abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 januari 2019 @ 23:54:51 #101
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184291605
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:50 schreef falling_away het volgende:

[..]

Goed punt idd :*
Ja toch... nou onthoud mijn woorden nou nog maar eens goed en sla alles goed op in je bolletje (ja idd jouw bewustzijn waar je zo aan twijfelt :') ) en dan komt het allemaal wel goed.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184291621
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:54 schreef Samuel24 het volgende:

Ja toch... nou onthoud mijn woorden nou nog maar eens en sla alles goed op in je bolletje (ja idd jouw bewustzijn waar je zo aan twijfelt :') ) en dan komt het allemaal wel goed.
precies _O_
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 8 januari 2019 @ 23:56:25 #103
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184291628
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:54 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Vast wel, maar je herinneringen worden wel gereset. Want als er volgende levens zijn, moeten er ook vorige levens zijn en daar zouden we dan ook herinneringen aan moeten hebben.
Het schijnt dat je met hypnose bepaalde dingen weer kan herinneren van vorige levens. Maar hoe dan precies gaat zou ik echt niet weten hoor. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd namelijk.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184291645
Het mooie is, is dat bomen ook bewustzijn blijken te hebben.
pi_184291648
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:13 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Oei oei oei.....je hebt zeker een dikke studieschuld nu? :')
Nog een paar duizend. Heb nooit bijgeleend en studeren was toen nog niet zo duur.

quote:
99s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:46 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Eens.
Rede zegt dat we naar een jaar of 80-90 wel klaar zijn met alles, maar gevoel zegt: wat dan met de 100 jaar er na? of 1000? of 1000.000.000?
Wat als je genoeg tijd had om echt ergens goed in te worden op je eigen tempo? Wat als je je eigen stad kon bouwen, ontwerpen en bezitten. Wat als je niet hoefde te sparen omdat je oud en behoeftig zult worden en je verzorging geld kost?
  † In Memoriam † dinsdag 8 januari 2019 @ 23:57:45 #106
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_184291658
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:56 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Het schijnt dat je met hypnose bepaalde dingen weer kan herinneren van vorige levens. Maar hoe dan precies gaat zou ik echt niet weten hoor. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd namelijk.
Ok, dat zou kunnen. Ben ik ook niet in thuis. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_184291669
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:57 schreef HetDonkertAan het volgende:
Het mooie is, is dat bomen ook bewustzijn blijken te hebben.
Ja dus op gegeven moment moeten mensen in laboratorium gecreëerd voedsel gaan eten, dan ontdekken ze dat alles gevoelens heeft en dan wordt er een manier ontdekt om te bestaan zonder te hoeven eten
Maar anno 2019 lijkt me er weinig moois aan als je nog steeds de kans loopt langzaam omgehakt wordt en vermalen tot papier.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_184291711
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:58 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja dus op gegeven moment moeten mensen in laboratorium gecreëerd voedsel gaan eten, dan ontdekken ze dat alles gevoelens heeft en dan wordt er een manier ontdekt om te bestaan zonder te hoeven eten
Waarschijnlijk zal er dan een stoute appel die aandacht wil zichzelf zo prachtig tentoonstellen dat er iemand is die z'n oerverlangens niet kan bedwingen en we zijn weer terug bij af.
pi_184291766
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:00 schreef HetDonkertAan het volgende:

Waarschijnlijk zal er dan een stoute appel die aandacht wil zichzelf zo prachtig tentoonstellen dat er iemand is die z'n oerverlangens niet kan bedwingen en we zijn weer terug bij af.
klinkt aannemelijk ja ^O^
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 9 januari 2019 @ 00:03:59 #110
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184291767
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:57 schreef Horzula het volgende:

[..]

Nog een paar duizend. Heb nooit bijgeleend en studeren was toen nog niet zo duur.
Paar duizend maar? Ik vind dat behoorlijk veel hoor.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184291797
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:54 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja toch... nou onthoud mijn woorden nou nog maar eens goed en sla alles goed op in je bolletje (ja idd jouw bewustzijn waar je zo aan twijfelt :') ) en dan komt het allemaal wel goed.
Ok, welterusten trolletje :*
Alpha kenny one
  woensdag 9 januari 2019 @ 00:08:25 #112
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184291826
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:06 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ok, welterusten trolletje :*
Oh nu opeens ben ik een troll? Alleen omdat ik je niet begrijp? :') Het is niet mijn schuld dat jij onlogische ideeën hebt. Dus ik had gewoon moeite om je te begrijpen joh! Even goede vrienden toch?
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184291844
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:56 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Het schijnt dat je met hypnose bepaalde dingen weer kan herinneren van vorige levens. Maar hoe dan precies gaat zou ik echt niet weten hoor. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd namelijk.
Ik heb eens een show gezien waar mensen onderr hypnose de toekomst konden voorspellen, bleek niks van te kloppen. Of dat mensen zich onder hypnose gingen gedragen als een aap. Dus of dat nou zo betrouwbaar is :P
Alpha kenny one
  woensdag 9 januari 2019 @ 00:19:24 #114
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184291942
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:10 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik heb eens een show gezien waar mensen onderr hypnose de toekomst konden voorspellen, bleek niks van te kloppen. Of dat mensen zich onder hypnose gingen gedragen als een aap. Dus of dat nou zo betrouwbaar is :P
Ja maar wie zegt dat die show waar is.
En ik heb het nu over een ander soort hypnose. Het is een manier om meer herinneringen van vorige levens naar boven te halen. Of beter gezegd...het kan je helpen bepaalde dingen uit je vorige levens te verwerken.
Maar ja weetje....of het echt waar is...dat weet ik natuurlijk niet he. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184292208
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:19 schreef Samuel24 het volgende:

Ja maar wie zegt dat die show waar is.
En ik heb het nu over een ander soort hypnose. Het is een manier om meer herinneringen van vorige levens naar boven te halen. Of beter gezegd...het kan je helpen bepaalde dingen uit je vorige levens te verwerken.
Maar ja weetje....of het echt waar is...dat weet ik natuurlijk niet he. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.
Haha :P als het gratis of beneden de 10 euro is zou ik het nog wel willen proberen anders niet,,maar er zal vast ook wel een mp3 van te downloaden zijn net zoals van astrale projectie en jezelf herprogrammeren en binaural beats of zo
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 9 januari 2019 @ 00:55:20 #116
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184292255
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:47 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Haha :P als het gratis of beneden de 10 euro is zou ik het nog wel willen proberen anders niet,,maar er zal vast ook wel een mp3 van te downloaden zijn net zoals van astrale projectie en jezelf herprogrammeren en binaural beats of zo
Ja misschien ja.
Ik zou het zelf ook zeker niet doen als de prijs boven de 10 euro zou zijn hoor. Vind ik een beetje te duur he. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184292353
Je kunt de cyclus niet doorbreken.
pi_184292588
Je eigen sterfelijkheid onder ogen zien, kan pijnlijk zijn ja. Maar toch een waardevol iets om je van bewust te zijn. Als je voorbij die weerstand kunt gaan, kan het bevrijdend zijn.
Eens kijken
pi_184292873
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:34 schreef falling_away het volgende:

[..]

Haha ok alleen jouw gedachtenkronkels als kind zijn realistisch :') Natuurlijk weet je dat je eigen bewustzijn echt is, maar hoe weet je zeker dat je niet in een soort nep wereld leeft? Dat je onderdeel bent van een soort experiment?

Er was hier een tijd geleden op FOK een topic van mensen die overtuigd waren dat the Matrix echt is en we allemaal in een soort simulatie leven.

Nogmaals, dit waren gedachten als kind niet hoe ik er nu over denk.
Wetenschappelijk gezien is de stelling dat we in een simulatie zouden leven in eerste instantie onderuit gehaald.
Dat wil zeggen dat de conclusie is dat als het een computer simulatie zou zijn, er meer atomen opgewekt moeten worden door een computersysteem, dan er zijn in het hele universum en dat kan blijkbaar niet.

Aan de andere kant zijn er wel degelijk aanwijzingen dat de realiteit niet is wat we denken dat het is.
Denk bijv aan de double slit experiment, wat zonder enige twijfel laat zien dat we letterlijk kijken naar iets wat mogelijk zo is en niet absoluut zo is, wat elk begrip over de realiteit tot nu toe onderuit haalt.. en laat nooit een “expert” je iets anders vertellen want het enige wat die kunnen bieden is een theorie over hoe het mogelijk zou werken.

Daar is quantum theorie uit geboren.

De nieuwste theorie is zelfs dat we een 3d projectie zouden kunnen zijn uit een 2d universum.
Want dan weer de hologram theorie verder ondersteunt.

Maar zo zijn er ook medische studies door t john hopkins? Ziekenhuis, waar er geexperimenteerd word op mensen die klinisch.. ja klinisch al urenlang dood zijn maar toch weer tot leven zijn gewekt en ja dat lees je goed.
10% heeft herinneringen van tijdens de dood incl. Vaak wetenschap qua wat er met ze is gebeurd in de tussentijd.
Waarom 10% wel herinneringen heeft en de rest niet, komt zeer waarschijnlijk door de medicatie die er gebruikt word wat als bijwerking geheugenverlies heeft.
Op zn minst een zeer interessante studie, wat wellicht ook deels verklaard waarom je niets weet van voor je geboren was.. omdat de hersenen simpelweg niet in staat waren de herinneringen op te slaan in dat stadium.

Enfin er is nog een hoop meer, allemaal interessant en het is nog vroeg.
pi_184292875
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 02:06 schreef Maharski het volgende:
Je eigen sterfelijkheid onder ogen zien, kan pijnlijk zijn ja. Maar toch een waardevol iets om je van bewust te zijn. Als je voorbij die weerstand kunt gaan, kan het bevrijdend zijn.
wanneer je ego niet zo groot is, is er weinig pijnlijks aan.
pi_184292885
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 22:01 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wat heb je aan een bevrijdend effect? Ook zinloos

[..]

Ben benieuwd, misschien is de maximale leeftijd dan inmiddels ook wel al verhoogd naar 150, dan maak ik het misschien nog mee

[..]

Welke 5 eigenschappen kunnen ze nu dan al verslaan? Ik ken die serie niet want ik kijk alleen films op netflix
Dat weet ik zo niet uit mn hoofd, was ook niet uit de serie maar van een of andere docu of op npo3 ooit of iets op youtube wellicht, weet niet exact meer.
Tijdje geleden.
pi_184292903
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 05:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wetenschappelijk gezien is de stelling dat we in een simulatie zouden leven in eerste instantie onderuit gehaald.
Dat wil zeggen dat de conclusie is dat als het een computer simulatie zou zijn, er meer atomen opgewekt moeten worden door een computersysteem, dan er zijn in het hele universum en dat kan blijkbaar niet.

Aan de andere kant zijn er wel degelijk aanwijzingen dat de realiteit niet is wat we denken dat het is.
Denk bijv aan de double slit experiment, wat zonder enige twijfel laat zien dat we letterlijk kijken naar iets wat mogelijk zo is en niet absoluut zo is, wat elk begrip over de realiteit tot nu toe onderuit haalt.. en laat nooit een “expert” je iets anders vertellen want het enige wat die kunnen bieden is een theorie over hoe het mogelijk zou werken.

Daar is quantum theorie uit geboren.

De nieuwste theorie is zelfs dat we een 3d projectie zouden kunnen zijn uit een 2d universum.
Want dan weer de hologram theorie verder ondersteunt.

Maar zo zijn er ook medische studies door t john hopkins? Ziekenhuis, waar er geexperimenteerd word op mensen die klinisch.. ja klinisch al urenlang dood zijn maar toch weer tot leven zijn gewekt en ja dat lees je goed.
10% heeft herinneringen van tijdens de dood incl. Vaak wetenschap qua wat er met ze is gebeurd in de tussentijd.
Waarom 10% wel herinneringen heeft en de rest niet, komt zeer waarschijnlijk door de medicatie die er gebruikt word wat als bijwerking geheugenverlies heeft.
Op zn minst een zeer interessante studie, wat wellicht ook deels verklaard waarom je niets weet van voor je geboren was.. omdat de hersenen simpelweg niet in staat waren de herinneringen op te slaan in dat stadium.

Enfin er is nog een hoop meer, allemaal interessant en het is nog vroeg.
dat is nog maar de vraag of het wel of niet mogelijk qua atomen, de aardse wetenschap is dat betreft ook maar beperkt en zijn er wellicht technieken waar wij op aarde geen enkele weet van hebben, ik sluit niks uit iedergeval.
pi_184293350
Hier heb ik het ooit ook ff lastig mee gehad, begin 20 ofzo dacht ik.

Ben nu van mening dat er niks is, geen hiernamaals, geen god, geen simulatie of weet ik wat. Gewoon niks. Net zo als voor dat we geboren werden; helemaal niks.

Ik denk dat mensen het gewoon niet kunnen en willen accepteren dat dit het is, dat er niks meer is. Mensen zijn altijd opzoek naar antwoorden en oplossingen en kunnen het niet aan dat alleen dit het zou zijn hier en dat het zo nutteloos lijkt.

Ik geloof dat wel, dus probeer er iets van te maken.. je valt vanzelf een keer om.
TS geeft ook aan dat ze onzeker is, en dat is juist lastig met sterfelijkheid, want dat is 1 van de dingen die je niet onder controle kán hebben.
Je weet dat je ooit gaat, maar niet wanneer.

Mij heeft het juist geholpen me er bij neer te leggen en er vrede mee te hebben dat dit het is en er niks meer is. Sommige mensen nemen me dit niet in dank af, vinden het te pessimistisch. Maargoed, zo denk ik erover.
:)
pi_184293429
Wanneer je leven goed is, iedereen is gezond, alles gaat voor de wind, ja dan beangstigd het idee dat dit ooit ophoudt misschien.
Wanneer er een moment komt waarvan het pijnlijk is, wanneer er lichamelijke klachten komen, wanneer je beseft dat je bepaalde fouten hebt gemaakt in je leven die niet meer terug te draaien zijn, dan kan je rust vinden in het idee dat er 'altijd een einde komt.'.

Verder zeiden mensen 'het kan bevrijdend werken' waarop iemand reageerde met 'maar dat is ook niet zinvol.'.
Het idee is geloof ik dat er geen zin is. Je bestaan slaat geen deuk in een pakje boter, dus leef er maar op los, kan een devies zijn. Zelf geloof ik dat mensen welk verbonden zijn aan hun leefomgeving, maatschappij, ecosysteem een boel kapot maken, wat als we dat met zijn allen doen een boel ongelukkigheid brengt. Vaak alleen al doen we de mensen om ons heen pijn met egocentrisch gedrag.
Dat voorkomen, maar een rust vinden, een rust door balans, dat is wat ik denk dat de zin van het leven is. Op deze manier kan ik mij nuttig voelen in mijn werk en daar voldoening uithalen, kan ik streven naar verbetering zonder teleurstelling als het niet lukt.
And the druids turn to stone...
  woensdag 9 januari 2019 @ 07:47:54 #125
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184293709
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 07:07 schreef Newssworld het volgende:
Hier heb ik het ooit ook ff lastig mee gehad, begin 20 ofzo dacht ik.

Ben nu van mening dat er niks is, geen hiernamaals, geen god, geen simulatie of weet ik wat. Gewoon niks. Net zo als voor dat we geboren werden; helemaal niks.
Maar na niks komt altijd weer iets. Dat weet je toch.
Stel nou dat je overlijd. En jouw volgende moment zal pas weer komen over miljarden jaren op een hele andere planeet in een ander melkwegstelsel.
Dat zou kunnen toch....in zo veel jaren kan er namelijk van alles gebeurden.
Net zoals er op deze planeet ook jaren voor nodig was dat leven zich ontwikkelde.
Maar dan is er toch weer iets gekomen na je dood. Het duurde misschien wel ontiegelijk lang. Maar uiteindelijk is er toch weer wat gekomen na de dood. Voor jou zullen al die miljarden jaren voelen als 1 seconden.
Maar niet heus.....Daaaag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')