abonnement Unibet Coolblue
pi_184042232
Welkom in het draagtopic! Hier kun je terecht voor alles wat met het dragen van je kindje te maken heeft.



Waarom dragen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, dragen, maar waarmee dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar moet ik op letten bij het kopen van een doek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke verschillende soorten knopen zijn er?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184042304
Mijn vraag in het vorige deel;


quote:
Vraagje! Heb nu een Ergo baby draagzak maar als ik N erin heb zitten dan zakt die bij mijn schouders af? Terwijl ik hem wel goed heb afgesteld denk ik :?
  vrijdag 28 december 2018 @ 21:41:06 #3
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_184043061
Welke ergobaby? ik gok wel dat er iets niet goed zit, heb je een foto?
  zaterdag 29 december 2018 @ 14:10:52 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_184059344
Vraagje, we gaan een paar dagen naar zee en ik wil baby dan lekker dragen (buggy en zand is geen goede combi). Ik heb alleen geen draagjas of vest. Wat ik nu soms doe is mijn jas open en dan een grote sjaal draperen. Maar dat is dan voor kleine stukjes. Zijn er nog tips amd tricks? Het wordt niet heel koud, 10 graden, maar met wind valt het alsnog wel tegen.
pi_184059610
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 14:10 schreef Aventura het volgende:
Vraagje, we gaan een paar dagen naar zee en ik wil baby dan lekker dragen (buggy en zand is geen goede combi). Ik heb alleen geen draagjas of vest. Wat ik nu soms doe is mijn jas open en dan een grote sjaal draperen. Maar dat is dan voor kleine stukjes. Zijn er nog tips amd tricks? Het wordt niet heel koud, 10 graden, maar met wind valt het alsnog wel tegen.
Maatje te groot fleecevest van de zeeman of manlief ofzo? Ik doe het ook met jas open en heb dan een omslagdoek of megasjaal die ik dan vastzet met een veiligheidsspeldje over mijn jas. Heb het nog nooit koud gehad. Krijg ook echt warmte van baby en doek!
pi_184061350
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 14:10 schreef Aventura het volgende:
Vraagje, we gaan een paar dagen naar zee en ik wil baby dan lekker dragen (buggy en zand is geen goede combi). Ik heb alleen geen draagjas of vest. Wat ik nu soms doe is mijn jas open en dan een grote sjaal draperen. Maar dat is dan voor kleine stukjes. Zijn er nog tips amd tricks? Het wordt niet heel koud, 10 graden, maar met wind valt het alsnog wel tegen.
Een fleecedeken om de drager heen en die onder de schouderbanden en heupband proppen zodat hij blijft zitten.
pi_184159129
Ik zag net een man langsfietsen met zijn kind achterstevoren in een buikdrager (dus in een soort spagaat met het gezicht naar voren). Arme kind leek wel zo'n schuin voorover hellend beeld dat grote oude boten vroeger hadden en bungelde vervaarlijk boven het stuur 8)7

Maar waar ik eigenlijk voor kom: ik heb een Rose&Rebellion kleuterdrager. Als rugdrager is ie perfect. Als buikdrager (A wil bij korte stukjes voorop, want dan kan ze verder kletsen) is hij wat minder comfortabel, omdat de banden met de sluitclip in de nek steeds losser gaan zitten waardoor de schouderbanden afzakken (met rugdragen heb ik dat probleem niet). Iemand een idee hoe ik die banden vast kan zetten? De gesp heeft maar 2 openingen en de band dubbel erdoorheen past net niet.
  maandag 7 januari 2019 @ 14:54:49 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184261302
Jeej, Binnenkort draagzakken passen voor naast de mei tai deluxe die we al hebben. Ben benieuwd wat er fijn is met een lang, heel smal kindje en wat dan mijn man (breed, maar geen vet en niet zo groot) en mij (flinke boezem, smalle taille) fijn gaat passen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184309434
Een vraagje:
Ik ben aan het kijken naar een Kokadi baby flip en nu vraag ik me af of deze drager ook geschikt is voor mijn wat stevigere man. Heeft iemand ervaring? Is de lengte van de heupband te vergelijken met die van Tula?
  donderdag 10 januari 2019 @ 10:02:23 #10
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_184315426
ik pas de kokadi niet, ik ben er echt te dik voor, een tula past prima.
ik zou hem lenen en passen.
pi_184315533
Hmmmz jammer, dan is het dus niets voor mijn man.
  donderdag 10 januari 2019 @ 10:13:31 #12
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184315556
Mijn baby vindt de draagdoek en Tula niet meer fijn lijkt het. Hij wil ook veel te graag om zich heen kijken dus dat lekker in slaap vallen en een baby met slaapknorretjes zit er voorlopig niet in. Nog meer mensen die dat hebben gehad? Gaat het over? Ik vind dragen zo leuk :@.
pi_184315718
Ja. Nu wordt ‘ie weer blij wanneer hij de Tula/doek ziet. :Y)
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 14:05:10 #14
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184415754
Wat doe ik een baby van 8 weken aan in de drager met dit weer? Ik draag zelf een jas, maar die gaat niet dicht met haar in de drager.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184416345
Helsinki, mijn oudste wilde als baby ook altijd om zich heen kijken en heeft dragen nooit fijn gevonden. Het verschil is dat dit bij haar vanaf het allereerste begin was, en dat is dus nooit overgegaan. Ik ken wel vrienden met een kindje dat opeens een tijdje niet meer gedragen wilde worden, en daarna weer wel. Hopelijk is het dus even een fase.

Tink, ik heb een fleececover voor over de Tula, daarnaast een jas die net ruim genoeg is om aan de onderkant onder haar kontje te knopen waardoor de jas over haar voeten valt. Ik doe haar met koud weer dan ook alleen indien nodig een extra vestje aan over haar kleding (romper met lange mouwen en shirt/jurkje met lange mouwen, broekje of legging), extra dikke sokjes over haar normale sokken en een muts op, ze blijft altijd heerlijk warm.
Laatst had ik de fleecover niet bij me en heb ik Vlokje een borgvest aangedaan in de draagzak, dat was ook lekker warm (en zit mijn inziens comfortabeler dan een winterjasje).
  dinsdag 15 januari 2019 @ 14:59:13 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184416427
Txs! Ik vind het een beetje puzzelen, te warm is niks, maar te koud ook niet. Prul heeft geen vetjes en haar energie hard nodig. Ze heeft nu een romper met lange mouwen, een gevoerd broekje, sokken, dunne slofjes (altijd, anders houdt ze haar sokken niet aan) en een shirt met lange mouwen aan.

Ik ga een muts en een vestje toevoegen en dan de ergobaby nog. En dan zou het ongeveer moeten kloppen.

Edit: oh wacht, en dan doe jij dus ook nog een cover? Dan neem ik een fijne sjaal mee om om haar heen te slaan. Voetjes passen wel in mijn wollen lange winterjas.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184416514
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Txs! Ik vind het een beetje puzzelen, te warm is niks, maar te koud ook niet. Prul heeft geen vetjes en haar energie hard nodig. Ze heeft nu een romper met lange mouwen, een gevoerd broekje, sokken, dunne slofjes (altijd, anders houdt ze haar sokken niet aan) en een shirt met lange mouwen aan.

Ik ga een muts en een vestje toevoegen en dan de ergobaby nog. En dan zou het ongeveer moeten kloppen.

Edit: oh wacht, en dan doe jij dus ook nog een cover? Dan neem ik een fijne sjaal mee om om haar heen te slaan. Voetjes passen wel in mijn wollen lange winterjas.
Ja klopt, ik heb een cover van Hoppendiz, is heerlijk warm en niet duur. Eerder in dit topic had iemand anders het volgens mij over een cover van Little Frog, hetzelfde principe maar die vond ik wel beter klinken omdat die laatste open is bij het hoofdje van de baby waardoor ze nog lekker tegen je aan kan liggen. De hoppendiz is gesloten bij de borstkas (met nog mogelijkheid tot aanritsen van een 'nek stuk' zodat je zelf ook lekker warm blijft), het hoofdje van je baby moet dus als het ware door een gat in de stof heen. Dat is geen punt, maar daardoor merk ik wel dat Vlokje minder lekker tegen mij aan ligt en als ze in slaap valt bungelt haar hoofdje nu naar achteren door de stof die tussen ons in zit, dat vind ik niet zo fijn.

Die covers zijn universeel, dus misschien voor jou ook een idee?
pi_184416591
Ik heb de Little Frog cover, super fijn! En voorheen had ik een ruim wollen vest die ik over hem dicht knoopte. Maar een lekker warme sjaal werkt vast ook.
pi_184416700
Hebben jullie misschien tips voor een dunne geweven doek, voor in de zomer?

Mijn zoon werd geboren in november, en ik heb al twee erg fijne, wat dikkere doeken. Maar baby 2 komt in juni en ik zweet zelf erg snel: zijn er ook doeken die iets luchtiger zijn? De voorkeur gaat echt uit naar een doek, niet naar een drager.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_184420205
Taartje, ik heb de Hoppediz Kairo in de dunne variant (Das Leichte), en het is een heerlijke dunne zomerdoek! En zo soepel O+ Mijn zus en ik hebben hem allebei, zo fijn is hij!

https://www.hoppediz.de/d(...)chter-qualitaet.html
pi_184420786
Oh, de naam is al een goed teken. Dank je wel voor de tip!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_184422884
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 21:12:24 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_184423517
Tink, handige tip: koop maillots!! Ideaal tegen blote enkels bij opkruipende pijpjes (wat mij iig altijd gebeurt bij het in de doek doen). En dan pakje of broekje eroverheen, en slofjes idd.

Ik deed bij erg koud weer de banen van de doek ook wel eens uitgespreid over de rug, en/of een dikke sjaal over de doek heen :Y
pi_184423589
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Txs! Ik vind het een beetje puzzelen, te warm is niks, maar te koud ook niet. Prul heeft geen vetjes en haar energie hard nodig. Ze heeft nu een romper met lange mouwen, een gevoerd broekje, sokken, dunne slofjes (altijd, anders houdt ze haar sokken niet aan) en een shirt met lange mouwen aan.

Ik ga een muts en een vestje toevoegen en dan de ergobaby nog. En dan zou het ongeveer moeten kloppen.


Edit: oh wacht, en dan doe jij dus ook nog een cover? Dan neem ik een fijne sjaal mee om om haar heen te slaan. Voetjes passen wel in mijn wollen lange winterjas.
Je hebt ook speciale beenwarmertjes. Die deed ik E altijd aan in de ergoen dan ook nog gevoerde aappie hoge slofjes. E is van november, in een jaar dat het ook echt koud was.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 21:16:42 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_184423608
Taartje, ik had bij mijn oudste een Calin Bleu, is ook echt lekker dun. Vergt wel secuur knopen, met name als het kindje zwaarder wordt, maar dat geldt ongetwijfeld voor de meeste dunne doeken.
pi_184451888
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:19 schreef -Mellow- het volgende:
Elamanilo, is er n reden dat jij zo enorm veel draagdoeken hebt? Behalve voor de mooi dan. Is het handiger om veel verschillende te hebben?
We begonnen met 2 omdat we die gewoon heel mooi vonden en van plan waren veel te gaan dragen. We dachten: als er dan 1 in de was is, hebben we er nog eentje.

En op een gegeven moment zie je dan zo'n ontzettend mooie die je dan graag wil hebben om mee af te wisselen. (Wij droegen, zeker in het begin en het eerste jaar, echt meerdere malen per dag.) We hebben ook geen kinderwagen, dus draagdoeken zijn bij ons de manier om baby mee te nemen naar overal.

En nog weer later ben ik gaan fotograferen voor een draagdoeken merk (Oscha) en kreeg ik soms betaald in draagdoek. Ook heb ik voor Vesper foto's gemaakt en daar prachtige doeken van gekregen. O+

Het is na 2 kinderen uitgegroeid tot een behoorlijke verzameling, waarvan elke doek weer z'n eigen waarde en herinneringen heeft. Mijn all-time favorites zijn deze:

Vesper Echo Glam

Ellevill Paisley Liberty (die is extreem zacht en heerlijk dun maar toch stevig voor de zomer)
Girasol Earthy Rainbow (1 vd 2 eerste doeken die we hadden)
Erna Im Wunderland Ringsling (ringsling handig voor groter kindje en even vlug mee)
En 3 Okinami's van Oscha (Frost, Aegle en Wherefore Art Thou Baby) die ik heb gekregen als betalingen.
pi_184451934
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:19 schreef Taartje het volgende:
Hebben jullie misschien tips voor een dunne geweven doek, voor in de zomer?

Mijn zoon werd geboren in november, en ik heb al twee erg fijne, wat dikkere doeken. Maar baby 2 komt in juni en ik zweet zelf erg snel: zijn er ook doeken die iets luchtiger zijn? De voorkeur gaat echt uit naar een doek, niet naar een drager.
Hier is de ultieme zomerdoek de Ellevill Paisley Liberty! Die is heerlijk dun en luchtig, maar veel zachter dan Calin Blue en ook minder 'snijdend' of scherp. En bij ons konden de anderhalfjarigen er ook nog heel goed in zonder dat het te zwaar werd. En zelfs een 2 jarige heb ik er wel eens in geknoopt, naar het strand en zo.
pi_184452071
Ik denk dat ik dit keer ook wel aan de draagdoek wil. Bij peuter leek het me te veel gedoe - als newborn gebruikte ik wel een rekbare doek, en later een mei tai, maar die mei tai kreeg ik nooit goed aangespannen. Daarom overgestapt op de Tula en dat beviel goed.

Maar nu met Welpje heb ik meer in de rekbare doek gedragen en valt de overstap op de Tula me tegen. Ik mis het echt geborgene. Maar ja, een geweven doek is natuurlijk wel een ander verhaal qua knopen dan een rekbare, dus ik ga eerst maar eens een consult doen denk ik.
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:03:15 #29
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_184452231
Ik heb er zo veel omdat ieder kind dat je draagt dat draagt anders.

ik prefereer hele dikke doeken,

Mijn oudste had geen voorkeur was content in alles.
Mijn 2e had een voorkeur voor een hele dunne doek
Mijn 3e wilde alleen maarde tula en pas na de 2 jaar hele dikke doeken geschikt voor hele grote peuters.
mijn 4e had weer interesse in hele zachte, medium dikte.

Maar ik weet erdoor wel heel graag waarmee ik draag.
ik weet precies welke knoop voor mij met welke doek het lekkerst zit.

Ik draag in mei al 11 jaar :o

Iedere knoop kan met elke soort doek wel. (mits de juiste maat) en ook met een doek van ieder budget maar het is even uitvogelen wat lekker zit en waar je blij van kan woorden.

oh en ik heb tegenwoordig een grote liefde voor textiel.
ik ben dol op exclusieve fibers als pepermunt, melk, zeewier, en heb ook een doek met vossenhaar.
(die is dan dus heel duur omdat ze de vossen alleen kammen om het haar te verkrijgen.)


Dus dat soort dingen zie je ook wel terug komen in veel doeken die ik heb gehad.
  donderdag 17 januari 2019 @ 12:09:22 #30
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_184452317
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:48 schreef lunapuella het volgende:

Maar nu met Welpje heb ik meer in de rekbare doek gedragen en valt de overstap op de Tula me tegen. Ik mis het echt geborgene. Maar ja, een geweven doek is natuurlijk wel een ander verhaal qua knopen dan een rekbare, dus ik ga eerst maar eens een consult doen denk ik.
Het valt echt heel erg mee, ze zijn bijna identiek, het spannende is dat je het laatste stukje aanspannen doet met je kind er in, maar dat heb je zo onder de knie!
pi_184452405
quote:
17s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:09 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Het valt echt heel erg mee, ze zijn bijna identiek, het spannende is dat je het laatste stukje aanspannen doet met je kind er in, maar dat heb je zo onder de knie!
O, het is ook niet dat ik er bang voor ben ofzo hoor. Maar het lijkt me slimmer beslagen ten ijs te komen en verschillende doeken te proberen bij een consult, dan maar op hoop van zegen iets te bestellen en thuis aan te gaan klooien. ;)
pi_184454584
Wij hadden voor de geboorte van Frits drie doeken, waaronder een ringsling. Ik ben nooit een fan geweest van de ringsling, wel van de doeken. De eerste doek waar ik Frits in heb gedragen is een Natibaby, die gaat ook niet snel de deur uit. Mijn man begon met een drager, maar bestelde al vrij snel een doek voor zichzelf. Nu hebben we een stuk of tien doeken klaarliggen voor de baby. Niet al die doeken zijn geschikt voor een pasgeboren baby, maar dat is prima.
pi_184455530
Melk Buda? Hoe is dat een fiber?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:06:41 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_184455743
Shit man, ik had al dat haar wat ik vroeger uit mijn Britse korthaar kamde dus gewoon aan artipoppe moeten verkopen _O-

Ik zag trouwens een paar weken terug een artipoppe shoot op het strand waar ik ging lunchen, maar de modelbaby in questie lag tussen de foto's door gewoon heel ergonomisch in de maxi cosi te knorren :P
disclaimer
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:11:20 #35
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_184455820
Het is niet artipoppe hoor die de meeste fibers introduceert, meeste zijn handwevers maar ook Solnce kwam snel met coffee, parel etc

https://exchangingfire.wo(...)t-is-milk-fiber/amp/
  vrijdag 18 januari 2019 @ 13:32:06 #36
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_184472948
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:05 schreef Schanu het volgende:
een cover van Little Frog
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:11 schreef elliebell het volgende:
Ik heb de Little Frog cover, super fijn!
Bedankt voor deze tip dames! Gisteren deze cover besteld en vandaag in huis!

Er lag hier de laatste weken zoveel sneeuw dat ik er met de kinderwagen niet doorheen kwam en mijn winterjas past niet over de drager.
  maandag 28 januari 2019 @ 21:28:36 #37
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184682455
Hoe groot moet een doek zijn als ik m wil gebruiken voor pasgeboren tot een wat grotere baby of peuter? Ik ben zelf klein en heb maat S, maar ik wil graag een doek die mijn vriend ook kan dragen. Hij is wat langer en steviger gebouwd.

Ik heb een tweedehands draagdoek gevonden van 3 meter. Maar dat is misschien wel erg klein, zelfs voor een klein iemand als ik omdat je dan misschien heel veel soorten knopen niet kan doen?

[ Bericht 15% gewijzigd door -Mellow- op 28-01-2019 21:45:04 ]
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 28 januari 2019 @ 21:48:35 #38
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_184682836
Een maat 6 kunnen de meeste mensen mee mee uit de voeten.

Dat is 4,6 a 4,7 meter.

3 meter is heel erg kort en kan je weinig knopen mee voor een beginner, en newborn.
pi_184697986
Ik kocht dit weekend mijn eerste geweven doek. O+ Het knopen en vooral aanspannen inderdaad is even wennen, maar het voelt lichter dan de Tula en ik vind het zo mooi. O+
Benieuwd of ik ooit mijn peuter ook erin durf te knopen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184698038
Hij staat jullie geweldig Lu! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184698616
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 21:28 schreef -Mellow- het volgende:
Hoe groot moet een doek zijn als ik m wil gebruiken voor pasgeboren tot een wat grotere baby of peuter? Ik ben zelf klein en heb maat S, maar ik wil graag een doek die mijn vriend ook kan dragen. Hij is wat langer en steviger gebouwd.

Ik heb een tweedehands draagdoek gevonden van 3 meter. Maar dat is misschien wel erg klein, zelfs voor een klein iemand als ik omdat je dan misschien heel veel soorten knopen niet kan doen?



3 meter is echt wel heel kort :Y.

Ik heb de Dydimos Fishes van Malteser overgenomen (deze) en het voelt als een superfijne doek. Met youtube-instructie eens gekeken hoe het knopen werkt, en dan merk je ook echt wel dat je die meters stof nodig gaat hebben. Binnenkort komt mijn nicht langs, zij heeft al aardig veel ervaring met dragen en als baby er is mag er ook nog lekker een draagconsulente komen om te helpen/leren knopen. Het lijkt mij echt zo fijn om baby straks lekker dicht bij mij te kunnen blijven houden O+

[ Bericht 10% gewijzigd door douche-eendje op 29-01-2019 19:48:24 ]
pi_184699708
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 19:43 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

3 meter is echt wel heel kort :Y.

Ik heb de Dydimos Fishes van Malteser overgenomen (deze) en het voelt als een superfijne doek. Met youtube-instructie eens gekeken hoe het knopen werkt, en dan merk je ook echt wel dat je die meters stof nodig gaat hebben. Binnenkort komt mijn nicht langs, zij heeft al aardig veel ervaring met dragen en als baby er is mag er ook nog lekker een draagconsulente komen om te helpen/leren knopen. Het lijkt mij echt zo fijn om baby straks lekker dicht bij mij te kunnen blijven houden O+
O+ O+ O+
  zaterdag 2 februari 2019 @ 10:23:08 #43
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_184768567
Ik draag mijn 1 jarige nog steeds met veel plezier! Het is nu alleen wel heel koud. Een draagjas vind ik een te grote investering, ik drapeer nu een sjaal maar dat blijft niet zo goed zitten, ik denk nu aan een draagcover. Iemand ervaring? (Of eentje in de verkoop?)
pi_184768643
Ik ben echt weg van de winter cover van Isara O+ Wij hebben zowel die van Isara (wat duurder) als die van Little Frog (wat minder duur) en een groot voordeel van die van Isara vind ik dat je zelf kunt kiezen of je de cover met een lange band om je nek hangt, of met twee kortere bandjes om de banden van je doek of draagzak doet (wat ik wel makkelijk vindt bij het op je rug doen met de draagzak - je kunt hem er gewoon al aan hangen voordat je de draagzak om doet). Hij is fluffy en zacht en verstelbaar en waterdicht O+ Die van LF werkt trouwens ook prima! Maar is toch iets minder handig en minder luxe :@
Make your own kind of music.
pi_184768664
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:23 schreef Aventura het volgende:
Ik draag mijn 1 jarige nog steeds met veel plezier! Het is nu alleen wel heel koud. Een draagjas vind ik een te grote investering, ik drapeer nu een sjaal maar dat blijft niet zo goed zitten, ik denk nu aan een draagcover. Iemand ervaring? (Of eentje in de verkoop?)
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken.. maar ik ben erg tevreden over deze draagjas: https://www.bonprix.nl/pr(...)-933556/?shop=401139

Een stuk goedkoper dan de grote merken, maar wel een fijne jas. Zowe voor buik- als rugdragen.
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 13:21:24 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_184771898
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken.. maar ik ben erg tevreden over deze draagjas: https://www.bonprix.nl/pr(...)-933556/?shop=401139

Een stuk goedkoper dan de grote merken, maar wel een fijne jas. Zowe voor buik- als rugdragen.
Bedankt voor de tip! Ziet er mooi uit. Ik zie in de recensies wel vaak terugkomen dat-ie bij de schouders en armen zo krap zit. Is dat bij jou ook?
  zaterdag 2 februari 2019 @ 13:23:19 #47
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_184771929
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:29 schreef CassElliot het volgende:
Ik ben echt weg van de winter cover van Isara O+ Wij hebben zowel die van Isara (wat duurder) als die van Little Frog (wat minder duur) en een groot voordeel van die van Isara vind ik dat je zelf kunt kiezen of je de cover met een lange band om je nek hangt, of met twee kortere bandjes om de banden van je doek of draagzak doet (wat ik wel makkelijk vindt bij het op je rug doen met de draagzak - je kunt hem er gewoon al aan hangen voordat je de draagzak om doet). Hij is fluffy en zacht en verstelbaar en waterdicht O+ Die van LF werkt trouwens ook prima! Maar is toch iets minder handig en minder luxe :@
dank voor het delen van je ervaringen! Hm, nu wil ik ook een Isara :D Wat een luxe ding. Gevoerd met teddy...ik hou van teddy O+
pi_184772164
Hier ook fan van de isara-cover! Heerlijk warm en voor ons een eis was water en winddicht.
Rugdragen hebben we nog niet gedaan maar met buikdragen vinden wij ‘m heerlijk!
pi_184777280
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:21 schreef Aventura het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Ziet er mooi uit. Ik zie in de recensies wel vaak terugkomen dat-ie bij de schouders en armen zo krap zit. Is dat bij jou ook?
Nee, geen last van. Maar ik ben dan ook maar 1,66, heb ook geen lange armen. :P
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 2 februari 2019 @ 23:17:18 #50
269689 crew  Viv
pi_184784221
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:29 schreef CassElliot het volgende:
of met twee kortere bandjes om de banden van je doek of draagzak doet (wat ik wel makkelijk vindt bij het op je rug doen met de draagzak - je kunt hem er gewoon al aan hangen voordat je de draagzak om doet).
Oh dat klinkt wel heel handig inderdaad. :Y Hier die van Little Frog, en bij rugdragen schiet het klittenband soms los. En mijn man helpt bij rugdragen altijd met het omdoen van de draagcover, ik weet eigenlijk niet of me dat zelf zou lukken. Maar of me dat 50 euro extra waard is.. (al helemaal aangezien ons kind al ruim twee is, en we geen plannen hebben voor een volgende).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')