Alleen in de spits. De rest van de dag is er bijna geen hond in de trein.quote:Op donderdag 3 januari 2019 11:59 schreef J.B. het volgende:
Conclusie: OV is altijd duur maar in Nederland verkiezen we om een groter deel daarvan door kaartjes i.p.v. subsidies op te hoesten. Aangezien de treinen stampvol zitten lijkt het motto 'de gebruiker betaalt' voor Nederland dus prima te werken. Linksom of rechtsom moet er altijd betaald worden.
Dit inderdaad. Behalve een lage prijs voor je kaartje betaal je ook nog een bedrag via de inkomstenbelasting. Als je geen gebruik van het OV maakt is het OV in Nederland weer goedkoper want dan is het gratis.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
MAW je dokt in Belgie voor het OV via de inkomstenbelasting?
na als ik heel eerlijk ben is het in NL wel allemaal beter geregeld. Ik scheld ook wel eens op de NS maar tov DB en nmbs is het een verademing.quote:Op donderdag 3 januari 2019 11:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Belgie of Duitsland vind ik niet significant minder hoor, maar je betaald dat wel.
Ra ra...
Inderdaad, of ze draaien een gigantisch verlies.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
MAW je dokt in Belgie voor het OV via de inkomstenbelasting?
Och ik heb in Duitsland bij de DB gewerkt. En ook daar heb je met puinhopen te maken. Het gras is altijd groener bij de buren.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
na als ik heel eerlijk ben is het in NL wel allemaal beter geregeld. Ik scheld ook wel eens op de NS maar tov DB en nmbs is het een verademing.
Hebbeb ze niet jaar na jaar steeds grotere winsten bij de NS?quote:Op donderdag 3 januari 2019 13:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Het openbaar vervoer in Nederland is voor reizigers volgens cijfers van het Europees statistiekbureau Eurostat het duurste van de 28 EU-landen.
hoe verhoudt zich dat eigenlijk tot de daadwerkelijke kosten. Want het wordt dan misschien wel niet door de reizigers betaald in de andere landen het wordt wel degelijk betaald. Ik zou het prima vinden als iedereen dmv belastingen meer betaald en ik als reiziger minder maar dat is alleen maar schuiven met geld.
Nee ze hebben vooral achterstallig onderhoud, ze hebben nieuwe treinen besteld maar wilden er meer maar daar was geen geld voor...quote:Op donderdag 3 januari 2019 13:06 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hebbeb ze niet jaar na jaar steeds grotere winsten bij de NS?
Juichen!quote:Op donderdag 3 januari 2019 10:19 schreef Catch_me het volgende:
Verdomme, wat een gaaf land hebben wij toch ook met z'n allen
Zolang die winst dan ook geïnvesteerd word in een beter OV is dat niet verkeerd. En dat zou wel kunnen verbeteren. Die Fyra was nu niet een voorbeeld van een goede investering maar mismanagement van een ongekende orde. Zo ook de hsl. Waarbij ook de politiek blunders maakt.quote:Op donderdag 3 januari 2019 13:06 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hebbeb ze niet jaar na jaar steeds grotere winsten bij de NS?
NMBS en DB zijn inderdaad verschrikkelijk, daarmee vergeleken is de NS luxe. De NMBS is dan tenminste nog goedkoop, bij DB betaal je alsnog een hoop geld voor waardeloze dienstverlening.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
na als ik heel eerlijk ben is het in NL wel allemaal beter geregeld. Ik scheld ook wel eens op de NS maar tov DB en nmbs is het een verademing.
Beetje kort door de bocht Maastricht - Leeuwarden kost ¤ 53,00 voor een retourtje. Ga jij echter met 7 man en maak je aanspraak op groepskorting dan betaal je ¤ 69,00 voor de groep. Die verhoudingen zijn een beetje zoek, maar voor ¤ 69,00 kun jij niet met 2 auto's op en neer van Maastricht naar Leeuwarden lijkt mij.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga je met 2 personen of meer, is de auto per definitie al goedkoper. Zeker als je een 2de hands hebt.
Ns gaat nergens over.
Oh, nu snap ik het. Bij ons is het ov heel duur, maar dat betekent wel dat wij lekker weinig belasting betalen vergeleken met België. Goede deal!quote:Van Wee verwijst naar België: "In België willen ze het openbaar vervoer stimuleren, bijvoorbeeld ook door ervoor te zorgen dat iedereen een bushalte binnen een paar honderd meter heeft. Maar dat kost ook behoorlijk veel geld."
De hele samenleving betaalt daar meer. Hier betaalt degene die er gebruik van maakt meer. Lengte of breedte.quote:Op donderdag 3 januari 2019 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
België ligt slechts 4% boven het gemiddelde. Het kan dus wel.
De staat is de enige aandeelhouder, dus het geld wat overblijft kan worden weggestreept tegen de subsidie die NS toch al krijgt voor het onderhouden van minder rendabele diensten. Het is een heleboel broekzak-vestzak uiteindelijk.quote:Op donderdag 3 januari 2019 13:06 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hebbeb ze niet jaar na jaar steeds grotere winsten bij de NS?
Maar voor 212 euro wel met z'n vieren in 1 auto. Hou je nog plenty over om te gaan lunchen.quote:Op donderdag 3 januari 2019 16:50 schreef maan_man het volgende:
Infrastructuur voor de trein blijft natuurlijk een kostbaar iets, maar het blijft vreemd dat jij vanuit Eindhoven 9 van de 10 keer goedkoper met het vliegtuig naar een Europese bestemming vliegt, dan dat jij met de trein naar Amsterdam kunt.
[..]
Beetje kort door de bocht Maastricht - Leeuwarden kost ¤ 53,00 voor een retourtje. Ga jij echter met 7 man en maak je aanspraak op groepskorting dan betaal je ¤ 69,00 voor de groep. Die verhoudingen zijn een beetje zoek, maar voor ¤ 69,00 kun jij niet met 2 auto's op en neer van Maastricht naar Leeuwarden lijkt mij.
Dat is helemaal niet vreemd. Als je met de trekschuit zou gaan was het nog veel duurder. Ooit was de trein leuk, maar toen kwam de twintigste eeuw en was het klaar. Tijd om de hele zooi naar het museum te rijden.quote:Op donderdag 3 januari 2019 16:50 schreef maan_man het volgende:
Infrastructuur voor de trein blijft natuurlijk een kostbaar iets, maar het blijft vreemd dat jij vanuit Eindhoven 9 van de 10 keer goedkoper met het vliegtuig naar een Europese bestemming vliegt, dan dat jij met de trein naar Amsterdam kunt.
quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:18 schreef Speekselklier het volgende:
Als je geen gebruik van het OV maakt is het OV in Nederland weer goedkoper want dan is het gratis.
ProRail is een agentschap waar de Nederlandse staat en Railinfratrust aandeelhouders in zijn en Railinfratrust is eigenlijk ProRail zelf wat weer een spin-off is geweest van NS Railinfrabeheer dat onderdeel was van de staat.quote:Op donderdag 3 januari 2019 18:34 schreef Zelva het volgende:
[..]
In Nederland is het openbaar vervoer ook zwaar zwaar gesubsidieerd hoor. Kost miljarden per jaar. ProRail bijvoorbeeld wordt voor zo'n driekwart bekostigd door de Staat. In 2014 ging daar 800 miljoen heen en dan hebben we het alleen nog maar over de spoorinfrastructuur.
De kwaliteit van het OV is daar slechter en wordt twee keer zoveel gesubsidieerd (bedrag per hoofd van de bevolking).quote:Op donderdag 3 januari 2019 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
België ligt slechts 4% boven het gemiddelde. Het kan dus wel.
Hoe kan dat eigenlijks ?quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
Inderdaad, of ze draaien een gigantisch verlies.
Zeker. OV moet betaald worden, linksom of rechtsom. Betaal je het niet via het kaartje, dan betaal je het wel via de belasting.quote:Op donderdag 3 januari 2019 12:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
MAW je dokt in Belgie voor het OV via de inkomstenbelasting?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |