abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186314062
Volgens mij is financial lease niet duidelijk bij sommige.
pi_186314382
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Verzekering moet je idd betalen, ongeveer 70 euro als je geen brokkenpiloot bent. Onderhoud is verwaarloosbaar. Bandjes af en toe. Vind ik geen 300 euro waard.

Ja maar er zit natuurlijk ook nog het stukje restwaarde in. Operational lease lever je weer in aan het eind van de looptijd, bij financial hou je de auto of verkoop je het. Ik ben zelf uiteindelijk ook voor financial gegaan maar ik kan ook begrijpen waarom je operational zou nemen (weinig schadevrije jaren, niet zuinig met auto's omgaan, geen risico's of schommelingen in je liquiditeit etc.).

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 18:04 schreef Tailless het volgende:

[..]

bron?
Dat was bij m'n S in ieder geval wel het geval. Bij onderhoud of reparaties stond er altijd een andere Tesla klaar die je dan mocht lenen. In het geval dat m'n motor onderweg stuk ging mocht ik een 5-serie huren en werd dat vergoed (taxi kosten ook). Op zich ook wel logisch.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 18:34 schreef Tailless het volgende:
Volgens mij is financial lease niet duidelijk bij sommige.
Bij jezelf? :')

Operational = auto huren voor een bepaalde periode. Vaste maandelijkse kosten, alles inbegrepen. Teruggeven bij einde periode.
Financial = krediet nemen om een auto te kopen. Alle kosten zijn voor jezelf (verzekering, onderhoud, wegenbelasting etc.), je lost alleen maandelijks het krediet af en eind van looptijd is de auto van jou.

Bij brandstofauto's zou ik zeggen, ga je zuinig met je auto om neem financial en als je houdt van een auto aftrappen neem operational. Auto's met een goede restwaarde kun je ook beter financial lease nemen (maar goed dat weten de leasemaatschappijen ook wel).
Facts don't care about your feelings
pi_186314428
De meeste werkgevers zitten alleen niet te wachten op finlease.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_186314701
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 april 2019 19:01 schreef nostra het volgende:
De meeste werkgevers zitten alleen niet te wachten op finlease.
Dit.
pi_186315714
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 19:18 schreef Tailless het volgende:

[..]

Dit.
:')
Facts don't care about your feelings
pi_186319703
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 18:04 schreef Tailless het volgende:

[..]

ik als nog 23 jarige kan geen verzekering afsluiten van 70 euro per maand
Nee, dat snap ik. Ik doel ook meer op ondernemers. Die zijn meestal wat ouder. Niet allemaal natuurlijk.
pi_186319715
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 18:04 schreef Tailless het volgende:

[..]

bron?
Ik rij al 5 jaar Tesla.
pi_186319745
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 april 2019 19:01 schreef nostra het volgende:
De meeste werkgevers zitten alleen niet te wachten op finlease.
Bron?
  zaterdag 20 april 2019 @ 00:09:15 #234
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186320532
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:25 schreef VEM2012 het volgende:

Je koopt een Aygo omdat je geen geld hebt voor een echte auto,
Je koopt een Aygo because you dont give a shit. Jouw aanname dat iedereen kiest voor pk's is bullshit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 20 april 2019 @ 00:12:01 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186320585
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:29 schreef VEM2012 het volgende:

In die Tesla zat dus een volwassene die het verkeer en circuit niet door elkaar haalt en dus ook geen moment bezig is geweest om sneller te zijn dan jij. Want iedere idioot is in een Model X makkelijk sneller dan wie dan ook in een V70R in rechte lijn.
Ach, strookt de realiteit weer eens niet met jouw denkbeeldige wereld? Vervelend voor je. :)

Een X 75D heeft 6.2 seconden nodig van 0-100, een V70R MY 2006 minder.

[ Bericht 2% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 20-04-2019 00:33:33 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 20 april 2019 @ 00:50:49 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186321325
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 19:33 schreef knoopie het volgende:

Drie van de vier nu beschikbare aygo modellen hebben meer dan 100pk.
Hoe kom je aan die info? Volgens mij hebben alle Aygo's de 1.0 VVT met 72 pk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_186323046
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 00:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je koopt een Aygo because you dont give a shit. Jouw aanname dat iedereen kiest voor pk's is bullshit.
Niet de zaak omdraaien. Iemand beweerde dat de doorsnee automobilist niets geeft om vermogen. Daar was ik het niet meer eens. Dat is iets heel anders dan dat ik beweer dat iedereen kiest voor vermogen als dat financieel kan.

Er zijn trouwens legio goede redenen om geen Aygo te willen buiten vermogen om. Die auto verkoopt op basis van prijs en niets anders.
pi_186323084
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 00:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ach, strookt de realiteit weer eens niet met jouw denkbeeldige wereld? Vervelend voor je. :)

Een X 75D heeft 6.2 seconden nodig van 0-100, een V70R MY 2006 minder.
MX 75D heeft aan 5,2 seconden genoeg en haalt dat keer op keer, aangezien je alleen maar het pedaal tegen de grond aan moet drukken.

Een handgeschakelde V70R zou dat volgens Volvo in net wat minder dan 6 seconden moeten kunnen doen onder de meest ideale omstandigheden, maar uit tests die diverse autobladen gedaan hebben komt een gemiddeld gerealiseerde tijd van 6,4 seconden.

Feiten.
pi_186323606
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 23:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bron?
Die werkgevers. Financial lease is eigenlijk alleen een gangbare optie voor eenpitters. Voor de rest komt er teveel administratieve en operationele rompslomp bij het wagenpark in eigen beheer houden kijken, is het risico en de onzekerheid te hoog, past het slecht binnen een beloningshuis en is het ruk voor je balansverhoudingen en dus je positie naar de bank.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_186324113
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 07:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

MX 75D heeft aan 5,2 seconden genoeg en haalt dat keer op keer, aangezien je alleen maar het pedaal tegen de grond aan moet drukken.

Een handgeschakelde V70R zou dat volgens Volvo in net wat minder dan 6 seconden moeten kunnen doen onder de meest ideale omstandigheden, maar uit tests die diverse autobladen gedaan hebben komt een gemiddeld gerealiseerde tijd van 6,4 seconden.

Feiten.
Je kan het hem 100x uitleggen maar hij is niet zo goed met cijfers. En hij denkt ook dat die oude verrotte pk's in z'n Volvo er nog allemaal zijn omdat hij een keer een Model X er uit heeft gereden die waarschijnlijk het pedaal half had ingedrukt.
Facts don't care about your feelings
pi_186324536
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 08:37 schreef nostra het volgende:

[..]

Die werkgevers. Financial lease is eigenlijk alleen een gangbare optie voor eenpitters. Voor de rest komt er teveel administratieve en operationele rompslomp bij het wagenpark in eigen beheer houden kijken, is het risico en de onzekerheid te hoog, past het slecht binnen een beloningshuis en is het ruk voor je balansverhoudingen en dus je positie naar de bank.
Lekker specifiek weer: die werkgevers.

Ik ben werkgever. Mijn beslissingen neem ik op basis van ratio en niet op basis van ‘operational lease is beter, ongeacht de kosten’.

Zoals al gezegd doelde ik meer op de zzp-er. Want het klopt op zich wel dat veel bedrijven te weinig nadenken en teveel doen wat gebruikelijk is.
pi_186325062
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 10:05 schreef VEM2012 het volgende:
Ik ben werkgever. Mijn beslissingen neem ik op basis van ratio en niet op basis van ‘operational lease is beter, ongeacht de kosten’.
De argumenten die ik noemde en voor veel ondernemers de doorslag geven naar operational lease (of tegenwoordig juist nog verder weg van langdurig full operational naar allerlei flexvormen of mobiliteitsvergoedingen) zijn gewoon gebaseerd op ratio.

quote:
Zoals al gezegd doelde ik meer op de zzp-er.
Dan zeg je dus gewoon hetzelfde.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_186325304
quote:
18s.gif Op zaterdag 20 april 2019 10:58 schreef nostra het volgende:

[..]

De argumenten die ik noemde en voor veel ondernemers de doorslag geven naar operational lease (of tegenwoordig juist nog verder weg van langdurig full operational naar allerlei flexvormen of mobiliteitsvergoedingen) zijn gewoon gebaseerd op ratio.
[..]

Dan zeg je dus gewoon hetzelfde.
Nee, ik zei niet hetzelfde.
pi_186325383
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 06:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Niet de zaak omdraaien. Iemand beweerde dat de doorsnee automobilist niets geeft om vermogen. Daar was ik het niet meer eens. Dat is iets heel anders dan dat ik beweer dat iedereen kiest voor vermogen als dat financieel kan.

Er zijn trouwens legio goede redenen om geen Aygo te willen buiten vermogen om. Die auto verkoopt op basis van prijs en niets anders.
een auto die je 2e handskoopt voor 3k en dan 20k mee rijd en verkoopt voor 3,5k?
Ja een aygo is financieel heel aantrekkelijk. Ook nogal kleiner etc.
pi_186325834
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 11:27 schreef Tailless het volgende:

[..]

een auto die je 2e handskoopt voor 3k en dan 20k mee rijd en verkoopt voor 3,5k?
Ja een aygo is financieel heel aantrekkelijk. Ook nogal kleiner etc.
Natuurlijk is een Aygo financieel heel aantrekkelijk. Maar als auto stelt het geen reet voor. Je bent zelf de kreukelzone. Het is een heel kaal voertuig en niet zo snel.

Maar goedkoop. Dat wel. En daarom verkoopt hij goed.
pi_186325856
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 12:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Natuurlijk is een Aygo financieel heel aantrekkelijk. Maar als auto stelt het geen reet voor. Je bent zelf de kreukelzone. Het is een heel kaal voertuig en niet zo snel.

Maar goedkoop. Dat wel. En daarom verkoopt hij goed.
Ten opzichte van auto's van uit de 90's en eerder zit je in een Aygo best veilig, zeker vergeleken met dooskisten als de Citroen Saxo, Fiat Seicento of Rover 100.
Maar op gewicht verlies je het wel in het huidige verkeer.



[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-04-2019 12:20:39 ]
pi_186325907
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 12:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Natuurlijk is een Aygo financieel heel aantrekkelijk. Maar als auto stelt het geen reet voor. Je bent zelf de kreukelzone. Het is een heel kaal voertuig en niet zo snel.

Maar goedkoop. Dat wel. En daarom verkoopt hij goed.
Maar dit is een tesla model 3 topic en een auto vergelijken die zo goedkoop is is niet eerlijk voor deze mooie sedan. Mag wel maar vergelijk de autos dan ook.
  zaterdag 20 april 2019 @ 13:14:05 #248
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_186326396
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 12:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Natuurlijk is een Aygo financieel heel aantrekkelijk. Maar als auto stelt het geen reet voor. Je bent zelf de kreukelzone. Het is een heel kaal voertuig en niet zo snel.

Maar goedkoop. Dat wel. En daarom verkoopt hij goed.
Je vergeet zuinig erbij te vermelden
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_186326484
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 12:19 schreef Tailless het volgende:

[..]

Maar dit is een tesla model 3 topic en een auto vergelijken die zo goedkoop is is niet eerlijk voor deze mooie sedan. Mag wel maar vergelijk de autos dan ook.
Je hebt gelijk.

On topic weer!
pi_186326580
Range is nog steeds om te janken met zo'n ding. En volgens mij zit de accu/batterij techniek al aardig tegen het plafond dus veel beter dan deze matige specs zal het ook niet worden voorlopig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')