Dat hangt af van de laadstroom.quote:Op zaterdag 20 april 2019 16:04 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat jij hierboven noemde klinkt al een stuk beter. Dat zou ik persoonlijk acceptabel vinden als je dat werkelijk kan halen. Ik vraag me alleen af wat dat dan gaat wegen. En ik vraag me af hoe lang het duurt om zo'n accu weer te vullen met snel laden (ik heb eerlijk geen idee).
Hmm oke met supercharger 3 kwartier laden per 1000km zou ik mee kunnen leven dat is imo acceptabel. 18 uur laden (thuis) voor een volle lading vind ik dan wel weer te lang.quote:Op zaterdag 20 april 2019 16:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat hangt af van de laadstroom.
Een accu om 1000km te halen, zal een capaciteit van zo'n 200kWh moeten hebben.
Tesla kan met z'n nieuwe supercharger 350kW laden, dus zou je die in 35 minuten vol hebben maar dan ga je er vanuit dat hij helemaal leeg is en dat je direct nog eens 1000km af te leggen hebt.
Thuis laden zal uiteraard een stuk langer duren aangezien je daar op 3-fasen met zo'n 11kW kan laden.
Hangt af van de energiedichtheid, nog geen info over gezien.quote:Op zaterdag 20 april 2019 16:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hmm oke met supercharger 3 kwartier laden per 1000km zou ik mee kunnen leven dat is imo acceptabel. 18 uur laden (thuis) voor een volle lading vind ik dan wel weer te lang.
Maar wat gaat het wegen ? 1000kg accu ?
Worden daar nog een beetje stappen gemaakt dan ?quote:Op zaterdag 20 april 2019 16:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hangt af van de energiedichtheid, nog geen info over gezien.
Gemiddeld een verdubbeling in capaciteit iedere 10 jaar.quote:Op zaterdag 20 april 2019 16:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Worden daar nog een beetje stappen gemaakt dan ?
Wederom wel erg optimistische cijfers.quote:Op zaterdag 20 april 2019 16:10 schreef MaGNeT het volgende:
Tesla kan met z'n nieuwe supercharger 350kW laden (watergekoelde kabels), dus zou je die in 35 minuten vol hebben maar dan ga je er vanuit dat hij helemaal leeg is en dat je direct nog eens 1000km af te leggen hebt.
Die 350kW lader is blijkbaar van Porsche, dat krijg je als je dingen niet opzoektquote:Op zaterdag 20 april 2019 18:01 schreef oldford het volgende:
[..]
Wederom wel erg optimistische cijfers.
Ten eerste wordt de volle capaciteit alleen gebruikt tot de accu zo'n 80% vol is. Daarna gaat het een stuk langzamer. Volgens Tesla zelf duurt het opladen van die laatste 20% langer als de1e 80%.
De nieuwste laders die gaan komen (eind dit jaar misschien) kunnen 250kW laden.
De huidige laders kunnen 135 kW aan, verdeeld over 2 voertuigen met een maximum van 120kW per voertuig.
Dus de laadtijd voor 1000 kilometer is zelfs met de nieuwe laders nog altijd meer dan 1 uur.
Met een oudere lader ben je ruim 2 uur kwijt.
En dan is er ook nog de waarschuwing dat de batterijen terug kunnen lopen als je te vaak bij een supercharger laad. Dat geldt vooral voor de volle ladingen. Er wordt geadviseerd om normaal niet verder te gaan als 80%.
500 km is zat. Veel benzineauto’s komen nauwelijks verder op een tank.quote:Op zaterdag 20 april 2019 13:28 schreef Sjemmert het volgende:
Range is nog steeds om te janken met zo'n ding. En volgens mij zit de accu/batterij techniek al aardig tegen het plafond dus veel beter dan deze matige specs zal het ook niet worden voorlopig.
Vanaf tweede helft dit jaar is het nog maar een kwartier snelladen. Zo’n Suzuki Alto heeft een kleine tank en op de snelweg zal die ook ongeveer om de 500 km moeten stoppen. Inclusief afrekenen win je dan per tankbeurt misschien 5 minuten, tenzij het druk is aan de pomp, dan verlies je tijd.quote:Op zaterdag 20 april 2019 14:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als je op de snelweg rijd en het is wat kouder dan kom je nooit aan die 570 hoor trek daar nog maar 100km vanaf. En dan mag je weer gaan laden. Een oude Suzuki alto is minstens 2 keer zo snel in zuid Spanje dan zo'n tesla vermoed ik zomaar.
En dat is dan het beste wat er is ?
Ook met airco aan haal je 500 km makkelijk.quote:Op zaterdag 20 april 2019 14:25 schreef oldford het volgende:
[..]
Leuk die range, naar dat is alleen en uitsluitend in de zomer, zolang de airco niet gebruikt wordt.
In de winter - met gebruik van de verwarming - zit je gauw aan gemiddeld 400 kilometer.
Ben je onderweg naar de wintersport op de snelweg dan kom je niet verder dan zo'n 350 kilometer.
In de zomervakantie op de snelweg haal je ook niet veel meer als 450 kilometer.
Zie: https://ev-database.nl/au(...)ong-Range-Dual-Motor
V3 gaat dubbel zo snel. Overigens haal je nu al 750 km/uur aan laadsnelheid met de Model 3. Dat wordt dus 1500! Vanaf 50% neemt dat wel af overigens.quote:Op zaterdag 20 april 2019 16:10 schreef oldford het volgende:
Laadtijd volgens Tesla voor de model 3: 270 kilometer in 30 minuten.
https://www.tesla.com/nl_NL/model3
En als het druk is bij de chargers ? Ik weet niet hoeveel van die dingen er staan bij een tankstation maar als er 1 of 2 voor je staan sta je al gauw een lange tijd te wachten. Bij een pomp gaat dat veel sneller.quote:Op zaterdag 20 april 2019 18:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vanaf tweede helft dit jaar is het nog maar een kwartier snelladen. Zo’n Suzuki Alto heeft een kleine tank en op de snelweg zal die ook ongeveer om de 500 km moeten stoppen. Inclusief afrekenen win je dan per tankbeurt misschien 5 minuten, tenzij het druk is aan de pomp, dan verlies je tijd.
En in een Tesla kom je uitgerust aan en met de Suzuki kun je meteen in Zuid Spanje naar de chiropractor.
Nog nooit meegemaakt dat ik onderweg op een supercharger moest wachten.quote:Op zaterdag 20 april 2019 19:17 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En als het druk is bij de chargers ? Ik weet niet hoeveel van die dingen er staan bij een tankstation maar als er 1 of 2 voor je staan sta je al gauw een lange tijd te wachten. Bij een pomp gaat dat veel sneller.
Dan moet je natuurlijk wel ski’s huren te plekke, of met zijn tweeën gaan skiën. Want tesla is vergeten om een skiluik in de achterbank te maken. Geen idee waarom ze op zoiets onnozels besparen. Ski’s op het dak veroorzaken ongeveer 10 tot 15% minder range, volgens Amerikaanse gebruikers op het internet. Bij Duitse autobahnsnelheden zal dat helaas nog meer impact hebben dan bij de snelheden die ze in de VS mogen rijden. Juist omdat de tesla zonder zo aerodynamisch is, is de impact van skis (of een fiets) op het dak serieus.quote:Op zaterdag 20 april 2019 18:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook met airco aan haal je 500 km makkelijk.
Onderweg naar de wintersport 350 km klopt wel. Twee stops. lunch en diner. In beide gevallen zit de auto weer vol zonder extra te hoeven wachten.
Zonder enige kennis van zaken lullen kan iedereen.
Nog niet maar als straks meer mensen elektrisch gaan rijden ga je dat misschien wel krijgen ?quote:Op zaterdag 20 april 2019 19:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt dat ik onderweg op een supercharger moest wachten.
Zelfs de GS (180 cm) past gewoon in de Model S met twee kinderen achterin. Ik heb zelf altijd drie paar ski’s bij me en dan ook nog voor de rest.quote:Op zaterdag 20 april 2019 19:47 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dan moet je natuurlijk wel ski’s huren te plekke, of met zijn tweeën gaan skiën. Want tesla is vergeten om een skiluik in de achterbank te maken. Geen idee waarom ze op zoiets onnozels besparen. Ski’s op het dak veroorzaken ongeveer 10 tot 15% minder range, volgens Amerikaanse gebruikers op het internet. Bij Duitse autobahnsnelheden zal dat helaas nog meer impact hebben dan bij de snelheden die ze in de VS mogen rijden. Juist omdat de tesla zonder zo aerodynamisch is, is de impact van skis (of een fiets) op het dak serieus.
Ze bouwen laders in enorm tempo bij en laden gaat steeds sneller.quote:Op zaterdag 20 april 2019 20:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nog niet maar als straks meer mensen elektrisch gaan rijden ga je dat misschien wel krijgen ?
Ik kan me voorstellen dat wanneer iedereen over op een EV moet tankstations zullen veranderen in gigantische parkeerplaatsen ?
Als elke auto die nu snel even tankt en dan door rijd straks een tijd stil moet staan om te laden zal het snel vol raken denk ik.
Hoewel mensen dan wss wel minder vaak langs een tankstation moeten omdat ze thuis natuurlijk ook kunnen laden.
Die fast chargers vind je nog alleen langs de snelweg zeker ? Ik zie dat er in heel Nederland maar iets meer dan 1000 van die fast chargers zijn.quote:Op zaterdag 20 april 2019 20:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze bouwen laders in enorm tempo bij en laden gaat steeds sneller.
Die dingen heb je ook alleen nodig voor snelweg want je maakt niet zo snel 300-500 km via binnenwegen. In principe kan je er vanuit gaan dat je altijd met volle batterij vertrekt als je een oprit of een laadpaal in de buurt hebt. Voor vakanties pak je superchargers langs snelwegen. Als je een vertegenwoordiger bent wordt het misschien iets lastiger maar dan nog is 300-500 km rijden op een dag wel erg veel.quote:Op zaterdag 20 april 2019 21:08 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Die fast chargers vind je nog alleen langs de snelweg zeker ? Ik zie dat er in heel Nederland maar iets meer dan 1000 van die fast chargers zijn.
In Nederland zijn er 20 supercharge locaties. En dat is voor de Tesla’s die in Nederland rondrijden gewoon voldoende.quote:Op zaterdag 20 april 2019 21:08 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Die fast chargers vind je nog alleen langs de snelweg zeker ? Ik zie dat er in heel Nederland maar iets meer dan 1000 van die fast chargers zijn.
Daar kun je het niet mee eens zijn, maar dat klopt wel.quote:Op zaterdag 20 april 2019 06:56 schreef VEM2012 het volgende:
Niet de zaak omdraaien. Iemand beweerde dat de doorsnee automobilist niets geeft om vermogen. Daar was ik het niet meer eens.
Nee, hoor. Dat geldt voor de 100D, niet voor de 75D. Volgens Tesla dan.quote:
Leuk verzonnen.quote:Een handgeschakelde V70R zou dat volgens Volvo in net wat minder dan 6 seconden moeten kunnen doen onder de meest ideale omstandigheden, maar uit tests die diverse autobladen gedaan hebben komt een gemiddeld gerealiseerde tijd van 6,4 seconden.
Wat je noemt heeft niks met supercharging te maken maar met hoe Lition batterijen werken.quote:Op zaterdag 20 april 2019 18:01 schreef oldford het volgende:
[..]
Wederom wel erg optimistische cijfers.
Ten eerste wordt de volle capaciteit alleen gebruikt tot de accu zo'n 80% vol is. Daarna gaat het een stuk langzamer. Volgens Tesla zelf duurt het opladen van die laatste 20% langer als de1e 80%.
De nieuwste laders die gaan komen (eind dit jaar misschien) kunnen 250kW laden.
De huidige laders kunnen 135 kW aan, verdeeld over 2 voertuigen met een maximum van 120kW per voertuig.
Dus de laadtijd voor 1000 kilometer is zelfs met de nieuwe laders nog altijd meer dan 1 uur.
Met een oudere lader ben je ruim 2 uur kwijt.
En dan is er ook nog de waarschuwing dat de batterijen terug kunnen lopen als je te vaak bij een supercharger laad. Dat geldt vooral voor de volle ladingen. Er wordt geadviseerd om normaal niet verder te gaan als 80%.
De 100D zit op 4,9.quote:Op zondag 21 april 2019 00:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Dat geldt voor de 100D, niet voor de 75D. Volgens Tesla dan.
[..]
Leuk verzonnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |