abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:03:02 #1
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635030
Hoi, ons gasverbruik is ineens extreem hoog, terwijl dat echt niet kan kloppen. Vandebron verwijst naar Stedin, Stedin naar Vandebon, in de tussentijd een cv-monteur laten komen, en die zegt: niks mis met de ketel, maar de gasleiding (de fysieke pijp) naar de gasmeter toe is wel erg smal. Kan drukproblemen opleveren. Wie o wie gaat er dan over die pijp? Stedin?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:05:06 #2
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_184635063
De gasleiding tussen gasmeter en ketel? Of de gasleiding van buitenaf naar de meter?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_184635065
wat is smal?
De druk kan je meten, deze zou in orde grootte van 30 mbar zijn. Een installatiemonteur kan dit meten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184635070
De netbeheerder, dus stedin :Y (tot aan de voordeur zeg maar)
Somebody that I used to know
pi_184635088
Ik hoop dat je weet dat door dit koude weer je gasverbruik exponentieel stijgt?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:07:05 #6
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635101
Het is lastig, want er zit nu iemand anders in het huis, en die was er bij toen de monteur kwam. Verslag was dit:
'De ketelmonteur zei dat de leiding die bij de meter zit raar dun is en dat de verhoogde druk die daardoor ontstaat voor verkeerde readings kan zorgen van de meter. Hij zei: ‘degene die de pijp hebben gewijzigd, waarschijnlijk bij het installeren van de nieuwe meter, zijn hiervoor verantwoordelijk. Stedin dus.’ Het is alsof de meter telt dat een bepaalde hoeveelheid gas er door is gekomen, en dan aangepast wordt voor temperatuur om het verbruik te ‘meten’, maar als er veel druk is aan de andere kant (door de dunne buis) dan telt hij teveel.'
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:07:29 #7
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635108
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ja, maar het is nu drie keer zoveel op jaarbasis (niet op maandbasis) als paar jaar geleden.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:07:54 #8
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635119
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:05 schreef Postbus100 het volgende:
En als het binnen is? Want de gasmeter zit uiteraard in het huis
pi_184635121
Zelfs een heel klein gaslekje ruik je al, denk daarbij aan een paar rijstkorrels per minuut.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:08:01 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184635123
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:03 schreef darktower het volgende:
Hoi, ons gasverbruik is ineens extreem hoog, terwijl dat echt niet kan kloppen. Vandebron verwijst naar Stedin, Stedin naar Vandebon, in de tussentijd een cv-monteur laten komen, en die zegt: niks mis met de ketel, maar de gasleiding (de fysieke pijp) naar de gasmeter toe is wel erg smal. Kan drukproblemen opleveren. Wie o wie gaat er dan over die pijp? Stedin?
Dan zit 't dus na de meter hè. Anders had je 't niet gemerkt.
Huilen dan.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:08:27 #11
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635138
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:07 schreef machtpen het volgende:
Zelfs een heel klein gaslekje ruik je al, denk daarbij aan een paar rijstkorrels per minuut.
er is geen lek, de vraag is dus meer of de grote druk door de smalle buis verkeerde readings oplevert ofzo
pi_184635152
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:08 schreef darktower het volgende:

[..]

er is geen lek, de vraag is dus meer of de grote druk door de smalle buis verkeerde readings oplevert ofzo
wat is dan de diameter van de buis.... aan smal of klein heb je niks....
kleiner dan 15mm is te klein qua norm....
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:09:29 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184635164
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:05 schreef Postbus100 het volgende:
Nee, tot aan de meter.
Vanaf de meter is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de woning.

https://energieveilig.nl/(...)ren-op-roestvorming/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184635169
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:07 schreef darktower het volgende:

[..]

En als het binnen is? Want de gasmeter zit uiteraard in het huis
De meter is van de netbeheerder (niet eens van jou).tot aan de meter is het hun verantwoordelijkheid. Daarna mag je het zelf uitzoeken.
pi_184635177
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:08 schreef darktower het volgende:

[..]

Nee, druk wordt niet groter door dunnere buizen. Moet je toch bij natuurkunde hebben gehad.
pi_184635186
Ik zou de verantwoordelijkheid leggen bij degene aan wie je de rekening betaalt. Als het met bellen niet lukt, dan een aangetekende brief met de cijfers er in met de mededeling dat aan de situatie niets is veranderd. Laat ze maar met een antwoord komen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:10:38 #17
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635187
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:09 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

De meter is van de netbeheerder (niet eens van jou).tot aan de meter is het hun verantwoordelijkheid. Daarna mag je het zelf uitzoeken.
ok suffe vraag: als het aan ons is/zou zijn; kan een cv-ketelmontagebedrijf dat, of is dat weer iets anders?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:10:54 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184635194
quote:
Het is lastig, want er zit nu iemand anders in het huis, en die was er bij toen de monteur kwam. Verslag was dit:
'De ketelmonteur zei dat de leiding die bij de meter zit raar dun is en dat de verhoogde druk die daardoor ontstaat voor verkeerde readings kan zorgen van de meter. Hij zei: ‘degene die de pijp hebben gewijzigd, waarschijnlijk bij het installeren van de nieuwe meter, zijn hiervoor verantwoordelijk. Stedin dus.’ Het is alsof de meter telt dat een bepaalde hoeveelheid gas er door is gekomen, en dan aangepast wordt voor temperatuur om het verbruik te ‘meten’, maar als er veel druk is aan de andere kant (door de dunne buis) dan telt hij teveel.'
Oh, heb je een andere meter gekregen en is het verbruik toen gestegen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_184635197
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:10 schreef machtpen het volgende:

[..]

Nee, druk wordt niet groter door dunnere buizen. Moet je toch bij natuurkunde hebben gehad.
Als je gas door een smalle opening drukt dan stijgt de snelheid en die energie haalt het gas uit de druk. Dus de druk daalt.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:11:06 #20
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635200
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:10 schreef Sigaartje het volgende:
Ik zou de verantwoordelijkheid leggen bij degene aan wie je de rekening betaalt. Als het met bellen niet lukt, dan een aangetekende brief met de cijfers er in met de mededeling dat aan de situatie niets is veranderd. Laat ze maar met een antwoord komen.
ja dat is vandebron en die wijzen naar stedin en stedin wijst naar vandebron en dat duurt al maanden
pi_184635207
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:10 schreef darktower het volgende:

[..]

ok suffe vraag: als het aan ons is/zou zijn; kan een cv-ketelmontagebedrijf dat, of is dat weer iets anders?
Geen idee, vraag het hun?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:13:05 #22
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635243
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:11 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Geen idee, vraag het hun?
wijzen naar stedin
stedin zegt: particulieren mogen geen contact met ons opnemen, moet via je leverancier
dat is vandebron: die hebben nu zelfs autoreply dat ze door drukte pas op zn vroegst over een week reageren
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:13:27 #23
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_184635251
Of vraag anders eens aan Stedin of zij het kunnen verklaren.

https://www.stedin.net/kl(...)jn-meter-laten-ijken
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_184635254
quote:
die monteur mag weer naar school.

Ik denk dat het komt door je nieuwe meter die nu wel de juiste waarde afgeeft en je vorige niet, of dat die nu de verkeerde waarde afgeeft en de vroegere wel de juiste.
In beiden gevallen ligt het bij stedin.
Als ze niet willen luisteren stap je naar de geschillencommissie.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:14:08 #25
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635266
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:13 schreef Eix het volgende:
Of vraag anders eens aan Stedin of zij het kunnen verklaren.

https://www.stedin.net/kl(...)jn-meter-laten-ijken
al gevraagd, verwijzen dan naar vandebron, en die zeiden maand geleden dat ze eerst cijfers gingen opvragen bij stedin, daarna niks meer gehoord, en nu reageren ze al helemaal niet meer want te druk blabla.
pi_184635285
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:14 schreef darktower het volgende:

[..]

al gevraagd, verwijzen dan naar vandebron, en die zeiden maand geleden dat ze eerst cijfers gingen opvragen bij stedin, daarna niks meer gehoord, en nu reageren ze al helemaal niet meer want te druk blabla.
https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie/
pi_184635289
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:11 schreef darktower het volgende:

[..]

ja dat is vandebron en die wijzen naar stedin en stedin wijst naar vandebron en dat duurt al maanden
Volgens mij kan Vandebron een verzoek indienen bij stedin als ze opmerken dat het geregistreerde gasverbruik vreemd is. Volgens mij kan je dit als klant ook laten aanvragen, maar in elk geval geldt dat als er niets aan de hand is, de kosten voor jou zijn (!).
Maar je kan ook even op de website van stedin kijken of je dit direct bij hen kan aanvragen.

Sorry, te lang geleden dat ik deze materie bij de hand heb gehad. Weet zo niet meer uit mijn hoofd wat de werkwijze is.

Edit : dit geldt trouwens voor onderzoek aan de meter, bedenk me nu. Maar bij jou gaat het om de aanvoer naar de meter ; dat wil je onderzocht hebben.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:16:01 #28
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635316
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

die monteur mag weer naar school.

Ik denk dat het komt door je nieuwe meter die nu wel de juiste waarde afgeeft en je vorige niet, of dat die nu de verkeerde waarde afgeeft en de vroegere wel de juiste.
In beiden gevallen ligt het bij stedin.
Als ze niet willen luisteren stap je naar de geschillencommissie.
Ah, het woord geschillencommissie is nieuw in deze discussie, want ik wil intussen wel escaleren ja. Al voor er in de zomer een nieuwe meter werd geïnstalleerd waren de verbruikswaardes enorm gestegen, zonder verandering in de situatie. Er is toen al eens gekeken of er iets mis was, nee dus, niet qua lek ofzo. Ketel is dus ok, er wordt nauwelijks gas gebruikt (heel zuinig met verwarming en koken enzo), dus tja, dan kan het alleen de meter nog zijn toch..? Maar hoe smalle pijp dan eventueel foute reading kan opleveren..??
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:16:25 #29
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635322
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Volgens mij kan Vandebron een verzoek indienen bij stedin als ze opmerken dat het geregistreerde gasverbruik vreemd is. Volgens mij kan je dit als klant ook laten aanvragen, maar in elk geval geldt dat als er niets aan de hand is, de kosten voor jou zijn (!).
Maar je kan ook even op de website van stedin kijken of je dit direct bij hen kan aanvragen.

Sorry, te lang geleden dat ik deze materie bij de hand heb gehad. Weet zo niet meer uit mijn hoofd wat de werkwijze is.
klopt, maar dat heb ik dus ook ALLANG gedaan, maar hoor gewoon niks meer
pi_184635327
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:16 schreef darktower het volgende:
Maar hoe smalle pijp dan eventueel foute reading kan opleveren..??
nogmaals: wat is de diameter? of omtrek als je de diameter niet kan meten.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:18:20 #31
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635360
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nogmaals: wat is de diameter? of omtrek als je de diameter niet kan meten.
weet ik niet, ik was er zelf niet bij :/
pi_184635369
Maar die pijp zat er toch altijd al, of niet?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184635386
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:18 schreef darktower het volgende:

[..]

weet ik niet, ik was er zelf niet bij :/
dan meet je hem nu op....
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:19:32 #34
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635390
Even voor mijn begrip: met een ijking wordt gekeken of de gasmeter goed werkt. Wordt dan ook letterlijk gekeken wat het verbruik van de ketel is, en of de meter dat dus goed registreert? En dan wordt er dus NIET naar andere factoren gekeken, zoals of de ketel ok is, of naar smalle leidingen? Want eigenlijk wil ik nu iemand die naar álles kijkt, om zo te achterhalen wat de oorzaak is.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:19:43 #35
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635396
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dan meet je hem nu op....
ik zit niet in dat huis!
pi_184635444
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:19 schreef darktower het volgende:
Even voor mijn begrip: met een ijking wordt gekeken of de gasmeter goed werkt. Wordt dan ook letterlijk gekeken wat het verbruik van de ketel is, en of de meter dat dus goed registreert? En dan wordt er dus NIET naar andere factoren gekeken, zoals of de ketel ok is, of naar smalle leidingen? Want eigenlijk wil ik nu iemand die naar álles kijkt, om zo te achterhalen wat de oorzaak is.
nee, een ijking is alleen op de gasmeter. Als de gasmeter de juiste waarde afgeeft tijdens de ijking dan verbruik je ook echt hetgeen die meter aangeeft. Het werk van Stedin is dan afgerond en dan ligt de oorzaak ergens anders.

Hetgeen wat dan voor de hand ligt is dat je oude meter de verkeerde waarde afgaf.
pi_184635538
quote:

[..]

Ah, het woord geschillencommissie is nieuw in deze discussie, want ik wil intussen wel escaleren ja.
Dan zul je toch eerst een officiële klacht moeten indienen en minstens 30 dagen wachten.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:31:47 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184635628
quote:

[..]

Ah, het woord geschillencommissie is nieuw in deze discussie, want ik wil intussen wel escaleren ja. Al voor er in de zomer een nieuwe meter werd geïnstalleerd waren de verbruikswaardes enorm gestegen, zonder verandering in de situatie. Er is toen al eens gekeken of er iets mis was, nee dus, niet qua lek ofzo. Ketel is dus ok, er wordt nauwelijks gas gebruikt (heel zuinig met verwarming en koken enzo), dus tja, dan kan het alleen de meter nog zijn toch..? Maar hoe smalle pijp dan eventueel foute reading kan opleveren..??
Dat kun je in de zomer makkelijk zien toch? Mits je even geen warm water verbruikt.
Meterstand opnemen voor je van huis gaat, meterstand weer opnemen als je thuiskomt, als er de hele dag niemand in huis is geweest zou je geen verbruik moeten hebben in de zomer (als de CV niet aanslaat).
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:32:57 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184635652
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:19 schreef darktower het volgende:

[..]

ik zit niet in dat huis!
Als je niet in dat huis zit, hoe weet je dan zeker dat degene die er wel zit niet voor de vogels stookt?
Of op een andere manier de hele dag stookt terwijl er niemand thuis is?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_184636146
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zit op 60% meer tov vorige week.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 18:06:47 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184636357
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:57 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Ik zit op 60% meer tov vorige week.
Dit dus.
Hier overigens 45% maar volgens de doelstelling is het verschil tussen vorige week en afgelopen week zelfs +52%
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_184637559
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit dus.
Hier overigens 45% maar volgens de doelstelling is het verschil tussen vorige week en afgelopen week zelfs +52%
En toch zal januari net onder vorig jaar uitkomen, hier is dat dan 180m3
pi_184637708
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:11 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Ik ga iets boven vorig jaar januari komen
Ik vermoed 100-150 kwh meer. Dat is 17% meer dan vorig jaar januari.

week 3 was ook 17% meer dan week 2
pi_184637743
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ga iets boven vorig jaar januari komen
Ik vermoed 100-150 kwh meer. Dat is 17% meer dan vorig jaar januari.

week 3 was ook 17% meer dan week 2
Zonnepanelen?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 19:22:16 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184637750
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:11 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Oh bij ons is het meer dan dat, maar die 3 zonnige dagen bij de afgelopen 7 dagen vs 1 zonnige dag de week daarvoor hebben hun werk wel gedaan bij de zonneboiler ;)

Ik ga wel hoger uitkomen dan vorig jaar Januari, want ik zit nu al bijna op het verbruik van vorig jaar de hele maand (scheelt 3m³ ofzo).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_184637765
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:22 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Zonnepanelen?
week 3 was gewoon significant kouder. 18,19 en 20 januari waren kouder.
pi_184637845
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

week 3 was gewoon significant kouder. 18,19 en 20 januari waren kouder.
Ja dat klopt alleen de zonnepanelen hier piekte wel met die zon.
pi_184637871
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:26 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

en toch is het 17% meer dan de week daarvoor. Ik kan de productie van mijn zonnepanelen niet op afstand aflezen.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 19:36:40 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184638082
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:26 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Hier ook, ik zie van 14, 17, 18, 19, 20 en 21 januari echt wel aan mijn gasverbruik dat de zon flink scheen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_184638084
Sinds wanneer heb je een nieuwe meter en is bij het vervangen van de meter ook die leiding vervangen?

Alles tot en met de meter is van je netbeheerder. Dus ook die leiding naar je meter. Wat lastig is, is dat je leverancier en je netbeheerder naar elkaar verwijzen. Dat moet je zien te doorbreken. Vraag je leverancier om een schouwverzoek te doen bij de netbeheerder. Dat is de weg die je moet bewandelen. Als je leverancier dat weigert (vraag een bevestiging) kun je altijd nog zelf contact met Stedin zoeken.

En voor de mensen hierboven: in de wintermaanden gebruik je 75-80% van je jaarlijkse gasverbruik. Gasverbruik is niet evenredig verdeeld over het jaar. Stroomverbruik is veel evenrediger. Maak je dus geen zorgen als je de afgelopen week/weken meer gasverbruik ziet. Het was kkkkkoud :) Wordt vanzelf rechtgetrokken in de zomermaanden.
Ik ben gewoon een kloon
  zaterdag 26 januari 2019 @ 19:46:08 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184638292
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:36 schreef Ammoniet het volgende:
Sinds wanneer heb je een nieuwe meter en is bij het vervangen van de meter ook die leiding vervangen?

Alles tot en met de meter is van je netbeheerder. Dus ook die leiding naar je meter. Wat lastig is, is dat je leverancier en je netbeheerder naar elkaar verwijzen. Dat moet je zien te doorbreken. Vraag je leverancier om een schouwverzoek te doen bij de netbeheerder. Dat is de weg die je moet bewandelen. Als je leverancier dat weigert (vraag een bevestiging) kun je altijd nog zelf contact met Stedin zoeken.

En voor de mensen hierboven: in de wintermaanden gebruik je 75-80% van je jaarlijkse gasverbruik. Gasverbruik is niet evenredig verdeeld over het jaar. Stroomverbruik is veel evenrediger. Maak je dus geen zorgen als je de afgelopen week/weken meer gasverbruik ziet. Het was kkkkkoud :) Wordt vanzelf rechtgetrokken in de zomermaanden.
Ik denk dat de mensen boven jouw post dat meer dan uitstekend weten, en dat juist aangeven om dit verbruik niet als basis voor je gastverbruik te zien ;)

Zo te zien houden we ons gasverbruik allemaal heel exact bij. Behalve Sjorsie, die is all electric.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_184638433
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:46 schreef Leandra het volgende:

Ik denk dat de mensen boven jouw post dat meer dan uitstekend weten, en dat juist aangeven om dit verbruik niet als basis voor je gastverbruik te zien ;)

Zo te zien houden we ons gasverbruik allemaal heel exact bij. Behalve Sjorsie, die is all electric.
Des te beter ;)

Blijft de vraag wanneer de meter is vervangen en of toen ook die bewuste leiding is vervangen.
Ik ben gewoon een kloon
pi_184640254
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:53 schreef Ammoniet het volgende:

[..]

Des te beter ;)

Blijft de vraag wanneer de meter is vervangen en of toen ook die bewuste leiding is vervangen.
Dat wil ik ook graag weten.
Is de gas volledig gesaneerd toen de nieuwe meter werd geinstalleerd? Als in, peko door de voorgevel en eventueel nieuw leidingwerk naar de gasbeugel.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:55:29 #54
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184640261
Huis van twee verdiepingen met elk 70m2, en verbruik is nu 100m3 per week...
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:55:40 #55
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184640271
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:55 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat wil ik ook graag weten.
Is de gas volledig gesaneerd toen de nieuwe meter werd geinstalleerd? Als in, peko door de voorgevel en eventueel nieuw leidingwerk naar de gasbeugel.
nee is niet gebeurd
pi_184643278
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:55 schreef darktower het volgende:
Houdt 1 van je huurders van lang douchen?
dag
  zondag 27 januari 2019 @ 06:36:55 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184647651
quote:
Hey verbruik van de afgelopen week zegt niet zoveel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_184647770
Met onvolledige info kunnen we blijven raden wat er aan de hand is. Zou je zelf wat dingen kunnen proberen, of op z'n minst foto's kunnen maken, dan zou het behoorlijk kunnen schelen, maar ik begrijp dat ts geen toegang heeft tot het pand.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Forum Admin zondag 27 januari 2019 @ 08:46:40 #59
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_184647936
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je niet in dat huis zit, hoe weet je dan zeker dat degene die er wel zit niet voor de vogels stookt?
Of op een andere manier de hele dag stookt terwijl er niemand thuis is?
Dit lijkt me nog de meest waarschijnlijke oorzaak.

Betalen je huurders incl GWL? En krijgen ze ook een eindafrekening van je?
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_184648136
quote:
Ook twee huishoudens? 100m3 voor verwarming in een relatief frisse periode is niet zo gek. Overigens heeft een leidingdiameter geen invloed op de debietmeter. Als dat zo was, zou iedereen z'n leidingdiameter na de meter aanpassen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184648214
quote:
Wat is het jaarverbruik in de woning?
Ik ben gewoon een kloon
pi_184649567
quote:
Dit is toch helemaal niet zoveel?
in de winter dus 400 m3/maand
winter duurt 3 maanden
najaar/voorjaa zal wel de helft zijn qua verbruik
6x200+3x400=2400 m3
Ietsies meer dan gemiddeld, maar niet overdreven veel.
pi_184649624
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:16 schreef blomke het volgende:

[..]

Ook twee huishoudens? 100m3 voor verwarming in een relatief frisse periode is niet zo gek. Overigens heeft een leidingdiameter geen invloed op de debietmeter. Als dat zo was, zou iedereen z'n leidingdiameter na de meter aanpassen.
ik had al geschreven dat die monteur weer naar school toe moest....
maar toch ben ik wel benieuwd naar die diameter als een monteur dat de reden vind.
pi_184653317
Hoe zorgt een dunnere leiding voor meer druk?
pi_184654485
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:59 schreef Werkperd het volgende:
Hoe zorgt een dunnere leiding voor meer druk?
Minder druk, althans statische druk, dus loodrecht op de stroming gemeten, iets met Bernouilli:

Het "leuke" van dit plaatje is dat de totale energielijn, bovenin, constant blijft. Het moet dus uit "de hoogte, de druk of de snelheid" komen
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 27 januari 2019 @ 23:16:15 #66
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184664848
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit is toch helemaal niet zoveel?
in de winter dus 400 m3/maand
winter duurt 3 maanden
najaar/voorjaa zal wel de helft zijn qua verbruik
6x200+3x400=2400 m3
Ietsies meer dan gemiddeld, maar niet overdreven veel.
was altijd 1200
1500
1300

is nu 3500
pi_184668689
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 23:16 schreef darktower het volgende:
is nu 3500
Hoe bereken je dat?
pi_184669247
Zijn er toevallig andere bewoners in gekomen?
pi_184670806
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 23:16 schreef darktower het volgende:
is nu 3500
Je krijgt meer antwoorden als je wat uitgebreider informatie geeft.

Je verhuurt het huis? Zo ja, zijn er andere bewoners ingekomen en sinds wanneer? Is er iets in de woning veranderd, zoals bijvoorbeeld vloerverwarming i.p.v. radiatoren?
Ik ben gewoon een kloon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')