abonnement Unibet Coolblue
pi_184187812
quote:
2s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Wow dat is wel heel extreem, half de forum posts van 175 man... :o
Als je sommigen zou benaderen voor een itempje op TV dan moeten ze s'nachts extra doorwerken om het gemiste uurtje in te halen.
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 20:23:44 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184187830
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:50 schreef Cyanide- het volgende:
Maar allemaal juichen als Haags kwartiertje weer 1000 posts per dag maakt :')
Definieer allemaal
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184190386
quote:
2s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Definieer allemaal
Ach, niet allemaal in de zin van; letterlijk iedere user, maar kijk even bij het gejubel in die stats topics, als hij weer een record heeft en toen hij tong voorbij ging. Daarnaast maakt men hem maar al te graag mod bij het een en ander, dus dat lijkt ook impliciet aan te geven dat de FA's zijn manier van posten prima vinden. Daarnaast ben je altijd meteen zuur en cynisch als je er wat van vindt, of tenminste: wat anders dan leuk of knap. Zo ook ongetwijfeld nu weer.

Maar ik hoop dat men nu inziet dat het gewoon pure verschraling en armoe is als één user 5% van alle posts maakt, en dus in z'n eentje volgens mij 350k+ posts.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2019 22:06:52 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 januari 2019 @ 22:26:38 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184190866
quote:
11s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:39 schreef SeLang het volgende:
Update met Arcee's cijfers van 2018

De situatie is helaas dramatisch verslechterd in 2018.
5% van de posts komt van 1 user
10% komt van slechts 5 users.
50% van het forum is 175 users

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kuthaags
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 januari 2019 @ 22:28:26 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184190910
2019 zou zomaar beter kunnen zijn dan 2018 nu de spammende Hagenees tot bedaren is gekomen als ik dit zo zie. Het overgrote deel van het verschil is aan hem te danken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 22:57:17 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184191559
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:06 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ach, niet allemaal in de zin van; letterlijk iedere user, maar kijk even bij het gejubel in die stats topics, als hij weer een record heeft en toen hij tong voorbij ging. Daarnaast maakt men hem maar al te graag mod bij het een en ander, dus dat lijkt ook impliciet aan te geven dat de FA's zijn manier van posten prima vinden. Daarnaast ben je altijd meteen zuur en cynisch als je er wat van vindt, of tenminste: wat anders dan leuk of knap. Zo ook ongetwijfeld nu weer.

Maar ik hoop dat men nu inziet dat het gewoon pure verschraling en armoe is als één user 5% van alle posts maakt, en dus in z'n eentje volgens mij 350k+ posts.
Ieder zijn meug ik heb ook al +150000 posts op deze server geplemt :{
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Spellchecker donderdag 3 januari 2019 @ 22:59:01 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184191581
quote:
2s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ieder zijn meug ik heb ook al +150000 posts op deze server geplemPt :{
Geen dank ;)
  donderdag 3 januari 2019 @ 23:06:30 #33
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184191710
quote:
2s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Wow dat is wel heel extreem, half de forum posts van 175 man... :o
Sowieso de helft van alle posts in slowchats. De hardcore users waar ik er ook een van was maken in slowchats makkelijk honderden posts
:')
pi_184193749
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 23:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Sowieso de helft van alle posts in slowchats. De hardcore users waar ik er ook een van was maken in slowchats makkelijk honderden posts
Het zorgt voor kliekjes vorming waar je amper tussen komt (men reageert gewoon niet op je), het zal ongetwijfeld leuk zijn als je er bij hoort maar uitnodigend is het niet. Ben benieuwd hoeveel gebruikers totaal in slowchats zitten, zou 1 subforum niet genoeg zijn of zouden er weer subkliekjes zijn? (R&P'ers die absoluut niets met GCers willen praten)
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 09:02:25 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184194306
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 07:19 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Het zorgt voor kliekjes vorming waar je amper tussen komt (men reageert gewoon niet op je), het zal ongetwijfeld leuk zijn als je er bij hoort maar uitnodigend is het niet. Ben benieuwd hoeveel gebruikers totaal in slowchats zitten, zou 1 subforum niet genoeg zijn of zouden er weer subkliekjes zijn? (R&P'ers die absoluut niets met GCers willen praten)
De slowchats zijn wel behoorlijk forum gebonden en mengen niet heel goed... helaas.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184196355
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 23:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Sowieso de helft van alle posts in slowchats. De hardcore users waar ik er ook een van was maken in slowchats makkelijk honderden posts
Stel je voor dat die weg zouden zijn en UTO stopt, dan blijft er helemaal niets over.

Ik snap het commentaar op slowchats nooit zo. Mensen die dat graag doen gaan niet ineens alleen maar in andere topics een beetje inhoudelijk meekletsen. Daarnaast worden "normale" topics ook al snel een slowchat, dat is een beetje FOK!-eigen. Kan je niet leuk vinden maar daar is het forum gewoon naar. Als je puur inhoudelijk wil zal je naar Tweakers ofzo moeten gaan.

Je ziet sowieso een teruggang in aantallen. Dat laten de grafieken die SeLang goed zien.

Als je een serieuze categorie van Nieuws, Wetenschap en Cultuur bekijkt, zie je een enorme daling inzetten sinds november 2017.

pi_184198114
Postaantallen zeggen lang niet alles. De OP van TS is slechts één post, maar is kwalitatief van een compleet andere orde dan de post van iemand die "12.936" typt in het MEN-topic "Tel hier tot 100.000".

En posts als "ja", "nee", "ok" van mensen die alleen voor de postcount gaan, voegen ook niks toe. Zorgwekkender vind ik FOK! al jaren stil staat, zeker wat het forum betreft. Er zou meer moeite moeten worden gedaan om het geheel aantrekkelijker te presenteren.
pi_184198296
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:12 schreef Elfletterig het volgende:
Postaantallen zeggen lang niet alles. De OP van TS is slechts één post, maar is kwalitatief van een compleet andere orde dan de post van iemand die "12.936" typt in het MEN-topic "Tel hier tot 100.000".

En posts als "ja", "nee", "ok" van mensen die alleen voor de postcount gaan, voegen ook niks toe. Zorgwekkender vind ik FOK! al jaren stil staat, zeker wat het forum betreft. Er zou meer moeite moeten worden gedaan om het geheel aantrekkelijker te presenteren.
Stilstand is achteruitgang dat zie je in alles terug. Aantallen zeggen natuurlijk wel iets. Wanneer het jarenlang stabiel of stijgend is en er onstaat een dip waarbij de aantallen die er overblijven ook maar door een handjevol users wordt gedaan zegt dat meer dan genoeg. En om nu te zeggen dat het kwalitatief enorm vooruit is gegaan.....
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 13:32:05 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184198467
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:12 schreef Elfletterig het volgende:
Er zou meer moeite moeten worden gedaan om het geheel aantrekkelijker te presenteren.
Probleem is dat dat wel goed moet gebeuren, last.fm is een voorbeeld waarbij alles (uiteindelijk) er een stuk gelikter uitziet maar waar wel zo'n beetje iedereen lijkt weggelopen vanwege de zoveeste verandering.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184198639
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2019 18:30 schreef onlogisch het volgende:
Volgens mij wordt nu ook 95% van alle posts gemaakt in SC's.

De ware doodsteek voor fora.
Doodsteek? Ik denk juist dat de slowchats het forum nog enigzins in leven houden. Zonder slowchats word er minder gepost, gaat het forum nog trager, gaan er meer mensen weg. Het is nu veel actiever dan zonder SC's
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 13:57:53 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184198926
Ik denk ook dat de manier van mobiel internetten meespeelt men is veel meer gewend kom kort te posten en vooral veel op knopjes te klikken zonder zelf veel toe te voegen Like,like,like. Iets als FOK! leeft bij de wat langere posts en discussies en die gaan wat minder goed via een mobiel. En we hebben geen klikuitnodigende functies.

M.a.w. men kan wel wat posten maar ziet niet direct of mensen het leuk vinden, daar gaat dus geen belonginswerking van uit en dat is toch blijkbaar wat men zoekt. Snel iets posten en dan gelijk een (kleine) beloning.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184198998
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 07:19 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Het zorgt voor kliekjes vorming waar je amper tussen komt (men reageert gewoon niet op je), het zal ongetwijfeld leuk zijn als je er bij hoort maar uitnodigend is het niet. Ben benieuwd hoeveel gebruikers totaal in slowchats zitten, zou 1 subforum niet genoeg zijn of zouden er weer subkliekjes zijn? (R&P'ers die absoluut niets met GCers willen praten)
Wij van de ONZ sc willen ABSOLUUT niet met de F&L mensen in een sc! :(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184199008
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk ook dat de manier van mobiel internetten meespeelt men is veel meer gewend kom kort te posten en vooral veel op knopjes te klikken zonder zelf veel toe te voegen Like,like,like. Iets als FOK! leeft bij de wat langere posts en discussies en die gaan wat minder goed via een mobiel. En we hebben geen klikuitnodigende functies.

M.a.w. men kan wel wat posten maar ziet niet direct of mensen het leuk vinden, daar gaat dus geen belonginswerking van uit en dat is toch blijkbaar wat men zoekt. Snel iets posten en dan gelijk een (kleine) beloning.
Ja, zeker een goed punt.



In de huidige tijd wordt alles snel beoordeeld. Neem je een Über krijg je een rating. Bestel je een pizza vraagt men een beoordeling. Beetje tijdsgeest inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2019 14:02:09 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 14:16:05 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184199302
Ik zie zelf liever minder, langere en meer inhoudelijke posts. En een forum vult juist die niche tussen al the "klik" en "like" geweld van het huidige internet. De vraag is alleen of het dan commercieel nog interessant blijft en de schoorsteen in huize Roodbol kan blijven roken?

Hoe interessant zijn MEN posts eigenlijk voor adverteerders, versus meer inhoudelijke posts waar je echt relevante ads naast kunt zetten waar dan dus ook meer op wordt geklikt? Volume versus inhoud, hoe pakt dat financieel uit?

Commercieel gezien zijn postaantallen denk ik minder interessant dan unieke views (maar daar is geen openbare data over). In een MEN "tel tot 100000" topic zit een handjevol incrowd. Die gaan echt niet op ads klikken. Maar een inhoudelijk topic dat ook via Google wordt gevonden e.d. trekt lijkt mij meer unieke views en is denk ik veel interessanter voor adverteerders. En het trekt mogelijk ook nieuwe users. Ik denk niet dat iemand zich voor een "tel tot 100000" topic op FOK! gaat registreren.

FOK! blijft imo nog steeds uniek omdat het zo'n breed forum is dat op alle markten thuis is en waar je toch nog echt community hebt. Is heel moeilijk om dat ergens anders te vinden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_184199729
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:16 schreef SeLang het volgende:
Ik zie zelf liever minder, langere en meer inhoudelijke posts. En een forum vult juist die niche tussen al the "klik" en "like" geweld van het huidige internet. De vraag is alleen of het dan commercieel nog interessant blijft en de schoorsteen in huize Roodbol kan blijven roken?

Hoe interessant zijn MEN posts eigenlijk voor adverteerders, versus meer inhoudelijke posts waar je echt relevante ads naast kunt zetten waar dan dus ook meer op wordt geklikt? Volume versus inhoud, hoe pakt dat financieel uit?

Commercieel gezien zijn postaantallen denk ik minder interessant dan unieke views (maar daar is geen openbare data over). In een MEN "tel tot 100000" topic zit een handjevol incrowd. Die gaan echt niet op ads klikken. Maar een inhoudelijk topic dat ook via Google wordt gevonden e.d. trekt lijkt mij meer unieke views en is denk ik veel interessanter voor adverteerders. En het trekt mogelijk ook nieuwe users. Ik denk niet dat iemand zich voor een "tel tot 100000" topic op FOK! gaat registreren.

FOK! blijft imo nog steeds uniek omdat het zo'n breed forum is dat op alle markten thuis is en waar je toch nog echt community hebt. Is heel moeilijk om dat ergens anders te vinden.
Ik zie ook liever inhoudelijke posts en deel je mening over de ideale situatie maar ik denk dat het niet meer past in de huidige tijd. Dat samenhorigheidsgevoel wat je hebt bij een community is ook uitstervend. De maatschappij wordt sneller en individualistischer. Wie sluit zich nog aan bij een vakbond bijvoorbeeld?

Als je de focus op kwaliteit wil hebben zal je daar ook je beleid op moeten afstemmen en dat is er niet waardoor serieuze topics en reeksen vol trollen en geneuzel zitten. Dat is trouwens geen verwijt naar de moderators want die doen ook maar wat ze kunnen op vrijwillige basis. Een beetje half van beide doen gaat nooit werken, dat staat in elk strategieboek.

Ik geloof ook niet dat users die een inhoudelijke bijdrage leveren op allemaal ads gaan lopen klikken, die kopen een abo of weet ik veel wat en zullen die ads een worst zijn. Ik denk dat het voor Danny commercieel verdomde lastig is zijn hoofd boven water te houden met een forum. Daarom zie je ook de focus al jaren op de FP liggen wat de ontwikkeling van het forum tegenhoudt. En de richting die de FP op is gegaan is minder inhoudelijk dan waar jij op doelt waarschijnlijk, en dat trekt toch ander publiek aan. Daarnaast nodigt een inactief forum niet uit om te posten. Hoe inhoudelijk dat forum ook mag zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2019 14:37:18 ]
pi_184200617
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 07:19 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Het zorgt voor kliekjes vorming waar je amper tussen komt (men reageert gewoon niet op je), het zal ongetwijfeld leuk zijn als je er bij hoort maar uitnodigend is het niet. Ben benieuwd hoeveel gebruikers totaal in slowchats zitten, zou 1 subforum niet genoeg zijn of zouden er weer subkliekjes zijn? (R&P'ers die absoluut niets met GCers willen praten)
Ik denk dat het aantal fora terugbrengen niet echt gaat helpen, misschien zelfs het tegengestelde veroorzaakt.

Persoonlijk heb ik liever een subforum waar weinig maar kwalitatief goed in gepost wordt, dan waar een kwalitatief goede post ondergaat in alle onzinreacties.

Het beste voorbeeld (voor mij) vind ik nog steeds het verdwijnen van AEX. Toen het nog een apart subforum was, stonden er weliswaar relatief weinig topics in, maar de reacties kwamen ook alleen van personen die bewust naar dit subforum gegaan waren en ook de moeite namen om inhoudelijk en beargumenteerd te reageren. Weinig reacties maar wel hoofdzakelijk nuttige reacties. Het zelfde zie je nu (gelukkig) ook nog in TTK.
Door het bij een wat algemener subforum zoals WGR te stoppen, komt iedereen langs waardoor naast elke interessante post minstens 10 laagwaardige posts komen. Persoonlijk heb ik geen zin meer om iets nog uitgebreid te gaan beargumenteren of zaken uit te zoeken, op het moment dat er toch vooral 90% van de reageerders geen moeite doet om meer dan 2 zinnen te schrijven of hun mening ook maar enigszins te onderbouwen.

Niemand hoeft het met mij eens te zijn, het hoeft niet altijd serieus te zijn, maar ik kan het wel waarderen als ik iets post waar ik uitgebreid argumenten en onderbouwing aan toevoeg, de reactie ook meer is dan 'onzin' of |:(
Maar hoe je het zou kunnen oplossen? Geen idee.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_184205590
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 09:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De slowchats zijn wel behoorlijk forum gebonden en mengen niet heel goed... helaas.
Het is slap lullen over wat je als laatste gegeten hebt. Geef eens een voorbeeld, ik zie het niet.
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 19:54:07 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184205718
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:49 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Het is slap lullen over wat je als laatste gegeten hebt. Geef eens een voorbeeld, ik zie het niet.
Het is slap lullen met een groepje. Maar als er iemand van buiten het groepje wil meedoen en iets anders slap lult is het hek van de dam. Je wilt niet weten hoeveel er beschuldigd wordt dat een sc verziekt wordt door persoon x of y.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184206370
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 19:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is slap lullen met een groepje. Maar als er iemand van buiten het groepje wil meedoen en iets anders slap lult is het hek van de dam. Je wilt niet weten hoeveel er beschuldigd wordt dat een sc verziekt wordt door persoon x of y.
En soms is dat ook gewoon zo. Als jij met je vrienden in de kroeg staat te kletsen over al dan niet interessante onderwerpen en er komt een kwijlende mongool door je gesprek heen denderen gaat je dat ook irriteren. Daarnaast is het niet altijd maar slap lullen en wordt niet iedere nieuwkomer maar buitengesloten. Dat is nogal een drogreden die iedere keer wordt aangehaald maar slaat helemaal nergens op.
In iedere subforum is wel een SC waarbij een clubje met een gedeelde interesses deelnemen, meets organiseert en elkaar jaren kent. Als je het over communitiegevoel wil hebben is dit juist een prima toevoeging.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2019 20:21:07 ]
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 20:30:29 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184206594
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 20:20 schreef Tem het volgende:

[..]

En soms is dat ook gewoon zo. Als jij met je vrienden in de kroeg staat te kletsen over al dan niet interessante onderwerpen en er komt een kwijlende mongool door je gesprek heen denderen gaat je dat ook irriteren. Daarnaast is het niet altijd maar slap lullen en wordt niet iedere nieuwkomer maar buitengesloten. Dat is nogal een drogreden die iedere keer wordt aangehaald maar slaat helemaal nergens op.
In iedere subforum is wel een SC waarbij een clubje met een gedeelde interesses deelnemen, meets organiseert en elkaar jaren kent. Als je het over communitiegevoel wil hebben is dit juist een prima toevoeging.
Het is ook geen kritiek persee ik zeg alleen dat alle sc's op een hoop gooien of fuseren niet gaat werken. Het zijn vaak groepjes met een geschiedenis en een sociale structuur die niet altijd even inclusief zijn. Hoeft niet erg te zijn kan ook juist fijn zijn voor de mensen die er onderdeel van zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')