abonnement Unibet Coolblue
pi_184393099
Pedersen toonde op de 5km wel meer initiatief, maar toen stortte hij helemaal in elkaar in de slotronde en was hij zijn (waarschijnlijke) leidende positie kwijt :D

(al was zijn 10 wel heel beroerd uiteraard)
  maandag 14 januari 2019 @ 10:27:31 #277
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_184393617
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:39 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Je hebt zonder meer een punt (en zelfs wel meer)... en ik geef toe dat ik een subjectieve kleur geef aan mijn verhaal. Ik was nu eenmaal gistermiddag voor de laatste 2 ritten op het puntje van mijn stoel gaan zitten... en uiteindelijk erg teleurgesteld na afloop, Niet door Kramer, absoluut niet, die toont initiatief, maar de 2 jongere schaatsers hadden wat mij betreft meer lef mogen/moeten tonen. Die gasten hebben een prima conditie, daar is een zomer lang keihard op getraind. Dan moet je voor een internationale titel kapot durven te gaan... zo denk ik er een beetje over. (Maar dat had je wel 'geraden' inmiddels.)

Nou ja, we gaan wel zien op het WK of de verhoudingen inmddels anders liggen.
Het WK wordt sowieso anders vanwege de andere omstandigheden. Denk dat Pedersen en Roest daar allebei baat bij hebben tov Kramer. Maar denk niet dat er nog iemand die 3 kan bedreigen.

Yuskov heeft het allrounden teveel losgelaten en Bloemen is teveel een stayer.
  maandag 14 januari 2019 @ 10:50:08 #278
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184393927
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:39 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Je hebt zonder meer een punt (en zelfs wel meer)... en ik geef toe dat ik een subjectieve kleur geef aan mijn verhaal. Ik was nu eenmaal gistermiddag voor de laatste 2 ritten op het puntje van mijn stoel gaan zitten... en uiteindelijk erg teleurgesteld na afloop, Niet door Kramer, absoluut niet, die toont initiatief, maar de 2 jongere schaatsers hadden wat mij betreft meer lef mogen/moeten tonen. Die gasten hebben een prima conditie, daar is een zomer lang keihard op getraind. Dan moet je voor een internationale titel kapot durven te gaan... zo denk ik er een beetje over. (Maar dat had je wel 'geraden' inmiddels.)

Nou ja, we gaan wel zien op het WK of de verhoudingen inmddels anders liggen.
Ik ben het wel met je eens dat lef een belangrijk onderdeel is. Het zou inderdaad mooier zijn als zij al strijdend ten onder waren gegaan met rondjes 35 op eind. Dan heb je alles eraan gedaan.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 10:59:44 #279
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_184394032
https://www.volkskrant.nl(...)en-gevolge~b4a0033d/


Voor wie zin heeft een nog grotere hekel aan Nuis te krijgen. :+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_184394140
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 10:59 schreef ijs_beer het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)en-gevolge~b4a0033d/

Voor wie zin heeft een nog grotere hekel aan Nuis te krijgen. :+
Ik niet in elk geval. Dit geeft het verhaal nou juist meer sjeu.

Nogmaals: ik geef toe dat lezen uit de tijd lijkt te zijn, en het is ongetwijfeld ouwe lullenpraat, maar dit lijkt heel erg veel op de tweestrijd tussen Kees Verkerk (= Nuis) en Ard Schenk (= Verbij). Toch waren (en zijn ze nog steeds) dikke vrienden. Daarom is het ook nu nog zo aardig om hun biografieën te lezen. Met name die van Schenk (beter geschreven, naar mijn mening). Aanraders voor schaatsfans die van een beetje historie houden. En een bewijs dat botsende karakters, hiërarchie in sportploegen en weirde combinaties van vriendschap, collegialiteit & rivaliteit van alle tijden zijn.
Hoewel Verbij en Nuis natuurlijk niet in dezelfde commerciële ploeg zitten; daardoor is de toestand nu wel anders. Vroeger was er maar één kernploeg, en was je gedwongen met steeds dezelfde gasten op te trekken. Nu kun je verkassen als je er klaar mee bent.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_184394206
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 10:59 schreef ijs_beer het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)en-gevolge~b4a0033d/

Voor wie zin heeft een nog grotere hekel aan Nuis te krijgen. :+
leuk stukje stemmingmakerij wel
Juin uit Eigen Tuin!
pi_184396280
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:51 schreef Marcoss het volgende:
Pedersen toonde op de 5km wel meer initiatief, maar toen stortte hij helemaal in elkaar in de slotronde en was hij zijn (waarschijnlijke) leidende positie kwijt :D

(al was zijn 10 wel heel beroerd uiteraard)
De eerste 5 kilometer waarin Pedersen geen verval heeft in de slotronde moet volgens mij nog gereden worden :P
  maandag 14 januari 2019 @ 13:52:53 #283
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_184396795
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 13:14 schreef wimderon het volgende:

[..]

De eerste 5 kilometer waarin Pedersen geen verval heeft in de slotronde moet volgens mij nog gereden worden :P
Inderdaad. Ik kan er precies 1 bedenken: Vorig jaar, WK Allround. Zelfs op de OS liet ie zich nog door Bloemen inpakken in de laatste meters.
  maandag 14 januari 2019 @ 14:05:07 #284
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_184396939
Aan de pijnlijke grimassen van Kramer te zien vlak na de rit had hij niet heel veel meer over, denk ik. Hoewel hij een aanval van Roest misschien inderdaad nog wel had kunnen beantwoorden. Maar ik sluit zeker niet uit dat Roest had kunnen winnen. Als je nog zo snel kan eindigen, heb je jezelf toch wel onderschat. Zal een wijze les geweest zijn. Nog wat meer bluf en brutaliteit krijgen denk ik. Kan verkeerd uitpakken maar voorzichtigheid kan je ook overwinningen kosten. En hoe meer strijd, hoe leuker voor de kijker. Ik ben blij met Kramer als winnaar, maar had dan nog wel graag meer strijd gezien, zeker op de 10 km.

Bij Pedersen heb ik niet echt de indruk dat hij te voorzichtig is, eerder dat hij gewoon net te kort komt op de lange afstanden. Het scheelt allemaal niet zoveel, hij zit er dichtbij. Maar toch net iets te kort.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 14 januari 2019 @ 14:14:37 #285
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184397082
Het is nog te vroeg in seizoen voor Sverre 'Wordt elke week beter' Lunde Pedersen
  maandag 14 januari 2019 @ 14:28:35 #286
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_184397300
Dat kan ook natuurlijk, die gaat straks los op het WK allround, dat is lekker laat in het seizoen.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_184398267
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:05 schreef pietkanarie het volgende:
Aan de pijnlijke grimassen van Kramer te zien vlak na de rit had hij niet heel veel meer over, denk ik. Hoewel hij een aanval van Roest misschien inderdaad nog wel had kunnen beantwoorden. Maar ik sluit zeker niet uit dat Roest had kunnen winnen. [...]
Dat idee had ik zonder meer ook. Kramer is dieper gegaan dan Roest. Sven is doorgaans mentaal erg sterk, en hij is nooit bang geweest om een beetje blufpoker te spelen. Allemaal elementen die vele kampioenen kenmerken. Het is waanzinnig knap dat hij, zeker als je zijn chronische rugproblemen meerekent, zo lang aan de Absolute Top blijft staan. Hij gaat door de pijngrens en wil ook als 'oude man' zijn plek met hand en tand verdedigen. Respect.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_184399432
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:08 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik niet in elk geval. Dit geeft het verhaal nou juist meer sjeu.

Nogmaals: ik geef toe dat lezen uit de tijd lijkt te zijn, en het is ongetwijfeld ouwe lullenpraat, maar dit lijkt heel erg veel op de tweestrijd tussen Kees Verkerk (= Nuis) en Ard Schenk (= Verbij). Toch waren (en zijn ze nog steeds) dikke vrienden. Daarom is het ook nu nog zo aardig om hun biografieën te lezen. Met name die van Schenk (beter geschreven, naar mijn mening). Aanraders voor schaatsfans die van een beetje historie houden. En een bewijs dat botsende karakters, hiërarchie in sportploegen en weirde combinaties van vriendschap, collegialiteit & rivaliteit van alle tijden zijn.
Hoewel Verbij en Nuis natuurlijk niet in dezelfde commerciële ploeg zitten; daardoor is de toestand nu wel anders. Vroeger was er maar één kernploeg, en was je gedwongen met steeds dezelfde gasten op te trekken. Nu kun je verkassen als je er klaar mee bent.
Heb eerder het idee dat het voor Nuis allemaal een beetje teveel aan het worden is. Hij gedraagt zich als een diva. Nuis is altijd al een mannetje geweest maar doordat hij regelmatig faalde moest hij zich inhouden. Nu heeft hij alles gewonnen wat er maar te winnen valt en voelt hij zich de vedette. En dan zit het privé ook niet helemaal lekker allemaal nu. Balans is denk ik zoek bij hem.
pi_184399555
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:35 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

Heb eerder het idee dat het voor Nuis allemaal een beetje teveel aan het worden is. Hij gedraagt zich als een diva. Nuis is altijd al een mannetje geweest maar doordat hij regelmatig faalde moest hij zich inhouden. Nu heeft hij alles gewonnen wat er maar te winnen valt en voelt hij zich de vedette. En dan zit het privé ook niet helemaal lekker allemaal nu. Balans is denk ik zoek bij hem.
Is mogelijk,
Maar in de jaren dat hij het eeuwige talent leek te blijven, had-ie dergelijke gedragingen toch ook wel. Kjeldje lacht, Kjeldje huilt. Vooraf interviews geven met veel praatjes en branie, en dan, als-ie zich niet had gekwalificeerd, er ontzettend van lopen te balen en dat ook overduidelijk te tonen. Ik denk dat het zijn persoonlijkheid is, en het zal hem zelf wel helpen... maar met zulke alfamannetjes moeten de anderen zich wel goed kunnen aanpassen. Ik denk dat Verbij dat wel kan. Die laat zich niet gek maken en bedenkt gewoon een oplossing voor zichzelf. Maar als je Nuis' ploegmaat bent, moet je echt een 'tactiek' voor jezelf bedenken, want je hebt ook de hele zomer ermee te maken.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_184399581
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 13:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik kan er precies 1 bedenken: Vorig jaar, WK Allround. Zelfs op de OS liet ie zich nog door Bloemen inpakken in de laatste meters.
Zelfs daar liep zijn rondetijd nog met 0,3 op naar 31.5 (langzaamste rondje van z'n race) :P

En er zullen vast races zijn geweest waarin hij nog versnelde in de laatste ronde of wat dan ook, maar toch vraag ik me af of dit een fysiek of een mentaal iets is.
  maandag 14 januari 2019 @ 17:57:59 #291
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_184400851
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 16:45 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zelfs daar liep zijn rondetijd nog met 0,3 op naar 31.5 (langzaamste rondje van z'n race) :P

En er zullen vast races zijn geweest waarin hij nog versnelde in de laatste ronde of wat dan ook, maar toch vraag ik me af of dit een fysiek of een mentaal iets is.
Terwijl hij eigenlijk afbouwend rijdt. Na 4-5 'opwarmrondes' gaat ie steevast een paar tienden harder rijden, om dat precies tot en met de eennalaatste ronde vol te houden.
  maandag 14 januari 2019 @ 18:12:11 #292
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_184401049
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 15:31 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Dat idee had ik zonder meer ook. Kramer is dieper gegaan dan Roest. Sven is doorgaans mentaal erg sterk, en hij is nooit bang geweest om een beetje blufpoker te spelen. Allemaal elementen die vele kampioenen kenmerken. Het is waanzinnig knap dat hij, zeker als je zijn chronische rugproblemen meerekent, zo lang aan de Absolute Top blijft staan. Hij gaat door de pijngrens en wil ook als 'oude man' zijn plek met hand en tand verdedigen. Respect.
Ja, z'n pijngrens lijkt me erg hoog, misschien is die voortdurende en nog steeds niet gestilde honger naar overwinningen een sterke pijnstiller. Zeker knap inderdaad! En goed kunnen bluffen werkt inderdaad ook erg goed. Naast dat hij talent heeft, wint Kramer volgens mij vooral zoveel door zijn karakter.

Over Kjeld Nuis: hij heeft veel bravoure, wat ik op zich helemaal geen slechte eigenschap vind. Houdt het een beetje levendig, uitgesproken karakter. Maar je moet dat wel een beetje in bedwang kunnen houden. Dus begrijpelijk dat hij bijvoorbeeld boos is op zo'n scheidsrechter die hem diskwalificeert (en vooral: die dat niet wil toelichten. Dan zou ik ook wel boos worden), maar publiekelijk zo boos worden... daarmee doe je jezelf ook echt te kort. Niet nodig. Al komt dat misschien ook omdat het privé niet zo lekker gaat. Dan val je sneller terug in 'oud gedrag' terwijl hij eigenlijk wel rustiger is geworden.
Dus hij moet er denk ik gewoon nog wat handiger mee omgaan. Rustig voor de camera (ook geen denigrerende opmerkingen over Russen bijvoorbeeld) en daarbuiten... gewoon even alles eruit gooien.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_184403851
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:12 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

[...]

Over Kjeld Nuis: hij heeft veel bravoure, wat ik op zich helemaal geen slechte eigenschap vind. Houdt het een beetje levendig, uitgesproken karakter. Maar je moet dat wel een beetje in bedwang kunnen houden. Dus begrijpelijk dat hij bijvoorbeeld boos is op zo'n scheidsrechter die hem diskwalificeert (en vooral: die dat niet wil toelichten. Dan zou ik ook wel boos worden), maar publiekelijk zo boos worden... daarmee doe je jezelf ook echt te kort. Niet nodig. Al komt dat misschien ook omdat het privé niet zo lekker gaat. Dan val je sneller terug in 'oud gedrag' terwijl hij eigenlijk wel rustiger is geworden.
Dus hij moet er denk ik gewoon nog wat handiger mee omgaan. Rustig voor de camera (ook geen denigrerende opmerkingen over Russen bijvoorbeeld) en daarbuiten... gewoon even alles eruit gooien.
Ja, ik ben soms te aardig voor Kjeld. ;)
Overigens werd er vanavond bij DWDD terecht opgemerkt dat hierin ook een rol ligt voor zijn omgeving. De halve ploeg stond eromheen, en deed gewoon niets. Iemand die wat minder privé-problemen heeft en wat nuchterder is, had tegen hem moeten zeggen: nou ff dimmen Kjeld, dit gaat te ver.

Nou ja, zo was dit weekend een mooi schaatsweekend PLUS een prachtig leermoment voor Nuis, Roest en Orie. ;)
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 14 januari 2019 @ 21:40:20 #294
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184405222
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:12 schreef pietkanarie het volgende:

[..]
Dus begrijpelijk dat hij bijvoorbeeld boos is op zo'n scheidsrechter die hem diskwalificeert (en vooral: die dat niet wil toelichten. Dan zou ik ook wel boos worden)
Je mag niet over de lijn. De blokjes liggen in de inrijbaan. Als je de blokjes raakt rij je in de inrijbaan.

Wat valt daar verder nog aan toe te lichten? :?
  maandag 14 januari 2019 @ 21:42:47 #295
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184405280
quote:
"Ik vind deze reactie van Kjeld echt te belachelijk voor woorden”, stak Schulting haar mening maandag niet onder stoelen of banken in het televisieprogramma De Wereld Draait Door.

"Je hebt nu dat hele gedoe bij het voetbal dat je respect moet hebben voor de scheidsrechter, maar hij reageert zo. Als wij als shorttracker zo zouden reageren zouden we meteen een gele kaart krijgen. Het kan gewoon niet. Hij heeft een voorbeeldfunctie voor jonge kinderen. Je wilt toch niet dat die kinderen dit ook gaan doen?"
Klare taal
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 21:45:05 #296
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_184405317
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Klare taal
Suzanne zegt wel waar het op staat.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  FOK!fotograaf maandag 14 januari 2019 @ 21:57:50 #297
842 Zorro
Z
pi_184405626
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Klare taal
Nog meer fan van Suzanne _O_
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_184405628
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:45 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Suzanne zegt wel waar het op staat.
Ik vond het sowieso een leuk gesprek bij DWDD. Mede dankzij Suus inderdaad.

Jammer alleen dat voor de zoveelste keer het langebaanschaatsen zich weer moest laten verdedigen.
Ik vraag me af of ze in Noorwegen ook zo zeiken tegen langlaufers nadat ze staan uit te hijgen na de 50 km cross country: "zeg, dit is toch allemaal veel saaier dan zo'n supersnelle Alpine-afdaling, of niet soms?"
En tegen Alpine-skiërs dan weer gaan zeiken dat snowboarden spectaculairder is.

Gezeur allemaal. Erben had gelijk.
(En Suus ook.)
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 14 januari 2019 @ 22:59:15 #299
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_184407144
quote:
7s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:40 schreef Nobu het volgende:

[..]

Je mag niet over de lijn. De blokjes liggen in de inrijbaan. Als je de blokjes raakt rij je in de inrijbaan.

Wat valt daar verder nog aan toe te lichten? :?
Volgens Nuis zat de situatie anders (weet even niet meer hoe hij dat nou zei, iets met dat hij het met zijn schoen raakte maar met de ijzer niet over de lijn was geweest?). Weet nog wel dat ik het vergezocht vond klinken, maar goed zo'n scheidsrechter had misschien veel woede kunnen wegnemen door samen de beelden te bekijken. En vervolgens wel bij zijn standpunt blijven natuurlijk, op de foto die werd verspreid zag je toch volgens mij duidelijk de ijzer over de lijn.

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:31 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ja, ik ben soms te aardig voor Kjeld. ;)
Overigens werd er vanavond bij DWDD terecht opgemerkt dat hierin ook een rol ligt voor zijn omgeving. De halve ploeg stond eromheen, en deed gewoon niets. Iemand die wat minder privé-problemen heeft en wat nuchterder is, had tegen hem moeten zeggen: nou ff dimmen Kjeld, dit gaat te ver.

Nou ja, zo was dit weekend een mooi schaatsweekend PLUS een prachtig leermoment voor Nuis, Roest en Orie. ;)
Klopt. De rest van de ploeg/staf reageerde wel rustig maar ze hebben, voor zover het te zien was, geen poging gedaan om Nuis te kalmeren of hem weg te houden bij de scheidsrechter.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')