3de keer:quote:Op zondag 20 januari 2019 12:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou anders niet weten waarom je de behoefte voelt om naar die zaak te verwijzen.
Omdat het relevant is.quote:Op zondag 20 januari 2019 12:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lijkt mij redelijk relevant, daar beide gevallen eigenlijk hetzelfde zijn?
Dat klopt, het gaat grosso modo over een ander geval van intolerantie waarbij de uiters zich beroepen op religie?
Ik hoef niks van je te horen, ik zou eigenlijk verwachten van je dat je je hoogdravende toontje wat zou matigen, in het licht van keihard bewijs, dat je gewoon wegkomt met intolerantie als je je beroept op religie, dat is allesquote:Wat wil je nu eigenlijk van me horen? Dat ik - indien die zaak 1 op 1 vergelijkbaar is - die zaak ook zou moeten veroordelen? Onder die voorwaarde wil ik dat best doen hoor.
Maar dat is wel de realiteit en de kern van mijn verhaal.quote:Op zondag 20 januari 2019 12:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Onbegrijpelijke uitspraak, wat mij betreft.
Mooi gezegd.quote:Op zondag 20 januari 2019 12:03 schreef ExTec het volgende:
Behalve dan dat de usual suspects over dit onderwerp natuurlijk al bij deeltje 10 zijn van dit onderwerp, , en we over die andere kant niet gek veel horen, want die olifant in de kamer, die willen we natuurlijk wel blijven negeren.
Mooi gezegd dat het hier stil blijft over een 16 jaar oude zaak? Hoe is dat nou zo spannend?quote:
Baudet en Wilders zien ook dat er een hoop gekkies in de kerk rondlopen.quote:Op zondag 20 januari 2019 12:09 schreef Molurus het volgende:
Vraag jij je nou niet af waarom Thierry en Geert nu hun mond houden? Dat lijkt me nou weer wel on topic.
Dit is echt zo'n gevalletje dat je blijkbaar niks over probleem A mag zeggen, zonder ook ultra-obligaat op te merken dat B ook niet pluis is.quote:Op zondag 20 januari 2019 12:57 schreef Molurus het volgende:
Ik vind het veel interessanter om te horen waarom Thierry en Geert *nu* stil zijn. Als die werkelijk een bal gaven om religieuze discriminatie van homoseksuelen zouden die nu moord en brand moeten schreeuwen.
Die "islamisering" maak ik me nou totaal geen zorgen om. Als religie groeit de Islam in Nederland veel minder hard dan zij ons willen voorhouden, en de moslims die in Nederland leven zijn over het algemeen redelijk westers in hun denken.quote:Op zondag 20 januari 2019 13:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Baudet en Wilders zien ook dat er een hoop gekkies in de kerk rondlopen.
Maar ze zien islamisering als een grotere bedreiging, en terecht. Die religie is in tegenstelling tot het huidige christendom totaal niet verlicht en is een veel groter gevaar voor het vrije westen.
Even voor de duidelijkheid: dit topic gaat over B. Niet over A.quote:Op zondag 20 januari 2019 13:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n gevalletje dat je blijkbaar niks over probleem A mag zeggen, zonder ook ultra-obligaat op te merken dat B ook niet pluis is.
Waar komt dat vandaan?
Het valt mij op dat jij je rustig houdt in topics waarbij de islamitische gemeenschap weer eens bezig is met religieuze discriminatie en doodsverwensingen van homo's, vrouwen, en ongelovigen. Ik zie je daar nergens 10 reeksen vullen met je uitgebreide betogen.quote:Op zondag 20 januari 2019 12:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik vind het veel interessanter om te horen waarom Thierry en Geert *nu* stil zijn. Als die werkelijk een bal gaven om religieuze discriminatie van homoseksuelen zouden die nu moord en brand moeten schreeuwen.
Dat heeft er vooral mee te maken dat dat in geen enkel geval gaat over kamerleden, anders mag je dezelfde reactie van me verwachten.quote:Op zondag 20 januari 2019 13:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het valt mij op dat jij je rustig houdt in topics waarbij de islamitische gemeenschap weer eens bezig is met religieuze discriminatie en doodsverwensingen van homo's, vrouwen, en ongelovigen. Ik zie je daar nergens 10 reeksen vullen met je uitgebreide betogen.
Het is bizar dat je dat wel doet als het om christenen gaat. Ik vraag me oprecht af waarom.
Of het over A of B gaat maakt in deze weinig uit, de kern blijft hetzelfde, en dat is dat het vandaag de dag nog steeds geoorloofd is om zulke uitspraken te doen indien dat is vanuit een geloofs overtuiging of religieuze tekst. Dat is een vreemd en interessant fenomeen.quote:Op zondag 20 januari 2019 13:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: dit topic gaat over B. Niet over A.
Er zijn ongetwijfeld nog veel meer religieuze misstanden waar je je druk om zou kunnen maken. Ik zou zeggen: open er wat topics over.
En dan veronderstel je dus dat beide heren hier niets over gezegd hebben.quote:Op zondag 20 januari 2019 12:57 schreef Molurus het volgende:
Ik vind het veel interessanter om te horen waarom Thierry en Geert *nu* stil zijn.
Dus?quote:Op zondag 20 januari 2019 13:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: dit topic gaat over B. Niet over A.
Maar we hebben het er over dat jij Baudet en Wilders verwijt, dat als ze over de topic 'islam' praten, ze er niet een 'topic' over wat er al dan niet goed is aan het christendom naast 'openen'.quote:Er zijn ongetwijfeld nog veel meer religieuze misstanden waar je je druk om zou kunnen maken. Ik zou zeggen: open er wat topics over.
Omdat het makkelijk is.quote:Op zondag 20 januari 2019 13:05 schreef Harvest89 het volgende:
Het is bizar dat je dat wel doet als het om christenen gaat. Ik vraag me oprecht af waarom.
"en de moslims die in Nederland leven zijn over het algemeen redelijk westers in hun denken."quote:Op zondag 20 januari 2019 13:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die "islamisering" maak ik me nou totaal geen zorgen om. Als religie groeit de Islam in Nederland veel minder hard dan zij ons willen voorhouden, en de moslims die in Nederland leven zijn over het algemeen redelijk westers in hun denken.
Het Christendom blijft voorlopig een stuk groter, en niet alleen dat: het conservatieve deel daarvan is ook vertegenwoordigd in de politiek. Met name dat laatste vind ik veel zorgelijker. Als we daar niet tegen optreden, hoe kunnen we dan met enig fatsoen iets zeggen over wat een niets-betekenende Imam ergens in een moskeetje roept?
Meen je dit nou serieus? De maatschappij wordt daar zeker niet prettiger van lijkt me. Dat zet ook de deur open voor een hele shitload vormen van actieve discriminatie van bevolkingsgroepen.quote:Op zondag 20 januari 2019 12:42 schreef Jigzoz het volgende:
Ik neig er overigens toe om dit toe te willen laten, maar dan wel ook alle keiharde kritiek erop toe te staan. En dan ook geen gezeik over 'dat mag je niet meer zeggen', want dat mag je dus wél, je krijgt alleen weerwoord omdat mensen die mening van je nogal goor vinden.
Misschien omdat ze het oneens zijn met de ondertekening maar vinden dat de grens van vrijheid van meningsuiting daarmee niet overschreden wordt? Misschien ook omdat er geen homohaat gepredikt wordt en er ook niet opgeroepen wordt tot geweld tegen homo's? Waarom zouden ze dan op hun achterste poten moeten staan over iets wat ze qua uiting 'tolereren'?quote:Op zondag 20 januari 2019 12:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mooi gezegd dat het hier stil blijft over een 16 jaar oude zaak? Hoe is dat nou zo spannend?
Voorspelbaar, inderdaad, ja.quote:Op zondag 20 januari 2019 13:19 schreef Montagui het volgende:
Overigens is al enkele malen de tweet van Wilders geplaatst waarin hij het 'oneens' is.
Ah, en dat vind jij niet "heel voorzichtig uitgedrukt"?quote:
Ze hebben allebei gezegd dat ze imams een groter gevaar voor de samenleving vinden dan predikanten. En beschuldigen onder andere partijen zoals D66 en PvdA, die wel schuimbekkend op deze christenen reageren maar dat in mindere mate doen tegen imams.quote:Op zondag 20 januari 2019 13:09 schreef ExTec het volgende:
Omdat ik het niet weet; ik check oa. de twitter van beide heren niet,
Waarom vinden ze dan iets anders in vergelijkbare zaken tav de Islam? Als ik even meega in de aanname dat de eerder gelinkte zaak in 2002 vergelijkbaar is.quote:Op zondag 20 januari 2019 13:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Misschien omdat ze het oneens zijn met de ondertekening maar vinden dat de grens van vrijheid van meningsuiting daarmee niet overschreden wordt?
Daar zouden ze gelijk in hebben als de eerder genoemde Imam een kamerlid was.quote:Op zondag 20 januari 2019 13:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze hebben allebei gezegd dat ze imams een groter gevaar voor de samenleving vinden dan predikanten. En beschuldigen onder andere partijen zoals D66 en PvdA, die wel schuimbekkend op deze christenen reageren maar dat in mindere mate doen tegen imams.
En daar hebben ze naar mijn mening helemaal gelijk in.
"Een beetje gebeurd"? Bedoel je hier dat DENK openlijk tegen homoseksualiteit is? Dat heb ik dan gemist.quote:Op zondag 20 januari 2019 13:16 schreef Harvest89 het volgende:
Als de islamisering in Europa door blijft gaan is het maar een kwestie van tijd voordat ook de aanhangers van dat geloof in de politiek zijn te vinden. Dat is al een beetje gebeurt, kijk maar naar DENK.
Insignificant onderscheid.quote:Op zondag 20 januari 2019 13:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daar zouden ze gelijk in hebben als de eerder genoemde Imam een kamerlid was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |