abonnement Unibet Coolblue
pi_184513338
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:53 schreef Eightyone het volgende:
Het hoort gewoon bij onze cultuur, denk ik, denk ik. Doe muziek maar graag recht-toe-recht-aan, doe maar liever niet te moeilijk.

Muziek moet vooral 'leuk' en meezingbaar zijn.

Het is niet hoe ik zelf tegen muziek aan kijk, maar het is niet anders.
Wat mij nog veel meer verontrust, is dat er geen enkele kwaliteitsimpuls wordt gegeven. Er zijn geen tv-programma's waarin kwaliteit voorop staat, er zijn geen radiozenders die dat doen. Stations als 3FM en Radio 2 hebben een hoog politiek gehalte. Veel te vaak wordt daar gekozen voor de veilige nummers. En ook veel te vaak voor Nederlands product omdat het Nederlands is, niet omdat het goed is.

De lat zou echt hoger moeten. Maar zolang de recente generieke crap van Ilse de Lange en Miss Montreal grijs wordt gedraaid op Radio 2, zie ik het somber in. Dat soort zenders zou het lef moeten hebben om kwaliteit echt voorop te stellen? Is er geen goed Nederlands product? Dan wordt het gewoon niet gedraaid. Alleen zo krik je de kwaliteit van Nederlands product op.
pi_184513357
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:59 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Dat is ook zoiets, ja. Bij Holland's Got Talent heeft er weleens iemand vanwege z'n pestverleden gewonnen. De persoon in kwestie kon best zingen, maar dat konden er wel meer.
We moeten sowieso eens af van het idee dat goed zingen de enige vaardigheid is die bepaalt of muziek goed is. Muziek is zoveel meer dan alleen maar kunnen zingen.
pi_184513385
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We moeten sowieso eens af van het idee dat goed zingen de enige vaardigheid is die bepaalt of muziek goed is. Muziek is zoveel meer dan alleen maar kunnen zingen.
Ja maar in dit geval gaat het om scoren met je transgender of moeilijke jeugd-verhaal, terwijl er niets bijzonders gebracht wordt.
  zondag 20 januari 2019 @ 16:05:26 #79
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_184513412
Dat dus.

[ Bericht 45% gewijzigd door Eightyone op 20-01-2019 16:40:59 ]
pi_184513432
quote:
6s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ja maar in dit geval gaat het om scoren met je transgender of moeijke jeugd-verhaal, terwijl er niets bijzonders gebracht wordt.
Er zijn zo veel Nederlandse artiesten die scoren met iets dat totaal niet bijzonder is...

Over smaak valt natuurlijk te twisten, maar ik browse wekelijks langs ellenlange lijsten met nieuwe muziek, wereldwijd. In andere landen loopt echt beduidend meer creatief talent rond dan in Nederland. Ook in verhouding, voor de duidelijkheid.
pi_184514448
Gewoon een prima winnaar, wat mij betreft. Populair, scoort aan de lopende band hits en doet muzikaal ook nog de meest interessante dingen binnen het genre. Plus hij heeft een goede liveshow met band, waarmee hij dus de Spotify-generatie in aanraking brengt met live muzikanten, ook dat vind ik prettig. Dat gehaat toont alleen maar dat veel mensen veel meer pretentie hangen aan de Popprijs dan degenen die 'm uitreiken, terwijl die mensen vorig jaar bij de uitreiking aan Kensington stil waren :')
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_184518874
Pff die teksten. Als dit echt het beste is wat Nederland te bieden heeft kunnen ze beter ophouden met dit soort uitreikingen. Of noem het de Croky Cup.
pi_184524898
Ronnie autotune Flex wint de popprijs, wat voor een waarde moeten we daar dan nog aan hechten?
pi_184525080
Hij zal de eerste Nederlandstalige artiest ooit zijn die meer dan een MILJARD youtube views genereert. Besef dat...1 miljard. In het Nederlands
pi_184525098
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 02:00 schreef ok01 het volgende:

[..]

Het leek op tv trouwens wel of Ronnie Flex het niet echt boeide dat hij gewonnen had :')
Als je drie miljoen per jaar verdient, lig je niet wakker van een blanke prijs van 10.000

en bovendien prijs die hij drie jaar eerder al had moeten hebben
  maandag 21 januari 2019 @ 07:14:54 #86
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_184526088
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 02:16 schreef riazop het volgende:

[..]

Als je drie miljoen per jaar verdient, lig je niet wakker van een blanke prijs van 10.000

en bovendien prijs die hij drie jaar eerder al had moeten hebben
Dus wat jou betreft had Ronnie Flex die prijs in z'n eentje moeten krijgen in plaats van de volledige new wave crew?
pi_184528621
Het enige wat ik er vreemd aan vind is: dat Ronnie 'm al gewonnen had als onderdeel/leider van New Wave. Waarom nu dan nog een keer :?
nee, jij dan!
pi_184528783
quote:
5s.gif Op maandag 21 januari 2019 07:14 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dus wat jou betreft had Ronnie Flex die prijs in z'n eentje moeten krijgen in plaats van de volledige new wave crew?
idd

ik vond dat een zwaktebod

hij stak er toen bovenuit

meer nog dan nu.

Degene die dit jaar de POPPRIJS had moeten krijgen was BIZZEY

Genereert meer views, heeft internationaal succes en is vernieuwender
pi_184528907
Aah het views argument, dat duurde lang.
pi_184528922
Ronnie Flex :')

Doe dan de Staat ofzo.
pi_184528946
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:19 schreef riazop het volgende:

Degene die dit jaar de POPPRIJS had moeten krijgen was BIZZEY

Genereert meer views, heeft internationaal succes en is vernieuwender
Qua (internationale) populariteit misschien wel, maar qua originaliteit zou hij 'm absoluut niet verdienen. Doet al bijna twee jaar exact hetzelfde, ik zou graag zien dat hij eens wat nieuwe dingen zou proberen in plaats van elke keer 'Traag' opnieuw uitbrengen met een andere tekst.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 12:50:58 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184530283
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:16 schreef Elfletterig het volgende:
De Staat is met grote afstand de meest interessante en creatieve band van Nederland op dit moment.
:D denk je dit serieus....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184530676
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D denk je dit serieus....
Hastikke creatief, die nieuwe single :Y
pi_184530765
Ronnie en Bizzey

pi_184531696
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D denk je dit serieus....
Ja, zeker wat betreft de grote, bekende namen. Het is een creatieve band, die buiten de gebaande paden gaat en die een minder commercieel geluid neerzet. Geen veilige akkoordenformules (zoals Kensington), maar een eigenzinnige twist.

Geheid zijn er ook nog minder bekende bands die origineel / baanbrekend bezig zijn. Maar ja, die krijgen in Nederland Muziekland geen aandacht.
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 14:45:34 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184532250
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, zeker wat betreft de grote, bekende namen. Het is een creatieve band, die buiten de gebaande paden gaat en die een minder commercieel geluid neerzet. Geen veilige akkoordenformules (zoals Kensington), maar een eigenzinnige twist.

Geheid zijn er ook nog minder bekende bands die origineel / baanbrekend bezig zijn. Maar ja, die krijgen in Nederland Muziekland geen aandacht.
Ik hoor dat buiten de gebaande paden niet zo aan de staat maar dat kan aan mij liggen. Volgensmij zitten redelijk in bestaande paden :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184534767
Hooverphonic, The Sore Losers, Black Box Revelation, Oscar and the Wolf, Deus, Warhola, Steak Number Eight, Channel Zero, Triggerfinger, Wallace Vanborn, The Van Jets, Millionaire, Arsenal, Abynthe Minded, Novastar, Intergalactic Lovers, Admiral Freebee, Girls in Hawai, Faces on T.V., Equal Idiots, Tamino, Sons, Whispering Sons.

Zomaar wat fantastische Belgische bands, stuk voor stuk hartstikke goed, ook live. Ik zou geen vergelijkbare Nederlandse namen op kunnen noemen.
pi_184534772
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Hooverphonic, The Sore Losers, Black Box Revelation, Oscar and the Wolf, Deus, Warhola, Steak Number Eight, Channel Zero, Triggerfinger, Wallace Vanborn, The Van Jets, Millionaire, Arsenal, Abynthe Minded, Novastar, Intergalactic Lovers, Admiral Freebee, Girls in Hawai, Faces on T.V., Equal Idiots, Tamino, Sons, Whispering Sons.

Zomaar wat fantastische Belgische bands, stuk voor stuk hartstikke goed, ook live. Ik zou geen vergelijkbare Nederlandse namen op kunnen noemen.
De Staat.
pi_184534779
quote:
4s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:44 schreef Leonos het volgende:

[..]

De Staat.
Oké dan. Dat is 1 naam.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')