abonnement Unibet Coolblue
pi_184434671
Neeeee....ik zie jullie allemaal 8 februari schrijven en ik dacht toch echt dat ik 9 had. Lees ik mn verhaal nog eens door en ik schrijf: "...dus B heeft geen 9....het antwoord is dus 9"
Zucht...zo slordig :'(
pi_184434829
SPOILER: huh? 8?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: redenatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_184434929
quote:
6s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:20 schreef Erbo79 het volgende:

[..]

Die zit zeker weten in mijn puzzeltoolbox! En voor de grote getallen heb ik ook deze toegevoegd: https://www.alpertron.com.ar/ECM.HTM
Daarvoor gebruik ik SageMath, of soms PARI.
pi_184434955
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:28 schreef Cassa95 het volgende:
SPOILER: huh? 8?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: redenatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184434986
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:28 schreef Cassa95 het volgende:
SPOILER: huh? 8?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: redenatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt erop dat je de streepjes niet goed hebt geteld.
pi_184435013
Tering, geef dan gewoon een rij met data.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_184435029
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:13 schreef thabit het volgende:

[..]

Tip voor de volgende keer: oeis.org
Voor 23b staat de reeks getallen daar niet in, de reeks kwadraten wel. Maar als je die hebt, zie je zelf ook al wat er aan de hand is :)
pi_184435047
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:34 schreef thabit het volgende:

[..]

Daarvoor gebruik ik SageMath, of soms PARI.
Het 'voordeel' van de site die ik noemde is dat je het online kan laten berekenen zonder software te hoeven installeren. Voor de mensen die in het dagelijks leven niet veel met wiskunde doen is dat misschien een drempel.
Ik was al erg ver met het zelf scripten van het factoriseren, maar toen ik de site ontdekte heb ik dat eerst maar even opzij gelegd :)
pi_184435144
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:38 schreef pi31415 het volgende:

[..]

Voor 23b staat de reeks getallen daar niet in, de reeks kwadraten wel. Maar als je die hebt, zie je zelf ook al wat er aan de hand is :)
SPOILER: 23b
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184435190
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:38 schreef Cassa95 het volgende:
Tering, geef dan gewoon een rij met data.
Opgave 8 is inderdaad kerstpuzzel-onwaardig. Het komt vooral op tellen neer want de logica is van debielenniveau.
pi_184435248
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:44 schreef thabit het volgende:

[..]

Opgave 8 is inderdaad kerstpuzzel-onwaardig. Het komt vooral op tellen neer want de logica is van debielenniveau.
Maar dan moet je vervolgens dus wel het antwoord goed invullen :'(
pi_184435255
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:44 schreef thabit het volgende:

[..]

Opgave 8 is inderdaad kerstpuzzel-onwaardig. Het komt vooral op tellen neer want de logica is van debielenniveau.
Nou nou....
pi_184435280
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:44 schreef thabit het volgende:

[..]

Opgave 8 is inderdaad kerstpuzzel-onwaardig. Het komt vooral op tellen neer want de logica is van debielenniveau.
Vind ik ook. Ik smul van logische puzzels, maar deze was gewoon *te* simpel.
Achteraf was 12 ook wel erg makkelijk.
pi_184435331
We kunnen een voorspelling maken van de top 3 winnaars geloof ik...en dat zijn al club 100 members denk ik zo.
pi_184435439
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:52 schreef MarianneS het volgende:
We kunnen een voorspelling maken van de top 3 winnaars geloof ik...en dat zijn al club 100 members denk ik zo.
Weet ik niet, hij was dit jaar wel erg makkelijk. Ik gok dat er heel veel gedeelde 1e,2e of 3e plaatsen zullen zijn...
En ook zeker een uitbreiding van de club 100. Er zullen meerdere groepen/personen zijn die er over zijn gegaan. Het enige wat dan nog kan is dat ze creativiteit geen bonuspunten krijgen en 27 streng wordt beoordeelt. Waardoor het uiteindelijk nog te overzien is.
pi_184435462
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:30 schreef CathyCathy het volgende:
Wat zijn jullie creatief!

Ik kwam niet verder dan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was mijn tweede poging. De eerste sloeg nergens op en was bovendien gelogen omdat het anders niet uitkwam.
Ik vind het ander heel leuk hoor! Mijne is ook gelogen, maar heb het wel netjes toegegeven ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AIVD puzzel 2023:
1b, 3a, 6, 13ab, 22, 26a, 27
pi_184435496
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:58 schreef CarloV het volgende:

[..]

Weet ik niet, hij was dit jaar wel erg makkelijk. Ik gok dat er heel veel gedeelde 1e,2e of 3e plaatsen zullen zijn...
En ook zeker een uitbreiding van de club 100. Er zullen meerdere groepen/personen zijn die er over zijn gegaan. Het enige wat dan nog kan is dat ze creativiteit geen bonuspunten krijgen en 27 streng wordt beoordeelt. Waardoor het uiteindelijk nog te overzien is.
Ja, ik denk ook dat ze maximaal 4 bonuspunten geven om de club van 100 zo klein mogelijk te houden.
pi_184435599
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:58 schreef CarloV het volgende:

[..]
Het enige wat dan nog kan is dat ze creativiteit geen bonuspunten krijgen en 27 streng wordt beoordeelt. Waardoor het uiteindelijk nog te overzien is.
Ik zou dat een laffe kunstmatige manier vinden om te verhullen dat je die exclusiviteit de das om hebt gedaan door de kerstpuzzel niet pittig genoeg te maken.

Wat ik me wél voor kan stellen is dat er maar één winnaar is, en die wordt gekozen op wat subjectieve dingen bij 16 en 27. Kunnen we achteraf mooi tieren op de keuze.
pi_184435626
Kunnen we niet een club van net geen 100(waarschijnlijk) ofzo oprichten? Dan voel ik me niet zo eenzaam😓
Jaja
pi_184435632
Ik denk dat er dit jaar wel weer meer het puzzelplezier hebben teruggevonden. Vorige jaar was de puzzel een stuk lastiger, maar was wel meer een uitdaging toen.
pi_184435678
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:07 schreef ZiGZaG3737 het volgende:

[..]

Ik zou dat een laffe kunstmatige manier vinden om te verhullen dat je die exclusiviteit de das om hebt gedaan door de kerstpuzzel niet pittig genoeg te maken.

Wat ik me wél voor kan stellen is dat er maar één winnaar is, en die wordt gekozen op wat subjectieve dingen bij 16 en 27. Kunnen we achteraf mooi tieren op de keuze.
Nou ja mijn 16 is wel echt heel mooi, al zeg ik het zelf, mede omdat ik er 2 week aan heb zitten sleutelen. Maar bij 27 zullen veel mensen hetzelfde thema en dezelfde hints hebben, dus de hoeveelheid hints geven dan de doorslag.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:09 schreef MarianneS het volgende:
Ik denk dat er dit jaar wel weer meer het puzzelplezier hebben teruggevonden. Vorige jaar was de puzzel een stuk lastiger, maar was wel meer een uitdaging toen.
Ik heb juist meer plezier als die zo lastig is als vorig jaar of 3 jaar geleden :P Maar ik snap je punt, niet iedereen die meedoet is als ik ;)
pi_184435690
Standaard zitten maar 87 punten in de puzzel dacht ik, dus je moet al op veel bonuspunten rekenen voor die 100, toch?
pi_184435697
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:12 schreef Zoomb het volgende:
Standaard zitten maar 87 punten in de puzzel dacht ik, dus je moet al op veel bonuspunten rekenen voor die 100, toch?
Lees de inleiding van de puzzel eens goed door ;)
pi_184435722
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:13 schreef CarloV het volgende:

[..]

Lees de inleiding van de puzzel eens goed door ;)
Nou ja, iemand als jij die ze allemaal goed heeft, heeft dus 99, zonder bonuspunten...
pi_184435723
Ik heb juist meer plezier als die zo lastig is als vorig jaar of 3 jaar geleden :P Maar ik snap je punt, niet iedereen die meedoet is als ik ;)
[/quote]

Ik ook hoor, maar is nu wat toegankelijker geweest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')