abonnement Unibet Coolblue
pi_184116959
Ik heb zelf twee verschillende vriendengroepen. Binnen de ene groep is het best belangrijk om bovengemiddeld te presteren. Enkelen van hen zijn bijvoorbeeld lid geweest van het corps, bijna iedereen heeft universiteit gedaan, een jaar in het buitenland gestudeerd, bestuurswerk gedaan.

Dit merk je ook wel aan hun levenshouding. Over het algemeen zijn ze toch wel iets arroganter, voelen ze zich een beetje verheven boven Jan met de pet. Je zult ze niet gauw in een pannekoekenrestaurant aantreffen en al helemaal niet op een camping in Italië of in het Top 2000 cafe. Geen denken aan dat er met Kerst een gourmetstel op tafel komt, het moet allemaal een stuk verfijnder.

Tegelijkertijd heb ik ook nog een ander vriendenclubje. Bij hen heb ik juist het idee dat ze het ''modale'' leven juist zo veel mogelijk proberen te benaderen. Zij genieten juist van de eenvoud die dit met zich mee brengt. In de zomer elk jaar naar dezelfde camping in Zuid Europa in een tent, uit eten gaat gewoon bij Van der Valk of in ieder geval niet een restaurant dat decadentie uitstraalt. En als er in de omgeving ergens een boeren/dorpsfeest is, dan kijken ze daar al een week naar uit. Op koningsdag staan ze bij de feesttent in het dorp met hun shirt van het Nederlands elftal aan met ''Robben'' achterop of hun eigen familienaam.

Bijna allemaal hebben ze ook een huis gekocht in of rondom het dorp waar ze zelf zijn opgegroeid en waar hun familie woont. Kerst is gewoon lekker gourmetten of anders gewoon een stuk gebraad van de AH op tafel, in ieder geval geen gekkigheid.

Zelf merk ik dat ik in beide leefwijzen voor- en nadelen zie. Enerzijds waardeer ik van het 'arrogante' clubje wel dat ze toch wat meer uit het leven proberen te halen. Over het algemeen zijn ze ook wel wat breder geïnteresseerd dan alleen maar het weekblad van hun eigen dorp en zijn ze wat minder wereldvreemd om het zo maar te zeggen.

Aan de andere kant kun je je ook afvragen of je het leven niet onnodig moeilijk maakt door altijd maar ''sophisticated'' te willen zijn. Wordt het op een gegeven moment niet een beetje een poppenkast, en op dat moment kun je je gaan afvragen: voor wie doe je dit nu eigenlijk; voor jezelf, of voor de bühne?

Wil jij niet in een pannekoekenrestaurant gaan eten omdat het echt niet bij je past, of omdat je er niet gezien wilt worden? Is het niet veel heerlijker om je om al dat soort dingen helemaal niet druk te maken. Eenvoud kan wat dat betreft misschien wel meer geluk en comfort met zich meebrengen dan luxe en decadentie.

Hoe kijken jullie hier tegenaan, en hoe staan jullie zelf hier tegenover?
pi_184116978
Ik doe whatever de fuck goed voelt.
  Moderator maandag 31 december 2018 @ 11:43:20 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184117111
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 11:36 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik doe whatever de fuck goed voelt.
Dit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184117118
Go with the flow
  maandag 31 december 2018 @ 11:53:41 #5
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_184117324
Ik heb geen vaste standaard waar ik op inzet: qua spullen hoef ik niet per se het duurste van het duurste maar wat restaurants en uitjes betreft hou ik wel van nieuwe dingen doen en gaan dingen doen zoals ze altijd al gedaan worden me vervelen. Mijn omgeving is best gemêleerd en heb niet per se duidelijke grenzen tussen groepen onderling.

TS: ik ben overigens wel benieuwd of je beide groepen zou kunnen mixen, zou dat werken?
pi_184117362
Rijke ballen vs Jan Modaaltjes

Mwahhh twee levensstandaarden, hoeven niet per se negatief of positief bedoeld te zijn. Zolang je maar lekker doet wat je wilt en geniet om wat je om je heen hebt
  maandag 31 december 2018 @ 11:57:12 #7
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184117402
Zo herkenbaar dit.
  maandag 31 december 2018 @ 11:59:37 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184117435
Ik ga niet in een Dacia rijden.
En geen sandalen.
Verder boeit het mij niet.

Nu ga ik ff de plee schoonmaken. :7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_184118262
Eentje met zo min mogelijk gezeik eigenlijk.
pi_184118703
Sterk wisselvallig. Enerzijds ben ik best bereid flink wat uit te geven aan hobbymatige zaken die me werkelijk boeien, anderzijds ben ik totaal niet geinteresseerd in verre reizen, een prestigieuze studie, wonen op een tot de verbeelding sprekende plek of andere algeheel statusverhogende zaken.

En wat iemand anders doet zal me over het algemeen een worst wezen.
pi_184119008
Ooit wilde ik het ook wel graag: de wat hogere status, het wat hogere segment. Was daar zeker wel gevoelig voor. Maar dat heeft een hele harde vrije val gemaakt naar totaal onbelangrijk. :D Doe mij maar lekker de eenvoud, de basis, dat wat nodig is. En voor de rest: vrijheid! O+
Eens kijken
pi_184119111
Arrogant zijn heeft nooit iemand rede toe.

Ik kies wat ik leuk vind. Eerder koos ik altijd voor de ultra makkelijke weg. Ik had een baan dicht bij huis dit weinig uitdaging aanbood. Er veranderde niets in mijn leven.

Wel voor gekozen iets meer uit mijn comfortzone te gaan.

Maar wel alleen maar doen wat ik leuk vind. En daar hoort een boeren feest en eten halen bij snackbar 40 ook bij.
pi_184119228
Waar ik in het moment zin in heb. Ik plaats me niet graag in een hokje of stereotype. Ik ben dus ook lastig te definiëren voor mensen en dat heeft soms ook zijn nadelen (binding). Ik ben nooit een volger geweest, tegelijkertijd kan ik me bijna in elke groep inleven en communiceren. Soms is het beter om je te voegen naar een groep, maar het zit simpelweg niet in mij.

Variatie en afwisseling vind ik belangrijk.
pi_184119235
Doe waar je jezelf goed en op je gemaak bij voelt. Dat is het enige goede antwoord.
Trouwens met een bepaald levensstandaard komen er ook andere voordelen bij dus nu ben ik meer gericht op meer uit het leven halen dan tevreden zijn met wat ik heb.
pi_184119418
Vrienden hebben :')
Ik was hier...
  maandag 31 december 2018 @ 13:26:46 #16
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_184119580
Mja van beide werelden wat.
We wonen in een bovengemiddeld dure woning in een bovengemiddeld dure wijk en rijden in een vrij luxe auto.
Blij dat we de achterstandswijken van Rotterdam zijn ontgroeid, maar ik voel me echt niet te goed voor een camping in Zuid-Frankrijk of de KFC. :P
Ik zou me eerder ongemakkelijk voelen in een zeg 3-sterren restaurant. :@

En ik zie meer mensen hier die zich niet te goed voelen voor de camping als ik kijk naar het aantal sleurhutten op de opritten in de vakantieperiodes. :)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 31 december 2018 @ 13:27:05 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184119588
Ik doe gewoon lekker waar ik zelf zin in heb.

Ik koop mijn kleren gewoon bij de C&A en mijn huisinrichting is een combinatie van marktplaats, IKEA en mediamarkt. Ik heb ook de goedkoopste smartphone van 100 euro. Een auto heb ik ook niet. Het interesseert me echt allemaal geen ene biet.

Ik geef wel graag veel geld uit aan borrels, concerten, goede restaurants, dagjes uit en ook wil ik vakanties vieren die niet super voorspelbaar zijn al hoef ik ook niet op wekenlange reizen. Als kan ik qua eten ook prima genieten in een shabby shoarmatent of een afgeragde snackbar.

Heb een niet al te bijzondere HBO baan met een prima salaris en vooral een leuke relaxte bedrijfscultuur. Ook daar nooit een streber geweest.

En ik heb bijvoorbeeld wel weer bij een studentenvereniging gezet en ben al heel lang op verschillende manieren bestuurlijk actief.

Mijn hobbies zijn schrijven, wijn maken, strips en muziek, fietstochten maken en politiek. Van die standaard mannen interesses als auto's, voetbal en formule 1 kunnen me totaal weer niet bekoren.

Daarmee ik niet echt bij een van de omschreven subculturen. Mijn vrienden zijn dan ook vrij divers. Sommigen vrij burgerlijk anderen wat meer excentriek. Maar mensen die mij sociaal gaan beoordelen op mijn prestige of op mijn "normaal" zijn die vind ik doorgaans toch niet boeiend en daar ga ik niet mee om
pi_184119866
Ik heb heel lang ingezet op het "arrogante clubje". Ik deed twee studies tegelijkertijd, zat bij een studentenvereniging en wilde zo hoog mogelijk scoren. Het gros van mijn vrienden is ook zo... nu ik dit typ probeer ik een uitzondering te vinden, maar nee, ze zijn allemaal zo.

Echter ben ik psychiatrisch ziek. PTSS en een eetstoornis verborg veel, maar toen die twee dingen behandeld werden, kwam de schizofrenie en bipolaire stoornis goed om de hoek kijken. In plaats van twee, vier stoornissen en die onder de druk steeds heviger aan het licht kwamen. Totdat ik voor het eerst, negen maanden lang, opgenomen werd. Drie maanden in de separeer.
Sindsdien is het normaal voor mij om elk jaar een keer of vijf/zes opgenomen te worden.

Een club van ruim vijfendertig mensen met wie ik omging is gedaald naar een stuk of zes/zeven en dan nog een paar kennissen. Dit doet pijn. Veel mensen vonden mij zonder hun standaard niet meer interessant. Gelukkig heb ik wel een ruime kring overgehouden die me echt accepteren.

Inmiddels moet ik leren dat mijn standaard niet past bij mijn leven (uitkering, arbeidsongeschikt) en dat is een harde dobber. Dit heeft me echter wel geleerd om de dingen te doen waarbij ik me goed voel. Ik ga naar het theater en naar de Pathé als mij dat zint. Ik lees de Quest en wetenschappelijke artikelen, net wat me op dat moment boeit. Ik switch tussen de standaarden en probeer (met vallen en opstaan) te genieten van het leven en wat kan.

Zo... dat is een hele preek :') Sorry
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_184119897
Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg is mijn motto. Groepje 1 lijkt mij een ontzettende schijnvertoning en daar heb ik nou echt een hekel aan. Groepje 2 lijkt me dan wel weer wat wereldvreemd ofzo, als je niet verder denkt of komt dan je eigen dorp.

Nee ik zit ergens tussenin denk ik. Hoef geen luxe maar af en toe iets moois kan best. Hou van naar concerten gaan en musea bezoeken maar kijk net zo goed naar RTL of SBS. Het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten. Een goede inhoudelijke discussie kan leuk zijn, maar ook best vermoeiend.

Tegelijkertijd heb ik een universitaire studie gedaan en veel nevenactiviteiten gehad. Maar daarin en ook in mijn bijbanen ben ik wel altijd mijn eigen weg gegaan. Wil wel altijd mijn eigen keuzes maken. En denk tegelijkertijd er aan dat niet iedereen een studie gevolgd heeft en/of zit te wachten op moeilijke discussies. Ik zelf ook niet altijd. En je ergens te goed voor voelen heb ik geloof ik nooit zo gedaan. Vind het wel belangrijk om verder te kijken dan je eigen bubbel, of dat nou mensen zijn zoals groepje 1 of groepje 2. Beiden lijken een nogal beperkt idee van de wereld te hebben en dat is dan weer jammer.
pi_184119905
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:27 schreef Hexagon het volgende:
Maar mensen die mij sociaal gaan beoordelen op mijn prestige of op mijn "normaal" zijn die vind ik doorgaans toch niet boeiend en daar ga ik niet mee om
Ja dit vooral. En telkens oordelen over andermans normaal zijn houd ik ook niet zo van.

Ik zet wel in op mijn eigen broek kunnen ophouden, gezond zijn en een dak boven mijn hoofd hebben. Verder loopt het dan wel los.
pi_184120089
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:38 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja dit vooral. En telkens oordelen over andermans normaal zijn houd ik ook niet zo van.

Ik zet wel in op mijn eigen broek kunnen ophouden, gezond zijn en een dak boven mijn hoofd hebben. Verder loopt het dan wel los.
Dat laatste doe ik ook ja. Vind wel dat je minstens jezelf moet kunnen onderhouden zolang je gezond genoeg bent om dat te doen.
pi_184120138
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 11:53 schreef Trashcanman het volgende:
TS: ik ben overigens wel benieuwd of je beide groepen zou kunnen mixen, zou dat werken?
Niet ts, maar uit ervaring kan dat in wisselende mate best werken, mits een beetje leuke en flexibele mensen. Niet alleen privé, maar ook buiten de deur kun je daar ook best voorbeelden van zien. Gister ook in een kroeg gehangen waar van jong tot oud rond liep met verschillende huidskleuren en inkomen van corporateniveau tot portier en WIA. Daar draaien ze dan geen snoeiharde techno of metal, maar een iets minder extreme mix.

Dit soort topics zijn de laatste tijd wel hip zeg. Waarom zo de nadruk op dergelijke zwart-witte hokjes leggen, als je kennelijk toch al toegang hebt tot beide werelden en niet hoeft te kiezen?

Ik vind juist de afwisseling heerlijk, kunnen maar niet hoeven kiezen zeg maar. Dat is voor mij de ware luxe.
pi_184120294
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb heel lang ingezet op het "arrogante clubje". Ik deed twee studies tegelijkertijd, zat bij een studentenvereniging en wilde zo hoog mogelijk scoren. Het gros van mijn vrienden is ook zo... nu ik dit typ probeer ik een uitzondering te vinden, maar nee, ze zijn allemaal zo.

Echter ben ik psychiatrisch ziek. PTSS en een eetstoornis verborg veel, maar toen die twee dingen behandeld werden, kwam de schizofrenie en bipolaire stoornis goed om de hoek kijken. In plaats van twee, vier stoornissen en die onder de druk steeds heviger aan het licht kwamen. Totdat ik voor het eerst, negen maanden lang, opgenomen werd. Drie maanden in de separeer.
Sindsdien is het normaal voor mij om elk jaar een keer of vijf/zes opgenomen te worden.

Een club van ruim vijfendertig mensen met wie ik omging is gedaald naar een stuk of zes/zeven en dan nog een paar kennissen. Dit doet pijn. Veel mensen vonden mij zonder hun standaard niet meer interessant. Gelukkig heb ik wel een ruime kring overgehouden die me echt accepteren.

Inmiddels moet ik leren dat mijn standaard niet past bij mijn leven (uitkering, arbeidsongeschikt) en dat is een harde dobber. Dit heeft me echter wel geleerd om de dingen te doen waarbij ik me goed voel. Ik ga naar het theater en naar de Pathé als mij dat zint. Ik lees de Quest en wetenschappelijke artikelen, net wat me op dat moment boeit. Ik switch tussen de standaarden en probeer (met vallen en opstaan) te genieten van het leven en wat kan.

Zo... dat is een hele preek :') Sorry
Je hebt meer aan wat over is gebleven dan aan die 30 plus denk ik zo.
  maandag 31 december 2018 @ 13:52:20 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184120324
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:13 schreef Cockwhale het volgende:
Waar ik in het moment zin in heb. Ik plaats me niet graag in een hokje of stereotype. Ik ben dus ook lastig te definiëren voor mensen en dat heeft soms ook zijn nadelen (binding). Ik ben nooit een volger geweest, tegelijkertijd kan ik me bijna in elke groep inleven en communiceren. Soms is het beter om je te voegen naar een groep, maar het zit simpelweg niet in mij.

Variatie en afwisseling vind ik belangrijk.
Ik merk vooral dat als je je naar een bepaalde levensstijl/groep voegt, dat je leven vooral beperkt. Je gaat financiele prioriteiten leggen bij dingen waar je helemaal niet gelukkig van wordt. Je gaat dingen laten omwille van wat anderen er wel niet van vinden. Dat lijkt me een heel benauwend en angstig leven.

Als je gewoon doet wat je zelf goed vind, en je verzamelt mensen om je heen die er ook zo in staan dan is het leven een stuk leuker en diverser
pi_184120376
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 13:51 schreef loni55 het volgende:

[..]

Je hebt meer aan wat over is gebleven dan aan die 30 plus denk ik zo.
Oh zeker waar
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')