Wij hebben een keukenblok in u-vorm met 7 meter aanrechtblad en 3 hoge kasten met atag apparatuur(Koelvries,gasplaat,afzuigkap,vaatwasser,oven en magnetron) en een grohe red cooker. Was in 2016 ¤ 8500 na heel lang onderhandelen we kwamen van 21k. We hadden het wel expres eind december gedaan ivm bonussen etc.quote:Op woensdag 9 januari 2019 15:12 schreef pipdebeer het volgende:
Goedemiddag iedereen![]()
Wij gaan de keuken in ons huis vervangen en we zijn uitgekomen bij Bruynzeel. We hebben ervaring met hun toen we een keuken mochten kiezen in onze nieuwbouw huurwoning en die was prettig. Wij hebben hier echter weinig te maken gehad met de financiën, alleen het uitkiezen van verschillende onderdelen van de keuken de service. Dit werd door ons als prettig ervaren. Dit is echter de eerste keer dat we zelf een keuken kopen.
Een aantal maanden geleden hebben we ook gekeken bij een aantal andere keukenboeren (Grando keukens, superkeukens en nog wat) gekeken, maar de showroom sprak ons niet echt aan. Dus, afgelopen week bij Bruynzeel naar binnen gestapt, gebrowst, een design laten maken, een offerte en nu zijn we hier.![]()
De geoffreerde keuken heeft de Atlas kastjes, een 3cm composieten werkblad en Siemens apparatuur (oven, oven met magnetron functie, afzuigkap, inductiekookplaat en vaatwasser). De offerte is ongeveer 13.000 euro, inclusief installatiekosten van ongeveer 1500 euro. Ik heb wat onderzoek gedaan als ik de apparatuur, de accessoires en het werkblad zelf zou kopen en kom dan al 2000 euro goedkoper uit. Ik heb ook wat gelezen hier en andere fora over Bruynzeel en het moet blijkbaar goed mogelijk zijn om wat af te dingen.
Ik ben op zoek naar wat meer advies hierover... heeft iemand hier ervaringen Bruynzeel en onderhandelen voor een lagere prijs? De medewerker die ons hielp beweert dat alles bij hun een vaste prijs is en dat de offerte op die manier opgebouwd wordt. Dat zal best zo zijn, maar dat is vrij logisch dat je een prijs op je producten plakt... Betekent niet dat er geen ruimte is voor onderhandeling neem ik aan?
Ik zat zelf te denken om sowieso de 2000 eraf te halen en de installatiekosten ook... Vind ze vrij hoog voor alleen het inpassen van de keuken en de apparatuur aansluiten, wij moeten zelf al het voorwerk al doen. Dan kom ik rond de 9500 euro uit. Is dit realistisch, moet ik hoger of lager gaan, iemand advies/ervaringen?
Ook wel eens gebruik van gemaakt? Ik heb het geprobeerd omdat een onderdeel na anderhalf jaar kapot gegaan was. Onderdeeltje van een paar euro dat van te dun kunststof gemaakt was. Ik kon een link krijgen waar ik het kon bestellen, dat was de hele service. Los daarvan vond ik de kwaliteit ook niet echt wat ik van Ikea verwachtte. Een magere voldoende.quote:Op woensdag 9 januari 2019 18:14 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
En niet te vergeten dat ze 25 jaar garantie op hun keukens geven.
Wij hebben de keuken bij een lokale partij gekocht hier in de buurt. Deze verkoopt alleen A-merken zoals Siematic, Schüller, etcetera.quote:Op woensdag 9 januari 2019 20:01 schreef pipdebeer het volgende:
[..]
Ik denk dat dit qua formaat wel een beetje op onze lijkt, alleen hoeven wij geen koel/vrieskast en in plaats van de kastenwand hebben wij kasten en aanrecht. Jullie kosten lijken dan wel in verhouding te staan. Waar hebben jullie de keuken gekocht? Bruynzeel?
Volgens wie was het de bodem? Volgens de verkoper?quote:Op donderdag 10 januari 2019 09:00 schreef Deano het volgende:
Heb de prijs ook nog wat onderhandeld destijds, maar dit was wel echt de bodem.
Jup, volgens de verkoper inderdaad. Bij een andere keukenzaak een vergelijkbare keuken samengesteld en die kwam op 18K uit. (Hier werkt tevens een maatje van me en die konden ook niet lager).quote:Op donderdag 10 januari 2019 12:41 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Volgens wie was het de bodem? Volgens de verkoper?
Kan je dan niet samen met TS een goeien deal maken?quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:27 schreef raikoi het volgende:
Ik ben zelf meubelmaker en mag geregeld ook keukens maken voor anderen , Vaak zijn ze dan bij keuken zaken langs geweest .
zie of hoor dan de prijzen Man man wat een prijzen soms .
Enige advies blijven onderhandelen en tegen elkaar op spelen .
Maar als ik prijzen hoor voor IKEA spul, daar kun jij voor meubelmaker ook niets voor doen denk ik. Goed MDF is ook niet goedkoop. Als zelfstandige zou ik ook graag met fatsoenlijk materiaal werken.quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:27 schreef raikoi het volgende:
Ik ben zelf meubelmaker en mag geregeld ook keukens maken voor anderen , Vaak zijn ze dan bij keuken zaken langs geweest .
Gewoon 9K bieden en als ze nee zeggen je koffie opdrinken en weglopen en zeggen dat ze je mogen bellen indien ze akkoord gaan met die 9K zodat de deal gesloten kan worden.quote:Op woensdag 9 januari 2019 15:12 schreef pipdebeer het volgende:
De medewerker die ons hielp beweert dat alles bij hun een vaste prijs is en dat de offerte op die manier opgebouwd wordt.
Had ik ook, maar stond wel duidelijk op koopovereenkomst aangegeven dat het wel met monteren was, maar exclusief het aansluiten van spoelen/koken.quote:Op woensdag 9 januari 2019 22:18 schreef Droopie het volgende:
Bij sommige keukenboeren hebben ze installatiekosten (prijs inbegrepen) en dan blijk je op de dag van installatie toch nog 250 euro aansluitkosten te moeten betalen
Vooral dat laatste. Want als jij voor je gevoel heel goed uitonderhandeld hebt, kan het nog steeds zijn dat het elders goedkoper kan. Wel opletten dat je geen appels met peren gaat vergelijken. (dat ze om toch nog onder een scherpe prijs door te gaan, goedkopere alternatieven offreren bedoel ik).quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:27 schreef raikoi het volgende:
Haha, dat is wel echt een wassen neus dan ja.quote:Op woensdag 9 januari 2019 23:18 schreef _mido het volgende:
[..]
Ook wel eens gebruik van gemaakt? Ik heb het geprobeerd omdat een onderdeel na anderhalf jaar kapot gegaan was. Onderdeeltje van een paar euro dat van te dun kunststof gemaakt was. Ik kon een link krijgen waar ik het kon bestellen, dat was de hele service. Los daarvan vond ik de kwaliteit ook niet echt wat ik van Ikea verwachtte. Een magere voldoende.
Doe eens mee aan de VraagWatJeWil-reeksquote:Op donderdag 10 januari 2019 19:27 schreef raikoi het volgende:
En denk je dat je een realistische prijs hebt betaald? Of leveren ze hier eigenlijk op in en moeten ze dat weer goedmaken bij een andere klant?quote:Op woensdag 9 januari 2019 22:15 schreef Dentiwan het volgende:
[..]
Wij hebben een keukenblok in u-vorm met 7 meter aanrechtblad en 3 hoge kasten met atag apparatuur(Koelvries,gasplaat,afzuigkap,vaatwasser,oven en magnetron) en een grohe red cooker. Was in 2016 ¤ 8500 na heel lang onderhandelen we kwamen van 21k. We hadden het wel expres eind december gedaan ivm bonussen etc.
Succes met de aanschaf.
Dat is niet waar hoor. Als je kennis dat zegt, heeft hij geen kennis van zaken.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 10:54 schreef d.k. het volgende:
De scharnieren die IKEA gebruikt zijn bijvoorbeeld de standaard scharnieren die ook meubelmakers gebruiken.
Dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 13:23 schreef Zwolsboy het volgende:
Zelf heb ik een Keller keuken, heb het idee dat deze kwaliteit toch wat minder is dan Ikea.
Zal er voornamelijk mee te maken hebben dat die prijzen wat transparanter zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 19:05 schreef Zwolsboy het volgende:
Waarom kan je eigenlijk bij keukens/banken best flink afdingen?
Als je dat bij een nieuwe auto doet om even 20% eraf te krijgen lachen ze je uit.
Zelfs bij een occasion....
juist bij een auto kan je prima afdingen. van 3500 naar 3000 had ik laatst bij een auto.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 19:05 schreef Zwolsboy het volgende:
Waarom kan je eigenlijk bij keukens/banken best flink afdingen?
Als je dat bij een nieuwe auto doet om even 20% eraf te krijgen lachen ze je uit.
Zelfs bij een occasion....
Bij occasions wel, bij nieuwe auto's ook wel, maar geen 20%quote:Op zaterdag 12 januari 2019 20:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
juist bij een auto kan je prima afdingen. van 3500 naar 3000 had ik laatst bij een auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |