abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184462620
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Met welk doel?
Kunstmatige banken creëren?
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:33:24 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184462693
quote:
3s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Risico van het vak. Je weet dat als je oproerpolitie wordt, je met gewelddadige manifestanten te maken zal krijgen. Hadden ze maar bakker moeten worden.
We gaan het nooit eens worden denk ik ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184462947
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Met welk doel?
Het idee is dat als iedereen massaal zijn geld van de bank haalt, dat de banken in problemen brengt.

Omdat een bank geld op rekeningen nodig heeft om van te kunnen draaien.

Wikipedia
Een bankrun (ook wel run op de bank of bankstormloop genoemd) is het verschijnsel dat zeer veel rekeninghouders bij een bank tegelijkertijd al hun spaargeld (willen) opnemen, waardoor voor de bank een acuut liquiditeitsprobleem ontstaat. Een run op de bank leidt vaak tot lange rijen mensen voor de loketten die hun geld proberen op te nemen. Het is echter ook goed mogelijk dat de mensen online hun geld proberen over te boeken naar een andere bank. Soms gaat een bankrun gepaard met paniekachtige taferelen of zelfs agressie, waardoor de bank de hulp van de beveiliging of zelfs de politie moet inroepen.

Inhoud
1 Oorzaak
2 Preventie
3 DSB-bank 2009
4 Cyprus betalingsverkeer 2013
5 Mary Poppins
Oorzaak
Een bankrun kan ontstaan als veel rekeninghouders of investeerders al dan niet terecht vermoeden, dat hun bank op het punt staat failliet te gaan. Wanneer dit het geval is zijn zij namelijk in principe slechts concurrente schuldeisers en blijft er na betaling van de bevoorrechte schulden vaak weinig of niets meer voor hen over. Het gerucht versterkt zich doordat de media aandacht aan de run geven of doordat de run opvalt vanaf de straat, zodat nog meer mensen verontrust worden en hun geld opnemen.

Ook een bank die financieel gezond is kan ernstig in de problemen komen als een bankrun optreedt. Vaak is er onvoldoende liquiditeit beschikbaar om in een keer al het geld terug te betalen, omdat het geld al is geïnvesteerd in andere projecten. Bovendien kan de run ertoe leiden dat er uiteindelijk te weinig werkkapitaal overblijft. Los daarvan is een bankrun zeer slecht voor de reputatie van de bank, waardoor ook andere partijen geen zaken meer met de bank willen doen en bij genoteerde banken de aandelenkoers sterk zal dalen. Het gerucht dat de bankrun veroorzaakt is hierdoor een self-fulfilling prophecy: naarmate de run voortduurt wordt de kans groter dat de bank daadwerkelijk failliet gaat.

Soortgelijke verschijnselen kunnen ontstaan wanneer geruchten de kop opsteken dat een onderneming er financieel slecht voorstaat: wederpartijen weigeren zaken te doen of krediet te geven, banken draaien de geldkraan dicht, en personeel stapt over naar een andere werkgever. Ook hier kan dit de onderneming in ernstige financiële problemen brengen, ook als het gerucht onjuist is.
pi_184463051
Duidelijk. ^O^
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_184463470
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:00 schreef the-eye het volgende:
Dan is ook die term behoorlijk aan inflatie onderhevig
Een allerbeste reactie _O_
pi_184463921
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Bij veruit de meeste gevallen was hier absoluut geen sprake van en is het politiegeweld buitensporig. Iedereen ziet dat, behalve jij.
Thanks Ali, weer duidelijke informatie van jou kant in ieder geval en triest om te zien hoe de politie het aanpakt.

Laat die troll Nikonlover gaan jo, het is het niet waard!

Overigens begint het allemaal steeds meer te lijken op Maidan demonstraties, ik hoop niet dat het op een zelfde bloederige manier wordt beëindigd. Goede docu daarover voor de geïnteresseerde: Winter on Fire

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2019 22:20:40 ]
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:26:37 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184464135
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:20 schreef Piva het volgende:

[..]

Thanks Ali, weer duidelijke informatie van jou kant in ieder geval en triest om te zien hoe de politie het aanpakt.

Laat die troll Nikonlover gaan jo, het is het niet waard!

Overigens begint het allemaal steeds meer te lijken op Maidan demonstraties, ik hoop niet dat het op een zelfde bloederige manier wordt beëindigd. Goede docu daarover voor de geïnteresseerde: Winter on Fire
Omdat ik het niet eens ben, dan ben ik dus een troll? :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184464743
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:26 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Omdat ik het niet eens ben, dan ben ik dus een troll? :')
Troll
:to harass, criticize, or antagonize (someone) especially by provocatively disparaging or mocking public statements, postings, or acts

Maar goed, ik begreep dat je nog geen eens Engels machtig bent.
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:54:21 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184464807
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:51 schreef Piva het volgende:

[..]

Troll
:to harass, criticize, or antagonize (someone) especially by provocatively disparaging or mocking public statements, postings, or acts

Maar goed, ik begreep dat je nog geen eens Engels machtig bent.
Vanuit mijn standpunt is Ali dus ook een troll?
pi_184469407
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:54 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Vanuit mijn standpunt is Ali dus ook een troll?
Jep Piva en Ali zijn dan vanuit jou zichtpunt ook trollen.
pi_184472020
Politie schiet geel hesje in achterhoofd, slachtoffer vecht voor zijn leven

https://www.hbvl.be/cnt/d(...)echt-voor-zijn-leven

Filmpje kwam hier ook al tersprake eerder.
pi_184472055
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:33 schreef Zipportal het volgende:

Dan mag men ze toch ook omrijden op een snelweg toch of ben ik helemaal gek geworden?
Van achteren nog wel, held!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 12:39:18 ]
pi_184473725
quote:

Dit gaat zeker weten een strafzaak worden. Ik heb gisteren in dit topic beelden geplaatst van de kant van de politie. Je ziet dat ze de man niet helpen en de boel willen verhullen door de hulzen op te rapen.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 18:45:51 #114
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_184478017
Valt er nog ergens geld te verdienen met inzetten op het verdere verloop van de rellen? Heb de verkoopcijfers van de fabrikanten van die gele hesjes.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  vrijdag 18 januari 2019 @ 18:58:48 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184478242
Ow het is alweer weekend. Gaat het weer beginnen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 18 januari 2019 @ 19:15:17 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184478538
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:45 schreef Tyr80 het volgende:
Valt er nog ergens geld te verdienen met inzetten op het verdere verloop van de rellen? Heb de verkoopcijfers van de fabrikanten van die gele hesjes.
Ik zou wel de verkoopcijfers van de roze foodtruck willen zien _O- _O- _O- _O-

Heeft iemand een gifje van de roze foodtruck op de arc de triomphe?
pi_184478659
quote:

Te bizar voor woorden dit. Dictatuur Frankrijk waar de dictator dit soort geweld goedkeurt om aan de macht te blijven. De Duitsers werden ook vernederd door Franse soldaten na WO1. Je ziet waar het toe kan leiden.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 19:26:04 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184478763
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:58 schreef SeLang het volgende:
Ja morgen weer lekker RT kijken *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 20:24:23 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184480056
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 14:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dit gaat zeker weten een strafzaak worden. Ik heb gisteren in dit topic beelden geplaatst van de kant van de politie. Je ziet dat ze de man niet helpen en de boel willen verhullen door de hulzen op te rapen.
dat van die hulzen maakt het wel wat verdacht idd _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184480118
Wat zijn de voorspellingen? Hoge opkomsten?
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:16:32 #121
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184481303
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:58 schreef SeLang het volgende:
Wel interessant... hoe Macron als enige zonder jasje en opgestroopte mouwen & flesje water - nu live uitgezonden as we speak - in gesprek is in Souillac Dordogne met ca 600 gepakte burgermeesters.

Onderdeel hoe hij kennis neemt van de problemen en waar afvaardigingen hun zorgen kunnen uiten en vragen kunnen stellen. Het gaat er allemaal heel geciviliseerd aan toe. Macron is vooral bezig het (beleid) uit te leggen.

Het gevoel dat de burgemeesters,, de gele hesjes vertegenwoordigen, heb ik overigens daarbij - nog - niet (echt). Ik mis het traangas en de panserwagens.

Het wordt wel groots aangepakt, moet ik toegeven. de agenda & aanpak; is overvol en overal in het land worden samenkomsten gehouden bron.

Buiten de zaal is de boel compleet afgezet en is de sfeer totaal anders. bron LjDm

Update 22u20 : Enfin, manifestatie van ruim 6 uur (s)preken nu afgelopen, Marseillaise volkslied gezongen en burgemeesters verdringen zich voor een selfie met Macron. Wat mij ook opvalt hoeveel beveiliging Emmanuel heeft meegenomen, ik tel minstens 10 man met oortjes die hem omcirkelen... en dat in een zaal met alleen uitgenodigde ambtenaren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vallon op 18-01-2019 22:25:41 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:32:09 #122
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184481627
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 20:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat van die hulzen maakt het wel wat verdacht idd _O-
Misschien probeerde ze gewoon bewijs veilig te stellen?
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 21:34:53 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184481699
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:32 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Misschien probeerde ze gewoon bewijs veilig te stellen?
een huls bewijst alleen dat er is geschoten

maar dat kun je aan die gast zijn kop ook wel zijn geloof ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184482388
Voor de gele hesjes is dit alleen maar blablabla

Hoe meer hij lokale overheden achter zich krijgt, hoe groter de weerstand tegen de gele hesjes lokaal ook zal zijn. Wmb gewoon een strategische zet. Hij gedraagt zich alsof hij campagne aan het voeren is.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 00:10:31 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184484675
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

een huls bewijst alleen dat er is geschoten

maar dat kun je aan die gast zijn kop ook wel zijn geloof ik
Als dat zo is, dan maakt het toch ook geen drol uit als ze in hun zak gestoken zijn om het "bewijs" te "verdoezelen".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')