abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184460376
registreer om deze reclame te verbergen
Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / [Vraag wat je wil]: een inventarisatie. (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan een iemand die werkt als helpdeskmedewerker van een energiebedrijf. Dus stel hier al je vragen over de problemen die mensen ondervinden, hoe het is om continu te moeten bellen en of er wel eens hele fijne gesprekken zijn.

Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 19:39:32 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184460450
(ik moet toegeven dat TS het zelf omschrijft als klantenservice medewerker maar dat past niet in de titel)

:@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_184460512
Hallo! Ik werk op de helpdesk van een energiebedrijf. Wij proberen onze klanten te helpen antwoord te krijgen op hun vragen. Dat kan van alles zijn. Uiteraard veel vragen over overstappen, verhuizen, (jaar)nota's, onze online service en noem maar op.

Vragen komen telefonisch binnen, via e-mail of brieven, of via chat. We krijgen ook vragen van derden, zoals de netbeheerder (niet mijn werkgebied) of online aanbieders die namens klanten vragen stellen.

Ik behandel zelf voornamelijk vragen over verhuizingen en overstappen maar ik weet ook wel het een en ander over betalingen en wat daarmee samenhangt.

Ben benieuwd naar jullie vragen :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184460540
registreer om deze reclame te verbergen
Heb je wat anecdotes over boze klanten?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 19:45:57 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184460568
Is het policy dat als men wil overstappen om dan kortingen aan te bieden? En zo ja weet je ook waarom jullie die kortingen niet geven aan trouwe klanten?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_184460609
Hebben jullie meerdere merken die onder 1 bedrijf vallen en heb je wel eens..:
- met de verkeerde naam opgenomen
- een klant geholpen die boos was op merk A en op wilde zeggen en ging overstappen naar merk B (ook van jullie)? Hoe reageer je dan?
- discussie met klanten die betrapt zijn met een kwekerij?
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
#Haags
pi_184460615
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:44 schreef oranjevogel1 het volgende:
Heb je wat anecdotes over boze klanten?
Boze klanten genoeg. Echte anecdotes heb ik niet. Maar ik vind het wel altijd leuk om in gesprek te gaan met ze. Klanten zijn vaak terecht boos en als je dat erkent en ze vervolgens helpt lukt het vaak om alsnog lachend het gesprek te beëindigen. Dat vind ik persoonlijk altijd erg leuk :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184460660
waarom zeggen die verkoop medewerkers aan de deur altijd dat de extra aanbieding aan de deur altijd goedkoper zijn dan via internet/bellen en is dit ook zo? :D
hardcoholic
pi_184460672
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Is het policy dat als men wil overstappen om dan kortingen aan te bieden? En zo ja weet je ook waarom jullie die kortingen niet geven aan trouwe klanten?
Je bedoelt waarschijnlijk premies, dus bedragen die een klant als korting krijgt. Gek genoeg is het systeem van energiebedrijven er vooral op gericht om nieuwe klanten korting te geven. Dat maakt het voor veel mensen lucratief om jaarlijks over te stappen. Eigenlijk dus een heel raar systeem. Maar ja, zie alle bedrijven er maar weer vanaf te krijgen - dat zie ik niet zo snel gebeuren :N

Wij hebben zelf wel acties voor trouwe klanten. Daar ga ik niet verder op in als je het niet erg vindt. Ik wil liever niet dat duidelijk wordt voor welk bedrijf ik precies werk ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 17 januari 2019 @ 19:52:31 #10
408813 crew  trein2000
Klein gemeen ettertje
pi_184460686
Heb je veel vrijheid binnen een gesprek of moet alles via vastgestelde scripts ed?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184460711
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:47 schreef Peter het volgende:
Hebben jullie meerdere merken die onder 1 bedrijf vallen en heb je wel eens..:
- met de verkeerde naam opgenomen
- een klant geholpen die boos was op merk A en op wilde zeggen en ging overstappen naar merk B (ook van jullie)? Hoe reageer je dan?
- discussie met klanten die betrapt zijn met een kwekerij?
Wij hebben maar 1 "merk" dus ik kan niet met de verkeerde naam opnemen. Je tweede vraag kan ik dus ook niet beantwoorden ;)

Klanten met een kwekerij krijgen een naheffing van de netbeheerder, die bepaalt hoeveel stroom ze hebben "gestolen" en daarvoor een rekening stuurt. Wij krijgen daar zelf niet mee te maken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184460727
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:51 schreef Ferdii het volgende:
waarom zeggen die verkoop medewerkers aan de deur altijd dat de extra aanbieding aan de deur altijd goedkoper zijn dan via internet/bellen en is dit ook zo? :D
omdat die op commisiebasis werken, :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184460749
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:51 schreef Ferdii het volgende:
waarom zeggen die verkoop medewerkers aan de deur altijd dat de extra aanbieding aan de deur altijd goedkoper zijn dan via internet/bellen en is dit ook zo? :D
Dat kan inderdaad wel kloppen. Verkopers die langs de deuren gaan hebben soms andere contracten die ze mogen aanbieden aan klanten die wij op de klantenservice niet hebben. Dat geldt overigens ook voor online aanbiedingen bij vergelijkingssites of zelfs op onze eigen site. Sommige van die contracten kun je niet via de klantenservice afsluiten maar alleen online.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184460843
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:52 schreef trein2000 het volgende:
Heb je veel vrijheid binnen een gesprek of moet alles via vastgestelde scripts ed?
Wij hebben geen scripts. We bellen ook niet uit, tenzij we een klant op zijn verzoek bellen. Wat we uiteraard wel moeten doen is controleren of we de juiste klant aan de lijn hebben. Kun je bepaalde gegevens niet opnoemen, dan mogen we je niet helpen. Wel kunnen we dan algemene vragen beantwoorden waarvoor we geen specifieke klantgegevens nodig hebben.

Verder mogen we, binnen bepaalde kaders, klanten zelfstandig helpen. We mogen bijvoorbeeld ook een cadeaubon versturen naar een klant of een bloemetje. Zolang je dat niet bij elke klant doet uiteraard :P
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 17 januari 2019 @ 20:01:50 #15
408813 crew  trein2000
Klein gemeen ettertje
pi_184460878
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Wij hebben geen scripts. We bellen ook niet uit, tenzij we een klant op zijn verzoek bellen. Wat we uiteraard wel moeten doen is controleren of we de juiste klant aan de lijn hebben. Kun je bepaalde gegevens niet opnoemen, dan mogen we je niet helpen. Wel kunnen we dan algemene vragen beantwoorden waarvoor we geen specifieke klantgegevens nodig hebben.

Verder mogen we, binnen bepaalde kaders, klanten zelfstandig helpen. We mogen bijvoorbeeld ook een cadeaubon versturen naar een klant of een bloemetje. Zolang je dat niet bij elke klant doet uiteraard :P
Dan vrees ik dat ik mijn beeld van klantenservice medewerkers drastisch moet bijstellen. Ik had altijd de indruk dat dat studenten waren die voorlazen van de computer...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184460915
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:01 schreef trein2000 het volgende:

Dan vrees ik dat ik mijn beeld van klantenservice medewerkers drastisch moet bijstellen. Ik had altijd de indruk dat dat studenten waren die voorlazen van de computer...
Bij verkoopgesprekken is dat vast wel zo. Maar die doen wij niet. Bij ons wordt juist de nadruk gelegd op het persoonlijk maken van het gesprek. Het is belangrijk dat een klant je goed begrijpt en weet wat hij kan verwachten na het gesprek.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Frontpage Koningin donderdag 17 januari 2019 @ 20:09:51 #17
147316 crew  DJMO
Pluisje
pi_184461021
wat is de meest rare vraag die je ooit gekregen hebt?
Ik heb er één en ik ben er trots op...
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren"
"The needs of the many outweigh the needs of the crew, or the one."

My 5 minutes of fame - Irritant mens en een Heldin
pi_184461026
Is er een specifieke collega die namens jullie bedrijf de chatgesprekken afhandelt, of doet iedereen die een beetje?

Zou het wel kunnen, om alleen maar chatgesprekken te doen en helemaal geen telefoontjes?
Mon 'en!
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:10:14 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184461030
Veel klantenservices zijn door bedrijven uitbesteed aan callcentres.
Is het een bewuste keuze van jouw bedrijf om dat niet te doen en het in eigen hand te houden?
Poef.....gone! ©golfer
pi_184461076
quote:
99s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:09 schreef DJMO het volgende:
wat is de meest rare vraag die je ooit gekregen hebt?
Daar moet ik even over nadenken. Ik krijg ze vast wel maar er schiet me zo even niets te binnen :D Kom ik op terug.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184461111
Ik denk dat je een oud-collega van me bent :D :') (tenzij je er nog maar kort werkt). Klinkt zeer bekend allemaal. Werk je bij het bedrijf zelf of ben je ge-outsourced?

(heb er zelf geen connecties meer hoor)
Somebody that I used to know
pi_184461117
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:09 schreef bloempjuh het volgende:
Is er een specifieke collega die namens jullie bedrijf de chatgesprekken afhandelt, of doet iedereen die een beetje?

Zou het wel kunnen, om alleen maar chatgesprekken te doen en helemaal geen telefoontjes?
Er is een groep collega's die chatgesprekken doet. Ikzelf ook. Maar dat wordt afgewisseld met telefoon, brieven en e-mails. Alleen bij avonddiensten krijg je nadat de klantenservice gesloten is uitsluiten chatgesprekken. We doen 2 chats tegelijk. Meer is niet te doen. Twee is soms al lastig als je toevallig twee vragen hebt waar je veel moet afhandelen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184461148
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:10 schreef golfer het volgende:
Veel klantenservices zijn door bedrijven uitbesteed aan callcentres.
Is het een bewuste keuze van jouw bedrijf om dat niet te doen en het in eigen hand te houden?
We maken ook gebruik van een callcenter, dat wordt bijgeschakeld naar behoefte. Als het erg druk is, nemen we daar meer "uren" af. Hiervoor hebben we een afdeling Planning, die zijn best doet om goed te voorspellen hoe druk het op bepaalde dagen wordt. De collega's in dat callcenter worden wel door ons getraind en werken dan ook alleen voor ons.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184461160
Hoeveel gesprekken heb je per uur?
pi_184461168
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:15 schreef Postbus100 het volgende:
Ik denk dat je een oud-collega van me bent :D :') (tenzij je er nog maar kort werkt). Klinkt zeer bekend allemaal. Werk je bij het bedrijf zelf of ben je ge-outsourced?

(heb er zelf geen connecties meer hoor)
Uhhh, geen idee :) Ik werk voor het bedrijf zelf in elk geval en ik loop er al wat jaartjes rond.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')