Ik vraag me altijd af of het echt lekker slaapt als je als een banaan in zo’n ding ligt. Verder zie ik er ook een aantal voordelen in. Ik heb er geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:29 schreef Isdatzo het volgende:
Wat is jullie ervaring met hangmatten (gecombineerd met een tarp)? Ik besef me dat je er bomen voor nodig hebt, maar verder zie ik ook veel voordelen.
Het grootste issue dat ik mezelf zie hebben is de beperkte bewegingsvrijheid in zo'n ding, en dan voornamelijk op de momenten dat je niet aan het slapen bent (hoewel je 'm dan ook als stoel kan gebruiken natuurlijk). Hoe ervaren jullie dat?
Het noorden van Pakistan. Meest spectaculaire hooggebergte op aard. Beats de Himalaya imo. Het toffe is dat allemaal steile bergen van 6-,7- en 8000m allemaal vlak bij elkaar staan met alleen maar enorme gletsjers ertussen.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:46 schreef BredeBroeder het volgende:
Hallo hallo!
In 2018 heb ik een trek gemaakt van 3 weken in de Himalaya (Jiri-EBC). Ik kijk terug op die periode met een grote glimlach en zou nog wel een keer zo’n mooie trektocht willen doen. De moeilijkheidsgraad was niet zo hoog, technisch gezien. Maar het was wel een lange trekking (21 dagen) met flink wat hoogtemeters. Naast de prachtige natuur vond ik ook de interactie met de lokale bevolking erg inspirerend. Vaak genoeg meegemaakt dat ik onderweg bij iemand thuis mocht mee-eten met de familie/gezin. Heel bizar ook hoe middeleeuws die mensen nog leefden. Zelf de kippen slachten, koken op zelfgemaakt vuur etc.
Zo’n ervaring wil ik nog een keer hebben. Maar waar? Het liefst heb ik weer een bergachtig gebied waar je dus laag begint (mooi groen allemaal) tot uiteindelijk niets meer over is dan ijs en steen. Daarnaast heb ik nog niet zo veel ervaring met kamperen, dus dat speelt ook mee. Wie o wie heeft enkele aanraders?
Er is een hele hangmatbeweging die hier gek op is. Truc schijnt te zijn: vooral een lange hangmat kopen etc. Dus goed inlezen dan heb je dikke kans dat de problemen die je noemt niet voorkomen. Zelf geen ervaring mee. Maar we eens gezien en het zag er retecomfortabel uit.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:29 schreef Isdatzo het volgende:
Wat is jullie ervaring met hangmatten (gecombineerd met een tarp)? Ik besef me dat je er bomen voor nodig hebt, maar verder zie ik ook veel voordelen.
Het grootste issue dat ik mezelf zie hebben is de beperkte bewegingsvrijheid in zo'n ding, en dan voornamelijk op de momenten dat je niet aan het slapen bent (hoewel je 'm dan ook als stoel kan gebruiken natuurlijk). Hoe ervaren jullie dat?
Ja, dat is nogal balen ja. Er waren er hier in de buurt een aantal hele mooie waar ik graag kwam. Helaas waren er teveel apen die er een smerige teringzooi van maken, want helaas is niet iedereen die van die plekjes gebruik maakt een brave "leave no trace" buitensportnatuurliefhebber.quote:Op woensdag 3 juni 2020 11:29 schreef kanovinnie het volgende:
De paalcampings worden allemaal gesloten
Ja, dat is jammer. Was toch wel de fijnste manier van kamperen in Nederland.quote:Op woensdag 3 juni 2020 11:29 schreef kanovinnie het volgende:
Ik kende het niet, maar klonk heel leuk ja. Zondequote:Op woensdag 3 juni 2020 11:29 schreef kanovinnie het volgende:
Gewoon lekker in een bos wildkamperen tochquote:Op woensdag 3 juni 2020 11:29 schreef kanovinnie het volgende:
Tof - welke hike is dat - hoeveel dagen. En ga je erheen met de auto?quote:Op woensdag 3 juni 2020 16:34 schreef xpompompomx het volgende:
Ik zit er toch stevig aan te denken om in het vroege najaar nog eens richting Zweeds Lapland te gaan voor een 2e rondje Sarek.
Italië - de aosta. Daar zijn vrij veel onbemande hutten. Of ze open zullen zijn...quote:Op maandag 8 juni 2020 19:57 schreef Landgeld het volgende:
Iemand nog inspiratie om medio zomerperiode te berg-hiken in Frankrijk / Italië (hutten) zonder al te veel toeristen? Of is dat een utopie?
Gaaf. Ik heb ervaring met tochten in Patagonië. En hoogtes tot 6000 meter.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:08 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Italië - de aosta. Daar zijn vrij veel onbemande hutten. Of ze open zullen zijn...
Ik vond het er nooit erg druk en erg mooi. Slaapzak, matje en voldoende water en eten mee. Wat hadex of een filter voor de zekerheid en je blijft makkelijk een week weg.
Wel prachtig wandelen, goed aangegeven, 1 a 2 dagen of meer dan een week. Kan allemaal. Doorsteken naar Zwitserland en bemande hutten ook. Je kunt ook naar de tour du Mont Blanc overstappen, die is wel druk.
Het is er wel hoog, tenminste , daar kun je makkelijk komen, ook op gevaarlijkere routes. Enige ervaring is daar wel handig, weet niet of je die hebt.
Nou, je moet alles zelf verzinnen, want er zijn geen paden hèquote:Op maandag 8 juni 2020 19:58 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Tof - welke hike is dat - hoeveel dagen. En ga je erheen met de auto?
Dat ziet er geweldig uit. Lijkt me er een om nog eens te doen. Beste tijd van het jaar,quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou, je moet alles zelf verzinnen, want er zijn geen paden hè
Vorig jaar heb ik deze route gelopen:
[ afbeelding ]
Was 12 dagen waarvan ik 9 dagen geen andere mensen heb gezien.
En als ik er weer heen ga, ga ik vliegen, want met de auto is het net iets te ver.
Ja, of in de winterquote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:09 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat ziet er geweldig uit. Lijkt me er een om nog eens te doen. Beste tijd van het jaar,
eind Juli/augustus?
Interessant. Is het gebied ook mogelijk om bijvoorbeeld 3 of 4 dagen te hiken? Kan je overal kamperen? (Wild)quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou, je moet alles zelf verzinnen, want er zijn geen paden hè
Vorig jaar heb ik deze route gelopen:
[ afbeelding ]
Was 12 dagen waarvan ik 9 dagen geen andere mensen heb gezien.
En als ik er weer heen ga, ga ik vliegen, want met de auto is het net iets te ver.
Ik ben in de winter in lapland geweest, maar dan wel net onder de poolcirkel zodat er nog wat daglicht was. Heel mooi, maar niet iets om twee weken achter elkaar te doen. Wij deden een week cursus bushcraft/wintersurvival en dan daarna nog een dikke week tochten maken, maar dan van een dag of drie per keer. Dan kun je tussendoor een beetje bijkomen, opwarmen en vooral ook voldoende eten, brandstof bijvullen, want dat gaat hard met die kou. En je wilt bij -25 niet zonder eten en brandstof zitten.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, of in de winter
Ik was er eind juni, begin juli. Prima te doen, maar dan moest ik diepe half gesmolten sneeuw op de hogere stukken en het slechte weer de eerste week voor lief nemen. Ga je later, dan is die sneeuw wel weggesmolten en is het weer ook vaak beter. In juli kunnen de muggen wel weer lastig zijn trouwens.
Ja en ja.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:23 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Interessant. Is het gebied ook mogelijk om bijvoorbeeld 3 of 4 dagen te hiken? Kan je overal kamperen? (Wild)
Da's altijd interessant, via wie/welke organisatie/bedrijf?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik ben in de winter in lapland geweest, maar dan wel net onder de poolcirkel zodat er nog wat daglicht was. Heel mooi, maar niet iets om twee weken achter elkaar te doen. Wij deden een week cursus bushcraft/wintersurvival en dan daarna nog een dikke week tochten maken, maar dan van een dag of drie per keer. Dan kun je tussendoor een beetje bijkomen, opwarmen en vooral ook voldoende eten, brandstof bijvullen, want dat gaat hard met die kou. En je wilt bij -25 niet zonder eten en brandstof zitten.
In de winter: prachtig.
In de zomer: de muggen zijn wel kut ja.... (overigens ook niet zo noordelijk geweest)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |