100 is alleen als ik op het feestje ben uitgenodigd.quote:Op zondag 27 januari 2019 10:19 schreef eNGine10 het volgende:
Ik heb ook geen idee maar 100 euro?! Mag hopen dat mijn vrienden eeuwig vrijgezel blijven.
En zonder feest, 50?quote:Op zondag 27 januari 2019 10:22 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
[..]
100 is alleen als ik op het feestje ben uitgenodigd.
Is er überhaupt wel een trouw dan?quote:Op zondag 27 januari 2019 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En zonder feest, 50?
Want dan nodig ik jou hierbij uit en er is geen feest of ceremonie
Waanzin al die feesten en bedragen.quote:Op zondag 27 januari 2019 10:15 schreef Sushilover het volgende:
Ik heb vorige week een vrijgezellendag gehad waar ik 80 euro voor heb betaald en nog een cadeau van 35. Volgende week is de bruiloft en ik ben de hele dag gast. Hoeveel moet ik in de enveloppe doen? Ik heb werkelijk waar geen idee! 50? 100? 150?
Ja dat kan ook hé.quote:Op zondag 27 januari 2019 10:26 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
[..]
Is er überhaupt wel een trouw dan?
Meestal 50.quote:Op zondag 27 januari 2019 10:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja dat kan ook hé.
Maar als jij niet bent uitgenodigd voor het feest, hoeveel geef jij dan? Standaard 100 geven is echt onzin
Ja dit dus.quote:Op zondag 27 januari 2019 10:18 schreef Postbus100 het volgende:
Tja, hoe moeten wij dat weten. Wat is je bestedingspatroon? Maakt nogal wat uit of je student, starter of welgestelde babyboomer bent, vind ik.
In de situatie dat jij niet uitgenodigd bent voor het feest, maar voor wat ben je dan wel uitgenodigd?quote:
De trouw zelf.quote:Op zondag 27 januari 2019 10:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In de situatie dat jij niet uitgenodigd bent voor het feest, maar voor wat ben je dan wel uitgenodigd?
Als daggast ben je ook uitgenodigd op de receptie. Vandaar de naamquote:Op zondag 27 januari 2019 10:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus je bent persoonlijk uitgenodigd als daggast maar niet welkom op het feest![]()
!!
Je hebt gelijk. En ik begrijp nu goed waarom mensen jou er savonds niet bij willen hebben. Ik was nogal duidelijk op zoek naar situaties waar iemand voor de ceremonie(s, meervoud, dat kan, niet belangrijk voor nu) uitgenodigd wordt en voor het feest niet. Ik ken ze niet, tenzij het (overgroot)opa's en oma's betreft die niet zitten te wachten op harde muziekquote:Op zondag 27 januari 2019 10:47 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
[..]
Als daggast ben je ook uitgenodigd op het feestje. Vandaar de naam
Oh, gelukkig! Ik heb binnenkort een bruiloft een vriendin die ik eigenlijk niet zo heel veel zie, maar wel leuk contact mee heb en ik zat inderdaad aan 50 euro te denken. Maar toen ik hier de reacties las, voelde ik me nogal een krentquote:Op zondag 27 januari 2019 10:45 schreef bleiblei het volgende:
op onze bruiloft zat het merendeel op 50 en een paar uitschieters naar 100. 200+ zou ik echt bizar hebben gevonden.
Euh als mensen waarmee ik af en toe samen een werk aanneem in het huwelijksbootje stappen, in dat geval wordt je meestal niet uitgenodigd voor het feest, omdat je alleen maar collega's bent. Ik zou ook niet weten wat ik op een feest moet doen waar ik alleen de bruidegom ken.quote:Op zondag 27 januari 2019 10:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. En ik begrijp nu pas echt waarom mensen jou er savonds niet bij willen hebben. Ik ben op zoek naar situaties waar iemand voor de ceremonie(s, meervoud, dat kan, niet belangrijk voor nu) uitgenodigd wordt en voor het feest niet. Ik ken ze niet, tenzij het (overgroot)opa's en oma's betreft die niet zitten te wachten op harde muziek
Ook al gehad haha! Ze hebben al een kind. En ik ben de eeuwige vrijgezel die voor iedereen mag dokkenquote:Op zondag 27 januari 2019 10:35 schreef maily het volgende:
En dan straks natuurlijk een babyshower met cadeaus ..... en een cadeau als de baby er is ....
Is toch belachelijk eigenlijk? Stel dat je het niet breed hebt en je wordt telkens uitgenodigd voor zulke dingen ....quote:Op zondag 27 januari 2019 11:02 schreef Sushilover het volgende:
[..]
Ook al gehad haha! Ze hebben al een kind. En ik ben de eeuwige vrijgezel die voor iedereen mag dokken
Ik vind het oprecht afhangen van wat je zelf te besteden hebt. Een groot deel van mijn vrienden trouwden in mijn studententijd. Ik gaf tientjes, want met vrijgezellenfeesten en nieuwe jurkjes en alles was het toch altijd wel een flinke hap uit mijn budget. (heb zelfs nog een keer een jurkje van mijn huisgenoot geleend, wat toevallig zo uitkwam (ik was er niet naar op zoek, maar zij opperde het, en de jurk was leuk, hij paste en ik het was moeilijk om een leuk, passend, goedkoop jurkje te vinden, dus ik heb het aanbod dankbaar aangenomen. Was toen de hele dag uitgenodigd))quote:Op zondag 27 januari 2019 11:04 schreef Sushilover het volgende:
Oké voor de duidelijkheid, ik ben een goede vriendin van de bruid en zowel op de dag als avond uitgenodigd haha
Dit is ook wel een goeie.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:16 schreef vosss het volgende:
Zij willen trouwen. Ze hoeven niet te verdienen aan mij.
Haha nee maar ik neem aan dat je je naam op de enveloppe schrijft? En ze krijgen een groots wijngeschenk, dus iedereen neemt een fles wijn mee.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:18 schreef Meridiaan het volgende:
Is het een feest waarop ze de bedragen en jouw naam omroepen, zodat iedereen weet wat jij hebt gegeven?
Ook dat nog .... 25 euro.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:24 schreef Sushilover het volgende:
[..]
Haha nee maar ik neem aan dat je je naam op de enveloppe schrijft? En ze krijgen een groots wijngeschenk, dus iedereen neemt een fles wijn mee.
Zeker. Waarom zou ik er mede voor moeten zorgen dat ze min of meer uit de kosten komen mbt die bruiloft of in elk geval een groot deel ervan gedokt kan worden middels de giften. Zij willen trouwen; zij trekken de beurs maar.quote:
1000????quote:Op zondag 27 januari 2019 11:33 schreef JanPawelII het volgende:
Totaal afhankelijk aan relatie met die gene.
Kennissen/collega's: 100-200
Vrienden: 250-500
Familie: 1000 meestal
Belgische Francs?quote:Op zondag 27 januari 2019 11:33 schreef JanPawelII het volgende:
Totaal afhankelijk aan relatie met die gene.
Kennissen/collega's: 100-200
Vrienden: 250-500
Familie: 1000 meestal
Niet zo vreemd toch voor familie.quote:
Dat kan het stel wel waarderen denk ik, 10 nieuwe Moulinex allessnijders, 3 kneders, 2 grasmaaiers, 6 salontafeltjes, 63 kookboeken etcquote:Op zondag 27 januari 2019 11:36 schreef Roces18 het volgende:
Ik zou sowieso geen geld geven maar juist een nuttig cadeau.
Hoeveel gourmetstellenquote:Op zondag 27 januari 2019 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat kan het stel wel waarderen denk ik, 10 nieuwe Moulinex allessnijders, 3 kneders, 2 grasmaaiers, 6 salontafeltjes, 63 kookboeken etc
Veelal heeft het stel wel een wishlist online staan.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat kan het stel wel waarderen denk ik, 10 nieuwe Moulinex allessnijders, 3 kneders, 2 grasmaaiers, 6 salontafeltjes, 63 kookboeken etc
En als er een cadeaulijst is?quote:Op zondag 27 januari 2019 11:36 schreef Roces18 het volgende:
Ik zou sowieso geen geld geven maar juist een nuttig cadeau.
Ik vind het belachelijk.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:38 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Niet zo vreemd toch voor familie.
Als je het kan missen.
Als je in de ww zit ligt die situatie natuurlijk totaal anders.
Moet jij weten.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:45 schreef maily het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk.
Of ik het missen of niet.
Ik hoef dat feest toch niet te betalen?
Wij denken er hetzelfde over. 1000 euro voor familie.quote:
Ik vind het ook belachelijk, maar goed ieder zijn ding enzo.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:45 schreef maily het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk.
Of ik het kan missen of niet.
Het is ook maar net in welke kringen zo'n familie resideert. Als je uit een familie ala de Mol komt (of iets minder overdreven), dan snap ik ergens wel dat een duizendje gegeven wordt. Maar in mijn familie waar iedereen Jan Modaal is, dan wordt het inderdaad een ander verhaal.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Wij denken er hetzelfde over. 1000 euro voor familie.
Al kon ik het meer dan prima missen dan nog niet.
In zulke families gaat het echt niet om een duizendje hoorquote:Op zondag 27 januari 2019 11:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is ook maar net in welke kringen zo'n familie resideert. Als je uit een familie ala de Mol komt (of iets minder overdreven), dan snap ik ergens wel dat een duizendje gegeven wordt. Maar in mijn familie waar iedereen Jan Modaal is, dan wordt het inderdaad een ander verhaal.
Geen idee. Zoals ik al zei is dat een nogal vervanmijnbedshow.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:51 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
In zulke families gaat het echt niet om een duizendje hoor
Ik denk eerder dat het cultureel verschil is dan een sociaal-economischquote:Op zondag 27 januari 2019 11:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Geen idee. Zoals ik al zei is dat een nogal vervanmijnbedshow.
Hartelijk bedankt voor het peper&zoutstel (YouTube)quote:Op zondag 27 januari 2019 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarom geef ik geld, en geen cadeaus, want dan kunnen ze zelf iets kopen of whateverquote:Op zondag 27 januari 2019 13:35 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hartelijk bedankt voor het peper&zoutstel (YouTube)
Ik zou niet de link (willen!) leggen tussen mijn cadeau en hun kosten. Staat voor mij echt los van elkaar. Ik geef ze wat ik ze wil geven. Het is een cadeau, ter felicitatie. En dan is het net wat ik ze wil geven.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:45 schreef maily het volgende:
[..]
Ik vind het belachelijk.
Of ik het kan missen of niet.
Als ik ooit ga trouwen nodig ik jou sowieso uit (voor de hele dag natuurlijk).quote:Op zondag 27 januari 2019 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
Ik ga niet naar bruiloften waat ik niet voor de hele dag ben uitgenodigd. Ik ga niet daarheen om een handje te geven en dan geld achter te laten.
Als ik voor de hele dag ben uitgenodigd dan minimaal 100 euro. Toen mijn beste vriend trouwde heb ik 500 euro gegeven.
Op sommige bruiloften worden de hoogtes van het gegeven cadeaubedrag ook omgeroepen via iemand met een microfoon. Lijkt me wat wat voor jou, haha.quote:Op zondag 27 januari 2019 11:50 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ben totaal niet gierig, eerder gul,
maar wanneer er een druk ontstaat zulke idiote bedragen te geven omdat mensen gaan trouwen dan gaan mijn hakken gelijk in het zand.
Idd. Een mooie tekening voor op de koelkast kunnen ze krijgen.quote:Op zondag 27 januari 2019 13:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat een bedragen hierZij willen trouwen, waarom moet ik dan hun hoop geld geven? Laat het dan maar zitten
WAT?!quote:Op zondag 27 januari 2019 13:51 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Op sommige bruiloften worden de hoogtes van het gegeven cadeaubedrag ook omgeroepen via iemand met een microfoon. Lijkt me wat wat voor jou, haha.
Dit kan toch niet waar zijnquote:Op zondag 27 januari 2019 13:51 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Op sommige bruiloften worden de hoogtes van het gegeven cadeaubedrag ook omgeroepen via iemand met een microfoon. Lijkt me wat wat voor jou, haha.
Ik vind het ook geen goed concept, maar gebeurt regelmatig.quote:Op zondag 27 januari 2019 13:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit kan toch niet waar zijn
Turken.quote:Op zondag 27 januari 2019 13:51 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Daar kom ik nietquote:Op zondag 27 januari 2019 13:51 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
dat is wel heel heel triestquote:Op zondag 27 januari 2019 13:51 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
die doen toch zoiets niet? volgens mij pakken turken op een verjaardag ook nooit cadeautjes uit in het bijzijn van bezoek, precies om niemand verlegen te makenquote:
Ik zou mezelf niet gierig noemen nee.quote:Op zondag 27 januari 2019 13:52 schreef JanPawelII het volgende:
Maar verder zijn Nederlanders echt niet gierig hoor. Alleen ze hebben principes!!!!
quote:Op zondag 27 januari 2019 13:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Als ik ooit ga trouwen nodig ik jou sowieso uit (voor de hele dag natuurlijk).
Hehe. "Ik geef jullie deze 50 euro onder voorbehoud. Voor elk jaar dat jullie samen zijn mag je 10 euro houden, maar als jullie die 5 jaar niet halen wil ik de rest terug!"quote:Op zondag 27 januari 2019 13:59 schreef Mariocash het volgende:
Gewoon bankoe in envelop met een kaartje met de tekst: “Wel minimaal paar jaar volhouden, hè. Ik ga hier niet volgend jaar weer staan.”
Een potje? Je moest er met een volle kruiwagen heenquote:Op zondag 27 januari 2019 13:52 schreef probeer het volgende:
[..]
WAT?!
Haha, ik wil naar zo'n bruiloftHeb hier nog wel ergens een potje met muntgeld staan.
In de meeste culturen waar veel wordt gegeven is dat ook niet het geval.quote:Op zondag 27 januari 2019 13:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zou mezelf niet gierig noemen nee.
Maar ik pas er een beetje voor om te mogen betalen zodat zij de kosten van het feestje wat zij willen geven, wat minder voelen.
dat je bij een groot feest geld geeft vind ik wel logisch, maar ook afhankelijk van je relatie met ze.quote:Op zondag 27 januari 2019 13:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat een bedragen hierZij willen trouwen, waarom moet ik dan hun hoop geld geven? Laat het dan maar zitten
Dat betekent dat ik dus al je één-na-beste vriend ben.quote:Op zondag 27 januari 2019 14:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]![]()
Ja, anders kom ik ook niet, maar als jij mij uitnodigt kom ik ook daadwerkelijk, alleen heb ik maar 1 beste vriend, dus die 500 euro gaat 'm niet worden
Maar die heb ik best veel, dus dat zegt niet zo heel veelquote:Op zondag 27 januari 2019 14:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat betekent dat ik dus al je één-na-beste vriend ben.
Nu nog even iemand zoeken om mee te trouwen.
Daar zitten dan inderdaad een of twee oudere mannen met pijn in hun portemonnee.quote:Op zondag 27 januari 2019 14:01 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
In de meeste culturen waar veel wordt gegeven is dat ook niet het geval.
Vooral omdat het bruidspaar de kosten niet eens zelf voelt.
Dit dus, bij ons waren het ook ongeveer die bedragen. Ik zie hier echt absurd hoge bedragen langskomen, ik had me bijna ongemakkelijk gevoeld als we dat hadden gekregenquote:Op zondag 27 januari 2019 11:47 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Wij hadden alleen daggasten en kregen ongeveer 30~50 van singles, 50~100 van stellen. Uitschieters uiteraard van ouders e.d. Was een zeer typische Nederlandse bruiloft. Ook waar ik ben geweest kwam het hier ongeveer op neer. Tenzij er Turken oid bij betrokken zijn. Dan schiet het omhoog.
Dat zegt juist heel veel, ons aller geliefde GoolGuy.quote:Op zondag 27 januari 2019 14:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar die heb ik best veel, dus dat zegt niet zo heel veel![]()
Precies.quote:Maar ik deel je mening. Als ik alleen maar wordt uitgenodigd om geld te komen brengen en te feliciteren, dan kom ik niet.
Toen mijn vrouw en ik trouwden hadden we alleen maar daggasten (dus gasten die overal bij waren) en voor de rest hebben we niemand uitgenodigd. Mensen die ik er niet per se de hele dag bij hoefde te hebben hebben we ook niet uitgenodigd, ook niet voor feliciteren en een envelopje, want dat vind ik dan ook niet eerlijk.quote:Op zondag 27 januari 2019 14:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Daar zitten dan inderdaad een of twee oudere mannen met pijn in hun portemonnee.
Nee maar bij Nederlandse trouwerijen waardeer ik het kosten/baten-analyse gedoe niet zo, mbt wie er wel of niet op het feestje mag komen en wie er alleen maar goed genoeg is voor de plechtigheid.
Want daar komt het gewoon op neer; Wat is ons budget, hoeveel kost één persoon ons (met alle eisen die wíj aan onze bruiloft stellen) en hoeveel mensen kunnen er dus naar het feestje komen?
Mijn grootouders trouwden platzak en gaven een feest voor iedereen die wilde komen. Nul eisen qua bruiloft, en iedereen droeg iets bij aan het feest en de gezelligheid.
Ik wil antwoorden!quote:Op zondag 27 januari 2019 13:45 schreef probeer het volgende:
Hoe werkt dat dan met die enveloppen? Geef je die dan wanneer je het bruidspaar feliciteert? Gaan die dingen in een grote brievenbus? Schrijf je er je eigen naam op zodat ze weten van wie het is? En voor de getrouwden onder ons .. Ga je dan samen na afloop kijken wie hoeveel gegeven heeft? Vind het maar een rare vorm van cadeau's geven.
Je kunt iemand op een bedankkaartje bedanken voor hun bijdrage aan een onvergetelijke dag.quote:Op zondag 27 januari 2019 14:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik wil antwoorden!
En hoe zit het met bedank-kaartjes? Is dat sowieso een ding in Nederland? En zo ja, hoe bedank je iemand voor geld?
Zo doe ik het altijd ja.quote:Op zondag 27 januari 2019 14:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik wil antwoorden!
En hoe zit het met bedank-kaartjes? Is dat sowieso een ding in Nederland? En zo ja, hoe bedank je iemand voor geld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |