abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184340320


Welkom!

Jullie kennen vast allemaal Heineken, Bavaria, Jupiler enz. Maar wij drinken echt bier! Speciaalbieren bestaan uit verschillende soorten en smaken, van zoet tot zuur, bitter tot zelfs zout of een combinatie ervan. Soms een complexe en volle smaak, soms een frisse dorstlesser. Omdat er zoveel verschillende soorten bieren zijn, valt er genoeg over te discussiėren!
pi_184340345
oops vergeten nieuwe titel te geven aan volgende deel.
pi_184340458
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:56 schreef JJ76 het volgende:

[..]

dan hou je dus gewoon niet van IPA's ;)
Goh, what gave it away? ;)
Don't let my username fool you...
pi_184340581
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:03 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Goh, what gave it away? ;)
dacht kop hem nog eens even in _O- _O- _O-
pi_184340637
Er komen regelmatig vies zoete lokale tripels mijn kant op en dan zijn Jopen en het Uiltje zo gek nog niet.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 16:17:30 #6
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_184340759
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:11 schreef johannes_vermeer het volgende:
Er komen regelmatig vies zoete lokale tripels mijn kant op en dan zijn Jopen en het Uiltje zo gek nog niet.
Ik had de Jopen Ex-Girlfriend BA en die smaakte toch goed moet ik zeggen :9
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_184341569
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:11 schreef johannes_vermeer het volgende:
Er komen regelmatig vies zoete lokale tripels mijn kant op en dan zijn Jopen en het Uiltje zo gek nog niet.
jopen meesterstuk was goed te doen, of zeg ik nu iets geks?
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 16:55:04 #8
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184341630
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:52 schreef Handleiding het volgende:

[..]

jopen meesterstuk was goed te doen, of zeg ik nu iets geks?
Je zegt niks geks. Vooral de barrelaged _O_
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 16:56:57 #9
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_184341681
Jopen vind ik middencategorie in Nederland. Beter dan de lokale brouwerijen en de matige grote namen, maar in mijn ogen niet top 10 ofzo. Beetje een brouwerij in hetzelfde straatje als t IJ en Kompaan, maar met tussendoor wel eens een betere release.

Denk dat je zeven categorieėn hebt in Nederland:
1) Macro (Heineken, Grolsch, Brand)
2) Beste Craft Beer brouwerijen (brouwerijen die zich echt puur richten op die groep geeks, Moersleutel, Nevel)
3) Commerciėle speciaalbier brouwerijen (grotere brouwerijen die speciaalbier brouwen voor de supermarkt en niet voor de geek, 't IJ, Kompaan, de Leckere)
4) Bovenstaand gemengd ( brouwerijen die zowel releases doen voor zowel het grote volk als voor de geeks, zoals de Molen, Jopen)
5) Kleinere maar opkomende brouwerijen (brouwerijen die een beetje in de tussengroep zitten, je vindt alleen hun grootste nummers af en toe in supermarkten maar ze experimenteren nog, bijvoorbeeld Natte Gijt, Flying Dutchman, enzovoorts)
6) Lokale brouwerijen (kleine releases, richten zich eigenlijk op de bevolking in de buurt, Leidsch Bier of Thoms Stadsbrouwerij bijvoorbeeld)
7) Trappisten (Zundert en la Trappe)

Zien jullie hier aanvullingen op?
Makkelijk tweede.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:10:09 #10
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_184345505
Ik zie die segmentatie eigenlijk helemaal niet zo. Volgens mij zijn er een hoop brouwers die gewoon graag mooi bier brouwen, en die slagen daar in meer of mindere mate in. En daarbij maken ze keuzes voor de beslissingen die (soms toevallig) op hun pad komen. Ik geloof niet zo in die categorieėn.
NAC Breda
Rčsbaarge
pi_184346698
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

5) Kleinere maar opkomende brouwerijen (brouwerijen die een beetje in de tussengroep zitten, je vindt alleen hun grootste nummers af en toe in supermarkten maar ze experimenteren nog, bijvoorbeeld Natte Gijt, Flying Dutchman, enzovoorts)

Natte geit wil niet dat hun bieren in supermarkten verkocht worden.
pi_184347148
Ah dit topic staat nog niet in myat... En dat moet wel :-)

Dankzij jullie heb ik afgelopen (eind) december heerlijk genoten van 30 korting op het beery Christmas pakket. Thanks, niet alles was even lekker maar ik heb genoten van het proeven _O_

Speciaal voor het weekend heb ik een willy tonka 3 in huis gehaald. Nog niet eerder gedronken maar ik ben erg benieuwd. Misschien eerst een lichte pils (huismerk is hier bitburger) of een refuse/resist van oproer.
pi_184350525
Na veel meelezen zal ik ook eens wat bijdragen aan dit topic.

Vanmiddag was ik weer eens in mijn favoriete drankwinkel om een voorraadje speciaalbiertjes te halen.



Ik heb ook nog wel een vraag.
Hoe bepalen jullie welke biertjes je meeneemt als er zoveel keuze is?
Ik weet welke soorten ik meestal wel lekker vind en welke niet en gebruik de 'smaakmatch' uit 'de Bierapp'. Ik ben alleen bang dat je daardoor juist meer van hetzelfde gaat drinken.
Hoe doen jullie dat?
pi_184351156
Hoe ik bepaal wat ik koop? Beetje een combinatie van dingen. Er zijn brouwerijen waar ik blind dingen van meeneem, soms check ik untappd om te zien wat de gemiddelde rating doet en of m'n untappd vriendjes er iets van vinden, bepaalde stijlen ben ik meer geneigd mee te nemen. Als ik niet bekend ben met een brouwerij maar iets vind in een stijl die ik tof vind, dan durf ik daar de gok soms wel aan. En soms gewoon vanwege een grappige naam, tof artwork, of wat dan ook. En ook maar net hoeveel geld ik nog over heb.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_184353192
Nieuwe vangst;

18th Street + Indiana City's True Rumors, 18th Street + Brewski's Freaky Flow, Oskar Blues BA Ten FIDY, Almanac + Stillwater's Blueberry Jack, Almanac's Love Hazy IPA, en een New Holland Dragon's Milk Reserve: S'mores + glazen;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 12 januari 2019 @ 07:43:51 #16
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_184353946
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 00:15 schreef OMG het volgende:
Hoe ik bepaal wat ik koop? Beetje een combinatie van dingen. Er zijn brouwerijen waar ik blind dingen van meeneem, soms check ik untappd om te zien wat de gemiddelde rating doet en of m'n untappd vriendjes er iets van vinden, bepaalde stijlen ben ik meer geneigd mee te nemen. Als ik niet bekend ben met een brouwerij maar iets vind in een stijl die ik tof vind, dan durf ik daar de gok soms wel aan. En soms gewoon vanwege een grappige naam, tof artwork, of wat dan ook. En ook maar net hoeveel geld ik nog over heb.
Dit dus. En het is ook gewoon tof om soms je horizon te verbreden, iets mee te nemen wat niet direct je ding lijkt. Pakt soms niet zo goed uit natuurlijk, maar als het wel aanslaat is dat des te leuker.
NAC Breda
Rčsbaarge
  zaterdag 12 januari 2019 @ 08:26:43 #17
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_184354051
2 & 3 februari in t Belgische Brugge:



https://www.brugsbierfestival.be

De vorige edities waren in elk geval een aanrader ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_184389117
Flink Gegist was weer een succes afgelopen zaterdag. Leuk sfeertje.

Heb ook de bierreus weer gespot. Was bij Borefts ook niet te missen.
Van alles is weer waardeloos.
pi_184398834
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 00:15 schreef OMG het volgende:
Hoe ik bepaal wat ik koop? Beetje een combinatie van dingen. Er zijn brouwerijen waar ik blind dingen van meeneem, soms check ik untappd om te zien wat de gemiddelde rating doet en of m'n untappd vriendjes er iets van vinden, bepaalde stijlen ben ik meer geneigd mee te nemen. Als ik niet bekend ben met een brouwerij maar iets vind in een stijl die ik tof vind, dan durf ik daar de gok soms wel aan. En soms gewoon vanwege een grappige naam, tof artwork, of wat dan ook. En ook maar net hoeveel geld ik nog over heb.
Dit inderdaad, weet redelijk goed meestal waar ik naar op zoek ben, dus weet ook wel een redelijke selectie te maken. En sommige brouwerijen zijn bij bepaalde stijlen best wel safe, dus als ik dan een specifiek bier van ze zie dat ik nog niet geprobeerd heb neem ik het makkelijk mee.

Daarnaast vraag ik ook vaak of er nog specifiek tof spul binnengekomen is, ze kennen mij inmiddels wel bij de zaak dus ze weten ook wel dat ze niet met een doorsnee stout als aanrader aan moeten komen zetten :P
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  woensdag 16 januari 2019 @ 23:49:54 #20
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_184446575
Ben wel benieuwd naar de Barrel Blend V! Hoor dat ie bijzonder goed zou zijn.

Heb overigens de nodige locaties bezocht de afgelopen dagen, de Beertemple in Amsterdam en Lemmy’s in Leiden. Allebei superleuke plekken, met name de Beertemple heb ik een paar mooie check-ins te pakken gehad.
Makkelijk tweede.
pi_184450743
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ben wel benieuwd naar de Barrel Blend V! Hoor dat ie bijzonder goed zou zijn.

Ja daar ben ik ook erg benieuwd naar, de IV was heel erg goed, hoop dat de V dit evenaart of overtreft.

Verder voor komend weekend de 200Fathoms klaarstaan, die schijnt ook super te zijn.
pi_184451568
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:21 schreef Saind het volgende:

[..]

Die hebben toch weer 20 verschillende don't trye this at homes op andere vaten ofzo uitgebracht die allemaal naar thinner smaken?
:D
Vond die aquavit erg lekker!

Over bierkeuze:
Ik grijp graag naar een IPA, maar ben ook een plaatjeskijker en ga af en toe uit m'n comfortzone met een brouwerij of stijl die ik niet ken, of beide :9

Gaan er hier nog mensen naar Uiltje's fresh fest?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_184452181
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ben wel benieuwd naar de Barrel Blend V! Hoor dat ie bijzonder goed zou zijn.
Kijk ook uit naar de release...
pi_184454371
als het goed is kan ik hem morgen halen bij m'n lokale slijter, ze zou hem bestellen bij bierboetiek samen met technical difficulties nedipa van moersleutel.
pi_184454861
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:37 schreef racerdkb het volgende:
als het goed is kan ik hem morgen halen bij m'n lokale slijter, ze zou hem bestellen bij bierboetiek samen met technical difficulties nedipa van moersleutel.
Ligt het aan mij of boezemt die naam niet megaveel vertrouwen in?
pi_184455275
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

Denk dat je zeven categorieėn hebt in Nederland:
1) Macro (Heineken, Grolsch, Brand)
Zien jullie hier aanvullingen op?
Ik hanteer 2 categoriėn: lekker en minder lekker.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184458791
Pikant!..

pi_184467398
Gemiste vlucht in Kopenhagen, dus wat tijd voor Mikkeller fueled hipster gedoe.

Hoppy Lovin' christmas



Wel aardige IPA, helaas niet zoveel gember of pine needle als gedacht.

Hallo Ich bin ein Berliner Weisse Pineapple



Een sour i.p.v. een weizen, maar heerlijk verfrissend. Ietwat scherp en niet zo zoet als je van ananas zou verwachten.

Riesling people



Heel interessante New England IPA, wat (kool)zuur, daarbij wat frisse Riesling maakt het iets wat ik nog niet eerder gedronken heb. Wel vrij sterk, een 20cl was prima.

Mosel Bajer

Variant van de vorige, een pilsner met minder juice, wat het in mijn ogen beter liet werken. Aanrader.

Overall: prima bar om mee te pakken. Goede selectie met genoeg verrassingen op het menu, vrij prijzig (ook door Denemarken), maar wel genoeg unieks te vinden. Mikkeller brouwt genoeg goede bieren, al is het ook wel lekker hipster allemaal...
Jack does it in real time...
pi_184468773
Riesling people ziet er heerlijk uit :9~
pi_184469340
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 06:56 schreef DeeBee het volgende:
Hallo Ich bin ein Berliner Weisse Pineapple

IMG-20190118-000554.jpg

Een sour i.p.v. een weizen, maar heerlijk verfrissend. Ietwat scherp en niet zo zoet als je van ananas zou verwachten.
Snap je verwarring maar de stijl Berliner Weisse is een zuur bier. Is geen Weizen.
pi_184469777
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:12 schreef JJ76 het volgende:

[..]

Snap je verwarring maar de stijl Berliner Weisse is een zuur bier. Is geen Weizen.
Ik verwachtte ook geen traditionele weizen, het is vooral een 'pun' qua naamgeving. Overigens vind ik het wel een prettige stijl, zelfs stuk 'drinkbaarder' dan sommige weizen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:27 schreef Seul het volgende:
Riesling people ziet er heerlijk uit :9~
Was erg populair en werd het meeste besteld ook, interessant brouwsel. :9
Jack does it in real time...
pi_184475023


Barrel Blend V stond inderdaad vanaf vandaag in de schappen, in ieder geval hier bij mijn buurtslijtertje.

Gelijk nieuw Uiltje meegenomen uiteraard.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:40:21 #33
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_184475133
Nog meer fans van Bird brewery? Ik vind dat ze weinig slechte biertjes maken. ''Ditsmaaktnaarmeerkoet'' (Porter) en ''rondborstige roodborstje'' (Ale) als favo.
Klap eens in je handjes.
pi_184475369
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:40 schreef Knoflook het volgende:
Nog meer fans van Bird brewery? Ik vind dat ze weinig slechte biertjes maken. ''Ditsmaaktnaarmeerkoet'' (Porter) en ''rondborstige roodborstje'' (Ale) als favo.
:'(
pi_184475440
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:40 schreef Knoflook het volgende:
Nog meer fans van Bird brewery? Ik vind dat ze weinig slechte biertjes maken. ''Ditsmaaktnaarmeerkoet'' (Porter) en ''rondborstige roodborstje'' (Ale) als favo.
Captain blackbird vind ik een prima biertje.
pi_184475464
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:59 schreef Questular het volgende:

[..]

Captain blackbird vind ik een prima biertje.
tot nu toe de enige van Bird die ik de moeite waard heb gevonden ook.
pi_184476336
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:34 schreef racerdkb het volgende:
Barrel Blend V stond inderdaad vanaf vandaag in de schappen
Open je 'm vanavond?.. :o
pi_184476940
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:58 schreef Seul het volgende:

[..]

Open je 'm vanavond?.. :o
ligt er aan of m'n huisgenoot tijd heeft om mee te doen :7 beetje huiverig voor de kokosnootinvloeden vanuit de bourbonvaten. heb niks met kokosnoot maar heel veel met milk stouts.
pi_184477033
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:24 schreef Seul het volgende:
Pikant!..

[ afbeelding ]
Ik zet altijd wat vraagtekens bij bier waar nootmuskaat in is verwerkt. Ik vond dat bij het winterbier van Rock City ook géén succes. Kwam de nootmuskaat in dit bier nadrukkelijk naar voren of niet?
pi_184477069
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 17:41 schreef racerdkb het volgende:

[..]

ligt er aan of m'n huisgenoot tijd heeft om mee te doen :7 beetje huiverig voor de kokosnootinvloeden vanuit de bourbonvaten. heb niks met kokosnoot maar heel veel met milk stouts.
Zetten ze dat erop als smaaknotitie? Als er geen kokos in zit maar het puur van de vaten komt gaat het sowieso een vrij subtiel iets zijn, geen bounty ofzo
pi_184477262
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 17:49 schreef Saind het volgende:

[..]

Zetten ze dat erop als smaaknotitie? Als er geen kokos in zit maar het puur van de vaten komt gaat het sowieso een vrij subtiel iets zijn, geen bounty ofzo
ik krijg heel vaak kokostonen uit bourbonvat-rijpingen maar misschien zit het tussen m'n oren. in deze blend denk ik dat het wel mee zal vallen.

heb wel echt een hekel aan kokos dus misschien hypergevoelig of misschien zelfs soort placebo-achtig verschijnsel.
pi_184477322
quote:
Kwam de nootmuskaat in dit bier nadrukkelijk naar voren of niet?
Nope... De kaneel "kietelde" wel op de tong... Het was vooral te pikant om goed te proeven...
  vrijdag 18 januari 2019 @ 19:28:03 #43
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_184478837
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:34 schreef racerdkb het volgende:

Barrel Blend V stond inderdaad vanaf vandaag in de schappen, in ieder geval hier bij mijn buurtslijtertje.
Veel plezier, ben erg benieuwd of hij bevalt! Als je hem vandaag drinkt graag ons updaten :)
Makkelijk tweede.
pi_184479590
Oké tis best een snoepje. verfijnde dikke blend met zo veel lagen.

denk dat ik nummer IV prefereer boven deze maar als je van bourbon barrel aged shit houdt dan zeker proberen.

Ben ook erg benieuwd naar Uiltjes cask ferment series #3, denk dat die nog meer in mijn straatje valt.
pi_184479606
ruikt boozy, smaakt zoet met vleugje booze en kokos.

grappig dat iedereen zo gehyped kan zijn in dit topic over de "release" van een biertje. maar trots op onze nederlandse brouwers.
pi_184486650
Na die IV was ik best wel benieuwd... 't Is relatief lokaal, en relatief goedkoop; dus altijd interessant!..
pi_184499474
Willy tonka 4, heerlijk :)
pi_184501521
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:19 schreef Questular het volgende:
Willy tonka 4, heerlijk :)
De drie heb ik vorige week gedronken, die was ook fantastisch.

Gisteren hundred van kees gedronken, ook die was erg lekker.

Vandaag zit ik, wederom van Kees, aan de spruce willis. Dit is nu de tweede keer dat ik aan een dennenbiertje zit, maar dat doet het voor mij toch echt niet helemaal...
pi_184515326
Zoete aardappel, nootmuskaat, kaneel, lactose, gerijpt op rye whiskey... Zo!..

pi_184518305
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:19 schreef zatoichi het volgende:
Vandaag zit ik, wederom van Kees, aan de spruce willis. Dit is nu de tweede keer dat ik aan een dennenbiertje zit, maar dat doet het voor mij toch echt niet helemaal...
dennennnaalden/kerstboom in je bier is echt zo'n decembergimmick. een piney karakter uit de hophars oké, maar om er daadwerkelijk dennen in te tiefen nee bedankt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')