Die lijn past helemaal niet in de trendquote:Op vrijdag 11 januari 2019 14:36 schreef knoopie het volgende:
Marktwerking, olieprijs.
[ afbeelding ]
Ik weet niet of electrisch de toekomst is, maar brandstof is het zeker weten niet.
Dat is een mening, niet de mijne.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 14:34 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Laat het maar gebeuren als dat zo is en voor elke huidige tekortkoming een acceptabele oplossing gevonden wordt. Tot die tijd moeten we geen beleidsmatige commitments maken
Ok. Als je wilt, dan mag je wat mij betreft ook geloven dat olie in de komende jaren steeds goedkoper gaat worden. Maar dat gaat dan wel eerder richting religie en minder richting wetenschap. Feit is dat de "gemakkelijke olie" bijna op is. Andere varianten van oliewinning, zoals fracking, teerzand en olie onder de noordpool, zijn pas weer rendabel als de olieprijs naar stijgt.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 14:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die lijn past helemaal niet in de trend
Oh ja, nu herinner ik me jou weer.quote:
Of ruwe olie nu duurder wordt of niet, accijnzen en energiebelastingen gaan sowieso wel stijgen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 14:46 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ok. Als je wilt, dan mag je wat mij betreft ook geloven dat olie in de komende jaren steeds goedkoper gaat worden. Maar dat gaat dan wel eerder richting religie en minder richting wetenschap. Feit is dat de "gemakkelijke olie" bijna op is. Andere varianten van oliewinning, zoals fracking, teerzand en olie onder de noordpool, zijn pas weer rendabel als de olieprijs naar stijgt.
Je trendlijn is nog minder wetenschappelijk dan religie.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 14:46 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ok. Als je wilt, dan mag je wat mij betreft ook geloven dat olie in de komende jaren steeds goedkoper gaat worden. Maar dat gaat dan wel eerder richting religie en minder richting wetenschap. Feit is dat de "gemakkelijke olie" bijna op is. Andere varianten van oliewinning, zoals fracking, teerzand en olie onder de noordpool, zijn pas weer rendabel als de olieprijs naar stijgt.
Ok 18% meer stroomopwekking nodig. NL heeft een kleine 70 energiecentrales, dus dat wordt alleen in NL al 12 a 13 erbij bouwen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 14:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
(gemiddelde kilometers per jaar / aantal kilometers per kWh) * 8.000.000
Dat is 17,33% van het totale Nederlandse stroomverbruik.
Tweakers heeft in een FP artikel overigens dezelfde berekening gedaan en kwam afgerond op 18% in hun artikel, ik zat er niet ver vanaf blijkbaar.
Wat betreft de 1,5kWh die benodigd is om 1 liter brandstof te raffineren, daar zijn diverse bronnen voor die ongeveer dezelfde conclusie hebben. Er zijn ook bronnen die zeggen "ja, maar, raffineren is maar voor 50% voor brandstof" dus in het meest negatieve scenario zou je op 0,75kWh per 1 liter brandstof komen.
Fantast.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 15:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ok 18% meer stroomopwekking nodig. NL heeft een kleine 70 energiecentrales, dus dat wordt alleen in NL al 12 a 13 erbij bouwen.
Ik denk dat ik aardig in de buurt zit Europabreed gezien met die 3.000.
Klopt.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 16:10 schreef cherrycoke het volgende:
93% van opgewekte energie komt van fosiele brandstoffen.
Er is alles mis mee als het niet normaal haalbaar is. Een deadline om de deadline is het slechtste wat je kan hebben bij verandering.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 14:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is een duidelijke horizon voor fabrikant en consument, niets mis mee.
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat hybride voertuigen juist (eigen) electriteit opwekken uit fossiele brandstoffen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 16:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt.
Bij brandstofauto's is het zelfs 100%
Bij elektrische auto's is het te verbeteren, kan je stroom ook groen opwekken en een voordeel is dat de vervuiling centraal is.
Zou je CO2 van brandstofauto's centraal willen opslaan dan lukt dat niet.
Uit een gas of kolencentrale is dat wel mogelijk.
Ze krijgen ruim de tijd, ruim 11 jaar.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 16:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er is alles mis mee als het niet normaal haalbaar is. Een deadline om de deadline is het slechtste wat je kan hebben bij verandering.
Ik weet niet wat je punt is bij deze opmerking maar het antwoord is: ja en nee.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 16:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat hybride voertuigen juist (eigen) electriteit opwekken uit fossiele brandstoffen.
Zet een boom in je tuin, dan kom je een heel eind.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 16:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Is er trouwens geen chemisch proces om CO2 in zuurstof en koolstof te scheiden?
Wat is niet normaal haalbaar?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 16:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er is alles mis mee als het niet normaal haalbaar is. Een deadline om de deadline is het slechtste wat je kan hebben bij verandering.
Bij de lessen economie heb je niet echt vooraan gezeten hè?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 17:12 schreef knoopie het volgende:
[..]
Wat is niet normaal haalbaar?
Het niet verkopen van brandstofautos in 2030 is haalbaar.
Als je al eerder electrisch wilt rijden, dan is dat voor ongeveer 35000 euro nu al haalbaar.
Als je na 2030 nog op benzine wil rijden, dan koop je op 31 december 2029 een mooie benzineauto en ben je daarna daar heel zuinig op. Dus ook haalbaar.
Der aanpassing van de infrastructuur is ook haalbaar, aangezien niet iedereen van vandaag op morgen een electroauto voor de deur heeft staan.
Had ik, en die heb ik er allemaal uitgehaald. Nu slurp ik jouw zuurstof op.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 16:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zet een boom in je tuin, dan kom je een heel eind.
Dat wordt beter naarmate de technologie vordert.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ten eerste heeft zo'n ding een actieradius waar een vogel nog niet op wil schijten
Accu's zijn vrij goed te recyclen. Met de juiste regelgeving hoeft nagenoeg niks schadelijks weggegooid te worden.quote:Ten tweede is de accu na drie jaar zo goed als waardeloos. Leuk voor het milieu, goed over nagedacht
Het is niet ondenkbaar dat we in de toekomst daar 3 oplossingen voor gaan hebbenquote:Ten derde duurt het eeuwen voor dat ding is opgeladen. Handig om even een uurtje of vier bij een tankstation te moeten bivakkeren
Waterdammen zijn geen natuurlijke bronnen?quote:Ten vierde is die electriciteit nooit met natuurlijke bronnen op te brengen. Zelfs een heel dak vol zonnepanelen laadt net genoeg op om een keertje boodschappen te kunnen doen. De rest van de electriciteit moet toch weer van centrales af komen
Zie mijn voorgaande opmerkingen. Het zou zomaar eens kunnen dat we totaal geen parkeerplekken in de stad meer nodig hebben.quote:Ten vijfde, wil je heel Nederland vol met laadpalen gooien? Waar gewone auto's natuurlijk weer niet mogen staan? Want gewone auto's hoeven ook niet te parkeren ofzo
Dat wordt beter naarmate de technologie vordert.quote:Ten zesde, wie kan zich zo'n gedrocht veroorloven? De man die er mee moet woonwerken heeft vast 30000,- liggen. Oh ja, maar subsidie
Je jankt nu omdat je je afgetrapte fiatje nergens meer kwijt kan? Dat kon ook al niet door strenger wordende milieuwetten. Elektrische auto's of niet.quote:Ten zevende want we zijn er nog lang niet, waar laten we onze gewone auto's? Oh ja verkopen in Duitsland of in een of ander gaat oost Europees kutland. Ja maar dat willen we toch niet want milieu?
Boehoe. Niemand is bereid om mijn half uit elkaar gevallen Beats by Dr Dre headphones over te nemen voor 90% van de nieuwprijs. Mijn leven is kut! Het is allemaal de schuld van Bose met hun nieuwe draadloze koptelefoons! Hoe durven ze!quote:Ten achtste krijg je niets meer voor je oude auto terug
Elektrische en zelfrijdende autos hebben dermate veel voordelen in de toekomst dat ik er eigenlijk niet aan twijfel dat zelfs 2e wereldlanden zoals China er ook gewoon op over stappen. Je kan net zo goed als Europa investeren in die technologie zodat die er eerder is ipv maar doorjekkeren op dooie dino's omdat de grote boze spleetoogwolf in het oosten en die JanKezen in het westen weigeren over te stappen.quote:Ten negende haalt het geen kut uit voor het milieu, ja ergens 20 nullen achter de komma en zoals we weten stopt de vervuiling van andere landen bij de grens
Ik snap je nu.quote:Ten tiende "ja maar het is voor een betere wereld". Het enige wat een betere wereld maakt is het ophangen van dit soort achterlijken die met dit soort ideeën komen
Jij bent de smiley niet waardig, pleb.quote:Had ik al gezegd?
Klacht: fuck het milieu
Nee dat klopt. Economie heeft mij altijd zeer weinig geïnteresseerd. Heb ik iets belangrijks gemist? Ik leer graag bij.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 17:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bij de lessen economie heb je niet echt vooraan gezeten hè?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |