abonnement Unibet Coolblue
pi_184338812
Marktwerking, olieprijs.

Ik weet niet of electrisch de toekomst is, maar brandstof is het zeker weten niet.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184338853
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:36 schreef knoopie het volgende:
Marktwerking, olieprijs.
[ afbeelding ]
Ik weet niet of electrisch de toekomst is, maar brandstof is het zeker weten niet.
Die lijn past helemaal niet in de trend _O-
pi_184338868
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:34 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Laat het maar gebeuren als dat zo is en voor elke huidige tekortkoming een acceptabele oplossing gevonden wordt. Tot die tijd moeten we geen beleidsmatige commitments maken
Dat is een mening, niet de mijne.
pi_184339036
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Die lijn past helemaal niet in de trend _O-
Ok. Als je wilt, dan mag je wat mij betreft ook geloven dat olie in de komende jaren steeds goedkoper gaat worden. Maar dat gaat dan wel eerder richting religie en minder richting wetenschap. Feit is dat de "gemakkelijke olie" bijna op is. Andere varianten van oliewinning, zoals fracking, teerzand en olie onder de noordpool, zijn pas weer rendabel als de olieprijs naar stijgt.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184339060
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:14 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh ja, nu herinner ik me jou weer.

Jij beweerde dat mijn zonnepanelen geen 16.000kWh per jaar konden opbrengen omdat ik dan een voetbalveld vol moest leggen (ipv 68 op m'n dak) en daarna beweerde je dat mijn warmtepomp geen rendement van 450% (COP 4.5) kon hebben omdat dat tegen alle natuurwetten in ging :D

Daar heb ik je toen netjes antwoord op gegeven maar niets meer over gehoord.
Ben je inmiddels al wat verder met uitzoeken hoe dat zit?
pi_184339073
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:46 schreef knoopie het volgende:

[..]

Ok. Als je wilt, dan mag je wat mij betreft ook geloven dat olie in de komende jaren steeds goedkoper gaat worden. Maar dat gaat dan wel eerder richting religie en minder richting wetenschap. Feit is dat de "gemakkelijke olie" bijna op is. Andere varianten van oliewinning, zoals fracking, teerzand en olie onder de noordpool, zijn pas weer rendabel als de olieprijs naar stijgt.
Of ruwe olie nu duurder wordt of niet, accijnzen en energiebelastingen gaan sowieso wel stijgen.
pi_184339852
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:46 schreef knoopie het volgende:

[..]

Ok. Als je wilt, dan mag je wat mij betreft ook geloven dat olie in de komende jaren steeds goedkoper gaat worden. Maar dat gaat dan wel eerder richting religie en minder richting wetenschap. Feit is dat de "gemakkelijke olie" bijna op is. Andere varianten van oliewinning, zoals fracking, teerzand en olie onder de noordpool, zijn pas weer rendabel als de olieprijs naar stijgt.
Je trendlijn is nog minder wetenschappelijk dan religie.
pi_184340092
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

(gemiddelde kilometers per jaar / aantal kilometers per kWh) * 8.000.000

Dat is 17,33% van het totale Nederlandse stroomverbruik.

Tweakers heeft in een FP artikel overigens dezelfde berekening gedaan en kwam afgerond op 18% in hun artikel, ik zat er niet ver vanaf blijkbaar.

Wat betreft de 1,5kWh die benodigd is om 1 liter brandstof te raffineren, daar zijn diverse bronnen voor die ongeveer dezelfde conclusie hebben. Er zijn ook bronnen die zeggen "ja, maar, raffineren is maar voor 50% voor brandstof" dus in het meest negatieve scenario zou je op 0,75kWh per 1 liter brandstof komen.
Ok 18% meer stroomopwekking nodig. NL heeft een kleine 70 energiecentrales, dus dat wordt alleen in NL al 12 a 13 erbij bouwen.
Ik denk dat ik aardig in de buurt zit Europabreed gezien met die 3.000.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184340230
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ok 18% meer stroomopwekking nodig. NL heeft een kleine 70 energiecentrales, dus dat wordt alleen in NL al 12 a 13 erbij bouwen.
Ik denk dat ik aardig in de buurt zit Europabreed gezien met die 3.000.
Fantast.

Je had het over 3.000 kerncentrales en we hadden het over Nederland.

In heel Europa zijn er nu 186 kerncentrales (als je de UK nog als als EU-lid rekent) en 15 in aanbouw. Lijkt me nogal duidelijk dat er dan geen 3.000 kerncentrales bij hoeven te komen voor 18% meer stroomverbruik.

Niemand lijkt zich hier druk te maken over het verbranden van 96 miljoen vaten aardolie per dag maar als het op elektrische auto's aankomt is het ineens allemaal moeilijk, moeilijk.

Ja, je zal meer elektriciteit moeten opwekken, en ja je zal ter compensatie minder benzine / diesel hoeven raffineren en verbranden.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-01-2019 15:58:21 ]
pi_184340428
Overigens is er 18% meer stroomverbruik nodig máár kan een overgroot deel van de auto's 's nachts geladen worden, op het moment dat er juist minder stroom wordt afgenomen.

18% meer stroomverbruik staat dus niet gelijk aan 18% meer energiecentrales, je kan juist de onbenutte capaciteit van de centrales beter benutten omdat ze meer draaiuren maken.

Er wordt daarnaast ook nog gewerkt en getest aan/met smartgrids, laders die via 4G of 5G met elkaar communiceren in een wijk en de laadstromen op elkaar afstemmen.

De meeste auto's in een wijk staan minimaal 12 uren op dezelfde plaats en kunnen dan prima bijgeladen worden, dat hoeft dan niet in 2 uren maar kan ook prima in 10 uren.

Voor de enkeling die priority wil, is dat met een app in te stellen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 16:10:44 #136
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_184340628
93% van opgewekte energie komt van fosiele brandstoffen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_184340772
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:10 schreef cherrycoke het volgende:
93% van opgewekte energie komt van fosiele brandstoffen.
Klopt.

Bij brandstofauto's is het zelfs 100% ;)

Bij elektrische auto's is het te verbeteren, kan je stroom ook groen opwekken en een voordeel is dat de vervuiling centraal is.
Zou je CO2 van brandstofauto's centraal willen opslaan dan lukt dat niet.
Uit een gas of kolencentrale is dat wel mogelijk.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 11 januari 2019 @ 16:24:32 #138
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184340913
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is een duidelijke horizon voor fabrikant en consument, niets mis mee.
Er is alles mis mee als het niet normaal haalbaar is. Een deadline om de deadline is het slechtste wat je kan hebben bij verandering.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184340921
Nog een besparing is overigens op de tankwagens die dagelijks tankstations bevoorraden.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 11 januari 2019 @ 16:25:56 #140
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184340949
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt.

Bij brandstofauto's is het zelfs 100% ;)

Bij elektrische auto's is het te verbeteren, kan je stroom ook groen opwekken en een voordeel is dat de vervuiling centraal is.
Zou je CO2 van brandstofauto's centraal willen opslaan dan lukt dat niet.
Uit een gas of kolencentrale is dat wel mogelijk.
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat hybride voertuigen juist (eigen) electriteit opwekken uit fossiele brandstoffen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184340951
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:24 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Er is alles mis mee als het niet normaal haalbaar is. Een deadline om de deadline is het slechtste wat je kan hebben bij verandering.
Ze krijgen ruim de tijd, ruim 11 jaar.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 11 januari 2019 @ 16:26:44 #142
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184340969
Is er trouwens geen chemisch proces om CO2 in zuurstof en koolstof te scheiden?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184340985
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:25 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat hybride voertuigen juist (eigen) electriteit opwekken uit fossiele brandstoffen.
Ik weet niet wat je punt is bij deze opmerking maar het antwoord is: ja en nee.
Je hebt namelijk plug-in hybrides die ook aan het stroomnet te laden zijn.
Verder zetten ze de energie van het afremmen (die anders verloren zou zijn gegaan) om in stroom en slaan dat op in een accu.
pi_184341016
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Is er trouwens geen chemisch proces om CO2 in zuurstof en koolstof te scheiden?
Zet een boom in je tuin, dan kom je een heel eind.
pi_184341974
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:24 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Er is alles mis mee als het niet normaal haalbaar is. Een deadline om de deadline is het slechtste wat je kan hebben bij verandering.
Wat is niet normaal haalbaar?

Het niet verkopen van brandstofautos in 2030 is haalbaar.

Als je al eerder electrisch wilt rijden, dan is dat voor ongeveer 35000 euro nu al haalbaar.

Als je na 2030 nog op benzine wil rijden, dan koop je op 31 december 2029 een mooie benzineauto en ben je daarna daar heel zuinig op. Dus ook haalbaar.

Der aanpassing van de infrastructuur is ook haalbaar, aangezien niet iedereen van vandaag op morgen een electroauto voor de deur heeft staan.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 11 januari 2019 @ 17:39:11 #146
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184342397
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:12 schreef knoopie het volgende:

[..]

Wat is niet normaal haalbaar?

Het niet verkopen van brandstofautos in 2030 is haalbaar.

Als je al eerder electrisch wilt rijden, dan is dat voor ongeveer 35000 euro nu al haalbaar.

Als je na 2030 nog op benzine wil rijden, dan koop je op 31 december 2029 een mooie benzineauto en ben je daarna daar heel zuinig op. Dus ook haalbaar.

Der aanpassing van de infrastructuur is ook haalbaar, aangezien niet iedereen van vandaag op morgen een electroauto voor de deur heeft staan.
Bij de lessen economie heb je niet echt vooraan gezeten hè?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 11 januari 2019 @ 17:39:53 #147
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184342412
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zet een boom in je tuin, dan kom je een heel eind.
Had ik, en die heb ik er allemaal uitgehaald. Nu slurp ik jouw zuurstof op.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 18:10:03 #148
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184342888
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
:')

Ten eerste heeft zo'n ding een actieradius waar een vogel nog niet op wil schijten :')
Dat wordt beter naarmate de technologie vordert.

quote:
Ten tweede is de accu na drie jaar zo goed als waardeloos. Leuk voor het milieu, goed over nagedacht :')
Accu's zijn vrij goed te recyclen. Met de juiste regelgeving hoeft nagenoeg niks schadelijks weggegooid te worden.

quote:
Ten derde duurt het eeuwen voor dat ding is opgeladen. Handig om even een uurtje of vier bij een tankstation te moeten bivakkeren :')
Het is niet ondenkbaar dat we in de toekomst daar 3 oplossingen voor gaan hebben

1. Dat wordt beter naarmate de technologie vordert.
2. Je zou accu's kunnen verwisselen bij "tank" stations. Dit voorkomt ook variabele performance van jouw accu en legt de verzorging van accus volledig bij bedrijven centraal
3. Als we in de verdere toekomst zelf geen auto's meer gaan bezitten zou het ook nog eens kunnen dat je gewoon een reeds rondrijdende auto krijgt toegewezen. Als je afstand groot is dan wordt die auto halverwege langs de weg afgelost door een andere zelfrijdende auto terwijl je andere auto naar een oplaadstation gaat.

quote:
Ten vierde is die electriciteit nooit met natuurlijke bronnen op te brengen. Zelfs een heel dak vol zonnepanelen laadt net genoeg op om een keertje boodschappen te kunnen doen. De rest van de electriciteit moet toch weer van centrales af komen :')
Waterdammen zijn geen natuurlijke bronnen?

quote:
Ten vijfde, wil je heel Nederland vol met laadpalen gooien? Waar gewone auto's natuurlijk weer niet mogen staan? Want gewone auto's hoeven ook niet te parkeren ofzo :')
Zie mijn voorgaande opmerkingen. Het zou zomaar eens kunnen dat we totaal geen parkeerplekken in de stad meer nodig hebben.

quote:
Ten zesde, wie kan zich zo'n gedrocht veroorloven? De man die er mee moet woonwerken heeft vast 30000,- liggen. Oh ja, maar subsidie :')
Dat wordt beter naarmate de technologie vordert.

quote:
Ten zevende want we zijn er nog lang niet, waar laten we onze gewone auto's? Oh ja verkopen in Duitsland of in een of ander gaat oost Europees kutland. Ja maar dat willen we toch niet want milieu? :')
Je jankt nu omdat je je afgetrapte fiatje nergens meer kwijt kan? Dat kon ook al niet door strenger wordende milieuwetten. Elektrische auto's of niet.

quote:
Ten achtste krijg je niets meer voor je oude auto terug :')
Boehoe. Niemand is bereid om mijn half uit elkaar gevallen Beats by Dr Dre headphones over te nemen voor 90% van de nieuwprijs. Mijn leven is kut! Het is allemaal de schuld van Bose met hun nieuwe draadloze koptelefoons! Hoe durven ze!

quote:
Ten negende haalt het geen kut uit voor het milieu, ja ergens 20 nullen achter de komma en zoals we weten stopt de vervuiling van andere landen bij de grens :')
Elektrische en zelfrijdende autos hebben dermate veel voordelen in de toekomst dat ik er eigenlijk niet aan twijfel dat zelfs 2e wereldlanden zoals China er ook gewoon op over stappen. Je kan net zo goed als Europa investeren in die technologie zodat die er eerder is ipv maar doorjekkeren op dooie dino's omdat de grote boze spleetoogwolf in het oosten en die JanKezen in het westen weigeren over te stappen.

quote:
Ten tiende "ja maar het is voor een betere wereld". Het enige wat een betere wereld maakt is het ophangen van dit soort achterlijken die met dit soort ideeën komen :')
Ik snap je nu.

Vernieuwende technieken = slecht
Mensen dood maken voor hun ideeen = goed.

quote:
Had ik al :') gezegd?

Klacht: fuck het milieu
Jij bent de :') smiley niet waardig, pleb.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184343044
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Bij de lessen economie heb je niet echt vooraan gezeten hè?
Nee dat klopt. Economie heeft mij altijd zeer weinig geïnteresseerd. Heb ik iets belangrijks gemist? Ik leer graag bij.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_184347293
Mensen die niet aan het milieu denken. :') Over 12 jaar is het zover dat je er niks meer aan kan doen. Leuk voor je kinderen/kleinkinderen. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')