abonnement Unibet Coolblue
pi_184654009
quote:
10s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oeh, tempting...

Maar, nee, ik heb een ge-wel-di-ge vrouw, net zoals ze een geweldige vriendin was want anders was ik nooit met d'r getrouwd. En ze is nu de moeder van mijn dochter, dus hoe verleidelijk pannenlappen (zelfgemaakte he, ik ben wel een luxe-paard, kom nou) ook zijn, ik ben toch bang dat ik er helaas toch van af moet zien.
Hmm, vooruit .. Er is immers een kind in het spel en zo ..

Een beetje gerelateerd .. Is je dochter oud genoeg om pannenlappen te haken? Misschien kan je daar op inzetten .. vader/moeder-dag is altijd dichtbij ..
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 15:21:32 #127
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184654138
quote:
12s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Hmm, vooruit .. Er is immers een kind in het spel en zo ..

Een beetje gerelateerd .. Is je dochter oud genoeg om pannenlappen te haken? Misschien kan je daar op inzetten .. vader/moeder-dag is altijd dichtbij ..
Nou, ook zonder kind had ik d'r niet gedumpt hoor. Ze blijft een geweldige vrouw. Zowel als vrouw, als in, geslacht, vrouw, als in vrouw qua huwelijk.

Die is 6 maanden. Als ik die zo'n ding ga geven heb ik daarna een dochter zonder ogen ofzo. Dat heeft niet mijn voorkeur. Ik denk ook wel dat dat mijn relatie met mijn vrouw ietwat negatief zou beïnvloeden. :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184654482
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, ook zonder kind had ik d'r niet gedumpt hoor. Ze blijft een geweldige vrouw. Zowel als vrouw, als in, geslacht, vrouw, als in vrouw qua huwelijk.

Die is 6 maanden. Als ik die zo'n ding ga geven heb ik daarna een dochter zonder ogen ofzo. Dat heeft niet mijn voorkeur. Ik denk ook wel dat dat mijn relatie met mijn vrouw ietwat negatief zou beïnvloeden. :P
Fair enough. Nog maar een paar jaar wachten op die pannenlappen dan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184655231
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:56 schreef wootahH het volgende:
hele dag 50 (1) of 100 voor 2 pers.
avond 25 (1) of 50 voor 2 pers.
Meestal trouwen er 2 mensen toch?
pi_184655391
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En wat dan als je dezelfde cadeaus krijgt? Krijg je 2 koffiezetapparaten ofzo, en dan? :P

Volgens mij zijn die cadeaus iets van vroeger waar mensen vanuit thuis niet eerst op zichzelf gingen wonen/samenwonen, maar direct trouwden, en dan dus een deel van de uitzet kregen van de gasten van de bruiloft. Of zo?

Maar tegenwoordig is dat niet meer, tegenwoordig doet men volgens mij meer geld geven.
Ik heb weleens een digitale verlanglijst gezien en als je van plan was daar iets van te geven kon je dat aanvinken, zodat het niet dubbel wordt gegeven.

Was niet voor een bruiloft trouwens.
pi_184655720
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Meestal trouwen er 2 mensen toch?
Haha als je zelf alleen bent of als stel met iemand komt ;)
pi_184655757
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:14 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Haha als je zelf alleen bent of als stel met iemand komt ;)
Of als je 1 of 2 van de trouwende mensen kent?
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 16:26:12 #133
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184656131
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Of als je 1 of 2 van de trouwende mensen kent?
"Ja, het is maar 50 euro, want als ik jou wel had gekend was het 100 euro geweest"

:D 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184656216
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

"Ja, het is maar 50 euro, want als ik jou wel had gekend was het 100 euro geweest"

:D 8)7
Als ik mensen hier onderscheid zie maken tussen b.v. een trouwerij van een collega en een vriend dan zou dat niet zo gek zijn toch of ken jij de partners van je collega's?
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 16:30:45 #135
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184656293
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Als ik mensen hier onderscheid zie maken tussen b.v. een trouwerij van een collega en een vriend dan zou dat niet zo gek zijn toch of ken jij de partners van je collega's?
Ik ga niet naar bruiloften van collega's :)
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 27 januari 2019 @ 16:31:03 #136
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184656303
Ik geef nooit wat.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_184657574
Hangt er van af of ik dag gast ben of alleen voor het feest ben uitgenodigd. Meestal respectievelijk 50/20 euro.
pi_184657655
Meestal 20,- voor collega's en 50,- voor vrienden/familie. Dit staat dan los van wat een +1 daar bovenop zou gooien. Ik moet toegeven dat ik nooit goed weet wat normaal is en van te voren dus een beetje loop te polsen wat andere geven zodat mijn bijdrage er niet naar boven of beneden tussenuit springt.

Het maakt mij werkelijk geen bal uit of ze het in een hooischuur of op de maan vieren. Hun feestje dus hun keuze. Ik ben een groot tegenstander van andere mensen te "dwingen" om te betalen voor jouw keuze (uitzonderingen daargelaten).

Was er een paar jaar geleden niet een nieuwsbericht van een bizarre bruid die haar bruiloft moest afzeggen omdat haar gasten niet bereid waren duizenden euro's te betalen voor haar fantasie bruiloft?
pi_184657716
Wat is eigenlijk het idee erachter om geld te geven? :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_184657789
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 17:37 schreef Dally het volgende:
Was er een paar jaar geleden niet een nieuwsbericht van een bizarre bruid die haar bruiloft moest afzeggen omdat haar gasten niet bereid waren duizenden euro's te betalen voor haar fantasie bruiloft?
Gevonden.

Ze verwachte 1500 dollar per gast...
https://metro.co.uk/2018/(...)-pay-for-it-7884048/
pi_184657860
quote:
11s.gif Op zondag 27 januari 2019 17:41 schreef Morrigan het volgende:
Wat is eigenlijk het idee erachter om geld te geven? :?
Erfenis van oude tijden.
Trouwen betekende eindelijk samenwonen en dus veel kosten met de inrichting.
Aangezien niemand tegenwoordig nog 47 peper en zout stelletjes nodig heeft is het gelukkig normaal geworden om geld te geven. Beetje achterhaald concept misschien, maar een bruiloft is duur en met lege handen komen voelt helemaal kudt.
  zondag 27 januari 2019 @ 18:03:24 #142
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184658108
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En wat dan als je dezelfde cadeaus krijgt? Krijg je 2 koffiezetapparaten ofzo, en dan? :P
Vandaar huwelijkslijsten. De winkel waar je dat aan uitbesteedt zorgt dat er niks dubbel is en vaak ook voor de rest.

Het idee van het geschenk is dat het onbaatzuchtig is. Gaan wachten tot het uitgepakt wordt en je wordt bedankt is onbeschoft. Je krijgt vanzelf je bedankje als de gehuwden dat willen. Hun feestje, zij staan in de belangstelling, niet die slijmerds met hun cadeau.
  zondag 27 januari 2019 @ 18:04:41 #143
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184658134
Ik blijf het hele geld geven toch best vaag. Zeker omdat het om best wel grote bedragen gaat als ik het hier zo zie.

Bedoel, als diegene jarig is zou ik ook niet zo'n bedrag geven, waarom dan wel voor een trouwerij.

Het voelt als verplicht en als het feest mede financieren ofzo.
En niet echt als een kadootje..
  Spellchecker zondag 27 januari 2019 @ 18:54:59 #144
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184659028
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 18:04 schreef Cue_ het volgende:
Ik blijf het hele geld geven toch best vaag. Zeker omdat het om best wel grote bedragen gaat als ik het hier zo zie.

Bedoel, als diegene jarig is zou ik ook niet zo'n bedrag geven, waarom dan wel voor een trouwerij.

Het voelt als verplicht en als het feest mede financieren ofzo.
En niet echt als een kadootje..
Verjaardag is een terugkerend iets, trouwerij eenmalig (nou ja natuurlijk niet altijd, maar minder frequent als een verjaardag)
pi_184660226
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 10:15 schreef Sushilover het volgende:
Ik heb vorige week een vrijgezellendag gehad waar ik 80 euro voor heb betaald en nog een cadeau van 35. Volgende week is de bruiloft en ik ben de hele dag gast. Hoeveel moet ik in de enveloppe doen? Ik heb werkelijk waar geen idee! 50? 100? 150?
Eerst denk ik goed na of dat huwelijk wel stand houdt. Aan de hand daarvan geef ik maximaal 100 euro, je moet ook aan jezelf denken in deze tijden want sommige mensen trouwen alleen om geld van gasten te ontvangen. Je kan op voorhand wel inschatten welk huwelijk mislukt en welke standhoudt. Zoals bij het huwelijk van een collega die al 3x eerder was getrouwd had ik niets gedoneerd en prompt na 3 maanden ging hij scheiden van zijn 20 jaar jongere vrouw.
Bij het huwelijk van een andere kennis heb ik geholpen op de bruiloft. Nou dat is al arbeid genoeg, heb geen geld gegeven: prompt na 6 maanden gaan ze uit elkaar.

Recent op een bruiloft geweest, ook geholpen en toen maar 20 euro gedoneerd omdat ik het allemaal te veel poeha vond. _O- _O- _O-
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 19:54:27 #147
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184660276
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:51 schreef stokj het volgende:

[..]

Eerst denk ik goed na of dat huwelijk wel stand houdt. Aan de hand daarvan geef ik maximaal 100 euro, je moet ook aan jezelf denken in deze tijden want sommige mensen trouwen alleen om geld van gasten te ontvangen. Je kan op voorhand wel inschatten welk huwelijk mislukt en welke standhoudt. Zoals bij het huwelijk van een collega die al 3x eerder was getrouwd had ik niets gedoneerd en prompt na 3 maanden ging hij scheiden van zijn 20 jaar jongere vrouw.
Bij het huwelijk van een andere kennis heb ik geholpen op de bruiloft. Nou dat is al arbeid genoeg, heb geen geld gegeven: prompt na 6 maanden gaan ze uit elkaar.

Recent op een bruiloft geweest, ook geholpen en toen maar 20 euro gedoneerd omdat ik het allemaal te veel poeha vond. _O- _O- _O-
Om geld van gasten te ontvangen? weet je wat een beetje bruiloft kost? :P Dan red je het niet hoor, met wat je krijgt :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184660319
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Om geld van gasten te ontvangen? weet je wat een beetje bruiloft kost? :P Dan red je het niet hoor, met wat je krijgt :P
Die van die gozer die 3x was getrouwd werd gesponsord door vrienden van hem en zelf had hij ook gespaard. Hij had natuurlijk heel Zaandam afgehuurd en vrienden en kennissen verzorgden zelf de catering. Liep hij op een gegeven moment met een sjaal om zijn nek te dansen en iedereen er briefjes geld op plakken. Hij was zo dronken van het dansen dat hij niemand meer herkende en zelfs zijn eigen kersverse vrouw niet. Hij deed zo een groot feest alleen om cadeaus en geld te krijgen zodat hij zichzelf kon onderhouden.
pi_184660343
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 18:04 schreef Cue_ het volgende:
Ik blijf het hele geld geven toch best vaag. Zeker omdat het om best wel grote bedragen gaat als ik het hier zo zie.

Bedoel, als diegene jarig is zou ik ook niet zo'n bedrag geven, waarom dan wel voor een trouwerij.

Het voelt als verplicht en als het feest mede financieren ofzo.
En niet echt als een kadootje..
Helemaal mee eens. Bij mijn weten heeft de hoogte van mijn bijdrage nog nooit een wereld van verschil gemaakt bij een nieuw stel. Dus puur een principekwestie en geen noodzaak.
Daarom denk ik bij het beslissen van een bedrag bijna volledig aan mezelf. Kom ik niet te gierig over? Of juist veel te veel zodat andere bruidsparen beledig als ik minder geef? Oei, wel even checken of mijn bedrag goed is anders sta ik gigantisch voor lul en moet ik me schamen. Ach, als het onderwerp ter sprake komt zeg ik gewoon net als iedereen dat het geluk van het bruidspaar het enige is waar ik aan dacht. O~)

Het zou me echt gigantisch verbazen als dit niet bij vrijwel iedereen het geval is. Puur het feit dat mensen zich afvragen wat normaal is en wat andere mensen geven laat zien van wel.
In het enkele geval waarbij het echtpaar emotioneel echt heel dichtbij staat gaat het wel om hun geluk en is het bedrag wat anderen geven echt het laatste waar je aan denkt. Dan kun je het oprecht een cadeau noemen in plaats van "verplichting".
Maar niks mis met dit soort verplichtingen hoor, belangrijk onderdeel om als sociale diersoort te kunnen overleven.
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 19:58:40 #150
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184660350
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:56 schreef stokj het volgende:

[..]

Die van die gozer die 3x was getrouwd werd gesponsord door vrienden van hem en zelf had hij ook gespaard. Hij had natuurlijk heel Zaandam afgehuurd en vrienden en kennissen verzorgden zelf de catering. Liep hij op een gegeven moment met een sjaal om zijn nek te dansen en iedereen er briefjes geld op plakken. Hij was zo dronken van het dansen dat hij niemand meer herkende en zelfs zijn eigen kersverse vrouw niet. Hij deed zo een groot feest alleen om cadeaus en geld te krijgen zodat hij zichzelf kon onderhouden.
En die mensen betaalden allemaal hun eigen drank ofzo? Want dat is echt een uitzonderingssituatie. :P
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')