abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184487482
Om jullie lange en vele alinea's te besparen, vroeg ik mij af wat het beste is om te doen als je merkt dat je op werk geïntimideerd, weggepest en verstoord wordt in je werk door teamgenoten?

Is het het beste om zelf ontslag te nemen, geen ontslag te nemen, juridisch hiermee aan de haal te gaan, hoger management aankaarten of een combinatie van meerdere opties of wellicht andere alternatieven?

Normaal gezien, laat ik mij niet wegpesten maar het is tot het punt gekomen dat escalatie/ruzie vanuit de wegpesters dichtbij staat. Hierdoor voel ik mij onprettig op werk.

Ik neig ernaar om per direct ontslag te nemen. Tóch wilt mijn gevoel dat ik dit aankaart aan het hoger of hoogste management.

Natuurlijk zou het mijn verhaal tegen die van hun zijn, maar ik ben voorbereid met bewijsmateriaal. Dit is dan ook mijn sterkste kaart die ik tot het laatst wil bewaren, zonder de sterkte van de kaart vrij te geven.

[ Bericht 4% gewijzigd door PeterJohnson op 19-01-2019 09:36:23 ]
pi_184487520
Is er een reden voor?
pi_184487538
In eerste instantie aankaarten bij je direct leidinggevend. Als dat niet werkt kan je escaleren naar diens leidinggevend, of eventueel bij HR aankaarten mits je bedrijf een goede HR-afdeling heeft.

Of terugvechten tegen de bullies.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2019 09:11:43 ]
pi_184487550
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:09 schreef etuiedelapiel het volgende:
Is er een reden voor?
Een mogelijke reden zou kunnen zijn omdat ik de enige ben die het hoogst is ingeschaald in salaris.

[ Bericht 28% gewijzigd door PeterJohnson op 19-01-2019 09:35:49 ]
pi_184487562
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:11 schreef Hamzoef het volgende:
In eerste instantie aankaarten bij je direct leidinggevend. Als dat niet werkt kan je escaleren naar diens leidinggevend, of eventueel bij HR aankaarten mits je bedrijf een goede HR-afdeling heeft.

Of terugvechten tegen de bullies.

Als ik wegga, dan zou het niet zijn vanwege het bedrijf of de werkzaamheden. Bij andere afdelingen kan ik mijn weg goed vinden, maar ik denk dat ik het met de huidige afdeling verkeerd heb getroffen.

[ Bericht 12% gewijzigd door PeterJohnson op 19-01-2019 09:35:19 ]
pi_184487569
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:13 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Een mogelijke reden is als volgt en dit vermoed ik dan ook het sterkste

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb jij dus een andere functie? Of doe je hetzelfde werk?
pi_184487574
Huh,

Maar heb je dan geen hogere functie boven de teamleden? Misschien is dan sowieso verstandig iets anders te gaan zoeken.
.
pi_184487580
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:14 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Dan heb jij dus een andere functie? Of doe je hetzelfde werk?
We hebben allemaal hetzelfde werk. Alleen opleidingsniveau verschilt en toevallig ben ik de enige met de hoogste scholing en word ik vanzelfsprekend hoger ingeschaald.
  Forum Admin zaterdag 19 januari 2019 @ 09:17:01 #9
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_184487586
Wat is precies je doel?

Wil je überhaupt bij dit bedrijf blijven?
Wil je dat dit eventuele consequenties heeft voor de pesters?
Wil je financiële compensatie?
pi_184487602
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:15 schreef Fer het volgende:
Huh,

Maar heb je dan geen hogere functie boven de teamleden? Misschien is dan sowieso verstandig iets anders te gaan zoeken.
Nee. In de vacaturetekst werd destijds nadrukkelijk bestempeld dat je in aanmerking kunt komen voor de functie als je hoog geschoold bent.

[ Bericht 18% gewijzigd door PeterJohnson op 19-01-2019 09:34:41 ]
  zaterdag 19 januari 2019 @ 09:19:58 #11
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_184487612
Is er geen vertrouwenspersoon of pestprotocol op je werk? Ga anders het gesprek aan met de HR-manager en je teamleider.
Trouwens wel raar dat je hoger wordt ingeschaald als jullie allemaal hetzelfde werk doen.
pi_184487623
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:15 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

We hebben allemaal hetzelfde werk. Alleen opleidingsniveau verschilt en toevallig ben ik de enige met de hoogste scholing en word ik vanzelfsprekend hoger ingeschaald.
Bij normale bedrijven schaalt men werkzaamheden in en niet het papiertje wat de werknemer bezit. :D
pi_184487626
quote:

[..]

Beetje slappe teamleider dan, ikzelf heb veel laag opgeleide oostblokkers hier lopen maar pik echt niets van hun of onderling gedoe. Anders is het meteen enkeltje Polen.
pi_184487630
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:14 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Teamleider is op de hoogte en geeft mij gelijk. Desondanks pakt hij de pesters niet aan. Ik vermoed dat hij zich ook geïntimideerd voelt. Hij meet zichzelf een dubbelrol. Waar anderen bij zijn, verzoekt hij mij om alles te accepteren en in te leven in de agressie. Apart geeft hij weer aan dat het totaal niet aan mij ligt.

Als ik wegga, dan zou het niet zijn vanwege het bedrijf of de werkzaamheden. Bij andere afdelingen kan ik mijn weg goed vinden, maar ik denk dat ik het met de huidige afdeling verkeerd heb getroffen.
Slechte leidinggevend. Ik zou wel nog een keer bij hem aangeven dat je dit binnen de organisatie laat escaleren als hij het niet aanpakt. Misschien is hij dan meer doordrongen van de noodzaak dit aan te pakken.
pi_184487633
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:17 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Wat is precies je doel?

Wil je überhaupt bij dit bedrijf blijven?
Wil je dat dit eventuele consequenties heeft voor de pesters?
Wil je financiële compensatie?
Ik hoef niet meer bij dit bedrijf te willen werken.

[ Bericht 10% gewijzigd door PeterJohnson op 19-01-2019 09:34:15 ]
pi_184487652
Ik denk dat hoger management weinig interesse heeft in dit soort zaken. Misschien is ruzie wel de makkelijkste manier. Dan zal de teamleider zich ermee moeten bemoeien.
.
pi_184487659
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Slechte leidinggevend. Ik zou wel nog een keer bij hem aangeven dat je dit binnen de organisatie laat escaleren als hij het niet aanpakt. Misschien is hij dan meer doordrongen van de noodzaak dit aan te pakken.
Dit is al gebeurt. De teamleider geeft aan dat het het beste is om een sorry-brief te schrijven.

[ Bericht 10% gewijzigd door PeterJohnson op 19-01-2019 09:33:53 ]
pi_184487675
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:22 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Ik hoef niet meer bij dit bedrijf te willen werken. Ondanks dat ik weet dat de kans redelijk is dat ik bij een andere afdeling wel op de juiste plek terechtkom, is mijn motivatie in der mate gekelderd dat ik natuurlijk weg wil. Kans om dagelijks de betreffende personen te treffen, is groot.

Het liefst ga ik weg en hoeft niemand het te weten. Ik ben geen type van het nemen van wraak. Alleen wil ik niet dat ik ontslag neem alsof ik ontslag WIL nemen. Ik ben er in zekere mate tot toe gedwongen om ontslag te nemen en ik wil dan niet mijn ww-recht uit handen geven door een stel pesters.
WW? Waarom?
Je kunt toch solliciteren en gewoon weg gaan.
pi_184487689
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:24 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Dit is al gebeurt. De teamleider geeft aan dat het het beste is om een sorry-brief te schrijven naar ieder teamlid voor de agressie die ik opwek en wederom zal doen en laten wat zij willen zodat de boel gezellig blijft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een eikel, gewoon eruit pikken. Gesprek 1op1 wat de gevolgen zijn als ze door gaan en een schriftelijke waarschuwing geven.
pi_184487692
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:26 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

WW? Waarom?
Je kunt toch solliciteren en gewoon weg gaan.
Ik ben al een maand solliciterende. Jammer genoeg duren de processen lang en kan ik niet per direct ontslag nemen zonder het risico te lopen om zonder werk te zitten.

Van werk-naar-werk is makkelijker dan van een werkloosheidspositie naar werk.
pi_184487701
Ik zie 3 opties:

1. Solliciteren en ergens anders gaan werken, banen genoeg.
2. Laten escaleren en kijken wat er gebeurt
3. Jezelf vermannen en zorgen dat je ze niet meer irriteert.
.
pi_184487718
Als je echt voor de ww wilt gaan, lekker nog meer agressie bij je collega's opwekken totdat je een tik krijgt. Dan meteen naar huis gaan tijd thuis zitten, verstoorde werkrelatie en je hebt je ww.
pi_184487731
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:24 schreef PeterJohnson het volgende:

Dit is al gebeurt. De teamleider geeft aan dat het het beste is om een sorry-brief te schrijven naar ieder teamlid voor de agressie die ik opwek en wederom zal doen en laten wat zij willen zodat de boel gezellig blijft.
Heb je er al eens bij stilgestaan dat het ook zo kan zijn dat je teamleider een punt heeft?
Welke gedrag roept volgens hem/haar deze agressie op?
pi_184487734
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:28 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Ik ben al een maand solliciterende. Jammer genoeg duren de processen lang en kan ik niet per direct ontslag nemen zonder het risico te lopen om zonder werk te zitten.

Van werk-naar-werk is makkelijker dan van een werkloosheidspositie naar werk.
Oke, dan een vaststellingsovereenkomst zien te krijgen met een zak geld.
pi_184487776
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Heb je er al eens bij stilgestaan dat het ook zo kan zijn dat je teamleider een punt heeft?
Dat ik de enige ben met dezelfde functie die het hoogst is ingeschaald door HR

Overigens is de teamleider zelf ook in het verleden één of meerdere malen belaagd
pi_184487811
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:29 schreef Fer het volgende:
Ik zie 3 opties:

1. Solliciteren en ergens anders gaan werken, banen genoeg.
2. Laten escaleren en kijken wat er gebeurt
3. Jezelf vermannen en zorgen dat je ze niet meer irriteert.
3 is uitgesloten. Zij moeten maar eens zorgen om mij niet te irriteren. Optie 3 is het tegenvergestelde van vermannen. Heel simpel: ze kunnen de pot op, stelletje kakkerlakken.
pi_184487835
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:36 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Dat ik de enige ben met dezelfde functie die het hoogst is ingeschaald.

Sta je dan de hele dag als een klein kind naast je collega's te tetteren "Ik krijg lekker meer dan jullie".

Hoe kan zoiets anders agressie oproepen?
pi_184487867
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Sta je dan de hele dag als een klein kind naast je collega's te tetteren "Ik krijg lekker meer dan jullie".

Hoe kan zoiets anders agressie oproepen?
Ze vroegen zich af of ik meer zou verdienen, aangezien ik hoger geschoold ben. En toen gingen ze kennelijk zelf op onderzoek uit.

Blijkbaar hebben ze mijn loonstrook kunnen inzien (mogelijk via HR?!) en sindsdien is het begonnen.
pi_184487934
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zoals ik aangaf, heeft de teamleider geen stalen ballen om zijn functie goed uit te voeren.

Hij voelt zich geïntimideerd door de betreffende teamleden (niet het hele team).

In het verleden heeft hij ook te maken gehad met (passieve) agressiviteit, omdat die het verzoek voor halalproeverij onder werktijd weigerde.

Hij probeert de boel gezellig te houden en niet te laten escaleren door zo veel mogelijk in hun wensen te voorzien. Als hij weigert,probeert die het te compenseren door zelf in zijn vrije tijd mee te doen aan religieuze activiteten om een samenhorigheidsgevoel te ontwikkelen.

Ik weiger om het zelf op te lossen. Dit is namelijk een kwestie voor een teamleider. Niet voor mij. Natuurlijk kan ik mijzelf vermannen en de pesters stevig aanpakken, maar dat is niet hoe het hoort naar mijn eerlijke mening. Ik weiger om mee te doen in hun primitief negatieve gedrag.
pi_184487936
Hoe vindt dit plaats? Neem ons mee in het proces.
pi_184487977
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:47 schreef loni55 het volgende:
Hoe vindt dit plaats? Neem ons mee in het proces.
Hoe* vindt plaats? Zie laatste post.
pi_184488001
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:50 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Wat vindt plaats? Zie laatste post.
HOE, niet WAT.

Je verteld nog minder dan de helft van het verhaal. Hier kunnen ze toch niks mee man.
pi_184488022
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:51 schreef Najieto het volgende:

[..]

HOE, niet WAT.

Je verteld nog minder dan de helft van het verhaal. Hier kunnen ze toch niks mee man.
Beetje logisch hé om niet alles bloot te leggen op het internet, vindt je zelf niet?
pi_184488047
Mensen die hetzelfde werk doen anders belonen zonder duidelijke reden/structuur (bijv. Inschaling afhankelijk van ervaring) levert altijd gezeik op.
pi_184488061
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:55 schreef koemleit het volgende:
Mensen die hetzelfde werk doen anders belonen zonder duidelijke reden/structuur (bijv. Inschaling afhankelijk van ervaring) levert altijd gezeik op.
Ik ben ingeschaald op basis van opleidingsniveau en ervaring. Logische pijlers.
pi_184488073
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:51 schreef Najieto het volgende:

[..]

HOE, niet WAT.

Mischien kunnen we hier jegens ts ook passief negatief gedrag toepassen dan zien we wat de gevolgen zijn door ons gedrag.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor functie het betreft dan men daarin zowel ongeschoolde arbeiders als wel een universitair opgeleid persoon dezelfde taken laat doen. En dan niet op functie beloont maar op opleiding.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 09:57:25 #37
410477 Fietsertje70
pi_184488076
WTF is een halalproeverij?
pi_184488095
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:56 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Fair enough.
Dan zeg maar dat ik gezegd heb dat ze moeten stoppen met pestenm
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:00:34 #39
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_184488108
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:56 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

En je levert dus ook beter werk?

Wat voor context moeten we dit plaatsen? Je hebt een universitaire opleiding, maar wat je omschrijft over de werksituatie klinkt nogal laaggeschoold
pi_184488118
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:50 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Hoe* vindt plaats? Zie laatste post.
Wat doen ze? Wat zeggen ze? Hoe gaat dat in zijn werking dat je je zo voelt.
pi_184488124
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:59 schreef koemleit het volgende:

[..]

Fair enough.
Dan zeg maar dat ik gezegd heb dat ze moeten stoppen met pestenm
Haha. Ik heb hard moeten lachen om deze post.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:03:16 #42
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_184488138
En die sterke troeven naar hoger management werken meestal niet. Ongeacht wie er gelijk heeft, daar zitten ze echt niet op te wachten
pi_184488157
Wat ik zou doen? M’n ballen bij elkaar grijpen en eens goed voor mezelf opkomen. Zeker niet mezelf laten wegjagen.
pi_184488158
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:01 schreef loni55 het volgende:

[..]

Wat doen ze? Wat zeggen ze? Hoe gaat dat in zijn werking dat je je zo voelt.
Even heel simpel beredeneerd en in enigszins beschaafde termen: ik ben een walgelijke kakker die niet meedoet om de teamleider onder druk te zetten om o.a. halalproeverijen toe te staan onder werktijd. Daarnaast zien ze mij ook niet bij dit soort religieuze evenementen in mijn vrije tijd en daardoor zijn ze ziedend.

Ik voel mij niet gepest in die mate dat ik hun niet kan aanpakken. Natuurlijk zal iedereen wel het gevoel hebben om pesters stevig aan te pakken. Alleen dat is niet professioneel en oogt enorm primitief. En ik pas ervoor om mij te verlagen tot hun niveau.
pi_184488186
Wat ik mis is jouw rol in dit geheel. Hoe gedraag jij je? Pesterijen zijn nooit ok, maar hoe geef jij aanleiding hiertoe? Anderen hebben dit blijkbaar niet. Zo wel dan heb je mensen waarmee je kunt samenwerken om de pesters tegen te gaan.

Op het juiste moment de pesterijen aankaarten, dat is direct als iemand idioot gedrag vertoont. Gebruik een goede manier van feedback even. Maar lat je niet raken. Geef ze lik op stuk opende koninklijke manier.

Verder moet je je vooral niet te veel ergeren, hoe lastig ook. In tussentijd kun je aan de teamleider vragen om samen een oplossing te zoeken. Lukt dat niet, probeer sandalen met die teamleider hogerop te stappen. Of naar vertrouwenspersoon.

Als je toch weg wilt, escaleer het dan maar eens verder hogerop. Enorm risico, maar als je dat met de juiste argumenten en stappen doet kun je daar wel eens heel wat beter van worden. Klinkt overigens als een afdeling met laagopgeleide kleuters. Ik geef zelf leiding aan een afdeling en eenieder die pesterijen begaat mag direct weg, hoe goed diegene ook in het werk is.

Religieuze activiteiten klinken nogal idioot als je bedrijf geen halacertificeringen uitgeeft tenminste, of een moskee is.
Whatever...
pi_184488194
Maar heb jij nou dezelfde functie als een stel onopgeleide gasten of niet?

Hebben zij meer werkervaring?
pi_184488199
Wat voor functie is het?

En ja leuk lekker eigenwijs tegen een teaminitiatief ingaan en het daarna gek vinden dat je uitgekotst wordt door een groot gedeelte van het team.
:D
pi_184488202
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:07 schreef Desmosedici het volgende:
Maar heb jij nou dezelfde functie als een stel onopgeleide gasten of niet?

Hebben zij meer werkervaring?
Ja dezelfde. Het is hun eerste baan, ze komen vanuit de uitkering.
pi_184488223
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:08 schreef Basp1 het volgende:
Wat voor functie is het?

En ja leuk lekker eigenwijs tegen een teaminitiatief ingaan en het daarna gek vinden dat je uitgekotst wordt door een groot gedeelte van het team.
:D
R&D Engineer
pi_184488224
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:09 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Ja dezelfde. Ze zijn 6 maanden langer in dienst bij het bedrijf,maar voor de rest niet eerder gewerkt. Het is hun eerste baan.
Ook jou eerste baan?

Wat houdt de functie nu precies in dat het door iedereen gedaan kan worden?
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:11:43 #51
410477 Fietsertje70
pi_184488228
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:57 schreef Fietsertje70 het volgende:
WTF is een halalproeverij?
pi_184488241
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:11 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

R&D Engineer
Hoe kun je ongeschoolde mensen r&d laten doen die niet eens een project structureel kunnen opzetten?
pi_184488243
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook jou eerste baan?

Wat houdt de functie nu precies in dat het door iedereen gedaan kan worden?
Zij zijn aangesteld via een reintegratie traject om uit de bijstand te komen.

Zij zijn praktisch gezien nieuwelingen. Ik heb al 5 jaar werkervaring als R&D Engineer.
  Redactie Frontpage zaterdag 19 januari 2019 @ 10:15:09 #54
38148 crew  Innisdemon
pi_184488262
quote:

[..]

Zo vanzelfsprekend is dat niet, als je hetzelfde werk doet.
Met zo'n houding snap ik dat gepest wel.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_184488273
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:13 schreef PeterJohnson het volgende:

Zij zijn praktisch gezien nieuwelingen. Ik heb al 5 jaar werkervaring als R&D Engineer.
Waarschijnlijk dan in een team met mensen met ongeveer hetzelfde niveau. Zorg voor een interne overplaatsing naar een afdeling waar wel hetzelfde niveau bij elkaar zit.
pi_184488277
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:09 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Ja dezelfde. Het is hun eerste baan, ze komen vanuit de uitkering.
En jij bent universitair geschoold en hebt dezelfde functie?

Dat kan toch niet? Dan werk je vermoedelijk ver onder je niveau..
pi_184488291
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:15 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Zo vanzelfsprekend is dat niet, als je hetzelfde werk doet.
Met zo'n houding snap ik dat gepest wel.
Ik heb 5jr werkervaring ala R&D Engineer en zij komen uit een reintegratie traject van de bijstand via een project dat volgens mij heet "Iedereen Kansrijk"
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:17:18 #58
410477 Fietsertje70
pi_184488295
Sorry hoor maar in mijn gemeente komen re-integreerders echt niet verder dan een beetje schoffelen. Laat staan dat die in een team met WO'ers terecht komen.
  Redactie Frontpage zaterdag 19 januari 2019 @ 10:18:00 #59
38148 crew  Innisdemon
pi_184488310
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:16 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Ik heb 5jr werkervaring ala R&D Engineer en zij komen uit een reintegratie traject van de bijstand via een project dat volgens mij heet "Iedereen Kansrijk"
Dus jij werkt momenteel enorm onder je niveau?
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:19:33 #60
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184488329
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:13 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Een mogelijke reden zou kunnen zijn omdat ik de enige ben die het hoogst is ingeschaald in salaris.
Hoe weet je dat?
pi_184488404
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:17 schreef Fietsertje70 het volgende:
Sorry hoor maar in mijn gemeente komen re-integreerders echt niet verder dan een beetje schoffelen. Laat staan dat die in een team met WO'ers terecht komen.
Dat vind ik dus ook.

Wellicht interessant detail: de oude teamleider was zelf religieus en heeft deze personen aangesteld, zodoende liet hij dus ook de religieuze activiteiten toe onder werktijd waaronder halalproeverij.

Sinds de aanstelling van de nieuwe teamleider, welke niet religieus is en een scheiding tussen religie en werk ambieert, zijn de pesterijen begonnen.

Om toch maar iets meer duidelijkheid te geven: de pesters vormen een geheel van 10% van de afdeling. Dit zijn dan ook de onopgeleide tot laaggeschoolde werknemers. 90% daarentegen is universitair geschoold.

Van die 90%, zit 60% ongeveer 100 kilometers verderop bij een ander filiaal. De 30%, waaronder ik, zijn gelokaliseerd bij hetzelfde filiaal als deze 10%.

Niet alleen is het op mij gemunt, maar alle universitair geschoolden (de 30%, inclusief de nieuwe teamleider).

Inmiddels zijn er in 3 drie maanden ongeveer 15 universitair geschoolden vertrokken. De uitstroom wordt telkens groter, en de groep universitaire technici wordt kleiner en kleiner. En een kleinere groep, leidt tot een grotere concentratie aan irritatie jegens die kleine groep.
pi_184488408
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:16 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Ik heb 5jr werkervaring ala R&D Engineer
Je bent op je 16e begonnen, na afronding van je WO?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_184488428
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:19 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Salarissen binnen het bedrijf zijn openbaar voor iedere werknemer. Ik weet ook wat andere werknemers verdienen van een andere afdeling.
pi_184488447
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:25 schreef nostra het volgende:

[..]

Je bent op je 16e begonnen, na afronding van je WO?
SPOILER
pi_184488477
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:18 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Dus jij werkt momenteel enorm onder je niveau?
Op papier en naar de buitenwereld toe niet nee.
pi_184488500
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:26 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Salarissen binnen het bedrijf zijn openbaar voor iedere werknemer.
Net moesten ze nog jouw loonstrook via HR hebben ingezien.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_184488507
Teamleider/management zou ik zeggen

Ik snap alleen niet waarom je bewijs ziet als een soort troefkaart die je achter wil houden?
Ga gewoon een normaal gesprek aan, van volwassene tot andere volwassene
pi_184488530
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:11 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Het initiatief van de groep is om frequent als teamuitje een moskeebezoek afleggen en daar na het gebed de ruimte nemen om onder het genot van halal etenswaren nog even na te genieten.

De teamleider kan dit niet onder werktijd toestaan, maar om het te compenseren stelt hij voor om in de vrije tijd structureel dit voorgesteld teamuitje te doen.

Toevalligerwijs is de universitair geschoolde groep dan diegenen die niet meedoen, en zijn pineut van de indirecte pesterijen. Waaronder ik.
pi_184488545
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:29 schreef nostra het volgende:

[..]

Net moesten ze nog jouw loonstrook via HR hebben ingezien.
Exact. Want dat is waar het is opgeslagen, de open database.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:33:14 #70
410477 Fietsertje70
pi_184488554
Zou je nog een keer uit willen leggen wat een halalproeverij is?
pi_184488567
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:32 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Exact. Want dat is waar het is opgeslagen, de open database.
Ik ken geen enkel bedrijf waar de salarisstroken op een open intranet inzichtelijk zijn voor iedereen en waar een team bijstands-reïntegreerders WO-functies uitvoert.

Ergens mist een belangrijk stuk van het verhaal dat vervangen is door een vrij ongeloofwaardige vorm van 'het ligt eraan dat ik te goed ben en daarom te veel verdien'.
pi_184488570
Ik mis overigens nogal wat zelfreflectie in dit topic
pi_184488579
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik ken geen enkel bedrijf waar de salarisstroken op een open intranet inzichtelijk zijn voor iedereen en waar een team bijstands-reïntegreerders WO-functies uitvoert.

Ergens mist een belangrijk stuk van het verhaal dat vervangen is door een vrij ongeloofwaardige vorm van 'het ligt eraan dat ik te goed ben en daarom te veel verdien'.
dit
pi_184488581
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Die bestaat dus wel in het farmaceutische bedrijf waar ik werk.
pi_184488607
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:26 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Salarissen binnen het bedrijf zijn openbaar voor iedere werknemer. Ik weet ook wat andere werknemers verdienen van een andere afdeling.
En eerder sprak je er over dat je collega's waarschijnlijk via hr achter jou salaris gekomen waren. Het verhaal begint te rammelen. :D
pi_184488637
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En eerder sprak je er over dat je collega's waarschijnlijk via hr achter jou salaris gekomen waren. Het verhaal begint te rammelen. :D
HR database.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:38:08 #77
410477 Fietsertje70
pi_184488642
Goed, je staat dus pillen in te pakken aan de lopende band, en omdat jij toevallig die band draaiend moet houden heb je een schaaltje hoger?
pi_184488656
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:35 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Die bestaat dus wel in het farmaceutische bedrijf waar ik werk.
Wet op privacy zal dit niet toestaan en grote werkgevers leven zulke regels goed na. Ik begin steeds minder van je verhaaltjes hier te geloven. :D
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:40:18 #79
410477 Fietsertje70
pi_184488669
En in een farmaceutisch bedrijf de enige zijn met een WO-achtergrond?
pi_184488676
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:40 schreef Fietsertje70 het volgende:
En in een farmaceutisch bedrijf de enige zijn met een WO-achtergrond?
Lees eerdere posts. Ik ben niet de enige.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:25 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook.

Wellicht interessant detail: de oude teamleider was zelf religieus en heeft deze personen aangesteld, zodoende liet hij dus ook de religieuze activiteiten toe onder werktijd waaronder halalproeverij.

Sinds de aanstelling van de nieuwe teamleider, welke niet religieus is en een scheiding tussen religie en werk ambieert, zijn de pesterijen begonnen.

Om toch maar iets meer duidelijkheid te geven: de pesters vormen een geheel van 10% van de afdeling. Dit zijn dan ook de onopgeleide tot laaggeschoolde werknemers. 90% daarentegen is universitair geschoold.

Van die 90%, zit 60% ongeveer 100 kilometers verderop bij een ander filiaal. De 30%, waaronder ik, zijn gelokaliseerd bij hetzelfde filiaal als deze 10%.

Niet alleen is het op mij gemunt, maar alle universitair geschoolden (de 30%, inclusief de nieuwe teamleider).

Inmiddels zijn er in 3 drie maanden ongeveer 15 universitair geschoolden vertrokken. De uitstroom wordt telkens groter, en de groep universitaire technici wordt kleiner en kleiner. En een kleinere groep, leidt tot een grotere concentratie aan irritatie jegens die kleine groep.
pi_184488687
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wet op privacy zal dit niet toestaan en grote werkgevers leven zulke regels goed na. Ik begin steeds minder van je verhaaltjes hier te geloven. :D
https://www.sprout.nl/art(...)rijf-het-de-praktijk

https://www.rtlz.nl/busin(...)elen-en-past-salaris

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ga-verdient-a1589696

''Transparante salarissen Bij consultancybedrijf LCG zijn de salarissen openbaar. Overheden zien dit als oplossing voor de loonkloof. ''
pi_184488722
Je ligt zwaar uit je nek te lullen. Klopt niks van, dit verhaal.
pi_184488775
Uit een van de stukjes

"Over een jaar of twee verdient bij LCG iedereen in gelijke posities evenveel."

Dus het gaat goed komen met het salaris van de onopgeleide r&d beginners. Of jou salaris gaat naar het functieniveau aangepast worden. _O-
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:48:13 #84
410477 Fietsertje70
pi_184488784
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:13 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

zaterdag 19 januari 2019 @ 10:49:44 #85
410477 Fietsertje70
pi_184488804
Ik denk dat ik jouw collega's heel goed begrijp.
pi_184488831
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:49 schreef Fietsertje70 het volgende:
Dus jij vindt het normaal dat een groep technici moet wijken voor een kleine groep raddraaiers?
pi_184488843
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:47 schreef Basp1 het volgende:
Uit een van de stukjes

"Over een jaar of twee verdient bij LCG iedereen in gelijke posities evenveel."

Dus het gaat goed komen met het salaris van de onopgeleide r&d beginners. Of jou salaris gaat naar het functieniveau aangepast worden. _O-
_O-
pi_184488907
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:43 schreef Desmosedici het volgende:
Je ligt zwaar uit je nek te lullen. Klopt niks van, dit verhaal.
Wat denk jij? Dat dit een verzonnen verhaal is?

Is het de verbazing? :D
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:59:58 #89
410477 Fietsertje70
pi_184488971
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:51 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Dus jij vindt het normaal dat een groep technici moet wijken voor een kleine groep raddraaiers?
Nee, ik denk dat je uit je nek zit te kletsen. Teveel dingen die niet kunnen....
* re-integreerders en WO'ers in 1 team
* Salarissen openbaar
* Groot bedrijf, maar jij bent het hoogst ingeschaald?
* Geen vertrouwenspersoon of pestprotocol aanwezig in dat grote bedrijf?

Ik geloof je gewoon niet. En als jij je in een groep niet een beetje weet aan te passen, dan word je inderdaad sociaal buitengesloten. En aanpassen is echt niet mee gaan naar de Moskee, of meedoen aan een halalproeverij (WTF is dat?). Maar als jij 90% moslimcollega's hebt en je trakteert jaar na jaar bewust op worstenbroodjes met je verjaardag en dan ook nog een grote bek hebt over je opleiding dan word je uitgekotst. Dat is dan niet alleen daar, maar gewoon overal.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 11:02:35 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184489013
OK. Er is dus een groepje kansrijke medewerkers die onder werktijd naar de moskee willen, en zij die daartegen zijn, worden gepest. Mijn advies:

Hou een lijstje van incidenten bij, met datum/tijd/betrokkenen/bondige omschrijving. Ik weet niet hoe ernstig maar als je aan kunt tonen dat er wekelijks 2 of meer incidenten zijn, dan heb je wel een situatie die niet genegeerd kan worden.

Probeer ook eens gewoon te overleggen met de pesters, vraag gewoon eens wat nou precies het probleem is en waarom ze zo doen (en leg dit vast!). Daarmee toon je aan dat jij van goede wil bent en een oplossing zoekt. En mogelijk heeft het niks te maken met jouw salaris, maar krijg je gewoon te horen dat ze je een kontenkruiper vinden. Beetje zelfreflectie is nog nooit iemand van doodgegaan. Ook jij bent onderdeel van dit systeem, ook jij houdt het in stand.

Spreek ook met je collega's die ook slachtoffer zijn, vraag of zij je willen helpen/steunen, wie weet hebben zij ook al een lijst met incidenten.

Ga met de lijst naar je teamleider en zeg dat als hij er niets aan doet, dat je dit zult escaleren naar hoger management. Dit kun je gewoon op een volwassen manier aangeven, zonder verwijten maar wel duidelijk dat je het zat bent en dat het zo niet verder kan.

Bedenk alvast bij welke leidinggevende je dit gaat escaleren.
Resistance is futile.
pi_184489014
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:59 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat je uit je nek zit te kletsen. Teveel dingen die niet kunnen....
* Salarissen openbaar

Ik geloof je gewoon niet. En als jij je in een groep niet een beetje weet aan te passen, dan word je inderdaad sociaal buitengesloten. En aanpassen is echt niet mee gaan naar de Moskee, of meedoen aan een halalproeverij (WTF is dat?). Maar als jij 90% moslimcollega's hebt en je trakteert jaar na jaar bewust op worstenbroodjes met je verjaardag en dan ook nog een grote bek hebt over je opleiding dan word je uitgekotst. Dat is dan niet alleen daar, maar gewoon overal.
Met groot bedrijf bedoel ik het pand en aantal medewerkers, niet 'echt' groot. Het is in theorie gewoon een mkb, met maar twee filialen en die zijn beide in NL.
pi_184489022
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:02 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Met groot bedrijf bedoel ik het pand, niet 'echt' groot. Het is in theorie gewoon een mkb.
:') :')
pi_184489066
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:59 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

* Salarissen openbaar

Volgens mij heb je het niet zo door. Het betreft niet alleen mij. Dus je schrijft 30% van de afdeling af omdat ze niet aanpassen aan die 10%?

Sinds wanneer moet de minderheid de dienst uitmaken?
pi_184489143
Mensen die nog serieus reageren in dit topic :'). Er zitten zoveel tegenstrijdigheden in TS zijn posts dat dit 100% een troll is.
pi_184489181
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:49 schreef Fietsertje70 het volgende:
Exact dit. TS lijkt me een nogal arrogant mannetje die heel goed kan neerkijken op anderen en zijn eigen bijdragen waarschijnlijk overschat.
pi_184489187
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:11 schreef plesner het volgende:
Mensen die nog serieus reageren in dit topic :'). Er zitten zoveel tegenstrijdigheden in TS zijn posts dat dit 100% een troll is.
Ik geef toe: ik heb zitten trollen. Compleet verzonnen _O-

Natuurlijk kan dit verhaal toch niet serieus zijn. :')

Dit was een test om het digitale (maatschappelijke) sentiment en de hulpvaardigheid van het FOK!Forum te testen. O-)
pi_184489219
De halal proeverij is ook verzonnen dus?

[ Bericht 73% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2019 11:18:13 ]
pi_184489294
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:56 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Wat denk jij? Dat dit een verzonnen verhaal is?

Is het de verbazing? :D
Vooral het gedeelte van ongeschoolde R&D engineers naar binnen halen geloof ik niet.
pi_184489295
Uit jouw posts kan ik concluderen dat wij hier te maken hebben met een jaloers kakkertje dat niet kan hebben dat de teamleider zijn teamgenoten graag pleziertjes doet met "halal" uitjes.

Ga in een hoek staan en huilen met je ik ben slimmer dan de rest dus de rest heeft geen recht op dit en dat..

Tis al een wonder dat je daar niet in elkaar gebeuken bent.
  Redactie Frontpage zaterdag 19 januari 2019 @ 11:22:58 #100
38148 crew  Innisdemon
pi_184489297
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:31 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Het initiatief van de groep is om frequent als teamuitje een moskeebezoek afleggen en daar na het gebed de ruimte nemen om onder het genot van halal etenswaren nog even na te genieten.

De teamleider kan dit niet onder werktijd toestaan, maar om het te compenseren stelt hij voor om in de vrije tijd structureel dit voorgesteld teamuitje te doen.

Toevalligerwijs is de universitair geschoolde groep dan diegenen die niet meedoen, en zijn pineut van de indirecte pesterijen. Waaronder ik.
Oooh, maar dan wordt het al een heel ander verhaal. Als er sprookjes religie op de werkvloer komt kijken, is het einde gauw zoek.

In dat geval, zeker gezien de reactie van de teamleider: GAUW wegwezen. Laat hem het lekker uitzoeken met z'n clubje moslims.

Krijgt ie rap spijt van.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 11:25:34 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184489344
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:15 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Dit was een test om het digitale (maatschappelijke) sentiment en de hulpvaardigheid van het FOK!Forum te testen. O-)

Ik ben lief O+
Resistance is futile.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 11:27:45 #102
476281 Butjekef
Put met keren
pi_184489392
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:04 schreef PeterJohnson het volgende:
Ik neig ernaar om per direct ontslag te nemen.
Dat kan altijd nog. Je laat ze er toch niet mee weg komen?
pi_184489509
OMG geef mij 1 week en ze gaan jankend om ontslag vragen.
pi_184489521
sowieso je laten pesten door een stel booslims :') ik had er gelijk voor gezorgd dat ze ontslagen werden.
  Forum Admin zaterdag 19 januari 2019 @ 14:52:42 #105
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_184492733
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:15 schreef PeterJohnson het volgende:

[..]

Doe dat voortaan maar ergens anders.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')