En vind je ook dat daarbij bijvoorbeeld hoort dat je als zeg AXE in je reclame impliciet doet overkomen alsof je als je als man AXE gebruikt je er mooiere vrouwen mee aan de haak slaat. Want dat is ook een claim die niet eerlijk is.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:49 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Zeker goede vraag. Ik reageer sowieso uit naam van mijzelf en niet van het bedrijf.
De grens ligt bij eerlijkheid. Ik houd er zelf ook niet van om als klant iets te kopen wat later totaal anders is als beschreven etc. Natuurlijk doen wij ook claims zoals; Roestvrijstaal, duurzaam etc, maar dat is dan ook zo. Ik vind niet dat je dingen kunt zeggen die niet zo zijn. Iets wat bijvoorbeeld TellSell jarenlang op TV heeft gedaan met die genezende armbanden en dergelijke. Dat gaat mij een brug te ver.
Dat is maar net hoe je die reclame ziet. Ik zie die reclame weer anders, namelijk met een knipoog. Het is niet zo dat ze stellig zeggen; Met onze deo heb je 100% knappe vrouwen of iets dergelijks. Je mag het als kijker zelf invullen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En vind je ook dat daarbij bijvoorbeeld hoort dat je als zeg AXE in je reclame impliciet doet overkomen alsof je als je als man AXE gebruikt je er mooiere vrouwen mee aan de haak slaat. Want dat is ook een claim die niet eerlijk is.
Dus de verantwoording van intrepetatie leg je bij de kijker/koper neer? Zij moeten maar slim genoeg zijn om te doorzien dat de claim niet klopt.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dat is maar net hoe je die reclame ziet. Ik zie die reclame weer anders, namelijk met een knipoog. Het is niet zo dat ze stellig zeggen; Met onze deo heb je 100% knappe vrouwen of iets dergelijks. Je mag het als kijker zelf invullen.
Nee dat zeg ik niet. In dit specifieke geval inderdaad. Een claim is pas een claim als men stellig iets zegt zoals; Dit sap bevat slechts 10% suiker. Uiteraard is iedere reclame weer anders en dergelijke.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus de verantwoording van intrepetatie leg je bij de kijker/koper neer? Zij moeten maar slim genoeg zijn om te doorzien dat de claim niet klopt.
Zij moeten dus ook bijvoorbeeld zien dat als je heel groot de kloksnelheid van een computer op een lijstje zet dat dat al lang niet meer de bottelnek is en geen goede eenheid om de snelheid van computer te meten is. M.a.w. dat je niet informatief hoeft te zijn tenopzichte van jouw product.
Geen toegevoegde suikers, maar wel magere melkpoeder in het product wat dus puur lactose is en een suiker, maar dan zeggen dat mensen met suiker glucose bedoelen en dat dat er niet bij zit. Het zijn allemaal truckjes om dingen te verstoppen. Sowieso lijkt mij mageremelkpoeder mageremelkpoeder noemen in plaats van lactose een marketing gegeven. Houd jij je ook bezig met het op die manier opstellen van product informatie?quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. In dit specifieke geval inderdaad. Een claim is pas een claim als men stellig iets zegt zoals; Dit sap bevat slechts 10% suiker. Uiteraard is iedere reclame weer anders en dergelijke.
Nee gelukkig niet en ik snap ook niet dat daar niets aan gedaan kan worden. Dat kan wel waarschijnlijk, maar men wil dat niet.quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geen toegevoegde suikers, maar wel magere melkpoeder in het product wat dus puur lactose is en een suiker, maar dan zeggen dat mensen met suiker glucose bedoelen en dat dat er niet bij zit. Het zijn allemaal truckjes om dingen te verstoppen. Sowieso lijkt mij mageremelkpoeder mageremelkpoeder noemen in plaats van lactose een marketing gegeven. Houd jij je ook bezig met het op die manier opstellen van product informatie?
Eerlijk zijn en niet liegen zijn sluiten elkaar niet uit, als je mageremelkpoeder zegt lieg je niet, maar je bent ook niet eerlijk omdat je het product moedwillig op een manier omschrijft die mensen in een andere richting doet denken.
Tja ik ben toevallig chemisch opgeleid dus ik zie bij ingredienten lijsten wel eens dingen zijn waarvan ik denk "tja zo zou je het ook kunnen omschrijven" Raw lemonade met agave siroop. Dat is dus pure limonade met suikerquote:Op woensdag 16 januari 2019 17:05 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet en ik snap ook niet dat daar niets aan gedaan kan worden. Dat kan wel waarschijnlijk, maar men wil dat niet.
Mensen pikken nog steeds vrij veel, alhoewel wij daar niet heel veel mee te maken hebben denk ik. Hetgeen wij verkopen is vooral te verkrijgen in bouwmarkten bijvoorbeeld en tja een plank is een plank zeg maar. Wel merk je meer aversie richting Facebook posts. Mensen ontvolgen sneller dan een jaar terug en hebben sneller de neiging te zeikstralen op een post, terwijl er in dat geval goede bedoelingen achter zitten, bijvoorbeeld;quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja ik ben toevallig chemisch opgeleid dus ik zie bij ingredienten lijsten wel eens dingen zijn waarvan ik denk "tja zo zou je het ook kunnen omschrijven" Raw lemonade met agave siroop. Dat is dus pure limonade met suikerMaar ik snap ook heel goed dat mensen denken oh grappig een soort sap van citroen en agave en raw ook nog dus vast beter dan deze lekkere zoete limonade.
Ik denk ook dat door dit soort akefietjes in alle branches mensen reclame zijn gaan wantrouwen, kom jij dat wantrouwen ook tegen of heb jij het idee dat mensen nog best veel pikken? Of merk je dat je door de jaren heen mensen veel moeilijker een kant op krijgt?
In welk land heb jíj je marketingopleiding genoten ?quote:Op maandag 14 januari 2019 16:28 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
.....
Ik zeg altijd tegen studenten die een marketing-opleiding volgen (die overigens niks voorstellen in Nederland): ..
Dit is volgens mij iemand die aan online promotie doet, dit is slechts eendeel van marketing als vakgebied wat dat betreft. Want in plaats van mensen door promotie binnenhalen kun je ook zoeken naar een probleem waarvan de oplossing geld waard is, dit na goed functional design aanbieden en zodoende mensen op een heel andere manier binnenhalen.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 16:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is dat eerste serieus?Overigens vind ik het bizar dat je denkt dat er maar een handvol goede marketeers zijn. Marketing is niet echt lastig. En jij bent daarin ook geen sneeuwvlok. Of denk je hier echt anders over?
Je kunt niet zonder data als goede online marketeer. Bizar dat je zoveel op gevoel doet. Data = key. Ga je ook naar events zoals het MIE? Hoe kijk jij daar, blijkbaar als klassieke marketeer, tegenaan?
Zelf heb ik in de FMCG branche als marketeer gewerkt, dus de supermarkt aankoop waar jij op doelt. Blijkbaar een hele andere branche dan waar jij je in begeeft.
Uiteindelijk natuurlijk niets toevoegend aan je langetermijndoelen. Cowboys.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat de klanten je geen fuck interesseren. Je zet alle mogelijke manieren in om je conversie/omzet/whatever te verhogen. Al gaat de klant er kapot aan, niet echt relevant.
Kan je hier wat meer over vertellen?quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:07 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ook nog wat externe artikelen schrijven voor eigen SEO (oftewel linken vanuit Tier 2 en 3 naar moneysite).
Ik doe eigenlijk van alles wat. Eigenlijk alles wat jij beschrijft komt zeker voorbij.quote:Op donderdag 17 januari 2019 08:57 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dit is volgens mij iemand die aan online promotie doet, dit is slechts eendeel van marketing als vakgebied wat dat betreft. Want in plaats van mensen door promotie binnenhalen kun je ook zoeken naar een probleem waarvan de oplossing geld waard is, dit na goed functional design aanbieden en zodoende mensen op een heel andere manier binnenhalen.
Beiden bestaan. Daarnaast heb je nog een hele rits aan andere disciplines binnen marketing.
Dat werkt nog steeds, mits je iets unieks hebt. Je hoeft geen uniek product te hebben, maar wat dacht je van een beleving aanbieden? Simpel voorbeeld;quote:Op donderdag 17 januari 2019 09:17 schreef dagobertE6 het volgende:
In hoeverre werkt het opzetten van SEO/webshop nog anno 2019 met de onmogelijke concurrentie voor de kleine man?
Wat wil je erover weten?quote:Op donderdag 17 januari 2019 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kan je hier wat meer over vertellen?
Hoe het werkt eigenlijkquote:
Ik deel die mening. Zie mijn post over het opzetten van een unieke webshop met een soort beleving. Dat is eigenlijk ook een beetje hetzelfde. Het binden van klanten gaat steeds belangrijker worden helemaal waar.quote:Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Hojdhopper het volgende:
Hé collega!
Ik ben benieuwd naar jouw kijk op brandmarketing.
Heb zelf 2 jaar puur op performancebasis gewerkt (affiliate marketing). Daarna twee jaartjes wat algemener bezig geweest; campagneplanning en cross-channel coördinatie. Echter ben ik de laatste 3 maanden meer richting brandcampagnes gegaan (of zeg maar, er werd wat gereorganiseerd binnen onze afdeling, dus had geen keus).
Nu vind ik branding erg interessant maar ik vind het zo moeilijk meetbaar. Voorheen kon je met complexe tracking heel eenvoudig zien wat de door jou geleverde marketingmaatregelen voor conversie en omzet brachten. Als ik nu een brandcampagne opzet is het effect (logischerwijs) veel moeilijker te meten. Sowieso niet op de korte termijn. Daarom probeer ik voor mezelf duidelijke redenen/resultaten/hoe je het ook wil noemen te vinden die mij motiveren.
Eén daarvan is: in de toekomst wordt branding belangrijker dan pure performance. Met andere woorden, hoe het gros jouw merk/producten/diensten waarneemt, zorgt in de toekomst voor meer (langetermijn) omzet en klantenbinding dan pure sales. Dit wordt in de toekomst alleen maar sterker, volgens mij. Dit zie je steeds vaker terug op bijv. social media kanalen, het gevoel dat je bij een merk of product creëert weegt veel zwaarder dan het praktische nut.
Hoe zie jij dat? Deel je die mening of heb je er een 180 graden kijk op?
Nee klopt niet. Als mijn schoonvader op tv een dikke tv in de aanbieding ziet bij de MediaMarkt, dan gaat hij hem nog steeds kopen. Ook al is die tv elders 200 euro goedkoper. Even een simpel voorbeeld, maar iedereen wordt dagelijks beinvloed door vormen van marketing. Soms zelfs zonder dat je het echt door hebt.quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
Klopt het volgens jou dat 50-plussers zich nauwelijks meer laten beinvloeden door de gebakken lucht die marketeers produceren?
Ik zit vanaf mijn 12e al in de online wereld. Vooral veel zelf doen en lezen en studeren. Sommige dingen zoals NIMA heb ik wel, maar verder geen hele spannende diploma's of iets dergelijks. Zeker het vak marketeer heeft veel te maken met het halen van conversies en ik hoor van veel studenten dat de opleidingen zeer vlak zijn en zelden de diepte opzoeken of het creatieve vermogen aanspreken van de studenten. Als je behoorlijk creatief bent en een groot stuk mensenkennis hebt dan kom je al een heel eind.quote:Op donderdag 17 januari 2019 08:32 schreef paardendokter het volgende:
[..]
In welk land heb jíj je marketingopleiding genoten ?
Zeer goede vraag!quote:Op woensdag 16 januari 2019 21:19 schreef fyah het volgende:
Wat is voor een start-up (dienstverlening, pakweg) het meest belangrijk? Sales of marketing? En kan een van de twee de ander overbodig maken?
Zelf geloof ik het creeren van zwaartekracht voor een initiatief. Zwaartekracht als in; trek mensen aan met iets wat oprecht interessant is voor de menselijke nieuwsgierigheid. DOE iets waardoor mensen je naam intikken op google IPV betalen om je naam als ad te hebben staan op google (terwijl men naar iets anders zoekt). Is er iets wat een marketeer kan doen om een startup's initiatieven bekend te maken?
En als laatste; wat is in jouw ogen de minst intrusieve vorm van marketing? Meest intrusief zijn dus ads in youtube filpjes, popups, etc. Maar wat zijn de subtiele dingen die toch super goed worden opgepikt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |