abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184404522
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Snoep op doordeweekse dagen op school? Dat vind ik wel ernstig hoor :D Een stop zetten voor kaas en komkommer vind ik net zo gek :P Leren dat elke dag snoep en koek de norm is, vind ik kwalijk.

Ik zou als school een lijn trekken dat alles mag zolang het eten is, en gewoon water om te drinken. Ik ben blij dat scholen hier een gezond profiel hebben. Dwz je drinkt water en/of melk, en de broodtrommel bevat brood met gezond beleg en af en toe wat avondeten van de dag er voor. Zoet beleg en pannenkoeken enzo met mate. Heb je het te vaak, dan wordt je er op aangesproken.
Imo is zoet beleg niet per definitie ongezonder dan hartig.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 14 januari 2019 @ 21:09:31 #77
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_184404557
het stomst vind ik scholen waar je ongezond mag eten,( koek en snoep etc) maar wel een streng traktatiebeleid hebben.
pi_184404584
Ik ben al lang blij dat mn kind wat eet. Dan is t maar chocopasta op brood. Ben blij daar op school niet in beperkt te worden.
Is het interessant Joost?
pi_184404786
De school van Sjaak heeft 3 dagen in de week fruit vanuit 1 of ander overheidsproject. Kinderen hoeven dan zelf niets mee te nemen, maar krijgen dan dus van school fruit. Dat kan van alles zijn. Als je kindje, net als Sjaak, nauwelijks dingen eet (we weten nog niet waardoor het komt, door textuur, allergie of gewoon niet willen) dan mag je je kindje zelf wat meegeven.
Qua brood etc zijn er geen regels. Er mogen geen koeken mee naar school geloof ik. Drinken heb ik ook niets over gehoord. Sjaak heeft 2 Drink in the Box-dingen waar hij Roosvicee of water in mee krijgt.
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
pi_184404845
Wat een verschil in benadering van scholen zeg! Ik had het er net over met F, hoe dat nu gaat tijdens het eten. Ze zitten met 6 kinderen aan een tafel en moeten dan hun brood eten. Ze mogen niet praten en de korstjes moeten ook op. De juf controleert of je je brood op hebt en dan mag je in de kring gaan zitten. In het continue rooster zit 45 min tussen de middag. Dus er zal wel een grens zijn tot wanneer ze mogen eten en daarna allemaal naar buiten :)

Brood met hartig beleg gaat er echt niet in bij hem. Chocopasta & speculaas zijn de favorieten :9 Ik eet zelf ook zelden hartig dus ga het hem ook niet verplichten. Hij gruwelt van kaas en worst dus dan is de keuze al zeer beperkt :')
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 21:23:12 #81
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_184404859
Mijn kind krijgt ook fristi in de beker! Mag ik nou afgeschoten worden? O+
disclaimer
pi_184404878
wat een loedermoeder ben je ook SQ :{w
pi_184404959
Hier krijgt mijn bijna zesjarige bruin brood met worst naar school (dat wil ze zelf). Verder een pakje drinken, een beker water en een stuk fruit.

Ik vind overigens niet dat ouders van vroeger het beter voor elkaar hadden dan nu. :D
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 21:29:30 #84
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_184404993
quote:
17s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:24 schreef Fazzoletti het volgende:
wat een loedermoeder ben je ook SQ :{w
I know, de moeders op het schoolplein kijken me altijd heel vuil aan :9
disclaimer
pi_184405115
quote:
7s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:22 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat een verschil in benadering van scholen zeg! Ik had het er net over met F, hoe dat nu gaat tijdens het eten. Ze zitten met 6 kinderen aan een tafel en moeten dan hun brood eten. Ze mogen niet praten en de korstjes moeten ook op. De juf controleert of je je brood op hebt en dan mag je in de kring gaan zitten. In het continue rooster zit 45 min tussen de middag. Dus er zal wel een grens zijn tot wanneer ze mogen eten en daarna allemaal naar buiten :)
Die gesprekjes daarover zijn altijd wel grappig. I zat op haar vorige school aan de 'langzame tafel' waar alle langzame eters werden gezet. I zei op een gegeven moment: Ik wil zo graag voordat we gaan verhuizen een keertje aan de snelle tafel zitten!
Niet gelukt natuurlijk.
Op de nieuwe school heeft ze kennelijk bedacht dat ze een strategie nodig heeft om niet weer in het verdomhoekje te belanden. Ze doet nu als de overblijfjuf even niet haar kant opkijkt snel haar broodtrommel dicht en doet dan net alsof ze al klaar is met eten (hopen dat die juf dan niet even in de trommel kijkt, natuurlijk).

Hier kwam ik achter nadat ik haar had aangesproken op het feit dat steeds de helft van de inhoud van de broodtrommel weer mee naar huis kwam. :') .

Je kunt je bij dit soort verhalen wel ineens weer helemaal indenken hoe het is zo klein te zijn en altijd alert te moeten zijn op de opvoedpolitie die je steeds komt vertellen wat je nu weer niet goed doet. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184405130
Ja, fristi in de beker is zeer kwalijk SQ. Ik hoop dat het dan tenminste een Frozen beker is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 14 januari 2019 @ 21:49:23 #87
268038 kwakz0r
snowclones you an eggcorn
pi_184405419
Melba krijgt op overblijfdagen:
in de pauze
- een beker water of een pakje sap/fruitwater/fristi light (kom maar met de hooivorken)
- een pakje buurman en buurman koekjes/ sultana / liga / safarikoekjes van de lidl of een appel

en bij het overblijven
- een beker water
- twee boterhammen met het beleg wat hij wil (vaak appelstroop, soms smeerworst of pindakaas)
- soms een zakje knijpfruit dat "lust" hij niet meer. was soms ipv een appel of peer een handige cheat, maar ja.

Op niet-overblijfdagen krijgt hij
in de pauze
- een beker water
- een pakje buurman en buurman koekjes/ sultana / liga / safarikoekjes van de lidl of een appel

thuis
- melk of chocomel of yoghurt (kind weigert de laatste tijd melk, dus af en toe chocomel of yoghurt voor de calcium)
- twee boterhammen met het beleg wat hij wil

Bij de BSO krijgen ze meestal een keer fruit en groente, samen van een schaal. En een keer een koekje.

Ik lig er niet wakker van dat hij soms dus twee keer een koekje eet mensen, sorry. hij moet flink eten want anders krijg ik een enorm hangry kind, en hij is momenteel vrij kieskeurig. peer vindt hij thuis lekker maar op school niet want wordt te slijmerig en bruin. etc.

oh vrijdag is fruitdag op school maar dat vergeten we soms :@
pi_184405478
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:36 schreef Amsel het volgende:
Ik word af en toe ook gek van die broodtrommelpolitie. Dat een huisgemaakt ongezoet volkorenkoekje niet mag, maar een Liga vol suiker wel. En normaal gesproken probeer ik de juf niet af te vallen waar kleuter bij is, maar toen ze thuiskwam met "Ik mag van juf geen bramen meer mee want als ik er dan eentje laat vallen komt er een vlek op de vloer", ontglipte me toch een "Dan heeft juf mooi pech". Wees blij dat ze een bak fruit meekrijgt en dat we regelmatig variren, en bemoei je er verder niet mee zeg }:|
Wat een zeurjuf inderdaad.
En ‘broodtrommelpolitie’. _O_
  maandag 14 januari 2019 @ 21:52:12 #89
268038 kwakz0r
pi_184405494
herkenbare verhalen over perfectionisme en frustratie trouwens. Ik probeer ook voor te leven dat foutjes maken ok is, en het licht te houden, maar dat helpt lang niet altijd...
pi_184405528
Volgens mij hebben wij ook een vaste fruitdag op school inderdaad.
Onze school doet overigens ook mee aan dat fruitproject.
pi_184405531
quote:
12s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:23 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn kind krijgt ook fristi in de beker! Mag ik nou afgeschoten worden? O+
Hierover moest ik hardop lachen in bed. :D
  maandag 14 januari 2019 @ 21:55:41 #92
268038 kwakz0r
pi_184405578
Oh enneh, ik ben van 83 en bij ons hadden andere kinderen ook altijd samson en gertkoekjes hoor!

ik had meestal limo, paprika, komkommer en rijstwafels.
pi_184405601
Ja wij hebben hier geen fristi, dus dan wordt het al snel water :P

Nouja, zo in retrospect had ik gehoopt dat mijn ouders wat strenger waren geweest, en me niet alleen appelsap hadden gevoerd. Er kon altijd hagelslag op brood enzo. Heel lief enzo, maar ja. Ik hoop dat ik O dat gevoel van blegh en geen goede keuzes kunnen maken kunnen besparen.

Natuurlijk gaat dat over meer dan appelsap en hagelslag, maar dat is waar ik de grens wil leggen.

Korstjes hoeven van mij dan weer niet op :P

Ik zie dat mijn post met de "zo doen we dat hier" dwingender overkomt dan bedoeld. Moe, enzo. Maar het is bedoeld als een "zo doen we het hier" en niet als "En zo doen we dat en niet anders"

[ Bericht 11% gewijzigd door Roomsnoes op 14-01-2019 22:02:02 ]
pi_184405778
Schoolfruit is er hier ook. Maar dan wel 1 hele galia meloen voor 20 kinderen 8)7
pi_184405786
Ik ben ook van de 80's maar in mijn schooltijd was overblijven iets voor kinderen die 'zielig' waren omdat ze niet naar huis konden :+ Werkende moeders waren toch echt een uitzondering bij ons in't dorp.

Van vriendinnen die er nog wonen hoor ik dat dit op veel scholen nog steeds zo is :o Waar ik nu woon hebben alle scholen continue en ken ik eigenlijk maar 1 iemand die niet werkt en bij de kinderen thuis is :)
pi_184405805
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Schoolfruit is er hier ook. Maar dan wel 1 hele galia meloen voor 20 kinderen 8)7
"Oooooh Pietje heeft twee druppels en januQuhuaniHGu had er drie!"
pi_184405856
quote:
7s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:04 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik ben ook van de 80's maar in mijn schooltijd was overblijven iets voor kinderen die 'zielig' waren omdat ze niet naar huis konden :+ Werkende moeders waren toch echt een uitzondering bij ons in't dorp
Ik zat ook altijd met twee andere kinderen over te blijven. Het ergste was dat een meester van me dan altijd sommen ging zitten nakijken en me dan bij zich riep als ik iets niet goed had gedaan. Zat ik mijn boterhammen in stress op te eten, in angst dat hij me zou roepen.

Over perfectionisme en faalangst gesproken. :') .

Maar ik kan me dus nauwelijks herinneren wat ik meekreeg van huis. Eten kon me toen sowieso ook gestolen worden. Behalve als het bebogeen of drop was.
pi_184405894
Mijn oudste wist t altijd goed uit te zoeken. Ze mochten toen zelf kiezen waar ze zaten. Als ze snoeptomaatjes hadden ging ze zitten bij kinderen die t niet lusten. Dan had ze meer. Dat is ook 1 bak per 6 leerlingen.

Ik geef dus altijd nog fruit mee. Lusten ze t schoolfruit is t prima, dan neem je de appel/peer/mandarijn weer mee naar huis.
pi_184405948
Ik was op mijn basisschool het enige kind dat over moest blijven (sowieso het enige kind met twee fulltime werkende ouders denk ik, en bij mijn grootouders kon ik op een gegeven moment niet meer terecht).
Ik mocht in de pauzes helpen met het nakijken van dictees. O+. En op donderdag mocht ik in de personeelskamer en dan kreeg ik een kroket. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 14 januari 2019 @ 22:32:39 #100
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_184406501
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:56 schreef Roomsnoes het volgende:
Nouja, zo in retrospect had ik gehoopt dat mijn ouders wat strenger waren geweest, en me niet alleen appelsap hadden gevoerd. Er kon altijd hagelslag op brood enzo. Heel lief enzo, maar ja. Ik hoop dat ik O dat gevoel van blegh en geen goede keuzes kunnen maken kunnen besparen.

Dat is ook waarom ik nu dus strenger ben dan veel andere mensen zijn, ik had meer willen leren eten en drinken. Betere keuzes in voeding en mijn moeder kookt nu al 30 jaar hetzelfde vieze weekmenu.
Iets anders dan wat ze altijd kookt dat is geen optie, aardappel, vlees en gekookte groente.
soms nasi maar dat is dan een groentepakket een zakje en rijst, same bij macaroni. groentepakket, zakje en pasta :r :r
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')