abonnement Unibet Coolblue
pi_184181947
Of in Den Helder.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 3 januari 2019 @ 15:47:31 #27
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184181948
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat er regels zijn omtrent wat je met je huis mag doen, is natuurlijk gewoon terecht.
Zolang je je buurman niet bestookt met BUK-raketten vind ik dat mensen zich met hun eigen zaken moeten bemoeien. Al verf je je huis pimpelpaars met gele stippen.
pi_184182001
Apart dat al die andere zooi wel mag en dit niet. Even los van of ik het mooi vind.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_184182003
extremen zijn niet goed.... zowel nette woonwijken waarin één huis compleet eruit spring .. maar ook een grijze saaie gelijkheidsmassa...

in dit geval vind ik het op basis van die foto's en de beschikbare informatie dat dat huis dus al groen was bij oplevering in 1985 en de huiidge kleur sinds 2007 heeft een beetje overdrijven hier nu opeens een probleem van te maken wegens een 'klagende buurman'.

Overigens, in 1985 was de gehele specifieke rij premiewoningen in die Boatex-wijk opgeleverd in pasteltinten... het is hooguit zo dat in de loop der tijd alle andere huizen dus in wit of een grijstint geschilderd zijn (twee huizen verder staat nog een huis dat enigszins lichtblauw is).
dat het groene huis er nu een beetje uitspringt is een gevolg ervan dat alle andere huizenbewoners hun huis in een andere kleur geschilderd hebben



google maps
https://goo.gl/maps/SciNBwjAHaw

[ Bericht 12% gewijzigd door RM-rf op 03-01-2019 15:57:35 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_184182044
Op Cuba is ook zo kleurrijk.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 3 januari 2019 @ 15:51:53 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184182055
quote:
2s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:31 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Apart dat het dan nu niet meer mag. Dan zou ik de overwegingen van de welstandscommissie om het nu af te keuren wel eens na willen lezen.
Uit de tekst maak ik op, dat de huidige kleur lichter is dan de originele, dus dat zou een reden kunnen zijn. Maar in het verhaal wordt ook gezegd dat het huis ook roze is geweest en toen heeft blijkbaar niemand geklaagd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 3 januari 2019 @ 15:54:02 #32
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184182105
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zolang je je buurman niet bestookt met BUK-raketten vind ik dat mensen zich met hun eigen zaken moeten bemoeien. Al verf je je huis pimpelpaars met gele stippen.
Ik woon zelf in een stadsdeel met een beschermd stadsgezicht en daar mag je helemaal niets veranderen. Niet eens de vorm of kleur van je kozijnen. En dat vind ik helemaal prima.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 15:55:00 #33
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184182124
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Uit de tekst maak ik op, dat de huidige kleur lichter is dan de originele, dus dat zou een reden kunnen zijn. Maar in het verhaal wordt ook gezegd dat het huis ook roze is geweest en toen heeft blijkbaar niemand geklaagd.
Dan zou ik de oorspronkelijke kleur groen erop smeren. Volgens mij (zo lees ik het tenminste) had ze juist een lichtere kleur gekozen voor de buurt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 3 januari 2019 @ 15:55:36 #34
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184182135
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:49 schreef RM-rf het volgende:
extremen zijn niet goed.... zowel nette woonwijken waarin één huis compleet eruit spring .. maar ook een grijze saaie gelijkheidsmassa...

in dit geval vind ik het op basis van die foto's en de beschikbare informatie dat dat huis dus al groen was bij oplevering in 1985 en de huiidge kleur sinds 2007 heeft een beetje overdrijven hier nu opeens een probleem van te maken wegens een 'klagende buurman'.

Overigens, in 1985 was de gehele specifieke rij premiewoningen in die Boatex-wijk opgeleverd in pasteltinten... het is hooguit zo dat in de loop der tijd alle andere huizen dus in wit of een grijstint geschilderd zijn.
dat het groene huis er nu uitspringt is een gevolg ervan dat alle andere huizenbewoners hun huis in een andere kleur geschilderd hebben

[ [url=https://imgserv4.tcdn.nl/v1/ykXmestiNlNj0XfU7ZE3zYiGWTE=/fit-in/658x369/smart/https://cdn-kiosk-api.tel(...)41b17.jpg]afbeelding[/url] ]
ik vermoed wel dat dat enkel om het houtwerk ging als ik de foto's bekijk.

Maar desalniettemin....
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184182179
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:55 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

ik vermoed wel dat dat enkel om het houtwerk ging als ik de foto's bekijk.

Maar desalniettemin....
[ afbeelding ]
dit is het huis https://goo.gl/maps/SciNBwjAHaw

overigens zie je op google maps ook dat de gevel enigszins vies is, an sich zou het best wenselijk zijn dat het huis opnieuw geschilderd wordt (waarbij ik me best kan voorstellen een duidelijke pasteltint lichter te nemen, vergeleken met de kleuren van de andere huizen, die nog steeds een pasteltint hebben, bv dat lichtblauwe of die licht zalmkleurige, is dat groen wel een tik harder).
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_184182361
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:49 schreef RM-rf het volgende:
extremen zijn niet goed.... zowel nette woonwijken waarin één huis compleet eruit spring .. maar ook een grijze saaie gelijkheidsmassa...

in dit geval vind ik het op basis van die foto's en de beschikbare informatie dat dat huis dus al groen was bij oplevering in 1985 en de huiidge kleur sinds 2007 heeft een beetje overdrijven hier nu opeens een probleem van te maken wegens een 'klagende buurman'.

Overigens, in 1985 was de gehele specifieke rij premiewoningen in die Boatex-wijk opgeleverd in pasteltinten... het is hooguit zo dat in de loop der tijd alle andere huizen dus in wit of een grijstint geschilderd zijn (twee huizen verder staat nog een huis dat enigszins lichtblauw is).
dat het groene huis er nu een beetje uitspringt is een gevolg ervan dat alle andere huizenbewoners hun huis in een andere kleur geschilderd hebben

[ [url=https://imgserv4.tcdn.nl/v1/ykXmestiNlNj0XfU7ZE3zYiGWTE=/fit-in/658x369/smart/https://cdn-kiosk-api.tel(...)41b17.jpg]afbeelding[/url] ]

google maps
https://goo.gl/maps/SciNBwjAHaw
Wat een wansmaak, lang leve de welstandcommissie die ons tegen de "is tog mijn huis doe wat ik wil" tokkies beschermt _O_ w/
  donderdag 3 januari 2019 @ 16:08:35 #37
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184182379
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dit is het huis https://goo.gl/maps/SciNBwjAHaw

overigens zie je op google maps ook dat de gevel enigszins vies is, an sich zou het best wenselijk zijn dat het huis opnieuw geschilderd wordt (waarbij ik me best kan voorstellen een duidelijke pasteltint lichter te nemen, vergeleken met de kleuren van de andere huizen, die nog steeds een pasteltint hebben, bv dat lichtblauwe of die licht zalmkleurige, is dat groen wel een tik harder).

ik had het over de andere huizen in de wijk he.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184182442
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 15:35 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er steeds meer gemeenten (waaronder de mijne) waar er geen welstandscommissie meer is.
Zolang het bouwwerk voldoet aan het bestemmingsplan, bouwregelgeving, en eventuele vergunningen, mag het verder klaar zijn met bureaucratisch geneuzel.

[..]

Spreek voor jezelf aub.
Ik hoor niet bij jouw "we".
Aha nu is het ineens bureaucratisch geneuzel, precies hoe het je uitkomt zeker? Als ze bij jou naast in de achtertuin een windmolen plaatsen, vind je ook goed zeker. Of moeten er dan wel ineens regels zijn?

Ps. je hoeft niet boos te worden hé omdat iemand anders een andere mening heeft :') Wel kankeren op die buurman die klaagt, maar zelf net zo hard roeptoeteren omdat je het niet eens bent met iemand anders :')
U MAD?
pi_184182552
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:11 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Aha nu is het ineens bureaucratisch geneuzel, precies hoe het je uitkomt zeker? Als ze bij jou naast in de achtertuin een windmolen plaatsen, vind je ook goed zeker. Of moeten er dan wel ineens regels zijn?

Ps. je hoeft niet boos te worden hé omdat iemand anders een andere mening heeft :') Wel kankeren op die buurman die klaagt, maar zelf net zo hard roeptoeteren omdat je het niet eens bent met iemand anders :')
Regels zijn zeker prima. Ik ben ook helemaal voor een bestemmingsplan. Het slaat echter nergens op om een gekozen verfkleur te vergelijken met een windmolen.
pi_184182582
Wat een dramaqueen die buurman met z'n "het is gewoon verschrikkelijk" :')

Niks mis met een beetje kleur in die zee van grijs en grauw overal, en zo extreem is het ook niet wat ze heeft.

#teamineke
pi_184182625
Wat een betutteling. Lekker zo laten. Uit principe.
pi_184182689
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:19 schreef maan_man het volgende:

[..]

Regels zijn zeker prima. Ik ben ook helemaal voor een bestemmingsplan. Het slaat echter nergens op om een gekozen verfkleur te vergelijken met een windmolen.
Exteem vergelijk inderdaad. Maar ik denk serieus dat de waarde van je huis daalt als je zo’n exentriek geschilderd huis naast je woning hebt staan.

Overigens moeten we nu niet doen alsof dit nieuw nieuws is. Met het WK voetbal nog diverse panden geweest die ze Oranje schilderden en waar gemeenten dan een brief naar stuurden. En nog veeeeel meer van dit soort voorbeelden. Volgens mij worden de bonte schilders vaak in het ongelijk gesteld hoor..... (gebaseerd op gevoel, niet op feiten).
U MAD?
  donderdag 3 januari 2019 @ 16:31:07 #43
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184182750
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:11 schreef de_boswachter het volgende:
Aha nu is het ineens bureaucratisch geneuzel, precies hoe het je uitkomt zeker? Als ze bij jou naast in de achtertuin een windmolen plaatsen, vind je ook goed zeker. Of moeten er dan wel ineens regels zijn?
De plaatsing van een windmolen wordt mede door het bestemmingsplan bepaald.
Voor een verfje heb je geen vergunning noch een bestemmingsplantoets nodig.

Als dat het beste vergelijk is, ga je nat, mijn waarde.

quote:
Ps. je hoeft niet boos te worden hé omdat iemand anders een andere mening heeft :') Wel kankeren op die buurman die klaagt, maar zelf net zo hard roeptoeteren omdat je het niet eens bent met iemand anders :')
1. Ik ben niet boos omdat je een andere mening hebt, ik ageer tegen het feit dat je jouw mening als ieders mening verkondigt.
2. Ik kanker niet op die buurman.
3. Ik roeptoeter niet.
4. Het veelvuldig gebruik van " :') " in een poging andermans post belachelijk te maken doet de boodschap geen goed.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_184182838
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:31 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

De plaatsing van een windmolen wordt mede door het bestemmingsplan bepaald.
Voor een verfje heb je geen vergunning noch een bestemmingsplantoets nodig.


Klopt en klopt. En voor de rest van je verhaal een dikke :')
U MAD?
  Spellchecker donderdag 3 januari 2019 @ 16:37:13 #45
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184182862
In Middelburg staat een blauwgroen huis:



"Mag" ook gewoon.

Maar niet van de buren .... :X
pi_184182957
Raar verhaal, want deze mevrouw moet ongetwijfeld ooit toestemming van de gemeente hebben gekregen om haar huis in een kleur te schilderen. Als de gemeente daar nu ineens van terugkomt, is het bizar dat deze mevrouw zelf voor de kosten moet opdraaien.
  donderdag 3 januari 2019 @ 16:42:07 #47
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184182966
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:36 schreef de_boswachter het volgende:
Klopt en klopt.
Dus mag je een ander argument verzinnen.

quote:
En voor de rest van je verhaal een dikke :')
Lastig hè, inhoud?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_184183076
Mooi kleurtje.
pi_184183095
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:42 schreef Worteltjestaart het volgende:

Lastig hè, inhoud?
Nee hoor, maar zoals gezegd; een zaak als deze is niet nieuw. Komt ettelijke malen per jaar voor. Dus waarom dit zo uitgebreid de media haalt? Vaak verliezen de schilderaars het is mijn gevoel.
U MAD?
pi_184183201
lekker laten zitten, schijt op die zeikbuurman van haar en die kutgemeente...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')