abonnement Unibet Coolblue
pi_184301113
Goedemiddag iedereen :)

Wij gaan de keuken in ons huis vervangen en we zijn uitgekomen bij Bruynzeel. We hebben ervaring met hun toen we een keuken mochten kiezen in onze nieuwbouw huurwoning en die was prettig. Wij hebben hier echter weinig te maken gehad met de financiën, alleen het uitkiezen van verschillende onderdelen van de keuken de service. Dit werd door ons als prettig ervaren. Dit is echter de eerste keer dat we zelf een keuken kopen.

Een aantal maanden geleden hebben we ook gekeken bij een aantal andere keukenboeren (Grando keukens, superkeukens en nog wat) gekeken, maar de showroom sprak ons niet echt aan. Dus, afgelopen week bij Bruynzeel naar binnen gestapt, gebrowst, een design laten maken, een offerte en nu zijn we hier. :)

De geoffreerde keuken heeft de Atlas kastjes, een 3cm composieten werkblad en Siemens apparatuur (oven, oven met magnetron functie, afzuigkap, inductiekookplaat en vaatwasser). De offerte is ongeveer 13.000 euro, inclusief installatiekosten van ongeveer 1500 euro. Ik heb wat onderzoek gedaan als ik de apparatuur, de accessoires en het werkblad zelf zou kopen en kom dan al 2000 euro goedkoper uit. Ik heb ook wat gelezen hier en andere fora over Bruynzeel en het moet blijkbaar goed mogelijk zijn om wat af te dingen.

Ik ben op zoek naar wat meer advies hierover... heeft iemand hier ervaringen Bruynzeel en onderhandelen voor een lagere prijs? De medewerker die ons hielp beweert dat alles bij hun een vaste prijs is en dat de offerte op die manier opgebouwd wordt. Dat zal best zo zijn, maar dat is vrij logisch dat je een prijs op je producten plakt... Betekent niet dat er geen ruimte is voor onderhandeling neem ik aan?

Ik zat zelf te denken om sowieso de 2000 eraf te halen en de installatiekosten ook... Vind ze vrij hoog voor alleen het inpassen van de keuken en de apparatuur aansluiten, wij moeten zelf al het voorwerk al doen. Dan kom ik rond de 9500 euro uit. Is dit realistisch, moet ik hoger of lager gaan, iemand advies/ervaringen?

[ Bericht 17% gewijzigd door pipdebeer op 09-01-2019 15:28:54 ]
pi_184301237
wat is je vraag?

of wil je alleen maar mededelen dat je een keuken offerte hebt?

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2019 15:19:10 ]
pi_184301244
Oke, leuk dat Bruynzeel goed bevalt, maar waar wil je heen met dit topic?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2019 15:19:28 ]
pi_184301286
Ik zou de offerte / zo doen, persoonlijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_184301370
Ik was nog aan het typen, toen ik blijkbaar per ongeluk het topic al had geplaatst, excuses :) hij is bijgewerkt nu
pi_184301710
Hallo. Bruynzeel hanteert sinds april een vaste prijs beleid. Je krijgt direct de juiste prijs. Je hoeft en kunt niet onderhandelen ;)
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 15:48:50 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184301725
Ik zou op zijn mínst bij andere keukenboeren gaan kijken om te zien wat je daar krijgt voor dat geld, want Bruynzeel, tja, er zijn alternatieven.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184301848
Keukens zijn windhandel, als je bij Hornbach kijkt wat losse kastjes kosten, zie je de gigantische marges die "all-inn" offertes bevatten. Reken voor een kastje incl. deur en scharnieren e.d. op een ¤150,0-. Inbouwapparatuur kan je in Duitsland voor een krats aanschaffen. Blijft het blad over, kan je bij een granitoboer op maat laten maken. Denk dat een fatsoenlijke keuken al voor ¤2500 - ¤3500 kan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184301914
Tip: Ikea heeft ook mooie kwaliteit, moet je alleen niet in het goedkope segment gaan zitten
pi_184301958
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:00 schreef Banaanvragen het volgende:
Tip: Ikea heeft ook mooie kwaliteit, moet je alleen niet in het goedkope segment gaan zitten
Allemaal prima.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184302169
Kasten zijn allemaal gemaakt van spaanplaat. Er zit wel degelijk verschil in de hoeveelheid hout wat gebruikt wordt in het spaanplaat. Er zit dus ook verschil in het kastwerk bij verschillende merken.
pi_184302249
Wij hebben net een nieuwe keuken laten plaatsen. Ter vergelijking:

Merk Schüller (Volledig gelakt)
3cm composiet blad
Siemens 90cm inductieplaat en afzuigkap (Studioline)
Siemens koelkast, oven met magnetron en wifi (Studioline)
Siemens XL vaatwasser (Hier kunnen dus ook wijnglazen, etc in)
Quooker
Onze keuken is 4 meter lang met een bar van 2 meter er nog aan.(6 meter totaal) Aan de andere kant hebben we een wand vol met kasten. Alles greeploos met soft-close en in de grote kasten nog kunststof lades.

Totaal was ¤15,000 inclusief plaatsen.
pi_184302940
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:55 schreef blomke het volgende:
Keukens zijn windhandel, als je bij Hornbach kijkt wat losse kastjes kosten, zie je de gigantische marges die "all-inn" offertes bevatten. Reken voor een kastje incl. deur en scharnieren e.d. op een ¤150,0-. Inbouwapparatuur kan je in Duitsland voor een krats aanschaffen. Blijft het blad over, kan je bij een granitoboer op maat laten maken. Denk dat een fatsoenlijke keuken al voor ¤2500 - ¤3500 kan.
Daar heb je nog geen apparaat voor van een A-merk.
  PR/Manusje van alles woensdag 9 januari 2019 @ 16:58:57 #14
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_184303046
Ga eens bij Keller kijken. Zelfde fabriek. Ik zou trouwens de keuken via een aannemer kopen en alle apparatuur online. De Atlas is een basis keuken met verschillende klasses afwerkingen voor de fronten. Dus als je echt wil besparen en toch kwaliteit wil, kan je een prijsklasse lager gaan voor je afwerking.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_184303301
Ik zou voor Ikea gaan. Eventueel met frontjes van een andere leverancier, De basis van Ikea is echt wel goed. Veel keuze, redelijk voordelig. Zelf opbouwen.

Ikea is natuurlijk niet echt exclusief design, maar tegenwoordig toch heel mooi spul.

Denk dat je dan voor de helft klaar bent. Dan is het ook niet zo'n ramp als je na 8 jaar weer eens iets nieuws wilt.
pi_184304304
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:15 schreef Glider76 het volgende:
Ik zou voor Ikea gaan. Eventueel met frontjes van een andere leverancier, De basis van Ikea is echt wel goed. Veel keuze, redelijk voordelig. Zelf opbouwen.

Ikea is natuurlijk niet echt exclusief design, maar tegenwoordig toch heel mooi spul.

Denk dat je dan voor de helft klaar bent. Dan is het ook niet zo'n ramp als je na 8 jaar weer eens iets nieuws wilt.
En niet te vergeten dat ze 25 jaar garantie op hun keukens geven.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184304793
We weten natuurlijk niet wat voor opstelling je hebt of wat voor gekkigheid in je keuken zit. Maar op zich is composiet en Siemens niet bijzonder duur, zit ook geen koel/vries bij. Dus dan is 13000 wel aan de dure kant..

Ik betaalde ooit 8000 voor een keuken van 4,5m met gelakte fronten, greeploos ontwerp. 4x 90cm lades, 6 Atag apparaten, laminaat blad van 4cm en installatie, bij een leverancier. Maar dat was in 2007.

Ergens in die periode ook nog voor iemand bij meeonderhandeld bij Bruynzeel. Gingen toen van ongeveer 10000 naar 7200, alhoewel ik nog wel naar 6900 wilde proberen, maar de koper vond het wel genoeg.

Was toen trouwens een gewone foliekeuken met Ariston apparatuur en composiet blad.

[ Bericht 14% gewijzigd door Fer op 09-01-2019 19:07:25 ]
.
pi_184304805
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:15 schreef Glider76 het volgende:
De basis van Ikea is echt wel goed. Veel keuze, redelijk voordelig.
Nou, ze hebben niet eens brede lade kasten. Als je een beetje mooie keuken wil, kom je echt niet weg met kasten van 60 of 80 cm breed. Dat is niet mooi voor het lijnenspel, en ziet er als snel goedkoop uit.

Kwaliteit is voor wat je betaalt zeker niet slecht, maar zo heel fantastisch is het ook weer niet niet.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:14 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

En niet te vergeten dat ze 25 jaar garantie op hun keukens geven.
Dat zegt weinig over het gebruiksgemak.
Stel je voor een automerk als Landwind zou 25 jaar garantie geven, dan betekent dat nog niet dat een Landwind net zo lekker rijdt als een Landrover. Dat verschil merk je al vanaf de eerste dag als je er in rijdt.


Sowieso altijd met je offerte naar een andere zaak gaan. Als er meerdere concurrenten niet onder door gaan qua prijs, zal het wel een goede prijs zijn.

Gaan ze er iets onder door, maar heb je er een minder goed gevoel bij, dan kan je in overwegingen neemt wat voor jou de doorslaggevende factor is. Gevoel of prijs.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2019 18:51:43 ]
pi_184304884
quote:
Atlas
Dit is vlakke deur van houtvezelplaat. De voor- en achterzijde zijn voorzien van een matte melamine. De deur is rondom met laser afgewerkt.

Melamine
Dit is een harde kunststof laag die in veel kleuren en dessins verkrijgbaar is. Je ziet dit materiaal veel terug in betaalbare keukens.

Houtvezelplaat
Stevige meubelplaat gemaakt van samengeperste en verlijmde houtvezels.

Deze deur is verkrijgbaar in onderstaande kleuren.
Dit klinkt wel heel cheap hoor.

Daarnaast, Siemens heeft 3 of 4 klasses kwa apparatuur. De ene vaatwasser is 400, terwijl de andere 900 kost, dus daar kunnen we ook weinig mee.

[ Bericht 11% gewijzigd door Fer op 09-01-2019 19:03:34 ]
.
pi_184305092
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:54 schreef Fer het volgende:

[..]

Dit klinkt wel heel cheap hoor.

Daarnaast, Siemens heeft 3 of 4 klasses kwa apparatuur. De ene vaatwasser is 400, terwijl de andere 900 kost, dus daar kunnen we ook weinig mee.
Dit vooral. Het verschil tussen ovens is nog veel groter. En apparaten betalen voor een behoorlijk deel de prijs van de keuken.
pi_184305300
Ik weet trouwens weer hoe ik de prijs toen heb gecontroleerd.

Apparatuur bij elkaar gezocht en op internet de prijs opgezocht (toen was inbouw.nl bijna de enige aanbieder online toen).

Bij Ikea een opstelling vemaakt en gekeken wat dat kostte.

Prijs van het soort blad (met ingevreesde spoelbak) opgevraagd bij een leverancier.

Dat was bij elkaar de prijs die de keuken zou moeten kosten. Vervolgens net zo lang geshopt, tot ik een keuken voor die prijs kom krijgen, maar die wel beter was dan Ikea.
.
pi_184305336
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:14 schreef Fer het volgende:
Ik weet trouwens weer hoe ik de prijs toen heb gecontroleerd.

Apparatuur bij elkaar gezocht en op internet de prijs opgezocht (toen was inbouw.nl bijna de enige aanbieder online toen).

Bij Ikea een opstelling vemaakt en gekeken wat dat kostte.

Prijs van het soort blad (met ingevreesde spoelbak) opgevraagd bij een leverancier.

Dat was bij elkaar de prijs die de keuken zou moeten kosten. Vervolgens net zo lang geshopt, tot ik een keuken voor die prijs kom krijgen, maar die wel beter was dan Ikea.
Slim gedaan. ^O^
pi_184306145
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:14 schreef Fer het volgende:
Ik weet trouwens weer hoe ik de prijs toen heb gecontroleerd.

Apparatuur bij elkaar gezocht en op internet de prijs opgezocht (toen was inbouw.nl bijna de enige aanbieder online toen).

Bij Ikea een opstelling vemaakt en gekeken wat dat kostte.

Prijs van het soort blad (met ingevreesde spoelbak) opgevraagd bij een leverancier.

Dat was bij elkaar de prijs die de keuken zou moeten kosten. Vervolgens net zo lang geshopt, tot ik een keuken voor die prijs kom krijgen, maar die wel beter was dan Ikea.
Deel 1 heb ik dus ook gedaan. Ik heb de website even niet bij de hand, maar daar heb ik alle Siemens inbouwapparatuur kunnen vinden voor minstens ¤100 minder dan Bruynzeels vraagprijs, idem met het blad. Ikea heeft een composiet werkblad van 4 cm (in onze offerte 3cm) voor ongeveer ¤1200 minder dan Bruynzeel. Vandaar dat ik wil onderhandelen, aangezien onze ervaringen met hun wel positief zijn, maar als zij echt alleen vaste prijzen hanteren en niet open staan voor onderhandelen, dan gaan we met onze offerte eerst toch maar langs de andere keukenboeren.

Ik heb vandaag nog mailcontact gehad, omdat onze offerte de verkeerde hoogte voor de onderkanten had. Moest de maxi lijn van 94 cm zijn, maar in de offerte stond de standaard 85cm. Brengt ons nu al op 14k. :’)

Bedankt voor de adviezen en tips. Vrijdag hebben we een belafspraak en ik zal wat andere partijen contacteren voor onze nieuwe keuken. Kan me haast niet voorstellen dat er geen partij is die dit goedkoper kan doen.
pi_184306252
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:18 schreef Deano het volgende:
Wij hebben net een nieuwe keuken laten plaatsen. Ter vergelijking:

Merk Schüller (Volledig gelakt)
3cm composiet blad
Siemens 90cm inductieplaat en afzuigkap (Studioline)
Siemens koelkast, oven met magnetron en wifi (Studioline)
Siemens XL vaatwasser (Hier kunnen dus ook wijnglazen, etc in)
Quooker
Onze keuken is 4 meter lang met een bar van 2 meter er nog aan.(6 meter totaal) Aan de andere kant hebben we een wand vol met kasten. Alles greeploos met soft-close en in de grote kasten nog kunststof lades.

Totaal was ¤15,000 inclusief plaatsen.
Ik denk dat dit qua formaat wel een beetje op onze lijkt, alleen hoeven wij geen koel/vrieskast en in plaats van de kastenwand hebben wij kasten en aanrecht. Jullie kosten lijken dan wel in verhouding te staan. Waar hebben jullie de keuken gekocht? Bruynzeel?
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:04:16 #25
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_184306317
Bruynzeel duiven is echt een hele nare tent.

Vorig jaar daar geweest, ontwerp laten maken. Gespecificeerde offerte was erg lastig om te krijgen, en ondanks dat de salesmanager 'heel diep' wilde gaan voor de eerste verkoop van z'n nieuwe medewerker kon er op een keuken van 15k nog geen 800 euro vanaf. Met Etna instap-apparatuur. En al na anderhalf uur pushen naar een handtekening nog voordat we een gespecificeerde offerte hadden. Onder het mom van 'de prijs komen we wel uit'.

Vervolgens een keuken uitgezocht bij de buren (Kvik).
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 9 januari 2019 @ 22:15:53 #26
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_184309521
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:12 schreef pipdebeer het volgende:
Goedemiddag iedereen :)

Wij gaan de keuken in ons huis vervangen en we zijn uitgekomen bij Bruynzeel. We hebben ervaring met hun toen we een keuken mochten kiezen in onze nieuwbouw huurwoning en die was prettig. Wij hebben hier echter weinig te maken gehad met de financiën, alleen het uitkiezen van verschillende onderdelen van de keuken de service. Dit werd door ons als prettig ervaren. Dit is echter de eerste keer dat we zelf een keuken kopen.

Een aantal maanden geleden hebben we ook gekeken bij een aantal andere keukenboeren (Grando keukens, superkeukens en nog wat) gekeken, maar de showroom sprak ons niet echt aan. Dus, afgelopen week bij Bruynzeel naar binnen gestapt, gebrowst, een design laten maken, een offerte en nu zijn we hier. :)

De geoffreerde keuken heeft de Atlas kastjes, een 3cm composieten werkblad en Siemens apparatuur (oven, oven met magnetron functie, afzuigkap, inductiekookplaat en vaatwasser). De offerte is ongeveer 13.000 euro, inclusief installatiekosten van ongeveer 1500 euro. Ik heb wat onderzoek gedaan als ik de apparatuur, de accessoires en het werkblad zelf zou kopen en kom dan al 2000 euro goedkoper uit. Ik heb ook wat gelezen hier en andere fora over Bruynzeel en het moet blijkbaar goed mogelijk zijn om wat af te dingen.

Ik ben op zoek naar wat meer advies hierover... heeft iemand hier ervaringen Bruynzeel en onderhandelen voor een lagere prijs? De medewerker die ons hielp beweert dat alles bij hun een vaste prijs is en dat de offerte op die manier opgebouwd wordt. Dat zal best zo zijn, maar dat is vrij logisch dat je een prijs op je producten plakt... Betekent niet dat er geen ruimte is voor onderhandeling neem ik aan?

Ik zat zelf te denken om sowieso de 2000 eraf te halen en de installatiekosten ook... Vind ze vrij hoog voor alleen het inpassen van de keuken en de apparatuur aansluiten, wij moeten zelf al het voorwerk al doen. Dan kom ik rond de 9500 euro uit. Is dit realistisch, moet ik hoger of lager gaan, iemand advies/ervaringen?
Wij hebben een keukenblok in u-vorm met 7 meter aanrechtblad en 3 hoge kasten met atag apparatuur(Koelvries,gasplaat,afzuigkap,vaatwasser,oven en magnetron) en een grohe red cooker. Was in 2016 ¤ 8500 na heel lang onderhandelen we kwamen van 21k. We hadden het wel expres eind december gedaan ivm bonussen etc.

Succes met de aanschaf.
De zwarte wolf komt eraan !
pi_184309579
Bij sommige keukenboeren hebben ze installatiekosten (prijs inbegrepen) en dan blijk je op de dag van installatie toch nog 250 euro aansluitkosten te moeten betalen :'(
Hell To The Liars
pi_184311322
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:14 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

En niet te vergeten dat ze 25 jaar garantie op hun keukens geven.
Ook wel eens gebruik van gemaakt? Ik heb het geprobeerd omdat een onderdeel na anderhalf jaar kapot gegaan was. Onderdeeltje van een paar euro dat van te dun kunststof gemaakt was. Ik kon een link krijgen waar ik het kon bestellen, dat was de hele service. Los daarvan vond ik de kwaliteit ook niet echt wat ik van Ikea verwachtte. Een magere voldoende.
pi_184314551
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:01 schreef pipdebeer het volgende:

[..]

Ik denk dat dit qua formaat wel een beetje op onze lijkt, alleen hoeven wij geen koel/vrieskast en in plaats van de kastenwand hebben wij kasten en aanrecht. Jullie kosten lijken dan wel in verhouding te staan. Waar hebben jullie de keuken gekocht? Bruynzeel?
Wij hebben de keuken bij een lokale partij gekocht hier in de buurt. Deze verkoopt alleen A-merken zoals Siematic, Schüller, etcetera.

Moet er wel bij vermelden dat ons blad iets hoger is dan de standaard afmetingen en onze lades breder, precieze maten weet ik even niet. Heb de prijs ook nog wat onderhandeld destijds, maar dit was wel echt de bodem. Hou er ook rekening mee dat de apparatuur vaak de prijs van de keuken grotendeels maakt. Instap apparatuur of een van de hogere lijnen binnen Siemens scheelt al aanzienlijk.
pi_184316595
Wij hebben ook een keuken bij bruynzeel gekocht. Er is zeker te onderhandelen. Er is totaal iets van 40-45% afgegaan. Het ligt er ook aan hoe je het speelt.eerste reactie van ons op de prijs was, nee te hoog. Toen zijn ze gaan zakken en zakken tot wij het acceptabel vonden. Dit was wel in 2011 en de keuken is in 2012 geplaatst. De service was wel heel goed en de communicatie ook.
  donderdag 10 januari 2019 @ 12:41:20 #31
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184317686
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 09:00 schreef Deano het volgende:
Heb de prijs ook nog wat onderhandeld destijds, maar dit was wel echt de bodem.
Volgens wie was het de bodem? Volgens de verkoper?
Tot nooit .......
pi_184317856
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 12:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Volgens wie was het de bodem? Volgens de verkoper?
Jup, volgens de verkoper inderdaad. Bij een andere keukenzaak een vergelijkbare keuken samengesteld en die kwam op 18K uit. (Hier werkt tevens een maatje van me en die konden ook niet lager).
pi_184317861
Ik heb afgelopen jaar een budgetkeuken gekocht. Offerte gekregen inclusief apparatuur (etna). Vervolgens voor de 5 apparaten die ik nodig had eens gekeken wat ik daar aan kwijt was bij Keukenloods en Coolblue en dat scheelde op die apparatuur al ¤500.
Voor apparatuur in het hogere segment kan het misschien nog wel meer schelen.
Ik heb dus online de apparatuur gekocht (geen etna) en met de besparing bijna de kosten van de loodgieter voor herinrichten elektra en afvoer enzo afgedekt.

Als ze niet teveel vragen voor installeren van apparatuur van een ander zoubik zeker elders gaan shoppen.
A mind with a heart of it's own
pi_184324754
Ik ben zelf meubelmaker en mag geregeld ook keukens maken voor anderen , Vaak zijn ze dan bij keuken zaken langs geweest .
zie of hoor dan de prijzen Man man wat een prijzen soms .

Enige advies blijven onderhandelen en tegen elkaar op spelen .
pi_184346899
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:27 schreef raikoi het volgende:
Ik ben zelf meubelmaker en mag geregeld ook keukens maken voor anderen , Vaak zijn ze dan bij keuken zaken langs geweest .
zie of hoor dan de prijzen Man man wat een prijzen soms .

Enige advies blijven onderhandelen en tegen elkaar op spelen .
Kan je dan niet samen met TS een goeien deal maken? ;)
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 00:06:08 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184351010
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:27 schreef raikoi het volgende:
Ik ben zelf meubelmaker en mag geregeld ook keukens maken voor anderen , Vaak zijn ze dan bij keuken zaken langs geweest .
zie of hoor dan de prijzen Man man wat een prijzen soms .

Enige advies blijven onderhandelen en tegen elkaar op spelen .
Maar als ik prijzen hoor voor IKEA spul, daar kun jij voor meubelmaker ook niets voor doen denk ik. Goed MDF is ook niet goedkoop. Als zelfstandige zou ik ook graag met fatsoenlijk materiaal werken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_184351130
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:12 schreef pipdebeer het volgende:
De medewerker die ons hielp beweert dat alles bij hun een vaste prijs is en dat de offerte op die manier opgebouwd wordt.
Gewoon 9K bieden en als ze nee zeggen je koffie opdrinken en weglopen en zeggen dat ze je mogen bellen indien ze akkoord gaan met die 9K zodat de deal gesloten kan worden.

Die bellen echt wel. Al is het maar om een tegenbod van 11 of 12K te doen, maar bellen doen ze.

Niet te bang zijn om gewoon op te staan en weg te lopen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184353882
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:18 schreef Droopie het volgende:
Bij sommige keukenboeren hebben ze installatiekosten (prijs inbegrepen) en dan blijk je op de dag van installatie toch nog 250 euro aansluitkosten te moeten betalen :'(
Had ik ook, maar stond wel duidelijk op koopovereenkomst aangegeven dat het wel met monteren was, maar exclusief het aansluiten van spoelen/koken.

Ik ben niet superhandig, maar met een (paar) uurtje(s) werk en een paar tientjes aan materiaal kan je dat zelf ook wel voor minder dan 250 euro.

quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:27 schreef raikoi het volgende:
Enige advies blijven onderhandelen en tegen elkaar op spelen .
Vooral dat laatste. Want als jij voor je gevoel heel goed uitonderhandeld hebt, kan het nog steeds zijn dat het elders goedkoper kan. Wel opletten dat je geen appels met peren gaat vergelijken. (dat ze om toch nog onder een scherpe prijs door te gaan, goedkopere alternatieven offreren bedoel ik).

quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 23:18 schreef _mido het volgende:

[..]

Ook wel eens gebruik van gemaakt? Ik heb het geprobeerd omdat een onderdeel na anderhalf jaar kapot gegaan was. Onderdeeltje van een paar euro dat van te dun kunststof gemaakt was. Ik kon een link krijgen waar ik het kon bestellen, dat was de hele service. Los daarvan vond ik de kwaliteit ook niet echt wat ik van Ikea verwachtte. Een magere voldoende.
Haha, dat is wel echt een wassen neus dan ja. :D
Ik ben het met je eens. Kwaliteit is niet top.
Maar je schrijft, niet wat je van IKEA verwachtte. Mat wat had je dan van IKEA verwacht?

Als je naar de prijs kijkt is het toch niet zo heel slecht?
pi_184355974
Kennis van ons is meubelmaker. Als er particulieren bij hen komen voor een keuken raden ze vaak IKEA aan voor de basis en dat zij dan de afwijkende kastjes en fronten maken. De scharnieren die IKEA gebruikt zijn bijvoorbeeld de standaard scharnieren die ook meubelmakers gebruiken. Ik ben tevreden over de kwaliteit van onze IKEA keuken en ik kan nog eens iets aanpassen als ik dat zou willen, dat kostte me bij mijn vorige keukenboer keuken meteen 600 euro.

Overigens hebben wij eerst alle apparaten uitgezocht in een keukenzaak en toen online naar prijzen gezocht. Uiteindelijk voor dezelfde prijs bij de keukenzaak gekocht.

Voor deze keuken hebben we trouwens wel verschillende zaken bezocht, maar ik vond de prijzen hoog en de service laag. Niks creatiefs aan, gewoon zo'n standaard tekening en niet meedenken. Dan doe ik het liever zelf.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_184356073
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:27 schreef raikoi het volgende:
Ik ben zelf meubelmaker en mag geregeld ook keukens maken voor anderen , Vaak zijn ze dan bij keuken zaken langs geweest .
zie of hoor dan de prijzen Man man wat een prijzen soms .

Enige advies blijven onderhandelen en tegen elkaar op spelen .
Doe eens mee aan de VraagWatJeWil-reeks :) hoeveel uur ben je bijvoorbeeld bezig met het maken van een keuken (of een keukenkastje /keukenkastdeurtje)
Somebody that I used to know
pi_184356153
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:15 schreef Dentiwan het volgende:

[..]

Wij hebben een keukenblok in u-vorm met 7 meter aanrechtblad en 3 hoge kasten met atag apparatuur(Koelvries,gasplaat,afzuigkap,vaatwasser,oven en magnetron) en een grohe red cooker. Was in 2016 ¤ 8500 na heel lang onderhandelen we kwamen van 21k. We hadden het wel expres eind december gedaan ivm bonussen etc.

Succes met de aanschaf.
En denk je dat je een realistische prijs hebt betaald? Of leveren ze hier eigenlijk op in en moeten ze dat weer goedmaken bij een andere klant?
Somebody that I used to know
pi_184356184
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 10:54 schreef d.k. het volgende:
De scharnieren die IKEA gebruikt zijn bijvoorbeeld de standaard scharnieren die ook meubelmakers gebruiken.
Dat is niet waar hoor. Als je kennis dat zegt, heeft hij geen kennis van zaken.
Ten eerste zijn er geen standaardscharnieren. Er zijn namelijke diverse a-merken. (bijvoorbeeld grass, hettich, eventueel blum)

Maar ook binnen de A-merken heb je verschillende segmenten.

IKEA gebruikt blum scharnieren geloof ik. Blum is een A-merk. Maar er zijn zeker betere. En ook met blum heb je gradaties.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2019 11:09:56 ]
pi_184358288
Kwaliteit van keukens is ook hoe je ermee om gaat...
Ikea is prima kwaliteit vrienden van me hebben een Ikea keuken uit 1999, alleen het apparatuur is vervangen op de kookplaat na.
Zelf heb ik een Keller keuken, heb het idee dat deze kwaliteit toch wat minder is dan Ikea.
Interessant he ?
pi_184358386
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:23 schreef Zwolsboy het volgende:

Zelf heb ik een Keller keuken, heb het idee dat deze kwaliteit toch wat minder is dan Ikea.
Dat denk ik ook.
pi_184362330
ik heb kastjes van ikea en apparatuur zelf gekozen via verschillende webshops.

Bruynzeel was mij te duur en de standaard keukenboeren zijn echt klantontvriendelijk als je geen apparatuur wilt bij hun.
Als je bij Bruynzeel niet kan onderhandelen dan vallen zij per definitie al af.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184363947
Waarom kan je eigenlijk bij keukens/banken best flink afdingen?
Als je dat bij een nieuwe auto doet om even 20% eraf te krijgen lachen ze je uit.
Zelfs bij een occasion....
Interessant he ?
pi_184364047
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:05 schreef Zwolsboy het volgende:
Waarom kan je eigenlijk bij keukens/banken best flink afdingen?
Als je dat bij een nieuwe auto doet om even 20% eraf te krijgen lachen ze je uit.
Zelfs bij een occasion....
Zal er voornamelijk mee te maken hebben dat die prijzen wat transparanter zijn.
pi_184364961
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:05 schreef Zwolsboy het volgende:
Waarom kan je eigenlijk bij keukens/banken best flink afdingen?
Als je dat bij een nieuwe auto doet om even 20% eraf te krijgen lachen ze je uit.
Zelfs bij een occasion....
juist bij een auto kan je prima afdingen. van 3500 naar 3000 had ik laatst bij een auto.
bij elektronica kan het ook, bv bij mediamarkt. je koopt een wasmachine en droger en je krijgt er gratis een waterkoker of koffiemachine bij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184365931
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

juist bij een auto kan je prima afdingen. van 3500 naar 3000 had ik laatst bij een auto.
Bij occasions wel, bij nieuwe auto's ook wel, maar geen 20%
pi_184374774
Ik vind het een hele hoop geld, al is het misschien niet duur.

Ter vergelijking, wij hebben net een nieuwe keuken zelf geplaatst:



Is nog niet af, maar even een foto voor het idee.

Inductiekookplaat, oven, vaatwasser en afzuigkap van Siemens, en dan van de hogere klasse.
Samsung inbouw koelkast/vriezer combinatie.

Kasten zijn allemaal van Ikea.

Totaal zit ik nu op circa 5000 euro, en daarvan is 3500 euro apparatuur.
Komt dan alleen nog een blad bij, composiet zou rond de 1300 euro kosten.
Maar al met al kom ik dan uit op de helft van jouw bedrag ongeveer, lijkt mij prima de moeite :)
En de kwaliteit is echt prima, dit is al mijn 7de Ikea keuken die ik plaats en het zit allemaal degelijk in elkaar, vooral de scharnieren e.d. zijn echt van prima kwaliteit ^O^

En als je zelf een beetje handig bent is het heel makkelijk om de keuken te plaatsen, is allemaal straight forward eigenlijk :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184374823
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:48 schreef junkiexp het volgende:
Ik vind het een hele hoop geld, al is het misschien niet duur.

Ter vergelijking, wij hebben net een nieuwe keuken zelf geplaatst:

[ afbeelding ]

Is nog niet af, maar even een foto voor het idee.

Inductiekookplaat, oven, vaatwasser en afzuigkap van Siemens, en dan van de hogere klasse.
Samsung inbouw koelkast/vriezer combinatie.

Kasten zijn allemaal van Ikea.

Totaal zit ik nu op circa 5000 euro, en daarvan is 3500 euro apparatuur.
Komt dan alleen nog een blad bij, composiet zou rond de 1300 euro kosten.
Maar al met al kom ik dan uit op de helft van jouw bedrag ongeveer, lijkt mij prima de moeite :)
En de kwaliteit is echt prima, dit is al mijn 7de Ikea keuken die ik plaats en het zit allemaal degelijk in elkaar, vooral de scharnieren e.d. zijn echt van prima kwaliteit ^O^

En als je zelf een beetje handig bent is het heel makkelijk om de keuken te plaatsen, is allemaal straight forward eigenlijk :)
Prachtkeuken!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184375049
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:48 schreef junkiexp het volgende:
Ik vind het een hele hoop geld, al is het misschien niet duur.

Ter vergelijking, wij hebben net een nieuwe keuken zelf geplaatst:

[ afbeelding ]

Is nog niet af, maar even een foto voor het idee.

Inductiekookplaat, oven, vaatwasser en afzuigkap van Siemens, en dan van de hogere klasse.
Samsung inbouw koelkast/vriezer combinatie.

Kasten zijn allemaal van Ikea.

Totaal zit ik nu op circa 5000 euro, en daarvan is 3500 euro apparatuur.
Komt dan alleen nog een blad bij, composiet zou rond de 1300 euro kosten.
Maar al met al kom ik dan uit op de helft van jouw bedrag ongeveer, lijkt mij prima de moeite :)
En de kwaliteit is echt prima, dit is al mijn 7de Ikea keuken die ik plaats en het zit allemaal degelijk in elkaar, vooral de scharnieren e.d. zijn echt van prima kwaliteit ^O^

En als je zelf een beetje handig bent is het heel makkelijk om de keuken te plaatsen, is allemaal straight forward eigenlijk :)
ik heb hetzelfde gedaan. Ik was 2200 euro kwijt aan de kastjes, want mijn keuken is denk ik 2x zo groot. Daarnaast was ik ruim 4000 euro kwijt aan apparatuur, allemaal Siemens. Het duurste was mijn inductiekookplaat van 1100 euro :Y
Montage heb ik zelf gedaan. 3 dagen kastjes in elkaar zetten en een halve dag de keuken.
3x8x25+4x25=700 euro aan montagekosten dus.

In totaal dus 6900 euro met allemaal Siemens apparatuur. De goedkoopste keukenboer was 10k met B apparatuur, inclusief de gebruikelijke korting die je altijd krijgt. De oorspronkelijke prijzen lagen in de 12-15k.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184375700
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:48 schreef junkiexp het volgende:
Ik vind het een hele hoop geld, al is het misschien niet duur.

Ter vergelijking, wij hebben net een nieuwe keuken zelf geplaatst:

[ afbeelding ]

Is nog niet af, maar even een foto voor het idee.

Inductiekookplaat, oven, vaatwasser en afzuigkap van Siemens, en dan van de hogere klasse.
Samsung inbouw koelkast/vriezer combinatie.

Kasten zijn allemaal van Ikea.

Totaal zit ik nu op circa 5000 euro, en daarvan is 3500 euro apparatuur.
Komt dan alleen nog een blad bij, composiet zou rond de 1300 euro kosten.
Maar al met al kom ik dan uit op de helft van jouw bedrag ongeveer, lijkt mij prima de moeite :)
En de kwaliteit is echt prima, dit is al mijn 7de Ikea keuken die ik plaats en het zit allemaal degelijk in elkaar, vooral de scharnieren e.d. zijn echt van prima kwaliteit ^O^

En als je zelf een beetje handig bent is het heel makkelijk om de keuken te plaatsen, is allemaal straight forward eigenlijk :)
Kritisch noot, niet lullig bedoeld, maar die plaat naast die hoge kast die op eens eindigt op de lage kast, die doet echt afbreuk aan het geheel. Lelijke lijn.

Kan je die plaat niet gewoon weglaten?
pi_184381611
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:51 schreef blomke het volgende:

[..]

Prachtkeuken!
Dank Blomke ^O^
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 12:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik heb hetzelfde gedaan. Ik was 2200 euro kwijt aan de kastjes, want mijn keuken is denk ik 2x zo groot. Daarnaast was ik ruim 4000 euro kwijt aan apparatuur, allemaal Siemens. Het duurste was mijn inductiekookplaat van 1100 euro :Y
Montage heb ik zelf gedaan. 3 dagen kastjes in elkaar zetten en een halve dag de keuken.
3x8x25+4x25=700 euro aan montagekosten dus.

In totaal dus 6900 euro met allemaal Siemens apparatuur. De goedkoopste keukenboer was 10k met B apparatuur, inclusief de gebruikelijke korting die je altijd krijgt. De oorspronkelijke prijzen lagen in de 12-15k.
Precies mijn idee, goede apparatuur is veel fijner dan A-merk kastjes.
Een kastje is een kastje, hooguit is de afwerking iets beter.

En bij die keukenboeren moet je ook goed kijken want die bieden dan inderdaad Siemens aan uit het laagste segment en dan heb je vaak minder functies en/of het design is een stuk minder.

Velgen maken een auto, apparatuur de keuken!

quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 12:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kritisch noot, niet lullig bedoeld, maar die plaat naast die hoge kast die op eens eindigt op de lage kast, die doet echt afbreuk aan het geheel. Lelijke lijn.

Kan je die plaat niet gewoon weglaten?
Die plaat is een bedekkingspaneel want de zijkant van de kast is wit.
Maar nu ligt het blad niet tegen die kast, dit is het tijdelijke oude blad van de vorige keuken.
Het nieuwe blad steekt 3cm over en komt straks tegen dat zijpaneel, daar wordt het ook op afgekit.

Maar ik snap wat je bedoeld, nu is het ff geen gezicht.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184381980
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:39 schreef junkiexp het volgende:
Die plaat is een bedekkingspaneel want de zijkant van de kast is wit.
Dat vind ik o.a. een serieus nadeel van Ikea. Zoals ik het begrijp moet je dus altijd met die platen werken omdat de zijkant van een Ikea-kast altijd wit is?
Bij de meeste keukenmerken kun je kiezen uit tientallen kleur van de zijkant van de kast... Dan zit je hier niet meet opgescheept

quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:39 schreef junkiexp het volgende:
Het nieuwe blad steekt 3cm over en komt straks tegen dat zijpaneel, daar wordt het ook op afgekit.
Dat lijkt me echt verschrikkelijk, mijn 'ocd' kan dat niet handelen hoor. Dat betekent als je goed begrijp dat linkerzijde van je werkblad dus niet gelijk zit met de linkerzijde van je meest linkse lage kast? The horror. :o

(Nu ben ik me er van bewust dat ik vaak meer op zulke details let, veel mensen zullen het niet zo heel erg storend vinden)

Heb je je spoelbak in je composiet blad onder het blad, of er in?
pi_184382194
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat vind ik o.a. een serieus nadeel van Ikea. Zoals ik het begrijp moet je dus altijd met die platen werken omdat de zijkant van een Ikea-kast altijd wit is?
Bij de meeste keukenmerken kun je kiezen uit tientallen kleur van de zijkant van de kast... Dan zit je hier niet meet opgescheept

[..]

Dat lijkt me echt verschrikkelijk, mijn 'ocd' kan dat niet handelen hoor. Dat betekent als je goed begrijp dat linkerzijde van je werkblad dus niet gelijk zit met de linkerzijde van je meest linkse lage kast? The horror. :o

(Nu ben ik me er van bewust dat ik vaak meer op zulke details let, veel mensen zullen het niet zo heel erg storend vinden)

Heb je je spoelbak in je composiet blad onder het blad, of er in?

Dat is een nadeel inderdaad, maar daarom is het ook zo goedkoop hé.
Voordeel is wel dat je ooit weer de kleur van je hele keuken makkelijk kunt wijzigen :)

En op je andere vraag, het blad steekt inderdaad iets over, we moeten zelf nog bepalen hoeveel.
Maar dat is altijd toch?
Ik weet eigenlijk niet hoe dat bij andere keukens zit.

We hebben nog een blad besteld, als het composiet wordt dan sowieso met een onderbouwspoelbak.
Maar wellicht wordt het gewoon kunststof voor nu.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184382476
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:39 schreef junkiexp het volgende:
Die plaat is een bedekkingspaneel want de zijkant van de kast is wit.
Maar nu ligt het blad niet tegen die kast, dit is het tijdelijke oude blad van de vorige keuken.
Het nieuwe blad steekt 3cm over en komt straks tegen dat zijpaneel, daar wordt het ook op afgekit.

Maar ik snap wat je bedoeld, nu is het ff geen gezicht.
ik heb dat ook, maar ik laat die plaat doorlopen tot de vloer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184382692
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik heb dat ook, maar ik laat die plaat doorlopen tot de vloer.
Heb ik aan zitten denken tijdens het plaatsen maar ik vond het mooi dat de naden van de frontjes op elkaar aansloten.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184384696
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:05 schreef junkiexp het volgende:
We hebben nog een blad besteld, als het composiet wordt dan sowieso met een onderbouwspoelbak.
Maar wellicht wordt het gewoon kunststof voor nu.
Als je een beetje handig bent kan je voor weing geld een beton cire blad maken, staat ook wel goed denk ik.
pi_184385294
Ik heb een beton cire blad. Absolute afrader, zeker om zelf te doen.
pi_184386373
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als je een beetje handig bent kan je voor weing geld een beton cire blad maken, staat ook wel goed denk ik.
Ik ben best wel handig, maar dat lijkt me echt moeilijk om goed te krijgen.
En het lijkt mij ook helemaal geen leuke klus.

Maar ik ben het wel met je eens dat het goed zou staan, wat het ook wordt, het wordt een donker blad.
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:28 schreef Glider76 het volgende:
Ik heb een beton cire blad. Absolute afrader, zeker om zelf te doen.
Heb je het zelf gedaan?
En hoe bevalt het qua vlekken?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184389018
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2019 21:11 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik ben best wel handig, maar dat lijkt me echt moeilijk om goed te krijgen.
En het lijkt mij ook helemaal geen leuke klus.

Maar ik ben het wel met je eens dat het goed zou staan, wat het ook wordt, het wordt een donker blad.

[..]

Heb je het zelf gedaan?
En hoe bevalt het qua vlekken?
Ik heb het zelf gedaan. Zo'n cursusje gedaan en thuis nog een beetje geoefend. Echt mooi strak krijgen is moeilijk. Vergt veel oefening.

Ik heb een matzwart beton cire keukenblad. Maar helaas zie je dus heel veel vlekken erin. Van een afstandje wel ok, van dichtbij niet. Afdrukken van spullen die erop staan die er intrekken en een witte waas achterlaten.

Kan ook allemaal aan mij liggen hoor, te goedkoop spul gebruikt en/of niet helemaal juist aangebracht.

Als je het doet zou ik het echt door een ervaren beton cire stucadoor laten uitvoeren.

Het is dat ik nog honderd andere dingen te doen heb thuis, maar zit er over te denken het zwarte blad te vervangen voor wit marmer. En mijn keukenkasten dan zwart maken.

Het hele keukenblad heeft ook nog wel een 1000 euro gekost. Watervast multiplex is aardig aan de prijs.

Bij elkaar heb ik wel ruim 6 meter keukenblad. Was een flinke klus om dat te maken.
pi_184389273
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 23:17 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ik heb het zelf gedaan. Zo'n cursusje gedaan en thuis nog een beetje geoefend. Echt mooi strak krijgen is moeilijk. Vergt veel oefening.

Ik heb een matzwart beton cire keukenblad. Maar helaas zie je dus heel veel vlekken erin. Van een afstandje wel ok, van dichtbij niet. Afdrukken van spullen die erop staan die er intrekken en een witte waas achterlaten.

Kan ook allemaal aan mij liggen hoor, te goedkoop spul gebruikt en/of niet helemaal juist aangebracht.

Als je het doet zou ik het echt door een ervaren beton cire stucadoor laten uitvoeren.

Het is dat ik nog honderd andere dingen te doen heb thuis, maar zit er over te denken het zwarte blad te vervangen voor wit marmer. En mijn keukenkasten dan zwart maken.

Het hele keukenblad heeft ook nog wel een 1000 euro gekost. Watervast multiplex is aardig aan de prijs.

Bij elkaar heb ik wel ruim 6 meter keukenblad. Was een flinke klus om dat te maken.
Ja daar was ik dus al bang voor, ik ken die verhalen.
Ik had in mijn vorige huis een composiet keukenblad in hoogglans, heel mooi maar wil je het mooi houden moet je continue met een doekje alles weg wrijven.
Daarom denken wij nu aan een blad met een kunststof toplaag.

Veeeeel minder mooi maar wel heel makkelijk schoon houden, zeker met kinderen die toch nergens op letten.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_184437554
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:27 schreef raikoi het volgende:
Ik ben zelf meubelmaker en mag geregeld ook keukens maken voor anderen , Vaak zijn ze dan bij keuken zaken langs geweest .
zie of hoor dan de prijzen Man man wat een prijzen soms .

Enige advies blijven onderhandelen en tegen elkaar op spelen .
Dit idd, lokale meubelmaker is vaak beter en goedkoper.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184497456
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:15 schreef Dentiwan het volgende:

[..]

Wij hebben een keukenblok in u-vorm met 7 meter aanrechtblad en 3 hoge kasten met atag apparatuur(Koelvries,gasplaat,afzuigkap,vaatwasser,oven en magnetron) en een grohe red cooker. Was in 2016 ¤ 8500 na heel lang onderhandelen we kwamen van 21k. We hadden het wel expres eind december gedaan ivm bonussen etc.

Succes met de aanschaf.
als ik iets wil kopen dat na "lang onderhandelen" van 21k naar 8,5k gaat, dan ben ik al helemaal klaar met die zaak.
Ze zijn er dus op uit om klanten die wel 21k betalen te beduvelen? Of denk je dat ze jouw keuken onder de kostprijs hebben verkocht?

Wij kochten de keuken bij een kleine zaak en de verkoper was heel transparant wat dat betreft. In de basis waren de kastjes en blad zo'n 4k, vervolgens werd het blad keramiek ipv composiet, kastjes uitgevoerd in lak etc waardoor heel duidelijk was wat de impact op de prijs was. Dan kom je never nooit op een keuken van 21k uit (we hadden een "midden segment" merk).
En we hebben heel bewust opties/upgrades genomen die we mooi vonden en nutteloze opties eruit gehaald.

Ik zou persoonlijk met een grote boog om die grote zaken heenlopen.. Sowieso 1500 euro installeren is absurd, je krijgt een zzper met een uurtarief van 40 euro die een half dagje bezig is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sport_Life op 19-01-2019 20:00:34 ]
pi_184528225
Even een update: we hebben niet kunnen onderhandelen met Bruynzeel. Zoals werd aangegeven in het begin van dit topic hanteren ze nu inderdaad vaste tarieven. Het enige wat gedaan kon worden was een eenmalige korting van ¤250.

We gaan met onze offerte naar andere keukenboeren en dan kijken we waar we uitkomen :)
  maandag 21 januari 2019 @ 10:56:48 #67
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184528379
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:44 schreef pipdebeer het volgende:
Het enige wat gedaan kon worden was een eenmalige korting van ¤250.
Dan heb je toch onderhandeld? en eenmalig... het ging om een keuken toch. Weinig mensen kopen er gelijk twee.
Tot nooit .......
  maandag 21 januari 2019 @ 12:13:57 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184529749
Ik reed vanochtend door Deutschland, en ik kwam in een willekeurig durp net over de grens geloof ik 4 of 5 keukenboeren tegen.. just saying :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 21 januari 2019 @ 12:17:36 #69
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184529807
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:51 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

als ik iets wil kopen dat na "lang onderhandelen" van 21k naar 8,5k gaat, dan ben ik al helemaal klaar met die zaak.
Ze zijn er dus op uit om klanten die wel 21k betalen te beduvelen? Of denk je dat ze jouw keuken onder de kostprijs hebben verkocht?

Wij kochten de keuken bij een kleine zaak en de verkoper was heel transparant wat dat betreft. In de basis waren de kastjes en blad zo'n 4k, vervolgens werd het blad keramiek ipv composiet, kastjes uitgevoerd in lak etc waardoor heel duidelijk was wat de impact op de prijs was. Dan kom je never nooit op een keuken van 21k uit (we hadden een "midden segment" merk).
En we hebben heel bewust opties/upgrades genomen die we mooi vonden en nutteloze opties eruit gehaald.

Ik zou persoonlijk met een grote boog om die grote zaken heenlopen.. Sowieso 1500 euro installeren is absurd, je krijgt een zzper met een uurtarief van 40 euro die een half dagje bezig is.
1500 euro is een prima prijs om een keuken te installeren.. of je moet een recht blokkie van 4 kastjes hebben met 2 bovenkasten en een afzuigkap..

Heb een half jaar lang keukens gemonteerd, en 2 dagen voor een fatsoenlijke hoekkeuken inclusief installatie en verlichting is wel redelijk normaal hoor.. en wij waren altijd met 2, en dan heb je nog het geintje dat dingen niet goed of - compleet geleverd worden waardoor je nog een keertje terug kan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184530478
quote:
3s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:13 schreef Sounddragon het volgende:
Ik reed vanochtend door Deutschland, en ik kwam in een willekeurig durp net over de grens geloof ik 4 of 5 keukenboeren tegen.. just saying :+
Duitse keukenboeren hebben mooi spul, maar qua prijs zijn die doorgaans niet veel goedkoper. Al is het wel de moeite waard om er eens te kijken als je dicht bij de grens woont.
Mijn keuken uiteindelijk gekocht bij een Nederlands bedrijf met een Duitse achtergrond. Is een Nobiliakeuken. Werd ook door Duitsers geinstalleerd.

Kleine keuken trouwens (L vorm van 2,5 bij 2,5 ongeveer)
Die zijn er met 2 man zo'n 6 uur mee bezig geweest.
A mind with a heart of it's own
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 13:15:38 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184530639
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

1500 euro is een prima prijs om een keuken te installeren.. of je moet een recht blokkie van 4 kastjes hebben met 2 bovenkasten en een afzuigkap..

Heb een half jaar lang keukens gemonteerd, en 2 dagen voor een fatsoenlijke hoekkeuken inclusief installatie en verlichting is wel redelijk normaal hoor.. en wij waren altijd met 2, en dan heb je nog het geintje dat dingen niet goed of - compleet geleverd worden waardoor je nog een keertje terug kan.
Je moet ook weten wat je vergelijkt idd.

Als ik zeg dat m'n ouders ¤18.000 kwijt waren en ze ruim een week bezig waren...
Maar dat is inclusief demontage oude keuken, extra groep, muurtje die gestuct moest worden (zij regelden daarvoor mensen), 30m2 tegelwerk en ik denk zo'n 8m aan keuken met twee ovens, grote inductieplaat, vaatwasser en grote koelkast.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 21 januari 2019 @ 13:16:17 #72
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184530657
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:05 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Duitse keukenboeren hebben mooi spul, maar qua prijs zijn die doorgaans niet veel goedkoper. Al is het wel de moeite waard om er eens te kijken als je dicht bij de grens woont.
Mijn keuken uiteindelijk gekocht bij een Nederlands bedrijf met een Duitse achtergrond. Is een Nobiliakeuken. Werd ook door Duitsers geinstalleerd.

Kleine keuken trouwens (L vorm van 2,5 bij 2,5 ongeveer)
Die zijn er met 2 man zo'n 6 uur mee bezig geweest.
Ik heb nog nooit een nieuwe keuken gekocht of ervoor geshopt, maar ik heb al diverse keren gelezen dat het de moeite loont om naar de buren te gaan voor dat soort dingen.. inbouwapparatuur schijnt ook goedkoper te zijn iig..

Mocht het ooit een keer gaan gebeuren, plaats ik hem wel zelf, is best leuk werk om te doen en die 1500 eur is dan makkelijk verdiend.

De tijd die nodig is om en keuken te plaatsen is niet echt rationeel vooraf in te schatten; er komt veel bij kijken stiekem, en het ligt er ook heel erg aan hoe goed- en wat er al voorbereid is.

Wij deden vaak ook installatiewerk omgooien en tegelwerk boven het blad als er geen achterwand in kwam; dat zijn echte tijdvreters.. sowieso kun je bijvoorbeeld al niet tegelen en voegen op dezelfde dag, laat staan kitten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184584385
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

1500 euro is een prima prijs om een keuken te installeren.. of je moet een recht blokkie van 4 kastjes hebben met 2 bovenkasten en een afzuigkap..

Heb een half jaar lang keukens gemonteerd, en 2 dagen voor een fatsoenlijke hoekkeuken inclusief installatie en verlichting is wel redelijk normaal hoor.. en wij waren altijd met 2, en dan heb je nog het geintje dat dingen niet goed of - compleet geleverd worden waardoor je nog een keertje terug kan.
Ik ga er vanuit dat betegelen, stucen, aansluitingen ed niet is inbegrepen. Dan vind ik 1500 euro een fors bedrag.
Onze hoekkeuken van 4x3 en kastenwand zat er met een (lange) dag in. Kastjes werden zo in elkaar gezet, bladen erop, apparatuur erin en klaar :P

Vrijwel alle offertes van degelijke zaken waren rond de 1000 euro installeren.

Alleen die grote DMG zaken maken je wijs dat een keuken 30k plus kost waarna er 30% korting afgaat en dan nog 10% etc. Installatiekosten idem. Vandaar mijn tip loop daar omheen..

Als je ooit zelf een keuken uit gaat zoeken zul je dit beamen ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Sport_Life op 23-01-2019 23:38:19 ]
  woensdag 23 januari 2019 @ 23:56:10 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184585148
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 23:18 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat betegelen, stucen, aansluitingen ed niet is inbegrepen. Dan vind ik 1500 euro een fors bedrag.
Onze hoekkeuken van 4x3 en kastenwand zat er met een (lange) dag in. Kastjes werden zo in elkaar gezet, bladen erop, apparatuur erin en klaar :P

Vrijwel alle offertes van degelijke zaken waren rond de 1000 euro installeren.

Alleen die grote DMG zaken maken je wijs dat een keuken 30k plus kost waarna er 30% korting afgaat en dan nog 10% etc. Installatiekosten idem. Vandaar mijn tip loop daar omheen..

Als je ooit zelf een keuken uit gaat zoeken zul je dit beamen ;)
As said; ik heb een tijdje keukens gemonteerd, dus ik weet een beetje de prijzen, en ik weet ook hoeveel werk het wel- of niet is. Ik weet ook wat een kastje écht kost, dan ga je idd echt huilen als je net 25k hebt gedoneerd :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184586872
quote:
3s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:13 schreef Sounddragon het volgende:
Ik reed vanochtend door Deutschland, en ik kwam in een willekeurig durp net over de grens geloof ik 4 of 5 keukenboeren tegen.. just saying :+
Die zijn echt niet altijd goedkoper hoor. Het kan geen kwaad om langs te gaan (Nordhorn zitten er veel), om offertes te vergelijken. Dat moet je sowieso doen zoals ik al eerder aangaf in dit topic. Maar Nederlandse aanbieders kunnen regelmatig gewoon onder zo'n Duitse offerte gaan zitten.
pi_184586889
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 23:18 schreef Sport_Life het volgende:

Ik ga er vanuit dat betegelen, stucen, aansluitingen ed niet is inbegrepen. Dan vind ik 1500 euro een fors bedrag.
Onze hoekkeuken van 4x3 en kastenwand zat er met een (lange) dag in. Kastjes werden zo in elkaar gezet, bladen erop, apparatuur erin en klaar
Tja, zo beredeneerd is alles een fors bedrag. Ik heb 1500 betaalt voor stucwerk in mijn woning. Dat werd even aangemaakt, opgezet en afgereid en klaar.
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2019 23:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ik weet ook wat een kastje écht kost, dan ga je idd echt huilen als je net 25k hebt gedoneerd :')
25K voor alleen kastwerk is extreem veel. Als het om 25k voor een complete keuken gaat, dan weet je vast ook dat het kastwerk relatief een klein deel van de kosten is. Apparatuur/blad is duurder, zeker als je een beetje fatsoenlijke apparatuur neemt zoals Miele of V-zug

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2019 07:12:28 ]
  Official ESF Kreviewer donderdag 24 januari 2019 @ 07:12:53 #77
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184586901
Ik kreeg bij bruynzeel uiteindelijk 40% korting op de eerste prijs. Was redelijk tevreden, maar er zijn wel wat fouten gemaakt.
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:56:17 #78
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184589392
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 07:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Tja, zo beredeneerd is alles een fors bedrag. Ik heb 1500 betaalt voor stucwerk in mijn woning. Dat werd even aangemaakt, opgezet en afgereid en klaar.

[..]

25K voor alleen kastwerk is extreem veel. Als het om 25k voor een complete keuken gaat, dan weet je vast ook dat het kastwerk relatief een klein deel van de kosten is. Apparatuur/blad is duurder, zeker als je een beetje fatsoenlijke apparatuur neemt zoals Miele of V-zug
Kasten zijn 4 - 500 eur aan materiaal. De kosten van een keuken zitten voor het blok in hang- en sluitwerk en het blad en de apparatuur.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator donderdag 24 januari 2019 @ 11:00:48 #79
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184589469
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2019 07:12 schreef Kreator het volgende:
Ik kreeg bij bruynzeel uiteindelijk 40% korting op de eerste prijs. Was redelijk tevreden, maar er zijn wel wat fouten gemaakt.
Ja, maar dat is vooral omdat ze in beginsel hoog hebben ingezet. Dan lijkt het alsof ze heel veel korting geven, maar als je met die 1e offerte akkoord was gegaan was je gewoon keihard genaaid.
Breitling - Instruments for Professionals
  Official ESF Kreviewer donderdag 24 januari 2019 @ 11:21:24 #80
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184589823
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar dat is vooral omdat ze in beginsel hoog hebben ingezet. Dan lijkt het alsof ze heel veel korting geven, maar als je met die 1e offerte akkoord was gegaan was je gewoon keihard genaaid.
UIteraard. Maar goed, ik had een budget en uiteindelijk heb ik de keuken die ik wilde voor dat budget, inclusief montage en leidingwerk e.d.
Het kostte wel veel onderhandelen.

Ze kwamen met een stenen blad dat 40cm te lang was (ter plekke gezaagd, dat ging prima) en twee kastjes gaan verkeerd om open omdat de handvaten anders in de weg zitten. Maar ja.

Ik vond de winkel verder prima, als je je bedenkt dat ze overal wel proberen om je te naaien.
  donderdag 24 januari 2019 @ 11:34:09 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184590002
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

UIteraard. Maar goed, ik had een budget en uiteindelijk heb ik de keuken die ik wilde voor dat budget, inclusief montage en leidingwerk e.d.
Het kostte wel veel onderhandelen.

Ze kwamen met een stenen blad dat 40cm te lang was (ter plekke gezaagd, dat ging prima) en twee kastjes gaan verkeerd om open omdat de handvaten anders in de weg zitten. Maar ja.

Ik vond de winkel verder prima, als je je bedenkt dat ze overal wel proberen om je te naaien.
Blad te lang is normaal; die mannen hebben niet voor niks een zaag bij zich.. beter 40 te lang als 10mm te kort.. ik weet niet beter als dat een blad in het werk moet worden afgekort. Toentertijd de reden dat ik mijn TS55 kocht.
Greepies is wel slordig, dat is een ontwerpfout, maja, een verkoper snapt dat vaak niet en 'de monteurs lossen dat wel effe op' o|O

Worden stiekem best veel fouten gemaakt, ik en mijn maat waren bijna dagelijks nalooppuntjes aan het doen.. echt bijna elke dag op de terugweg nog even bij een klantje langs om dingetjes te fiksen en/of na te leveren.. plintjes, afwerklijstje, greepjes, complete apparatuurlijnen in de verkeerde kleur, bladen verkeerde kleur, hele keuken verkeerde kleur... pfff, ze krijgen alles voor elkaar... die puntjes van jou zijn echt minimale dingetjes :+
Maar... ik zou op die manier ook een beetje waardepapier terug proberen te krijgen als ik een veel te dure keuken had gekocht, duh! :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator donderdag 24 januari 2019 @ 11:37:10 #82
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184590044
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

UIteraard. Maar goed, ik had een budget en uiteindelijk heb ik de keuken die ik wilde voor dat budget, inclusief montage en leidingwerk e.d.
Het kostte wel veel onderhandelen.

Ze kwamen met een stenen blad dat 40cm te lang was (ter plekke gezaagd, dat ging prima) en twee kastjes gaan verkeerd om open omdat de handvaten anders in de weg zitten. Maar ja.

Ik vond de winkel verder prima, als je je bedenkt dat ze overal wel proberen om je te naaien.
Natuurlijk, je wordt overal genaaid. Of dat nou Bruynzeel is of Poggenpohl of bij iets anders dan een keuken, je wordt overal genaaid.

Dat van die kastjes zou ik wel kut vinden, want daar kunnen ze tijdens het 'tekenen/plannen' van de keuken toch over nadenken? Dat is hun werk.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 24 januari 2019 @ 12:20:43 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184590691
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk, je wordt overal genaaid. Of dat nou Bruynzeel is of Poggenpohl of bij iets anders dan een keuken, je wordt overal genaaid.

Dat van die kastjes zou ik wel kut vinden, want daar kunnen ze tijdens het 'tekenen/plannen' van de keuken toch over nadenken? Dat is hun werk.
Keukenverkopers zijn listig en gewetenloos, niet slim.

In de tijd dat ik dat werk deed waren die bladen met zo'n vooruitgezette oven/kookplaat helemaal 'in', en dat kon ook met de spoelbak/kast. als je dat dan één regaalkastje vanaf de hoek van de keuken doet, moet je niet de vaatwasser net in die andere hoek zetten, want dan kan hij niet open :') Kon met wat haasje-over van wat onderkasten nog wel aangepast worden, maar als je een principiële klant hebt, kun je de hele zooi weer inladen of op zijn minst het blad opnieuw laten maken om de spoelbak of kookplaat op te schuiven als je dat 'verkocht' krijgt bij de klant.
En dat soort shit gebeurt echt vaak; kun je gewoon stoppen; noodblad erop maken en wegwezen..'ja ze gaan er meteen naar kijken en bestellen, volgende week wordt het geregeld', in de weet dat de levertijd voor een blad 4 weken is en die klant al die tijd moet werken op een plaat multiplex :X

Mede daarom ben ik er toen redelijk snel weer mee genokt, je wordt helemaal gek van dat onnodige problemen oplossen elke keer en jokken tegen de de klanten terwijl je weet dat ze gepiepeld worden.. en dan mag je daar dus 4 weken later weer op komen draven om die zooi alsnog recht te trekken terwijl die klant schuimbekkend in je nek staat te hijgen omdat je hem 4 weken eerder een kutverhaaltje op de mouw hebt gespeld.

Ik kan niet zo goed jokken tegen mensen, dat compliceert dingen en het gaat op termijn toch nooit goed. Ik wilde die keuken plaatsen, geen sprookjes vertellen uit naam van mijn werkgever..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer donderdag 24 januari 2019 @ 12:27:26 #84
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184590779
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Blad te lang is normaal;
In dit geval niet. Was een foutje.
  donderdag 24 januari 2019 @ 12:29:21 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184590809
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

In dit geval niet. Was een foutje.
Ok, dat kan, zeker met een speciale waterkering in een stenen of massief houten blad is het ook verre van wenselijk dat je er nog aan gaat zagen :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184624142
Pas op met het aanvragen van offertes bij winkels uit de mandemakers groep. Als je bij een winkel formule bent geweest, hebben ze allemaal je gegevens.

Flink aantal jaren geleden keuken gekocht 3,6m met alles erin. 6k nu voor 4m 15k

Inflatie is sterk, ik ga nog maar een keer langs de Ikea.
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 09:18:18 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184628221
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 23:17 schreef Avon het volgende:
Pas op met het aanvragen van offertes bij winkels uit de mandemakers groep. Als je bij een winkel formule bent geweest, hebben ze allemaal je gegevens.

Niet je echte naam en adres opgeven dus ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_184628417
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet je echte naam en adres opgeven dus ;)
Dan komen ze bij een ander installeren :?.
pi_184628438
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 07:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Tja, zo beredeneerd is alles een fors bedrag. Ik heb 1500 betaalt voor stucwerk in mijn woning. Dat werd even aangemaakt, opgezet en afgereid en klaar.

[..]


Ik vergelijk het met overige diensten, zoals plaatsen haard, tegelvloer ed. Die kwamen meestal rond de 1000 euro aan plaatsen uit voor 1 dag, excl materiaal . Dan is 50% extra behoorlijk wat.

En onze stukadoor was 6k incl materiaal en 2 weken bezig (ca 325m2 wand oppervlakte ).

[ Bericht 4% gewijzigd door Sport_Life op 26-01-2019 09:44:57 ]
pi_184629357
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een nieuwe keuken gekocht of ervoor geshopt, maar ik heb al diverse keren gelezen dat het de moeite loont om naar de buren te gaan voor dat soort dingen.. inbouwapparatuur schijnt ook goedkoper te zijn iig..

Mocht het ooit een keer gaan gebeuren, plaats ik hem wel zelf, is best leuk werk om te doen en die 1500 eur is dan makkelijk verdiend.

De tijd die nodig is om en keuken te plaatsen is niet echt rationeel vooraf in te schatten; er komt veel bij kijken stiekem, en het ligt er ook heel erg aan hoe goed- en wat er al voorbereid is.

Wij deden vaak ook installatiewerk omgooien en tegelwerk boven het blad als er geen achterwand in kwam; dat zijn echte tijdvreters.. sowieso kun je bijvoorbeeld al niet tegelen en voegen op dezelfde dag, laat staan kitten.
Zo heb ik het min of meer ook gedaan, alleen was ik dan de "buren".
Mijn oude keuken aan hun verkocht en zelf een nieuwe keuken gehaald.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 12:04:40 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184630129
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:03 schreef klipper het volgende:

[..]

Zo heb ik het min of meer ook gedaan, alleen was ik dan de "buren".
Mijn oude keuken aan hun verkocht en zelf een nieuwe keuken gehaald.
Das ook een manier :D ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')