abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184356202
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 10:37 schreef Selvaria het volgende:
Ik twijfel of N. (3j8mnd) ook naar logopedie moet.. Ze spreekt heel goed en duidelijk, maar kan de L. nog niet zeggen (pjassen, sjapen, mama jij bent jief), misschien toch eens bellen om op z'n minst te overleggen. :)
Overleggen kan natuurlijk altijd, maar de logopediste hier gaf aan dat ze op deze leeftijd ook nog niet álle klanken hoeven te kunnen. Die ontwikkeling is pas compleet als ze circa 6 zijn. Dus 1 klank missen is niet zo zorgwekkend, denk ik.

Ketel mist echt veel medeklinkers nog, er zijn maar heel weinig woorden die hij compleet uitspreekt. Wij kunnen hem (meestal) wel verstaan, maar de meeste buitenstaanders niet, en dat begint langzaam problemen op te leveren. We zijn daarom ook doorverwezen vanuit het CB.
pi_184356386
Wooow Buda, dat bed, wat gaaf! :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184356598
Ik post ook niet zo heel veel. Lees wel graag mee ;) Vind het leuk om te lezen hoe alle peuters alles in hun eigen tempo doen O+

Met A gaat het super. Ze is overdag volledig zindelijk. Slaapt in haar eigen kamer. Zegt het alfabet op. Gebruikt woorden als "weliswaar", "inderdaad" en "voor de zekerheid" ( :') zegt wel wat over mijn taalgebruik thuis), tekent poppetjes die ergens op lijken en probeert haar naam te schrijven O+
Ze heeft wel een erg sterk karakter :') alles moet op haar manier en als dat niet gebeurt is ze niet blij (of probeert alsnog haar zin te krijgen, dus ze plundert dan bijvoorbeeld - als ze bijvoorbeeld geen toetje mag om 10u - m.b.v. een krukje rustig de koelkast }:| ). Maar negeren werkt dan het beste (tenzij het de koelkast betreft }:| )
pi_184357232
Haha buba zeker hysterisch.

Emmy heeft heerlijk in haar bedstee geslapen en was zo trots O+
Niet quoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nog niet af er moeten nog gordijntjes in en een kleed op de grond en nieuw rolgordijn etc

Wat een ontwikkelingen Aer hoe oud is ze nu?

[ Bericht 6% gewijzigd door Arja op 14-01-2019 09:17:25 ]
pi_184357252
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:47 schreef Quoi het volgende:
Jongons, we vallen bijna van OUD af met dit topic :+

RF, welkom in het land der cliché’s waarvan je ooit hebt gezworen dat ze niet voor jou gelden. Ga je punt 1-3 nog een kans geven of was het eens en voorlopig niet meer?
Het krijspaleis was helemaal niet erg. De koffie was prima te drinken en Kwark wilde zelf spelen en wij zaten op een bankje met goed uitzicht op hem liters koffie weg te drinken. Ik had meer snottebellen, gehuil, gegil, poepluierlucht en irritante kinderen en ouders verwacht. Maar er was bijna niemand.

De Mac doen we voorlopig niet meer. Gewoon omdat hij net zo blij is met een krentenbol van de bakker.

Buda: Dat bed is wel een beetje de droom van elke peuter en kleuter geloof ik!
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_184357289
Wat een leuke bedstee Arja! O+
Heel leuk gedaan, ook met dat behangetje binnenin!

A is nu 3 jaar en (bijna) 3 maanden :)
  zaterdag 12 januari 2019 @ 13:02:33 #32
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_184357923
Wat een mooie bedden Buda en Arja! _O_

N moet ook een nieuw bed... ze heeft het zelf bedacht: een hoogslaper met een trap en een glijbaan. Helemaal roze.
En dan eronder AL haar speelgoed, met een gordijn ervoor.
Papa en opa moeten het maken. :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_184357940
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:02 schreef SaskiaR het volgende:

N moet ook een nieuw bed... ze heeft het zelf bedacht: een hoogslaper met een trap en een glijbaan. Helemaal roze.
Foto?
  zaterdag 12 januari 2019 @ 13:10:23 #34
93505 SaskiaR
pi_184358058
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:03 schreef Arja het volgende:

[..]

Foto?
Het is nog in de ontwerpfase :P
En gezien de snelheid waarmee wij normaal klussen, mag ze blij zijn als het klaar is voor ze uit huis gaat...
  zaterdag 12 januari 2019 @ 15:15:59 #35
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_184359981
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:02 schreef SaskiaR het volgende:

Haha hetzelfde idee had O. En vandaag is haar bed af O+ minus de glijbaan dan.
pi_184360037
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:10 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Het is nog in de ontwerpfase :P
En gezien de snelheid waarmee wij normaal klussen, mag ze blij zijn als het klaar is voor ze uit huis gaat...
Mijn buurjongen heeft ook een hoogslaper met glijbaan! Kan je er niet gewoon eentje kopen en roze verven? :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 12 januari 2019 @ 15:26:39 #37
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_184360160
En wat een leuke bedstee Arja. Ik heb vroeger ook altijd heerlijk ik een bedstee geslapen, zo knus O+
pi_184365294
Kennen jullie die blair witch scene dat er ineens overal van die voodoo popjes hangen?

Mijn peuter heeft dat met duplo poppetjes gedaan. Achter de handvaten in de keuken, op het koelkast handvat en op de eetstoelen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 21:58:41 #39
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_184367178
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:29 schreef ReginaFalange het volgende:
Kennen jullie die blair witch scene dat er ineens overal van die voodoo popjes hangen?

Mijn peuter heeft dat met duplo poppetjes gedaan. Achter de handvaten in de keuken, op het koelkast handvat en op de eetstoelen.
_O-
pi_184367704
RF _O-

Wij hebben de lampen op een afstandsbediening. Nu zijn we die kwijt omdat L het leuk vond vanmiddag disco te bouwen :')

Toen hij straks net in bed lag, hoorden we gestommel. Ik ga er naar toe, zie de lamp op onze slaapkamer aan. Die heb ik zeker weten uitgezet... Ik kijk, badeendje weg. Die had ik op ons bed gezet want die had hij vanochtend mee naar onze slaapkamer genomen. Was hij dus bewust naar onze kamer gegaan, op het bed geklommen, lamp aan gedaan, eendje gepakt en terug gegaan naar z'n eigen slaapkamer _O- bizar wat ze zich bedenken.
pi_184368686
Arja, wat een schitterende bedstee O+

Aerenia, wat knap van A dat ze al zoveel kan! O+

Ik maak mij qua taalontwikkeling soms wel wat zorgen over Jewel. Ze is nu 2 jaar en 2 maanden en kent heel veel woorden,spreekt ook in zinnen van 3 en 4 woorden dus daar maak ik mij geen zorgen over. Echter spreekt ze de woorden vaak echt niet goed uit en praat ze ook op een 'drammerige' manier. Lastig te omschrijven. Het vreemde is dat ze het volgens mij wel kan, ze kan woorden perfect herhalen maar 1 minuut later slikt ze toch weer letters in. Is dat een beetje herkenbaar voor anderen?
pi_184368695
Die peuters :D

Ik had van de week een nieuwe LaDress jurk gekocht (want heb een leuke 'upgrade' gekregen op t werk) en wilde vandaag even kijken hoe ie stond met de schoenen die ik erbij bedacht had.

Vraag ik A: 'Hoe zie ik eruit?'
Zegt ze: "Helemaal perfect! Niks meer aan doen!" :')

Waar ze het vandaan haalt...
pi_184368727
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:29 schreef Aerenia het volgende:
Die peuters :D

Ik had van de week een nieuwe LaDress jurk gekocht (want heb een leuke 'upgrade' gekregen op t werk) en wilde vandaag even kijken hoe ie stond met de schoenen die ik erbij bedacht had.

Vraag ik A: 'Hoe zie ik eruit?'
Zegt ze: "Helemaal perfect! Niks meer aan doen!" :')

Waar ze het vandaan haalt...
Smelt O+
pi_184370489
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:29 schreef Schanu het volgende:
Ik maak mij qua taalontwikkeling soms wel wat zorgen over Jewel. Ze is nu 2 jaar en 2 maanden en kent heel veel woorden,spreekt ook in zinnen van 3 en 4 woorden dus daar maak ik mij geen zorgen over. Echter spreekt ze de woorden vaak echt niet goed uit en praat ze ook op een 'drammerige' manier. Lastig te omschrijven. Het vreemde is dat ze het volgens mij wel kan, ze kan woorden perfect herhalen maar 1 minuut later slikt ze toch weer letters in. Is dat een beetje herkenbaar voor anderen?
Lijkt me heel normaal hoor! Onze kat heet Kyran, en toen ZZ 14 maanden was, sprak ze haar eerste woordje: Kyrah. O+ Een tijd later noemde ze hem Ko-Ko (zo heet onze andere kat :') ), en nu is het alweer een hele tijd Lylam. Het is dus niet dat ze de k of r niet kan uitspreken (en de n zegt ze ook prima in andere woorden zoals nee). En bijvoorbeeld zitten zei ze eerst als sitten, en nu is dat stitten. Staan en stitten, ik vind het wel goed gevonden. :D
  zondag 13 januari 2019 @ 08:45:32 #45
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184372583
Geen klagen op taalvlak hier, en wat Vivi zegt gebeurt hier ook. Woorden veranderen en klanken worden soms ingeslikt en zijn er een maand later weer wel. Ze zijn er volgens mij ook mee aan het experimenteren.

De bedstee is mooi Arja! Hoe slaapt ze er in? Zoiets lijkt me ook wat voor Max, maar ik rek het nog tot we (dit jaar hopelijk) een nieuw huis hebben.
  zondag 13 januari 2019 @ 08:49:56 #46
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_184372613
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 23:29 schreef Schanu het volgende:
Arja, wat een schitterende bedstee O+

Aerenia, wat knap van A dat ze al zoveel kan! O+

Wij zijn 3 maanden geleden gestart met logopedie voor N (toen 2 jaar en 4 maanden). Ze was voor ons vaak wel redelijk te begrijpen, ze gebruikte veel klanken consequent en vulde dat aan met zelf bedachte gebaren en wijzen maar dingen. Maar voor een buitenstaander was ze compleet onverstaanbaar. En ik betrapte mezelf erop dat ik ook steeds vaker ‘wat zeg je?’ aan haar moest vragen. Ook al wist ze er soort van 4 woord zinnen uit te krijgen. Ze was er zelf ook bewust van dat ze niet goed verstaanbaar was en ging in bijzijn van anderen steeds vaker zwijgen, ook tegen ons. En als ze een woord niet kende, probeerde ze soms niet eens om het uit te spreken maar werd ze heel drammerig met wijzen naar iets en dan kwam er alleen maar uuuuuhhhh uuuhhhh, gevolgd door boosheid als wij dan niet snapten dat ze een rijstwafel wilde bv.

Nu na 3 maanden logopedie heeft ze ineens super veel spraak zelfvertrouwen gekregen, ze spreekt veel woorden nu wel goed verstaanbaar uit of ze is goed op weg om ze aan te leren en ze praat zelfs in bijzijn van complete vreemden (die dan ook nog eens snappen wat ze zegt).

Mocht je je zorgen maken, dan zou ik een afspraak met een logopedist zeker overwegen. Al is het om tips te vragen. Bij N bleek dat ze de basis medeklinkers niet goed verworven had en dan gaat de rest ook niet. Nu weten wij waar we op moeten letten en ze vindt het zelf geweldig dat ze dingen nu wel goed uit kan spreken. Dus nu lult ze echt de hele dag de oren van ons hoofd :') Het plan is om nog 3 maanden door te gaan en dan te kijken wat ze allemaal al kan en of het voldoende is geweest. Doel is niet dat ze perfect foutloos spreekt wanneer we klaar zijn, wel dat ze de basis verworven heeft om de rest van de klanken op latere leeftijd ook goed op te kunnen pikken.

Ik was sceptisch in het begin over logopedie want ik vond haar zo jong en ik wist niet wat ‘hoorde’ qua fouten maken en wanneer ze echt hulp nodig zou hebben. Maar ik ben super blij dat we gegaan zijn want ze is er echt enorm door geholpen en ze is een veel vrolijker kind nu ze daadwerkelijk kan uiten wat er allemaal in haar hoofd zit.
  zondag 13 januari 2019 @ 09:17:56 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184372843
Wat goed zeg ^O^ En dat je ook merkt dat ze daardoor lekkerder in haar vel zit. Top.

Max’ nichtje is 2 mnd jonger en praat helemaal niet, maar gebruikt alleen maar (en dan ook driftig) gebaren. Ik blijf dat intrigerend vinden. Iedereen begrijpt haar, dus er lijkt geen noodzaak om iets aan te passen. Ze begrijpt en hoort alles overigens goed.

Max wil ineens vaak getild worden omdat hij het naar eigen zeggen “spannend” vindt op straat. “Mensen, hondjes, motors”, is dan het antwoord op de vraag wat hij dan spannend vindt. Bij álles wil hij ook weten “wat is dat nou?”, dus ik denk dat het hoort bij steeds meer begrijpen & je bewust worden van je omgeving. Iemand ook ervaring mee?
pi_184373247
Ja Q! Hier ook een tijdje gehad dat alles spannend was. Dat is nu wel weer voorbij trouwens.

Hier spoorde het cb een beetje aan op logopedie, maar ik zag zelf eigenlijk weinig problemen. Gelukkig is een goede vriendin van me logopediste en die zag dat juist helemaal niet. Inmiddels horen we op de speelzaal ook dat S. qua spraak bijna op het niveau van een 4-jarige zit, dus gaat wel goed.
En tuurlijk, hij spreekt soms woorden nog niet helemaal perfect uit, maar inderdaad wat Vivi zegt, als ze alle klanken in principe kennen is er volgens mij nog geen reden tot paniek.
Sowieso is meer zelfvertrouwen op spraakgebied niet nodig, die tetter gaat nu al nooit dicht :')

Aerenia, wat lief O+ O+
  zondag 13 januari 2019 @ 11:06:25 #49
93505 SaskiaR
pi_184374132
Wat goed dat het nu zoveel beter gaat Miss!

Wat lief Aerenia! Ben wel benieuwd naar de jurk ;)
  zondag 13 januari 2019 @ 11:59:22 #50
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_184374962
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 09:17 schreef Quoi het volgende:
Wat goed zeg ^O^ En dat je ook merkt dat ze daardoor lekkerder in haar vel zit. Top.

Max’ nichtje is 2 mnd jonger en praat helemaal niet, maar gebruikt alleen maar (en dan ook driftig) gebaren. Ik blijf dat intrigerend vinden. Iedereen begrijpt haar, dus er lijkt geen noodzaak om iets aan te passen. Ze begrijpt en hoort alles overigens goed.

Max wil ineens vaak getild worden omdat hij het naar eigen zeggen “spannend” vindt op straat. “Mensen, hondjes, motors”, is dan het antwoord op de vraag wat hij dan spannend vindt. Bij álles wil hij ook weten “wat is dat nou?”, dus ik denk dat het hoort bij steeds meer begrijpen & je bewust worden van je omgeving. Iemand ook ervaring mee?
James vind opa en oma ook ineens eng... :') Hij ziet mijn moedet standaard 2 dagen in de week. Maar hij geeft ook wel aan dat hij dingen eng vind, Hoort er volgens mij ook bij. En soms snap ik m ook heel goed, Vanmiddag komen mn (ex) schoonouders en hij vind die opa eng... elke x, en dat vind ik na 9 jaar ook nog steeds :') of nouja.. geen prettige man)
Gm vind ik echt zon lieve mama O+ . Zo 1 waar alle kindjes soms jaloers op zijn dat ze hun mama niet is.
S. 2014
J. 2016
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')