abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2019 @ 10:09:32 #101
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_184195220
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:07 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Ik haat die Coronel familie. :r
Haten is een groot woord, maar ze hebben een fijne neus voor irritante, schreeuwerige reclame.
Nou ja, eigenlijk haat ik ze ook wel een beetje.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † vrijdag 4 januari 2019 @ 10:13:35 #102
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_184195274
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 08:24 schreef KingRadler het volgende:

[..]

niet meer...
Of wel? Ik kon er niet veel over vinden, maar wel dit berichtje van juni 2018:

quote:
Big Bazar is, naast het Belgische Maxi Toys, de enige formule die Blokker Holding nog niet heeft verkocht. Voor Leen Bakker, Intertoys en Bart Smit werden vorig jaar al nieuwe eigenaren gevonden, dit jaar gevolgd door Xenos.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_184195344
Ik vroeg me af waarom je uitgerekend Big Bazar zou willen behouden, maar naar het schijnt is dat meer een kwestie van "niemand wil het overnemen": https://www.rtlz.nl/beurs(...)big-bazar-niet-kwijt
pi_184195830
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 18:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Wel met dien verstande dat je warehouse dan 3x zo groot moet zijn om alles in pakketjes te krijgen
En daarom zitten dat soort centras op hele goedkope plekken, wat je ook niet moet onderschatten is dat die panden enorm hoog zijn, ik vermoed dat ze in de toekomst nog wel hoger worden omdat toch alles met robots gebeurt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184195871
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 23:12 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Oei, waarom? Vind die gasten wel grappig... Nog niet zolang geleden een portret tv aflevering gezien van Tim & Tom.
Aandachtshoeren, betweters van die semi-playboy figuren kijk hier ben ik. En bij Ziggo zitten ze ook heeeeeel vaak.
pi_184195907
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:20 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Blokker, Big Bazaar en Bart Smit zijn toch dezelfde keten.
Bestaat Bart Smit nog wel? Hier is het allemaal Intertoys nu...
pi_184196295
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:58 schreef soapie het volgende:

[..]

Bestaat Bart Smit nog wel? Hier is het allemaal Intertoys nu...
Hier ook. In Belgie zitten ze blijkbaar (nog?) wel: http://m.bartsmit.com/winkels.php

Edit: als ik overige bronnen raadpleeg zitten ze ook nog her en der in Nederland, maar nog heel weinig. Van 196 filialen op hun hoogtepunt naar 13 nu...
pi_184196311
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:58 schreef soapie het volgende:

[..]

Bestaat Bart Smit nog wel? Hier is het allemaal Intertoys nu...
Bart Smit is overgenomen door Intertoys.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 5 januari 2019 @ 12:42:53 #109
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184217005
quote:
quote:
'Create2Fit heeft schuld van twee tot drie miljoen'

Er is veel belangstelling voor een overname van de webshops van Create2Fit. Meerdere overnamekandidaten hebben zich gemeld voor het failliete e-commercebedrijf, zegt curator Robert de Lauwere tegenover het AD.

Het faillissement van Create2Fit werd donderdag uitgesproken door de rechtbank Midden-Nederland. De directe oorzaak is volgens De Lauwere dat een belangrijke leverancier zijn vordering opeiste en de voorraden vasthield. Eigenaren Marc Koster en Tom Coronel hebben nog geprobeerd een crediteurenakkoord te sluiten, maar toen dat niet lukte hebben ze het faillissement aangevraagd.

De totale schuld van Create2Fit bedraagt volgens de curator zo’n twee tot drie miljoen euro. Toch draaiden de webshops volgens hem niet allemaal slecht. “Er waren alleen veel fluctuaties in omzet en de marges waren te laag.” Ook de overgang naar een nieuw ict-platform, die leidde tot een tijdelijk lagere omzet, speelde mee. “Toen werd een belangrijke leverancier zenuwachtig.”

Toen Create2Fit in 2016 door oprichters Coronel en Koster werd teruggekocht van Wehkamp-moeder RFS Holding, stond het bedrijf er slecht voor. De omzet was in vijf jaar tijd gedaald van 48 naar 32 miljoen euro en er werd verlies gemaakt. Onder Create2Fit vallen webshops als Televisiewinkel.nl en Koffiediscounter.nl. Alle webwinkels en de fysieke winkel in Naarden zijn voorlopig gesloten.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_184278816
https://tweakers.net/nieu(...)an-zijn-winkels.html

quote:
MyCom sluit de helft van zijn winkels
De keten van computerwinkels MyCom verkeert opnieuw in de problemen. De keten heeft per direct zeven van de veertien resterende filialen gesloten. Onder de gesloten vestigingen zijn die van Arnhem en Den Bosch.

Op zijn website meldt MyCom dat er nog zeven fysieke vestigingen zijn, waar er tot dinsdag nog veertien winkels waren. De keten heeft de panden in Amstelveen, Arnhem, Den Bosch, Den Helder, Helmond, Leiden en Zeist gesloten. Het bedrijf was niet bereikbaar om een toelichting te geven en ook de helpdesk was op het moment van schrijven niet beschikbaar.

Het is niet de eerste keer dat MyCom in moeilijkheden verkeert. In 2015 werd het bedrijf failliet verklaard, waarna Relevant Holdings, de eigenaar van The Phone House, de computerwinkelketen overnam, maar 19 van de destijds 41 vestigingen sloot.

Begin 2016 namen twee MyCom-ondernemers, Peter Groenewoud en Marco Heestermans, het bedrijf op hun beurt over van Relevant Holdings en begin 2018 kwam de keten in handen van een Zweedse investeerder, waarbij de directie intact bleef. Groenewoud blijkt vorig jaar oktober MyCom echter verlaten te hebben.

MyCom heeft de sluiting nog niet officieel bevestigd. Half december communiceerde de keten met een kortingsactie dat het in 2019 'alles anders gaat doen' en daarbij het winkelconcept zou gaan vernieuwen. Sindsdien gaf het twintig procent korting op de voorraden in fysieke winkels.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 14:15:46 #111
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_184279342
quote:
blijft niet veel meer van over
pi_184279545
quote:
Een gevalletje wist niet eens dat die zaak nog bestond.
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 8 januari 2019 @ 16:57:53 #113
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184281950
quote:
Heb daar de afgelopen twee maanden twee keer een bestelling gedaan bij de webshop. Allebei na enkele dagen geannuleerd want 'niet meer leverbaar'. Ontiegelijke prutsers en volkomen logisch dat die het niet redden. Wat een amateurs.

Triest altijd voor het werkpersoneel natuurlijk maar dit is volledig eigen schuld dikke bult.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 8 januari 2019 @ 17:30:30 #114
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184282492
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:57 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Heb daar de afgelopen twee maanden twee keer een bestelling gedaan bij de webshop. Allebei na enkele dagen geannuleerd want 'niet meer leverbaar'. Ontiegelijke prutsers en volkomen logisch dat die het niet redden. Wat een amateurs.

Triest altijd voor het werkpersoneel natuurlijk maar dit is volledig eigen schuld dikke bult.
Ik kocht daar ~20 jaar geleden mijn toenmalige game-PC.

* Perrin voelt zich nostalgisch.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  † In Memoriam † dinsdag 8 januari 2019 @ 23:39:14 #115
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_184291277
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:15 schreef KingRadler het volgende:

[..]

blijft niet veel meer van over
Nope. 41 kleine negertjes. Nu nog 7 over. En die gaan natuurlijk ook binnenkort.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 8 januari 2019 @ 23:40:53 #116
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_184291304
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik kocht daar ~20 jaar geleden mijn toenmalige game-PC.

* Perrin voelt zich nostalgisch.
Ik ook, maar 10 jaar geleden was het al een soort Kijkshop. Maar dan minder in de vitrine en nog minder op voorraad.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_184292570
Paar jaar geleden nog wel eens wat besteld daar, was eigenlijk prima.

In de winkel zelf hadden ze vrijwel niets op voorraad alleen.
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 9 januari 2019 @ 08:24:49 #118
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184294050
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik kocht daar ~20 jaar geleden mijn toenmalige game-PC.

* Perrin voelt zich nostalgisch.
Ja, vroeger was dat echt een grote speler waarbij het niet op kon. Getuige hun actie destijds dat ze computers gingen bezorgen met (wel tweedehands) Ferrari's. Ook hadden ze (half)jaarlijks een aanbiedingsweekend waar lange rijen bij de winkels stonden om maar niet mis te grijpen.
Don't let my username fool you...
pi_184295399
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 16:57 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Heb daar de afgelopen twee maanden twee keer een bestelling gedaan bij de webshop. Allebei na enkele dagen geannuleerd want 'niet meer leverbaar'. Ontiegelijke prutsers en volkomen logisch dat die het niet redden. Wat een amateurs.

Triest altijd voor het werkpersoneel natuurlijk maar dit is volledig eigen schuld dikke bult.
Aantal keren geweest de afgelopen jaren (vestiging Den Bosch) en altijd netjes geholpen door mensen die nog echt verstand van zaken hadden. Bestellingen ook geen problemen mee gehad.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:26:35 #120
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_184295781
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:03 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Aantal keren geweest de afgelopen jaren (vestiging Den Bosch) en altijd netjes geholpen door mensen die nog echt verstand van zaken hadden. Bestellingen ook geen problemen mee gehad.
Vestiging Amsterdam was/is ook altijd prima
!!! Go 49-ers !!!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 9 januari 2019 @ 16:00:38 #121
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184301923
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2019 @ 16:07:39 #122
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_184302069
quote:
Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.

Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_184302218
quote:
99s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.

Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen? :?
Misschien heeft Coolblue het voorraad beheer / automatisering veel beter op orde waardoor dat gestroomlijnder loopt.

Maar beetje apart vind ik het wel, die fysieke winkels ineens van Coolblue.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 9 januari 2019 @ 16:18:52 #124
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184302265
quote:
99s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.

Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen? :?
Ik denk dat de efficiency van een bedrijf van met name het logistieke gedeelte gewoon goed op orde is en daar gaat normaal gesproken veel geld verloren.

Daarnaast heeft Coolblue inmiddels een naam opgebouwd waar mensen enthousiast over zijn, dus willen ze ook graag eens bij de fysieke shop gaan kijken. In het begin had de MediaMarkt ook een grote naam en reputatie van "daar moet je zijn" en was het dus ook altijd druk in de winkels. Maar zoiets slijt ook weer zoals we nu zien.
Don't let my username fool you...
pi_184302291
quote:
99s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:07 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Blijft toch een beetje de omgekeerde wereld. Fysieke winkels redden het niet en sluiten, terwijl er onder online winkels een trend lijkt om parallel een aantal fysieke winkels te openen.

Op zich prima, maar ik vraag me nu nóg meer af wat de 'klassieke' winkels dan zou fout deden. Die hadden dit toch ook kunnen doen? :?
De winkels van Coolblue zijn dan ook zo opgezet en ingericht dat het gaaf is om er te komen, producten uit te testen en advies te vragen. En op gunstige plekken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')