Zijn Japanners niet vaak(er) kariger uitgevoerd, omdat opties veel duurder zijn?quote:Op donderdag 27 december 2018 18:19 schreef Jordy-B het volgende:
Tja, voor betrouwbare, kleine benzineauto's kom je gauw bij Japanners (behalve Nissan) terecht. Die zijn wel gewild, waardoor de vraagprijs hoog ligt. Kijk je bijvoorbeeld naar de Mazda 2, dan zit je voor je budget al gauw tegen 8-10 jaar oude auto's te kijken.
Mwoah, ik weet niet hoe het de laatste tijd is, maar bij mijn weten hebben Japanners best wel wat luxe al standaard in huis. Verschilt ook per type auto. Een gebakje is wellicht wat minder luxe uitgevoerdquote:Op donderdag 27 december 2018 18:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zijn Japanners niet vaak(er) kariger uitgevoerd, omdat opties veel duurder zijn?
Of ligt dat misschien aan het merk, want ik weet wel dat Hyundai en Kia hun auto's de laatste (10?) jaar standaard met veel opties afleverden om op dat gebied concurrerend te kunnen zijn met de gevestigde merken.
Idd, ford focus zijn prima wagens. Heb er jarenlang 1 gehad en qua wegligging is het één van de fijnste auto's die je kan kopen.quote:Op donderdag 27 december 2018 18:16 schreef jitzzzze het volgende:
Een Ford focus, prima auto's die alles doen wat je wilt.
En inderdaad, een uitstekende OP.
Dat zijn er inderdaad heel veel, daarom ben ik ook op zoek naar wat slim is om in die categorie te kopen. Het mag klein zijn, en BMW/Mercedes/Audi hoeft van mij niet. Wat ik ook lastig vind is om in te schatten wat verstandig is qua bouwjaar en aantal kilometers, en wat in de klasse van +-10 jaar oud nou echt do’s en don’ts zijn.quote:Op donderdag 27 december 2018 18:13 schreef daNpy het volgende:
Hehe, eindelijk eens iemand met een goede OP. Dat mag ook wel eens gezegd worden
Ik denk dat je voor dat budget het beste kan kijken welke auto's standaard de opties hebben die jij wil, zodat je de zoekopdracht kan verkleinen. Op dit moment denk ik dat er heel veel auto's in vallen met verschillende groottes, bouwjaren etc.
(Een BMW E46 heeft bijvoorbeeld zo goed als standaard cruise, clima en stuurwiel bediening, toen ik die een kocht kwam er geen ander merk/type in de buurt voor die prijs met dergelijke opties standaard).
Ford Focus heb ik net even naar zitten kijken en kan je wat moois voor krijgen (qua opties). Je zit rond de 500 euro op kilometerstanden van 100.000-150.000. Nog dingen om op te letten? En is er nog een reden (anders dan ruimte) om voor de Fiesta te gaan i.p.v. Focus?quote:Op donderdag 27 december 2018 18:16 schreef jitzzzze het volgende:
Een Ford focus, prima auto's die alles doen wat je wilt.
En inderdaad, een uitstekende OP.
Mazda 2 is wel een goede tip, pa had vroeger altijd Mazda alleen wel veel minder aanbod dan bijvoorbeeld de Focusquote:Op donderdag 27 december 2018 18:19 schreef Jordy-B het volgende:
Tja, voor betrouwbare, kleine benzineauto's kom je gauw bij Japanners (behalve Nissan) terecht. Die zijn wel gewild, waardoor de vraagprijs hoog ligt. Kijk je bijvoorbeeld naar de Mazda 2, dan zit je voor je budget al gauw tegen 8-10 jaar oude auto's te kijken.
Moet zeggen dat het qua looks niet mijn favoriete auto is, maar zal hem toch eens op het lijstje zetten.quote:Op donderdag 27 december 2018 18:47 schreef Dudeweiser het volgende:
Ik heb een paar weken terug een Colt gekocht voor 5k. 2009 facelift model, vijf deurs, airco, cruise control en carkit aanwezig. Tot nu toe echt een topding, rij er elke dag met plezier mee naar Rotterdam (85km retour). Verbruik is tot nu toe ongeveer 1 op 16.
De Fiësta staat op een ander onderstel; de Focus is zoals gezegd een auto met een sublieme wegligging. Een Fiësta is op geen enkele wijze (naast het uiterlijk) te vergelijken met een Focus.quote:Op donderdag 27 december 2018 19:01 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ford Focus heb ik net even naar zitten kijken en kan je wat moois voor krijgen (qua opties). Je zit rond de 500 euro op kilometerstanden van 100.000-150.000. Nog dingen om op te letten? En is er nog een reden (anders dan ruimte) om voor de Fiesta te gaan i.p.v. Focus?
Aandachtspunten moet je even Google voor aanslingeren; elk model en elk motorblok heeft zo z'n specifieke dingen. Behalve de 1.6 diesel hebben ze niets spannends, maar je moet het wel even weten.quote:Op donderdag 27 december 2018 19:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De Fiësta staat op een ander onderstel; de Focus is zoals gezegd een auto met een sublieme wegligging. Een Fiësta is op geen enkele wijze (naast het uiterlijk) te vergelijken met een Focus.
Exact.quote:Op donderdag 27 december 2018 19:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De Fiësta staat op een ander onderstel; de Focus is zoals gezegd een auto met een sublieme wegligging. Een Fiësta is op geen enkele wijze (naast het uiterlijk) te vergelijken met een Focus.
Een Fiësta vind ik persoonlijk helemaal niets om in te rijden, de Focus vind ik heerlijk.quote:
Zelfde ervaring hier.quote:Op donderdag 27 december 2018 19:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een Fiësta vind ik persoonlijk helemaal niets om in te rijden, de Focus vind ik heerlijk.
Dat is ook lastig. Daarom mijn tip om je eisen op papier te zetten, dat kunnen wij niet voor je doen. Dan vallen er hopelijk een boel af.quote:Op donderdag 27 december 2018 19:01 schreef Viezze het volgende:
Wat ik ook lastig vind is om in te schatten wat verstandig is qua bouwjaar en aantal kilometers, en wat in de klasse van +-10 jaar oud nou echt do’s en don’ts zijn.
Ik heb hem ook niet gekocht voor de looks, maar voor de betrouwbaarheid Had maar 80k gereden trouwensquote:Op donderdag 27 december 2018 19:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
Mazda 2 is wel een goede tip, pa had vroeger altijd Mazda alleen wel veel minder aanbod dan bijvoorbeeld de Focus
[..]
Moet zeggen dat het qua looks niet mijn favoriete auto is, maar zal hem toch eens op het lijstje zetten.
Zal eens kijken naar Megane/Ibiza, zal ook zeker updates blijven sturen!quote:Op donderdag 27 december 2018 20:24 schreef Nismo91 het volgende:
Voor mijn vrouwtje een Renault Megane 3 gekocht, je krijgt ze geloof ik wel voor jouw budget, leuke auto om in te rijden en er zit alles op en aan.
Een Ibiza krijg je ook wel denk ik, vanaf 2010 dat model is ook wel leuk.
Update ons even als je iets op het oog hebt !
Waarom geen nieuwe leasebak uitzoeken ?
Het lastige is dat ik niet weet hoevaak ik de trein of de auto pak, dus het aantal kilometers kan fluctueren. En zoals gezegd woon ik in een milieuzone, en acht ik de kans aannemelijk dat je met een diesel uit het bouwjaar waar ik nu naar kijk op korte termijn niet meer er in mag.quote:Op donderdag 27 december 2018 20:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is ook lastig. Daarom mijn tip om je eisen op papier te zetten, dat kunnen wij niet voor je doen. Dan vallen er hopelijk een boel af.
Een diesel is nog wel te overwegen met zoveel km per jaar denk ik?
Zelf zou ik een klasse hoger/jonger shoppen voor een dergelijk kilometrage eigenlijk.
Misschien jonger, en tov een Polo wellicht ook groterquote:Op donderdag 27 december 2018 22:37 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het lastige is dat ik niet weet hoevaak ik de trein of de auto pak, dus het aantal kilometers kan fluctueren. En zoals gezegd woon ik in een milieuzone, en acht ik de kans aannemelijk dat je met een diesel uit het bouwjaar waar ik nu naar kijk op korte termijn niet meer er in mag.
Klasse hoger is nog wel eens de moeite waard om te kijken wat ik dan krijg :-) Bedoel je dan vooral jonger of ook groter?
Alsof Mitsubishi en Subaru beter zijn als Nissan.quote:
Mazda's willen nog wel eens snel roesten. Daarom altijd de onderkant goed bekijken.quote:terecht. Die zijn wel gewild, waardoor de vraagprijs hoog ligt. Kijk je bijvoorbeeld naar de Mazda 2, dan zit je voor je budget al gauw tegen 8-10 jaar oude auto's te kijken.
Maar dat geldt niet meer bij Mazda’s na 2008 toch.. alleen bij die oude beestjes.quote:Op vrijdag 28 december 2018 00:00 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Alsof Mitsubishi en Subaru beter zijn als Nissan.
[..]
Mazda's willen nog wel eens snel roesten. Daarom altijd de onderkant goed bekijken.
Ik zou het niet durven te zeggen. Maar ik weet zeker dat Mazda's van halverwege de jaren 2000 goed kunnen roesten. Of ze dat in 2008 hebben opgelost? Geen idee, zou daar graag een bron van zien.quote:Op vrijdag 28 december 2018 08:53 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Maar dat geldt niet meer bij Mazda’s na 2008 toch..
Ja maar zet een Mazda uit 2000 eens naast een Mazda van + - 10 jaar jonger, dan zie je aan alles dat ze goed met de tijd mee zijn gegaan. Hetzelfde voor Honda’s. Mijn eerste Civic roestte ook onder mijn kont vandaan, maar dat zie je bij de jongere modellen ook niet meer.quote:Op vrijdag 28 december 2018 09:07 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Ik zou het niet durven te zeggen. Maar ik weet zeker dat Mazda's van halverwege de jaren 2000 goed kunnen roesten. Of ze dat in 2008 hebben opgelost? Geen idee, zou daar graag een bron van zien.
Fors Focus komt hier vrij slecht uit de test Was niet mijn verwachtingquote:Op vrijdag 28 december 2018 09:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Onderzoekje van tijdje terug over roest.
Mijn werkbus (MB Sprinter) heeft ook al wat roest (niet door schade). Die is van 2013 met bijna 500.000km.
Heb een oude Mazda323 gehad. Alles bleef draaien, maar de felsnaden gaven een roestbruin spoor op de buitenzijde.quote:Op vrijdag 28 december 2018 08:53 schreef Nismo91 het volgende:
Maar dat geldt niet meer bij Mazda’s na 2008 toch.. alleen bij die oude beestjes.
Zoektochtje naar Ibiza gedaan, toch hoofdzakelijk de 1.2TDI die je daar terug vindt. Toch nog eens een rekensom aan wagen, maar denk dat ik het niet aandurf.quote:Op donderdag 27 december 2018 20:24 schreef Nismo91 het volgende:
Voor mijn vrouwtje een Renault Megane 3 gekocht, je krijgt ze geloof ik wel voor jouw budget, leuke auto om in te rijden en er zit alles op en aan.
Een Ibiza krijg je ook wel denk ik, vanaf 2010 dat model is ook wel leuk.
Update ons even als je iets op het oog hebt !
Waarom geen nieuwe leasebak uitzoeken ?
Ik geloof dat het omslagpunt erg hoog ligt nu. Misschien is LPG interessant voor je? Dan wel liever de wat oudere motoren (zonder directe injectie, zonder turbo’s).quote:Op vrijdag 28 december 2018 11:31 schreef Viezze het volgende:
[..]
Zoektochtje naar Ibiza gedaan, toch hoofdzakelijk de 1.2TDI die je daar terug vindt. Toch nog eens een rekensom aan wagen, maar denk dat ik het niet aandurf.
Die zijn allemaal uit de lease omdat de bijtelling niet meer interessant was, heb zelf ook zo eentje gehad. Het is wel een super zuinig karretje !quote:Op vrijdag 28 december 2018 11:31 schreef Viezze het volgende:
[..]
Zoektochtje naar Ibiza gedaan, toch hoofdzakelijk de 1.2TDI die je daar terug vindt. Toch nog eens een rekensom aan wagen, maar denk dat ik het niet aandurf.
Ergens durf ik gas niet aan, heb toch het idee dat het vaak stuk gaat (niet echt ergens op gebaseerd).quote:Op vrijdag 28 december 2018 11:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik geloof dat het omslagpunt erg hoog ligt nu. Misschien is LPG interessant voor je? Dan wel liever de wat oudere motoren (zonder directe injectie, zonder turbo’s).
Heb zelf de Polo 1.2TDI gehad, heb ooit een keer 1000km op 1 tank gehaaldquote:Op vrijdag 28 december 2018 12:05 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Die zijn allemaal uit de lease omdat de bijtelling niet meer interessant was, heb zelf ook zo eentje gehad. Het is wel een super zuinig karretje !
Benzine lijkt mij ook beter hoor in jouw situatie !quote:Op vrijdag 28 december 2018 14:52 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ergens durf ik gas niet aan, heb toch het idee dat het vaak stuk gaat (niet echt ergens op gebaseerd).
[..]
Heb zelf de Polo 1.2TDI gehad, heb ooit een keer 1000km op 1 tank gehaald
Edit: heb het berekend op basis van 5L/100 voor de diesel en 7L/100 voor de benzine, dan ligt met de huidige prijzen het omslagpunt op 13.200km. Diesel is in onderhoud duurder, restorno’s lager (vermoed ik met de huidige “jacht” op dieselauto’s) en risico dat ik niet bij mijn huis kan komen en de auto gedwongen moet verkopen. Benzine dan toch veiliger is mijn gevoel. Zitten nog wel wat leuke in mijn prijscategorie, bijvoorbeeld: http://voorraad.autodataw(...)le/occ13727945-65e6f
restorno = ?quote:
De mensen die ik ken die er een hebben zeggen alleen dat ie sloom is en klein. En met airco aan nog slomer.quote:Op zaterdag 29 december 2018 14:01 schreef Viezze het volgende:
Volgens mij staan ze wel als betrouwbaar bekend.
C1, aygo en 107/108 zijn allemaal hetzelfde.quote:Op zaterdag 29 december 2018 14:01 schreef Viezze het volgende:
Nog een overweging (om het nog complexer te maken :-P ) is om naar de Citroën C1 te kijken. Ik dacht dat ze niet met cruise Control werden geleverd, maar zie er toch een paar staan.
Voordeel: veel jonger dan waar ik hiervoor keek, goedkoop in zowel brandstof als wegenbelasting
Nadeel: Frans :-P slechter weggedrag, weinig ruimte (niet heel erg)
Volgens mij staan ze wel als betrouwbaar bekend.
die zou ik lekker vermijden als je redelijk wat kilometers gaat maken. Waardeloze stoelen, traag, klein en rumoerig. Dan zou ik veel liever in een comfortabele auto van een paar jaar ouder rijden.quote:Op zaterdag 29 december 2018 14:01 schreef Viezze het volgende:
Nog een overweging (om het nog complexer te maken :-P ) is om naar de Citroën C1 te kijken. Ik dacht dat ze niet met cruise Control werden geleverd, maar zie er toch een paar staan.
Voordeel: veel jonger dan waar ik hiervoor keek, goedkoop in zowel brandstof als wegenbelasting
Nadeel: Frans :-P slechter weggedrag, weinig ruimte (niet heel erg)
Volgens mij staan ze wel als betrouwbaar bekend.
Mijn vrouw "rijdt" in een 107, ik soms als het niet anders kan. Nou, zonde van je geld. Dan beter een paar jaar oudere met meer km's kopen voor hetzelfde geld.quote:Op zaterdag 29 december 2018 14:13 schreef DieselTank het volgende:
[..]
C1, aygo en 107/108 zijn allemaal hetzelfde.
Autoblog heeft een aankoopadvies van de peus 107 op youtube staan, en autoweek een aankoopadvies van de citroen c1 op youtube staan.
De versnellingsbakken van die Uppies zijn behoorlijk zwak, vaak gaan ze niet langer dan 80.000 km probleemloos mee.quote:Op maandag 31 december 2018 19:12 schreef Viezze het volgende:
Ben toch wel van dat plan afgestapt, is net niet genoeg auto zoals hierboven meermaals aangegeven
Maar gisteren proefrit gemaakt in een Skoda Citigo, was positief verrast.
Waar ik nu het meest naar neig is Citigo/Up/Mii (evt private lease), of een Ibiza. Misschien wordt het budget iets opgehoogd.
Ach, als er net een nieuwe turbo op zit, gaat ie toch zeker weer 40.000km meequote:Op dinsdag 1 januari 2019 14:50 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De versnellingsbakken van die Uppies zijn behoorlijk zwak, vaak gaan ze niet langer dan 80.000 km probleemloos mee.
Bij de Ibiza zou ik voor een 1.4 16 klepper gaan, dus zeker niet de 1.4 TSI.
Goede tips Thanks. Wat betreft de Up-familie, 80.000 was wel een beetje wat ik voorbij zag komen in onze prijsklasse. Wat voor kosten moet ik aan denken als het spul stuk gaat?quote:Op dinsdag 1 januari 2019 14:50 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De versnellingsbakken van die Uppies zijn behoorlijk zwak, vaak gaan ze niet langer dan 80.000 km probleemloos mee.
Bij de Ibiza zou ik voor een 1.4 16 klepper gaan, dus zeker niet de 1.4 TSI.
Jupquote:Op vrijdag 28 december 2018 00:00 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Alsof Mitsubishi en Subaru beter zijn als Nissan.
Graag gedaanquote:
Ik denk dat je ook van de Citigo/Up/Mii spijt gaat krijgen als je 20k per jaar gaat rijden, ik heb ze vaak genoeg gereden bij mijn vorige baan en het blijven karige autootjes. Waardeloze stoelen, slechte isolatie en redelijk straf geveerd.quote:Op maandag 31 december 2018 19:12 schreef Viezze het volgende:
Ben toch wel van dat plan afgestapt, is net niet genoeg auto zoals hierboven meermaals aangegeven
Maar gisteren proefrit gemaakt in een Skoda Citigo, was positief verrast.
Waar ik nu het meest naar neig is Citigo/Up/Mii (evt private lease), of een Ibiza. Misschien wordt het budget iets opgehoogd.
Mijn garage had het over 900 euro voor een nieuwe bak.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 16:35 schreef Viezze het volgende:
[..]
Goede tips Thanks. Wat betreft de Up-familie, 80.000 was wel een beetje wat ik voorbij zag komen in onze prijsklasse. Wat voor kosten moet ik aan denken als het spul stuk gaat?
Ibiza 1.4 TSI zit ik niet naar te kijken, de "normale" 1.4 lijkt me prima Ik zie ook wel een aantal 1.2 voorbij komen, is dat nog beter of slechter dan de 1.4? Behalve dat de 1.2 heel traag is uiteraard
Goede keuze voor je portemonneequote:Op dinsdag 1 januari 2019 17:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ondertussen wel besloten dat ik hem gewoon ga kopen
Oké thanks, goed om in het plaatje mee te nemen.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 17:35 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Mijn garage had het over 900 euro voor een nieuwe bak.
Je hebt ook nog de normale 1.6 voor de Ibiza.
Ik heb geen laadpaal op werk, en bij huis weet ik nog niet, dus dan is de investering wel wat hoog voor het feit dat ik straks mogelijk grote stukken niet elektrisch kan rijdenquote:Op dinsdag 1 januari 2019 17:36 schreef SOG het volgende:
Als je het budget iets ophoogt kan je net zo goed een prius plugin pakken. Helft wegenbelasting sws tm 2020. 136pk onder je reet. Automaat en amper onderhoud. En eerste km's elektrisch.
Klopt. Voor zo een plug in ben je toch al 12 ruggen kwijt denk ik.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 17:49 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik heb geen laadpaal op werk, en bij huis weet ik nog niet, dus dan is de investering wel wat hoog voor het feit dat ik straks mogelijk grote stukken niet elektrisch kan rijden
Over het aantal kilometers is het nu echt nog een gok hoeveel het er worden en dat maakt de keuze lastig.
Als ik een Ibiza of Focus van 8-10 jaar oud koop is er ook een significante kans op een grote reparatie op korte termijn.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 17:54 schreef SOG het volgende:
Waarom zou je een auto kopen waarbij je rekening moet houden met een evt nieuwe bak. Is het merkje wat erop staat dan zoveel waard. Japanners staan bovenaan qua betrouwbaarheid. Starten en gaan. Olie remmen filter hier en daar. Voor het leeuwendeel Youtube aanzetten en zelf doen als je een beetje handig bent en wat geld wil besparen.
Rij nu 1.5 jaar japans en ga echt niet meer terug naar duits, laat staan frans. Dan zou ik nog liever een focusje pakken of een fiesta.
Maja ieder zn smaak en voorkeuren uiteraard.
Yes distributiewissel en waarschijnlijk remmen en koppeling. Ook de dynamo zal tegen die tijd de geest geven.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 18:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als ik een Ibiza of Focus van 8-10 jaar oud koop is er ook een significante kans op een grote reparatie op korte termijn.
tja als een-slak-zonder-comfort-je-van-a-naar-b-brengertje je opwindt omdat je 50 cent per rit bespaartquote:Daarnaast is een Up of soortgelijk super zuinig, zeker als je er hoofdzakelijk 100 mee rijdt. En ken twee mensen in mijn directe omgeving die er met plezier in rijden.
proefrijden en veel autobedrijven bezoeken. Ga het gesprek met de verkoper aan en laat je professioneel afzetten.quote:Maar zoals jullie vast merken ben ik er nog niet helemaal uit, de tips helpen iig wel. Doel is om deze maand een auto te kopen.
haha zeker, Autoreset en Easyway Jij ook een ex-collega begrijp ik?quote:Op dinsdag 1 januari 2019 17:34 schreef Viezze het volgende:
Vorige baan was studentchauffeur zeker? Ik heb ze ook regelmatig gereden, en vorige week dus ook een proefrit gemaakt en ik was toch wel enthousiast.
Het merendeel van mijn kilometers zijn 100kmh met groot stuk trajectcontrole, en vond die Citigo bij 100kmh echt nog prima rijden.
Heb wat gezocht over de versnellingsbak, conclusie is een iets nieuwer model en met proefrijden proberen of hij makkelijk in de 1 & achteruit gaat.
Ibiza toch ook maar eens proberen.
Vroeger was ik fan van auto's, en dacht ik dat ik dikke bakken zou gaan rijden. Nu ik er voor moet betaal vind ik het allemaal niet zo leuk meerquote:Op dinsdag 1 januari 2019 20:15 schreef lipje het volgende:
[..]
Yes distributiewissel en waarschijnlijk remmen en koppeling. Ook de dynamo zal tegen die tijd de geest geven.
[..]
tja als een-slak-zonder-comfort-je-van-a-naar-b-brengertje je opwindt omdat je 50 cent per rit bespaart
[..]
proefrijden en veel autobedrijven bezoeken. Ga het gesprek met de verkoper aan en laat je professioneel afzetten.
Succes
Heb bij Easyway gewerkt!quote:Op dinsdag 1 januari 2019 20:15 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
haha zeker, Autoreset en Easyway Jij ook een ex-collega begrijp ik?
Tsja als jij het goed vindt rijden dan heb je natuurlijk wel een recent model, met betrouwbare techniek en lage onderhoudskosten dus dat is wel ideaal.
Private lease vs zelf aanschaffen zou je nog even kunnen doorrekenen in een Excelletje. Toen ik mijn auto kocht heb ik het doorgerekend met ~25k km per jaar en kwam ik er op uit dat zelf aanschaffen net iets goedkoper is.
Edit: Ik zie nu dat je sowieso zelf gaat kopen dus negeer dat laatste stukje maar.
Ik kijk er ook vooral naar zoals jij het beschrijft (en mijn vriendin al helemaal). Vakantie ermee doen we misschien eens in de twee jaar of nog minder.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 20:23 schreef Nismo91 het volgende:
Komt hij weer denk je zeker maar ik heb een jaar lang een Seat mii gereden, ja verschillende leasers gehad
Maar op zich een prima auto, hij brengt je van a naar b maar meer dan dat is het niet. Van binnen vond ik het er leuk uit zien met dat zwart en wit, wel zon display er bij nemen dan kun je spotify streamen. Beter als een aygo / 107 / c1.
Lekker zuinig ook. Ben ook wel eens op vakantie geweest met her beestje, 750km maar was goed vol te houden (geen airco gebruiken anders kom je de bergen niet op) En qua onderhoud dat de bak op is na 80k geloof ik niet zo in.. het is een VAG bak.
Zelf heb ik nu een Clio estate uit 2015 volgens mij krijg je de hatchback van dit type ook wel als je het budget iets verhoogd, niks mis mee!
Eerlijk gezegd de k ik dat die up misschien wel het beste is wat je kan kopen. Kijk ook naar de mii en citygo, weet niet of het veel scheelt in prijs, maar het is dezelfde auto, al is de up wel het “leukst”quote:Op dinsdag 1 januari 2019 21:01 schreef Viezze het volgende:
[..]
Vroeger was ik fan van auto's, en dacht ik dat ik dikke bakken zou gaan rijden. Nu ik er voor moet betaal vind ik het allemaal niet zo leuk meer
[..]
Heb bij Easyway gewerkt!
Private lease is denk ik veel meer een gevoelskwestie voor mij, want zo extreem veel duurder of goedkoper dan zelf kopen kan het niet zijn. Bij private lease kies je vooral voor comfort en niet in een keer een klap geld kwijt zijn, maar wel relatief hoge maandlasten.
[..]
Ik kijk er ook vooral naar zoals jij het beschrijft (en mijn vriendin al helemaal). Vakantie ermee doen we misschien eens in de twee jaar of nog minder.
Clio van dat jaar is idd ook een goede bak, maar omdat er ook een verhuizing aan komt denk dat ik dat dit budget (of net 1k meer) het wel is. Ook prima voor een eerste eigen auto denk ik.
Hoewel het niet een must is kijk ik nog wel naar de 75pk versie. Maar traag is het zeker, vol gas voelt alsof er niks gebeurtquote:Op dinsdag 1 januari 2019 22:48 schreef JDude het volgende:
Ik heb in 1,5 jaar bijna 45K geklokt met een Up!
Ruimte is het probleem niet als je er vooral zelf in zit. Ik ben 1,94 en dan is de achterbank achter mij nog slechts bagageruimte. Ik reed in feite een 2,5 persoons auto . Snelheid ook niet, ik reed 's ochtends in alle vroegte met gemak 150 op de A16 , het is vooral de tijd die het kost om op die snelheid te komen. Het turboloze 1.0 driepittertje moet daar flink voor werken. Terug van 5 naar 4 bij het omhoog een tunnel uitrijden was ook geen uitzondering . Volgens mij is het verder wel een vrij probleemloos motortje, vooral de TSI's waren jarenlang berucht.
Rij nu z'n iets grotere broer (Polo) maar dan wel het 2018 model. Voor 5K val je twee generaties terug denk ik en dan weet ik zo net nog niet of ik niet voor een nieuwere up zou kiezen als het m'n eigen geld was.
Kijk ook zeker naar de Mii en Citigo. Maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit welke van de drie het wordt.quote:Op woensdag 2 januari 2019 09:41 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd de k ik dat die up misschien wel het beste is wat je kan kopen. Kijk ook naar de mii en citygo, weet niet of het veel scheelt in prijs, maar het is dezelfde auto, al is de up wel het “leukst”
En als eerste auto is het echt wel prima hoor ! Ik had een fout getunede Honda Civic uit 97
Zelfde ervaring hierzo.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 22:48 schreef JDude het volgende:
Ik heb in 1,5 jaar bijna 45K geklokt met een Up!
Ruimte is het probleem niet als je er vooral zelf in zit. Ik ben 1,94 en dan is de achterbank achter mij nog slechts bagageruimte. Ik reed in feite een 2,5 persoons auto . Snelheid ook niet, ik reed 's ochtends in alle vroegte met gemak 150 op de A16 , het is vooral de tijd die het kost om op die snelheid te komen. Het turboloze 1.0 driepittertje moet daar flink voor werken. Terug van 5 naar 4 bij het omhoog een tunnel uitrijden was ook geen uitzondering . Volgens mij is het verder wel een vrij probleemloos motortje, vooral de TSI's waren jarenlang berucht.
Rij nu z'n iets grotere broer (Polo) maar dan wel het 2018 model. Voor 5K val je twee generaties terug denk ik en dan weet ik zo net nog niet of ik niet voor een nieuwere up zou kiezen als het m'n eigen geld was.
Dit was ook mijn voorstel maar dan niet vanwege het verhuizen maar omdat je nog geen flauw idee hebt hoeveel Km je gaat rijden per jaar en hieveel comfort je van de auto gaat verlangen.quote:Op woensdag 2 januari 2019 11:04 schreef lipje het volgende:
Misschien een raar voorstel, maar als je gaat verbouwen/verhuizen en zelf het nodige gaat klussen is een oude grote bak van zeg 500 tot 1000 euro wel goed om een jaartje te overbruggen. Kan je m volstouwen en afraggen en na een jaar uiteindelijk een auto voor langere tijd kopen
Weet je dat al voor zeker:quote:Op maandag 7 januari 2019 11:51 schreef Viezze het volgende:
Thanks voor het meedenken allen.
Voglende afweging is nog welke verzekering, zoals hierboven ook al benoemd. Doordat ik mijn leaseauto te lang geleden heb ingeleverd zijn de kosten best hoog met 0 schadevrije jaren. Moet me er verder nog in verdiepen welke verzekering ik zou willen.
Weet iemand of dat spul roofgoed is (i.v.m. WA+ dekking)?
Tekst afkomstig van: https://www.consumentenbo(...)en-schadevrije-jarenquote:Enkele leasemaatschappijen registreren schadevrije jaren in Roy-Data na afloop van het leasecontract, waardoor je ze niet verliest.
quote:Wil je de opgebouwde schadevrije jaren van je leaseauto meenemen naar de verzekering van je eigen auto? Je hebt dan een leaseverklaring nodig. Die kun je opvragen bij de leasemaatschappij. Autoverzekeraars nemen die jaren meestal wel over, behalve de Goudse. Sommige verzekeraars registreren de leasejaren niet als 'zuivere' schadevrije jaren maar geven een premiekorting, zoals ANWB, de Nederlanden van Nu, Unigarant en Univé.
Heb ze nog wel even een mailtje gestuurd hoe het werkt als ik een verklaring van deze maand kan krijgen, maar het wel meer dan een jaar geleden is dat ik mijn auto bij Leaseplan heb ingeleverd.quote:Heb je de afgelopen periode in een leaseauto gereden? Dan worden jouw schadevrije jaren niet vermeld in Roy-data. Vraag de leasemaatschappij om een leaseverklaring en mail deze naar onsof stuur het per post. De verklaring mag niet ouder zijn dan 12 maanden. Wij laten je per e-mail weten of en zo ja, hoeveel schadevrije jaren wij toekennen.
oh haha. Overheen gelezen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 18:25 schreef Viezze het volgende:
Tips zijn welkom om op te letten, zolang je me maar niet probeert van deze auto af te praten
Ik bedoelde van de auto Import twijfel ik zelf ook overquote:
O thanks hiervoor, ik had aangenomen dat hij airco heeft. Daar gaan we dus niet heen!quote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:02 schreef SOG het volgende:
Derde staat wel dat ie cc heeft. Maar geen airco!?!? Auto van 6.5k en dan geen airco
Nr1 geweest, prima auto, paar aandachtspunten maar daar konden ze naar kijken. Echter had er in november al onderhoud moeten gebeuren, en dat wilden ze niet erbij doen. Als we het daar laten doen is de prijs 7000, toch wat fors vonden we zelf.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 18:25 schreef Viezze het volgende:
Update-post:
Morgen drie auto's op het lijstje staan om te bekijken. Doel is niet om ze alle drie te bekijken, hopelijk bevalt de eerste al voldoende
Nr 1: https://www.carnext.com/n(...)/mii/nbx0-9j1c-5hae/
Voordelen: Leasebak dus goed onderhouden, hele onderhoudshistorie online en staan geen bijzonderheden tussen, 6 mnd garantie
Nadelen: geen navi, en daardoor voor zover ik het weet geen telefoonvoorbereiding (navigatie zelf boeit me niet zoveel)
Nr2: https://www.marktplaats.n(...)19df&previousPage=lr
Voordelen: zeer goed uitgerust, 75pk motor dus iets minder langzaam
Nadelen: kleur, particulier, geimporteerd dus risico qua kilometers
Nr3: http://www.ansa-automotiv(...)&mdlid=3392&so=lijst
Voordelen: prima uitgevoerd, prijs ook prima en contact gehad via de app en kan onderhandeld worden
Nadelen: APK kort geldig (kan wel met APK geleverd worden dus onderhandeling), geen cruise control (kost 400e aftermarket), geen navi dus geen telefoon
Tips zijn welkom om op te letten, zolang je me maar niet probeert van deze auto af te praten
Wat mij opvalt is dat ‘ie al 4 eigenaren heeft gehad in NL (in krap 2,5 jaar) en de huidige heeft ‘m pas sinds augustus.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 14:40 schreef Viezze het volgende:
[..]
Gaan nu bij Nr 2 kijken. Import en particulier, maar wel goed aangekleed. Maar eens proberen hoe het rijdt. Nog tips om op te letten in zo’n geval? Heb al iemand die de km-stand uit Duitsland kan checken op basis van chassisnummer
Zou voor mij al een no go zijn. Zoveel eigenaren in korte rijdt houdt meestal niet veel goeds in.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 14:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat ‘ie al 4 eigenaren heeft gehad in NL (in krap 2,5 jaar) en de huidige heeft ‘m pas sinds augustus.
Staan genoeg auto’s te koop. Zou gewoon lekker verder kijken. Import, veel eigenaren..quote:Op zaterdag 12 januari 2019 14:47 schreef Viezze het volgende:
Klopt valt mij ook op. Hij heeft daarna nog wel banden vervangen, dus ben heel benieuwd naar zijn verhaal.
Voor mij ook hoor. Ik zou lekker zelf in DLD shoppen. Volgens mij hoef je al geen BPM meer af te dragen omdat ze zo ‘schoon’ zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 14:59 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zou voor mij al een no go zijn. Zoveel eigenaren in korte rijdt houdt meestal niet veel goeds in.
[..]
Staan genoeg auto’s te koop. Zou gewoon lekker verder kijken. Import, veel eigenaren..
Gefeliciteerd een prima rijdende auto, niet zoals ie eruitziet maar veel 'groter'. De blokken zijn ook redelijk goed dacht ik, beter dan de tsi's van 2007-2015 iigquote:Op zondag 20 januari 2019 16:31 schreef Viezze het volgende:
Bij die witte Up kwamen we er niet uit over de prijs, en hij had hem twee dagen later alsnog verkocht.
Maar, gisteren wezen kijk bij een andere Up en gekocht! Is geïmporteerd uit Duitsland, maar daar altijd dealeronderhouden geweest (via via nog onderhoudshistorie uit VW systemen kunnen krijgen en klopte, en geen bijzonderheden).
Maar even bekijken of het me echt irriteert, anders laten polijsten inderdaad! En zag zomerbanden al met velg op marktplaats voor +-200¤, kan ze thuis wel opslaanquote:Op zondag 20 januari 2019 17:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Gefeliciteerd! Misschien langs een poetser als de krasjes irriteren? En marktplaats in de gaten houden voor een zomersetje.
Gefeliciteerd met je aankoop!quote:Op zondag 20 januari 2019 18:31 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar even bekijken of het me echt irriteert, anders laten polijsten inderdaad! En zag zomerbanden al met velg op marktplaats voor +-200¤, kan ze thuis wel opslaan
En, tevreden er mee?quote:Op zondag 20 januari 2019 16:31 schreef Viezze het volgende:
Bij die witte Up kwamen we er niet uit over de prijs, en hij had hem twee dagen later alsnog verkocht.
Maar, gisteren wezen kijk bij een andere Up en gekocht! Is geïmporteerd uit Duitsland, maar daar altijd dealeronderhouden geweest (via via nog onderhoudshistorie uit VW systemen kunnen krijgen en klopte, en geen bijzonderheden).
Pluspunten: 75pk, geluidssysteem met zes boxen, stoelverwarming, en alles wat we verder wilden. Was ook scherp geprijsd
Nadeel: her en der wat krasjes, maar verder niks.
Hij zei alleen dat hij op all seasons stond, maar na onderzoek blijken het winterbanden te zijn. Dus nog wel ff zomerbanden fixen.
hihi, eerst wilde je niet kleiner dan een Powlow, maar je visie is wat gekrompen zo te zienquote:Op maandag 31 december 2018 19:12 schreef Viezze het volgende:
Ben toch wel van dat plan afgestapt, is net niet genoeg auto zoals hierboven meermaals aangegeven
Maar gisteren proefrit gemaakt in een Skoda Citigo, was positief verrast.
Waar ik nu het meest naar neig is Citigo/Up/Mii (evt private lease), of een Ibiza. Misschien wordt het budget iets opgehoogd.
Ruitenwissers zijn belangrijker als je remmerij?quote:Op zondag 17 februari 2019 20:25 schreef Viezze het volgende:
Achterremmen hebben flink verschil in remkracht maar nog binnen apk, en ruitenwissers voor moeten ook een keer vervangen worden maar dat zijn de kosten niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |