiten).

Het is een meer dan realistisch standpunt om te stellen dat Nederland bomvol is en dat we verdere bevolkingsgroei moeten tegengaan. Stel dat het aantal inwoners terugloopt van 17 naar 16 of 15 miljoen, dan scheelt dat fors in onze CO2-uitstoot.

* = voor de duidelijkheid: ik gaf expliciet aan dat het een idee was in het kader van dit topic. Ik ben niet van mening dat er helemaal niemand Nederland meer in mag.
pi_184712110
quote:
13s.gif Op woensdag 30 januari 2019 13:54 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet he. Stem je wel, of stem je niet?
Soms wel, soms niet.

De vergelijking gaat trouwens mank, ik zal het je kinderbrein wel even uitleggen.
Je vergelijking zou opgaan als ik 50.000 euro voor een stempas zou moeten betalen en dat daarmee dan een 2e kamer wordt gekozen die 0,45% van de zeggenschap over NL zou hebben.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184712128
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:10 schreef knoopie het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk helemaal geen taboe, want mensen roepen dit soort dingen voortdurend, meestal voorafgegaan door "ik ben geen racist, maar.."
Afgezien daarvan dat ik jouw voorstel moreel verwerpelijk vind, gaat het ook nog eens niet werken. Zelfs als je alle mensen waarvan ten minste één ouder of één grootouder uit het buitenland komt, dus alle mensen met een migratieachtergrond tot en met de tweede generatie, bij elkaar optelt in Nederland, kom je nog maar tot 3,8 miljoen mensen. Dat is procentueel niet genoeg om de klimaatdoelen te halen. Als je alleen de niet westerse mensen met migratieachtergrond bedoelt, wat vaak de insteek van dit soort opmerkingen is, dan kom je zelfs maar tot 2,2 miljoen.
En voordat nu weer het onzinargument komt, dat buitenlandse vrouwen veel meer kinderen krijgen, ook dat klopt niet. Volgens het cbs zijn het 1,622 kinderen per nederlandse vrouw, en 1,633 kinderen per vrouw met migratieachtergrond.
De NLe bevolking groeit per jaar met 100.000 mensen. Als we de grenzen dicht zouden gooien, zou de bevolking afnemen.

Grenzen dicht dus voor het klimaat.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184713047
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In dit topic wordt gevraagd om ideeën waarmee de CO2-uitstoot kan worden verminderd. Minder mensen is minder uitstoot. En zoals het plaatje laat zien, gaat het om flinke hoeveelheden.

Ik zou trouwens ook niet weten waarom mijn voorstel* moreel verwerpelijk is. Op Malta en een paar dwergstaten na is Nederland het meest dichtbevolkte land van Europa. Op elke centimeter grond in dit land rust een claim of een bestemming. Er is ruimte nodig voor landbouw, ruimte voor rivieren (en overstromingen), ruimte voor natuur én voor woningbouw (die mijlenver achterloopt op de feiten).
Ik ben van mening dat het moreel verwerpelijk is, omdat ik van mening ben dat ik bij mijn geboorte niet automatisch meer recht op de nederlandse welvaard heb, dan iemand die ergens anders is geboren, puur en alleen omdat ik toevallig hier geboren ben. Daar mag iedereen zijn eigen mening over hebben.

quote:
Het is een meer dan realistisch standpunt om te stellen dat Nederland bomvol is en dat we verdere bevolkingsgroei moeten tegengaan. Stel dat het aantal inwoners terugloopt van 17 naar 16 of 15 miljoen, dan scheelt dat fors in onze CO2-uitstoot.
Per jaar worden er in NL 170.000 kinderen geboren. Per jaar sterven er in NL 150.000. (Beide getallen van het CBS voor 2017)
Dat is dus op jaarbasis een afname van 20.000 mensen. Voordat we van 17 miljoen naar 15 miljoen zijn gekrompen, hebben we dus 100 jaar nodig. Dat helpt ons dus zo goed als niet, om in 2030 40% minder CO2 uitstoot te hebben.

Bovendien, je hebt misschien wel gelijk dat Nederland erg vol is, maar dat was het in 1990 ook al. En laat het nu zo zijn, dat die klimaatdoelen voor Nederland in 2030 gebaseerd zijn op 40% vermindering ten opzichte van de uitstoot in 1990 in Nederland.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184713429
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:13 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De NLe bevolking groeit per jaar met 100.000 mensen. Als we de grenzen dicht zouden gooien, zou de bevolking afnemen.

Grenzen dicht dus voor het klimaat.
100.000 op 17 miljoen is nog geen 0,6 procent! Volgens een zeker persoon hier, zijn dit soort bijdrages "minder dan een druppel op een gloeiende plaat."
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184713488
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:31 schreef knoopie het volgende:

[..]

100.000 op 17 miljoen is nog geen 0,6 procent! Volgens een zeker persoon hier, zijn dit soort bijdrages "minder dan een druppel op een gloeiende plaat."
Per jaar he. En dat al decennia lang.
Zonder de massa immigratie had NL nu iets van 12 miljoen inwoners gehad. 30% minder inwoners! 30% minder CO2 (en waarschijnlijk nog wel minder). Geen woningtekort, geen overbevolking, geen file problemen, geen treinen die bij virtuele sneeuw niet meer rijden, geen Mohammed als meest voorkomende naam, geen 500 moskeeën, geen gezeik over Zwarte Piet, geen VMBO-scholen die op oorlogszones lijken _O_
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184713509
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:07 schreef knoopie het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat het moreel verwerpelijk is, omdat ik van mening ben dat ik bij mijn geboorte niet automatisch meer recht op de nederlandse welvaard heb, dan iemand die ergens anders is geboren, puur en alleen omdat ik toevallig hier geboren ben. Daar mag iedereen zijn eigen mening over hebben.
He, laat jouw ouders (of jij) eens de kosten en opleiding van mijn kinderen betalen.
quote:
[..]

Per jaar worden er in NL 170.000 kinderen geboren. Per jaar sterven er in NL 150.000. (Beide getallen van het CBS voor 2017)
Dat is dus op jaarbasis een afname van 20.000 mensen. Voordat we van 17 miljoen naar 15 miljoen zijn gekrompen, hebben we dus 100 jaar nodig. Dat helpt ons dus zo goed als niet, om in 2030 40% minder CO2 uitstoot te hebben.
Je 'vergeet' nog de 100.000 die erbij komen door immigratie per jaar.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184713751
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:07 schreef knoopie het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat het moreel verwerpelijk is, omdat ik van mening ben dat ik bij mijn geboorte niet automatisch meer recht op de nederlandse welvaard heb, dan iemand die ergens anders is geboren, puur en alleen omdat ik toevallig hier geboren ben. Daar mag iedereen zijn eigen mening over hebben.

[..]

Per jaar worden er in NL 170.000 kinderen geboren. Per jaar sterven er in NL 150.000. (Beide getallen van het CBS voor 2017)
Dat is dus op jaarbasis een afname van 20.000 mensen. Voordat we van 17 miljoen naar 15 miljoen zijn gekrompen, hebben we dus 100 jaar nodig. Dat helpt ons dus zo goed als niet, om in 2030 40% minder CO2 uitstoot te hebben.

Bovendien, je hebt misschien wel gelijk dat Nederland erg vol is, maar dat was het in 1990 ook al. En laat het nu zo zijn, dat die klimaatdoelen voor Nederland in 2030 gebaseerd zijn op 40% vermindering ten opzichte van de uitstoot in 1990 in Nederland.
Ik neem er kennis van dat jij het "moreel verwerpelijk" vindt om minder migranten tot Nederland toe te laten. In dit topic wordt gevraagd naar ideeën om de CO2-uitstoot te beperken. Met een plaatje heb ik aangetoond hoe groot de impact van mensen is: één mens minder is ook minder CO2-uitstoot. Dit geldt zowel in Nederland (grenzen stellen aan immigratie) als wereldwijd (ongebreidelde bevolkingsgroei tegengaan).

Stel dat jouw berekening klopt, dan hebben we 100 jaar nodig om terug te gaan naar het bevolkingsniveau dat Nederland in 1991 had (zie de tabel op deze pagina). Dat zou je te denken moeten geven. Als het bijvoorbeeld om afval ging, in plaats van mensen, dan zouden milieuclubs het heel alarmerend vinden dat we 100 jaar nodig hebben om het afval op te ruimen dat we in 30 jaar tijd hebben gemaakt.

Als het klimaatdoel voor 2030 inhoudt dat er 40 procent vermindering moet zijn ten opzichte van 1990, dan mag er wel even worden opgemerkt dat er in 1990 ruim 2 miljoen mensen minder in Nederland woonden dan vandaag de dag. En daar komt tussen nu 2030 - bij ongewijzigd beleid - nog wel een miljoen bij.
pi_184713837
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

He, laat jouw ouders (of jij) eens de kosten en opleiding van mijn kinderen betalen.
Een universitaire studie kost ongeveer 15.000 euro per jaar. Daarvan betalen de studenten volgens mij E2000 zelf, maar de rest wordt van belastinggeld betaald. Wij als gemeenschap betalen dus ongeveer al 85% van de studie van je kinderen. Ik kan je geruststellen, dat ik ondertussen mijn studieschuld al bijna heb afgelost, en bovendien sinds ik klaar ben met mijn studie genoeg inkomstenbelasting betaald heb om drie kinderen 4 jaar te laten studeren.
quote:
Je 'vergeet' nog de 100.000 die erbij komen door immigratie per jaar.
Die berekening was juist om te laten zien dat alleen de grenzen dicht gooien tot een afname van 20.000 mensen per jaar zorgt. Nooit genoeg om de klimaatdoelen te halen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184714174
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik neem er kennis van dat jij het "moreel verwerpelijk" vindt om minder migranten tot Nederland toe te laten. In dit topic wordt gevraagd naar ideeën om de CO2-uitstoot te beperken. Met een plaatje heb ik aangetoond hoe groot de impact van mensen is: één mens minder is ook minder CO2-uitstoot. Dit geldt zowel in Nederland (grenzen stellen aan immigratie) als wereldwijd (ongebreidelde bevolkingsgroei tegengaan).

Stel dat jouw berekening klopt, dan hebben we 100 jaar nodig om terug te gaan naar het bevolkingsniveau dat Nederland in 1991 had (zie de tabel op deze pagina). Dat zou je te denken moeten geven. Als het bijvoorbeeld om afval ging, in plaats van mensen, dan zouden milieuclubs het heel alarmerend vinden dat we 100 jaar nodig hebben om het afval op te ruimen dat we in 30 jaar tijd hebben gemaakt.

Als het klimaatdoel voor 2030 inhoudt dat er 40 procent vermindering moet zijn ten opzichte van 1990, dan mag er wel even worden opgemerkt dat er in 1990 ruim 2 miljoen mensen minder in Nederland woonden dan vandaag de dag. En daar komt tussen nu 2030 - bij ongewijzigd beleid - nog wel een miljoen bij.
Vooraleerst vind ik het storend, dat hier mensen opmerkingen maken over klimaatdoelen, zonder kennelijk precies te weten hoe en wat. Opmerkingen over emigratie en geboortecijfers, zonder de moeite te nemen de getallen op te zoeken. In 1970 was die ontwetendheid misschien nog acceptabel, maar we leven in 2019, en je kan binnen vijf minuten googlen wat de klimaatdoelen zijn, hoeveel mensen er naar nederland emigreren, en wat je nog meer wilt weten voordat je er een mening over geeft.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184716056
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Per jaar he. En dat al decennia lang.
Zonder de massa immigratie had NL nu iets van 12 miljoen inwoners gehad. 30% minder inwoners! 30% minder CO2 (en waarschijnlijk nog wel minder). Geen woningtekort, geen overbevolking, geen file problemen, geen treinen die bij virtuele sneeuw niet meer rijden, geen Mohammed als meest voorkomende naam, geen 500 moskeeën, geen gezeik over Zwarte Piet, geen VMBO-scholen die op oorlogszones lijken _O_
Ja want het klimaat houdt natuurlijk op buiten de nederlandse grens. Hoe bekrompen moet je blik zijn om in een discussie over het klimaat op aarde te komen met "huuu het is de schuld van al die buut'nlanders!". Man man man man. ;(
pi_184717898
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Per jaar he. En dat al decennia lang.
Zonder de massa immigratie had NL nu iets van 12 miljoen inwoners gehad. 30% minder inwoners! 30% minder CO2 (en waarschijnlijk nog wel minder). Geen woningtekort, geen overbevolking, geen file problemen, geen treinen die bij virtuele sneeuw niet meer rijden, geen Mohammed als meest voorkomende naam, geen 500 moskeeën, geen gezeik over Zwarte Piet, geen VMBO-scholen die op oorlogszones lijken _O_
Hier staat zoveel onwaarheid, dat ik nauwelijks weet waar ik zou moeten beginnen? Sinds de tweede Wereldoorlog zijn er jaren, wat zeg ik decennia, geweest waar er veel meer mensen emigreerden dan immigreerden! Er zijn sinds de tweede wereld oorlog maar zes jaren geweest waar de immigratie boven de 50.000 per jaar lag. Beweren dat er zonder immigratie maar 12 miljoen mensen in NL zouden wonen slaat nergens op. Kan je niet proberen om een beetje je in te lezen voordat je zulke uitspraken doet? Kijk op Wikipedia, de website van het CBS, lees eens een krant...

En als je dan toch bezig bent, kan je meteen even kijken welk jaar ook al weer Mohammed de populairste jongensnaam was. Spoiler alert, dat kan je niet, want dat is ook zo een Wilders-sprookje.

[ Bericht 6% gewijzigd door knoopie op 30-01-2019 20:33:14 ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184718693
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 10:31 schreef etuiedelapiel het volgende:
Alle centrales sluiten en stroom importeren uit Duitsland en Belgie.
Alle boeren uitkopen en vlees importeren, van het grasland bos maken.

Man met deze maatregelen halen lopen wij 100 jaar voor.
:') ah ja
pi_184718956
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:52 schreef knoopie het volgende:

[..]

Feitje:
CO2 per persoon per jaar is in Nederland 9900kg.
CO2 per persoon per jaar is in China 7540kg.
CO2 per persoon per jaar in India 1750kg.
CO2 per persoon per jaar in Europa is gemiddeld 8120kg

Als je dan het kleuterschoolargument “boehoe, maar zijn doen het ook” wilt gebruiken, wijs dan naar de VS, waar ze ongeveer rond de 16500kg CO2 zitten.
De indiers en chinezen zijn ook met veel, die compenseren het met hun hoeveelheid,

De VS zijn niet het probleem, ik denk eerder India met hun zo goed als onbestaande milieunormen en hun binnenkort 1,4 miljard, we moeten daar geboortebeperking gaan invoeren
  woensdag 30 januari 2019 @ 20:57:08 #84
330565 Broodje_Zaad
Hmmm slijmerig broodje!
pi_184718977
Kern energie en daarbij de bedrijven ook eens wat laten betalen ipv de werkende burgers.
Slijmerig als je vrouw en manslijm.
  woensdag 30 januari 2019 @ 21:14:37 #85
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184719536
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:56 schreef alexlefou het volgende:

we moeten daar geboortebeperking gaan invoeren
ik lees steeds alleen maar DAAR. Omdat wij een kkein land zijn hoeven we blijkbaar niks?
Tot nooit .......
pi_184719771
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik lees steeds alleen maar DAAR. Omdat wij een kkein land zijn hoeven we blijkbaar niks?
Het is een beetje kansloos om het vuur in een vuurkorf in je achtertuin te gaan blussen als tegelijk je huis in lichterlaaie staat.
pi_184719793
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik lees steeds alleen maar DAAR. Omdat wij een kkein land zijn hoeven we blijkbaar niks?
Huh? Wij groeien door import niet door geboortes.
  woensdag 30 januari 2019 @ 21:25:19 #88
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184719842
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:23 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Huh? Wij groeien door import niet door geboortes.
Ja en dusss...... moeten wij andere dingen doen ipv wijzen naar india.
Tot nooit .......
pi_184719931
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:25 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ja en dusss...... moeten wij andere dingen doen ipv wijzen naar india.
Er is inderdaad genoeg te doen hier.Vuurwerk, palletverbrandingen op het strand ed.
pi_184725743
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:51 schreef knoopie het volgende:

[..]

Een universitaire studie kost ongeveer 15.000 euro per jaar. Daarvan betalen de studenten volgens mij E2000 zelf, maar de rest wordt van belastinggeld betaald. Wij als gemeenschap betalen dus ongeveer al 85% van de studie van je kinderen. Ik kan je geruststellen, dat ik ondertussen mijn studieschuld al bijna heb afgelost, en bovendien sinds ik klaar ben met mijn studie genoeg inkomstenbelasting betaald heb om drie kinderen 4 jaar te laten studeren.

[..]

Die berekening was juist om te laten zien dat alleen de grenzen dicht gooien tot een afname van 20.000 mensen per jaar zorgt. Nooit genoeg om de klimaatdoelen te halen.
Het zorgt NETTO voor een niet-toename van 120.000 man per jaar. Das wel even andere koek.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184725751
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 19:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja want het klimaat houdt natuurlijk op buiten de nederlandse grens. Hoe bekrompen moet je blik zijn om in een discussie over het klimaat op aarde te komen met "huuu het is de schuld van al die buut'nlanders!". Man man man man. ;(
Wacht even. Het gaat toch erom dat NL de klimaatdoelen haalt? Maar nu opeens niet meer? :D :D :D Hurr durr klimaat armageddon
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184725780
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:20 schreef knoopie het volgende:

[..]

Hier staat zoveel onwaarheid, dat ik nauwelijks weet waar ik zou moeten beginnen? Sinds de tweede Wereldoorlog zijn er jaren, wat zeg ik decennia, geweest waar er veel meer mensen emigreerden dan immigreerden! Er zijn sinds de tweede wereld oorlog maar zes jaren geweest waar de immigratie boven de 50.000 per jaar lag. Beweren dat er zonder immigratie maar 12 miljoen mensen in NL zouden wonen slaat nergens op. Kan je niet proberen om een beetje je in te lezen voordat je zulke uitspraken doet? Kijk op Wikipedia, de website van het CBS, lees eens een krant...

En als je dan toch bezig bent, kan je meteen even kijken welk jaar ook al weer Mohammed de populairste jongensnaam was. Spoiler alert, dat kan je niet, want dat is ook zo een Wilders-sprookje.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)m-is-1457268-a818313
https://www.stopdebankier(...)-tweede-jaar-op-rij/
http://www.factory.fhj.nl(...)snamen-in-nederland/
https://www.geenstijl.nl/5140243/dat-u-het-weet/
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184726043
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2019 08:55 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wacht even. Het gaat toch erom dat NL de klimaatdoelen haalt? Maar nu opeens niet meer? :D :D :D Hurr durr klimaat armageddon
Het klimaat houdt niet op aan de nederlandse grens he, Einstein.
pi_184726055
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:18 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het klimaat houdt niet op aan de nederlandse grens he, Einstein.
Aha. Dus je geeft toe dat de 0,45% CO2 uitstoot van NL en de 0,0003 graden minder verwarming die NL 'misschien' kan bijdragen eigenlijk niets voorstelt omdat wat buiten onze grenzen gebeurt vele, vele, vele malen groter is? Top.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184726082
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:19 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Aha. Dus je geeft toe dat de 0,45% CO2 uitstoot van NL en de 0,0003 graden minder verwarming die NL 'misschien' kan bijdragen eigenlijk niets voorstelt omdat wat buiten onze grenzen gebeurt vele, vele, vele malen groter is? Top.
Tuurlijk knul, je hebt volkomen gelijk. Hier, neem een bitterbal.
pi_184726794
quote:
Hahaha, Clown. Heb je de artikelen ook gelezen, of alleen de titels? Die gaan er namelijk over, dat Geert Wilders in een debat geroepen had dat Mohamed de meest populaire naam is, maar dat dat feitelijk niet klopt! Heerlijk hoe je je eigen glazen aan het ingooien bent.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184746342
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 10:11 schreef knoopie het volgende:

[..]

Hahaha, Clown. Heb je de artikelen ook gelezen, of alleen de titels? Die gaan er namelijk over, dat Geert Wilders in een debat geroepen had dat Mohamed de meest populaire naam is, maar dat dat feitelijk niet klopt! Heerlijk hoe je je eigen glazen aan het ingooien bent.
Schele

quote:
Conclusie
Hoewel de meest gebruikte spelling van ‘Mohammed’ dus niet in de top-10 terechtkomt, komen alle varianten samen wel degelijk veel voor. De uitspraak van Geert Wilders beoordelen we daarom als deels waar.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184746360
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:21 schreef Farenji het volgende:

[..]

Tuurlijk knul, je hebt volkomen gelijk. Hier, neem een bitterbal.
Ga jij nou maar Beyonce en Jay Z bejubelen omdat ze hun ecologische voetafdruk verkleinen door vega te gaan vreten.

In hun prive-jet :')

https://www.wmagazine.com/story/beyonce-jay-z-vegan-manifesto
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184759562
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 08:25 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Schele

[..]

Als je het zelfde doet met Lucas (629 keer) en Lukas (132 keer) dan zit je al op 761 in totaal. Dat is al meer dan het totaal aan alle variaties van Mohammed bij elkaar (636 volgens het artikel). Luca, luka zou je er ook nog bij kunnen optellen.

Als je hetzelfde doet met Sam (466) en Sem (631), dan kom je op 1107.

Als je hetzelfde doet met Finn (615) en Vinn (35) heb je al 650.

Dus door van drie van de eerste vier namen slechts één alternatieve spelling er bij op te tellen, kom ik al op meer dan alle Mohamed-varianten samen. Als je dezelfde ruime definitie van variaties zou nemen als PowNed bij mohamad doet, dan zou je bij Lucas/Lukas eigenlijk ook nog Luca, Luka, Luuk, Luuc, Luc en weet ik veel wat je nog meer optellen. Dan komt Muhamad nog niet eens op de helft. Kortom, dit PowNed “onderzoek” is erg eenzijdig en bedoelt om buitenlanders slecht te praten. Maar ja, dat zal geen verrassing zijn, neem ik aan.

Bovendien, Muhamad in al zijn variaties was dus slechts 636 van 170.000 geboortes dat jaar. Dat is slechts 0,37% en volgens jouw eigen beoordelingsmethodiek “minder dan een druppel op de gloeiende plaat”
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184909025
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:10 schreef knoopie het volgende:

[..]

Vooraleerst vind ik het storend, dat hier mensen opmerkingen maken over klimaatdoelen, zonder kennelijk precies te weten hoe en wat. Opmerkingen over emigratie en geboortecijfers, zonder de moeite te nemen de getallen op te zoeken. In 1970 was die ontwetendheid misschien nog acceptabel, maar we leven in 2019, en je kan binnen vijf minuten googlen wat de klimaatdoelen zijn, hoeveel mensen er naar nederland emigreren, en wat je nog meer wilt weten voordat je er een mening over geeft.
Je maakt vreemde verwijten, want ik noem namelijk concrete cijfers. Ik stip de doelen voor 2030 aan en ik noem ook concrete cijfers over de bevolkingsomvang in 1990 versus nu, met een doorkijkje richting 2030. Afgaande op de bevolkingsgroei tussen 1990 en 2018 is het redelijk realistisch om te stellen dat Nederland in 2030 zo'n 18 miljoen inwoners zal tellen.

Verder is migratie de grootste oorzaak van bevolkingsgroei in Nederland. Dat is enkele maanden geleden nog weer door het CBS gemeld: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)vooral-door-migratie

Hoe veel mensen er de komende jaren naar Nederland migreren, zal afhangen van ontwikkelingen in de wereld (oorlogen etc.) en van het beleid dat Nederland (en de EU) voert. Ik heb geen glazen bol. Ik stel slechts vast dat we klimaatdoelen hebben: de CO2-uitstoot moet fors omlaag. Meer mensen betekent meer CO2-uitstoot. Daarom moeten we op nationaal niveau een strengere migratiepolitiek voeren en op internationaal niveau serieus werk maken van het terugdringen van de forse bevolkingsgroei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')