SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In D.'s 'wat moet er in de top 2000'-competitie wonnen vorig jaar The Motors met Airport voor Talk Talk met Living in another World. Wij verwachten beide liedjes dus vanzelfsprekend deze editie in de lijst. Maar dan moeten jullie wel even meestemmen.
Nog 3 andere stemtips: 3 acts die bijna aan de afgrond staan met hun enige liedje
- Hot Chocolate - Emma (1969)
- Sam and Dave - Soul Man (1996)
- Stone Roses - Fool's Gold (1997)
Deze drie liedjes verdienen het om in de top 2000 te blijven. Vandaar dit stemadvies.
Oh, en iedereen die op Lil Kleine en Frenna stemt is af.
Wanneer?
Dinsdag 25 december 08:00 tot en met Maandag 31 december 23:59. (verwachten wij)
De lijst van 2018
KLIK HIER VOOR DE LIJST VAN 2018
Presentatie
08:00 - 10:00 uur - Jan-Willem Roodbeen
10:00 - 12:00 uur - Bart Arens
12:00 - 14:00 uur - Holle Bolle Gijs
14:00 - 16:00 uur - Rob Stenders
16:00 - 18:00 uur - Ruud de Wild
18:00 - 20:00 uur - Wouter van der Goes
20:00 - 22:00 uur - Stefan Stasse
22:00 - 00:00 uur - Paul Rabbering
00:00 - 02:00 uur - Evelien de Bruijn
02:00 - 04:00 uur - Rick van Velthuysen
04:00 - 06:00 uur - Frank van ’t Hof
06:00 - 08:00 uur - Annemieke Schollaardt
De Tunes
De Tunes zijn Verleden Tijd. Wil je ze horen, luister dan eind november naar de Evergreen top 1000. Ongetwijfeld met Anneke Grönloh en Koos Alberts.
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2018 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Met het mensonterende café. Had ik daar al over geklaagd?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio (en tot 3 uur in het cafe) via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur. Tussen 3 en 5 wordt het café gepoetst, ongetwijfeld met Echoes op de achtergrond.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men NPO 2 Extra of NPO 3 Extra of wat het ook is 1 op 1 naar omzet!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Dat had je al moeten doen.
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. Dat zal vast ooit geupdatet zijn, maar geen zin om dat uit te zoeken. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Staat ie in de top 2000?
Hopelijk kunnen we ook dit jaar genieten van een site met schijtlollige gifjes waarin je kunt zien welke liedjes de lijst hebben gehaald. Als het goed is zijn dit er precies 2000. De site is online op www.staatieindetop2000.nl. Vorig jaar konden we niet tellen en ging dat mis.
Nog wat classics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar waren HoudJeMond en ArnieAlberts onze representatives in het café, wie o wie worden het dit jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen: Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Zouden niet-witte/blanke mensen misschien niet van typische Radio 2-muziek houden?quote:Op donderdag 27 december 2018 12:38 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Er is een donkere vent in het café? Das ook de eerste keer.
Hun afwezigheid is inderdaad opvallend.
Wat lijkt het me trouwens vreselijk om als dj zijnde zo stom aangegaapt te worden, door zo'n club dagjesmensen voor het raam.![]()
Het is vast een acteurquote:Op donderdag 27 december 2018 12:42 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zouden niet-witte/blanke mensen misschien niet van typische Radio 2-muziek houden?
Hun afwezigheid is inderdaad opvallend.![]()
![]()
of zij zijn gewoon verstandiger en blijven thuis luisterenquote:Op donderdag 27 december 2018 12:42 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zouden niet-witte/blanke mensen misschien niet van typische Radio 2-muziek houden?
Hun afwezigheid is inderdaad opvallend.
I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Ieder zijn meug.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:42 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Hun afwezigheid is inderdaad opvallend."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht, maar de top 2000/radio 2 is wel echt een typisch blanke-mensending. Zal vast niet de enige doelgroep zijn maar sowieso 80% van de mensen wel.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:42 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Hun afwezigheid is inderdaad opvallend."Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Trouwens de uurtjes vandaag van Rob zijn niet best... dus ga ik luisteren
Haal 'm eraf Gijs, met een goed scherp scheermes."Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Dan is het toch redelijk representatief.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:43 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht, maar de top 2000/radio 2 is wel echt een typisch blanke-mensending. Zal vast niet de enige doelgroep zijn maar sowieso 80% van de mensen wel."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Zegt ie altijdquote:
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.![]()
quote:Op donderdag 27 december 2018 12:44 schreef MTheBassman het volgende:
Haal 'm eraf Gijs, met een goed scherp scheermes.
Dat vond-ie zelf ook al. Ben benieuwd welke gezelschapsspellen er straks in de studio liggen.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:44 schreef peaceman het volgende:
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
We moeten dan tussen 13:00 en 14:00 uur even naar Primera!quote:Op donderdag 27 december 2018 12:44 schreef peaceman het volgende:
Trouwens de uurtjes vandaag van Rob zijn niet best... dus ga ik luisterenMake love, not war ☮![]()
En nee niet net wakker, maar drukker dan ik dacht en straks derde kerstdag bij mijn ma
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17![]()
Rob klaagde al, maar ik las hier dat ze prima zijnquote:Op donderdag 27 december 2018 12:44 schreef peaceman het volgende:
Is dit Cockney of toch wel?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
met een bot mes heb je makkelijker ongelukken hoor. Just sayingquote:Op donderdag 27 december 2018 12:44 schreef MTheBassman het volgende:
Haal 'm eraf Gijs, met een goed scherp scheermes.![]()
Ik ga ervoor kijken zelfsquote:Op donderdag 27 december 2018 12:44 schreef peaceman het volgende:
Trouwens de uurtjes vandaag van Rob zijn niet best... dus ga ik luisterenWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Dat moet met z'n tweetjes?quote:Op donderdag 27 december 2018 12:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
We moeten dan tussen 13:00 en 14:00 uur even naar Primera!![]()
![]()
Echt iets om naar uit te kijken, het blok van Stenders van vandaag.
https://www.radiofreak.nl(...)top-2000-boutmuziek/"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
ik ook!quote:Op donderdag 27 december 2018 12:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik ga ervoor kijken zelfs
Make love, not war ☮![]()
sssstquote:Op donderdag 27 december 2018 12:45 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
met een bot mes heb je makkelijker ongelukken hoor. Just saying
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Ik vraag het hem als ik Cockney Rebelquote:Op donderdag 27 december 2018 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rob klaagde al, maar ik las hier dat ze prima zijn
Is dit Cockney of toch wel?![]()
![]()
Ik gun Gijs een poliep.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
goed punt!quote:Op donderdag 27 december 2018 12:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik ga ervoor kijken zelfsI love music |Ajax forever
ja ze durft niet alleenquote:I love music |Ajax forever
2 keer Marco B in het 1e uurquote:Op donderdag 27 december 2018 12:44 schreef peaceman het volgende:
Trouwens de uurtjes vandaag van Rob zijn niet best... dus ga ik luisteren![]()
Advent kraskalenders al allemaal open gemaakt?quote:Op donderdag 27 december 2018 12:46 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
ZekerWe hebben een stapeltje krasloten in te leveren.
-Scorpion_17![]()
Flinke stapel danquote:Op donderdag 27 december 2018 12:46 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
ZekerWe hebben een stapeltje krasloten in te leveren.
![]()
![]()
Het valt me overigens op dat er nog maar 1 notering van Caro Emerald nu in staat (Night ;Like this). Volgens mij had ze vroeger meer in de lijst."Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Mooi ook dat ie zelf al min of meer aangeeft dat ie kutmuziek gaat draaien.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:45 schreef Ferdo het volgende:
Echt iets om naar uit te kijken, het blok van Stenders van vandaag.
https://www.radiofreak.nl(...)top-2000-boutmuziek/
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo![]()
Die hype is een beetje voorbijquote:Op donderdag 27 december 2018 12:47 schreef MTheBassman het volgende:
Het valt me overigens op dat er nog maar 1 notering van Caro Emerald nu in staat (Night ;Like this). Volgens mij had ze vroeger meer in de lijst.![]()
Nederland krijgt toch weer meer smaakquote:Op donderdag 27 december 2018 12:47 schreef MTheBassman het volgende:
Het valt me overigens op dat er nog maar 1 notering van Caro Emerald nu in staat (Night ;Like this). Volgens mij had ze vroeger meer in de lijst.
De skyradio meuk van 10 jaar geleden doet het sowieso een stuk slechter dan in 2011, toen stonden alle scheten van Ilse, Racoon etc erinquote:Op donderdag 27 december 2018 12:47 schreef MTheBassman het volgende:
Het valt me overigens op dat er nog maar 1 notering van Caro Emerald nu in staat (Night ;Like this). Volgens mij had ze vroeger meer in de lijst.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja dat vind ik zeker niet erg hoorquote:Op donderdag 27 december 2018 12:47 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Nederland krijgt toch weer meer smaak
Hoe vertel je iemand...dat Marco 2x in een uur komt, dat Blřf 31 nummers erin heeft, en dat Zoutelande hoog staatquote:![]()
In '11 en '14 had ze er vijf.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:47 schreef MTheBassman het volgende:
Het valt me overigens op dat er nog maar 1 notering van Caro Emerald nu in staat (Night ;Like this). Volgens mij had ze vroeger meer in de lijst."Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Deze had niet gehoeven van Eminem.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
jawel, maar samen een uitje he?quote:
ze is verkast naar radio5, helaasquote:Op donderdag 27 december 2018 12:47 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Die hype is een beetje voorbij![]()
Toch nog een beetje Primus in de lijstWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Nee, beetje jammer.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Deze had niet gehoeven van Eminem.![]()
Ook geen partijtje slowen oid.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:47 schreef alopio het volgende:
Ik zeg het niet snel, maar Gijs valt tot nu toe dit uur reuze mee. Hij houd zich in qua lullen
Lees verder hier onderaan:
https://www.radioforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=31358&start=270![]()
Deze is leuk
Ja maar alleen de kalenders die al prijzen hadden. We hebben er meerdere gekregen. We krassen per dag, maar als er een prijs is dan mag alles open gekrast worden en een nieuwe worden opgehaald.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:46 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Advent kraskalenders al allemaal open gemaakt?Make love, not war ☮![]()
Sorry, heb ik op gestemd,quote:Op donderdag 27 december 2018 12:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
![]()
Nederland krijgt zowaar toch wat meer smaak. Hoop ik althans.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De skyradio meuk van 10 jaar geleden doet het sowieso een stuk slechter dan in 2011, toen stonden alle scheten van Ilse, Racoon etc erin"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Gezelligquote:Op donderdag 27 december 2018 12:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
jawel, maar samen een uitje he?![]()
![]()
Nee, zijn wel leukere en veel betere te bedenken.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Daarvoor is een hoop andere SkyRadio-euk in de lijst gekomen zoals Imagine Dragons, Ed Sheeran, Coldplay en Blofquote:Op donderdag 27 december 2018 12:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De skyradio meuk van 10 jaar geleden doet het sowieso een stuk slechter dan in 2011, toen stonden alle scheten van Ilse, Racoon etc erinHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Jammer van dat baardgedoe netquote:Op donderdag 27 december 2018 12:47 schreef alopio het volgende:
Ik zeg het niet snel, maar Gijs valt tot nu toe dit uur reuze mee. Hij houd zich in qua lullen![]()
![]()
Ik heb er 3 en nog helemaal niks, niemand niet van de 5 personenquote:Op donderdag 27 december 2018 12:48 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja maar alleen de kalenders die al prijzen hadden. We hebben er meerdere gekregen. We krassen per dag, maar als er een prijs is dan mag alles open gekrast worden en een nieuwe worden opgehaald.
-Scorpion_17![]()
Ook nog van Labi Siffre gejat.quote:
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
Ach, ik verwelkom deze graag in ruil voor een Coldplay/Blof notering
deze hoorde ik voor het eerst bij RobI love music |Ajax forever
Dat blok van Stenders is inderdaad niet best. Aan het eind wordt het langzaam beter.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo![]()
Blof vind ik nu niet echt SkyRadio. Die andere 3 kan ik inkomen.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Daarvoor is een hoop andere SkyRadio-euk in de lijst gekomen zoals Imagine Dragons, Ed Sheeran, Coldplay en Blof[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat wel natuurlijk.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:49 schreef MTheBassman het volgende:
Ach, ik verwelkom deze graag in ruil voor een Coldplay/Blof notering![]()
De tweede helft van het eerste Stenders uur is echt pure aids.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:49 schreef nozem het volgende:
Dat blok van Stenders is inderdaad niet best. Aan het eind wordt het langzaam beter."Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Nee tis inderdaad heel matigquote:Op donderdag 27 december 2018 12:49 schreef nozem het volgende:
Dat blok van Stenders is inderdaad niet best. Aan het eind wordt het langzaam beter.
-Scorpion_17![]()
ben best wel verbaasd dat dit er voor het eerst in staat eigenlijk.I love music |Ajax forever
Het is niet zijn populairste hit, dus die komt vanzelfsprekend wat later binnen als men ziet dat The Real Slim Shady en Lose Yourself het gehaald hebben.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:51 schreef peaceman het volgende:
ben best wel verbaasd dat dit er voor het eerst in staat eigenlijk."Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Wij hadden er allemaal eentje...en gisteren ook weer allemaal eentje gekregen. En Lennon had nog een ¤ 10,= lot gekregen. Lennon heeft 5 en 10 euro gewonnen, ik 5 euro en peaceman een nieuw lot. En we hebben nog 3 loten liggen waar nog niets op gewonnen is.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:49 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik heb er 3 en nog helemaal niks, niemand niet van de 5 personen
We gaan nu nieuwe loten kopen en als we dan wat winnen, dan gaan we "cashen".
Make love, not war ☮![]()
true, maar wel zijn doorbraak.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:51 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Het is niet zijn populairste hit, dus die komt vanzelfsprekend wat later binnen als men ziet dat The Real Slim Shady en Lose Yourself het gehaald hebben.I love music |Ajax forever
Lollige eigengeil jingle van Gijs, BINGO[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wij hadden er ook 5, op 3 al prijsquote:Op donderdag 27 december 2018 12:49 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik heb er 3 en nog helemaal niks, niemand niet van de 5 personen![]()
![]()
al met al een uitstekend uurtje
Ik heb het gevoel dat hij zichzelf best wel geweldig vindt. Het is maar een gokje hoor.quote:Op donderdag 27 december 2018 12:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lollige eigengeil jingle van Gijs, BINGO"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |