abonnement Unibet Coolblue
pi_184396827
Flinke opkomst en rellen in Nantes (300.000 inwoners). Manifestanten reageren afkeurend op vernielingen en slopers.

pi_184396949
Enorme opkomst in Toulouse (440.000 inwoners).

pi_184398058
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Enorme opkomst in Toulouse (440.000 inwoners).

2-2-2019. In Maastricht(willen het daar landelijk oppakken). En ik heb mij voorgenomen om gewoon mee te lopen. Ik kan het toch niet laten. Maar zodra het op rellen uitdraait ben ik gelijk weg want dat is natuurlijk waanzin. Na Tipp te Amsterdam was ik er wel klaar mee omdat het in Nederland toch niet meer leeft. Maar ik ga 2-2-2019 toch nog een poging wagen.
pi_184398404
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 15:16 schreef Cherni het volgende:

[..]

2-2-2019. In Maastricht(willen het daar landelijk oppakken). En ik heb mij voorgenomen om gewoon mee te lopen. Ik kan het toch niet laten. Maar zodra het op rellen uitdraait ben ik gelijk weg want dat is natuurlijk waanzin. Na Tipp te Amsterdam was ik er wel klaar mee omdat het in Nederland toch niet meer leeft. Maar ik ga 2-2-2019 toch nog een poging wagen.
Succes! Ik doe zelf niet mee want ik hou er een andere filosofie op na, maar heb respect voor mensen die zich er wel voor inzetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 14-01-2019 15:54:27 ]
pi_184398557
Interessante analyse en opmerkelijke feitjes:

pi_184399391
BasedPoland twitterde op maandag 14-01-2019 om 10:28:45 The use by the French police of their new #FlashBall weapons against the #GiletsJaunes protesters is claiming more & more victims.In this video, an AFP reporter filmed himself getting shot.Apparantly, it fractured his kneecapVery dangerous toy that the police has been given https://t.co/Ld0U5Ihi9P reageer retweet
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_184399412
PureTele twitterde op maandag 14-01-2019 om 13:07:01 ⚡️NÎMES - CHOC ⚠️ / Une vieille dame victime d’un tir de #FlashBall en pleine tête en marge de l’#Acte9 des #GiletsJaunes https://t.co/K5oR4tPGiv reageer retweet
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_184399466
davduf twitterde op maandag 14-01-2019 om 16:05:03 Allo @Place_Beauvau - c'est pour un signalement - 288 5 dents perdues, une fracture de la mâchoire, sans parler du traumatisme psychologique.Actuellement au bloc opératoire.#Flashball #ActeIX ParisSource, détails et cagnotte:https://t.co/GlK4cfkcVi https://t.co/kmKrRcsH3c reageer retweet
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_184400890
Voor degenen die Frans spreken is dit een erg interessant interview met Asselineau, de lijsttrekker van een oppositiepartij en Frexitvoorstander ("De enige brief van Macron waar de fransen in geïnteresseerd zijn, is zijn ontslagbrief").

Het interview is als reactie op de brief van Macron waarin hij alle burgers uitnodigt om aan een groot nationaal debat mee te doen, bij gemeentehuizen bijvoorbeeld.
De vereniging van burgemeesters heeft het debat al afgekeurd, omdat de leden weten dat het weer een rookgordijn is. Uit Macrons eerdere daden is gebleken dat hij niet geïnteresseerd is in lokaal bestuur of lokale deelname (onder meer omdat hij de provincies heett laten samensmelten en het aantal gemeenten drastisch heeft verlaagd).


Asselineau werkte tientallen jaren voor de overheid, samen met presidenten, en is erg bekend met hoe het er in de hoge kringen aan toegaat.

Zijn conclusie is dat de president anticonstitutionele dingen doet.
Dat de president in principe machteloos is.
Dat de belangrijke beslissingen hogerop worden genomen en dat de enige taak van de overheid is om ervoor te zorgen dat beslissingen en maatregelen die tegen de belangen van het volk ingaan, door het volk worden geaccepteerd. Een boel marketing en communicatie, maar geen macht.
Dat dit in principe overal geldt.

En dit verklaart waarom een kabinet Rutte precies hetzelfde soort maatregelen neemt als de regering Frankrijk. Dat men niets anders doet dan de bevolking bedonderen en dingen door de strot duwen die het niet wil.

Voor een vooraanstaand politicus zijn dat vrij heftige uitspraken, omdat dit meestal als 'samenzwering' wordt weggezet.

Maar de beste man is geen gekkie of aluhoedje, hij maakte deel uit van die kringen en weet dus precies waar hij het over heeft.

quote:
François Asselineau
Naar navigatie springenNaar zoeken springen
François Asselineau
François Asselineau in 2014.
François Asselineau in 2014.
Geboren 14 september 1957 te Parijs
Functie Partijvoorzitter
Sinds 25 maart 2007
Partij Union populaire républicaine (UPR)
Handtekening Handtekening
Politieke functies
2001-2008 Lid gemeenteraad van Parijs
Portaal Portaalicoon Politiek
Frankrijk
François Asselineau (Parijs, 14 september 1957) is een Franse politicus en inspecteur-generaal van Financiën.

Asselineau was lid van de Rassemblement Pour la France (RPF) en de Union pour un Mouvement Populaire (UMP)[1][2] voordat hij zijn eigen politieke partij, de Union populaire républicaine (UPR, Nederlands: Republikeinse Volkspartij), in 2007 oprichtte. Zijn beweging bevordert de eenzijdige terugtrekking van Frankrijk uit de Europese Unie, de eurozone en de NAVO[3].

Zijn partij wordt beschreven als soevereinistisch[4], antiamerikanistisch en complotistisch[5][6], beschrijvingen die François Asselineau afwijst[7]. De UPR presenteert zich noch als rechts noch als links[4].

François Asselineau wordt zelf vaak rechts tot extreemrechts gesitueerd[3][4]. Gehecht aan het gaullisme, neemt hij dit ideologie aan en presenteert hij zich ook als een tegenstander van het Front National[3].

François Asselineau heeft een moeilijke relatie met de media gehad, die hij herhaaldelijk heeft beschuldigd van "censuur". In zijn kritiek benoemt hij de Franstalige Wikipedia, die hem onvoldoende opmerkelijk vond om een pagina in de encyclopedie te rechtvaardigen. Het activisme van zijn aanhangers om de media-aandacht aan Asselineau en de UPR te vergroten, is door sommige waarnemers opgemerkt[8].

Na een mislukte poging om zich kandidaat te stellen voor de Franse presidentsverkiezingen in 2012, deed Asselineau mee aan de presidentsverkiezingen van 2017 en presenteerde zich als de "Frexit-kandidaat"[9], hij haalde 0,92% van de stemmen[10][11].


[ Bericht 10% gewijzigd door Ali_Kannibali op 14-01-2019 18:09:10 ]
pi_184401053
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Voor degenen die Frans spreken is dit een erg interessant interview met Asselineau, de lijsttrekker van een oppositiepartij en Frexitvoorstander ("De enige brief van Macron waar de fransen in geïnteresseerd zijn, is zijn ontslagbrief").

Het interview is als reactie op de brief van Macron waarin hij alle burgers uitnodigt om aan een groot nationaal debat mee te doen, bij gemeentehuizen bijvoorbeeld.
De vereniging van burgemeesters heeft het debat al afgekeurd, omdat de leden weten dat het weer een rookgordijn is. Uit Macrons eerdere daden is gebleken dat hij niet geïnteresseerd is in lokaal bestuur of lokale deelname (onder meer omdat hij de provincies heett laten samensmelten en het aantal gemeenten drastisch heeft verlaagd).


Asselineau werkte tientallen jaren voor de overheid, samen met presidenten, en is erg bekend met hoe het er in de hoge kringen aan toegaat.

Zijn conclusie is dat de president anticonstitutionele dingen doet.
Dat de president in principe machteloos is.
Dat de belangrijke beslissingen hogerop worden genomen en dat de enige taak van de overheid is om ervoor te zorgen dat beslissingen en maatregelen die tegen de belangen van het volk ingaan, door het volk worden geaccepteerd. Een boel marketing en communicatie, maar geen macht.
Dat dit in principe overal geldt.

En dit verklaart waarom een kabinet Rutte precies hetzelfde soort maatregelen neemt als de regering Frankrijk. Dat men niets anders doet dan de bevolking bedonderen en dingen door de strot duwen die het niet wil.

Voor een vooraanstaand politicus zijn dat vrij heftige uitspraken, omdat dit meestal als 'samenzwering' wordt weggezet.

Maar de beste man is geen gekkie of aluhoedje, hij maakte deel uit van die kringen en weet dus precies waar hij het over heeft.

[..]

Interessant. Natuurlijk heeft de elite de echte macht in handen. Trump heeft ook niks te zeggen. Allemaal speelpoppen van de Rothschilds.
Land of the free. Home of the brave.
pi_184401689
Enorme opkomst in Bordeaux, 246.000 inwoners. Vanaf 21:20 als de motorrijders aankomen wordt het interessant. Geeft een idee van de massa's mensen die overal meedoen (naar schatting 8.000 in Bordeaux).

Minuut stilte vanaf 30:00 om de slachtoffers te eren. Daarna volkslied.
Optocht gaat van start vanaf 33:45
Accordeonmoment vanaf 38:17



[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 14-01-2019 18:58:47 ]
pi_184402058
Bedankt voor je input Ali
  maandag 14 januari 2019 @ 19:11:12 #213
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_184402221
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Voor degenen die Frans spreken is dit een erg interessant interview met Asselineau, de lijsttrekker van een oppositiepartij en Frexitvoorstander ("De enige brief van Macron waar de fransen in geïnteresseerd zijn, is zijn ontslagbrief").

Het interview is als reactie op de brief van Macron waarin hij alle burgers uitnodigt om aan een groot nationaal debat mee te doen, bij gemeentehuizen bijvoorbeeld.
De vereniging van burgemeesters heeft het debat al afgekeurd, omdat de leden weten dat het weer een rookgordijn is. Uit Macrons eerdere daden is gebleken dat hij niet geïnteresseerd is in lokaal bestuur of lokale deelname (onder meer omdat hij de provincies heett laten samensmelten en het aantal gemeenten drastisch heeft verlaagd).


Asselineau werkte tientallen jaren voor de overheid, samen met presidenten, en is erg bekend met hoe het er in de hoge kringen aan toegaat.

Zijn conclusie is dat de president anticonstitutionele dingen doet.
Dat de president in principe machteloos is.
Dat de belangrijke beslissingen hogerop worden genomen en dat de enige taak van de overheid is om ervoor te zorgen dat beslissingen en maatregelen die tegen de belangen van het volk ingaan, door het volk worden geaccepteerd. Een boel marketing en communicatie, maar geen macht.
Dat dit in principe overal geldt.

En dit verklaart waarom een kabinet Rutte precies hetzelfde soort maatregelen neemt als de regering Frankrijk. Dat men niets anders doet dan de bevolking bedonderen en dingen door de strot duwen die het niet wil.

Voor een vooraanstaand politicus zijn dat vrij heftige uitspraken, omdat dit meestal als 'samenzwering' wordt weggezet.

Maar de beste man is geen gekkie of aluhoedje, hij maakte deel uit van die kringen en weet dus precies waar hij het over heeft.

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar wat het gele hesje-volk wil (lijkt het in mijns inziens) gratis geld (en luizenbaan voor het leven omdat het te duur/onmogelijk is om ontslagen te worden) zoals in Griekenland voor de crisis en we weten waartoe dat leidt. Het enige alternatief voor zowel kabinetten Rutte als Griekse toestanden is gewoon radicale directe democratie a la Zwitserland, in mijn opinie.
pi_184402323
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:11 schreef tfors het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar wat het gele hesje-volk wil (lijkt het in mijns inziens) gratis geld zoals in Griekenland voor de crisis en we weten waartoe dat leidt. Het enige alternatief voor zowel kabinetten Rutte als Griekse toestanden is gewoon radicale directe democratie a la Zwitserland, in mijn opinie.
Behalve dat men in Frankrijk dus wel belastingen betaalt, in tegenstelling tot Griekenland. Maar door de ubergrote overheid wordt een heleboel belastingeld verkwanseld. Hetzelfde geldt voor de sociale voorzieningen.

Frankrijk heeft structurele problemen. Daardoor is de verarming van de bevolking door moderne maatregelen, zoals de klimaattransitie en verplichtingen door Brussel, sneller en duidelijker merkbaar dan in Nederland. Maar de weg waarmee we met zijn alleen zijn ingeslagen, zal uiteindelijk voor alle midden- en onderklassen overal hetzelfde zijn: verarming. En daar verzetten mensen zich logischerwijs tegen.

De vraag is of de dingen beter zouden zijn geregeld als alle corrupte politici sinds WO2 op nationaal en internationaal niveau niet de kans hadden gekregen om te doen wat ze hebben gedaan. Daarom wil men ook een volledige herziening van de politieke klasse en besluitneming en de onderwerping aan Brussel.

Opnieuw geldt dit in Nederland ook. Alleen voel je het nog niet zo erg in je portemonnee als de Fransen.

Wacht maar tot de Nederlandse pensioenpotten worden leeggeroofd, tot je allerlei milieumaatregelen door de strot krijgt geduwd, en je uiteindelijk allen maar werkt om in je basisbehoeften te voorzien en verder niks. En je dan nog een paar extra belastingen opgelegd krijgt.

Een van de dingen die men wil is een direct referendum, inderdaad net als in Zwitserland.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 14-01-2019 19:38:57 ]
pi_184402817
Voor iedereen die denkt dat het allemaal gewoon luie Fransen zijn, zo simpel is het echt niet. Ter illustratie: Ik heb hier zelf jarenlang voor minimumloon gewerkt. Dan heb je eigenlijk nergens recht op: geen huursubsidie (of misschien 15 euro), geen andere hulp. Als je 400 euro huur betaalt, hou je nog 800 euro over. Daarbij tel je gas, elektriciteit, water op. Daarna auto verzekering en andere verzekeringen. Brandstof en onderhoud van je auto. Eten en drinken. Internet en telefoon. Wat hou je daarna over? Weinig of niks. Wat doe je als je ineens een onverwachte situatie hebt, zoals een hoge rekening voor je auto? Is lastig en zorgt voor stress. Mensen zijn dat na alle belastingverhogingen en andere maatregelen van Macron kotsbeu nu. Als je meer dan minimumloon verdient geldt hetzelfde, want wat je extra verdient verlies je weer via de inkomstenbelasting. Er is dus ook nauwelijks stimulans om meer te werken, als je baas dat al toelaat (want dat is ook duurder voor hem, want meer sociale lasten die moeten worden afgedragen). Ik kan je zeggen dat ik zelf mijn auto heb leren repareren, alle discountwinkels ken, en precies weet waar je het goedkoopst boodschappen moet doen en waar de artikelen met korte datum staan. Je moet wel, anders is het niet mogelijk. Ik heb dus sympathie voor die mensen, want weet zelf hoe het voelt om zo te leven. Dat is geen pretje. Ik heb gelukkig diploma's en heb me eruit kunnen werken, maar de mentale druk die je steeds voelt is zeer onaangenaam, en heel veel mensen hebben daar last van. Ook is het alsof investering in een goede opleiding en dergelijke nauwelijks zin heeft, want alles gaat toch wel naar de belasting als je meer verdient, en ALS je al meer verdient voor een gekwalificeerde baan (1800 euro netto voor iemand met HBO of gewoon VWO + 5 jaar universiteit is heel normaal in bepaalde sectoren).

Als je ondernemer bent geldt hetzelfde. De eerste brief die je krijgt als je een onderneming bent gestart, is een aanslag voor sociale lasten om je ziekenverzekering en dergelijke te betalen. Terwijl je nog geen cent verdient hebt. Dat gaat meteen om honderden euro's. Dat werkt natuurlijk gigantisch ontmoedigend.

Maak je de keuze om toch een bedrijf op te zetten, word je doodgegooid met sociale lasten, belastingen voor lokalen, belasting voor de opleidingspot, en uiteindelijk inkomstenbelasting op je daadwerkelijke inkomen. Ondernemers houden vaak niet genoeg over om van te leven, komen met schulden te zitten omdat ze hun sociale lasten niet kunnen betalen (plus het feit dat dat zo slecht was georganiseerd, dat mensen constant aanslagen kregen voor bedragen die ze niet waren verschuldigd, met letterlijk mensen op straat en zelfmoorden tot gevolg). Een heleboel elementen die mensen ontmoedigen. Ook zeer slecht voor het scheppen van werkgelegenheid door MKB, want constant wordt gewurgd.

De agrarische sector is hetzelfde (ik ben benieuwd waarom die niet in grote getale meedoen aan de protesten). De meeste boeren overleven met een paar honderd euro per maand, 400 euro is heel normaal. Regelgeving, concurrentie en het verplicht zo goedkoop mogelijk moetne verkopen aan grote groepen zorgt ervoor dat ze nauwelijks kunnen leven van hun werk. Ook in deze sector heel veel zelfmoorden.

Dan heb je de gepensioneerden. Velen die hun leven lang gewoon normaal hebben gewerkt moeten het met een pensioen van 500 - 1000 euro per maand doen. Een staatspensioen.

De enige sector die er min of meer warmpjes bijzit, zijn de ambtenaren. Die profiteren vaak van een heleboel voordelen: een woning verschaft door de staat, speciale regelingen voor de ziektekosten, meer vakantiedagen, enzovoorts. Functionaris is een zeer voordelig statuut. Ik heb in het onderwijs gewerkt, en zie hoe het er daar aan toegaat. Dat is inderdaad min of meer luilekkerland. Er zijn veel te veel ambtenaren en de kosten ervoor zijn ook veel te hoog. Het is allemaal niet serieus genoeg. Dat wil niet zeggen dat ik tegen openbare voorzieninge ben, maar dat die anders moeten worden georganiseerd.

De situatie is dus voor midden- en onderklasse steeds onaangenamer. Ze willen geen 'gratis geld', maar normaal kunnen leven van het salaris dat ze verdienen. Zoals het eerst was, zoals het vroeger was. Helaas is die tijd voorbij. We gaan naar een nivellering en een scheiding tussen uberrijken en het slavenvolk, de armen. Deze protesten zijn de eerste 'geboorteweeën', de situatie zal verder degeneren en tot heel veel leed leiden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 14-01-2019 20:01:30 ]
pi_184403139
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Voor iedereen die denkt dat het allemaal gewoon luie Fransen zijn, zo simpel is het echt niet. Ter illustratie: Ik heb hier zelf jarenlang voor minimumloon gewerkt. Dan heb je eigenlijk nergens recht op: geen huursubsidie (of misschien 15 euro), geen andere hulp. Als je 400 euro huur betaalt, hou je nog 800 euro over. Daarbij tel je gas, elektriciteit, water op. Daarna auto verzekering en andere verzekeringen. Brandstof en onderhoud van je auto. Eten en drinken. Internet en telefoon. Wat hou je daarna over? Weinig of niks. Wat doe je als je ineens een onverwachte situatie hebt, zoals een hoge rekening voor je auto? Is lastig en zorgt voor stress. Mensen zijn dat na alle belastingverhogingen en andere maatregelen van Macron kotsbeu nu. Als je meer dan minimumloon verdient geldt hetzelfde, want wat je extra verdient verlies je weer via de inkomstenbelasting. Er is dus ook nauwelijks stimulans om meer te werken, als je baas dat al toelaat (want dat is ook duurder voor hem, want meer sociale lasten die moeten worden afgedragen). Ik kan je zeggen dat ik zelf mijn auto heb leren repareren, alle discountwinkels ken, en precies weet waar je het goedkoopst boodschappen moet doen en waar de artikelen met korte datum staan. Je moet wel, anders is het niet mogelijk. Ik heb dus sympathie voor die mensen, want weet zelf hoe het voelt om zo te leven. Dat is geen pretje. Ik heb gelukkig diploma's en heb me eruit kunnen werken, maar de mentale druk die je steeds voelt is zeer onaangenaam, en heel veel mensen hebben daar last van. Ook is het alsof investering in een goede opleiding en dergelijke nauwelijks zin heeft, want alles gaat toch wel naar de belasting als je meer verdient, en ALS je al meer verdient voor een gekwalificeerde baan (1800 euro netto voor iemand met HBO of gewoon VWO + 5 jaar universiteit is heel normaal in bepaalde sectoren).

Als je ondernemer bent geldt hetzelfde. De eerste brief die je krijgt als je een onderneming bent gestart, is een aanslag voor sociale lasten om je ziekenverzekering en dergelijke te betalen. Terwijl je nog geen cent verdient hebt. Dat gaat meteen om honderden euro's. Dat werkt natuurlijk gigantisch ontmoedigend.

Maak je de keuze om toch een bedrijf op te zetten, word je doodgegooid met sociale lasten, belastingen voor lokalen, belasting voor de opleidingspot, en uiteindelijk inkomstenbelasting op je daadwerkelijke inkomen. Ondernemers houden vaak niet genoeg over om van te leven, komen met schulden te zitten omdat ze hun sociale lasten niet kunnen betalen (plus het feit dat dat zo slecht was georganiseerd, dat mensen constant aanslagen kregen voor bedragen die ze niet waren verschuldigd, met letterlijk mensen op straat en zelfmoorden tot gevolg). Een heleboel elementen die mensen ontmoedigen. Ook zeer slecht voor het scheppen van werkgelegenheid door MKB, want constant wordt gewurgd.

De agrarische sector is hetzelfde (ik ben benieuwd waarom die niet in grote getale meedoen aan de protesten). De meeste boeren overleven met een paar honderd euro per maand, 400 euro is heel normaal. Regelgeving, concurrentie en het verplicht zo goedkoop mogelijk moetne verkopen aan grote groepen zorgt ervoor dat ze nauwelijks kunnen leven van hun werk. Ook in deze sector heel veel zelfmoorden.

De situatie is dus voor midden- en onderklasse steeds onaangenamer. Ze willen geen 'gratis geld', maar normaal kunnen leven van het salaris dat ze verdienen. Zoals het eerst was, zoals het vroeger was. Helaas is die tijd voorbij. We gaan naar een nivellering en een scheiding tussen uberrijken en het slavenvolk, de armen. Deze protesten zijn de eerste 'geboorteweeën', de situatie zal verder degeneren en tot heel veel leed leiden.
Ik denk dat de meeste mensen in Nederland het nog te goed hebben om echt de straat op te gaan. Al gaat het ook snel die kant op met de VVD. Maar Nederlanders lijken t allemaal te pikken wanneer ze leeggeplukt worden. Klagen bij de koffieautomaat maar verder gaat het niet. En dan de Fransen maar uitlachen...

Ik heb niets dan respect voor de Fransen. Ik had hoop dat de gele hesjes zouden overwaaien maar in Nederland zijn het over het grootste deel helaas gekkies en totaal niet georganiseerd.

Ik hoop dat de Fransen dit blijven volhouden en er echt een revolutie komt.
Land of the free. Home of the brave.
  maandag 14 januari 2019 @ 19:58:20 #217
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184403182
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Voor iedereen die denkt dat het allemaal gewoon luie Fransen zijn, zo simpel is het echt niet. Ter illustratie: Ik heb hier zelf jarenlang voor minimumloon gewerkt. Dan heb je eigenlijk nergens recht op: geen huursubsidie (of misschien 15 euro), geen andere hulp. Als je 400 euro huur betaalt, hou je nog 800 euro over. Daarbij tel je gas, elektriciteit, water op. Daarna auto verzekering en andere verzekeringen. Brandstof en onderhoud van je auto. Eten en drinken. Internet en telefoon. Wat hou je daarna over? Weinig of niks. Wat doe je als je ineens een onverwachte situatie hebt, zoals een hoge rekening voor je auto? Is lastig en zorgt voor stress. Mensen zijn dat na alle belastingverhogingen en andere maatregelen van Macron kotsbeu nu. Als je meer dan minimumloon verdient geldt hetzelfde, want wat je extra verdient verlies je weer via de inkomstenbelasting. Er is dus ook nauwelijks stimulans om meer te werken, als je baas dat al toelaat (want dat is ook duurder voor hem, want meer sociale lasten die moeten worden afgedragen). Ik kan je zeggen dat ik zelf mijn auto heb leren repareren, alle discountwinkels ken, en precies weet waar je het goedkoopst boodschappen moet doen en waar de artikelen met korte datum staan. Je moet wel, anders is het niet mogelijk. Ik heb dus sympathie voor die mensen, want weet zelf hoe het voelt om zo te leven. Dat is geen pretje. Ik heb gelukkig diploma's en heb me eruit kunnen werken, maar de mentale druk die je steeds voelt is zeer onaangenaam, en heel veel mensen hebben daar last van. Ook is het alsof investering in een goede opleiding en dergelijke nauwelijks zin heeft, want alles gaat toch wel naar de belasting als je meer verdient, en ALS je al meer verdient voor een gekwalificeerde baan (1800 euro netto voor iemand met HBO of gewoon VWO + 5 jaar universiteit is heel normaal in bepaalde sectoren).

Als je ondernemer bent geldt hetzelfde. De eerste brief die je krijgt als je een onderneming bent gestart, is een aanslag voor sociale lasten om je ziekenverzekering en dergelijke te betalen. Terwijl je nog geen cent verdient hebt. Dat gaat meteen om honderden euro's. Dat werkt natuurlijk gigantisch ontmoedigend.

Maak je de keuze om toch een bedrijf op te zetten, word je doodgegooid met sociale lasten, belastingen voor lokalen, belasting voor de opleidingspot, en uiteindelijk inkomstenbelasting op je daadwerkelijke inkomen. Ondernemers houden vaak niet genoeg over om van te leven, komen met schulden te zitten omdat ze hun sociale lasten niet kunnen betalen (plus het feit dat dat zo slecht was georganiseerd, dat mensen constant aanslagen kregen voor bedragen die ze niet waren verschuldigd, met letterlijk mensen op straat en zelfmoorden tot gevolg). Een heleboel elementen die mensen ontmoedigen. Ook zeer slecht voor het scheppen van werkgelegenheid door MKB, want constant wordt gewurgd.

De agrarische sector is hetzelfde (ik ben benieuwd waarom die niet in grote getale meedoen aan de protesten). De meeste boeren overleven met een paar honderd euro per maand, 400 euro is heel normaal. Regelgeving, concurrentie en het verplicht zo goedkoop mogelijk moetne verkopen aan grote groepen zorgt ervoor dat ze nauwelijks kunnen leven van hun werk. Ook in deze sector heel veel zelfmoorden.

De situatie is dus voor midden- en onderklasse steeds onaangenamer. Ze willen geen 'gratis geld', maar normaal kunnen leven van het salaris dat ze verdienen. Zoals het eerst was, zoals het vroeger was. Helaas is die tijd voorbij. We gaan naar een nivellering en een scheiding tussen uberrijken en het slavenvolk, de armen. Deze protesten zijn de eerste 'geboorteweeën', de situatie zal verder degeneren en tot heel veel leed leiden.
gaat in Nederland ook die kant op hoor

er is geen woonruimte voor werkende mensen of verschrikkelijk duur en iedereen krijgt steeds meer schulden en minder netto te besteden

De overheden zijn druk met het creëren van kunstmatige inflatie door alles steeds duurder te maken voor de gewone mensen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184403268
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gaat in Nederland ook die kant op hoor

er is geen woonruimte voor werkende mensen of verschrikkelijk duur en iedereen krijgt steeds meer schulden en minder netto te besteden

De overheden zijn druk met het creëren van kunstmatige inflatie door alles steeds duurder te maken voor de gewone mensen
Zeker, maar zoals Scarface zegt, voorlopig hebben Nederlanders het nog te goed. Maar het gaat zeker die kant op. Kwestie van tijd voordat ook daar meer mensen de straat opgaan. Men moet het simpelweg in de portemonnee voelen voordat men in actie komt. Met de landverraders die nu de dienst uitmaken is dat inderdaad een kwestie van tijd. Er zijn voor dit jaar al een aantal maatregelen genomen die pijn zullen doen denk ik, zoals de BTW-verhoging en de stijgende energierekeningen.
pi_184403575
De man in deze video, die in de rug wordt geschoten en op de grond valt, is gisteren geopereerd voor een schedelfractuur en een hersenbloeding. Hij is in een artificiële coma geplaatst. Hij is brandweerman, getrouwd en vader van 3 kinderen. Nadat hij zal zijn wakkergemaakt, zal duidelijk worden of er gevolgen zijn van de bloeding.


  maandag 14 januari 2019 @ 20:21:18 #220
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_184403603
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Voor iedereen die denkt dat het allemaal gewoon luie Fransen zijn, zo simpel is het echt niet. Ter illustratie: Ik heb hier zelf jarenlang voor minimumloon gewerkt. Dan heb je eigenlijk nergens recht op: geen huursubsidie (of misschien 15 euro), geen andere hulp. Als je 400 euro huur betaalt, hou je nog 800 euro over. Daarbij tel je gas, elektriciteit, water op. Daarna auto verzekering en andere verzekeringen. Brandstof en onderhoud van je auto. Eten en drinken. Internet en telefoon. Wat hou je daarna over? Weinig of niks. Wat doe je als je ineens een onverwachte situatie hebt, zoals een hoge rekening voor je auto? Is lastig en zorgt voor stress. Mensen zijn dat na alle belastingverhogingen en andere maatregelen van Macron kotsbeu nu. Als je meer dan minimumloon verdient geldt hetzelfde, want wat je extra verdient verlies je weer via de inkomstenbelasting. Er is dus ook nauwelijks stimulans om meer te werken, als je baas dat al toelaat (want dat is ook duurder voor hem, want meer sociale lasten die moeten worden afgedragen). Ik kan je zeggen dat ik zelf mijn auto heb leren repareren, alle discountwinkels ken, en precies weet waar je het goedkoopst boodschappen moet doen en waar de artikelen met korte datum staan. Je moet wel, anders is het niet mogelijk. Ik heb dus sympathie voor die mensen, want weet zelf hoe het voelt om zo te leven. Dat is geen pretje. Ik heb gelukkig diploma's en heb me eruit kunnen werken, maar de mentale druk die je steeds voelt is zeer onaangenaam, en heel veel mensen hebben daar last van. Ook is het alsof investering in een goede opleiding en dergelijke nauwelijks zin heeft, want alles gaat toch wel naar de belasting als je meer verdient, en ALS je al meer verdient voor een gekwalificeerde baan (1800 euro netto voor iemand met HBO of gewoon VWO + 5 jaar universiteit is heel normaal in bepaalde sectoren).

Als je ondernemer bent geldt hetzelfde. De eerste brief die je krijgt als je een onderneming bent gestart, is een aanslag voor sociale lasten om je ziekenverzekering en dergelijke te betalen. Terwijl je nog geen cent verdient hebt. Dat gaat meteen om honderden euro's. Dat werkt natuurlijk gigantisch ontmoedigend.

Maak je de keuze om toch een bedrijf op te zetten, word je doodgegooid met sociale lasten, belastingen voor lokalen, belasting voor de opleidingspot, en uiteindelijk inkomstenbelasting op je daadwerkelijke inkomen. Ondernemers houden vaak niet genoeg over om van te leven, komen met schulden te zitten omdat ze hun sociale lasten niet kunnen betalen (plus het feit dat dat zo slecht was georganiseerd, dat mensen constant aanslagen kregen voor bedragen die ze niet waren verschuldigd, met letterlijk mensen op straat en zelfmoorden tot gevolg). Een heleboel elementen die mensen ontmoedigen. Ook zeer slecht voor het scheppen van werkgelegenheid door MKB, want constant wordt gewurgd.

De agrarische sector is hetzelfde (ik ben benieuwd waarom die niet in grote getale meedoen aan de protesten). De meeste boeren overleven met een paar honderd euro per maand, 400 euro is heel normaal. Regelgeving, concurrentie en het verplicht zo goedkoop mogelijk moetne verkopen aan grote groepen zorgt ervoor dat ze nauwelijks kunnen leven van hun werk. Ook in deze sector heel veel zelfmoorden.

Dan heb je de gepensioneerden. Velen die hun leven lang gewoon normaal hebben gewerkt moeten het met een pensioen van 500 - 1000 euro per maand doen. Een staatspensioen.

De enige sector die er min of meer warmpjes bijzit, zijn de ambtenaren. Die profiteren vaak van een heleboel voordelen: een woning verschaft door de staat, speciale regelingen voor de ziektekosten, meer vakantiedagen, enzovoorts. Functionaris is een zeer voordelig statuut. Ik heb in het onderwijs gewerkt, en zie hoe het er daar aan toegaat. Dat is inderdaad min of meer luilekkerland. Er zijn veel te veel ambtenaren en de kosten ervoor zijn ook veel te hoog. Het is allemaal niet serieus genoeg. Dat wil niet zeggen dat ik tegen openbare voorzieninge ben, maar dat die anders moeten worden georganiseerd.

De situatie is dus voor midden- en onderklasse steeds onaangenamer. Ze willen geen 'gratis geld', maar normaal kunnen leven van het salaris dat ze verdienen. Zoals het eerst was, zoals het vroeger was. Helaas is die tijd voorbij. We gaan naar een nivellering en een scheiding tussen uberrijken en het slavenvolk, de armen. Deze protesten zijn de eerste 'geboorteweeën', de situatie zal verder degeneren en tot heel veel leed leiden.
Dus men wil minder belastingen, minder bureaucratie/ambtenaren, meer welvaart, dus eigenlijk een soort Amerika?

Maar toch ook weer niet, want men wil niet inleveren op minder goede sociale voorzieningen, grotere kloof tussen arm en rijk, hardere concurrentie.

Zie je dat het een soort van tegenstelling is, geld groeit niet aan de boom, het is het een of het ander. Tenzij er inderdaad slimme hervormingen worden genomen, zoals efficiëntere overheid, hogere BTW tegenover inkomstenbelastingverlaging, hervorming arbeidsrecht, dat soort dingen, eigenlijk dingen waar Macron deels voor staat.
pi_184403875
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:21 schreef tfors het volgende:

[..]

Dus men wil minder belastingen, minder bureaucratie/ambtenaren, meer welvaart, dus eigenlijk een soort Amerika?

Maar toch ook weer niet, want men wil niet inleveren op minder goede sociale voorzieningen, grotere kloof tussen arm en rijk, hardere concurrentie.

Zie je dat het een soort van tegenstelling is, geld groeit niet aan de boom, het is het een of het ander. Tenzij er inderdaad slimme hervormingen worden genomen, zoals efficiëntere overheid, hogere BTW tegenover inkomstenbelastingverlaging, hervorming arbeidsrecht, dat soort dingen, eigenlijk dingen waar Macron deels voor staat.
Ik begrijp de tegenstelling heel goed, en ik vind ook dat Frankrijk moet worden hervormd op heel veel gebieden. Men heeft hier een socialistische utopie proberen op te zetten. Iedereen in de hele wereld kan hier naartoe komen voor gezondheidszorg, je hoeft geen burger te zijn, iedereen heeft er recht op. Er zijn veel te gulle voorzieningen voor mensen die niets willen of gewoon willen profiteren. Er is veel te weinig controle op prestaties van ambtenaren. Heel veel belastinggeld en geld voor sociale voorzieningen wordt verkwanseld. Het socialistische is veel te ver doorgedraaid hier, dat moet worden aangepast. En inderdaad, Macron leek daar stappen voor te nemen.

Maar mensen zien een politieke klasse die 5.000 tot 15.000 per maand of meer verdient, en niets anders doet dan belastingen verhogen en mensen lastigvallen met andere maatregelen die ze in hun portemonnee voelen. Dus het sentiment is heel simpel: wij worden uitgebuit en jullie profiteren van ons, waarbij 'jullie' zowel de Franse politiek is als Brussel. Ook heeft men de indruk dat openbare voorzieningen worden afgebroken en verkocht aan multinationals, banken en dergelijke. En dat is natuurlijk ook zo: globalisatie is vooral in het belang van bedrijven die lagere lonen willen.

Voeg daar maatregelen voor de klimaattransitie aan toe, en de druppel is vol. Want mensen willen zich best inzetten voor het milieu, maar daar geen exorbitante rekeningen voor hoeven te betalen, alsof het criminelen zijn die moeten worden gestraft. Ook dat is volledig terecht.

Dus hoewel niet iedereen even goed begrijpt hoe de vork in de steel zit, is het basissentiment wat mij betreft wel degelijk gerechtvaardigd: nationale en internationale elites werken niet in het belang van het volk, maar in hun eigen belang, en het volk heeft niets in te brengen en wordt voorgelogen door de media. Daarom gaat niet een bepaalde politieke of ideologische groep, economische sector of ander deel van de bevolking de straat op, maar het hele volk gaat de straat op, en de ideeën en wensen zijn net zo gevarieerd als de hele Franse bevolking.
  maandag 14 januari 2019 @ 21:00:13 #222
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_184404390
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik begrijp de tegenstelling heel goed, en ik vind ook dat Frankrijk moet worden hervormd op heel veel gebieden. Men heeft hier een socialistische utopie proberen op te zetten. Iedereen in de hele wereld kan hier naartoe komen voor gezondheidszorg, je hoeft geen burger te zijn, iedereen heeft er recht op. Er zijn veel te gulle voorzieningen voor mensen die niets willen of gewoon willen profiteren. Er is veel te weinig controle op prestaties van ambtenaren. Heel veel belastinggeld en geld voor sociale voorzieningen wordt verkwanseld. Het socialistische is veel te ver doorgedraaid hier, dat moet worden aangepast. En inderdaad, Macron leek daar stappen voor te nemen.

Maar mensen zien een politieke klasse die 5.000 tot 15.000 per maand of meer verdient, en niets anders doet dan belastingen verhogen en mensen lastigvallen met andere maatregelen die ze in hun portemonnee voelen. Dus het sentiment is heel simpel: wij worden uitgebuit en jullie profiteren van ons, waarbij 'jullie' zowel de Franse politiek is als Brussel. Ook heeft men de indruk dat openbare voorzieningen worden afgebroken en verkocht aan multinationals, banken en dergelijke. En dat is natuurlijk ook zo: globalisatie is vooral in het belang van bedrijven die lagere lonen willen.

Voeg daar maatregelen voor de klimaattransitie aan toe, en de druppel is vol. Want mensen willen zich best inzetten voor het milieu, maar daar geen exorbitante rekeningen voor hoeven te betalen, alsof het criminelen zijn die moeten worden gestraft. Ook dat is volledig terecht.

Dus hoewel niet iedereen even goed begrijpt hoe de vork in de steel zit, is het basissentiment wat mij betreft wel degelijk gerechtvaardigd: nationale en internationale elites werken niet in het belang van het volk, maar in hun eigen belang, en het volk heeft niets in te brengen en wordt voorgelogen door de media. Daarom gaat niet een bepaalde politieke of ideologische groep, economische sector of ander deel van de bevolking de straat op, maar het hele volk gaat de straat op, en de ideeën en wensen zijn net zo gevarieerd als de hele Franse bevolking.
goede analyse
pi_184404658
Geweer voor zes rubberen kogels die snel achter elkaar kunnen worden gevuurd.

https://twitter.com/Gerrrty/status/1084424180433600518

Nog even en de bevolking neemt zelf ook gevaarlijkere wapens mee. De protesten van dit weekend, waarbij de gele hesjes grote moeite hebben gedaan om zo pacifistisch mogelijk te blijven na alle hetze in de media tegen het zogenaamde geweld dat ze plegen (na de bokssessie van Dettinger), hebben duidelijk aangetoond dat de politie buitensporig geweld gebruikt, provoceert en verantwoordelijk zal zijn voor steeds heftigere reacties van de bevolking, naarmate de foto's en berichten over gewonden alleen maar toenemen.
pi_184404732
Wmb zeer goede analyse van Max Keiser:

The middle class, virtually by definition, is not prepared for downward mobility. A systemic, semi-permanent decline in the standard of living isn’t part of the implicit social contract that’s been internalized by the middle class virtually everywhere: living standards are only supposed to rise. Any decline is temporary.

Downward mobility is the key context in the gilets jaunes “yellow vest” movement in France. Taxes and prices rise inexorably while wages/pensions stagnate. The only possible outcome of this structural asymmetry is a decline in the standard of living.

image: https://www.oftwominds.com/photos2018/yellow-vests12-18.jpg

This structural decline in the standard of living of the middle class is complex.One of the definitive identifying characteristics of the middle class is that is supposed to be largely immune to the insecurity and precariousness that characterize much of the working class.

In other words, this isn’t supposed to happen to us. This is especially true in nations with longstanding generous social welfare programs: should the unexpected happen and a household’s income declines, the state is supposed to step in and fill the gap with subsidies, unemployment insurance, cash payments, etc. until the household recovers its previous standard of living.

None of that is happening. The erosion of middle class standards of living is not abrupt enough to qualify for social welfare programs; the erosion is gradual, via the higher taxes and living costs the “yellow vests” are highlighting.

State benefits aren’t as generous as they’re cracked up to be. Lower-income pensioners in France are called sans dente, without teeth, as France’s universal healthcare program doesn’t provide much in the way of dental care, hence the poor with missing teeth.

Part of downward mobility is becoming politically invisible, a topic I discussed in France in a Nutshell: “The Government Stopped Listening to the People 20 Years Ago”(December 12, 2018).

The protesters rightly perceive that they are politically invisible: the ruling class, regardless of its ideological flavor, doesn’t believe it needs the support of the politically invisible to rule as it sees fit. The ruling class has counted on the cultural elites to marginalize and suppress the politically invisible by dismissing any working-class dissent as racist, fascist, nationalistic and other words expressly intended to push dissent into the political wilderness.

Many commentators have listed the systemic sources of the erosion in standards of living and financial security: the loss of cheap, plentiful oil to fuel “growth” at rates that lift all boats; the financialization of the economy, which favors capital over labor; globalization, which increases corporate profits via labor, social welfare and pollution arbitrage (move production where these costs are the lowest), and the corruption of the political machinery via pay-to-play (favoring the corporations and super-wealthy) and the concentration of financial and political power in the hands of the few at the expense of the many.

Another way to understand this downward mobility is: the elites no longer need a vibrant middle class to hold power and increase their wealth. The real money is in globalized capital flows, access to central bank credit and ownership of debt. The role of the middle class has largely been reduced to being compliant, passive debt-serfs who can borrow money to fill the yawning gap in their standard of living and make the payments.

For an example of how this works, please read I’ve Paid $18,000 To A $24,000 Student Loan, & I Still Owe $24,000 (via Maoxian).

Since the political machinery serves the oligarchy, there’s no real need to pander to the middle class or the working class. Being tossed in with the politically invisible hurts the pride of the middle class, as does being expendable, but as we see in this chart, the top .01% have skimmed the vast majority of whatever wealth and income have been generated over the past decade.

Whatever crumbs fell to the middle class must have been sufficient, as they’re still paying their mortgages, student loans, auto loans, etc.

Read more at https://www.maxkeiser.com(...)#bDhJspjY34QoEf0p.99



The general decline in living standards tracks the general decline in labor's share of the economy:



Capital garners the gains, and labor's share continues eroding. That's the story of the 21st century.
  maandag 14 januari 2019 @ 21:23:16 #225
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_184404861
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:02 schreef Beobachter het volgende:
Bedankt voor je input Ali
Ja inderdaad, en nog een paar gelukkig. Thanks!
2019: The Great Awakening
pi_184404903
De eerste assault rifles zijn gesignaleerd. Bedankt aan DupingDelight voor de tips.

https://twitter.com/PureTele/status/1084883841037320192

Opmerkingen zijn dat dit normaal is voor het geval er een terroristische aanslag plaatsvindt.

Maar geruststellend is het niet.
pi_184405097
Blokkering van de snelweg vanochtend bij de tolpoortjes ten noorden van Toulouse.

https://twitter.com/i/status/1084753403732025347



[ Bericht 59% gewijzigd door Ali_Kannibali op 14-01-2019 22:56:50 ]
  maandag 14 januari 2019 @ 21:50:24 #228
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184405437
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De eerste assault rifles zijn gesignaleerd. Bedankt aan DupingDelight voor de tips.

https://twitter.com/PureTele/status/1084883841037320192

Opmerkingen zijn dat dit normaal is voor het geval er een terroristische aanslag plaatsvindt.

Maar geruststellend is het niet.
Ze zullen toch niet op de bevolking gaan schieten?????
  maandag 14 januari 2019 @ 21:58:06 #229
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184405635
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:55 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen in Nederland het nog te goed hebben om echt de straat op te gaan. Al gaat het ook snel die kant op met de VVD. Maar Nederlanders lijken t allemaal te pikken wanneer ze leeggeplukt worden. Klagen bij de koffieautomaat maar verder gaat het niet. En dan de Fransen maar uitlachen...

Ik heb niets dan respect voor de Fransen. Ik had hoop dat de gele hesjes zouden overwaaien maar in Nederland zijn het over het grootste deel helaas gekkies en totaal niet georganiseerd.

Ik hoop dat de Fransen dit blijven volhouden en er echt een revolutie komt.
Helemaal met je eens
pi_184406069
Een van de zigeneurs die online opriep om naar Parijs te komen en daarbij meerdere bedreigingen uitte is opgepakt.


"Gilets jaunes" : un gitan arrêté pour incitation à l'insurrection
Par Auteur valeursactuelles.com / Vendredi 11 janvier 2019 à 20:01 2
Des gilets jaunes lors du huitième samedi de mobilisation. Photo © Yann Bohac/SIPA Des gilets jaunes lors du huitième samedi de mobilisation. Photo © Yann Bohac/SIPA
Justice. Un gitan a été interpellé en Moselle, après la publication d'une vidéo sur Facebook appelant à l'insurrection. Un appel lancé après l'arrestation du boxeur Christophe Dettinger, membre de la communauté gitane.

L'interpellation d'un boxeur conduit parfois à appeler à l'insurrection sur Facebook. La preuve avec cette affaire, relatée par L'Est Républicain. Jeudi 10 janvier, un gitan âgé de 31 ans a été arrêté à Stiring-Wendel (Moselle). Placé en garde à vue, l'homme a été interpellé par une quinzaine de gendarmes. A l'origine de l'opération, une vidéo publiée la veille sur Facebook par l'individu. « Dans ce message vidéo, cette personne appelle à l'insurrection », indique Jean-Luc Jaeg, procureur de la République de Sarreguemines. Le gitan arrêté doit répondre de provocation au crime ou au délit via communication au public par voie électronique.

Tout semble avoir commencé avec l'arrestation du boxeur gitan Christophe Dettinger, lors de l'acte VIII des « gilets jaunes » dans la capitale, qui a provoqué une vague d'appels à en découdre sur le web. L'ancien boxeur professionnel avait violemment agressé deux gendarmes. Il a expliqué s'être emporté après avoir vu un gendarme donner des coups de matraque à un jeune homme et une femme.

SUR LE MÊME SUJET "Gilets jaunes" : la communauté gitane appelle à "monopoliser Paris"
Convoqué au tribunal
Le gitan qui a appelé à l'insurrection sera convoqué au tribunal correctionnel de Sarreguemines vendredi 1er février. Ce trentenaire fait en outre l'objet d'un mandat d'arrêt pour des faits de vol aggravé. Le boxeur Christophe Dettinger, quant à lui, a été placé en détention provisoire dans l'attente de son procès, le 13 février.
pi_184408078
Het aantal politiegeweld filmpjes rijzen echt de pan uit. Dit gaat helemaal de verkeerde kant op.

Het is duidelijk dat Macron zijn land niet meer onder controle heeft en als laatste redmiddel extra geweld inzet. Al bijna 10 weken demonstraties, een approval rate van 20%, maar hij zit er nog steeds. Een normale president had al opgestapt, maar de EU zet teveel druk op hem om dat niet te doen omdat anders Le Pen aan de macht komt.

We zien zelfs EU voertuigen en troepen om de boel in de kiem te smoren. Macron en de EU weten duidelijk niet meer wat ze hier mee aan moeten en het heeft er alle schijn van dat dit richting een burgeroorlog gaat. Ook is er erg veel censuur omtrent dit onderwerp aanwezig. De MSM hebben een duidelijke opdracht gekregen om hier zo min mogelijk over te berichten om zo geen paniek binnen de EU te veroorzaken. Want als Frankrijk valt, valt de hele EU.

[ Bericht 4% gewijzigd door Infection op 14-01-2019 23:40:43 ]
pi_184408274
Hier nog een mooi artikeltje over het wapen die de Franse politie gebruikt en het geweld dat daarbij komt kijken:

https://www.geenstijl.nl/5145779/riot-police-frankrijk/
pi_184409423
thehill twitterde op maandag 14-01-2019 om 18:52:03 France commits more than $1 billion to help rebuild Iraq https://t.co/7U4G3jebrb https://t.co/d95qdrNngl reageer retweet
Macron :') :')
pi_184409461
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 23:35 schreef Infection het volgende:
Het aantal politiegeweld filmpjes rijzen echt de pan uit. Dit gaat helemaal de verkeerde kant op.

Het is duidelijk dat Macron zijn land niet meer onder controle heeft en als laatste redmiddel extra geweld inzet. Al bijna 10 weken demonstraties, een approval rate van 20%, maar hij zit er nog steeds. Een normale president had al opgestapt, maar de EU zet teveel druk op hem om dat niet te doen omdat anders Le Pen aan de macht komt.

We zien zelfs EU voertuigen en troepen om de boel in de kiem te smoren. Macron en de EU weten duidelijk niet meer wat ze hier mee aan moeten en het heeft er alle schijn van dat dit richting een burgeroorlog gaat. Ook is er erg veel censuur omtrent dit onderwerp aanwezig. De MSM hebben een duidelijke opdracht gekregen om hier zo min mogelijk over te berichten om zo geen paniek binnen de EU te veroorzaken. Want als Frankrijk valt, valt de hele EU.
_O_ kan niet wachten.
Land of the free. Home of the brave.
pi_184409492
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 00:59 schreef Houtenbeen het volgende:
thehill twitterde op maandag 14-01-2019 om 18:52:03 France commits more than $1 billion to help rebuild Iraq https://t.co/7U4G3jebrb https://t.co/d95qdrNngl reageer retweet
Macron :') :')
Triest. Weer geld over de balk dat beter te besteden is.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 02:28:44 #236
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184410008
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 23:43 schreef Infection het volgende:
Hier nog een mooi artikeltje over het wapen die de Franse politie gebruikt en het geweld dat daarbij komt kijken:

https://www.geenstijl.nl/5145779/riot-police-frankrijk/
Als je met zulk geweld, tegen je bevolking, in het zadel moet blijven ben je gewoon een dictator
pi_184410010
davduf twitterde op maandag 14-01-2019 om 21:54:53 Allo @Place_Beauvau - c'est pour un signalement - 291Benjamin, 23 ans, touché à l'oeil. #LBD40, Bordeaux, #ActeIX Six heures au bloc. Diagnostic définitif sur sa vision d'ici 6 mois.Photo : Fab Enero , Macadam Press.Source:https://t.co/GiLRbE9YUm https://t.co/dornRdY8mv reageer retweet
ValKphotos twitterde op maandag 14-01-2019 om 22:18:53 @davduf @Place_Beauvau La publication facebook a été mise à jour : il a définitivement perdu l'usage de son ½il... reageer retweet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oog weg.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_184410070
Daar konden we op wachten natuurlijk, dat het uiteindelijk uit de hand zou gaan lopen. Protest of staken ok, maar continu rellen zoals we in de afgelopen jaren gezien hebben is gewoon te belachelijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_184410147
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 02:49 schreef bedachtzaam het volgende:
Daar konden we op wachten natuurlijk, dat het uiteindelijk uit de hand zou gaan lopen. Protest of staken ok, maar continu rellen zoals we in de afgelopen jaren gezien hebben is gewoon te belachelijk.
Ja, ga gewoon op je knieën voor het globalisme, waarom doen die lui zo moeilijk? We kunnen toch nog gewoon 2x per jaar op vakantie?
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_184410181
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 03:15 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Ja, ga gewoon op je knieën voor het globalisme, waarom doen die lui zo moeilijk? We kunnen toch nog gewoon 2x per jaar op vakantie?
Nationalisme is natuurlijk veel beter, allemaal op het eigen stukje met elk ons eigen belang en allen weer een eigen legertje tegen de buurman.
Samen staan we sterk is niet meer van deze tijd?

Maar die rellen gingen en gaan om belastingverhoging.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_184410218
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 03:31 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nationalisme is natuurlijk veel beter, allemaal op het eigen stukje met elk ons eigen belang en allen weer een eigen legertje tegen de buurman.
Samen staan we sterk is niet meer van deze tijd?

Maar die rellen gingen en gaan om belastingverhoging.
Dit is een transnationale beweging/fenomeen en jij begint over 'nationalisme'? Dit discours komt mij wel bekend voor, de NPO is zelfs één grote afnemers, vinden zij het overigens wel 'oké' als je op deze reeks klikt? Want volgens de berichtgeving die zij hanteren, speelt dit zich namelijk niet af in deze dimensie.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_184410762
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 03:31 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nationalisme is natuurlijk veel beter, allemaal op het eigen stukje met elk ons eigen belang en allen weer een eigen legertje tegen de buurman.
Samen staan we sterk is niet meer van deze tijd?

Maar die rellen gingen en gaan om belastingverhoging.
Lees je eens in.
pi_184410780
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 02:29 schreef chroestjov het volgende:
davduf twitterde op maandag 14-01-2019 om 21:54:53 Allo @Place_Beauvau - c'est pour un signalement - 291Benjamin, 23 ans, touché à l'oeil. #LBD40, Bordeaux, #ActeIX Six heures au bloc. Diagnostic définitif sur sa vision d'ici 6 mois.Photo : Fab Enero , Macadam Press.Source:https://t.co/GiLRbE9YUm https://t.co/dornRdY8mv reageer retweet
ValKphotos twitterde op maandag 14-01-2019 om 22:18:53 @davduf @Place_Beauvau La publication facebook a été mise à jour : il a définitivement perdu l'usage de son ½il... reageer retweet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oog weg.
Afschuwelijk.

Ter verduidelijking: hij was geen manifestant. Hij bevond zich simpelweg op het verkeerde moment op de verkeerde plaats en werd in het gezicht geschoten, zonder agressie te hebben vertoond.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 08:13:20 #244
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184411125
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 23:43 schreef Infection het volgende:
Hier nog een mooi artikeltje over het wapen die de Franse politie gebruikt en het geweld dat daarbij komt kijken:

https://www.geenstijl.nl/5145779/riot-police-frankrijk/
Wat een chaos
pi_184412661
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 23:35 schreef Infection het volgende:

We zien zelfs EU voertuigen en troepen om de boel in de kiem te smoren.
Zijn het voertuigen en eenheden die namens de EU worden ingezet? Waar haal je dat vandaan?
Of zijn het gewoon Fransen die OOK in EU verband worden ingezet of zijn ingezet? Dat is nogal in verschil namelijk.
pi_184414712
@jj76,
EUROGENDFOR is actief in Frankrijk; zij zijn er om geld en goed van de heersende elite te beschermen. Hoeven geen verantwoording aan wie dan ook af te leggen. Ze staan boven de politie en het leger.
EU is een dictatuur; maar 20% van de EU bevolking heeft baat bij de EU.
pi_184416184
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 12:51 schreef Beobachter het volgende:
@jj76,
EUROGENDFOR is actief in Frankrijk; zij zijn er om geld en goed van de heersende elite te beschermen. Hoeven geen verantwoording aan wie dan ook af te leggen. Ze staan boven de politie en het leger.
EU is een dictatuur; maar 20% van de EU bevolking heeft baat bij de EU.
Heb je bewijzen?
Wat heeft dat moordcommando waar je over praat dan allemaal op het geweten? Waar bij de demonstraties worden ze ingezet en misdaden tegen de menselijkheid voeren ze daar uit?
pi_184416228
Als de vakbonden mee gaan doen dan kun je nog wat beleven in Frankrijk. Die houden zich daar vooralsnog buiten.
pi_184417888
JJ76,
Ik heb bewijzen, jazeker!
Screenshots gemaakt afgelopen weken, maar ik weet helaas hoe ik ze moet uploaden!?
pi_184417950
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:28 schreef Beobachter het volgende:
JJ76,
Ik heb bewijzen, jazeker!
Screenshots gemaakt afgelopen weken, maar ik weet helaas hoe ik ze moet uploaden!?
screenshots van? Heb ook voortuigen gezien met EU markering, maar dat gaat gewoon om voertuigen die eerder ingezet zijn bij missies.
pi_184417988
Die voertuigen hebben speciale kentekens; het logo van Eurogendfor
pi_184418003
Je kan tijdens de bewegende beelden een screenshot maken!

Twitter Les blindes entrent en action avenue de friedland
pi_184418029
@JJ76

Twitter für die jenigen, die noch zweifel haben, das es die Franzözische gendarmerie war
pi_184418047
@JJ76

Als je deze teksten invoert, dan kom je bij de beelden,
Vrgrt,
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 16:52:24 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184418294
die troepen vallen gewoon onder hun respectieve organieke bevelstructuur lijkt me

in het geval van de Nederlanders komen ze van de Marechaussee, als er dan de nood aan de man is dan worden ze gewoon ingezet zonder eerst de boel over te schilderen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184418446
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:52 schreef sp3c het volgende:
die troepen vallen gewoon onder hun respectieve organieke bevelstructuur lijkt me

in het geval van de Nederlanders komen ze van de Marechaussee, als er dan de nood aan de man is dan worden ze gewoon ingezet zonder eerst de boel over te schilderen
Dat.
Als ze werkelijk stiekem ingezet zouden worden, dan zouden ze juist wel overschilderen.
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 17:11:43 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184418640
clandestiene EU operaties geloof ik sowieso niet zo in hoor, zeker niet op deze manier ... of Frankrijk heeft ze gevraagd om bij te springen en dan staan ze onder bevel van de Franse politie of iemand heeft gewoon het eerste de beste werkende voertuig gepakt wat hij tegen kwam

die jongens gaan na 6 maanden ofzo ook gewoon terug naar hun eenheid lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184419194
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:11 schreef sp3c het volgende:
clandestiene EU operaties geloof ik sowieso niet zo in hoor, zeker niet op deze manier ... of Frankrijk heeft ze gevraagd om bij te springen en dan staan ze onder bevel van de Franse politie of iemand heeft gewoon het eerste de beste werkende voertuig gepakt wat hij tegen kwam

die jongens gaan na 6 maanden ofzo ook gewoon terug naar hun eenheid lijkt me
Eurogendfor is deels een permanente eenheid. Ze worden inderdaad op verzoek van en in civil chain of command gebruikt. Vallen dus onder bevel van de Fransen in dit geval en passen qua taak prima in dit conflict thuis. Geen greintje bewijs voor de paniekerige bnw beweringen in dit topic.

http://www.eurogendfor.org/organisation/what-is-eurogendfor
pi_184419620
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:46 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Eurogendfor is deels een permanente eenheid. Ze worden inderdaad op verzoek van en in civil chain of command gebruikt. Vallen dus onder bevel van de Fransen in dit geval en passen qua taak prima in dit conflict thuis. Geen greintje bewijs voor de paniekerige bnw beweringen in dit topic.

http://www.eurogendfor.org/organisation/what-is-eurogendfor
Daar staat dat ze alleen buiten de EU ingezet worden. Als ze in Frankrijk zijn dan zitten ze dus verkeerd, of ze hebben stiekem wel de bevoegdheid om in EU-lidstaten in te grijpen en dan wordt dus een politiemacht/paramilitaire macht die tegen EU-burgers kan worden ingezet voor die EU-burgers geheim gehouden.

Linksom of rechtsom, als het waar is dat ze in Frankrijk in actie zijn gekomen dan moet dat groot nieuws worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 18:13:50 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184419667
het zijn gewoon Franse militairen natuurlijk

het is pas wereldnieuws als de Marechaussee daar ook relschoppers in elkaar staat te rammelen onder het mom van EUlegertoch?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184419831
Het is en wordt geen wereldnieuws. MSM besteedt er liever geen aandacht aan. Het klootjesvolk moet natuurlijk geen ideeen krijgen. Economie zal instorten.
Land of the free. Home of the brave.
pi_184419864
Met andere woorden ben tevreden het kan nog altijd erger?
pi_184419932
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar staat dat ze alleen buiten de EU ingezet worden. Als ze in Frankrijk zijn dan zitten ze dus verkeerd, of ze hebben stiekem wel de bevoegdheid om in EU-lidstaten in te grijpen en dan wordt dus een politiemacht/paramilitaire macht die tegen EU-burgers kan worden ingezet voor die EU-burgers geheim gehouden.

Linksom of rechtsom, als het waar is dat ze in Frankrijk in actie zijn gekomen dan moet dat groot nieuws worden.
Niet alleen maar ook buiten EU grondgebied. Maar als je stok zoekt vind je m altijd natuurlijk
pi_184419960
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:13 schreef sp3c het volgende:
het zijn gewoon Franse militairen natuurlijk

het is pas wereldnieuws als de Marechaussee daar ook relschoppers in elkaar staat te rammelen onder het mom van EUlegertoch?
er kunnen ook Nederlanders bij zitten maar het is niet persé een EU verhaal. Het is eerder een EURO verhaal, zoals de raad van europa ook niet hetzelfde is als de EU. Wel van de eu maar het beslaat niet alle landen van de eu

[ Bericht 3% gewijzigd door LorneMalvo op 15-01-2019 18:40:37 ]
pi_184419998
franse vakbonden moeten eens mee gaan doen, pas dan gaat er echt wat gebeuren.
There are only 151 Pokémon.
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 18:40:57 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184420061
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:35 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

er kunnen ook Nederlanders bij zitten maar het is niet persé een EU verhaal. Het is een EURO verhaal, zoals de raad van europa ook niet hetzelfde is als de EU
dan moet er ergens iemand akkoord zijn gegaan met de inzet maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat daarom gevraagd is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184420144
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan moet er ergens iemand akkoord zijn gegaan met de inzet maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat daarom gevraagd is
Je gaat er vanuit dat ze uit eigen beweging klappen komen uitdelen of begrijp ik je niet goed?
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 18:47:10 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184420161
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:46 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat ze uit eigen beweging klappen komen uitdelen of begrijp ik je niet goed?
nee ik ga er vanuit dat hier geen EU troepenmacht aanwezig is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184420169
@welschmerz,
EUROGENDFOR is ook al in Griekenland ingezet om de burgers de TIEVES te slaan!
Hoe kom je erbij dat ze alleen buiten de EU worden ingezet.

Je bent een ambtenaar!
pi_184420228
@SP3C

Wat is je belang? Kijk even op YouTube?
Niks gefaked!

SP3C je hebt belang bij je uitspraak.
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 18:54:26 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184420294
ja het is lastig zoeken met de beperkte hints die je geeft, ik zag iets op twitter met 2 blauwe VAB's met een EU vlaggetje erop ... nou lekker belangrijk

verder geen enkel belang bij Frankrijk of de EU, ik vind het verhaal gewoon wat onwaarschijnlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184420350
EUROGENDFOR is er om, met vol mandaat, de burgers er onder te houden.
Verdiep je gvd een kwartier!?

Als je hieronder probeert te bagataliseren, dan heb je een belang daarbij!

Een paar honderd kilometer hier vandaan worden mensen dood geschoten door de zittende macht.
Hoe kun je in vredesnaam het hier mee eens zijn!?
pi_184420428
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee ik ga er vanuit dat hier geen EU troepenmacht aanwezig is
Het zou prima kunnen van wel. Hoewel ik het zelf geen EU troepenmacht vindt, gelet op de deelnemende landen.

De paniek die er hier omheen wordt gemaakt vind ik echter overdreven. Ze staan niet ongevraagd te tikken en wel onder chain of command van de fransen in dit geval. Dus onder lokaal democratisch toezicht in feite.
pi_184420446
@SP3C
Je probeert dit onderwerp te eindigen met een onuitgesproken mening. Dat gaat je niet lukken vriend!
Je weet dondersgoed dat we een dictatuur in gegleden zijn, betaal eens een belastingaanslag te laat..:
Juncker staat niet voor niets rutte te zoenen bij een ontmoeting. Rutte is een zetbaasje, net zoals Macron.

You know it SP3C
pi_184420537
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:01 schreef Beobachter het volgende:
@SP3C
Je probeert dit onderwerp te eindigen met een onuitgesproken mening. Dat gaat je niet lukken vriend!
Je weet dondersgoed dat we een dictatuur in gegleden zijn, betaal eens een belastingaanslag te laat..:
Juncker staat niet voor niets rutte te zoenen bij een ontmoeting. Rutte is een zetbaasje, net zoals Macron.

You know it SP3C
Dictatuur gaat veel te ver. Je zou een paar weekjes in moeten wonen voordat je zulke onsmakelijke vergelijkingen maakt
pi_184420554
@SP3C,
Die niets bedoelende tanks hebben een afwijkend kenteken:

Kenteken met logo van EUROGENDFOR
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 19:05:57 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184420557
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:00 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Het zou prima kunnen van wel. Hoewel ik het zelf geen EU troepenmacht vindt, gelet op de deelnemende landen.

De paniek die er hier omheen wordt gemaakt vind ik echter overdreven. Ze staan niet ongevraagd te tikken en wel onder chain of command van de fransen in dit geval. Dus onder lokaal democratisch toezicht in feite.
ja nou mijn punt is dat het op zich wel kan maar dat we er dan wel van gehoord hadden

waarschijnlijk zijn dit gewoon Franse soldaten die Franse dingetjes doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184420590
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja nou mijn punt is dat het op zich wel kan maar dat we er dan wel van gehoord hadden

waarschijnlijk zijn dit gewoon Franse soldaten die Franse dingetjes doen
Dat laatste ligt wel voor de hand ja. Er van horen gebeurt bij dit soort crises vaak achteraf overigens
pi_184420607
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:05 schreef Beobachter het volgende:
@SP3C,
Die niets bedoelende tanks hebben een afwijkend kenteken:

Kenteken met logo van EUROGENDFOR
Snel! SMELT DE KAZEN!!
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 19:09:05 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184420638
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:07 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dat laatste ligt wel voor de hand ja. Er van horen gebeurt bij dit soort crises vaak achteraf overigens
niet in deze context

de Fransen hebben een heel systeem voor militaire inzet in dit soort gevallen

https://en.wikipedia.org/wiki/Vigipirate

daar schuif je niet zomaar even een paar Hollanders en een paar Italianen enzo tussen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184420645
@larnemalvo,
Wat is hier onsmakelijk aan?
We leven in een dwingende zgn. Politiek correcte richting; als je daar van afwijkt, volgt afwijzing.
pi_184420688
@larnemalvo,@ sp3c,
Zijn jullie ook voor ‘de baas’ actief op Facebook?
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 19:12:14 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184420704
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:05 schreef Beobachter het volgende:
@SP3C,
Die niets bedoelende tanks hebben een afwijkend kenteken:

Kenteken met logo van EUROGENDFOR
dat maakt ze niet ineens minder Frans natuurlijk en Franse pantserwagens in Franse straten tijdens Franse rellen vind ik niet zo heel bijzonder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184420719
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:09 schreef Beobachter het volgende:
@larnemalvo,
Wat is hier onsmakelijk aan?
We leven in een dwingende zgn. Politiek correcte richting; als je daar van afwijkt, volgt afwijzing.
omdat mensen in een werkelijke dictatuur er vele malen ernstiger aan toe zijn dan deze Fransen.
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 19:13:10 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184420730
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:11 schreef Beobachter het volgende:
@larnemalvo,@ sp3c,
Zijn jullie ook voor ‘de baas’ actief op Facebook?
nee man, social media doe ik niet aan hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184420756
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 18:32 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Niet alleen maar ook buiten EU grondgebied. Maar als je stok zoekt vind je m altijd natuurlijk
Van de eigen website

quote:
The European Gendarmerie Force (EUROGENDFOR) is a Multinational Police Force, born to participate to the stabilization of crisis and conflict areas outside the European Union, where it contributes to the protection of population, the upgrade of Human Rights, and the reestablishment of the Rule of Law. EUROGENDFOR’s objective is also to contribute to the European Union's area of freedom, security, and justice by mitigating threats and risks such as international terrorism, organized crime, or massive smuggling of migrants.
Het lijkt mij als je zo'n organisatie de bevoegdheid geeft om op te treden tegen burgers van lidstaten bij relletjes, dat dan wel even bekend gemaakt had mogen worden.

Wat als er zo eentje in Nederland loopt en hij zegt mij me te verwijderen van die locatie, is dat dan een bevoegd gegeven ambtelijk bevel, of ben ik niet strafbaar als ik daar niet aan voldoe. En als zo eentje, die geen Nederlands spreekt, mij vastpakt mag ik mij dan verzetten of maak ik mij dan schuldig aan wederspannigheid zoals bij een opsporingsambtenaar.

De positie van zo iemand is een rechtsstatelijke kwestie die in ieder geval een antwoord moet hebben in rechtsstaat. In een politiestaat niet natuurlijk, in dat soort dingen zit hem het verschil, niet in de commandostructuur. Dus het lijkt me niet een onbelangrijk detail wat de status van ordehandhavers is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 19:17:55 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184420836
lijkt me dat oom agent gewoon meeloopt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184420931
@sp3c

Hoe kun je zo naïef zijn?
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 19:27:05 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184421026
geen idee wat ik hier nu op moet antwoorden joh :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184421080
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:05 schreef Beobachter het volgende:
@SP3C,
Die niets bedoelende tanks hebben een afwijkend kenteken:

Kenteken met logo van EUROGENDFOR
Die kunnen ze gewoon geleend hebben van die club, dat is op zich geen probleem.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja nou mijn punt is dat het op zich wel kan maar dat we er dan wel van gehoord hadden

waarschijnlijk zijn dit gewoon Franse soldaten die Franse dingetjes doen
Niet van de grote media, en er zijn best veel meldingen van gilet jaunes over buitenlandse ME-ers.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:12 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

omdat mensen in een werkelijke dictatuur er vele malen ernstiger aan toe zijn dan deze Fransen.
Zo slecht was het leven in de DDR niet hoor, als je maar je bek hield. Dat mag de norm ook niet zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184421148
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo slecht was het leven in de DDR niet hoor, als je maar je bek hield. Dat mag de norm ook niet zijn.
En als het slecht was kon men altijd nog daar waar Angela lid van was terecht of niet?
pi_184421592
Onderwerp
wordt ongebogen en gebagatelliseerd door ‘einde topic’ ambtenaren!!
pi_184421627
Dit onderwerp wordt omgebogen door
‘Einde topic ambtenaren’!

Dank U
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 19:55:51 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184421693
waar heb je het nou allemaal over man :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184421825
@sp3,

Je probeert de ernst van deze situatie te ontkrachten zonder, een beetje, onderzoek te doen.
Er wordt op dit moment onrecht aangedaan aan EU burgers die vechten voor hun toekomst en jij probeert steeds met een laffe scheet het onderwerp te eindigen?
Het is verschrikkelijk wat daar gebeurt; hoe durf je je zo uit te laten? Hoe haal je het in je hoofd om de waarheid naar het midden te trekken!
Je kan dan maar een belang hebben, naar mijn idee, en
Dat is het portemonnee belang—— dus ambtenaar.
Thank you!
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 20:03:56 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184421879
ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als jij hem op probeert te dienen, daar geef ik argumenten voor, daar kun jij het dan wel of niet mee eens zijn en daar kunnen we het dan over hebben met zijn allen maar met die rare tirades van je kan ik niet zo heel veel eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184422331
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:

Van de eigen website

quote:
EUROGENDFOR’s objective is also to contribute to the European Union's area of freedom, security, and justice by mitigating threats and risks such as international terrorism, organized crime, or massive smuggling of migrants
En verderop staat er nog meer waar uit blijkt dat ze ook op europees grondgebied kunnen worden ingezet.
quote:
Het lijkt mij als je zo'n organisatie de bevoegdheid geeft om op te treden tegen burgers van lidstaten bij relletjes, dat dan wel even bekend gemaakt had mogen worden.

Wat als er zo eentje in Nederland loopt en hij zegt mij me te verwijderen van die locatie, is dat dan een bevoegd gegeven ambtelijk bevel, of ben ik niet strafbaar als ik daar niet aan voldoe. En als zo eentje, die geen Nederlands spreekt, mij vastpakt mag ik mij dan verzetten of maak ik mij dan schuldig aan wederspannigheid zoals bij een opsporingsambtenaar.

De positie van zo iemand is een rechtsstatelijke kwestie die in ieder geval een antwoord moet hebben in rechtsstaat. In een politiestaat niet natuurlijk, in dat soort dingen zit hem het verschil, niet in de commandostructuur. Dus het lijkt me niet een onbelangrijk detail wat de status van ordehandhavers is.
Het is in internationale verdragen geregeld, derhalve rechtstatelijk en grondwettelijk correct. Deze interventie eenheid is een aanvulling op de instrumenten van het openbaar gezag en staat ook onder datzelfde bevel. Alsof het een extra afdeling is van de politie. Of het leger. Net wat de lidstaat verlangd.

In theorie kunnen ze van een andere nationaliteit zijn maar dat ligt in het geval Frankrijk/beheersen van interne risico's op destabilisatie niet voor de hand.

En wat moet er bekend gemaakt worden? Ze bestaan al een tijdje en alle stukken en verdragen zijn openbaar. De grotere media hebben er alleen niet veel aandacht aan besteed. Is dat laatste rechtstatelijk verplicht? Lijkt mij niet.
pi_184422355
@sp3c
De ‘politie’ loopt al rond met semi automatische wapens!!!
pi_184422388
@sp3c

HK-g36
pi_184422440
@sp3c

Ga nou niet zeggen dat het allemaal wel meevalt,
Ik blijf reageren,

Al moet ik hier de hele nacht voor op blijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')