Wel.quote:
Wel.quote:
Ik volg je niet?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar het is ook jouw tekortkoming dat je e.e.a. als zodanig interpreteert.
Het gaat over intolerantie jegens homoseksuelen vanuit het Nederlandse christendom.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope,
Quote van gisteren:
[..]
Daarbij lijkt de vraag me op dat punt meer:
Wat wil je?:
- Heb je een issue met intolerantie van gelovigen richting anders geaarden?
Of:
- Wil je lekker laf los gaan op het Christendom?
En laf omdat: Christenen kun je prima dwars zitten, hun religie bij het oud vuil zetten, want die doen niks terug.
Heb je het over het eerste, dan kan het niet anders dan dat die andere religie ook langs komt. Want binnen die religie is het gewoon veel erger.
Helder, maar waar hebben we het dan over?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Het gaat over intolerantie jegens homoseksuelen vanuit het Nederlandse christendom.
Ik ben niets of niemand aan het vrij pleiten.quote:
Hou er dan mee op.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:21 schreef ExTec het volgende:
Ik ben niets of niemand aan het vrij pleiten.
Je kunt zelf niet bedenken wat cruciale verschillen zijn tussen die 2? Jezus Christus.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Even een puur uit interesse: waar trek je de grens? Heb je dat bijvoorbeeld ook bij pedofielen? Dat we we ze iets elementairs ontzeggen?
Ikke wel, maar ik ben benieuwd wat jij denkt dat de cruciale verschillen zijn. Ik bedoel, een pedo voelt echte liefde voor een kind. Wie ben jij dan om hem die elementaire ervaring te ontzeggen?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:27 schreef Xa1pt het volgende:
Je kunt zelf niet bedenken wat cruciale verschillen zijn tussen die 2? Jezus Christus.
Ja.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helder, maar waar hebben we het dan over?
Reli-debielen in de VS ondertekenen iets, en enkele honderden reli-debielen in NL mede-ondertekende het?
Dat is de scope, basically?
Inperken niet. Demoniseren wel.quote:Zijn er voor de rest christenen bezig in NL om rechten voor anders geaarden in te perken?
Definieer 'vaak' en 'gewelddadig'. Daarbij is geweld tegen anders-geaarden niet de enige manier om die mensen het leven zuur te maken. En als je als homoseksueel in zo'n orthodox christelijke omgeving opgroeit dan gebeurt dat laatste vrijwel zeker ja.quote:Maken we mee dat christenen vaak gewelddadig zijn tegen anders geaarden?
Christenen die lopen te huilen over homoseksualiteit.quote:Waar hebben we het dan over?
Rechten afpakken doe je via de politiek. Dus ja, er zijn wel christenen bezig om rechten af te pakken aangezien zo'n van der Staaij liever nog vandaag dan morgen het homohuwelijk terugdraait natuurlijk. Dat er op generlei wijze een parlementaire meerderheid voor is lijkt me daarbij niet relevant.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helder, maar waar hebben we het dan over?
Reli-debielen in de VS ondertekenen iets, en enkele reli-debielen in NL mede-ondertekende het?
Dat is de scope, basically?
Zijn er voor de rest christenen bezig in NL om rechten voor anders geaarden in te perken?
Nope.
Om dezelfde reden dat we kinderen wel meer zaken verbieden: we achten ze nog niet in staat om daar zelfstandig over te beslissen. En zeker niet mbt relaties met een scheve machtsverhouding.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ikke wel, maar ik ben benieuwd wat jij denkt dat de cruciale verschillen zijn. Ik bedoel, een pedo voelt echte liefde voor een kind. Wie ben jij dan om hem die elementaire ervaring te ontzeggen?
Ah, ok, je staat met je bek vol tanden. Duidelijk.quote:
quote:
Ow, vast en zeker.quote:Daarbij is geweld tegen anders-geaarden niet de enige manier om die mensen het leven zuur te maken. En als je als homoseksueel in zo'n orthodox christelijke omgeving opgroeit dan gebeurt dat laatste vrijwel zeker ja.
Niks bijzonders dus, reli-gekkie's are gonna gekkie.quote:Christenen die lopen te huilen over homoseksualiteit.
Jij hebt niet de Islam er bij gesleept?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:28 schreef ExTec het volgende:
Ik kan niet ophouden met iets wat ik niet doe
En terecht, want het is dus niet relevant.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:34 schreef ExTec het volgende:
Ik zou een relevant voorbeeld op kunnen dissen, van wat kwalijk is en wat ik bedoel, maar dat word meestal gepleegd door mensen die een ander geloof aanhangen dan het Christendom, dus ik laat het maar
Nee, je bent een trollende aandachtshoer. Niemand hier die homoseksualiteit gelijkstelt aan pedoseksualiteit.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ok, je staat met je bek vol tanden. Duidelijk.
Klopt. Dat doe je, onder andere, door sterke tegengeluiden te laten horen wanneer honderden religieuze leiders een of andere achterlijke homofobe brief ondertekenen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar acceptatie, in de hoofden van die mensen, ga je niet via een rechtbank afdwingen.
"Je mag best een auto voor je deur hebben staan maar je mag hem niet gebruiken".quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:22 schreef Monolith het volgende:
"Je mag best Joods zijn zolang je maar geen keppeltje gaat dragen en naar een synagoge gaat".
Heb ik ook nooit gezegd. Nederlands is wel je moedertaal? Het punt is dat jij vindt dat homoseksualiteit een elementair iets is. Ik ben benieuwd vanuit welk waardeoordeel jij dat vindt. En waarom pedoseksualiteit dat niet is. Ik bedoel, er is een orthodoxe tak van een religie die daar geen moeite mee heeft. Hebben zij het dan mis of jij?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:35 schreef Xa1pt het volgende:
Niemand hier die homoseksualiteit gelijkstelt aan pedoseksualiteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |