abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juli 2019 @ 17:12:08 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_187781718
Er bestaan geen ademende stoffen.
Het gaat ook niet om "ademen", het gaat om warmte regulatie. Fleece is ontworpen om warmte vast te houden en daardoor loop je het gevaar op warmtestuwing. Daarom wordt het vaak afgeraden voor babybedjes.
Er is dus niets mis met fleece, zolang je de baby er maar niet geheel mee inpakt.
disclaimer
  zaterdag 6 juli 2019 @ 17:19:55 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187781893
Zijn van die allweather covers niet ook met fleece bekleed?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 17:52:32 #228
269689 crew  Viv
pi_187782478
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 14:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Toch besteld? Tof!
Ja, ik ben (bij gebrek aan redelijk geprijsde tweedehandse) toch voor een nieuwe gegaan, de Solki Tarina. O+ Hij is heel mooi, alleen peuter wilde er niet in. :') Hopelijk morgen meer succes!

Over fleece: ik heb een synthetische fleece draagcover voor de winter, en toen ZZ baby was had ze wolfleece slofjes en dergelijke. Kan allemaal prima, gewoon een kwestie van in de gaten houden of je kind het niet te warm of te koud heeft (wat je sowieso al doet).
pi_187783901
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 17:12 schreef Stormqueen het volgende:
Daarom wordt het vaak afgeraden voor babybedjes.
Wie raad dit af? Alleen dekbedden worden afgeraden voor kinderen onder de 2 jaar.
Volgens de onderzoeken naar veilig slapen zijn synthetische dekens (zoals fleece) niet gevaarlijker dan katoen of wol. Laag opmaken zodat het dekentje niet over het gezicht kan komen is belangrijker dan het materiaal. inschatten hoe warm het materiaal is moet je ook bij katoen en wol, dat is met synthetische stoffen niet anders
  zaterdag 6 juli 2019 @ 19:53:49 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_187783997
Ik heb het toen ik 20 jaar geleden bij baby-dump werkte iig zo geleerd :P het zal ongetwijfeld weer veranderd zijn hoor.
disclaimer
pi_187784779
https://www.veiligheid.nl(...)r-kinderen/babydeken

Dit zijn bij mijn weten de huidige 'regels'.
Het gevaar van fleece zit hem blijkbaar vooral in dat een fleecedeken warmer is dan het gewicht doet denken.

Ik droeg L in de winter onder een XL fleecevest, zo bleven we samen lekker warm O+
De bezorger is geweest dus vanaf nu kan ik L zo dragen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187785768
Oh! Wat een mooie ringsling

Aan alle ervaren draagsters hier;
Hoe makkelijk/snel is een ringsling om te doen? En dan vooral ten opzichte van een tula?

Sofie is nu bijna 11 maanden. Ze vindt de draagzak heerlijk. En ik ook maar vooral voor langere stukken. Voor de korte momenten; bijv met boodschappen doen of de was ophangen wanneer ze een plakdag heeft, vind ik de tula toch wel veel gedoe. En ik twijfel dus of een ringsling erbij dan handiger is.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:44:34 #233
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187786919
De Tula gedoe? Wat vind je er gedoe aan?
Ik denk dat het niet veel simpeler/sneller kan dan dat eigenlijk :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:54:49 #234
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187787152
Tenzij ik rugdraag is de tula vrij snel aan hier. Binnen 15 seconden wel denk :Y veel sneller lijkt me ook met iets anders vrij onmogelijk (en het verschil in tijd niet waard ;))

[ Bericht 35% gewijzigd door littledrummergirl op 06-07-2019 23:09:19 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187788073
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 21:47 schreef Takkie88 het volgende:
Oh! Wat een mooie ringsling
Yaro La Vita Emerald.
Betaalbaar en volgens anderen een goede beginnersdoek.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 21:47 schreef Takkie88 het volgende:
Aan alle ervaren draagsters hier;
Hoe makkelijk/snel is een ringsling om te doen? En dan vooral ten opzichte van een tula?

Sofie is nu bijna 11 maanden. Ze vindt de draagzak heerlijk. En ik ook maar vooral voor langere stukken. Voor de korte momenten; bijv met boodschappen doen of de was ophangen wanneer ze een plakdag heeft, vind ik de tula toch wel veel gedoe. En ik twijfel dus of een ringsling erbij dan handiger is.
voor die momenten heb ik dus een ringsling gekocht :Y
De snelheid van de ringsling is dat ze direct al goed zitten en je al lopend verder kan aanspannen. ( bij een kleine baby die nog niet zelfstandig kan zitten geldt dat argument niet)
was ophangen lijkt me wel makkelijker met tula, dan kan je beide armen maximaal bewegen. met ringsling ben ik toch iets beperkt in armbeweging.

Met buikdragen vond ik de tula voor die korte momenten prima maar met rugdragen kost het me wat meer tijd en het trekt buiten de deur nogal de aandacht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 06-07-2019 23:47:15 ]
  zondag 7 juli 2019 @ 12:49:55 #236
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187793006
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 14:33 schreef minilot het volgende:
Afstellingen zojuist gefixt met dank aan deze uitgebreide review: http://www.emalitza.com/lenny-lamb-toddler-onbuhimo-review/ ^O^
Zit nu echt fantastisch comfortabel! *O*
Het is natuurlijk nog wel even afwachten wat al dat gewicht aan alleen mijn schouders doet op langere en lastigere tochten dan een rondje door mijn dorp, maar ik zal het laten weten :)
Kun je daar al wat over vertellen?
pi_187804160
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 22:44 schreef pinquit het volgende:
De Tula gedoe? Wat vind je er gedoe aan?
Ik denk dat het niet veel simpeler/sneller kan dan dat eigenlijk :P
Ja, wat vind ik er gedoe aan :? Door je vraag ben ik er even over na gaan denken want het was tot nu toe vooral dat het als gedoe voelde.
Op zich heb ik ‘m snel om dat is het dus niet. Maar voordat ik het idee heb dat Sofie echt goed recht zit en het bij mij lekker zit, dat duurt even. Sofie is nogal een draaikont en nieuwsgierig dus gaat gelijk naar 1 kant hangen. Ze gooit ook steeds vaker 1 arm er bovenuit. En tijdens het dragen ben ik echt nog een poosje de banden strakker aan het trekken. Om het vervolgens weer wat losser te maken, en repeat.
Voor lange stukken prima, want als ze dan eenmaal lekker zit is het ook echt goed. Maar voor een kwartier ofzo vind ik het gedoe.

Misschien maar eens een goedkope ringsling op marktplaats kopen om het uit te proberen.
  zondag 7 juli 2019 @ 23:54:50 #238
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187806338
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 22:03 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Ja, wat vind ik er gedoe aan :? Door je vraag ben ik er even over na gaan denken want het was tot nu toe vooral dat het als gedoe voelde.
Op zich heb ik ‘m snel om dat is het dus niet. Maar voordat ik het idee heb dat Sofie echt goed recht zit en het bij mij lekker zit, dat duurt even. Sofie is nogal een draaikont en nieuwsgierig dus gaat gelijk naar 1 kant hangen. Ze gooit ook steeds vaker 1 arm er bovenuit. En tijdens het dragen ben ik echt nog een poosje de banden strakker aan het trekken. Om het vervolgens weer wat losser te maken, en repeat.
Voor lange stukken prima, want als ze dan eenmaal lekker zit is het ook echt goed. Maar voor een kwartier ofzo vind ik het gedoe.

Misschien maar eens een goedkope ringsling op marktplaats kopen om het uit te proberen.
Ik heb een ringsling die je wel mag lenen, als je dat wil. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_187807254
Wurm had na 4 maanden dat hij meer om zich heen wilde zien. De ringsling was er fijn voor. Door op mijn heup te dragen zag hij zo meer.

Na 7 maanden droeg ik hem in draagdoek op mijn rug. Zo was hij ook weer tevreden. Hij keek dan over mijn schouder mee.

Ringsling heb ik ook erg lang gebruikt in de net zelf stukken willen lopen tijd. Erin, eruit, erin, eruit..

Tot dik 3 jaar trouwens gebruikt O+ voor ons was dat een mooie aanvulling voor het dragen. Zeker geen miskoop.
Schudden voor gebruik
  maandag 8 juli 2019 @ 06:04:12 #240
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187807580
Ik overweeg ook een ringsling, maar geen idee hoe ik er dan eentje moet kiezen. Misschien maar eens terug naar m'n consulent.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187811827
Het is fijn om sowieso te kijken en te proberen of je pleated of gathered fijner vindt.

Ikzelf vind gathered fijner. Dan zit het voor mij minder in mijn nek en beter verdeeld. Voor een vriendin van mij precies andersom. Een draagconsulente bij ons in de buurt heeft wel eens pasochtenden om te kijken wat het nodig heeft beste bij je past. Misschien is er ook wel de mogelijkheid bij jou in de buurt?
Schudden voor gebruik
  maandag 8 juli 2019 @ 14:21:06 #242
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187812620
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 13:23 schreef Stippelrientje het volgende:
Het is fijn om sowieso te kijken en te proberen of je pleated of gathered fijner vindt.

Ikzelf vind gathered fijner. Dan zit het voor mij minder in mijn nek en beter verdeeld. Voor een vriendin van mij precies andersom. Een draagconsulente bij ons in de buurt heeft wel eens pasochtenden om te kijken wat het nodig heeft beste bij je past. Misschien is er ook wel de mogelijkheid bij jou in de buurt?
Ik ga eens op zoek, denk dat het een fijne aanvulling is op de ergobaby adapt.
pi_187820399
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 23:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik heb een ringsling die je wel mag lenen, als je dat wil. :)
Lief van je! Bedankt voor het aanbod. Maar met onze terror-kat durf ik het risico om dit soort dingen te lenen niet te nemen. Huren vind ik daarom ook geen optie.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 08:40:50 #244
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187947407
Ik meen hier ooit iets gelezen te hebben over zo'n brede band of zoiets die je over het gedeelte van de draagzak kan doen wat hij rugdragen in je buik 'snijdt'. Welk ding/merknaam was dat ook alweer? Zijn er verschillende en is een bepaald type het fijnst?
pi_187947449
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 08:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik meen hier ooit iets gelezen te hebben over zo'n brede band of zoiets die je over het gedeelte van de draagzak kan doen wat hij rugdragen in je buik 'snijdt'. Welk ding/merknaam was dat ook alweer? Zijn er verschillende en is een bepaald type het fijnst?
Volgens mij heet dat een tummy tuck of zoiets. Verder heb ik geen idee hoe/wat/waar...
pi_187947564
Mijn lieve man vond het echt totaal niet nodig om de tula mee te nemen op vakantie, want de koters zijn echt veel te zwaar daarvoor. Dus ik dacht goed, we zullen zien. En al bij een bezoekje Assen hadden we al «ik wil in de wagen-nee mijn beurt!», laat staan de 4 dagen Parijs die we straks gaan doen.

Heeft iemand een peuter/kleuterdrager te koop/huur/leen? Of is er ergens een aanbieding? Waar kan ik t best tweedehands zoeken?
pi_187947596
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 09:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Mijn lieve man vond het echt totaal niet nodig om de tula mee te nemen op vakantie, want de koters zijn echt veel te zwaar daarvoor. Dus ik dacht goed, we zullen zien. En al bij een bezoekje Assen hadden we al «ik wil in de wagen-nee mijn beurt!», laat staan de 4 dagen Parijs die we straks gaan doen.

Heeft iemand een peuter/kleuterdrager te koop/huur/leen? Of is er ergens een aanbieding? Waar kan ik t best tweedehands zoeken?
Ik heb een peuter tula te leen!
pi_187948005
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 09:05 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ik heb een peuter tula te leen!
Echt?! O+
Woon je ergens tussen Drenthe en Rotterdam..? Ik ga je straks pm’en. Eerst ff zwemmen met die koters
pi_187948174
quote:
Tummy Tuck van Fidella
https://www.ooiebeest.nl/fidella-tummy-tuck-buikband.html

en als die te breed is schijn je de Tula Lumbar Support ook te kunnen gebruiken.
https://www.ooiebeest.nl/tula-rugsteuntje-lumbar-support.html
  dinsdag 16 juli 2019 @ 10:18:30 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187948276
quote:
Dit was voor mij een reden om voor de ergobaby adapt te gaan. Die heeft ingebouwd een 'lumbal support' en die zit daardoor heerlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')