abonnement Unibet Coolblue
pi_184280310
Stel, een kind heeft een passpoort en wil op vakantie met de moeder naar het buitenland. Kan de vader dit dan tegenhouden en wat zijn gevolgen als de moeder dan toch gaat ? Ze hebben beiden gezag maar er is wel toestemming gegeven voor een passpoort/id kaart door vader.

Omdat het e.e.a. afspeelt dreigt de vader geen toestemming te geven, omdat er wat geruzie onder elkaar is tussen beide ouders. Maar de vader heeft het kind ermee te pakken, want die is de dupe ervan en mag niet op vakantie
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:23:33 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184280367
Als ze gezamenlijk gezag hebben kan een van de ouders dwars liggen ja.

Verder met je eens dat ze vooral het kind ermee hebben.
And so is the past
pi_184280373
Ja, dat kan hij.
pi_184280375
Somebody that I used to know
pi_184280440
Het kind wil op vakantie? Zeker weten? Het is toch een peuter?
Maar goed, je kunt vervangende toestemming vragen https://www.hendrikxadvoc(...)emming-bij-vakantie/
pi_184280522
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Het kind wil op vakantie? Zeker weten? Het is toch een peuter?
Maar goed, je kunt vervangende toestemming vragen https://www.hendrikxadvoc(...)emming-bij-vakantie/
Stel wij willen een dagje duitsland met de flixbus, dan heeft het kind ook een passpoort nodig. Omdat de vader van mening is dat de moeder niet goed genoeg voor de ex partner is, greft hij geen toestemming. Maar zelf is ie te beroerd om het eerste levensjaar naar het kind om te kijken en alimentatie te betalen en ophaal en terugbrengtijden niet correct na te komen. En zo is er nog wel meerdere documentatie zo dik als de bijbel.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 januari 2019 @ 15:37:36 #7
408813 crew  trein2000
pi_184280581
Ja dat kan. Maar je kunt vervangende toestemming vragen aan de rechter.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:39:22 #8
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184280611
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:33 schreef Faerlina91 het volgende:
Stel wij willen een dagje duitsland met de flixbus, dan heeft het kind ook een passpoort nodig.
Stel dat je na de flixbus overstapt op het vliegtuig naar Iran. Dan kan de vader zijn kind nooit meer zien. Vader heeft dus alle rede om te weiger, immers hij heeft al een zooi documentatie over de problemen tussen jullie zo dik als de bijbel.
Tot nooit .......
pi_184280652
De vraag was dan ook, wat als je toch op vakantie gaat zonder dat de vader toestemming ervoor geeft ookal heeft hij wel toestemming gegeven voor passpoort/id-kaart.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 januari 2019 @ 15:42:50 #10
408813 crew  trein2000
pi_184280681
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:41 schreef Faerlina91 het volgende:
De vraag was dan ook, wat als je toch op vakantie gaat zonder dat de vader toestemming ervoor geeft ookal heeft hij wel toestemming gegeven voor passpoort/id-kaart.
Dan ben je strafbaar en loop je het risico gezag te verliezen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184280709
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:41 schreef Faerlina91 het volgende:
De vraag was dan ook, wat als je toch op vakantie gaat zonder dat de vader toestemming ervoor geeft ookal heeft hij wel toestemming gegeven voor passpoort/id-kaart.
Dan kan de vader gewoon naar de politie stappen en zeggen dat zijn kind ontvoerd is. Succes met je gesprek met de politie dan.


Ik weet alleen niet of je in ee Flixbus ook jezelf moet legitimeren. Een vliegtuig kom je iig niet in zonder toestemmingsverklaring.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_184280850
http://www.kinderontvoering.org/uploads/stappenplan/index.html

Je hebt er zelfs een stappenplan om te kijken of je met je kind mag reizen. En nee, zonder toestemming (of vervangende toestemming) mag dat niet.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184280860
Douane kan je tegenhouden
.
pi_184280949
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:52 schreef Fer het volgende:
Douane kan je tegenhouden
Douane? Marechausse, toch?

Lijkt me nog ernstiger dat de ex van TS aangifte kan doen van ontvoering.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184280990
Leg het verhaal aan de politie uit, dat je enkel naar Duitsland gaat voor weekje weg. Dat je niet het vliegtuig pakt. Kijk wat hun antwoord is ofdat dit wel/niet kan.

Vliegtuig lijkt mij inderdaad niet mogelijk zonder toestemming.... Maar op vakantie binnen Europa kan je volgens mij gewoon overleggen met de Politie.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 16:01:02 #16
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_184281007
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan ben je strafbaar en loop je het risico gezag te verliezen.
Dit. Heel lullige situatie, maar niet veel aan te doen.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_184281037
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:00 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Leg het verhaal aan de politie uit, dat je enkel naar Duitsland gaat voor weekje weg. Dat je niet het vliegtuig pakt. Kijk wat hun antwoord is ofdat dit wel/niet kan.

Vliegtuig lijkt mij inderdaad niet mogelijk zonder toestemming.... Maar op vakantie binnen Europa kan je volgens mij gewoon overleggen met de Politie.
Het lijkt me niet dat de politie zich hiermee gaat bemoeien eerlijk gezegd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 januari 2019 @ 16:06:08 #18
408813 crew  trein2000
pi_184281085
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:00 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Leg het verhaal aan de politie uit, dat je enkel naar Duitsland gaat voor weekje weg. Dat je niet het vliegtuig pakt. Kijk wat hun antwoord is ofdat dit wel/niet kan.

Vliegtuig lijkt mij inderdaad niet mogelijk zonder toestemming.... Maar op vakantie binnen Europa kan je volgens mij gewoon overleggen met de Politie.
Nee dat kan niet. En als vader aangifte doet gaat het Om er ook wat van vinden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 8 januari 2019 @ 16:06:38 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184281091
Ja dat kan.

Zelfs als je nog bij elkaar bent (geen problemen) is er toestemming nodig om het minderjarige kind mee naar het buitenland te nemen. Wordt niet snel heel moeilijk over gedaan, maar kan wel problemen opleveren als je de juiste documenten (toestemming) niet hebt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 16:10:50 #20
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184281134
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:02 schreef kalinhos het volgende:
Het lijkt me niet dat de politie zich hiermee gaat bemoeien eerlijk gezegd.
Nee, ontvoeringszaken hebben bij de politie helemaal geen prioriteit.
Zeker als de vader aangeeft er niet mee eens te zijn wens ik je veel succes.
Tot nooit .......
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 januari 2019 @ 16:14:11 #21
408813 crew  trein2000
pi_184281172
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:10 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Nee, ontvoeringszaken hebben bij de politie helemaal geen prioriteit.
Zeker als de vader aangeeft er niet mee eens te zijn wens ik je veel succes.
Dit dus
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184281173
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:10 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Nee, ontvoeringszaken hebben bij de politie helemaal geen prioriteit.
Zeker als de vader aangeeft er niet mee eens te zijn wens ik je veel succes.
Kijk ff waar ik op reageer.

Als jij vooraf naar de politie gaat: "luister agent, ik wil met het kind van mijn vriendin en mijn vriendin op vakantie maar de ex geeft geen toestemming, wat kunnen jullie doen om ons te helpen?"

Daar gaan ze zich echt niet aan branden, door tussen die twee partijen te gaan zitten. Politie zal, denk ik, gewoon zeggen" zonder toestemming mag het niet".

Mijn punt: je moet met de ex overleggen, niet met de politie.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 8 januari 2019 @ 16:16:15 #23
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184281204
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:14 schreef kalinhos het volgende:
Kijk ff waar ik op reageer.

Oh jij bedoelde bemoeien op die manier.
Ik las het anders.

quote:
Mijn punt: je moet met de ex overleggen, niet met de politie.
Of niet, en dan gaat de politie het op zijn gemak uitzoeken terwijl je in een duitse cel aan het overnachten bent.
Tot nooit .......
pi_184281220
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:52 schreef Fer het volgende:
Douane kan je tegenhouden
Heb ik overigens nog nooit last van gehad, niet in de Thalys, niet op vliegvelden, niet aan de grenzen als wij met de auto gingen/gaan.
Wij hadden en hebben alles onderling perfect geregeld dus dat is geen probleem, er is nooit om het formulier gevraagd. Misschien omdat ik niet in een risicogroep val, ik zou het niet weten.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 16:19:20 #25
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184281251
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:17 schreef Juup© het volgende:

[..]

Heb ik overigens nog nooit last van gehad, niet in de Thalys, niet op vliegvelden, niet aan de grenzen als wij met de auto gingen/gaan.
Wij hadden en hebben alles onderling perfect geregeld dus dat is geen probleem, er is nooit om het formulier gevraagd. Misschien omdat ik niet in een risicogroep val, ik zou het niet weten.
De vrouw van een vriend van me is overleden maar die neemt toch steeds de nodige documenten mee als hij op vakantie gaat. En er is echt al naar gevraagd. Ik geeft toe, hij vlieg altijd.
Tot nooit .......
pi_184281271
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:17 schreef Juup© het volgende:

[..]

Heb ik overigens nog nooit last van gehad, niet in de Thalys, niet op vliegvelden, niet aan de grenzen als wij met de auto gingen/gaan.
Wij hadden en hebben alles onderling perfect geregeld dus dat is geen probleem, er is nooit om het formulier gevraagd. Misschien omdat ik niet in een risicogroep val, ik zou het niet weten.
In de praktijk ben je in het Schengengebied redelijk vrij ja, maar ze zouden het kunnen vragen.
.
pi_184281291
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:19 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De vrouw van een vriend van me is overleden maar die neemt toch steeds de nodige documenten mee als hij op vakantie gaat. En er is echt al naar gevraagd. Ik geeft toe, hij vlieg altijd.
Dan heb ik schijnbaar "geluk" gehad al had alle papieren bij, misschien zie ik er gewoon enorm betrouwbaar uit 8-)
  dinsdag 8 januari 2019 @ 16:21:39 #28
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184281294
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:14 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Kijk ff waar ik op reageer.

Als jij vooraf naar de politie gaat: "luister agent, ik wil met het kind van mijn vriendin en mijn vriendin op vakantie maar de ex geeft geen toestemming, wat kunnen jullie doen om ons te helpen?"

Daar gaan ze zich echt niet aan branden, door tussen die twee partijen te gaan zitten. Politie zal, denk ik, gewoon zeggen" zonder toestemming mag het niet".

Mijn punt: je moet met de ex overleggen, niet met de politie.
Heeft sowieso weinig zin want in het buitenland zit hele andere politie.
And so is the past
pi_184281297
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:20 schreef Fer het volgende:

[..]

In de praktijk ben je in het Schengengebied redelijk vrij ja, maar ze zouden het kunnen vragen.
Daarom heb ik alles bij ;)
pi_184281326
quote:
De Koninklijke Marechaussee voert controles uit bij de grens. Zo vraagt zij om een geldig paspoort of een ander identiteitsbewijs. Zij controleert ook ouders die alleen met een kind het Schengengebied in of uit reizen. Het kan zijn dat u hiervoor toestemming nodig heeft. Dit doet de marechaussee om internationale kinderontvoering tegen te gaan.
https://www.defensie.nl/onderwerpen/reizen-met-kinderen
.
pi_184281370
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:41 schreef Faerlina91 het volgende:
De vraag was dan ook, wat als je toch op vakantie gaat zonder dat de vader toestemming ervoor geeft ookal heeft hij wel toestemming gegeven voor passpoort/id-kaart.
Onttrekking van een minderjarige uit het ouderlijk gezag kan je tot 6 jaar gevangenisstraf opleveren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184281381
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Heeft sowieso weinig zin want in het buitenland zit hele andere politie.
Ohja dat ook nog inderdaad
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_184281470
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Onttrekking van een minderjarige uit het ouderlijk gezag kan je tot 6 jaar gevangenisstraf opleveren.
9 jaar, gezien kind<12j (en dus lid 2 van Art. 279 Sr).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184281507
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:31 schreef miro86 het volgende:

[..]

9 jaar, gezien kind<12j (en dus lid 2 van Art. 279 Sr).
Ah, correct. Tot 9 jaar idd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184282139
Ik zou de gok niet nemen in dit geval, er speelt al veel te veel.
pi_184282282
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zou de gok niet nemen in dit geval, er speelt al veel te veel.
Ja, ben eigenlijk best benieuwd naar het hele verhaal vanuit t standpunt van de vader.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_184284790
Mijn ex buurjongen werd een keer door de marechaussee opgebeld dat zijn ex-vrouw en dochter op Schiphol stonden omdat ze op vakantie wilden naar ik d8 Turkije. Kon hij naar Schiphol toe om toestemming te geven.
Dochter heeft wel eigen paspoort en was toen 3 jaar, beide exen hebben toen niet verder naged8 en ged8t dat het paspoort alleen voldoende was.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sorella op 09-01-2019 14:57:17 ]
pi_184285417
Dan ben je inderdaad strafbaar en internationale kinderontvoering wordt niet licht mee omgegaan. Niet in NL en ook niet in Duitsland. In geen enkel land dat lid is van het Haagse kinderontvoeringsverdrag zul je op vakantie mogen zonder toestemming van de mede-gezaghebbende ouder. En dat zijn bijna alle landen.

Ik reis ook wel eens internationaal met mijn kinderen en zelfs al zijn de vader en ik gewoon nog bij elkaar, als hij niet meereist moet ik toch echt de toestemmingsbewijzen bij me hebben. Anders houdt de marechaussee je vast totdat contact met vader gelegd kan worden.
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:50:11 #39
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_184296089
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:43 schreef kalinhos het volgende:
Een vliegtuig kom je iig niet in zonder toestemmingsverklaring.
Dat valt wel mee. Mijn man en ik zijn al heel lang expats en ik reis bijna altijd alleen met de kinderen, maar in al die jaren ben ik 1 keer om een verklaring gevraagd, onderweg van Engeland naar Nederland (en aan de Nederlandse grens). En dat was alleen een waarschuwing (marechaussee mevrouw: "Ik snap ook wel dat dat soms niet lukt.")

Maar het is een risico. Vrienden -zowel Nederlands als buitenlands in Nederland - hebben er veel grotere problemen mee gehad, en dat was in gevallen dat de andere ouder er helemaal niet tegen was.
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:10:27 #40
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184300041
Maar bij TS is nu al GEEN toestemming gegeven door de vader. Vader is dus op de hoogte van een mogelijk vertrek van zijn kinderen naar Duitsland.

Als vader ontdekt dat de kinderen toch onderweg zijn naar Duitsland heeft hij heel veel om mee te slaan. 1 telefoontje en die bus staat gewoon ergens op de vluchtstrook.
Tot nooit .......
  woensdag 9 januari 2019 @ 21:02:22 #41
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_184307675
Heb een keer van iemand een verhaal gehoord dat de ex-partner na vertrek de toestemming had ingetrokken.

Ouder met kind had toestemming aangevraagd om naar het buitenland te gaan voor een korte vakantie. Toestemming gekregen.
Stappen uit het vliegtuig, lopen door de douane en worden daar tegengehouden.
Er is geen toestemming om het land te verlaten, ga maar terug.
pi_184307697
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:02 schreef FF het volgende:
Heb een keer van iemand een verhaal gehoord dat de ex-partner na vertrek de toestemming had ingetrokken.

Ouder met kind had toestemming aangevraagd om naar het buitenland te gaan voor een korte vakantie. Toestemming gekregen.
Stappen uit het vliegtuig, lopen door de douane en worden daar tegengehouden.
Er is geen toestemming om het land te verlaten, ga maar terug.
Het is toch een formulier?
.
  woensdag 9 januari 2019 @ 21:10:25 #43
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_184307813
Ik heb zoneen wispelturige ex die de ene keer wel en de andere keer niet de toestemming geeft.
Daarbij ook nog 1 kind waarvan vader overleden is.
Ik neem altijd paspoorten+geboortecertificaten en trouwakte en akte van overlijden mee. Ik heb nog nooit problemen gehad. 1 keer gevraagd waarom geen toestemming vader van kind 2 . Dan laat ik ze whatsapp gespek lezen waarin staat dat hij op de hoogte is en als ie de kift heeft kunnen ze zien dat hij verbaal dan agressief is.

Voorbeeld hiervan was toen mijn vader terminaal was en ww zijn laatste wens gingen vervullen ( wij wonen in de UK) Was hij enorm schofterig en heb ze dat gesprek laten lezen. Toen was voor hen duidelijk hoe het zit. Melding in systeem.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 9 januari 2019 @ 21:11:45 #44
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_184307847
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:03 schreef Fer het volgende:

[..]

Het is toch een formulier?
Briefje met data en handtwkening vader en kopie paspoort is ook al voldoende. Ex schreef voor december wel het briefje maar weigerse kopie paspoort. Maar doordat ik voorbereid was geen enkel probleem.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_184308377
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:03 schreef Fer het volgende:

[..]

Het is toch een formulier?
Het formulier wordt alleen verstrekt door de Nederlandse overheid om het makkelijker te maken. Omdat daar precies de gegevens op staan die ze graag willen zien. Maar er is in principe geen internationaal geldig formulier, het gaat er om dat de grensbewaking bij de betreffende grens je gelooft. Dus dan is een formulier vaak wel handiger dan een briefje. Al is een briefje net zo geldig.
pi_184309129
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:17 schreef Juup© het volgende:

[..]

Heb ik overigens nog nooit last van gehad, niet in de Thalys, niet op vliegvelden, niet aan de grenzen als wij met de auto gingen/gaan.
Wij hadden en hebben alles onderling perfect geregeld dus dat is geen probleem, er is nooit om het formulier gevraagd. Misschien omdat ik niet in een risicogroep val, ik zou het niet weten.
2x Aan de kant gezet (met Flixbus overigens).

DE > NL
BE > FR

Bij die eerste zat overigens ook een Syrier in de bus zonder correcte documenten.
In Frankrijk gingen ze alle tassen openhalen. (En uiteraard sprak er geen één Engels :') :') )

OT:

TS dat wordt die ex proberen te overtuigen dat het kind wel gewoon mee mag met jullie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2019 22:02:54 ]
pi_184313923
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:00 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Vliegtuig lijkt mij inderdaad niet mogelijk zonder toestemming...
Van AMS naar München konden wij met onze dochter (4 maanden) zonder enige documenten te laten zien, dat terwijl mijn vriendin en ik niet getrouwd zijn. Er is niet gevraagd naar de documenten mbt ouderlijke macht of überhaupt onze paspoorten.
Redelijke kans dus dat zelfs binnen Europa je wegkomt zonder alle formaliteiten. De vraag is alleen of dat verstandig is.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  donderdag 10 januari 2019 @ 07:53:53 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184314001
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 07:41 schreef shazaam het volgende:

[..]

Van AMS naar München konden wij met onze dochter (4 maanden) zonder enige documenten te laten zien, dat terwijl mijn vriendin en ik niet getrouwd zijn. Er is niet gevraagd naar de documenten mbt ouderlijke macht of überhaupt onze paspoorten.
Redelijke kans dus dat zelfs binnen Europa je wegkomt zonder alle formaliteiten. De vraag is alleen of dat verstandig is.
Of je wel of niet getrouwd bent maakt niet uit, het gaat om alleen reizende ouders, en ouders die samen met een niet-ouder reizen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184316801
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 07:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je wel of niet getrouwd bent maakt niet uit, het gaat om alleen reizende ouders, en ouders die samen met een niet-ouder reizen.
Wij hebben ook het ouderschaps register nog niet ingevuld (note to self: ff doen). Mijn vriendin heeft dus het ouderschap en is dus juridische afaik een alleen reizende ouder.

Mijn punt was dat er in het geheel niet gekeken is naar de papieren van onze dochter of ons, het had net zo goed mijn dochter kunnen zijn maar niet die van mijn vriendin (ze heeft mijn achternaam).
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  donderdag 10 januari 2019 @ 12:35:49 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184317602
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:41 schreef shazaam het volgende:

[..]

Wij hebben ook het ouderschaps register nog niet ingevuld (note to self: ff doen). Mijn vriendin heeft dus het ouderschap en is dus juridische afaik een alleen reizende ouder.

Mijn punt was dat er in het geheel niet gekeken is naar de papieren van onze dochter of ons, het had net zo goed mijn dochter kunnen zijn maar niet die van mijn vriendin (ze heeft mijn achternaam).
Wie is wettelijk dan de andere ouder met gezag bij jullie?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184318137
Ik werd vorig jaar mijn bed uit gebeld door de douane. Mijn ex was het toestemmingsformulier vergeten.

Ex heeft echt héél veel geluk gehad dat ik thuis was en midden in de nacht had opgenomen anders had onze dochter niet meegekund op reis.
Ik heb toen, en wat was ik chagrijnig, alle formulieren en paspoort moeten scannen en mailen naar de douane.

Tevens is dit laatste keer dat ik dit doe, de volgende keer heeft ie pech. Moet hij zich ook maar netjes aan de regels houden en z'n shit regelen.
  Vis een optie? vrijdag 11 januari 2019 @ 02:45:18 #52
70532 loveli
N
pi_184331509
Hebben het kind en zijn moeder de NL nationaliteit?
crap in = crap out
pi_184356174
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:41 schreef shazaam het volgende:

[..]

Wij hebben ook het ouderschaps register nog niet ingevuld (note to self: ff doen). Mijn vriendin heeft dus het ouderschap en is dus juridische afaik een alleen reizende ouder.

Mijn punt was dat er in het geheel niet gekeken is naar de papieren van onze dochter of ons, het had net zo goed mijn dochter kunnen zijn maar niet die van mijn vriendin (ze heeft mijn achternaam).
Als een kind met een stel reist dat de ouders zouden kunnen zijn (qua leeftijd), en een van de ouders heeft dezelfde achternaam dan wordt er inderdaad niet naar papieren gevraagd in de regel. Tenzij er aanwijzingen zijn dat het niet de ouders zijn. Soms vragen ze het wel.

Mijn kinderen kunnen dus zonder extra documentatie met mijn zwager en schoonzus door de controle waarschijnlijk, maar als ze met mij (hun moeder) alleen gaan moet ik kunnen bewijzen dat ik toestemming van mijn man heb.

Het is geen waterdicht systeem. Er wordt gewoon geprofileerd en gescreend op basis van risicofactoren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')