abonnement Unibet Coolblue
pi_184160968
Hier door.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 15:05:06 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184161333
En reeks
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184163014
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:05 schreef Bosbeetle het volgende:
En reeks
Dank.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184163062
Meer dan ik verwacht had, hopelijk kan ik het volgend jaar op die manier voortzetten.
pi_184163211
Ja, na 2018 zit ik eigenlijk precies waar ik het mij een jaar geleden voorgesteld had. Eigenlijk zou ik zelfs meer hebben, maar eind van het jaar nog wat pech gehad wat je toch maar weer ineens 1000 euro kost, maar goed daar is spaargeld ook voor.

Opmerkelijk genoeg heb ik het voor dit jaar (2019) ook al behaald: mijn resultaten op werk vielen afgelopen jaar een heel stuk gunstiger uit beraamd dus er volgt deze maand een leuke nabetaling die linea recta de spaarrekening op kan. :) Toch blijf ik dit jaar wel gewoon doorsparen zoals ik altijd al deed, want op termijn wil ik toch wel een huis gaan kopen.
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:01:37 #6
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_184165349
Ja, viel alles mee en heb mijn zorgverzekering voor 2019 daardoor voor het eerst in 1 keer kunnen betalen.
pi_184165602
Ja, er zelfs vrij riant (paar meevallers) overheen gegaan.
pi_184176735
Niet gehaald mijn ambitie van ¤500 lag al laag vond ik maar enige tegenvallers gehad en een huis gekocht in 2017 maakte dat er gruwelijk veel geld uitvloog.

In 2019 moet het weer beter gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184189165
Qua sparen gehaald waar ik op mikte, zelfs iets meer zelfs. Voor dit jaar mik ik op hetzelfde bedrag, zou wel kunnen dat we lager uitkomen door wat grote aankopen.

Om even terug te komen op het aflossen van het huis in het vorige topic. Die tel ik niet mee in het spaartotaal, maar wel in het eigen vermogen. De restwaarde van de stofzuiger trouwens niet, die is verwaarloosbaar.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 21:16:39 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184189262
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:13 schreef CaLeX het volgende:
Qua sparen gehaald waar ik op mikte, zelfs iets meer zelfs. Voor dit jaar mik ik op hetzelfde bedrag, zou wel kunnen dat we lager uitkomen door wat grote aankopen.

Om even terug te komen op het aflossen van het huis in het vorige topic. Die tel ik niet mee in het spaartotaal, maar wel in het eigen vermogen. De restwaarde van de stofzuiger trouwens niet, die is verwaarloosbaar.
Waar zit de grens dan mijn platen collectie bijvoorbeeld die zit zo op 10000 euro volgens bepaalde sites niet dat ik dat er voor ga krijgen maar toch is het niet geheel verwaarloosbaar...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184191906
quote:
2s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waar zit de grens dan mijn platen collectie bijvoorbeeld die zit zo op 10000 euro volgens bepaalde sites niet dat ik dat er voor ga krijgen maar toch is het niet geheel verwaarloosbaar...
zelf even (conservatief?) inschatten wat het oplevert als je het wil verkopen? Een huis is wat makkelijker inschatten, daar wordt wat vaker een soortgelijk iets in de buurt verkocht dan een hele specifieke verzameling.

Als jij je verzameling, je auto, etc op je balans wilt hebben om te zien wat "je waard" bent, dan mag dat gewoon.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_184192406
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Niet gehaald mijn ambitie van ¤500 lag al laag vond ik maar enige tegenvallers gehad en een huis gekocht in 2017 maakte dat er gruwelijk veel geld uitvloog.

In 2019 moet het weer beter gaan.
Lol? Ik ontkom er niet aan hier sarcasme in te lezen?
pi_184194084
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 23:51 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Lol? Ik ontkom er niet aan hier sarcasme in te lezen?
Ik ben bloedserieus. Voordat ik het huis kocht spaarde ik 18k per jaar (inclusief rente en dividenden).
Heb het toen nagerekend met mijn nieuwe in en uitgaven en 500 zou makkelijk haalbaar moeten zijn om de buffer weer op te bouwen.

Neem ik overigens de aflossing op de hypotheek mee dan haal ik 500 wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184194242
Half 2018 heb ik mijn spaardoel van 40k voor de verbouwing aan de woning bereikt. Ik had daarvoor natuurlijk al een saldo uit 2017 voor meegenomen (ong 35k). Omdat die verbouwing ook is uitgevoerd ben ik wel een ontspaarder geweest het afgelopen jaar. Gewoon een goed gevoel dat je het geld hebt om het te doen zoals je wilt en ook tegenvallers kan opvangen.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 09:20:39 #15
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184194495
Yes! Zoals gepland hebben mijn vriendin en ik meer dan voldoende gespaard, alles boven de vermogensbelastings-grens hebben we in november 2018 afgelost op het huis. Daarnaast kan ik terugkijken op een jaar gevuld met toffe vakanties en tripjes, dus we hebben niets hoeven laten gelukkig. :)

Mijn spaargeld is nu beduidend minder dan begin 2018, wat logisch is gezien de vele veranderingen:
- Q1 2018: Een huis gekocht samen met m'n vriendin, hier heb ik gelijk ¤20k in de hypotheek gestoken voor lagere maandlasten
- Q3 2018: Nieuwe auto gehaald ( plusminus ¤10k)
- Q4 2018 ¤10k extra afgelost op het huis, wat ons een dikke ¤100 per maand 'bespaard' aan hypotheeklasten. (Ik 10k en m'n vriendin 10k)

Doel is om in 2019 meer te focussen op sparen, aflossen op de hypotheek willen we de komende jaren wat minderen. De gedachte hierachter is om meer spaargeld te behouden i.v.m. kids waar we aan willen beginnen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kaizen_ op 06-01-2019 09:15:17 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184195246
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 08:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik ben bloedserieus. Voordat ik het huis kocht spaarde ik 18k per jaar (inclusief rente en dividenden).
Heb het toen nagerekend met mijn nieuwe in en uitgaven en 500 zou makkelijk haalbaar moeten zijn om de buffer weer op te bouwen.

Neem ik overigens de aflossing op de hypotheek mee dan haal ik 500 wel.
500¤ per maand? Dacht per jaar. Vandaar.
pi_184195255
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:11 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

500¤ per maand? Dacht per jaar. Vandaar.
Oh per maand ja.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184201252
Jup, het spaardoel voor 2019 is wel wat naar beneden bijgesteld aangezien ik wat meer wil reizen en de buffer nu ruimschoots voldoende is.
pi_184215899
Ja, ongeveer 20% van mijn netto inkomsten op jaarbasis gespaard. :)

Had nog meer kunnen zijn want heb toch enkele impulsieve uitgaven gedaan, waar ik echter geen spijt van heb.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 11:22:55 #20
474151 pitebuell85
Korte tekst...
pi_184216006
Behaald.

4 jaar geleden eerste huis gekocht, afgelopen jaar echt weer stabiel kunnen sparen. Dit jaar geen grote uitgaven gepland, auto wil ik nog minimaal 3 jaar mee doen en geen verbouwingen meer gepland.

En dit jaar komt er nog een loonsverhoging die m'n spaardoel nog iets verhoogd. Eerste meetpunt staat gepland voor mei.
Oude user in een nieuw jasje.
  Moderator zaterdag 5 januari 2019 @ 12:40:48 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184216970
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 11:14 schreef littlemindy het volgende:
Ja, ongeveer 20% van mijn netto inkomsten op jaarbasis gespaard. :)

Had nog meer kunnen zijn want heb toch enkele impulsieve uitgaven gedaan, waar ik echter geen spijt van heb.
Dat is ook mijn doel zo'n beetje, zit wel in de buurt vaak maar meestal net eronder. Toch vreemd dat me dat niet lukt, ik moet eens serieus naar mijn uitgaven gaan kijken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184230716
Net gehaald afgelopen jaar, met dank aan een onverwachte bonus. Eigenlijk kwam ik 500 euro te kort op m'n doel :P

Wel ligt mijn lat altijd erg hoog; ik spaar ruim 50% van m'n netto inkomen. Zou wellicht wat minder kunnen, maar zolang ik nog een schuld heb (hypotheek), voelt dat gewoon niet goed. Op m'n rekening staat overigens hetzelfde als in januari 2018, boven een bepaald bedrag los ik altijd extra af in december.
pi_184231801
Het is mij gelukt, maar het was alweer kiele kiele. Ik probeer zo'n 35% van mijn nettoloon te sparen. Ik hypotheek van 20j genomen ik maak dus ook een behoorlijke aflossing iedere maand.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184234955
Ik heb 20 euro meer uitgegeven dan er binnen gekomen is.
pi_184242013
ja en uitgegeven aan reizen.. ik heb standaard potjes voor huis etc. en verder spaar ik nog eens speciaal voor doelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')