Haten is een groot woord, maar ze hebben een fijne neus voor irritante, schreeuwerige reclame.quote:
Of wel? Ik kon er niet veel over vinden, maar wel dit berichtje van juni 2018:quote:
quote:Big Bazar is, naast het Belgische Maxi Toys, de enige formule die Blokker Holding nog niet heeft verkocht. Voor Leen Bakker, Intertoys en Bart Smit werden vorig jaar al nieuwe eigenaren gevonden, dit jaar gevolgd door Xenos.
En daarom zitten dat soort centras op hele goedkope plekken, wat je ook niet moet onderschatten is dat die panden enorm hoog zijn, ik vermoed dat ze in de toekomst nog wel hoger worden omdat toch alles met robots gebeurt.quote:Op zondag 30 december 2018 18:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Wel met dien verstande dat je warehouse dan 3x zo groot moet zijn om alles in pakketjes te krijgen
Aandachtshoeren, betweters van die semi-playboy figuren kijk hier ben ik. En bij Ziggo zitten ze ook heeeeeel vaak.quote:Op donderdag 3 januari 2019 23:12 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Oei, waarom? Vind die gasten wel grappig... Nog niet zolang geleden een portret tv aflevering gezien van Tim & Tom.
Bestaat Bart Smit nog wel? Hier is het allemaal Intertoys nu...quote:Op donderdag 3 januari 2019 22:20 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Blokker, Big Bazaar en Bart Smit zijn toch dezelfde keten.
Hier ook. In Belgie zitten ze blijkbaar (nog?) wel: http://m.bartsmit.com/winkels.phpquote:Op vrijdag 4 januari 2019 10:58 schreef soapie het volgende:
[..]
Bestaat Bart Smit nog wel? Hier is het allemaal Intertoys nu...
Bart Smit is overgenomen door Intertoys.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 10:58 schreef soapie het volgende:
[..]
Bestaat Bart Smit nog wel? Hier is het allemaal Intertoys nu...
quote:Op donderdag 3 januari 2019 21:55 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)n-faillissement.html
DOEI DOEI.
quote:'Create2Fit heeft schuld van twee tot drie miljoen'
Er is veel belangstelling voor een overname van de webshops van Create2Fit. Meerdere overnamekandidaten hebben zich gemeld voor het failliete e-commercebedrijf, zegt curator Robert de Lauwere tegenover het AD.
Het faillissement van Create2Fit werd donderdag uitgesproken door de rechtbank Midden-Nederland. De directe oorzaak is volgens De Lauwere dat een belangrijke leverancier zijn vordering opeiste en de voorraden vasthield. Eigenaren Marc Koster en Tom Coronel hebben nog geprobeerd een crediteurenakkoord te sluiten, maar toen dat niet lukte hebben ze het faillissement aangevraagd.
De totale schuld van Create2Fit bedraagt volgens de curator zo’n twee tot drie miljoen euro. Toch draaiden de webshops volgens hem niet allemaal slecht. “Er waren alleen veel fluctuaties in omzet en de marges waren te laag.” Ook de overgang naar een nieuw ict-platform, die leidde tot een tijdelijk lagere omzet, speelde mee. “Toen werd een belangrijke leverancier zenuwachtig.”
Toen Create2Fit in 2016 door oprichters Coronel en Koster werd teruggekocht van Wehkamp-moeder RFS Holding, stond het bedrijf er slecht voor. De omzet was in vijf jaar tijd gedaald van 48 naar 32 miljoen euro en er werd verlies gemaakt. Onder Create2Fit vallen webshops als Televisiewinkel.nl en Koffiediscounter.nl. Alle webwinkels en de fysieke winkel in Naarden zijn voorlopig gesloten.
quote:MyCom sluit de helft van zijn winkels
De keten van computerwinkels MyCom verkeert opnieuw in de problemen. De keten heeft per direct zeven van de veertien resterende filialen gesloten. Onder de gesloten vestigingen zijn die van Arnhem en Den Bosch.
Op zijn website meldt MyCom dat er nog zeven fysieke vestigingen zijn, waar er tot dinsdag nog veertien winkels waren. De keten heeft de panden in Amstelveen, Arnhem, Den Bosch, Den Helder, Helmond, Leiden en Zeist gesloten. Het bedrijf was niet bereikbaar om een toelichting te geven en ook de helpdesk was op het moment van schrijven niet beschikbaar.
Het is niet de eerste keer dat MyCom in moeilijkheden verkeert. In 2015 werd het bedrijf failliet verklaard, waarna Relevant Holdings, de eigenaar van The Phone House, de computerwinkelketen overnam, maar 19 van de destijds 41 vestigingen sloot.
Begin 2016 namen twee MyCom-ondernemers, Peter Groenewoud en Marco Heestermans, het bedrijf op hun beurt over van Relevant Holdings en begin 2018 kwam de keten in handen van een Zweedse investeerder, waarbij de directie intact bleef. Groenewoud blijkt vorig jaar oktober MyCom echter verlaten te hebben.
MyCom heeft de sluiting nog niet officieel bevestigd. Half december communiceerde de keten met een kortingsactie dat het in 2019 'alles anders gaat doen' en daarbij het winkelconcept zou gaan vernieuwen. Sindsdien gaf het twintig procent korting op de voorraden in fysieke winkels.
blijft niet veel meer van overquote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)an-zijn-winkels.html
[..]
Een gevalletje wist niet eens dat die zaak nog bestond.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)an-zijn-winkels.html
[..]
Heb daar de afgelopen twee maanden twee keer een bestelling gedaan bij de webshop. Allebei na enkele dagen geannuleerd want 'niet meer leverbaar'. Ontiegelijke prutsers en volkomen logisch dat die het niet redden. Wat een amateurs.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 13:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)an-zijn-winkels.html
[..]
Ik kocht daar ~20 jaar geleden mijn toenmalige game-PC.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 16:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Heb daar de afgelopen twee maanden twee keer een bestelling gedaan bij de webshop. Allebei na enkele dagen geannuleerd want 'niet meer leverbaar'. Ontiegelijke prutsers en volkomen logisch dat die het niet redden. Wat een amateurs.
Triest altijd voor het werkpersoneel natuurlijk maar dit is volledig eigen schuld dikke bult.
Nope. 41 kleine negertjes. Nu nog 7 over. En die gaan natuurlijk ook binnenkort.quote:
Ik ook, maar 10 jaar geleden was het al een soort Kijkshop. Maar dan minder in de vitrine en nog minder op voorraad.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 17:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik kocht daar ~20 jaar geleden mijn toenmalige game-PC.
* Perrin voelt zich nostalgisch.
Ja, vroeger was dat echt een grote speler waarbij het niet op kon. Getuige hun actie destijds dat ze computers gingen bezorgen met (wel tweedehands) Ferrari's. Ook hadden ze (half)jaarlijks een aanbiedingsweekend waar lange rijen bij de winkels stonden om maar niet mis te grijpen.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 17:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik kocht daar ~20 jaar geleden mijn toenmalige game-PC.
* Perrin voelt zich nostalgisch.
Aantal keren geweest de afgelopen jaren (vestiging Den Bosch) en altijd netjes geholpen door mensen die nog echt verstand van zaken hadden. Bestellingen ook geen problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 16:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Heb daar de afgelopen twee maanden twee keer een bestelling gedaan bij de webshop. Allebei na enkele dagen geannuleerd want 'niet meer leverbaar'. Ontiegelijke prutsers en volkomen logisch dat die het niet redden. Wat een amateurs.
Triest altijd voor het werkpersoneel natuurlijk maar dit is volledig eigen schuld dikke bult.
Vestiging Amsterdam was/is ook altijd primaquote:Op woensdag 9 januari 2019 10:03 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Aantal keren geweest de afgelopen jaren (vestiging Den Bosch) en altijd netjes geholpen door mensen die nog echt verstand van zaken hadden. Bestellingen ook geen problemen mee gehad.
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:00 schreef rubbereend het volgende:
Coolblue kiest voor een grote winkel in Tilburg
Misschien heeft Coolblue het voorraad beheer / automatisering veel beter op orde waardoor dat gestroomlijnder loopt.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.
Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen?
Ik denk dat de efficiency van een bedrijf van met name het logistieke gedeelte gewoon goed op orde is en daar gaat normaal gesproken veel geld verloren.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.
Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen?
De winkels van Coolblue zijn dan ook zo opgezet en ingericht dat het gaaf is om er te komen, producten uit te testen en advies te vragen. En op gunstige plekken.quote:Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.
Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |