abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 14:16:48 #101
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184652345
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik wil antwoorden!

En hoe zit het met bedank-kaartjes? Is dat sowieso een ding in Nederland? En zo ja, hoe bedank je iemand voor geld?
Zo doe ik het altijd ja.
Nee, geven we, die worden dan weer doorgegeven, of je legt het direct op een daarvoor bestemde plek neer (als ze die hebben).
Ja, je schrijft je naam er op.
Bedankkaartjes hebben wij niet gedaan, wij hebben iedereen persoonlijk bedankt toen ze naar huis gingen.

Hebben wij wel gedaan, maar pas de dag erna want de huwelijksnacht vond ik wat boeiender dan die envelopjes open trekken :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184652353
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Toen mijn vrouw en ik trouwden hadden we alleen maar daggasten (dus gasten die overal bij waren) en voor de rest hebben we niemand uitgenodigd. Mensen die ik er niet per se de hele dag bij hoefde te hebben hebben we ook niet uitgenodigd, ook niet voor feliciteren en een envelopje, want dat vind ik dan ook niet eerlijk.
Lijkt me inderdaad niet meer dan logisch. Het is immers een feestelijke dag en drom wil je je vrienden en geliefden om je heen.

Je nodigt op een verjaardag ook niet een stel mensen uit die alleen maar mogen komen om 'happy birthday' te zingen en daarna weer op te rotten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184652447
collega's, kennissen: 20 euro
vrienden en verdere familie: 50 euro
nabije familie: 100 euro
pi_184652524
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zo doe ik het altijd ja.
Nee, geven we, die worden dan weer doorgegeven, of je legt het direct op een daarvoor bestemde plek neer (als ze die hebben).
Bedankkaartjes hebben wij niet gedaan, wij hebben iedereen persoonlijk bedankt toen ze naar huis gingen.

Hebben wij wel gedaan, maar pas de dag erna want de huwelijksnacht vond ik wat boeiender dan die envelopjes open trekken :P
Kijk .. de recalcitrant in mij wil dan gewoon een zwarte stift meenemen en ergens mijn naam bij op schrijven. Of ze mijn enveloppe wel persoonlijk geven in de hoop een ongemakkelijke reactie te krijgen. Heb dat bij mijn cadeau's wel gewoon gedaan trouwens; ik ga niet uren staan zwoegen om die dingen heel onpersoonlijk op een tafel neer te kwakken. Wilde toch echt ter plekke waardering voor mijn tijd en moeite, dus ze bij de eerste ontmoeting mijn cadeau in de handen gedrukt op zo'n enthousiaste manier dat ze meteen uitgepakt werden.

quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:16 schreef maily het volgende:

[..]

Je kunt iemand op een bedankkaartje bedanken voor hun bijdrage aan een onvergetelijke dag.
Ik mag hopen dat ik genoeg tijd heb om iedereen gewoon even persoonlijk te spreken en te bedanken voor hun aanwezigheid. Als dat niet lukt hebben we dus te veel mensen uitgenodigd.
  zondag 27 januari 2019 @ 14:28:30 #105
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184652549
Het is lastig te antwoorden. Je moet dingen overwegen, zoals wat je kunt missen en wat het bruidspaar denkt dat je kunt missen.
Weten zij dat je in de bijstand zit en elk dubbeltje twee keer moet omdraaien, dan is een tientje een fors bedrag. Heb je net de staatsloterij gewonnen dan is 100 euro aan de gierige kant.
Maar ook andersom: als het bruidspaar het niet breed heeft en de meesten van hun gasten ook niet, en jij geeft 100 euro, de andere gasten een tientje, dan voelt dat ook niet goed (tenzij je het suikeroompje wilt blijven).
Het is ook wat lullig als je als wat vage kennis een veel duurder cadeau geeft dan de naaste familie, die je daarmee te kakken zet.

Het lijkt me handiger om uit te gaan van andere cadeaus. Koop je voor een verjaardag voor een van de gehuwden een cadeau van x euro, dan voor het huwelijk een cadeau van 4x of zo.
pi_184652587
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zo doe ik het altijd ja.

Dat was bij ons andersom. We begonnen met n envelop, en konden ons toen niet inhouden. Toen zo uitgeput, dat we zijn gaan slapen.
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 14:31:05 #107
16180 crew  CoolGuy
pi_184652594
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Kijk .. de recalcitrant in mij wil dan gewoon een zwarte stift meenemen en ergens mijn naam bij op schrijven. Of ze mijn enveloppe wel persoonlijk geven in de hoop een ongemakkelijke reactie te krijgen. Heb dat bij mijn cadeau's wel gewoon gedaan trouwens; ik ga niet uren staan zwoegen om die dingen heel onpersoonlijk op een tafel neer te kwakken. Wilde toch echt ter plekke waardering voor mijn tijd en moeite, dus ze bij de eerste ontmoeting mijn cadeau in de handen gedrukt op zo'n enthousiaste manier dat ze meteen uitgepakt werden.

[..]

Ik mag hopen dat ik genoeg tijd heb om iedereen gewoon even persoonlijk te spreken en te bedanken voor hun aanwezigheid. Als dat niet lukt hebben we dus te veel mensen uitgenodigd.
Waarom? Bedoel, wat drijft je om dat te willen? :D Ik heb nooit cadeaus gemaakt, ik heb gewoon altijd een envelopje, dat duurt niet zo lang he :P

Ins ons geval hebben we, elke keer dat we wat kregen, die envelop (want dat waren het) dan aan mijn getuige (tevens beste vriend) gegeven die ze bewaard heeft.
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 14:33:16 #108
16180 crew  CoolGuy
pi_184652633
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:30 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Dat was bij ons andersom. We begonnen met n envelop, en konden ons toen niet inhouden. Toen zo uitgeput, dat we zijn gaan slapen.
:D _O_

Wij hadden een/de bruidssuite op onze trouwlocatie, en daar was ook een jacuzzi. Mijn vrouw wilde dat heel graag en das leuk, maar dan gaan we ook niet slapen natuurlijk :P
pi_184652658
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom? Bedoel, wat drijft je om dat te willen? :D Ik heb nooit cadeaus gemaakt, ik heb gewoon altijd een envelopje, dat duurt niet zo lang he :P

Ins ons geval hebben we, elke keer dat we wat kregen, die envelop (want dat waren het) dan aan mijn getuige (tevens beste vriend) gegeven die ze bewaard heeft.
Goede vraag .. Dat vraag ik me bij mijn meer opstandige ingevingen wel vaker af. Ik denk omdat ik ze dan toch ergens wil laten weten dat ik het maar een heel heel heel raar gedoe vind met die enveloppen.
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 14:37:43 #110
16180 crew  CoolGuy
pi_184652703
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:35 schreef probeer het volgende:

[..]

Goede vraag .. Dat vraag ik me bij mijn meer opstandige ingevingen wel vaker af. Ik denk omdat ik ze dan toch ergens wil laten weten dat ik het maar een heel heel heel raar gedoe vind met die enveloppen.
Dat vind je raar? Maar wat wil je dan? Dat iedereen cadeaus gaat kopen? En als je die cadeaus dan hebt gekocht, en ze zijn ingepakt, moeten ze die dan ook ter plekke uitpakken? En zo ja, waar gaan ze er dan daarna mee heen?

Allerlei vraagjes heb ik nu :P
pi_184652704
Trouwen :')

Dat gedrag ga ik niet belonen.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Spellchecker zondag 27 januari 2019 @ 14:40:29 #112
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_184652788
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat vind je raar? Maar wat wil je dan? Dat iedereen cadeaus gaat kopen? En als je die cadeaus dan hebt gekocht, en ze zijn ingepakt, moeten ze die dan ook ter plekke uitpakken? En zo ja, waar gaan ze er dan daarna mee heen?

De cadeaus worden meestal wel op een cadeautafel gezet. En niet meteen uitgepakt denk ik .....
Behalve die ene collega die in een taart verstopt zit ;)
**hare scherpigheid*binge-checker** Mijn eigen topic Tell my mother I'm sorry
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 14:42:15 #113
16180 crew  CoolGuy
pi_184652849
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:40 schreef maily het volgende:

[..]

De cadeaus worden meestal wel op een cadeautafel gezet. En niet meteen uitgepakt denk ik .....
Behalve die ene collega die in een taart verstopt zit ;)
Een collega in een taart? Wat bruiloften ga jij heen dan? :D
Nee ik ben ook gewend dat die niet direct worden uitgepakt maar probeer, kleine recalcitrant dat 't is, wil dat wel, gewoon, om mensen een ongemakkelijk gevoel te geven :P
pi_184652883
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat vind je raar?
Jup. Hartstikke onpersoonlijk.

quote:
Maar wat wil je dan? Dat iedereen cadeaus gaat kopen?
Jup.

quote:
En als je die cadeaus dan hebt gekocht, en ze zijn ingepakt, moeten ze die dan ook ter plekke uitpakken?
Ik snap dat daar geen tijd voor is. En dat het wel uitpakken van mijn cadeau ook alleen maar kon omdat de rest enveloppen gaf.

quote:
En zo ja, waar gaan ze er dan daarna mee heen?
Nouja .. Als je een mooi koksmes krijgt kan je er meteen de taart mee aansnijden (wat ook gebeurde). En dan mogen pa en schoonpa aan het eind van de avond de auto's volladen en op en neer rijden?

quote:
Ok, ik zie in dat mijn voorkeur ook wat nadelen met zich meebrengt :D
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 14:45:38 #115
16180 crew  CoolGuy
pi_184652928
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Jup. Hartstikke onpersoonlijk.

[..]

Jup.

[..]

Ik snap dat daar geen tijd voor is. En dat het wel uitpakken van mijn cadeau ook alleen maar kon omdat de rest enveloppen gaf.

[..]

Nouja .. Als je een mooi koksmes krijgt kan je er meteen de taart mee aansnijden (wat ook gebeurde). En dan mogen pa en schoonpa aan het eind van de avond de auto's volladen en op en neer rijden?

[..]

Ok, ik zie in dat mijn voorkeur ook wat nadelen met zich meebrengt :D
En wat dan als je dezelfde cadeaus krijgt? Krijg je 2 koffiezetapparaten ofzo, en dan? :P

Volgens mij zijn die cadeaus iets van vroeger waar mensen vanuit thuis niet eerst op zichzelf gingen wonen/samenwonen, maar direct trouwden, en dan dus een deel van de uitzet kregen van de gasten van de bruiloft. Of zo?

Maar tegenwoordig is dat niet meer, tegenwoordig doet men volgens mij meer geld geven.
pi_184653132
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En wat dan als je dezelfde cadeaus krijgt? Krijg je 2 koffiezetapparaten ofzo, en dan? :P

Volgens mij zijn die cadeaus iets van vroeger waar mensen vanuit thuis niet eerst op zichzelf gingen wonen/samenwonen, maar direct trouwden, en dan dus een deel van de uitzet kregen van de gasten van de bruiloft. Of zo?

Maar tegenwoordig is dat niet meer, tegenwoordig doet men volgens mij meer geld geven.
De beste zelf houden en de andere aan iemand anders cadeau geven?

Ok, ik zie de minpunten aan mijn ideen.
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 14:53:30 #117
16180 crew  CoolGuy
pi_184653162
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:52 schreef probeer het volgende:

[..]

De beste zelf houden en de andere aan iemand anders cadeau geven?

Ok, ik zie de minpunten aan mijn ideen.
Wl leuk though. Gewoon doen alsof je wereldvreemd bent, en dan daar blijven staan, en die lui glunderend aankijken zodat ze het wel open moten maken :')
pi_184653241
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wl leuk though. Gewoon doen alsof je wereldvreemd bent, en dan daar blijven staan, en die lui glunderend aankijken zodat ze het wel open moten maken :')
Ja, precies dat dus.
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 14:57:42 #119
16180 crew  CoolGuy
pi_184653281
quote:
14s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, precies dat dus.
Ja, en dat je dan 2 pannenlappen hebt gekocht ofzo. :') Zoiets.
pi_184653374
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, en dat je dan 2 pannenlappen hebt gekocht ofzo. :') Zoiets.
Pas op he ... 2 zlf gehaakte pannenlappen.
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 15:03:21 #121
16180 crew  CoolGuy
pi_184653435
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Pas op he ... 2 zlf gehaakte pannenlappen.
Ah! ja, want anders is het geen moeite natuurlijk. Got it.
pi_184653577
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah! ja, want anders is het geen moeite natuurlijk. Got it.
Is stiekem ook om te garanderen dat mijn pannenlappen als winnaar uit de bus komen, in het geval dat anderen ze ook pannenlappen geven.
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 15:08:40 #123
16180 crew  CoolGuy
pi_184653672
quote:
12s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Is stiekem ook om te garanderen dat mijn pannenlappen als winnaar uit de bus komen, in het geval dat anderen ze ook pannenlappen geven.
Jawel, maar die anderen zijn luie flikkers, dus die geven gekochte pannenlappen. Tssss, wie komt daar nu mee aan? Dus nee, als je ze zelf gehaakt hebt ben je gewoon al keihard een winnaar natuurlijk.
pi_184653761
quote:
12s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar die anderen zijn luie flikkers, dus die geven gekochte pannenlappen. Tssss, wie komt daar nu mee aan? Dus nee, als je ze zelf gehaakt hebt ben je gewoon al keihard een winnaar natuurlijk.
Dankjewel. Jij snapt me O+ .

Niet om te stoken verder hoor .. Maar hoe bevalt je huidige huwelijk? Want als je opnieuw trouwt zit er een paar mooie zelfgemaakte pannenlappen voor je in ...
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 15:14:40 #125
16180 crew  CoolGuy
pi_184653850
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Dankjewel. Jij snapt me O+ .

Niet om te stoken verder hoor .. Maar hoe bevalt je huidige huwelijk? Want als je opnieuw trouwt zit er een paar mooie zelfgemaakte pannenlappen voor je in ...
Oeh, tempting...

Maar, nee, ik heb een ge-wel-di-ge vrouw, net zoals ze een geweldige vriendin was want anders was ik nooit met d'r getrouwd. En ze is nu de moeder van mijn dochter, dus hoe verleidelijk pannenlappen (zelfgemaakte he, ik ben wel een luxe-paard, kom nou) ook zijn, ik ben toch bang dat ik er helaas toch van af moet zien.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')