Dat zijn mening jou niet aan staat betekent niet dat hij fout zit. Hij bekijkt het inderdaad heel erg van zijn branche en ik kan me niet overal in vinden maar er zitten zeker waarheden in.quote:Op woensdag 16 januari 2019 09:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Irritatie? Je bent echt een ouderwetse marketeer als je daar nog in gelooft. Hoe oud ben je?
Anders gezegd, ze wisten heus dat er ophef over zou komen. Is dat onderdeel van hun strategie denk je? Free publicity, negatieve aandacht is ook aandacht enz. Jezelf dit imago geven is behoorlijk risicovol miquote:Op dinsdag 15 januari 2019 22:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom er ophef over is, aangezien Gilette gelooft in onze jongens van nu die dan de mannen van morgen moeten worden, prima toch? Of je nu transgender, zwart etc bent dat moet niet uitmaken. Dat is de gedachte erachter, maar de sneeuwvlokjes vinden dit uiteraard niet kunnen.
Het lijkt mij een prima reclame, alhoewel ik deze vorm niet bij Gilette vind passen. Daar zie ik liever ruige mannen met dikke baarden etc in plaats van dit soort kattengejank.
Soms heb ik het idee dat jij echte marketing verwart met reclame.quote:Op woensdag 16 januari 2019 02:00 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Om heel eerlijk te zijn doen wij eigenlijk niet aan al die fancy termen. Marketing bestaat voor een groot gedeelte uit creativiteit en psychologie. Dat ga je met die termen allemaal niet leren. Persoonlijk ook een hekel aan die leraren die allemaal van die Engelse termen gebruiken
Dat de naam Telfort niet bij je blijft hangen wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen zo geldt natuurlijkquote:Op woensdag 16 januari 2019 09:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dit vind ik eerlijk gezegd geen antwoord op de gestelde vraag.. Dat het inhoudelijk een goede, creatieve reclame is die iedereen kent was al wel duidelijk. Maar zoals Ferdii stelt zijn er dus maar weinig mensen die het direct associëren met Telfort (zoals er volgens mij dus weinig mensen zijn die Even Apeldoorn Bellen direct associëren met Centraal Beheer), wat me uiteindelijk WEL het doel van een reclame lijkt... Dus de vraag is, is het uiteindelijk een goede reclame want creatief en bekend (memes en dergelijke) OF slechte reclame want de naam Telfort blijft niet per se hangen?
Het een kan niet zonder het ander zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Soms heb ik het idee dat jij echte marketing verwart met reclame.
Een reclamecampagne kan natuurlijk niet zonder vooronderzoek en marketingtechnieken.
Uiteraard.quote:Op woensdag 16 januari 2019 11:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Anders gezegd, ze wisten heus dat er ophef over zou komen. Is dat onderdeel van hun strategie denk je? Free publicity, negatieve aandacht is ook aandacht enz. Jezelf dit imago geven is behoorlijk risicovol mi
Ook dit is natuurlijk niet waar. Marketing kan prima zonder reclame.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:17 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Het een kan niet zonder het ander zullen we maar zeggen.
Helaas moet ik het hiermee stellig oneens zijn. Marketeers doen vaak - zoals gemeld - het vooronderzoek. Gaat dit wel aanslaan bij doelgroep X? Waarom deze advertentie op die doelgroep? Etc etc. Aan de hand van deze gegevens bepaalt men een bepaalde uiting (TV, Social media etc). Diegene die de video maakt van een tv reclame moet wel weten wat de inhoud moet zijn van de reclame (het doel) en wanneer het uitgezonden moet worden. Variabele tijden? Bij een evenement? Etc etc. Dit gaat vaak in overleg met.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ook dit is natuurlijk niet waar. Marketing kan prima zonder reclame.
Voor welke doeleinden werken irritaties volgens jou dan? En vooral op lange termijn krijg je een brand dat een schade oploopt.quote:Op woensdag 16 januari 2019 11:19 schreef Knoflook het volgende:
[..]
Dat zijn mening jou niet aan staat betekent niet dat hij fout zit. Hij bekijkt het inderdaad heel erg van zijn branche en ik kan me niet overal in vinden maar er zitten zeker waarheden in.
Marketing is sinds de jaren Kotler sterk veranderd o.a. door het internet waardoor formules als de 4's niet zo makkelijk meer opgaan maar dingen als herhaling en irritatie blijven ''nudges'' die voor sommige doeleinden gewoon werken.
Volgens mij heeft het allemaal te maken hoe je deze tools verwerkt in je strategie en dat is precies zoals hij zegt: Niet iedereen is creatief genoeg om deze tools te verbinden en te verwerken in een goede 360 graden strategie waar alles klopt.
Ik werk voor een groot computerhardware fabrikant en als je ziet hoeveel ''prutsers'' er rond lopen die denken dat ze weten hoe het werkt omdat ze ooit een opleiding of boek hebben gelezen... schrikbarend.
Zelf pak ik het anders aan dan TS maar dat is omdat ik andere doelen heb. Voor mij is marketing 80% ''vrienden'' worden met de eind gebruiker, influencers, concullega en potentiële zakelijke relaties. Ik geef dus voornamelijk geld uit voor leuke activiteiten, diners, etc. waarvan de ROI lastig te meten is maar we zien duidelijk dat het werkt.
Ik ben erg benieuwd hoe jij over marketing denkt en waar je dat op baseert, ik vind het altijd goed om bij te blijven leren en van gedachte te wisselen.
Marketing hoeft niet te leiden tot een reclame-uiting.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:17 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Het een kan niet zonder het ander zullen we maar zeggen.
Tijdens mijn marketingopleiding werd er onderscheid gemaakt tussen communicatie, marketing en sales zoals dat bij Nima ook verdeeld was. Als er geen reclame-uiting was, viel het onder communicatie.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Marketing hoeft niet te leiden tot een reclame-uiting.
Marketing kan je ook gebruiken voor andere doeleinden.
Het ging mij erom dat ik het gevoel heb dat de term marketing door de VWJW wordt verwart met reclame. Ook al omdat hij niks van de oorspronkelijke theorieën (zoals je die bij NIMA leert met o.a. die P.'s) wil weten en beweert dat het vooral gevoel en creativiteit is.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tijdens mijn marketingopleiding werd er onderscheid gemaakt tussen communicatie, marketing en sales zoals dat bij Nima ook verdeeld was. Als er geen reclame-uiting was, viel het onder communicatie.
Maar goed, ik weet niet of op deze manier discussieren nou eigenlijk de bedoeling is van VWJW?
Ah op die manierquote:Op woensdag 16 januari 2019 12:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat ik het gevoel heb dat de term marketing door de VWJW wordt verwart met reclame. Ook al omdat hij niks van de oorspronkelijke theorieën (zoals je die bij NIMA leert met o.a. die P.'s) wil weten en beweert dat het vooral gevoel en creativiteit is.
Je zelf als geniaal neerzetten is natuurlijk ook gewoon een marketingtruc, geen idee of ze zichzelf echt geniaal vinden want zoals je zegt zijn er 100.000 knoppen en het is vrijwel altijd teamwerk.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik was actief in een hele andere branche. FMCG. Dit is denk ik lastig te vergelijken. Het zijn artikelen van een paar Euro. Dan moet je je klant op een bepaalde manier proberen te verleiden waardoor ze voor jou kiezen en niet voor je concurrent. Een echt rationele keuze zit er bij de klant niet achter.
Ik zat ook veel in de data. Ik had bijvoorbeeld toegang tot alle winkelaankopen die per dag en per winkel werden gedaan (volgens mij alleen Lidl niet).
Veel linkbuilding en zoeken naar netwerken van sites die interesse hebben in samenwerkingen. Soms ben je wel 2 weken bezig voor 1 simpel linkje. Ook nog wat externe artikelen schrijven voor eigen SEO (oftewel linken vanuit Tier 2 en 3 naar moneysite).quote:Op woensdag 16 januari 2019 14:05 schreef Tshot het volgende:
Je geeft aan vooral bezig te zijn met SEO op je werk. Met welk aspect van SEO vul jij dan je dagelijkse werkzaamheden? Waar gaat veel van je tijd in zitten en waar minder in?
Helemaal waarquote:Op woensdag 16 januari 2019 16:06 schreef J3PP4 het volgende:
Ik snap niet dat velen doen alsof marketing de vijand is. Het is juist de bedoeling van marketeers om producten en diensten zo goed mogelijk te laten aansluiten op de behoeften van de consument. Dankzij (goede) marketeers worden producten/diensten geleverd die jou echt aanspreken. Ze zorgen dat jij het aankoopproces zo goed mogelijk doorloopt en dat je misschien zelfs fan wordt van een merk of product.
In welke droomwereld leef jij? Het enige wat in deze wereld iets boeit is targets en omzet. De klant boeit marketeers echt niets.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:06 schreef J3PP4 het volgende:
Ik snap niet dat velen doen alsof marketing de vijand is. Het is juist de bedoeling van marketeers om producten en diensten zo goed mogelijk te laten aansluiten op de behoeften van de consument. Dankzij (goede) marketeers worden producten/diensten geleverd die jou echt aanspreken. Ze zorgen dat jij het aankoopproces zo goed mogelijk doorloopt en dat je misschien zelfs fan wordt van een merk of product.
Met ontevreden klanten haal je geen targets en omzet....quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In welke droomwereld leef jij? Het enige wat in deze wereld iets boeit is targets en omzet. De klant boeit marketeers echt niets.
Ik denk omdat het gewoon nogal duidelijk is geworden dat je aan alle kanten gemanipuleerd wordt, en dat mensen dat niet fijn vinden. Het is tegenwoordig nogal moeilijk om gewoon ongezouten, niet opgeleukte product specificaties te krijgen. Zoals VWJW al zegt alles is nep, alles is ontworpen om jou tot een koop aan te zetten, en dat is gewoon vervelend. Als ik tegenwoordig een product zie dan zie ik voornamelijk methodes om iets beter te laten lijken dan het is. De naam van het product welke specificatie bovenaan staat welke kleur iets heeft welk geluid iets maakt etc etc alles ontworpen niet om een goed poduct te hebben maar om de potentiele koper over te halen om het te kopen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:06 schreef J3PP4 het volgende:
Ik snap niet dat velen doen alsof marketing de vijand is. Het is juist de bedoeling van marketeers om producten en diensten zo goed mogelijk te laten aansluiten op de behoeften van de consument. Dankzij (goede) marketeers worden producten/diensten geleverd die jou echt aanspreken. Ze zorgen dat jij het aankoopproces zo goed mogelijk doorloopt en dat je misschien zelfs fan wordt van een merk of product.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat de klanten je geen fuck interesseren. Je zet alle mogelijke manieren in om je conversie/omzet/whatever te verhogen. Al gaat de klant er kapot aan, niet echt relevant.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Met ontevreden klanten haal je geen targets en omzet....
Veel van die bedrijven hebben 0 brandwaarde. Dan moet je blijven schreeuwen om aandacht.quote:Op woensdag 16 januari 2019 13:13 schreef Knoflook het volgende:
[..]
Je zelf als geniaal neerzetten is natuurlijk ook gewoon een marketingtruc, geen idee of ze zichzelf echt geniaal vinden want zoals je zegt zijn er 100.000 knoppen en het is vrijwel altijd teamwerk.
Maar irritaties werken erg goed om in de evoked set te komen:
Incentro radio reclames; super k*t maar ik heb het er nu over en weet ook nog hoe ze heten, precies wat ze willen.
Jamba reclames; kikkerlied kent iedereen.
En eigenlijk alles wat catchy is, weet niet wat je leeftijd is maar dit is toch super irritant? Werkte wel.
Ze zullen er niet meteen de vruchten van plukken maar ik verwacht dat ze dat als een volgende fase zien. Niet dat ik irritatie ooit als tool zou gebruiken...
Wat jij hebt gedaan klinkt eigenlijk het zelfde als wat ik doe. Mensen verleiden voor mij te kiezen doordat ik de gun factor heb.
Je hebt helemaal gelijk in wat je zegt.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk omdat het gewoon nogal duidelijk is geworden dat je aan alle kanten gemanipuleerd wordt, en dat mensen dat niet fijn vinden. Het is tegenwoordig nogal moeilijk om gewoon ongezouten, niet opgeleukte product specificaties te krijgen. Zoals VWJW al zegt alles is nep, alles is ontworpen om jou tot een koop aan te zetten, en dat is gewoon vervelend. Als ik tegenwoordig een product zie dan zie ik voornamelijk methodes om iets beter te laten lijken dan het is. De naam van het product welke specificatie bovenaan staat welke kleur iets heeft welk geluid iets maakt etc etc alles ontworpen niet om een goed poduct te hebben maar om de potentiele koper over te halen om het te kopen.
Dan ook nog maar even een vraag van mijn kant, waar vind jij TS eigenlijk de grens liggen van wat nog mag? En dan bedoel ik in maken van claims, verdraaien van waarheid of halve waarheden verkondigen...
Zeker goede vraag. Ik reageer sowieso uit naam van mijzelf en niet van het bedrijf.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk in wat je zegt.
Goede vraag. Ben wel benieuwd naar het antwoord. En dan niet wat het bedrijf van TS vindt, maar de grens van TS zelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |