abonnement Unibet Coolblue
pi_184527240
Ik wil mijn huis misschien verkopen, maar ik zit met een probleem met de keuken.
Toen ik hierheen verhuisde heb ik de inbouw koelkast eruit gehaald, stukje van de opzetdeur eraf gezaagd en een plek gemaakt voor een combimagnetron en kast. Ik had namelijk al een 1 jaar oude grote koelkast/vriezer wat erg zonde was weg te doen. De standaard oven heb ik vervangen met een combi stoomoven.

Nu dus het probleem, de oude situatie is niet te herstellen, want er is geen kastdeur die hetzelfde is als de keuken. Het makkelijkste zou natuurlijk zijn om het zo te laten, maar de buren hadden hun huis 4 maanden te koop met weinig kijkers (Randstad), dus misschien is het toch beter om de situatie meer standaard te maken.

Verder heeft de keuken een ongebruikelijke kleur. De keuken is trouwens al 20 jaar oud, maar in hele goede staat omdat de vorige bewoners er bijna nooit waren. De koelkast staat tegenover de kleine combimagnetron, op de foto is net de rand te zien.

Dus wat zijn de opties?

- het zo laten
- koelkast erin doen met een zwarte of witte opzetdeur, stoomoven vervangen met een combimagnetron (witgoed van Marktplaats)
- zelfde als boven maar de hele keuken wit verven
- iets anders?

[ Bericht 5% gewijzigd door MML op 22-01-2019 08:53:34 ]
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 09:35:01 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184527281
probeer eens www.imgur.com
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184527446
Prachtkeuken, niets aan doen. Als je echt gaat verkopen: aanrechtblad helemaal leeg maken en die vlaggetjes weg.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 21 januari 2019 @ 09:49:50 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184527494
Ik zie niks geks? Zou het zeker zo laten.
KuikenGuppy
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 09:49:50 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184527495
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:45 schreef blomke het volgende:
Prachtkeuken, niets aan doen. Als je echt gaat verkopen: aanrechtblad helemaal leeg maken en die vlaggetjes weg.
In 1993 misschien.. ik zou er zelf niet teveel moeite insteken. :)
pi_184527678
Steek er geen moeite in. Ik ben gekkere keukensituaties tegengekomen, met rare keuzes (geen oven, geen vaatwasser)en geknutsel en die huizen verkopen allemaal. Naast dat de keuken niet mijn smaak is is het verder toch een keurige keuken? Zoveel mensen hebben een losse koelkast staan, wij hebben zo’n Amerikaanse koelkast staan. We hebben de inbouwkoelkast van de vorige bewoners eruit gesloopt en daar een normale kast van gemaakt.
  maandag 21 januari 2019 @ 10:14:58 #7
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184527875
Die keuken gaat er direct uit.
Dat zien mensen al op de foto's op funda.

Je kan de keukendeur gewoon dichtlaten want daar hoeven ze niet meer te zijn.
Tot nooit .......
pi_184527881
Die keuken moet je smaak zijn, maar dat blijft altijd. Dus zoals de rest hier ook al zegt, niets aan doen. Dat er geen koelkast is ingebouwd, is helemaal niet zo raar. Dat geldt voor heel veel keukens.
pi_184527888
Als ik kijk naar verkoopfotos zijn het bijna allemaal met inbouwkoelkast en combimagnetron, redelijk standaard kleuren.

Toen we het huis aan het bezichtigen waren ging de verkoopmakelaar zich bijna verontschuldigen voor de keuken :D
Toen al speelde ik met het idee om de keuken te verven en nieuwe handgrepen te plaatsen, maar ik raakte toch eraan gewend.

Eigenlijk wil ik sowieso de combi-stoomoven eruit halen, want bijna niemand zou het waarderen, en ik moet voor het nieuwe huis toch eentje hebben. Dan zou ik hem kunnen vervangen door een gewone oven en de kleine combimagnetron laten zitten waar die is.
pi_184527919
Niks aan doen, misschien hebben ze zelf als een dikke Amerikaan of knappe 2 deurs staan.

Gooien ze je nieuwe koelkast als eerste eruit.
.
  maandag 21 januari 2019 @ 10:22:25 #11
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184527973
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:15 schreef MML het volgende:
Als ik kijk naar verkoopfotos zijn het bijna allemaal met inbouwkoelkast en combimagnetron, redelijk standaard kleuren..
Tja, dan zou ik zeggen: trek de hele keuken eruit en zet er een nieuwe in. Mogelijk verkoopt het dan sneller, maar of je het geld van de keuken eruig haalt......
Tot nooit .......
pi_184528173
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:15 schreef MML het volgende:
Als ik kijk naar verkoopfotos zijn het bijna allemaal met inbouwkoelkast en combimagnetron, redelijk standaard kleuren.

Toen we het huis aan het bezichtigen waren ging de verkoopmakelaar zich bijna verontschuldigen voor de keuken :D
Toen al speelde ik met het idee om de keuken te verven en nieuwe handgrepen te plaatsen, maar ik raakte toch eraan gewend.

Eigenlijk wil ik sowieso de combi-stoomoven eruit halen, want bijna niemand zou het waarderen, en ik moet voor het nieuwe huis toch eentje hebben. Dan zou ik hem kunnen vervangen door een gewone oven en de kleine combimagnetron laten zitten waar die is.
ook die stoomoven gewoon laten zitten voor de verkoop en als de nieuwe eigenaar de boel toch gaat slopen, dan spreek je af dat jij de stoomoven meeneemt. Je denkt veel te moeilijk.
Ik vind de keuken en de vloer spuuglelijk, maar andere mensen hebben een andere smaak en misschien tref je een kijker die het wel mooi vindt, of net als jij er toch mee kan leven. En anders slopen ze de boel wel en maken het naar hun smaak, er zijn genoeg kopers die dat doen, zelfs bij een ‘nieuwe’ keuken.

Maar nodig eens wat makelaars uit en bespreek het met hen
pi_184528811
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:38 schreef Doedezemaar het volgende:

ook die stoomoven gewoon laten zitten voor de verkoop en als de nieuwe eigenaar de boel toch gaat slopen, dan spreek je af dat jij de stoomoven meeneemt. Je denkt veel te moeilijk.
Maar nodig eens wat makelaars uit en bespreek het met hen
Perfect plan!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 21 januari 2019 @ 11:28:29 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184528958
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:38 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ook die stoomoven gewoon laten zitten voor de verkoop en als de nieuwe eigenaar de boel toch gaat slopen, dan spreek je af dat jij de stoomoven meeneemt. Je denkt veel te moeilijk.
Ik vind de keuken en de vloer spuuglelijk, maar andere mensen hebben een andere smaak en misschien tref je een kijker die het wel mooi vindt, of net als jij er toch mee kan leven. En anders slopen ze de boel wel en maken het naar hun smaak, er zijn genoeg kopers die dat doen, zelfs bij een ‘nieuwe’ keuken.

Maar nodig eens wat makelaars uit en bespreek het met hen
Idd, gewoon zo laten, de boel is bruikbaar en functioneel..

Een nieuwe bewoner kun je toch niet pleasen; een keuken is heel persoonlijk, en een compleet nieuwe erin gooien is helemaal doodzonde. Een keuken koop je voor jezelf, niet voor een ander.

Pas naar een pandje wezen kijken waarin de keuken was gedaan, overal grindvloeren erin, schlderwerk allemaal gedaan, maar 7/10 afgewerkt allemaal; hoeken niet strak geschilderd Wit van het plafond op de muur zo hier en daar, plinten matig... niet interessant; je betaalt wel alle verbouwingsksten in de koopprijs, maar niks is helemaal naar je zin, kun je alles opnieuw gaan doen en dingen die nieuw zijn gaan slopen en verbouwen.. Allemaal kapitaalvernietiging..

Lekker zo laten en overlaten aan de nieuwe eigenaren :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184529265
Dank jullie wel voor de antwoorden!

Dan zal ik het waarschijnlijk zo laten (want sowieso lui, en er is genoeg te fixen, zoals ongeschilderde deuren/zolderdakramen en wat ontbrekende plinten :') ), maar het is wel zonde van de stoomoven want een nieuwe kost zo'n 1300 euro.
pi_184529318
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:45 schreef MML het volgende:
Dank jullie wel voor de antwoorden!

Dan zal ik het waarschijnlijk zo laten (want sowieso lui, en er is genoeg te fixen, zoals ongeschilderde deuren/zolderdakramen en wat ontbrekende plinten :') ), maar het is wel zonde van de stoomoven want een nieuwe kost zo'n 1300 euro.
zie opmerking doezenaar, dat is DE oplossing
  maandag 21 januari 2019 @ 11:49:00 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184529328
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:45 schreef MML het volgende:
Dank jullie wel voor de antwoorden!

Dan zal ik het waarschijnlijk zo laten (want sowieso lui, en er is genoeg te fixen, zoals ongeschilderde deuren/zolderdakramen en wat ontbrekende plinten :') ), maar het is wel zonde van de stoomoven want een nieuwe kost zo'n 1300 euro.
Think before you leap.

Je zou er een andere normale oven in kunnen zetten voor de verkoop.. je kunt hem ook op je 'ik neem hem mee'-lijst zetten, of je doet het zoals al geoppperd in overleg, of ter overname..opties genoeg.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184529867
Ja waarom niet gewoon ter overname zetten idd.
pi_184530423
Als ik jouw huis zou kopen dan zou mijn voorstel aan jou zijn: sloop de keuken, voer de bende af en dan neem je mee wat je zelf nog kunt gebruiken. Dan hoef jij geen nieuwe stoomoven te kopen en hoef ik het sloopwerk niet te doen.
Zo hebben we dat hier gedaan met een wastafelmeubel op een slaapkamer, de verkoper vroeg of we dat ding zouden gaan verwijderen, want hij wist nog wel iemand aan wie hij het kon verpatsen. Prima, verwijder maar, dop de leidingen af en laat het netjes achter, dat scheelt ons weer sloopwerk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')