Ja maar er zit natuurlijk ook nog het stukje restwaarde in. Operational lease lever je weer in aan het eind van de looptijd, bij financial hou je de auto of verkoop je het. Ik ben zelf uiteindelijk ook voor financial gegaan maar ik kan ook begrijpen waarom je operational zou nemen (weinig schadevrije jaren, niet zuinig met auto's omgaan, geen risico's of schommelingen in je liquiditeit etc.).quote:Op vrijdag 19 april 2019 17:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verzekering moet je idd betalen, ongeveer 70 euro als je geen brokkenpiloot bent. Onderhoud is verwaarloosbaar. Bandjes af en toe. Vind ik geen 300 euro waard.
Dat was bij m'n S in ieder geval wel het geval. Bij onderhoud of reparaties stond er altijd een andere Tesla klaar die je dan mocht lenen. In het geval dat m'n motor onderweg stuk ging mocht ik een 5-serie huren en werd dat vergoed (taxi kosten ook). Op zich ook wel logisch.quote:
Bij jezelf?quote:Op vrijdag 19 april 2019 18:34 schreef Tailless het volgende:
Volgens mij is financial lease niet duidelijk bij sommige.
Dit.quote:Op vrijdag 19 april 2019 19:01 schreef nostra het volgende:
De meeste werkgevers zitten alleen niet te wachten op finlease.
Nee, dat snap ik. Ik doel ook meer op ondernemers. Die zijn meestal wat ouder. Niet allemaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 april 2019 18:04 schreef Tailless het volgende:
[..]
ik als nog 23 jarige kan geen verzekering afsluiten van 70 euro per maand
Bron?quote:Op vrijdag 19 april 2019 19:01 schreef nostra het volgende:
De meeste werkgevers zitten alleen niet te wachten op finlease.
Je koopt een Aygo because you dont give a shit. Jouw aanname dat iedereen kiest voor pk's is bullshit.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:25 schreef VEM2012 het volgende:
Je koopt een Aygo omdat je geen geld hebt voor een echte auto,
Ach, strookt de realiteit weer eens niet met jouw denkbeeldige wereld? Vervelend voor je.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:29 schreef VEM2012 het volgende:
In die Tesla zat dus een volwassene die het verkeer en circuit niet door elkaar haalt en dus ook geen moment bezig is geweest om sneller te zijn dan jij. Want iedere idioot is in een Model X makkelijk sneller dan wie dan ook in een V70R in rechte lijn.
Hoe kom je aan die info? Volgens mij hebben alle Aygo's de 1.0 VVT met 72 pk.quote:Op donderdag 18 april 2019 19:33 schreef knoopie het volgende:
Drie van de vier nu beschikbare aygo modellen hebben meer dan 100pk.
Niet de zaak omdraaien. Iemand beweerde dat de doorsnee automobilist niets geeft om vermogen. Daar was ik het niet meer eens. Dat is iets heel anders dan dat ik beweer dat iedereen kiest voor vermogen als dat financieel kan.quote:Op zaterdag 20 april 2019 00:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je koopt een Aygo because you dont give a shit. Jouw aanname dat iedereen kiest voor pk's is bullshit.
MX 75D heeft aan 5,2 seconden genoeg en haalt dat keer op keer, aangezien je alleen maar het pedaal tegen de grond aan moet drukken.quote:Op zaterdag 20 april 2019 00:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ach, strookt de realiteit weer eens niet met jouw denkbeeldige wereld? Vervelend voor je.
Een X 75D heeft 6.2 seconden nodig van 0-100, een V70R MY 2006 minder.
Die werkgevers. Financial lease is eigenlijk alleen een gangbare optie voor eenpitters. Voor de rest komt er teveel administratieve en operationele rompslomp bij het wagenpark in eigen beheer houden kijken, is het risico en de onzekerheid te hoog, past het slecht binnen een beloningshuis en is het ruk voor je balansverhoudingen en dus je positie naar de bank.quote:
Je kan het hem 100x uitleggen maar hij is niet zo goed met cijfers. En hij denkt ook dat die oude verrotte pk's in z'n Volvo er nog allemaal zijn omdat hij een keer een Model X er uit heeft gereden die waarschijnlijk het pedaal half had ingedrukt.quote:Op zaterdag 20 april 2019 07:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
MX 75D heeft aan 5,2 seconden genoeg en haalt dat keer op keer, aangezien je alleen maar het pedaal tegen de grond aan moet drukken.
Een handgeschakelde V70R zou dat volgens Volvo in net wat minder dan 6 seconden moeten kunnen doen onder de meest ideale omstandigheden, maar uit tests die diverse autobladen gedaan hebben komt een gemiddeld gerealiseerde tijd van 6,4 seconden.
Feiten.
Lekker specifiek weer: die werkgevers.quote:Op zaterdag 20 april 2019 08:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Die werkgevers. Financial lease is eigenlijk alleen een gangbare optie voor eenpitters. Voor de rest komt er teveel administratieve en operationele rompslomp bij het wagenpark in eigen beheer houden kijken, is het risico en de onzekerheid te hoog, past het slecht binnen een beloningshuis en is het ruk voor je balansverhoudingen en dus je positie naar de bank.
De argumenten die ik noemde en voor veel ondernemers de doorslag geven naar operational lease (of tegenwoordig juist nog verder weg van langdurig full operational naar allerlei flexvormen of mobiliteitsvergoedingen) zijn gewoon gebaseerd op ratio.quote:Op zaterdag 20 april 2019 10:05 schreef VEM2012 het volgende:
Ik ben werkgever. Mijn beslissingen neem ik op basis van ratio en niet op basis van ‘operational lease is beter, ongeacht de kosten’.
Dan zeg je dus gewoon hetzelfde.quote:Zoals al gezegd doelde ik meer op de zzp-er.
Nee, ik zei niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 20 april 2019 10:58 schreef nostra het volgende:
[..]
De argumenten die ik noemde en voor veel ondernemers de doorslag geven naar operational lease (of tegenwoordig juist nog verder weg van langdurig full operational naar allerlei flexvormen of mobiliteitsvergoedingen) zijn gewoon gebaseerd op ratio.
[..]
Dan zeg je dus gewoon hetzelfde.
een auto die je 2e handskoopt voor 3k en dan 20k mee rijd en verkoopt voor 3,5k?quote:Op zaterdag 20 april 2019 06:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet de zaak omdraaien. Iemand beweerde dat de doorsnee automobilist niets geeft om vermogen. Daar was ik het niet meer eens. Dat is iets heel anders dan dat ik beweer dat iedereen kiest voor vermogen als dat financieel kan.
Er zijn trouwens legio goede redenen om geen Aygo te willen buiten vermogen om. Die auto verkoopt op basis van prijs en niets anders.
Natuurlijk is een Aygo financieel heel aantrekkelijk. Maar als auto stelt het geen reet voor. Je bent zelf de kreukelzone. Het is een heel kaal voertuig en niet zo snel.quote:Op zaterdag 20 april 2019 11:27 schreef Tailless het volgende:
[..]
een auto die je 2e handskoopt voor 3k en dan 20k mee rijd en verkoopt voor 3,5k?
Ja een aygo is financieel heel aantrekkelijk. Ook nogal kleiner etc.
Ten opzichte van auto's van uit de 90's en eerder zit je in een Aygo best veilig, zeker vergeleken met dooskisten als de Citroen Saxo, Fiat Seicento of Rover 100.quote:Op zaterdag 20 april 2019 12:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk is een Aygo financieel heel aantrekkelijk. Maar als auto stelt het geen reet voor. Je bent zelf de kreukelzone. Het is een heel kaal voertuig en niet zo snel.
Maar goedkoop. Dat wel. En daarom verkoopt hij goed.
Maar dit is een tesla model 3 topic en een auto vergelijken die zo goedkoop is is niet eerlijk voor deze mooie sedan. Mag wel maar vergelijk de autos dan ook.quote:Op zaterdag 20 april 2019 12:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk is een Aygo financieel heel aantrekkelijk. Maar als auto stelt het geen reet voor. Je bent zelf de kreukelzone. Het is een heel kaal voertuig en niet zo snel.
Maar goedkoop. Dat wel. En daarom verkoopt hij goed.
Je vergeet zuinig erbij te vermeldenquote:Op zaterdag 20 april 2019 12:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk is een Aygo financieel heel aantrekkelijk. Maar als auto stelt het geen reet voor. Je bent zelf de kreukelzone. Het is een heel kaal voertuig en niet zo snel.
Maar goedkoop. Dat wel. En daarom verkoopt hij goed.
Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 20 april 2019 12:19 schreef Tailless het volgende:
[..]
Maar dit is een tesla model 3 topic en een auto vergelijken die zo goedkoop is is niet eerlijk voor deze mooie sedan. Mag wel maar vergelijk de autos dan ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |