Goeie OP TS

en interessant onderwerp.
Vooral dit punt vind ik erg sterk;
quote:
Op maandag 21 januari 2019 19:37 schreef Atak het volgende:Stel voor dat jij als land dit niet wilt invoeren maar jouw buurland wel dan kan je helemaal niet meer concurreren omdat zij allemaal
kinderen zullen baren die veel slimmer zijn.
Alhoewel ik bij het dikgedrukte gedeelte eerder denk aan genetische modificatie. Desalniettemin, of het nu AI of genetische modificatie is; in mijn ogen is het een kwestie van tijd voordat deze technologie wordt doorontwikkeld.
Wanneer deze tijd is aangebroken, zie ik een soort van tweede wapenwedloop ontstaan. Waar het in de koude oorlog kernwapens betrof, zou het in de toekomst kunnen gaan om de nieuwe “supermens” cq. “superintelligentie”, die qua intelligentie een nieuwe vorm van singulariteit bereikt waarbij het ons menselijke verstand ver overstijgt.
In dat geval kun je als land niet meer achterblijven; want inderdaad je weet niet wat je buurlanden met deze technologie doen. Stap je te laat in, dan delf je het onderspit. In de toekomst zal je dus misschien wel genoodzaakt zijn mee te werken aan het einde van de homo sapiens zoals wij die nu kennen, waarbij de overstap wordt gemaakt naar een soort van “halfgoden”.
Doet me denken aan Exodus 20 (letterlijk; “uittocht” in het Latijns);
quote:
1 Toen sprak God al deze woorden, zeggende:
2 Ik ben de HEERE uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb.
3 Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
4 Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;
Misschien valt er toch nog meer uit het geloof te halen dan sommige mensen op het eerste oog denken...

Misschien wordt in “Exodus” wel de “uittocht” van de mensheid zoals we die nu kennen omschreven?